Wie gaat er nu ook voor haar eerste kind, deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door engeltje23, 30 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Ohh meiden dank jullie wel!!! Ik laat wanneer ik zelf ook meer weet wel even een berichtje achter.
    Ben gisteren ook echt afleiding gaan zoeken dus heb ik al mijn keukenkastjes maar schoongemaakt...

Engel goed in de gaten houden meis is niet de bedoeling dat het weer terug gaat komen!

2. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    Succes dobber! Denk aan jullie! *knuffel*

3. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Succes Dobber!

Flier, foto's volgen nog. ;)

4. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Dobber, succes vandaag meis. Denk aan je!

5. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    Ook ik denk aan je dobber!! Knuf!

@Engel.. goed dat je toch gelijk de vl heb gebeld meid..! Problemen met je bekken kun je beter voorkomen! Ik had toen ook ietsje last toen ik toevallig naar controle moest.. ze zei ook gelijk bekken-fysio bellen.. kon ik gelijk terecht en sindsdien alleen heel af en toe last gehad!
    Ze gaf me goede tips qua lopen, (op)staan, liggen, zitten, tillen enz...

@Flier... GEFELICITEERD!! goed gedaan meid!! En nu.. ben je nu klaar?!

@Sita.. inderdaad hier ook benieuwd naar de beebkamer..!

@hier.. gister kwam vriendlief thuis en zei gelijk.. 'ik moet vanavond even voor mezelf boven bezig' .. dus.....
    Jesse had weer gigantisch last van krampjes dus die had ik dan zowat (eigenlijk de hele avond) op schoot.. hij begon rond half8 en nou.. half12 ofzo viel ie in slaap!
    Vriendlief kwam beneden om drinken te halen.. zag mij met tranen in de ogen zitten.. nou toen hebben we gepraat..!
    Ik voel me zo niet gewaardeerd door hem.. ja heus.. ik weet wel dat hij dat wel doet en zielsveel van me houdt.. maar ik wil het ook eens horen!
    Horen dat ik het huis netjes heb.. horen dat ik zo goed bezig ben met borstvoeding ondanks de pijn.. horen dat ik toch nog steeds knap ben ondanks mijn blubber/hangbuik!
    Tis allemaal zo vanzelfsprekend geworden.. ik zit thuis.. dus ik doe alles!
    En gister was een beetje de druppel.. want jah.. ik wil ook wel eens EVEN voor mezelf bezig..! Al is het maar even lezen ofzo!

Noujah.. zullen mede de hormonen mee zijn dat ik dit zo voel nu hoor! :D Maar moest er even uit gisteren..
    Hij heeft daarna wel 100x gezegd dat hij mij wel waardeert en me een super mem vind.. ;)
    Tjah... eerst moet de bom barsten hé... ;)

Net Jesse in badje gehad.. ligt nu heerlijk te slapen even.. dus ik net bed afgehaald.. was aan het draaien.. afgewassen.. was opgevouwt en nu zit ik aan een boterham want had zoooo'n trek!!

Balen dat het niet mooi weer is... :(

6. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    ooh, Flier vergeet je helemaal te feliciteren! Super meis dat je het gehaald hebt!

Beertje, je bent echt wel een goede mama hoor. ;) En inderdaad, soms moeten de tranen zo hoog zitten voordat mannen dat zien. Toch,.. goed blijven praten hoor meid! Moet ik hier ook, en kost me nu echt wel wat moeite om het niet onder invloed van alle hormonen er in 1 keer uit te gooien.. maar als ik niet praat, weet hij niet wat er in me om gaat (en andersom ;)).

Nou, heb vanochtend alweer 3 muurtjes gesausd. 1 in de babykamer (onder het raam) en 2 in de andere kamers waar ook dubbel glas in is gekomen. Ben er wel een beetje klaar mee dat mn jeansblauw nog steeds niet op de muur zit, er nog geen kozijnen zijn gelakt, de rolgordijnen nog niet hangen (waardoor ik dus ook nog niet met blauw kan smeren) en ik de meubeltjes nog niet op de plek kan laten staan. Weet dat ik geduld moet hebben, maar de nesteldrang komt nu wel. Zegt manlief dat we misschien beter kunnen wachten met de blauwe muur totdat ik in mn verlof zit of zo.. nou echt niet. hihi! Snap zijn beredenering wel, maar dat wilde ik juist niet horen. ;)
    Nou, ik ga eventjes weer wat doen en dan gaan we vanmiddag naar de Prenatal (zijn we laatst niet geweest) en nog wat rolgordijnen ophalen.

7. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Ff update van hier..net bij gyn gewweest en gevraagd of ze wilden strippen..dus inwendig onderzoek gehad nja strippen lukte nog niet helaas maaaarr heb al een vingertop ontsluiting dus alles wat ik gisteren zei waar ik al 2 dagen last van heb is niet voor niks geweest yuehhh..hoop dat na het weekend meer ontsluiting is kan ik ingeleid worden amders krijg ik eerst een ballon in.

8. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Flier, ook ik vergeet jou helemaal te feliciteren, sorry! Dus bij deze alsnog: gefeliciteerd!! Goed gedaan! En nu blij en opgelucht zeker he?!

Danty, spannend allemaal joh!En een vingertop ontsluiting...nou, zou zomaar ineens heel snel kunnen gaan. Daar hopen we dan maar op! Baby nummer 4 is on it's way....jeuj!

Beertje, wat goed en wat fijn dat jullie hebben gepraat. En inderdaad, ook jij hebt wel eens tijd voor jezelf nodig en dat mag je ook best aangeven. Jouw man is net zo goed verantwoordelijk voor de kleine man en die moet net zo goed zorgdragen voor hem. Hier gaat het nu echt goed met de balans. Ja, ik moet nog steeds wel heel veel bijsturen en aansturen, maar daar voelt 'papa' zich goed bij, want stiekem is hij nog best wel onzeker en moet het (net als ik) ook nog allemaal leren. En hij wil het heel erg graag goed doen. Dus vaak gaat hij lekker zijn gang en dan ben ik op de achtergrond wel aanwezig voor als hij echt in de paniek schiet. Vanochtend bijvoorbeeld, heeft hij haar lekker gewassen en aangekleed en liet ik hem ook zelf haar kleertjes uitzoeken. Kleertjes uitzoeken dat vindt hij maar een lastig karweitje en dat laat hij mij het liefste doen! Maar ik vind het belangrijk dat hij dit ook eens doet en haar aantrekt wat hij leuk vindt. Hij is kleurenblind, dus begrijp wel dat hij het wat lastig vindt. Als hij dan iets uit heeft gezocht, dan moet ik het altijd even checken van hem. Nou, prima toch! Net lekker wezen sporten, kom ik thuis is vriend weg met Liza. Hihi. Stiekem vind ik dat dan zoooow leuk en lief! Ik had een flesje afgekolfde melk achtergelaten, dus komt helemaal goed. En wat jij schrijft over dat je ook moet drinken na een voeding, dat heb ik ook hoor. Van het begin af aan al! Zodra Liza begint te drinken, dan krijg ik ook dorst en vaak ook nog honger ook.

Engeltje, niet weer gaan spugen he?! Je lijf lijkt nu toch echt de kont in de krib te gooien en te protesteren, alles komt tegelijk. Luister daar maar goed naar, rustig aan doen. Wel goed dat je gelijk aan de bel hebt getrokken bij je leidinggevende en super dat ze zo begripvol reageert. Gister avond hebben we Liza een flesje kunstvoeding gegeven. Dat ging erg goed! Je zag aan dr toetje dat ze door had dat het anders was dan anders, maar na een paar slokjes dronk ze zoals ze altijd deed. Het maakt haar niet zoveel uit. Ze had er qua verteren ook niet meer of minder last van dan met borstvoeding. Dus dat zijn allemaal goede tekenen! Ze heeft niet langer doorgeslapen dan anders, maar meestal rommelt ze rond 03:00 nog even, dat was wel een stukje minder. Vanochtend om 05:00 meldde ze zich weer keurig. Haar laatste voeding had ze om 23:30. Prima toch?!

Hier, gisteren heeft Liza een super mooi cadeau gehad van papa!! De 'Duo Gym', die hij echt niet in de sale bij de v&d heeft gekocht voor maar een schamele 12 Euro! Normaal gesproken is dat ding 45 Euro. Mooie deal dus en ook wel fijn dat het niet bij de v&d vandaan komt, want dat zou wel erg lullig zijn! Liza vindt het ook echt heel erg interessant, geweldig om te zien! Ik zou de Farm Gym ook nog wel graag willen hebben, dat is net zoiets als die Duo Gym, alleen met een stuk minder toeters en bellen en geluidjes. Hoewel die geluidjes gelukkig niet zo schreeuwerig en hard zijn. Het is zacht en subtiel, was ik erg blij mee. Maar die Farm Gym is geloof ik van houdt en daar hangen alleen speeltjes aan waar ze dan mee kan spelen, zonder al teveel tierelantijntjes. Een beetje rust in de tent.

9. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Jeo... Staat erop :)

10. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Heej meiden!

@ Beertje, ik was je helemaal vergeten te condoleren met de oma van je mannetje! Vervelend hoe dat gegaan is zeg!!
    En wat goed dat je met vriend gesproken hebt! Goed gedaan meis! Je mag trots zijn op jezelf!!!

@ Flier, gefeliciteerd met je examen!!!!! Goed gedaan meid!!

@ Danty, balen dat het strippen nog niet lukte! Ik had dat de eerste keer ook... vraag anders of ze het van de week nog een keer willen proberen! Wie weet lukt het dan wel!

@ Liz, wat goed dat je vriend dat niet bij de v&d gekocht heeft zeg! Stel je voooooor!!!! :)

@ Sita, ik snap dat je wilt schilderen... als je eenmaal bezig bent wil je het ook af hebben he! :D

@ Engeltje, hoe is het met het spugen? Vandaag wel weer gezakt? Rustig aan meis!!!
    En wat betreft je bekken... ik heb er nu ook mega last van en ga van de week de fysio ook weer bellen. Dat hebben enorm goede tips en wie weet ben je na 3 afspraken er al wel weer vanaf!!!

@ Dobber, hoe was het vandaag?? Denk heel de dag al aan je!!

@ Ukkie, nu baal ik dat ik geen tablet heb!!!!! Zei het gisteren ook al dat het 's nachts handig zou zijn met voeden, heb ik wat te doen en dan plaats jij zo'n berichtje.... haha

@ Wolkje, hoe is het meid?

Ben ik niemand vergeten?? Mijn geheugen is momenteel echt héél slecht... hele rare gewaarwording! De zwangerschapsdementie is nu pas begonnen... Of wel Saartje heeft mijn geheugen mee genomen!!

Maar goed, gisteren laatste dag kraamzorg gehad! Jammer!! Het is wel weer lekker om je eigen ding te doen maar het was ook gezellig!!
    Mijn schoonouders stonden trouwens gisteren ook ineens op de stoep... onaangekondigt en wel... erg fijn! Ze zijn ook gewoon de halve dag gebleven... Daarnaast hadden ze een armbandje laten maken voor haar... ook niet handig want die had mijn man dus al gekocht voor d'r... nu heeft ze er 2...

Heel irritant dus! Maar wel heel fijn voor mijn man dat ze geweest zijn....

Verder vandaag een drukke dag! We zijn even naar de prenatal geweest. Ik heb toch maar een voedingskussen gekocht! Daarna lopend naar mijn werk om de geboortekaartjes weg te brengen en daarna gelijk door naar de winkels waar we veel bekenden tegen kwamen! Even boodschappen gedaan en nog wat spuugdoekjes en een jurkje gekocht hebben bij de zeeman!

Net thuis en gelijk maar even het voedingskussen geprobeerd want de kleine meid had honger... maar na 5 minuten lurken had ze er al weer genoeg van... Zo nog maar een keer proberen want ze moet wel weer eten! Ze ligt nu lekker naast me op het voedingskussen! Wat een heerlijk ding zeg! Ben er nu al blij mee!

11. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Liz, fijn dat de flesvoeding goed ging! Hier trouwens ook een kerel die kleurenblind is. Wel deels, de kleuren groen/rood en echt de zachte tinten.

Pluus, lijkt me ook wel lekker om weer je eigen dingetjes te kunnen doen in huis. Wel echt super dat je zo'n goede kraamverzorgster had.

Danty, goed nieuws! Hopelijk komt baby 4 er snel aan!

Nou, weer geslaagd bij Prenatal. Vestje in maat 50, een badcape en een setje kleertjes maat 62 (omdat manlief het zo leuk vond!). moest wel lachen, normaal moet ik me inhouden met kleertjes kopen (vooral de grotere maatjes laat ik dan nog liggen), maar nee.. nu moest t mee want t was een koopje. haha!
    Heeft me wel goed gedaan om er even samen weer uit te zijn. :)

12. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Pluus..mandag gaan we afspraak maken voor aank wk inleiden dus als het goed is ben ik voor volgende week zondag ook mama

13. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    @ Sita, wat leuk dat je man ook zo van de kleertjes is!! Hier heeft mijn man van de week een pakje moeten kopen omdat ik nog niet zo veel maatje 50 gekocht had. Zo leuk wat hij uitgezocht had!

@ Danty, fijn meis!!! Dan kan het echte genieten gaan beginnen!!! En kan jij weer aan gaan sterken!!!

@ Liz, even een vraagje... jij hebt ook van die enorme lektieten he? Hier is het nu zo dat als ik de ene borst geef de andere zo enorm lekt dat echt ALLES zeik nat is! De zoogcompress is dan helemaal verzadigd (iemand nog cappuchino??), het spuugdoekje wat ik er voor heb is kleddernat en dan nog mijn kleding...

Heb jij tips om je kleding een beetje droog te houden zodat je niet voor schut gaat lopen?? Hoe doe jij dat?

14. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ wolkje: hoe is het meis? Al nieuws? Hopelijk geen slechte berichten!

@ Sita: He frustrerend dat je jeansblauw nog niet op de muur kan en dat je t nog niet kan inrichten! Hier nog een argument waarom t nu moet en niet met je verlof: Kindje kan eerder komen en van tevoren moet er flink gelucht zijn, zeker met verf! Ook al is t waarschijnlijk wel op waterbasis ;)

@ ukkie: oh toppie! dan stuur ik je zo ff een pb met mn emailadres :D

@ Pluus: Hoe bevalt je eerste dagje zonder kraamzorg? Fijn voor je mannetje dat je schoonouders zijn langsgeweest! Jammer alleen van zo'n verkeerd tijdstip he! Was hier van de week ook, kwamen ze langs op ons laatste dagje vakantie. Waren net terug van t weekendje en wilden nog even een relaxte vrije avond hebben na een zware autorit en een hoop wassen die gedraaid moesten worden....

@ Danty: Jammer dat t strippen nog niet kon meis! Je had t over een ballon, wel eens over gelezen, maar weet niet meer precies wat dat inhoud.....

@ Liz: Leuk kado wat niet bij de VenD vandaan kwam! :D

@ Beertje: Goed dat je weer met je mannetje gepraat hebt meis! Hopelijk heeft t nu wel echt zn ogen geopend en meid, je bent een topmama hoor!

@ Flier: Hoest met jou?

Niemand vergeten hopelijk!!

Hier een pittig maar gezellig dagje weer gehad op t werk. De kindjes waren echt superlief en erg rustig wat heel fijn was. Vandaag wat grotere kindjes, dus mn collega heeft veel voor me gedaan gelukkig. Ben echt de hele dag ontzettend misselijk, komt waarschijnlijk ook doordat de medicijnen niet in mn lichaam zijn gebleven.
    Vraag me wel af of t echt mn bekken zijn waar ik last van heb en of hij niet heel prettig nu al aan t indalen is. Heb echt t gevoel dat er een bowlingbal tussen mn benen hangt vandaag. Kan zelfs amper autorijden nu.... naja maandag vk en dinsdag fysio....

15. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Oh en liz, fijn dat t goed is gegaan met de fv! Zal idd wel ff wennen aan t smaakje zijn geweest voor haar! Hopelijk voel je jezelf nu ook snel wat minder hongerig en slapjes!

16. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Geen kanker gevonden gelukkig. Wat ze wel hebben gezien is dat hij te goed doorbloed is daaronder waardoor zijn ballen te heet worden en de zaadcellen sterven door de hitte. Nou gaan ze waarschijnlijk aders afklemmen zodat dat zal verminderen maar daar horen we donderdag meer over.

17. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    @ dobber, hoe vinden jullie het nieuws? Volgens mij redelijk goed nieuws of niet?
    Hopelijk helpt het met die aders en heb je snel een wondertje in je buik!!

18. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    @ engeltje... doe je wel rustig aan meid? fijn dat je maandag naar de vk kan!!

19. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Pluus, over die lektieten. Wordt vanzelf minder hoor. Maar idd, zo nu en dan ook erg veel last van! Ik trek sowieso ondet elke truitje, topje of t-shirt..oftewel, mijn bovenkleding, standaard een hemdje aan die ik makkelijk omlaag kan trekken. Dan zit ik punt 1 niet helemaal compleet half naakt en punt 2, als ik dan eens flink lek, is alleen dat hemdje doorweekt. Ik klemde ook nog wel eens n hydrofiele doek of n spuugdoekje onder mijn bh. Maar dat deed hij ook al, schreef je. Oh, en ik weet niet of je n voedings bh gebruikt? Ik kan biet meer zonder in ieder geval!

20. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ dobber: oh wat fijn dat er geen kanker gevonden is!
    Hoe zijn jullie er nu onder? En die aders afklemmen, is dat een heftige ingreep of valt dat wel mee?

@ pluus: Ja doe ik meis, mn lichaam zorgt er nu ook echt voor dat ik niet anders kan... 1 Ding teveel en t wordt gelijk afgestraft met wat krampen of steken en die wil ik echt voorkomen!
    Vind t nog steeds moeilijk om om hulp te vragen, maar ik doe t wel....scheelt wel een hoop poepluiers verschonen zo hihi ;)

Deel Deze Pagina