Wie gaat er nu ook voor haar eerste kind, deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door engeltje23, 30 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    Oeh ja! Sangriaaaa!! Lekker met vers fruit!
    Of een mojito!!!

*droomt weg...*

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ wolkje: wel een prettig idee dat je uk in ieder geval aan het indalen is! Hopelijk daalt ie nog iets verder in voor je vliezen breken dan, zou wel fijn zijn!
    Laten we hopen dat jouw uk alles in ieder geval op een normale manier gaat doen en dat ie lekker komt na je man zijn 2e grote kuur.

@ pluus: wat?! Nu al op haar zij proberen te draaien? Dat is zeker shocking! Haha fluister dr maar ff in dat ze echt nog wel ff een baby mag zijn ;)
    Lekker met die kraamvisite van jou zeg! Hopelijk komt de rest wel lekker op tijd zodat je niet op hete kolen hoeft te zitten... Moet je zowieso niet doen hoor trouwens! Als t tijd is om te voeden, dan wachten ze maar even op je, jij moet immers ook op hun wachten!
    En wat flauw van die kolf zeg! Maargoed tis idd misschien wel een geluk bij een ongelukb;)

Hier net ff naar t dorp geweest. De gordijnen bij de Hema kwamen echt onwijs duur uit! Ze hadden leuke grijze hangen met een blauwe voering, maar daar stond dus ff niet bij vermeld dat je die voering nog even apart moest betalen!
    We moeten dus nog maar ff verder op gordijnenjacht binnenkort!
    Natuurlijk nog wel ff verder geshopt en heb een blauw dekentje voor in de kinderwagen gekocht en voor mezelf zo'n geweldige grote zwangerschapsonderbroek. Eens kijken of dat idd zo lekker zit, want dan ga ik er nog maar wat meer halen ;)
    Hierna nog ff naar de andere kant van t dorp gewandeld naar de feestwinkel, maar oh wat kreeg ik toen weer een pijn in mn buik en in mn doos :( Nick heeft dan ook de auto maar even opgehaald en ik heb gewacht bij mn vader in de zaak.
    Ohja, we hebben wel vast een blauwe slinger voor op t raam en een ooievaar gekocht :D

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Haha ja zag t al pluus, maar geeft niet hoor ;)
    Hier zou hij ook in de box ofzo kunnen slapen, maar t lijkt me voor hem fijner in t kamertje....

Alcohol? Echt geen behoefte aan! Mn man is nu aan t koken en zo te ruiken gebruikt hij er wijn bij. Maar wordt echt niet goed nu van die lucht...bah!

4. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    dag meiden, mijn eerste werkdagje zit er weer op. Pff, viel me toch wel wat tegen hoor. Aan het eind goed last van brandend maagzuur en mn rug begon op te spelen. Daarna wel gelijk even wat boodschapjes gedaan, anders moet ik dat vanavond weer doen. Echt geen zin om straks weer weg te moeten. Zo alleen nog even uit de auto halen.
    Morgen is manlief alweer vrij, was rustig. Komt goed uit want dan kunnen we mooi samen nog wat in huis doen!

Pluus, balen dat je nog rustiger aan moet doen! Wat betreft het slapen boven, had van mij kunnen zijn hoor. Ook wij willen hem t liefst zoveel mogelijk in zn eigen kamertje, maar heb hier beneden ook de box staan en de kinderwagen met reiswieg. Denk dat ie daar ook nog wel in komt te liggen. Ook om daar aan te wennen en hij gerust mee kan ergens naartoe om daar in zn reiswieg te slapen. En ja, toch bijna het blauw op de muur! En die kraamvisite bij jou is wat.. hoop echt niet dat dit straks bij ons gebeurt, lijkt me zo irritant!

Wolkje, haha ja meid.. het gaat toch echt gebeuren bij jou! ;) Hopelijk nog niet direct, maar de bevalling is in zicht. Lijkt mij ook zo spannend hoor. Moet er nu ook nog niet aan denken om al te bevallen.

Versiering, hier nog niet gehaald hoor. Komt nog wel. :)

Wat betreft een alcohol, had hier vorige week wel even zin in. Ben zelf meer van de wijntjes, maar ik had gewoon zin in een vers getapt biertje. haha! Te erg voor woorden. Dit terwijl ik eigenlijk zelden drink. :D

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Nou net terug van de vk en moet t toch echt veel rustiger aan gaan doen. Alles is nu al flink aan het verweken en de kleine ligt idd al met zn hoofd bij mn bekken. Hij is nog niet ingedaald, maar het zit ertegenaan. T advies is om nog maar 50% te gaan werken! Pfff moet daar wel ff aan wennen hoor, maar weet dat t beter is, want dit kan zo niet. Mn bloeddruk was wel wat hoger als normaal, maar precies binnen de perken 140/80. Had um veel hoger verwacht eerlijk gezegd, dus dat valt mee.... Verder maakt de kleine man het goed en ook mn baarmoeder groeit goed. Over 2 weken moet ik weer een OGTT laten doen, joepie! Naja, alles voor mn kleine mannetje....
    Ben benieuwd naar de fysio morgen!

@ sita: valt idd ff tegen zo na de vakantie he! Ik ging er ook met volle moed tegenaan, maar na 2 dagen werd t mij te zwaar en dat blijkt nu helemaal!

6. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zooo, ben net weer goedgekeurd bij de vk. Mag over 2wk weer terug komen. Ik had nog aangekaart dat wij zo'n rare buitentrap hebben en had daar ook foto's van meegenomen. Zij dacht dat het geen probleem zou zijn voor een thuisbevalling, maar ze komt tijdens mijn verlof een huisbezoek afleggen om het in het echt te zien.
    Wat ik echt te grappig vond... ik liet haar met grote ogen kijken... ze vroeg me of ik nog werkte of dat dat niet meer lukte qua vermoeidheid omdat ik al bijna 32 weken ben..... dus ik vertelde haar dat ik nog 3 weken van 40u en 1 week van 32 moest maken..., en dat ik afgelopen weekend nog een rondje van 25km via de Posbank (heuvelachtig natuurgebied) had gefietst... haar gezicht... PRICELESS!!!!

Wat ik me afvroeg... moeten jullie ook altijd zo lang bij de vk wachten? Hier lopen ze praktisch altijd uit. Nog maar 1x een afspraak gehad die op tijd verliep.

Sorry dat ik even verder nergens op reageer... ik moet nog even aan het werk.

7. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Engel: Oh meis.. dat is geen leuk bericht van de vk. Pas op jezelf he!

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Nee heb een beetje gemengde gevoelens idd, maarja moet me er bij neerleggen. Zij gaf ook aan dat als ik dat niet doe dat de klachten dan alleen nog maar erger konden worden en dat ik er dan zelfs jaren last van zou kunnen hebben. Hier schrok ik ook echt wel even van!
    Ze zei ook al dat ik nu al over mn grens ben heen gegaan, dus heb echt wel ff op mn kop gekregen....

Fijn dat jouw ontrole wel zo goed ging en dat je haar kon verbazen met je topconditie :D Ook fijn dat je waarschijnlijk gewoon thuis kan nevallen!

9. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    @Engel.. waarom toch zo vaak een OGTT? Waren je vorige uitslagen dubieus ofzo? Vind wel maf hoor...;)
    En meid.. als de vk het aangeeft.. is het echt beter voor je! Rustig aan!!

@Liz.. wat een mooi filmpje van je meid zeg!! Lief!! En echt..?!:$ beseffen ze dat rond de 3 maand dat je niet gelijk doodgaat wanneer je niet direct eten krijgt? Want Jesse is echt erg soms hoor..
    Vandaag toevallig lag hij even boven.. hele morgen druk geweest.. tegen zijn slaap vechten en jawel extreme krampjes..:( toen hij EINDELIJK sliep was het bijna weer voedingstijd! Ik denk nou hij komt vanzelf wel..
    en jawel 20minuutjes later dan DE tijd.. en BRULLEN!! :$ Poeh heee.. die werd wakker en wilde het liefst dat ik t hem zo in zijn mondje zou spuiten!

Betreft kolven.. ja logisch dat je dan ook moet kolven wanneer je eigenlijk zou voeden;) anders ontplof ik vast.. haha!
    Maar... als je voor je gaat voeden kolft... heb je dan niet alleen maar de 'magere' melk?
    De melk die erna komt is toch veel vetter/meer voedingsstoffen?

Heb vanmorgen mijn ene borst na de voeding 'leeg' gekolft en de andere grotendeels..
    en had nog 150ml zeg.. poeh....
    Vanmiddag ook 1 keer gekolft en toen had ik 80ml.. wat een verschil dan met smorgens!:$

@Pluus.. Ennnn... je geboortekaartje..!? Ben ik zooo benieuwd naar..!:D
    Vervelend dat je zo pijn hebt meid.. en helemaal vervelend dat je nu dus rustiger aan moet doen.. terwijl je jezelf zo 'goed' voelt!!
    Had ik dus voor de bevalling.. had nergens last van maar mocht niks... nou echt.. ik denk aan je!!
    En.. hoe was het bij de tandarts.. ik moest vandaag ook! Haha.. had (zoals gewoonlijk...;) ) niks..

@Danty... oeeehhh... hoe laat?? hoe laat???;) SPANNEND!!!

@Wolkje.. ja.. haha..:D Geloof ook dat dit het topic is van zwangeren met erotische dromen hoor..! Haha:D:D

@Flier.. yeeaahh.. dus... de kaartjes zijn klaar?! Mooi man!!

@verder.. sorry voor wie ik vergeten ben.. lees wel vaak tussendoor wat bij op mijn telefoon tijdens het voeden maar reageren kan dan niet..;) (met 1 hand.. onhandig...)

@hier.. nou.. ik zei dat de krampjes minder werden.. sinds gisteren zijn ze er weer hoor..!:( Verdorie...
    Hadden gister bezoek van vriendin met vriend en hun kleine..
    De vriend had Jesse op de arm en die liet hele dag al scheten om het leven!;) dus toen ook.. echt.. flinke scheten.. en ineens je hoorde aan het geluid dat hij de broek in ene vol had..
    Dus ik zo.. zal ik m even overnemen verschoon ik m eventjes..
    Dus hij wil Jesse aan me geven.. en echt... hij zat er onder joh!!:D De vriend zijn arm en Jesse echt tot zijn nek aan toe!!

Daarna niks niet meer een vieze broek en hij heeft echt vandaag ook flink last gehad..!
    Slaapt nu eindelijk terwijl het eigenlijk weer etenstijd is.. heeft amper geslapen vandaag vanwege de krampjes..!
    Hij is zooo moe! mijn montsje..!:(

Gister echt flink verwend.. vriendin had een grote mand vol pampers en cadeautjes..! Sokjes, broekje, shirtjes, boekjes, speelgoed, echt heel veel!
    Echt geweldig mooi vond ik een donkerblauw shirtje met de tekst van ons geboortekaartje erop gedrukt!
    Ze werkt bij een drukkerij.. en had ook een mooi shirt met een koe erop zelf gedrukt! :D erg mooi.. maak morgen foto's!;)

Verder.. had vanmiddag even dipje.. vriendlief is maandags vaak thuis aan het werk.. dus we zouden vanmiddag winkelen!:D
    Keek er zo naar uit.. lekker voor het eerst met zijn drietjes voor de fun weg!!
    En ... ik MOET echt kleren want mijn spijkerbroeken krijg ik nog niet dicht.. (ik pas ze precies goed zoals eerst.. alleen de knoop past niet soepel dicht..;) )
    Dus heb mijn zwangerschapsbroeken nog aan..:( of een legging vaak met lang shirtje.. want eigenlijk wil ik die zsbroeken niet meer aan.. gewoon voor mijn gevoel!:(

Maar okay.. keek er al tijden naar uit..! Maakt hij om 5uur een afspraak.. en ik moest 2uur tandarts..
    Nou.. tis ook halfuur rijden naar een 'stad' hier vandaan.. dus zouden we misschien half uurtje rond kunnen kijken!

Dus.. flink gehuild... Gewoon.. had er zo naar uit gekeken..:(

Owww.. Jesse begint wakker te worden.. dus ga snel voeden voordat heel G'dijk uitloopt straks door een sirene...:D

10. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Is mn 2e OGTT beertje en dat is standaard hier bij mensen met overgewicht. Hierna hoef ik als t goed is niet meer gelukkig!

Wat vervelend dat Jesse toch nog zo'n last heeft van krampjes! Je doet er al zoveel aan! Als dit zo blijft gewoon even langs de ha of cb gaan hoor meis! Misschien kan hij ergens niet tegen van wat jij eet ofzo? Sterkte met je kleine mannetje!
    En oh wat zal je gelachen hebben met die poepluier, ik zou in ieder geval niet meer bijkomen denk ik :D
    Vervelend dat t zo gelopen is met t shoppen :( Hopelijk kan je wel snel echt gaan shoppen!
    Was alles goed bij de tandarts?

11. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Engeltje, he bah,.. niet echt het bericht wat je wilt horen. Wel goed dat de vk zo duidelijk was! Nu ook echt iets mee doen he meid.

Flier, haha, jij krijgt het tegenovergestelde bericht! Top dat je je nog zo goed voelt!

Beertje, briljant zo'n poepactie! haha! Ik zou niet meer bijkomen van het lachen denk ik. :D

Hier net nog 2 raampjes gelakt. Die moeten 2 keer, dus dacht.. als ik ze nu doe, kan ik ze deze week nog een keer doen en dan zijn ze klaar. En.. dan komt het einde in zicht wat betreft de babykamer. haha! Ja, dan nog de decoratie dingetjes en zo.. maar goed.

12. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Beertje: Hahahaha.. ik zie die poepluier al voor me... maar kan me indenken dat die vriend het wat minder vond! Wat sneu dat Jesse van die krampjes heeft. Arm jong... lijkt me heel moeilijk omdat je dan zo weinig voor de kleine kunt doen. En ik kan me goed indenken dat je baalde van je shopmiddag. Als je er al zo naar uitgekeken hebt en het ook nodig was om te shoppen.. harstikke *piep*. Kunnen jullie nog een andere middag deze week gaan shoppen? Ik hoop het voor je meis!

13. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow... Nou dat lijkt me al reden genoeg om het rustig aan te doen!!!! Ik wist niet dat de gevolgen zo lang nog konden voortduren. Poeh... Kan me goed indenken dat je daarvan schrok! En thuis ook het werk goed verdelen he!

14. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Beertje, kun je deze week ergens anders nog iets plannen met zn 3tjes?

15. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ sita: dat heb je goed bedacht meis, nog even en hij is af!!
    En nee t was niet wat ik wilde horen, kwam wel hard aan, maar moet zeggen dat ik t nog erger had verwacht.... Wil niet zeggen dat ik dit niet erg genoeg vind hoor! ;)

@ flier: nee dat wist ik dus ook niet, schrok er echt van!
    Thuis hebben we t idd ook al anders verdeeld sinds deze week... Ik doe alleen de lichte dingen en nick doet de zwaardere dingen zoals stofzuigen, dweilen en strijken....

16. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    @ Engeltje, haha dat is precies wat ik zei… meis je bent 12 dagen oud… wees eens baby ipv nu al draaien! :)
    Maar wat is het schrikken zeg wat de vk gezegd heeft! Je had natuurlijk wel iets verwacht maar dit waarschijnlijk niet! Heftig!!! Pas goed op jezelf meis!

@ Sita, balen dat je zo’n last had van maagzuur en van je rug! Rustig aan he meid!! Maar goed, dat zeg ik geloof ik dagelijks tegen je! :D

@ Flier, wat grappig dat de vk zo verbaasd was van jou conditie… ben ik ook hoor!!!! En fijn dat je waarschijnlijk toch thuis mag bevallen!

@ Beertje, ik zal van de week wel een foto maken van ons kaartje… ik vergeet het steeds haha! Gewoon blijven vragen hoor! Dan komt het vast ooit wel goed! :D
    En balen meis dat de krampjes weer terug zijn! Lijkt me heel frusterend om je kleintje met zo veel pijn te zien! Sarah heeft er soms ook wel wat last van maar nog niet zo heel erg gelukkig!
    En geweldig dat verhaal van die vriend! :)

En nog meer balen dat je shopmiddag niet door ging! Hopelijk kun je snel gaan shoppen met z’n drietjes!!!!

@ Liz, ik kijk van de week je filmpje even…

@ Danty, heeel veel sterkte en succes morgen!!!! We denken aan je!!!!!!

@ Hier, nou de tandarts was niet leuk!!!! Heb 2 gaatjes en een vulling die lek is…
    Ze waren helemaal verbaasd dat ik daar na 12 dagen daarvoor bevallen te zijn al stond… vervolgens kreeg ik dat te horen van mijn gaatjes en moest mijn lachen (had ik andersom ook gedaan hoor…) Nou toen kwamen de tranen… heb een potje staan janken joh!! De assistente die ons 1 keer per jaar controleert stond daar bij… die was zo lief! Ze voelde me helemaal aan!
    Heb de afspraak ook pas eind augustus gemaakt… ben nog niet toe aan die gaatjes!
    We hadden Sarah trouwens even bij mijn zus gelaten… dat is raar joh! Zonder je kindje zijn… was maar een half uurtje maar toch… Kan nu al niet meer zonder haar!!!!!

17. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    He wat naar dat t zo tegenviel bij de tandarts! Moet jij altijd terugkomen om dat te laten doen? Bij ons doen ze t meestal gelijk! Of naja bij ons...bij mn man, ik heb godzijdank nog nooit iets gehad!
    Groot gelijk dan dat je t pas eind augustus laat doen....
    Lijkt me idd heel gek om voor de eerste keer zonder je beebje te zijn, al is t maar heel kort!

Lig nu ff lekker op de bank met mn voedingskussen te knuffelen hihi
    Moet zeggen ligt eigenlijk wel heel fijn nu ik zo'n pijn heb, dus hij gaat lekker mee naar bed vannacht...

18. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Engeltje, rustig aan jij! Nou ja..dat dus ;)

Pluusje, bleegh, niet leuk dat je gaatjes hebt. Zit je niet op te wachten natuurlijk! Maar hej, je hebt een bevalling achter de rug, dus kom op..die gaatjes zijn peanuts!

Beertje, klopt inderdaad dat je kans loopt dat de melk wat wateriger is, wanneer je voor een voeding kolft. Maar wanneer je kolft kun je dit goed zien aan de kleur van je melk. Bij mij is het zo dat wanneer ik begin te kolven, er soms inderdaad wat waterige melk uit komt (niet altijd overigens), maar dat is relatief weinig, eigenlijk te verwaarlozen. Wanneer ik Liza afgekolfde melk geef, zorg ik om die reden ook altijd dat ik een extra flesje achter de hand heb. Want het komt wel eens voor dat ze niet genoeg heeft aan een afgekolfde voeding. En wanneer Liza van de borst drinkt, dan drinkt ze die waterige melk natuurlijk ook gewoon. Je kunt er ook voor kiezen die waterige melk weg te gooien. Afkolven na een voeding heeft bij mij gewoon niet zo'n zin, dan krijg ik nog geen half flesje afgekolfd, soms zelfs maar een paar druppels. Maar als dat bij jou wel werkt, moet je dat natuurlijk gewoon doen. Gewoon een beetje uitproberen wat voor jou werkt.

Verder is er veel meer geschreven, maar niet alles is blijven hangen. Ben moe en weer leeggezogen...pfff, mijn lijf trekt het borstvoeden steeds slechter :( Ik ben op tijd begonnen met afbouwen geloof ik...

19. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    @ liz, ik zie niet op tegen het boren maar gewoon tegen de behandeling! @ danty, ik denk aan je!

20. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Danty veel succes vandaag

Deel Deze Pagina