Engeltje, goed zo, that's the spirit! En wat jij omschrijft, begrijp en herken ik echt helemaal. Bij mij was het ook in een klap over. Zat ik een week voor mijn verlof plotsklap in de ziektewet en lag ik nog in het ziekenhuis ook. En dat geintje herhaalde zich nog eens prompt op mijn officiele eerste verlofdag. En sterker nog...op mijn 2e verlofdag is Liza geboren! Niks geen tijd om alles rustig af te sluiten en de laatste voorbereidingen te treffen en lekker toe te leven naar het verlof en daarna naar de bevalling.Was ik ineens niet meer zwanger. En weet je? Af en toe besef ik me nog steeds niet dat ik al bevallen ben. Alleen omdat het allemaal ineens in zo'n rotvaart ging. Te snel om het normaal te kunnen verwerken blijkbaar. Dus gebruik je tijd, je hebt die nu toch! Tja en die kilo's, je hebt helemaal gelijk. Maar zoals ik ook al schreef, eerder zat ik maar een kilo boven mijn oude gewicht, dus heb er zo 2 kilo aangevreten! Maar pfff, heb ook continu zo'n honger. Ik ga me gewoon ellendig voelen als ik er niet aan toe geef. Tijdens de zwangerschap nergens geen last van gehad, geen absurde honger en at ook niet meer dan normaal. En ja hoor, ben ik bevallen en dan krijg ik wel een ineens vreet aanvallen! Tss..ik spoor ook niet helemaal he, omgekeerde wereld bij mij haha. Ik ga straksjes naar de Appie, koop lekker een zak ijsbergsla en ingrediënten voor een lekkere salade met gerookte kip. En wanneer ik honger krijg, dan moet ik dat maar lekker eten. Ik heb nu ook extra bruin brood in huis gehaald en de afgelopen dagen heb ik steeds 2 boterhammen gegeten bij honger en trek. Dat moet al een hoop opvangen voor de komende tijd lijkt mij. Ooh, en natuurlijk die heerlijke kwark en banaantjes...jummie! Ok, ok...zonder de slagroom hehe. He bah, wat naar dat het niet goed gaat op je werk joh! Worden spannende tijden dan. En idd, niet eerlijk voor wat betreft de mensen die op het randje functioneren en de goede werknemers. Maar zo gaat dat overal! Hopelijk blijft jouw functie gewoon in tact.
@Liz.. ja ik had het over die voormelk inderdaad.. Want dacht zo.. als je /ik alleen de 'voormelk' afkolf altijd.. en geef hem een x een flesje dan krijgt ie alleen voormelk ipv ook de lekkere dikke melk! Vandaar mijn vraag even.. maar dan moet Jesse waarschijnlijk gewoon meer drinken..?! Had gister ook 2x de ene borst waar hij niet aan dronk afgekolfd.. en dan kolf ik tot ik gewoon zie dat het minder hard loopt.. dus niet helemaal leeg.. en gisteravond zag je wat uitgezakt was zeg maar.. dus hoeveel dikke vette melk er dan bovenop 'drijft..' van de 150ml was misschien maar 20ml waterig...! Rest was echt romig joh! Blijkbaar komt er echt slagroom uit bij mij...! Weet nog dat bij mijn zus veeeel meer waterig was.. @Wolkje.. ow meid.. wat vreselijk dat je man zijn haar nu ook al uitvalt..! Hoe is hij er zelf onder? Had hij het al wel verwacht of kwam dit toch eigenlijk best wel snel/onverwacht? Sterkte bij het scheren vandaag.. knuf voor jullie beiden!! @Engel.. meid... wat vreselijk voor je.. ik weet ook zo goed hoe het voelt om vanaf week 27!!! zo bats boem thuis te moeten zitten.. Het ergste is als je naar je idee wel alles kan maar niks mag.. die eerste 2 weken thuis ging nog want met die trombosepoot kon ik toch niks.. maar daarna... voelde me kip en kiplekker maar MOCHT gewoon niks! Echt meid.. ik wilde dat ik me er aan toe had gegeven(achteraf gezien hé..) vriendlief werkte ook altijd.. ook savonds.. veel weg voor optredens en voelde me ook zooo schuldig dat hij dan thuis kwam in een 'rommelig' huis! Maar meisje.. echt... geef je eraan over.. anders komen de muren na 3 weken echt al op je af!! Wat vreselijk dat het slecht gaat ook op je werk.. hopelijk komt het toch allemaal nog goed en mag je naaste collega ook blijven!! @kilo's... ik zit nog steeds 1kg boven mijn 'start' gewicht.. al denk ik wanneer ik mijn buik zie dat het er wel 10 zijn..:x Heb echt zo'n keizersnee hangbuik man.. pas mijn broeken allemaal supergoed.. alleen krijg de knoop niet dicht door die hangbuik..:x Vandaag is Jesse alweer 6 weken..!! Dus.. vanaf vandaag zou ik officieel weer mogen sporten enzo toch?! Mag in ieder geval wel weer zwaar tillen.. al moet ik dat vast ook niet in ene overdrijven.. @hier.. Heerlijk geslapen.. was er zo aan toe..! Gisteravond 23uur op bed gegaan.. Jesse kwam om 1uur.. daarna ging hij ook gelijk weer zoet slapen! Mijn lieverd..! Toen rond half4 even gezeurd maar mams vond het toch echt nog geen tijd en meneertje viel weer in diepe slaap na een aai over de bol! Toen half6 weer.. ook daarna weer zoet in slaap gevallen.. en daarna half10! Ik heb sinds die voeding van half6 zo steken in mijn tiet joh.. kon er niet meer van slapen!! Paracetamol gehad en beetje gekolft nog.. want hij voelde nog vrij vol.. dacht misschien ligt het daaraan..! Maar nee dus.. na de para wel weer in slaap gevallen maar voel m nu af en toe nog steken! Heb nog getempt.. denk wil geen borstontsteking ofzo maar temp was 36,9 dus geen verhoging.. Hopelijk gaat het zo over na de volgende voeding.. Verder... mensen wat is het een kloteweer!! Blegh bah ieuwks...!
Ja jij weet er alles van idd en ook na je bevalling ging het allemaal niet van een leien dakje. hoe is het nu trouwens? Nog steeds een stijgende lijn daarin? Wat betreft je kilo's het kan ook komen juist doordat je sport dat je nu bent aangekomen he meis. Je spieren die je nu weer opbouwt wegen meer als vet. Stoppen met sporten dus! hahaha nee hoor! Meis eet wat je nodig hebt en eet gewoon gezond dan komt het echt wel goed hoor! Ik heb net ff een blog geschreven weer om alles van me af te schrijven. Klaar nu dus met gejammer over dat ik langer thuis zit en het rustiger aan moet gaan doen, nu gewoon genieten! Wat is het toch heerlijk om dingen van je af te schrijven! Kreeg net al weer lieve smsjes van collega's, juist ook van degenen waar ik het niet van verwachtte! Maargoed iedereen weet daar ook dat ik echt geen thuiszit typje ben en dat t me dus ook vrij zwaar valt. Ik moest net ook gewoon ff naar buiten, mag nu nog geen half uur wandelen, kan ik ook niet, maar heb gewoon ff een klein blokkie om gedaan om de buitenlucht op te snuiven en mn benen te strekken. Oh en mn vader heeft zoiets geweldig gaafs gemaakt voor als de kleine er straks is! Ze wilden het eigenlijk tot dan als verrassing houden, maar vonden dat ik ff wat positiefs nodig had, dus kreeg er even een foto van in mijn mail. Plaats hem zo direct in mn album!
@ Beertje: Ja ik ga me er zeker aan toegeven inderdaad hoor! Al merk ik dat t wel vrij lastig is om helemaal niet te bukken of iets op te pakken van de grond, het gaat zo automatisch! Krantjes komen binnen en hoppa ik zit gehurkt bij de brievenbus om het op te rapen. Sommige dingen liggen hier ook laag in huis en als ik het dan nodig heb ja dan moet ik toch echt even bukken.... Mn huis is er nog niet echt op ingerich zeg maar, maargoed dat zal binnen een paar dagen al anders zijn denk ik.... Wat goed dat jesse zo lief is gaan slapen zonder dat je hem zn voeding moest geven! Wel vervelend dat je last hebt van je borst! Hopelijk is het snel over! Hoe is het vandaag met jesse zijn darmpjes? heeft ie ondertussen al wel weer ontlasting gehad?
Beertje, heerlijk dat je zo'n goede nacht hebt gehad en aardig wat hebt kunnen slapen. Hopelijk doet je borst ook snel minder zeer! Liz, wat goed dat het gesprek zo fijn is verlopen. Lijkt me erg prettig als ze zo met je meedenken. Engeltje, lijkt mij ook lastig om niet te mogen bukken, helemaal die kleine dingetjes inderdaad. Hier, lig nu een uur plat op de bank, maar nog steeds wat last van mn rug. Hoop toch dat het snel over is. Ik wacht nog maar even met wat schilderen, eerst even wat afleiding zoeken. Ga denk ik even naar Babypark wat van die houten naamletters halen en even langs de Hema. Vanavond gaan we de rolgordijnen in de babykamer ophangen. Echt zin in!
Beertje, voormelk zorgt er vaak voor dat hij gewoon weer sneller honger heeft. Dus dan kun je hem als hij nog trek heeft, nog wat geven. Of je gooit de voormelk gewoon weg tijdens het kolven. Ik heb er nooit problemen mee gehad bij Liza. Er komt vast wel eens wat voormelk mee, maar nooit in die mate dat ze er onder lijdt geloof ik. Daarnaast heb ik haar voornamelijk de borst gegeven, alleen af en toe eens afgekolfde melk en dan had ze de volgende voeding weer de borst. Ze heeft ook wel eens een nachtje bij oma geslapen met papa. Dat ging ook goed, als je maar voldoende voeding mee geeft. Want je merkt wel dat ze wat vaker wil drinken dan. Maar zo te lezen zit dat bij jou ook wel goed. Dus...niet teveel druk over maken. Als Jesse niet genoeg heeft, dan laat hij het vanzelf wel merken, doet Liza ook! Zat ik gister nog zo trots te vertellen dat Liza zo knap nog eventjes kan wachten wanneer het eigenlijk weer tijd is om te eten. Haha...gisteren had ze toch echt een paar buien waarin ze dit duidelijk niet kon. Ze wilde eten en wel DIRECT! Ze had gisteren sowieso een beetje een jengel dagje. Ze wilde opeens ook geen kunstvoeding meer, meer dan een beetje spelen deed ze niet en als ze het zat was, dan gingen die lipjes gewoon stevig op elkaar. Maar ook van borst dronk ze niet optimaal. Vandaag is dat weer helemaal anders. De tweede voeding (kunstvoeding) weer keurig het flesje helemaal leeg gedronken. En vanochtend kwam ons meisje pas om 08:00!! Rond 23:30 nog een laatste voeding gehad, gewoon aan de borst, want kunstvoeding weigerde ze. Ze had maar een minuut of 6 gedronken, dus ik hield er rekening mee dat ze rond een uur of 4, misschien 5, weer zou komen. En ook goed gemutst vandaag, maar ze slaapt heeeeeeeeeeel veel. Dus ze zit weer in een spurtje denk ik. Kilo's, ik zie vaker bij meiden met een keizersnede dat het langer duurt voordat die buik weg is. Mijn nicht is in december bevallen, die heeft nog steeds een buikje. Een goede vriendin van mij die is in mei bevallen met een keizersnede, zelfde verhaal. Je herstel gaat dan gewoon langzamer dan bij een gewone bevalling. Bij mij was mijn buik echt razendsnel weer weg! Daar was ik echt verbaasd over. En vanaf 6 weken mag je inderdaad weer sporten. Maar let op, maak het niet te gek. Ik kreeg gisteren ook op mijn kop dat ik al weer te zwaar aan het trainen was en ik heb een schema gekregen waarbij ik weer heel gezellig onder aan moet beginnen...zucht Ik kreeg op een gegeven moment de oefening; 'heupheffen' en hi vroeg waar ik het voelde. Ik gaf aan dat ik het vooral in mijn rug voelde. Heel resoluut zei hij toen dat we die weer gingen schrappen, dan is het nu nog te vroeg voor die oefening. Ok...als hij dat zegt. Zelf heb ik het gevoel dat ik al veel meer aan kan, ben verdorie 3 maanden geleden bevallen!! Maar..ik moet zeggen, ik voel de spierpijn goed vandaag, dus die man weet wel waar hij het over heeft haha. En ja, een zwangerschap is nou eenmaal een aanslag op je lichaam. En zwaar tillen. Doe dat ook maar met beleid. Ik dacht toen rond een week of 6 dat ik dat ook weer prima kon. Begon toch weer te bloeden naderhand en kreeg weer druk en steken aan de onderkant. Dus daar schrok ik toen ook wel van. Terwijl ik na 2 a 3 weken al uitgevloeid was, dus dat kwam duidelijk door die boodschappentas die ik naar boven had gesjouwd. Houd die steken in je borst goed in de gaten. Dat kan inderdaad een voorbode voor borstontsteking zijn. En da's nie leuk nie! Misschien ook helemaal niet, ik heb af en toe ook wel eens een steekje hier of daar hoor, maar dat kan dan wel even venijnig zeer doen, dus begrijp wat je bedoelt! Engeltje, nee...liep idd niet van een leien dakje allemaal. Ik raad iedereen aan om na de bevalling ook echt zoveel mogelijk rust te nemen. Want ik kan me nog herinneren dat het terug vallen van al mijn organen zo'n zeer deed! Nou was ik een uur na de bevalling al weer op de been en heb toen zelfs zelfstandig gedouched en daarna dagelijks verschillende malen per dag op en neer naar de couveuse afdeling waar Liza lag. En ik kan me zo voorstellen dat wanneer je je lichaam gewoon de rust gunt, het terugvallen van die organen veel minder pijnlijk is, omdat dit dan met veel meer beleid gaat. Tja, en lopen met een knip in je doos is sowieso geen pretje. En hoe je ook zit: AUW! Daar heb ik nu natuurlijk geen last meer van hoor. Het enige wat ik nu nog merk van de bevalling is dat mijn conditie niet meer is wat het was. Maar ja, daar kan aan gewerkt worden he! Grappig wat je zegt over spieren, want ik had gewoon meer spiermassa dan voor mijn zwangerschap. Snap je dat nou?! Vind ik zo vreemd! En ik heb er nu natuurlijk ook 10 kilo meer tiet aan hangen! Haha..nou ja, zo kan ik overal wel een excuus voor verzinnen. Wat goed dat je die knop om kunt zetten en besloten hebt nu gewoon te gaan genieten. You go girl, echt knap! Soms mis ik het zwanger zijn wel en dan vooral die laatste fase. Wat zou ik dat graag over willen doen zeg! Sita, ja...echt heel fijn. Hikte best wel op tegen dat gesprek. Nu kan ik die laatste weken toch nog wat genieten en tot rust komen, zonder dat ik me druk hoef te maken over mijn werk..want ik hoef niet direct vol aan de bak. Echt zo heerlijk! En goed van je dat je zelf je rust toe staat. Keep up the good work!
@Engel.. Heb je niet tips gekregen ook van de fysio hoe je moet bukken enzo? Had ik wel.. en hoe om te draaien of uit bed stappen enz.. daarmee was ik gelijk zowat van mijn klachten af!! Maar inderdaad.. je bukt zonder er bij na te denken bij ontzettend veel taakjes!! Lief dat je ernaar vraagt.. maar nope.. niks geen ontlasting nog hiero bij mijn ventje! Krampjes vallen gelukkig nu mee *afkloppen* maar hij is wel ontzettend aan het persen de hele dag door! Zelfs in zijn slaap.. arm ventje..! Het rommelt ook aan alle kanten in zijn buikje! Nadeel is.. vooral na een voeding als hij dan zo'n persbui krijgt.. dat het er soms allemaal weer uitkomt(aan de bovenkant..) door de spanning die hij dan op zijn buikje zet! Maar.. hij lijkt nu in ieder geval niet zoveel pijn te hebben.. kijkt alleen erg ongemakkelijk tijdens het persen! Mijn skatje..! Mijn borst voelt ook nu na de voeding niet fijn.. Minder pijnlijk als vanmorgen maar toch af en toe die gemene steken zeg! @Liz.. fijn dat ze op je werk zo reageerden! Hopelijk hoor je snel iets van die baan die je wilde.. of al nieuws gehad?! eeennn.... weer even pronken hoor..!
Beertje, wow...wat een schatje! Heel mooi ventje hoor, fiet fiew!! Liza heeft ook een tijd moeizaam ontlasting gehad hoor. Ze had ook maar om de 3 of 4 dagen een poepbroek. Je zag hoe ze daarnaartoe aan het werken was, ze had er echt een dagtaak aan en kon er ook echt last van hebben. Zeker na een voeding was het soms heel zielig. Maar...dat gaat nu allemaal heel erg goed. Ze poept wat vaker en heeft eigenlijk helemaal geen krampjes meer. Als ik zag dat ze echt naar het poepen aan het toewerken was, dan gaf ik haar wel eens een druppeltje olijfolie op advies van het consultatiebureau. Dat schijnt laxerend te werken. En af en toe had ze dan inderdaad wat minder last van krampjes, maar lang niet altijd. Op een gegeven moment ben ik daar ook maar mee gestopt. Maar misschien dat het bij jou wel wat meer doet? Mijn vriendin had dit ook bij haar consultatiebureau nagevraagd en daar werd gezegd dat zij dit nooit zouden adviseren. Waarom dit precies is weet ik ook niet. Maar blijkbaar verschilt dit dus ook weer per consultatiebureau. Nou vind ik dat er sowieso overal wel weer andere of tegenstrijdige adviezen worden gegeven, dus ik pik er gewoon uit waarvan ik denk dat ik er iets aan heb. Trouwens, ik liep er van de week al 2 keer tegen aan en sta dan met open mond te kijken!! Facebook... Nou zag ik vandaag bij een Facebook vriend dat hij zijn status aan had gepast naar 'vrijgezel'. Daar kwamen natuurlijk de nodige reacties op, waaronder een reactie waaruit bleek dat zijn vriendin hem besodemieterd zou hebben. Wat is dat toch?! Dat wil je toch niet met de hele wereld delen op deze manier?! En vorige week...kwam een ex-collegaatje in eens uit de kast, die blijkt lesbisch te zijn! Heeft een dochter en een man. Nou...echt, wat zijn dit voor berichten?! Mijn oren klapperen er echt van. Zijn toch geen dingen die je via Facebook wereldkundig maakt?! Of ligt dat nu aan mij?? Zo...moest dat toch even kwijt
WWHHAHAHHAAAAAA!!! Kijk... dat zijn die 3 kilootjes nog..!! Nou.. baal best wel flink van die buik hoor...! Pff... moet ik nou..! Nieuwe kleren kopen... maar alles zit goed qua benen, kont enz.. alleen die verdomde knoop! Dus als ik maat groter koop zit alles ruimer..! :x Kan dus nog wel half jaar duren zo te horen dat mijn buik heeeel misschien beetje weg is.. pfff.. en had al zo'n mega blubber buik! Dacht van de week nog.. is eigenlijk ook te idioot voor woorden.. toen ik zwanger was had ik shirtjes aan en oooww.. mijn buik moest er mooi in uit komen! Nu heb ik datzelfde shirtje aan en denk BLEGH.. waarom zie je die buik nou! Denk dat ik misschien ook maar naar de sportschool moet.. voor de zwangerschap (en tot 20weken..) deed ik aan squashen.. maar lijkt me nu nog iets te heftig.. denk ik.. Denk dat het beter is om eerst weer wat opder begeleiding te beginnen.. zout niet? Maar damn... ik haaaaat de sportschool!!
@Liz... ja erg hé...! Ik had paar weken geleden ook in ene dat een vriendin haar status had veranderd naar vrijgezel.. ze woonde amper 3 maand samen!! Ook uit elkaar dus nu... Van je ex-collegaatje.. misschien vond die dit de simpelste manier ofzo.. was ze in 1x van alle vragen af.. ofzo?! Zou anders niet weten waarom je dat zo de wereld in slingert..! Olijfolie.. wel ergens inderdaad gelezen.. niet geprobeerd.. want ik nu beetje probeer is tijdens het verschonen een klein beetje druk op de achterkant geven.. soort van massage zeg maar even 2a3x lichtjes drukken.. schijnt dat ze dan een beetje het gevoel in de kringspier krijgen van owjah.. die spier moet ik ontspannen.. Vorige keer hielp het.. daarna gestopt want hij poepte wel.. maar denk dak t nu maar weer eens probeer..! En ach.. maak me inderdaad geen zorgen meer erover.. las ergens van kindjes die 14 of 16 dagen!! niet poepen..!! Ik hou me vast aan jou verhaaltjes... het gaat over!! Super handig dat jij net dat beetje voorloopt op mij..! Haha...
@ liz: eerlijk gezegd verbaasd t me niks nee dat je spiermassa is toegenomen. Je wordt binnen een relatief korte tijd best wat zwaarder, vooral in je buik en dat moet je met je spieren zien op te vangen. Als je er op die manier naar kijkt dan lijk t mij dus in ieder geval heel logisch! Sja op t ogenblik dat er iets gebeurd dat ik niet verwacht kan ik er ff behoorlijk bij neer zitten, gooi dan in 1 klap al mn emoties eruit, moet het van me afschrijven en daarna snel het beste ervan maken. Tis zonde om mijn tijd en energie te verspillen aan t kniezen. Kan mn energie beter gebruiken om mijn lichaam te laten opknappen. Wat dat betreft heb ik veel geleerd van de burnout van mijn vader. Hij bleef maar in het slachtoffer rol hangen en dat is iets wat ik wil voorkomen. Heb in die tijd zelf ook therapie gehad omdat ik er niet mee kon dealen en heb daar geleerd om mijn frustraties en emoties gelijk zoveel mogelijk te uiten. Echt huilen kon ik voor die tijd niet, ik had wel tranen en snikte wel, maar hield me daarbij zoveel mogelijk in om niet mijn emoties te erg te tonen en het echte verdriet in te slikken. Als ik nu huil, echt huil, lucht het enorm op en heb daarna het gevoel de hele wereld weer aan te kunnen. @ beertje: heb veel tips gekregen over hoe ik moet bewegen, maar omdat t bij mij al best ver gevordert is mag ik bukken absoluut niet doen, ook niet door bijv met rechte rug te hurken. Misschien dat dit over een paar weken wel weer mag, maar dat wordt op 9 augustus pas weer bekeken. Het moet eerst zoveel mogelijk met rust herstellen. Meid wat naar voor jesse dat t nog steeds niet zo lekker gaat. Blijf het wel goed in de gaten houden en als dit volgende week nog zo is, of als je het eerder niet vertrouwd ga dan even naar de huisarts. Ik zeg absoluut niet dat het zo is, want ben immers geen dokter en zie hem niet in het echt, maar het kan zijn dat hij misschien verborgen reflux heeft. Wanneer moet je weer naar het cb? Over 3 a 4 weken pas zeker? Anders kun je het daar ook ff laten checken. En oh wat een heerlijk snoetje heeft hij toch zeg!
Beertje, ja...balen doe ik ook wel eens hoor. Maar ik weet ook dat ik mezelf in mijn handjes mag knijpen. Want ik heb verder ook geen striemen overhouden en het blubbert ook niet alle kanten op. Ben gewoon wat voller en minder strak dan voor de zwangerschap hihi. Maar ja, mijn lichaam is gewoon verandert, hoe je het ook draait of keert en daar moet ik gewoon aan wennen. Maar andere dagen ben ik ook weer zo ontzettend trots dat ik met mijn lijf een prachtige en gezonde dochter op de wereld heb gezet. Dan maak ik me opeens helemaal niet druk meer om die slappe hap! En dat moet jij ook maar gewoon denken. Mijn vriend die zegt me eigenlijk altijd dat hij me nog steeds prachtig vindt en dat hij me helemaal niet dik vindt. Allemaal leuk en aardig, maar kom op...mijn lijf is niet meer wat het was. Sowieso is het idioot om niet tevreden te zijn met je lijf, we...en vooral jij, zijn nog maar net bevallen. Wat verwachten we nou? Dat we er binnen een maandje weer als van ouds uit zien? We moeten gewoon wat minder streng voor ons zelf zijn. Ga idd eens iets onder begeleiding doen. Ik ben achteraf blij dat ik het gedaan had, anders was ik misschien wel tot het gaatje gegaan en had ik mezelf misschien geblesseert ofzo. Want hij had echt nuttige dingen te melden, dingen die ik niet wist en waar ik me niet van bewust was. Je vergeet al gauw dat je lijf een optater heeft gehad van die zwangerschap. En mijn collegaatje, ik weet het niet hoor. Ik zag opeens foto's voorbij komen waarop ze zoenend te zien was met haar 'meisie'.... rrrright, denk ik dan. En eh...fijn dat mijn verhaaltjes jou verder helpen. Handig zo'n forum!
Engeltje, knap dat je het geleerde in de praktijk kunt brengen hoor. Als het puntje bij paaltj komt, is het dan toch altijd weer even spannnd of het je nog steeds lukt. En wat je schrijft over een slachtofferrol. Weet precies wat je bedoelt en mijn haren gaan er recht van overeind staan! Goed bezig meis!
@ liz: echt niet normaal idd. Dat is ook een van de redenen dat ik niet van FB hou. Wat heb ik eraan om te lezen dat iemand ff naar t toilet gaat, of dat iemand onderweg naar zn werk is. Boeiend! Veel mensen gebruiken het ook als een schreeuw om aandacht.... Praat er dan gewoon met mensen over. Net als met mn schoonmoeder en hyves, zet ze een verdrietige smiley neer. Krijg je reacties als oh wat is er met je?....
Thnx liz! Op t moment dat t gebeurd dan denk je ook dat t je allemaal niet gaat lukken, maar alleen van die gedachte al krijg ik de rillingen en dat is mijn sognaal van ok, kom op meis, je mag ff verdrietig zijn nu, maar kop op er zijn ergere dingen en maak er nu t beste van en leer ervan!
@Engel.. ja hoef 1 augustus pas weer heen.. Als het van de week nog zo erg blijft bel ik 'mijn' cb verpleegkundige wel.. misschien dat zij nog tips ofzo heeft.. al denk ik dat ik zowat alles al wel doe om het hem makkelijker te maken! Hoef je pas 9aug weer naar de fysio dan? Of bekijken ze dan je situatie helemaal opnieuw? Goed van je dat je dat je niet in je dipje blijft zitten..! Weet helemaal hoe het voelt als iemand in je omgeving dat doet en damn.. wat erger ik me daaraan! Natuurlijk kun je af en toe nog dipjes hebben.. maar das heel wat anders dan continu depressief zijn om wat de wereld jou toch wel allemaal aandoet! Ik heb ook jullie alleen als uitlaatklep gebruikt om af en toe te zeuren/klagen/janken over wat mij overkomen is.. die stomme pijnlijke spuiten altijd enz.. maar gewoon in mijn omgeving klaag ik niet hoor! Leven gaat door hé.. dus geniet van wat je hebt..! ennn... You go girl!! @Liz... hmm.. ja... das toch hele aparte manier om het de wereld in te brengen dan.. Haha... jah... eigenlijk ook van de zotte hé dat je nu alweer als vanouds eruit wilt zien! Ik dan... dan baal ik als ik de spiegel zie en daarna denk ik MEID ZEUR NIET... je bent net 6 weken terug helemaal open gesneden..! Dus ach jah.. daarna is mijn baalmomentje ook weer over hoor.. Ben trouwens nooit tevreden geweest met mijn buik dus ach.. Ik heb me toch in ene zin in chips.... pfff.. maar goed dat we het niet in huis hebben!!
Heej meiden! Wat een geklets!! Ik lees tijdens het voeden heel veel mee maar kan met mijn telefoon niet zo lekker reageren dus ik ben heel veel kwijt! Sorry dus als ik iets of iemand vergeet!! @ Wolkje, pfff heftig dat het haar van je man eraf komt... lijkt me heel confronterend! Maar meid, ook hier slaan jullie je doorheen hoor!! @ Danty, hopelijk ben je al lekker aan het genieten van je mannetje! @ Liz, balen van je kilo's! Ik moet er nog 4 kwijt en het liefst nog wat extra want was net voor de zwangerschap weer wat aangekomen... Doe je wel voorzichtig met sporten? Lijkt me een eng idee dat je hierdoor je buikspieren kan scheuren!! @ Beertje, wat zielig dat je mannetje zo slecht kan poepen zeg!!! En wat betreft je borsten.... zorg dat ze goed leeg zijn!!! Nu als Jesse gedronken heeft dan nog leegkolven... je hoort zo wel waarom!!! @ Engeltje, wat ben je toch een sterke dame! Je slaat je goed door dit nieuws heen hoor!!!! En fijn dat je collega's zo lief zijn! Dat het slecht gaat in de kinderopvang hoor je overal he... jou baan staat niet op het spel? Gelukkig maar!!! @ Sita, bijna dus jeanskleur verven!!!! Spannenddddd!!! @ Dobber, beterschap meid!! @ Hier, ik heb borstontsteking Voel me zo enorm beroerd! Heb 39.3 koorts en echt ALLES doet me pijn!!! Ik heb ook zo veel voeding! Het blijft er heel de dag uitlopen! Heb nu ook al washandjes erbij inzitten tegen de lekkages! We zijn net naar de huisarts geweest en de ene zit echt al tegen het ontsteken aan en de andere is ook aan het beginnen! Ik krijg nu ab, moet Sarah goed mijn borsten laten leegdrinken en daarna nog kolven... maar mennnn wat voel je je hier beroerd door! Lig heel de dag in bed te slapen... gelukkig dat mijn man nog vakantie heeft! Anders had ik het echt even niet geweten hoor! Ik kan amper op mijn benen staan dus dan zou het verschonen enzo echt lastig zijn... nu kan hij dat doen!
@Pluus... aaahhh gatver meisje..! Wat vreselijk balen...!! Mag ik vragen hoe je borst voelt? Ik heb dus die steken zo in mijn borst en verder is hij super de super gevoelig.. echt alleen mijn beha aan doet al pijn... Maar.. ik zie er verder niks aan... En tjah.. als ik mijn borsten echt leeg moet kolven.. heb ik weer kans dat de productie omhoog gaat.. is ook weer niet de bedoeling..! Pfff.. moeilijk iets hoor die borsten..! Gelukkig dat je man nog thuis is.. en hopelijk slaat de ab snel aan zodat je je tenminste weer een beetje fit voelt!! Ps.. heb je al een kolf kunnen vinden?
Pluusje toch! Wat verschrikkelijk dat je jezelf zo naar voelt en dat je borstontstekingen hebt! Hele dikke knuffel voor jou meis, laat maar goed voor jezelf zorgen en knap maar snel weer op! Fijn dat je man in ieder geval nog thuis is inderdaad! Mn baan staat nu voorlopig nog niet op het spel, maar t moet wel echt snel aan gaan trekken op t kdv, anders ben ik toch echt bang dat er voor mij ook gevolgen gaan komen hoor. Vermoed dat als er functies opgeheven zouden worden dat de mijne er als 1 van de eerste eruit gaat.... Maar daar ga ik me nu in ieder geval nog geen zorgen over maken.... En thnxx