Engeltje, wel super dat je leidinggevende zo reageerde. Echt onwijs lief! Neem even lekker de tijd om het een plekje te geven meid. Ben inderdaad ook erg benieuwd naar hoe het met Danty is!
@Engeltje-dank je wel! Jeetje wat rot zeg! Pff arme jij!Je hebt wel een geweldig lieve leidingevende zeg! @ Sitalita -Wat naar zeg..Maar super dat je nu zwanger ben!Bij mij is het gelukkig ook vanzelf opgang gekomen.Had het nog een weekje afgewacht,ging donderdags naar t ziekenhuis (omdat ik woensdag jarig was..)en toen is het zelf opgang gekomen.Was 3 dagen later het vruchtje verloren.Probeer ook positief te blijven,maar ben zo bang dat het weer fout gaat.Zie ook nu al op tegen de 1e echo(en we zijn deze ronde nog niet eens begonnen met klussen,ken je nagaan..)
Thnx pluus en little angel! @ little angel: ook ik begrijp je angst hoor! Mijn miskraam was wel nog vroeger als bij jou, maar toen ik weer zwanger was rende ik echt bij ieder krampje naar de wc omdat ik bang was dat t misging.... Hoop voor je dat het snel weer raak is en dat het wel een plakbeebje is! Hoe pril je uk ook is, vanaf je posi test hecht je je gelijk zo sterk eraan! En het is dan heel moeilijk om het in 1 klap kwijt te zijn!
He meiden.ja lees nog steeds mee hoor reageer alleen niet sorry...ballon is er nog.niet uit dus daf moet eerst want dan heb ok meer ontsluitting en kan ik aan het weeeninfuus.. tis wel ff tandjes bijten maar lach ondertussen ook nog steeds..maar wel veel pijn..heb gevoel of me rug uitelkaar getrokken wordt pfff...mja ze verwachten zelf morgenaaf dat hij er is...dus nog ff volhouden...maar merk wel dat het goed is besloten om het nu te doen ben.snel uitgeput en moet nog ff
@LittleAngel.. welkom!! Ook ik kan erover meepraten.. weet echt 100% zeker dat ik een 'vruchtje' verloren ben toen ik 7 weken zwanger was..! Goddank voor mij dat er nog 1tje bleef zitten waardoor ik nu een heerlijk gezond ventje heb!! Heel veel succes met zwanger worden.. en meid.. klinkt misschien dom.. maar je weet in ieder geval dat jullie beiden vruchtbaar zijn en dat het kan! @Engel... OOOWWWHHH.... meisje!! Hele hele hele dikke knuffel..!! Damn.. echt.. dat gun ik niemand.. zo lang thuis zitten.. weet er (helaas dus..) alles van!! Echt.. meid.. ga dvd's branden.. series volgen.. boeken lenen.. borduren ofzo!! Anders komen de muren op je af straks!! Hele hele hele dikke knuffel.. en ik weet dat je het niet wilt horen.. elke keer als iemand het tegen mij zei dacht ik 'man sodeflikker op zeg' .. maar... tis voor een goed doel.. en je krijgt er iets GEWELDIG moois voor terug!! Nu besef ik dat ook pas hoor.. Toen ook niet... Heel blij dat je leidinggevende zo reageerde.. maakt het toch makkelijker voor jou om je geen zorgen over werk te maken! @Pluus.. Geboortekaartje?! @Danty.... ooowww.. ben zooo benieuwd hoe het met je gaat!! @shoppen.. ja dat is het probleem.. vriendlief heeft nooit geen tijd om iets leuks te doen met zijn 3jen.. is altijd aan het werk! Daarom had ik me zo verheugd op gisteren... Heb verdorie niks om aan te trekken zeg... bah... @Sita.. nou.. dan pak je het maar uit en doe net alsof je het wel even alleen op maat zal gaan maken! Gewoon net alsof doen helpt hier vaak wel.. @hier... ooowwwhh meiden.. ben zooo blij!! Nog maar 2 spuiten!!! Vanavond en morgenavond en dan ben ik er vanaf!! En jemig.. merk aan Jesse dat hij gisteren een zware dag heeft gehad zeg.. vandaag slaapt hij veel.. (wel onrustig..) en drinkt amper want dan valt hij is slaap! maarjah wat wil je ook .. gister amper bij elkaar 2 uurtjes geslapen ofzo en ook vannacht meer dan 2uren bezig geweest met meneertje! Heeft ook nog geen vieze luier weer gehad na zondag.. dus hopelijk zit hij er strakjes maar weer onder dan.. issie het maar kwijt!
Ooowwhh.. je zit ook nog niet aan de opwekkers? Dat dacht ik joh.. Die ballon moet eerst voor verweking ofzo zorgen dan? Of voor ontsluiting? Meisje... zet m op!!!
@ danty: pfff klinkt heftig allemaal meis! Kom op, je kan t wijffie!! Heeeel veel sterkte en een hele dikke knuf voor jou! Morgen heb je je lieve zoontje in je armen en is t voorbij!! @ beertje: Thnx voor je adviezen meis! Zag er al op om 6 weken voor de bevalling thuis te zitten, maar dit is helemaal lang idd! Heb in ieder geval heel veel foto's nog om in te plakken en aangezien ik zoiets maar een half uurtje achter elkaar mag doen, ben ik daar wel ff zoet mee! Krijg ook van alle kanten al dvds, boeken en hulp in huis aangeboden dus dat is wel heel erg fijn! Ook zijn mn collega's van plan om af en toe in de oauze gezellig langs te komen. Heb jullie natuurlijk ook nog, dus sla me er wel doorheen! En wat heerlijk nog maar 2 spuiten!ben je er eindelijk vanaf! Hopelijk gaat t ook snel beter met jesse en anders aan de bel trekken hoor! Zo nu ff lekker eten...
DANTY DANTY woetwoet je kan het meis denk aan je Engel lieverd wat heftig en zwaar vervelend naja kan wel ergere woorden bedenken maar die zal ik hier maar niet neerzetten Beer bijna van je spuiten af meis! Wolkje hoe is het bij jou vrouwke? Litlle angel welkom goed van je dat je het zwanger worden weer op gaat pakken. Gun jezelf zowel lichamelijk als geestelijk de ruimte en tijd voor een nieuwe zwangerschap. En lekker meteen meelullen met de rest. Heel veel succes. Nou ik lig in me bedke bah me keel is dik aan het worden dus ben bang dat er een keelontsteking om het hoekje staat. Zo spannend donderdag het gesprek in het ziekenhuis. Ben zo benieuwd welke stappen er gezet gaan worden en hoe snel
@LittleAngel: Welkom!!! Gezellig dat je mee komt kletsen. Veel suc6 met zwanger worden. Ik heb gelukkig geen mk gehad, maar wel kunnen lezen wat voor grote impact het op de meiden hier heeft gehad die het wel doorgemaakt hebben. Hopelijk snel een plakbeeb voor jullie! @Engel: Wat *piep* voor je!!!! Leef met je mee meis! Dikke tegenvaller voor je. Maar alles voor de beeb he! Heb je al hobbies die je extra kan gaan oppakken? Sieraden maken is ook leuk! @Danty: Spannend meis...! Nog even 24 uurtjes doorbijten!!!! Ik denk aan je! @Beertje: JOEHOE!!! Nog maar 2 spuiten! Fijn voor je meis! Beterschap aan de kleine man. @hier: net ongeveer 6km lekker in het bos gewandeld.. en bij thuiskomst direct een tekencheck gedaan en er eentje van mijn been gehaald die nog op zoek was naar een geschikt plekje. Mijn vriend gaat zo de achterkant van mijn benen bekijken.., want dat kan ik niet meer goed zien. Maar ben wel trots dat ik het gewoon weer heb kunnen wandelen
Flier iekk een teek bah vieze beesten. Is wel echt goe van je dat je toch nog zo'n stuk gaat wandelen meis
@Dobber: Ik was al lang blij dat deze zich nog niet had vastgebeten!!!! Was nu in een ander stuk bos dan vorige week toen ik 2 teken vastgebeten in mijn been had zitten.... Nog 2 daagjes en dan krijgen jullie weer wat meer duidelijkheid... spannend!
Oh... vandaag hebben we de proefdrukken van de geboortekaartjes ontvangen. Ik zal ze morgen even inscannen in mijn album plaatsen. Wij zijn er helemaal blij mee. Ze bevatten minimale info, maar daar houden we van. Jullie kunnen ze morgenavond bewonderen...
@ dobber: een keelontsteking, he getsie meid! Nu maar gewoon ff ziek zijn dan en eraan toegeven meis! En spannend donderdag!! @ flier: Getsie, jij steeds met je teken! Gelukkig maar dat ie zich nog niet had vastgebeten! Ben benieuwd naar je kaartjes! Hobby's hier: foto's maken, bewerken en scrapboeken, heb daar nog veel van liggen dus ben er wel ff zoet mee. Moet ook nog een bruidstaart maken en verder lekker boekies lezen enzo. Ga do ookff vragen aan de fysio of ik na deze 2 weken mag zwemmen van haar, ben ik vandaag vergeten...
@ littleangel: welkom hier! wat naar dat je een miskraam hebt gehad. helaas weet ook ik uit ervaring hoe het is en wat de impact kan zijn. niet leuk en dat gun je inderdaad niemand. gelukkig ken ik heel veel mensen , en ben ik er zelf ook 1 van, die er na gelukkig wel een goede zwangerschap hebben. dat gaat jou dus ook vast gebeuren! heel veel succes deze ronde! @engeltje: wat een vervelend nieuws... ik kreeg rond dezelfde tijd als jij t advies om halve dagen te gaan werken. echt niet leuk en niet hoe je je zwangerschap voor ogen had. bij mij was het een combi van lichamelijke en psychische klachten, dus ik vond het ergens ook erg fijn om rust te hebben. maar ik kan me voorstellen dat als je je nog helemaal goed voelt verder, dat dit echt rot nieuws is en dat je flink baalt. dikke knuffel voor jou! en idd: hobby's zoeken!! en lekker series kijken enzo, kom je de tijd prima mee door! @danty: jeetje meid, wat spannend allemaal! ik hoop dat je vannacht een beetje kunt slapen zoda je morgen met frisse energie die kleine man van jullie er zo uit puft! we denken allemaal aan je meid! Good luck! You can do it! @dobber: wat naar dat je steeds zo ziekjes bent. hopelijk zet het een keer door en ben je er daarna fijn van af, dat kwakkelen is ook niks he! Fijn dat de uitslagen van je man allemaal goed waren, nu afwachten tot jullie horen wat de volgende stappen zijn donderdag! spannend! Hoop dat jullie snel geholpen kunnen worden! @hier: vandaag een goede dag gehad. wel moe, maar geen buikpijn meer. gisteravond was ik wel weer flink beroerd, maar vandaag is alles weer rustig. Ik hoop dus maar dat de kleine snel klaar is met indalen en dat ik er vanaf ben! Vanmiddag de hele middag lekker op mn gemakkie met veel pauzes ertussen een berg was weggestreken. de laatste lakentjes en hydrofiele luiers, alles is nu dus echt bijna klaar... verder een hele gekke dag: vanmorgen kwam mn mannetje uit de douche met een pluk haar in zn handen... het begint nu dus echt. als je een plukje vastpakt en een rukje geeft laat het los. ook zn bakkebaarden en borsthaar enzo. heel vreemd. we hebben dus allebei vandaag telkens zitten plukken enzo. vanavond de tondeuse in de oplader gegooid en morgenochtend gaan we de boel eraf scheren. echt heel gek en we weten allebei ook nog niet echt wat we er van moeten vinden. morgenmiddag mogen we weer richting het ziekenhuis voor een uurtje bijvullen voor m. nou, ik ga lekker slapen. tot morgen lieve meiden!
@ wolkje: t advies van de vk eergisteravond was ook 50% werken, vond ik ook pittig om te horen, maar kon daar wel redelijk mee dealen... Nu dus gewoon helemaal niet meer werken en nog niet eens een afwasje mogen doen vind ik echt verschrikkelijk om te horen. Weet wel dat t lichamelijk klaar is nu, maar geestelijk ben ik hier gewoon echt niet aan toe! Nu eerst 2 weken complete rust, zoveel mogelijk liggen en hopelijk gaat t daarna wat beter zodat ik wel weer wat kleine taakjes mag gaan doen. Ben wel heel blij dat mn moeder, mn nichtje en mn vriendin al hebben aangeboden om wat dingetjes hier in huis te doen, want vind t ook zo verschrikkelijk rot voor mn man. Hij werkt momenteel tussen de 50 en 60 uur per week en dan moet hij ook nog ineens t hele huishouden erbij gaan doen, voel me daar echt zo rot over! Maargoed weet dat ik t moet accepteren en echt niet moet gaan doen, want anders ben ik er straks geen maanden mee zoet, maar jaren! Lekker dat bij jou nu alles zo goed als klaar is meis! Laat die kleine "meid" maar komen En jeetje, nu wordt t nog echter dat je mannetje zo ziek is.... Voor jullie was dit natuurlijk al duidelijk, maar ook voor de buitenwereld is t nu dan goed te zien... Kan me goed indenken dat je niet goed weet wat je ervan moet denken...sterkte met t scheren meis, dikke knuf voor jullie!
Wolkje, heerlijk dat nu bijna alles echt klaar is voor de kleine. En wat lijkt me dat naar om het haar van je man zo uit te zien vallen, veel sterkte met het scheren meid! Engeltje, rustig aan doen he.. heb je het al iets een plekje kunnen geven? Danty, hoe gaat het met jou? Hier, gisteravond de 2de zwangerschapscursus gehad. Beviel al wat beter dan de eerste keer. Best handige oefeningen gedaan. Dit keer wat ademhalingsoefeningen en mn vent leerde hoe hij hiermee kon helpen (nog niet het echte puffen hoor). Verder besloten dat ik mezelf maar verplicht een uur pauze (plat op de bank/bed) s middags ga opleggen. Had gister zo'n last van mn rug. Alsof er een zenuw knel zat richting mijn bil/bovenbeen. Volgende week maar eens vragen aan de vk wat dit is. Nou, ik ga maar eens naar mn werk.
@ sita: lijkt me echt zo leuk die cursus! Hier duurt t nog zo lang voor ie begint! Doe je echt voorzichtig met je rug? Idd een uur plat gaan liggen en goed rusten hoor. Meid vraag t echt op tijd na idd, want gun t je niet om zo te eindigen als hier nu, stop op tijd als t pijn gaat doen! Mijn fysio zei gisteren, doet iets pijn wat je hebt gedaan, maar trekt t snel weg dan kun je het voorzichtig maar niet teveel blijven doen en heb je de dag erna nog last van, doe datgene wat je die keer dan hebt gedaan echt absoluut niet meer in het vervolg! Ik lig nu weer languit op bed. Heb ff op de bank gezeten om te ontbijten een half uurtje en nu mag ik alweer fijn gaan rusten.....
Goede morgen meiden, Engeltje, wat een omslag ineens joh! Maar het gaat echt goed komen, zeker met zoveel lieve mensen die je zullen steunen en helpen. Probeer het beste te maken van de tijd die je nu voor jezelf hebt. Wees lief voor jezelf en laat je maar vertroetelen. En ja, het is best moeilijk om zo afhankelijk te zijn van je omgeving, maar het is nou eenmaal niet anders. Je eigen gezondheid en die van je kleine, die zijn uiteindelijk vele malen belangrijker hoor. Geef je er aan toe en geef je maar over, je zult zien dat je dan beter en sneller tot rust zal komen. Er is toch niets dat je er tegen kunt doen, verzet en weerstand gaan je nu alleen maar extra energie kosten. En je kunt je energie zoveel beter gebruiken nu! Kop op meis, je bent een pittige tante en dit gaat jou gewoon lukken. Flier, wat leuk dat je de proefdrukken binnen hebt en dat je er zo enthousiast van wordt! Het slaat helemaal over op mij En je blijft maar sportief! Dat is alleen maar goed hoor. Ik pluk daar nu ook de vruchten van, na de bevalling. Ik heb ook tot het einde toe gesport..tot zo ver mogelijk was. Met die gebroken vliezen mocht dat natuurlijk niet meer haha. Maar nu merk ik dat mijn lichaam redelijk snel weer herstelt. Dobber, morgen spannend dagje voor jullie toch?! En beterschap voor jou! Je hebt nu wel genoeg gekwakkeld, dus gewoon nu uitzieken en voorlopig niet meer ziek worden. Beertje, ik meen me te herinneren dat jij je nog afvroeg hoe het met die voormelk zit als je kolft. Als je echt veel voormelk hebt, dan kun je dit ook weggooien hoor. Zodra je merkt dat de kleur van je melk weer wat minder transparant wordt, dan gooi je die waterige substantie weg en kolf je verder met volwaardige melk. Dan weet je zeker dat je melk kolft met voedingsstoffen. Ik heb dit nooit gedaan, want wanneer Liza van de borst drinkt, dan drinkt ze die voormelk ook gewoon. En als ik haar afgekolde melk geef, dan zorg ik er voor dat ik altijd genoeg melk op voorraad heb, want ja...is toch n andere hoeveelheid dan wanneer ze van de borst drinkt. En voormelk is lichter verteerbaar, dus meer honger wanneer ze hier veel van binnen krijgt. Dus gewoon voldoende melk op voorraad hebben, dan weet je ook zeker dat hij niets te kort komt. Even uit vogelen wat voor jou en voor je mannetje het beste werkt. Ik heb er in ieder geval nooit problemen mee gehad hoor. En ik merk ook dat mijn ene borst meer voormelk heeft dan de andere. De andere vrijwel niet. Dus het is ook nog een idee om steeds maar een borst de kolven, als dit bij jou ook zo is. Hier, nou ...gisteren gesprek met leidinggevende en assistent manager gehad. Ik ben blij dat ik dat op tijd heb gedaan en niet af heb gewacht! Ze komen me eigenlijk alleen maar tegemoet en ik heb alleen maar begrip gehad. Ze begrijpen me volkomen en ik heb wat langer verlof gekregen en ik hoef ook niet meteen volwaardig op de groep te draaien. Ik mag eerst een ochtendje komen om mijn collega's weer onder ogen te komen en te kijken hoe dat voelt. Zie ik natuurlijk als een berg tegen op, want iedereen gaat vragen hoe het is en hoe mijn kraamtijd was. Nou ja...ronduit kloten natuurlijk! Dat is niet leuk om te vertellen. Na die ochtend gaan we kijken hoe we ehet verder gaan doen. Dus dat geeft heel erg veel rust. Ik heb nog 5 weken vakantie uren, die kan ik ten alle tijde opnemen mocht het me toch allemaal zwaarder vallen. Ziektewet kan natuurlijk ook, maar dat heb ik maar in het midden gelaten omdat ik ook nog aan het solliciteren ben en dan is het niet bevorderlijk als je in de ziektewet zit. Dit heb ik overigens niet verteld. Verder gisteren ook een nieuw sportschema op laten stellen samen met mijn trainer. En toen heb ik een beetje op mijn kop gehad. Hij vond dat ik al te hard aan het trainen was. Ik was ook al weer volop met mijn buikspieren aan de gang en dat was niet zo handig van me. Als je dat niet goed doet, loop je namelijk nog steeds kans om deze te scheuren!! Hij heeft gevoeld hoe ze er voor lagen. Hij had het er over dat je twee vingers boven je navel moet leggen en dat ze niet dichter naast elkaar moesten liggen dan 1 of 2 vingers? Anders liggen ze nog niet goed en is het nog niet verstandig om ze te trainen. Zoiets was het.... Dat was bij mij in ieder geval wel in orde en hij heeft me weer wat oefeningen gegeven. Ook weer op de weegschaal gestaan en oeffff.....ik zit nog wel 3 kg boven mijn oude gewicht hoor. Viel me even tegen, want ik kan me nog herinneren dat ik me de eerste keer dat ik in de sportschool kwam had gewogen, en dat ik toen nog maar 1 kg boven mijn oude gewicht zat. Ik vreet ook alles wat los en vast zit door die borstvoeding, krijg er echt onstilbare hongerrrrr van!! Je hoort zo vaak dat vrouwen kilo's afvallen wanneer zij borstvoeding geven. Nou eh...bij mij vliegen ze er blijkbaar alleen maar aan. Mijn trainer vond overigens dat ik me aanstelde en vond dat mijn percentages en waardes niets tegen vielen en hij zei dat je goed kon zien dat ik voor en tijdens de zwangerschap veel had gesport, dat daardoor toch het een en ander bespaart is gebleven en ik niet al teveel kilo's aan ben gekomen. Hij vond 3 kilo echt helemaal niks! Maar ja, ik vind van wel en wil ze er ook gewoon weer af hebben.... Wolkje, jeetje, wat wordt het met haaruitval van je vriend ineens echt allemaal he? Ik kan me voorstellen dat jullie even niet weten wat jullier ervan vinden. Gekke gewaarwording lijkt het mij.
@ liz: thnx meid! Ik weet ook dat t me gaat lukken, maar deze klap komt gewoon zo hard aan. Wist wel dat ik t rustiger aan moest gaan doen, maar had langzaam afbouwen denk ik wat beter kunnen handelen. Het is nu echt patsboem over! Weet ook zeker als ik over een week of drie afscheid ga nemen op mn werk dat ik ongetwijfeld ga lopen janken. In die 8 weken dat ik nog zou werken zouden er nog 6 kindjes over gaan naar de volgende groep, dus had dat nog lekker kunnen afsluiten met ze... Nu is t gewoon zo anders! Ik geef me er ook aan toe, want weet dat t moet en kom er heus wel doorheen hoor, maar t is gewoon heel erg wennen voor een bezige bij en perfectioniste als ik om alles in 1 klap los te laten en aan anderen over te laten.... Fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad! En wat lief dat ze zo mee denken! Mocht je nog terug moeten keren bij ze op de werkvloer, dan gaat dat vast wel goedkomen meis.... Heb je een opzegtermijn op jouw werk? Goed dat je ff met je trainer hebt gepraat over je sportoefeningen ennuh, geloof mij, 3 kg is zeker niet veel hoor! Ik ken mensen die echt veeeeeel meer kilo's zijn aangekomen. 1 kennis van mij is bijv 30 kg aangekomen en nu 4 maanden verder is ze daar 15 kg van kwijt! Wat ik jullie trouwens nog niet heb verteld is dat t niet goed gaat op mn werk. Mn leidinggevende heeft gisteren een gesprek gehad met het MT en t gaat steeds slechter met de bezettingen, vooral bij onze vestigingen in brabant, in den haag valt t gelukkig nog mee. Er komt nog geen reorganisatie, maar contracten met bepaalde tijd worden voorlopig niet meer verlengd. Als t voor oktober niet snel beter gaat betekend dit dat ik mn naaste collegaatje kwijtraak, wat dus echt een crisis wordt voor mn groep, ik verlof en zij weg. Ook m man zn nichtje zou haar baan kwijt kunnen raken, al zit zij wel save tm maart ivm haar opleiding. Pfff zo oneerlijk, dit zijn zulke fijne meiden om mee te werken! Er lopen er een paar rond die echt op t randje functioneren en die mogen blijven en de goede collega's zouden weg moeten.... Mocht t op een reorganisatie gaan uitdraaien uiteindelijk vrees ik toch ook wel voor mijn functie als adjunct vestigingsmanager, maargoed, daar gaan we nu nog maar ff niet over nadenken...