Hahahaha die pluus!!!!! Kan me er een goed beeld bij vormen hoor! Mn collega heeft t ook eens gehad, kon haar niet eens helpen omdat ik over de grond rolde van t lachen Die regen bui was hier na een kwartiertje al over helaas, maar t was genoeg om ff lekker af te koelen. Zal kijken of ik dat buitje nog ff hard naar je toe kan blazen!
Hmmz...dit vond ik net op de site van de arbo....... Tijdens hele zwangerschap: bukken, hurken, knielen zoveel mogelijk voorkomen Laatste drie maanden zwangerschap: bukken, hurken, knielen en staande voetpedalen bedienen - dagelijks niet meer dan eenmaal per uur Tijdens zwangerschap en tot drie maanden na bevalling: handmatig tillen van gewichten zoveel mogelijk beperken. Is tillen toch nodig, dan moet het in één handeling te tillen gewicht minder zijn dan tien kilo. Vanaf de twintigste week van de zwangerschap mag niet vaker dan tien keer per dag niet meer dan vijf kilo worden getild. Vanaf de dertigste zwangerschapsweek mag niet vaker dan vijf keer per dag niet meer dan vijf kilo worden getild.
Tja Engeltje! Ik zou dan toch maar eens gaan praten met je werkgever... wellicht dat je gewoon boventallig kan gaan werken en ze vervanging voor je zoeken. Dan kun je toch blijven werken maar wel aangepast!!! Ik ga nu ECHT slapen! Heb even mijn verhaal van de weeen hier terug zitten lezen! Moest wel even lachen om mijn euforie! Slaap lekker!
Pluus, wat heerlijk die poep verhalen van je! En ook herkenbaar hoor haha. In het begin moesten wij Liza ook tempen en dat wakkert het poepen zo lekker aan he?! Plaats die foto toch maar even, laat ons ook ff lachen joh! Vrouwen onder elkaar Borstvoeding is idd een uitputtingsslag, dat omschrijf jij goed. En liza komt vanaf een uur of 18:30 niet meer om de 2 uur hoor, die wil dan tot 20:30 continu drinken. Dat trekt mijn lichaam maar slecht. Ik merk het ook als ik inspanning heb geleverd, dat mijn lijf dat moeilijk trekt. Vandaag weer 1,5 heerlijk met Liza gewandeld en bij thuiskomst moet ik echt weer even goed eten en drinken en dan gaat het wel weer. Maar zodra het rond 18:30 wordt, tot Liza op bed ligt...ben ik onverzadigbaar en helpt niets meer om me beter te voelen. En wat fijn dat je uitstapje naar je zus zo leuk was. Kun je weer even op teren! Fijn ook dat je zo'n klik met je kraamhulp hebt, leuk. Dat had ik niet echt. Ik had een vrouw op leeftijd die er een beetje ouderwetse ideeën op na hield *vermoeiend*. En eh..waar woon je?! Als je een beetje in de buurt woont, kom ik ff langs met mijn camera, zou het nog leuk vinden ook hihi. Krijg steeds meer handigheid met dat ding en overweeg om een cursus foto bewerken te gaan doen. Lijkt me echt zo leuk! Nou kan ik wel een beetje overweg met Photoshop, maar daar kun je nog veeeeel meer mee. Mijn vriend is er wel handig mee, is onderdeel van zijn werk en die heeft al aangeboden me het een en ander te leren. Leuk! En het solliciteren, heb ondertussen al meerdere brieven de deur uit gedaan en vandaag ook weer een afwijzing...zucht. Valt niet mee in deze tijden een andere baan te vinden. Maar ik geef niet op hoor en blijf positief! Overigens nog geen reactie gehad op die ene baan. Engeltje, Daar heb je weer een punt. Is misschien niet eens zo'n slecht idee. Bouw ik de nachtvoeding af, kan mijn vriend dat lekker overnemen muhahaha! Niets leuker dan elkaar adviezen geven en soebatten over bepaalde onderwerpen toch? Kom je nog tot bepaalde inzichten. Interessant juist! Heerlijk toch dat, dat allemaal kan zo op dit forum. Hier heeft het tot dusver ook nog niet geregend. Het wordt hier 's avonds zo lekker benauwd...zucht. Nog een foto dan whahaha! Dit is echt typisch Liza. Liza met haar beroemde knipoogje; 'Ik ben best moe, maar wil toch even in de gaten houden wat er allemaal om mij heen gebeurt'. Schatje!
En Engeltje, nou...naar aanleiding van je info..dan weet je wat je te doen staat he?! Hup, rustiger aan doen jij en je collega's lekker delegeren...hoppa!
Engel lieverd jou dag komt en dan kan jij die kleine van je lekker in de armen nemen. Zo warm ja? Ik vond het eigenlijk wel goed te doen vandaag. Nou engel succes dan met werken dan kan je nie veel Liz lieve schat is nie goe om telkens grenzen op te gaan zoeken. Goed op jezelf letten meis En sorry met de borstvoeding van liza kan ik je nie helpen kwa advies Pluus bij mij staat als meisjes naar op 1 Anne-Sophie en bij mijn man Audrey dus dat wordt nog wat haha. Wat fijn dat je zo hebt genoten van je uitstapje. Haha pluus vieze humor haha gadver haha zie het ook gewoon helemaal voor me en idd dat hij haar ook maar een keer terug pakt.
Die zou ik er idd als eerste afhalen hahaha Je hebt ook kans dat als je de laatste avondfles vervangt, dat ze dan langer doortukt he... Misschien ook nog een optie Ja vind dat echt leuk aan dit forum en met name dit topic! Komt misschien ook omdat we hier al zolang met elkaar kletsen Zouden eigenlijk als alle beebjes er zijn een beebmeeting moeten organiseren Zie t al voor me, met zn allen naar een restaurantje ofzo, met allemaal beebjes die hongerrrr hebben!! hihi ze zien ons al aankomen dan
Dobber, daar heb je helemaal gelijk in. Het is juist de kunst om op tijd je grens aan te voelen en er dan op in te spelen. Maar goed, dat is niet altijd even makkelijk he. En ik ben vast niet de enige die dit lastig vind. En voor wat betreft het advies van borstvoeding, daar heeft Engeltje me wel mee geholpen geloof ik. Eventjes aan het idee wennen en het me eigen maken en het daarna maar uit gaan voeren denk ik zo. En wat een mooie namen hebben jullie op je lijstje staan zeg! Ik ken een Anna-Sophia en die naam komt niet zoveel voor....en ik houd echt van unieke namen. Helaas mijn vriend niet! Anders had Liza, 'Diede' geheten.
Engeltje, nou idd...de voeding van 20:00/ 20:30 flesvoeding. Heeft ze een goede bodem om de nacht lekker door te trekken. Dat lukt haar nu met borstvoeding ook al. Ze ligt rond 20:45 op bed en dan maak ik haar rond 23:30/ 00:00 nog een keertje wakker voor een voeding, anders trekt ze hem door tot 03:00. En als ik haar rond 23:30 nog een voeding geef, dan kan ze het tot 05:00 door trekken. Hoewel ze dat soms ook al wel doet als ze om 23:30 gewoon niet wil drinken. Want ze is dan eigenlijk al niet meer wakker te krijgen. Gisteren wilde ze gewoon pertinent niet drinken en heb ik er na 15 minuten weer in bed gelegd. En zo'm meeting, ik zie het al helemaal voor me haha! Maar op zich best een leuk idee hoor. Zien we elkaar eens in real life en kan ik naar hartenlust plaatjes schieten van alle beebjes!! Normaal gesproken houd ik daar niet zo van, maar ik geloof dat dit forum wel een uitzondering is. We kletsen al bijna een jaar met zijn allen. En het is nog iedere dag leuk om even te spieken en mee te schrijven.
@ dobber: ja echt benauwd warm was t hier en helemaal toen ik hard gefietst had @ liz: heb t ervandaag ook al met mn collega over gehad ook hoor. Zij probeert ook zoveel mogelijk de grotere kindjes onder haar hoede te nemen, maarja kan helaas niet altijd he Heb ook gezegd dat als ik straks misschien echt wat minder kan, dat zij t dan ook echt wel aan moet geven als t haar te zwaar wordt.... Hihi hoe bedoel je eerst aan een ander denken en dan pas aan jezelf Ze lacht me nu gewoon trouwens vierkant uit als ik met mn varkenspootjes omhoog op een stoel zit te flessen... Leuk zo'n collega he? Ohwww morgen trouwens een ontruimingsoefening! Niemand weet ervan, alleen ik en mn leidinggevende natuurlijk. Zo fijn om adjunct te zijn en dus van alles op de hoogte te zijn. Ze stelde al voor om onze rollen om te draaien. We zitten namelijk op de 1e verdieping en om nou kinderen de trap af te sjouwen lijkt me nou dan net weer niet zo'n goed plan natuurlijk Ik ben morgen dus dan maar even de hoofd BHVer, zal mn hesje vast aantrekken Heb nu al medelijden met de beebjes die dan slapen.....
Liz ik vindt Liza wel bij je meisje passen Diede is wel een vrolijke somerse naam maar Liza vindt ik mooier Engel och germ die kindjes haha naja van de andere kant is wel voor hun eigen veiligheid ookal snappen ze dat niet haha
Denk gewoon ff goed na over hoe je t gaat doen met de voeding liz, eerst ff bezinken en dan doen als je er helemaal achterstaat. Ennuh, ook al zou je toch helemaal over gaan op FV uiteindelijk. Ook die moet je samen met je vriend verdienen en ook jullie geven die aan haar he Ben zelf ook nooit zo heel erg van de meetings hoor! Maar idd, met jullie allemaal na ruim een jaar zo gekletst te hebben kan dat best leuk zijn! En mensen die dat niks lijkt hoeven zich natuurlijk absoluutbniet verplicht te voelen!
@ dobber: tis idd voor de veiligheid, maar denk dat ze wel ff van slag zullen zijn ja! We hebben ook een moment uitgekozen dat er zo min mogelijk kindjes al slapen hoor.... Heb genoeg echte ontruimingen meegemaakt op mn vorige werk en dat was echt niet leuk voor die kindjes... Was steeds toevallig tijdens slaaptijd van de groteren....
Dobber, aaah...dat is dan toch fijn om te horen! Ik vind Liza nu trouwens ook echt wel bij dr passen hoor. Maar Diede was tijdens mijn zwangerschap van t begin af aan echt mijn ultieme, favoriete naam. Was toen lastig om daar van af te stappen. En Diede blijft nog steeds een leuke naam. Maar Liza Jolanda, herinnert mij ook weer aan mijn eigen lieve moeder. En aangezien mijn schoonmoeder 'Lia' heet, heeft haar naam symbolisch ook gewoon veel waarde. Zo, Liza heeft net nog even netjes gedronken. Kan ik haar met een gerust hart tot 05:00 laten liggen. En nu lekker naar bed!! Morgen weer een nieuwe, warme dag. Nachtzoen voor iedereen!
Trusten meis! Ik wacht nog ff tot mn man thuis komt, hij is erg laat vandaag.... Lig ondertussen heerlijk ff met mn binkie in mn buik te spelen
Zoo... en weer moest ik ineens een paar pagina's extra gaan doorlezen... wat is er weer lekker veel gekletst!!! @Pluus: Hahahaha... heb net in een deuk gelegen om jouw poepverhaal. Ik ben daar al door verschillende mensen voor gewaarschuwd..., maar je kan het nooit voorkomen natuurlijk! Ben gisteren trouwens weer wezen wandelen..., maar geen 6 km.. en wat kleiner rondje, denk 4km, maar dan wel door het bos (en daarna een tekencheck gedaan!). Het was warm, maar wel heerlijk om te bewegen! @Liz: Balen van die afwijzing.., maar ik duim alweer voor de volgende... Hopelijk wordt dit wel iets.. zeker omdat het HBO niveau is en dan waarschijnlijk wat uitdagender voor jou is! Knap dat je je grenzen weet aan te geven! Dat is heel belangrijk! Ik hoop dat ik dat t.z.t. ook wat beter kan..... Ik ga, helaas, te vaak over mijn eigen grenzen heen. (En weer lieve en leuke foto's van het kleine foto-model ) @Danty: Meis meis... ik hoop zo voor je dat de komende dagen de bevalling vanzelf gaat inzetten! Logisch dat je geen bv wilt geven.... Ben zooo benieuwd naar jouw kleine... laat 'm maar snel komen @Engel: Pas je goed op jezelf? Volgens mij mag je idd niet te zwaar tillen hoor! Ik kan goed indenken dat dit lastig is aan te kaarten bij je werkgever..., maar je moet maar zo denken.. als je ineens uitvalt omdat je niet meer KAN werken, is dat nog vervelender voor hen! @Dobber: Trekken jullie de spanning nog? Morgen is de grote dag voor je vriend he?! Was het maar alvast volgende week.. dan hebben jullie meer duidelijkheid. Dikke knuf! Sorry als ik iemand vergeten ben..., maar ik moet nu gaan rennen anders kom ik te laat op werk.... Fijne dag allemaal!
@Flier jaaa hooop het ook hoor.... het is hier nu nog steeds aan het rommelen dus wie weet...de krampen die ik krijg zijn nu ook wat zwaarder als anders dus hoop dat mijn lichaam zich aan het voorbereiden is
Flier de spanning is wel te voelen bij ons denk ik. Heb gisteren nog een keer voorgesteld om met hem mee te gaan maar hij staat erop dat hij alleen gaat. Hij zou mij bellen als hij thuis was nouja prima als hij dat wil. We zijn wel benieuwd naar volgende week ook we willen eigenlijk in sept op vakantie maarja gaat niet als ik met ivf bezig ben.
Meiden jullie raden t nooit! Ben opgestaan met ontzettende rugpijn en banden/bekken pijn.... Zoals ik wel al eerder zei let ik wel goed op de signalen van mijn lichaam en dit is er wel eentje geloof ik.... Ga straks dan toch ook maar even in gesprek met mn leidinggevende