Zooo.. we hebben lekker ge-BBQ-ed. Ik dacht ik zet 'm vroeg aan, want gezien de voorspelling op buienradar zou het hier mogelijk rond 19.00u gaan regenen... Uiteraard geen wolkje aan de lucht.. en nu voorspelt buienradar dat het rond 22.00u raak zal zijn...
ha dames, nou vanmorgen had ik zoiets van: als het nog 1 tot 2 uur aanhoud ga ik de vk bellen. en toen zakte het ineens weg. vanmorgen voelde het nog wel wat vervelend, maar nu voel ik me eigenlijk weer best goed. ben benieuwd dus wat t is geweest. Vooral omdat het zo'n constante pijn was in plaats van de "golven" die overal staan beschreven. we zullen dus wel zien hoe t de rest van t weekend gaat. Mocht t weer terugkomen, dan ga ik wel bellen hoor. en anders heb ik sowieso maandag ochtend weer een afspraak, dus dan bespreek ik t dan. hier nog even geen baby dus! Danty: jij bent toch echt eerst, dus ik doe mn best niet jouw beurt in te nemen Hoop dat het bij jou wel snel door zet meid! Ik duim voor je! Hier ff naar een verjaardag; gezellig! Oh en vandaag ons trouwalbum opgehaald....WAUW!! helemaal happy!!!
@ danty, er is dus wel het een en ander gaande bij je... Hoop zo dat het door gaat zetten!! Ik heb 4 dagen na onze eerste trouwdag bevallen... wie weet jij dus ook wel! @ Wolkje, jeetje ook bij jou is het spannend! Goed dat je maandag de vk weer ziet! @ Engeltje, jeetje meid, jou kleine spruit moet nog even blijven zitten hoor! Hopelijk is hij alleen maar ingedaald en is er verders niets aan de hand! @ Sita, goed dat je je rust pakt meis! Rustig aan! @ Flier, lekker dat je zo genoten hebt van de kapper! @ de rest, ik lees heel veel bij tijdens het voeden maar dan kan ik dus niet reageren waardoor ik best wat dingen vergeet... sorry!! Bedankt voor al jullie lieve reacties op de foto's! Ik ben zo trots!! Haha had anoniem voor jullie willen blijven maar ben zo trots dat het me niet meer uit maakt! Vandaag even een off dagje hier... ben enorm moe! Vanmiddag zouden er vriendinnen op kraambezoek komen... kwam de tijd net uit met de voeding... zou na een uur moeten gaan voeden... komt 1 vriendin 40 minuten te laat en komt ons meissie een half uur te vroeg... Heb dus maar 10 min bij mijn bezoek gezeten omdat ik toen al moest voeden...(we hebben het dus zowaar kunnen rekken!) Ik irriteerde me al zo aan die vriendin de laatste tijd en dan flikt ze me dit... bah! Maar goed... Omdat ik dus een offdagje heb is ons meisje ook wat onrustig.. ze eet niet echt lekker.... Ga zo lekker slapen en hopelijk ben ik morgen wat minder moe! Slaap lekker meiden!
Zo net thuis vanuit Nijmegen, van de week had ik nog varkenspootjes, nu heb ik olifantenpoten van t vele zitten! Mn rugpijn is nog wel aanwezig, maar wel wat afgezwakt gelukkig. Net in de auto alleen wel weer ff flinke steken in mn buik en mn schaamstreek, mn broertje schrok ervan dat ik t ineens zat weg te zuchten..... Hier regent t nu flier, dus t komt eraan Fijn dat t weer beter voelt wolkje, maar wie weet was t wel de eerste aankondiging! Leuk dat je je boek binnen hebt! Lekker wegzwijmelen bij jullie foto's meis! @ sita: wij gaan binnenkort ook een keertje kijken in t ziekenhuis, alleen moet mn mannetje daar eerst nog ff een avondje vrij voor vragen.
He vervelend is dat pluus! Hopelijk kun je vannacht in ieder geval wel wat beter slapen en heb je morgen een betere dag en saartje ook natuurlijk! En idd hij moet zeker nog ff blijven zitten, zo een week of 10 in ieder geval!
Pluus, is t niet een idee om de volgende keer bij bezoek die buiten de planning valt, gewoon even te kolven? Een voeding is zo gekolfd, kun je lekker bij je bezoek een flesje geven. Ik weet niet hoe t bij jou zit, maar kolven gaat sneller dan een voeding aan de borst. Zo deed ik t ook regelmatig als we bezoek hadden. Dan hoef je je maar eventjes terug te trekken.
nog even reactie uit bed... Ik heb nog geen kolf liz, had die ik ban de week had gehuurd... Die is nu dus terug! Heb vanavond wel online gekeken naar kolven maar ga nog even verder zoeken
Oh engeltje, dat klinkt ook niet fijn zeg! Let jij ook een beetje op? Als je t blijft houden wel een keer aan de vk vragen hoor! En vervelend dat je een off day hebt pluus, en dan zon vriendin die zo laat aan komt kakken... Kolven is wellicht wel een idee, dat wil ik ook zo gaan doen als t allemaal lukt. Ik heb de kolf van mijn schoonzus liggen. Heb gisteren navraag gedaan bij de prenatal, en zo lang je de slangetjes en rubbers vervangt kan je prima een tweedehandse gebruiken. Anders zou je ze ook niet kunnen huren lijkt me. Misschien dus best de moeite om oP iets als marktplaats te kijken? Hier is het weer aan het rommelen... Weer krampen in m'n buik en rug sinds vanavond een uur of tien. Eens een aankijken vannacht, als t tw erg wordt ga ik bellen en anders ga ik sowieso morgenochtend even bellen om te vragen wat t kan zijn en of ik er iets mee Moet/kan. Hopelijk kan ik wel weer slapen vannacht! Truste allemaal!
ik heb inderdaad al de slangetjrs etc dus had al op mp gekeken maar nog niks gevonden! Hoe is het met de pijn wolkje?
Hier is het vannacht weer weggezakt. Wel veel wakker geweest, maar dat kwam door de regen en het onweer, ging echt enorm tekeer hier. Nu is m'n buik dus weer rustig... En ondertussen voel ik de baby echt nog zo enorm veel bewegen, dus dat stelt ook gerust. Eens kijken hoe het vandaag weer gaat! Vannacht weer vreemd gedroomd: ik ging in bad en toen floepte de baby er ineens uit. Schijnbaar gebeurde dat vaker en dan stopte ik m weer terug aangezien het nog geen tijd was en de baby nog niet volgroeid was. En nu dacht ik: oh ik kan m er nu wel uit laten, scheelt weer een bevalling en nu is ie toch al ver genoeg.... Dus toen had ik een baby! En et was een meisje met hele donkere haren! Hahaha! Vreemd weer toch?
Wolkje..ik denk zelf dat je voorweeen hebt...dat is nu namelijk ook zo bij mij..je bent jezelf aan het klaar maken voor de bevalling vertelde het ziekenhuis mij vrijdagavond...heb het al vanaf woensdag... Ze voelden vrijdag het hoofdje al en heb 1 cm ontsluiting en ben net een uur geleden de slijmprop verloren maar helaas nog geen weeen die doorzetten....pff + zenuwen voor morgen...ooh ik word deze week gwn mama zoooo raar...
@Wolkje: Hahahaha... Wat een droom!!! Jemig.. en het zal je maar in het echt gebeuren... NIET GRAPPIG!!!! Hier heeft het pas rond 05.00-06.00u geregend. Nu wel iets afgekoeld gelukkig. Ben benieuwd hoe het vandaag met je zal gaan. Eigenlijk vind ik wel dat Danty eerst aan de beurt is hoor!
@Pluus: Hopelijk heb je vandaag weer een betere dag!!! Over 2ehands kolf.. ik begreep dat uitkoken van alle onderdelen ook voldoende zou zijn....
Goedemorgen meiden! Ik heb gelukkig heerlijk geslapen! Madammeke heeft van 24 uur tot 5 geslapen! Heerlijk was dat! Maar Wolkje! Wat een rare droom... ik ben dus niet de enige met rare dromen! Ik droom zo'n 10 keer op een nacht dat ik al 1 borst gevoed heb en dat ik dan vervolgens mijn meissie kwijt ben... op dat moment word ik dan wakker en ben ik haar echt kwijt om vervolgens in de wieg te kijken tot de conclusie te komen dat ze nog gewoon in de wieg ligt... heel bizar!!! @ Danty, jippie het gaat echt gebeuren nu bij je!!! Ik hoop dat je snel weeen gaat krijgen! Je bent volgende week om dit tijdstip zeker te weten mama!!! Dan kan het genieten gaan beginnen!!! Joehoeeeeee!!! @ Wolkje, toch voorweeen dus... Hoe zit het met de behandeling van je man? Wanneer wordt hij weer opgenomen? Hopelijk komt dat helemaal goed qua timing met de bevalling!!! @ Flier, heeft het echt pas rond die tijd geregent bij jullie? Waar woon jij dan? Hier heeft het de hele nacht flink gestortregent!!! En wat betreft de kolf... ik heb alle benodigde spullen al omdat ik er 1 heb moeten huren om de bv op gang te krijgen. Ik heb dus alleen het apparaat nodig. Heb net even op Marktplaats gekeken en daar staat er 1 voor 50 euro hier in de stad... Heb die vrouw maar even een berichtje gestuurd! Daarnaast heb ik zo enorm veel voeding dat ik het hele bed onder lek... als ik op bed voed dan heb ik een handdoek onder de hoeslaken, dan het hoeslaken dan lig ik op een handdoek en heb ik ons meiske op een hydrofiele luier en een spuugdoekje liggen... Als ik klaar ben dan is de onderste handdoek ook gewoon nat! Niet normaal!!!!!!! Maar ons meiske heeft er ook last van! Ze heeft iedere keer de hik en ze krijgt het gewoon niet weg! Ben dus vannacht eerst het een en ander eruit gaan masseren voor ik haar ging voeden... dat ging beter! Maargoed... dan heb ik dus binnen 1 minuut een doorweekte hydrofiel waar ik het in laat lopen! Erg he!!!!!!! Nou ja... we zullen maar denken... beter te veel dan te weinig! Ik ga maar eens kijken of mijn man ons meiske gewassen krijgt of dat hij hulp nodig heeft! Tot strakkies!
Pluus, jeetje..wat een ongemak met die 'overproductie' van jou! Wel herkenbaar hoor, had ik de eerste periode ook. Ik heb toen ook regelmatig voordat ik ging voeden even gekolfd, zodat de grootste druk ervan af was. Ook omdat Liza er last van had en moeite had met drinken omdat ze gewoon overspoeld werd met melk en door al dat vocht ze ook nauwelijks grip had op de tepel. Dus goed van je dat een kolf aan het regelen bent, is eigenlijk best wel onmisbaar die eerste weken he?! Wolkje en Danty, jullie maken het maar spannend hoor meiden! Het begin wel een beetje een wedstrijdje te lijken; 'Wie werpt het eerst?!' Haha. Ik houd het hier nauwlettend in de gaten hoor. Over dromen gesproken. Deed ik ook heel erg tijdens mijn zwangerschap en dan vooral erotische dromen...pfff. Ik slaap ook altijd met een rolkussen. Tijdens de zwangerschap had ik mijn rolkussen overigens verruild voor een voedingskussen. Maar goed...nu slaap ik dus weer heerlijk met een rolkussen waar ik me lekker tegen aan kan nestelen en in toen Liza net bij ons thuis was, was ik in mijn slaap altijd heel erg voorzichtig met dat kussen. Ik was in de veronderstelling dat het Liza was! Iedere keer dat ik me omdraaide, draaide ik het kussen heel voorzichtig en met alle liefde heel zachtjes met mij mee. En ik had pas door waar ik mee bezig was als ik wakker aan het worden was, als ik dan weer heel voorzichtig met dat kussen bezig was. Dan kwam langzaam het besef dat Liza in dr bedje lag en niet naast mij. Dat was iedere keer weer zo'n maf moment! Zelfs in mijn slaap was ik ontzettend alert op Liza en me er continu bewust van dat er een kleine baby bij ons op de slaapkamer sliep.
@Pluus: Ik woon naast Arnhem. Ik werd wakker van de regen, omdat het tikte tegen het open raam, dus ben ik even opgestaan om 'm dicht te doen. Nu regent het hier overigens wel...! Heerlijk die verkoeling! Fijn dat je goed geslapen hebt! En je madammeke ook! Is het je man gelukt om haar te wassen??? Vast wel! @hier: ik ga zo samen met m'n vriend verder knutselen aan ons geboortekaartje... LEUK!!!
Ja danty, jij mag eerst hoor!!! Ik hoef eigenlijk nog niet zo nodig Denk idd ook aan voorweeen, maar das stiekem best al wel vervelend. Gisteren kreeg ik het tijdens de verjaardag en dan wil ik ook echt naar huis. Ben er dan echt ff naar van. Nadeel bij mij is dat als ik ook maar iets van krampjes krijg het meteen op m'n darmen slaat. Dan krijg ik dubbel kramp en gaan m'n darmen ook keihard meedoen en word ikecht beroerd. Dan moet ik bijna overgeven en uiteindelijk moet ik flink naarde wc en dan is het ook klaar. Maar dat maakt het steeds wel vervelend. Dat komt er dus ook steeds bij! M'n man is de komende week nog thuis, daarna is hij weer een week opgenomen. Wat mij betreft mag het dus nu tot en met dinsdag ofzo wel komen, en daarna even 1,5 week niet Hahaha! Dus ben erg benieuwd! Maar hoor al wel dat voorweeen ook weken kunnen duren... Maargoed, dat lijkt me ook niet alles Maar ik heb echt geen ambities om je voor te zijn danty! Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik sinds die eerste keer krampen op dinsdag ik ineens met m'n neus op de feiten ben gedrukt dat de baby toch echt binnenkort gaat komen. Voorheen was t steeds zo van: oh ik moet nog wel even. En nu is dat "even" toch echt heel kort aan het worden. Moet echt heel erg wennen aan het idee dat ik toch echt moet gaan bevallen binnenkort! Alhoewel ik weet dat ik het vast wel kan en et vast goed gaat, vind ik het stiekem wel erg eng! M'n man zegt dan heerlijk cliché: er is er nog nooit 1 blijven zitten hoor! En dan zeg ik: ik ben ook niet bang dat ie blijft zitten, ben juist bang dat ie er uit komt!!! Dusse... Danty: ga jij maar lekker eerst, ik moet nog even wennen aan het idee dat het binnenkort zo ver is!
Haha Wolkje, bang dat je kindje eruit komt?? Sorry maar moet erg lachen om je opmerking! Ik snap het wel hoor... angst voor het onbekende! Nou ik kan je nu uit ervaring vertellen... het is heftig (maar dat had je vast zelf ook wel verwacht) maar het is het zo waard en je bent echt al zo veel heel snel vergeten!!!! En meid, je kan het!!!!!! Even een ander vraagje... hoe gaat het als je man opgenomen is en de baby dient zich aan? Kan hij er dan wel bij zijn? Ik hoop voor je dat je beebje nog even blijft zitten en pas komt als je man ook weer lekker thuis is zodat jullie het samen kunnen meemaken en de tijd hebben om samen te genieten!!!!!! @ Liz, haha ik ben dus niet de enige die zo wakker wordt... rare gewaarwording he! Ik slaap ook met een kussen (een hoofdkussen) en die sleep ik altijd al mee het hele bed door maar nu inderdaad ook veel voorzichtiger en denk ook vaak dat het Sarah is! Erg grappig!!! Maar wat betreft de overproductie... dat gaat nog goed komen dan! Gelukkig maar!!!! Weet jij of die pads of die nog verschillen van merk qua opvang? Ik heb nu die van de appie maar heb er nu tegen de tijd dat ons kleintje komt maar 2 in zitten en dan nog stromen ze over... @ Flier, tja in de buurt van Arnhem heb ik ook nog een tijdje gewoond... daar gaat de regen inderdaad ook vaak langs... Lukt het met het geboortekaartje? Ik ben erg benieuwd wat het gaat worden!
@ Wolkje: hahahah wat een droom zeg! Wel ideaal bevallen zo lijkt me En meis wat houd je het toch spannend allemaal! Hoop wel voor je dat jullie kindje komt als je mannetje er gewoon bij kan zijn hoor! @ Pluus: Lijkt me geen pretje om zoveel te lekken idd! Misschien is t nog een idee om een moltonzijltje onder de handdoek te leggen? En idd net wat Liz ook zegt, even afkolven voor de bv om de meeste druk er alvast af te halen... @ Flier: Knutselse aan je geboortekaartje! @ Danty: Jeeeej nog heel even en je bent gewoon mama! Kreeg gisteravond een telefoontje van mn ouders die nog in nijmegen zitten dat t niet goed ging met mn opa en dat mn oma helemaal in paniek was omdat mn ouders zover weg zitten, want wat als er snachts iets gebeurd? Ze durfde mij namelijk niet te bellen omdat ik toch wel een beetje hoogzwanger ben en dan kan je mijn nachtrust natuurlijk niet verstoren Heb gisteravond dus maar gebeld dat ik t helemaal niet erg zou vinden als ze mij uit bed zou bellen. ( wat overigens niet gebeurd is hoor ) Mn opa zat gelukkig grapjes te maken op de achtergrond, dus dat stelde mij ook wel weer een beetje gerust. Hoop echt dat zn hoofdpijn nu snel overgaat hoor! Donderdag is hij weer naar t ziekenhuis geweest omdat t niet goed zat en wat bleek nu....er zat nog een hechting in de wond die op had moeten lossen, maar wat dus niet gebeurd was en dat veroorzaakte dus ook steeds de ontstekingen waarschijnlijk! Nu heeft hij zwaardere pijnstillers gekregen, maar daar wordt hij wat suf van en valt steeds in slaap op de dag, vandaar dat mn oma zo in paniek was. Vanmiddag ga ik maar is ff een bakkie bij ze doen om te kijken hoe het is. Zelf vannacht niet leuk gedroomd... Droomde over mn controle van morgen bij de vk en dat ze me doorverwees naar t ziekenhuis omdat ze vermoedde dat ik weeen had. Dit was ook zo en dus moest ik in t ziekenhuis blijven... pfff nou hoop t niet zeg!