Wie gaat er nu ook voor haar eerste kind, deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door engeltje23, 30 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    @pluus: een mini poep-machientje heb jij! haha! Ik ben heel benieuwd hoe dat hier gaat straks... als hij/zij lijkt op mama tijdens haar zwangerschap dan worden dat veel scheetjes, hahaha! (sorry voor de details ;))

@liz: lekker wijn halen en zuipen met die hap! dan kun je er van geniet voor ons allemaal!
    Ik zei net tegen mn vriendin al: ik hoop echt dat ik binnen nu en een week sushi kan eten!!! daar heb ik op dit moment echt enorm zin in!

@engeltje: meisje, wat schrikken! hopenlijk is er niets aan de hand! succes en laat het even weten straks!

2. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Pluus, je slaat de spijker op zijn kop! Dat is precies de wijn die ik het lekkerst vind. Ik ben helemaal geen wijn drinker eigenlijk..maar die...die lust ik juist wel! Ik ben er nog niet aan toegekomen een flesje te kopen op de terug weg, Liza kreeg honger en wilde gauw naar huis. Maar misschien dat ik straks nog ff ga, AH is hier tot 22:00 open :) Anders doe ik het morgen gewoon. En eh...'s nachts nog gewoon met bh slapen hoor, geen zin in gelek. Maar volgens mij lekken ze niet zo erg meer, of helemaal niet.

Wolkje, haha...zuipen..haha, ik denk niet dat ik heel ver kom met dat gezuip, na bijna een jaar niet te hebben gedronken! Ik begin maar gewoon met 1 glaasje :) En ik hoop met je mee voor die suhsi!!

Engeltje...en??

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hey meiden, ben met terug uit t ziekenhuis.
    Heb idd ff aan de CTG gelegen en gelukkig was alles goed. Ook nog een echo gehad en daarop was te zien dat ik best veel vruchtwater heb, wel binnen de norm nog, maar t kan daardoor zijn dat ik um wel minder voel. Als ik de afspraak voor de OGTT nog niet had staan, had ik die nu wel moeten maken, want veel vruchtwater kan ook duidenop zwangerschapsdiabetes, ook dat kan weer een reden zijn waarom ik hem minder goed voel. Verder ligt hij nog steeds met zn hoofd bij mn bekken, dus dat is niet verandert. En ohhh hij is echt overduidelijk een jongen! Wel zijn ze weer tot de conclusie gekomen dat hij echt lange benen heeft. Alle metingen komen overeen met t aantal weken dat ik ben, maar qua beenlengte ligt hij 2 weken voor op schema! Verder schatten ze hem nu in op ongeveer 2000 gram en dat is netjes voor deze termijn :)
    Nu dus de suikertest maar even afwachten en als hij weer minder gaat bewegen, moet ik wel echt weer bellen en terugkomen.
    Voor nu ben ik gelukkog opgelucht! Ook de krampen heb ik gelukkig niet meer gehad, dus dat was een goed teken.

4. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Engeltje, fijn dat je even een check up hebt gehad. Weet je tenminste zeker dat alles goed zit. Hele geruststelling he?! Ik heb destijds dagelijks aan de CTG gelegen hihi. En op een gegeven moment kwamen ze toen bij me thuis om dat te doen. Hulde daar voor, heeft me een week ziekenhuisopname uitgespaard! En eh...wat een lange Jan heb je in je buik dan haha. 2 weken voor op schema, dat is nogal wat! En 2000 gram is idd erg netjes hoor. Moet je nagaan dat Liza 2215 was! Fijn dat je ook nog even de bevestiging hebt gehad dat het echt een knulletje is. Het zou je maar gebeuren dat ze het toch stiekem niet goed hebben gezien.

Nou nog ff je suiker...en hopelijk is dat ook allemaal goed. Duimen maar. Je zit niet te wachten op zwangerschapsdiabetes of andere ellende.

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Nee ik hoop t ook niet idd!
    Had t net nog ff met mn man over die 2000 gram, want echt alle sites en veel meiden hier geven juist een kg lichter aan met deze termijn..... Naja, maar ff afwachten, zal t volgende week ff navragen aan de vk als ik moet bellen voor de uitslag van de suikertest.

Bijna liza dr geboortegewicht idd, maar jij was natuurlijk al wel wat verder.... Naja maar niet druk om gaan maken nu. Als hij zo groot is zou t wel nog een verklaring zijn waarom hij minder beweegt en hij ook echt niet meer draait.... Pfff straks krijg ik een 10 ponder ofzo, hellup!!

6. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    @engeltje: wat fijn dat alles goed was. Fijn dat ze je even hebben nagekeken. En een extra echo, weer een voordeeltje aan de narigheid :).
    Over t gewicht zou ik me niet te druk maken hoor, volgens mij is dat best netjes, en daarbij is het een schatting hè! En als ie verder gewoon op schema loopt qua groei zal het vast goed zijn, en tja, die lange benen wegen natuurlijk ook wat hè!! :)

Doe maar lekker rustig aan! Niet te druk maken!

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ja een extra echo is altijd mooi meegenomen, alleen jammer dat we geen printje hebben meegekregen... Natuurlijk hebben we ook weer zn gezichtje niet gezien, die houd hij denk ik echt als verrassing tot hij er is.
    Krijg wel steeds meer t idee dat hij eerder gaat komen, maargoed pin me dr maar niet aan vast ;)
    Qua groei was alles verder ook gewoon gemiddelt, eigenlijk kwamen alle metingen op 28+2 uit, op zn benen na dan. Misschien zijn die ook wel gewoon zwaar, zou die dan echt van zn moeder hebben ;)

Ben echt benieuw dinsdag, hoop dat ik dan ook gelijk de uitslag krijg!

8. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Fijn engeltje dat alles goed was! Wel spannend met de suiker! Hopelijk valt het mee!

9. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Liz: Hahaha... een hilarisch filmpje idd...!!! PRICELESS!! Heb het deuntje nu denk ik ook het hele weekend in mijn hoofd zitten. Dus het rustig afbouwen heeft goed voor je gewerkt. Ik denk dat ik of vanaf het begin half/half wil doen... of vanaf 6 weken fulltime bv gaan afbouwen.

@Engeltje: Wat een schrik! Fijn dat alles in het zhs goed bleek te zijn. 2kg lijkt mij wat veel... zeker omdat ik gisteren een mailtje kreeg dat mijn tuinboon 40cm en ongeveer 2kg zou zijn... en ik ben iets verder dan jij..., maar goed... dat zijn natuurlijk altijd gemiddelden... :)

@Pluus: Lieve foto!!! Nog meer poepverhalen vandaag??? :D

@Juf: Oh.. dat klinkt goed zo'n vakantie naar Marmaris! Lekker bijgekomen? En op het juiste moment teruggekomen... het gaat nu eindelijk beter weer in Nederland worden!!!

@hier: Gisteren mijn stageverslag ingediend alvast per email. Kreeg 'm terug met verbeterpunten, maar met de opmerking dat het nu al goedgekeurd was qua inhoud en dat het een prima, HBO-waardig verslag was :D Dus mijn weekend begint goed!!!
    Gisteren nog rondje van 4km in het bos gemaakt. En dat was weer heerlijk! Dit weekend heerlijk relaxen... net een groot glas verse jus d'orange op met afbakbroodjes en nu lekker aan de koffie.

10. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Flier, wat heerlijk dat je stageverslag nu al goed is gekeurd! Dat is een goed begin van je weekend.

Ooh meiden, ik houd helemaal niet van Hello Kitty, maar dit is toch gewoon te schattig?!

11. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Liz: Zeker een goed begin van mijn weekend! :D
    Dat staat Liza zeker heel schattig!!!

12. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Wat een pagina's om bij te lezen!

Engeltje, je laat me schrikken zeg! Gelukkig was alles goed en doet de beeb het ook prima. 2 kilo lijkt mij ook veel, hihi! Maar misschien ligt jouw mannetje gewoon lekker iets boven de middelste groeicurve. ;) Die van mij er net onder, dus samen hebben we een gemiddelde baby, haha! Enneh, tis maar een schatting he. Hoor wel eens vaker dat ze het niet goed schatten. Doe je het wel rustig aan meid?

Pluus, die poepluiers ook bij jou! haha! Geweldig! Zal zo even naar je foto kijken.

Flier, Jeej!! Heerlijk zeg dat je verslag is goedgekeurd! Vond het zelf toen ook zo'n opluchting als die grote verslagen voldoende waren. ;)

Liz, wat een geweldig meisje heb je toch! Denk ook eerder dat het aan haar bekkie ligt ipv aan Hello Kitty dat ze er zo schattig uit ziet hoor. :D

Juf, lekker op vakantie geweest zo te lezen! Je treft het wel, in het mooie weer terug komen in NL. Zo te lezen probeer je de moed er nog steeds in te houden. Hoop ook echt dat deze ronde raak is voor jullie!

Hier, gisteravond was ik helemaal kapot. Was om 8 uur mn bed uit omdat de kachel gerepareerd moest worden, toen een ochtend gewerkt en na een uurtje kwam mn schoonzusje al om te winkelen. Heb ook absoluut geen uur kunnen rusten, was eerder een klein half uurtje. Na het winkelen hebben we met zn 4en wat gegeten, maar toen was het alweer 9 uur voordat we thuis kwamen. Hierna kwam mn moeder de gordijnen nog even snel brengen tegen 11 uur lag ik in bed. Veeeeel te lange dag dus.. Heb ook een potje zitten janken in bed omdat ik gewoon de energie op had en het me even teveel werd. Verder heeft mijn schoonmoeder al helemaal bedacht welke dag ze op gaat passen, terwijl we haar waarschijnlijk op een hele andere dag nodig hebben. (hoorde ik ook van schoonzusje)
    Binnenkort dus maar even een paar goede gesprekjes voeren, want ik weet nog helemaal niet welke hele dagen ik straks ga werken. Waarschijnlijk helemaal de dag niet die mn schoonmoeder zou willen. Daarbij een hond die weer lekker eigenwijs is de laatste tijd, dus alles bij elkaar was het me teveel.
    Sorry voor al het geschrijf, maar ik merk echt dat ik nu richting de laatste weken ga en het me allemaal teveel kost. Nog 3 weekjes werken en dan heb ik verlof. Zie er zo naar uit!

En.. vandaag alweer 31 weken. ;)

13. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Sita, ik denk ook dat het aan dr lekkere bekkie ligt haha! En eh, pas jij een beetje op jezelf meisie? Het is niet goed als kleine dingetjes je overprikkeld maken. Nu waren het wel allemaal kleine dingetjes achter elkaar, maar al die kleine dingetjes worden dan een groot ding. Dus...balans vinden! En aanstaande oma is gewoon enthousiast joh! Die is zich al helemaal een voorstelling aan het maken over het oppassen en daar een hele planning omheen aan het maken. Ik vind het wel weer iets vertederends hebben en ze begrijpt het vast wel wanneer je haar uitlegt dat haar planning niet helemaal overeen komt met de jouwe. Komt goed hoor, niet te druk over maken. Bijna verlof! Maar.... let wel goed op of je het aankunt. Achteraf gezien ben ik eigenlijk ook gewoon te lang door gegaan. Ik had ook met 34 weken verlof en uiteindelijk een week daarvoor in het ziekenhuis beland :( Grappig, wanneer jouw verlof begint, moet ik weer aan de slag. Bleeegh, geen zin in! Gelukkig hoef ik niet direct vol aan de bak en hoef ik eerst maar gewoon een ochtendje langs te komen en mijn collega's onder ogen komen en van daaruit gaan we verder kijken hoe we het gaan doen. En toch ergens....ergens...kijk ik er ook wel weer naar uit om lekker aan de slag te gaan hoor.

14. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sita: Gefeliciteerd met je 31 weken!!!!! Je hebt een drukke dag gehad gisteren, maar wel met alles geslaagd? En zijn de gordijnen helemaal naar wens? Wat betreft je schoonmoeder..., misschien valt het wel mee (hoop ik voor je) en heeft je schoonzusje het niet helemaal goed begrepen. Ik zou het luchtig proberen aan te kaarten, bijv. door een gesprek te beginnen over dat je nog aan het puzzelen bent met je werktijden na je bevalling... dan weet ze meteen dat er dingen kunnen gaan veranderen en dat ze niet van je huidige tijden kan uit gaan... Misschien een idee? Maar ik snap dat het energie vreet. (Heb zelf ook een schoonmoeder die regelmatig het uiterste van me vergt).
    Nou meis... geniet van het weekend.... Misschien een idee om niet teveel te klussen, maar gewoon je rust te pakken voor de verandering??? Alhoewel ik het idee heb dat dit vrij lastig is voor een bezig bijtje als jij.

15. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Thanks meiden. ;)
    Oma bedoelt het ook zeker goed en lief hoor. Ik weet dit ook van haar, tis echt een schat. Maar goed,.. t viel me gewoon even extra rauw op mn dak met alles erbij. Binnenkort maar eens even babbelen. Komt ook vast wel goed.
    Wat betreft werk let ik echt wel op mezelf. Ik merk dat het me meer moeite kost om vol te houden, maar het is nog wel te doen. 3 weekjes zijn ook zo voorbij. Verder maar echt een dagdeel vrij houden in het vervolg... anders is t gewoon te lang. Hoop ook dat mn vent me hier een beetje mee in de gaten kan houden.
    De gordijnen zijn in elk geval naar wens! Ga ze zo nog even strijken want ze zitten goed in de kreukels, en hopelijk daarna ophangen. Verder niet zoveel doen vandaag. Mag ook niet van mn vent en heb er echt de energie niet voor. Ben gewoon nog steeds moe. Dit bezige bijtje gaat dit weekend niet zoveel meer doen. :p

16. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    @sita: lekker rustig aan doen dit weekend, dan voel je je vast weer wat beter. Hoort er gewoon bij dat je er af en toe even doorheen zit, zie het ook als een waarschuwing aan jezelf dat je echt even rustig aan moet doen af en toe! Zoals al werd gezegd: je bent een bezig bijtje! En dat is prima, maar je bent wel zwanger hè!! En niet zon beetje ook meer ondertussen ;)

@flier: heerlijk dat je nu al weet dat je verslag is goedgekeurd! Super goed gedaan en je hebt het verdiend om lekker te chillen nu hoor! Geniet er van!

@Liz: wat een scheeeeetje!! Echt een leuke foto weer!

@hier: ik heb donderdag met m'n moeder samen "dikke koek" gebakken. Dat is (recept van m'n oma) een soort krentenbrood dat je bakt in een juspan (weet wel, zo'n oude gietijzeren ding) en die bekleed je eerst met spek voor het deeg er in gaat. Je hebt dan dus krentenbrood met een korstje van spek. Heel apart maar echt enorm lekker! Denk aan pannenkoeken met spek, dat idee. Je eet het als het nog warm is met roomboter en bruine suiker. Mmmmm! Heb het dus donderdag gegeten met m'n moeder, gisteravond ook als avondeten en vanmorgen nog een stuk als ontbijt. Echt heeeel slecht maar zooooo lekker!! :)

Verder vind ik het nu toch wel spannend worden! Was er gisteravond zo mee bezig dat ik er helemaal kriebels van in m'n buik kreeg van de zenuwen, haha! Maar goed rustig houden dus en hij/zij komt vanzelf... Wellicht heel snel al, maar kan ook nog goed 1,5 week duren... Hoop wel heel snel!! :)

17. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ flier: wat fijn dat je verslag goedgekeurd is meis! Yo go girl!!

@ wolkje: oehhhh mag ik het recept van je? Ben er al zoooooo ontzettend lang naar op zoek! Mijn overgrootoma maakte het altijd, zij noemde het "broeder". Sinds zij overleden is, al 14 jaar ondertussen hebben wij het nooit meer gegeten en niemand weet t recept! Heb wel eens gegoogled, maar t was t iedere keer met niet. Dat van jou klinkt precies t zelfde!

@ sita: meisje, je moet echt wat meer je rust gaan pakken nu hoor! Let goed op jezelf he! En net wat liz ook zei, met je schoonmoeder kom je er vast wel uit, gewoon er ffies samen over praten meis...
    Fijn dat je gordijnen maar wens zijn en super dat je mannetje je wel in de gaten houdt, nu goed naar hem luisteren hoor!

@ liz: Qute!!!

Hier gisteravond wel weer wat krampen gehad, maar gelukkig wel goed geslapen en mn ukkepuk beweegt gelukkig goed.
    Vanmorgen bij t opstaan had ik wel weer die enorme druk van onderen en die voel ik nu ook echt bij alle bewegingen die ik maak. De laatste weken had ik dit steeds aan t eind of halverwege de dag ivm mn bekkenpijn, maar na een nachtje slapen was t dan wel echt over. Zou hij misschien dan toch langzaam echt in mn bekken aan t zakken zijn? Gisteren op de echo lag hij wel ook nog steeds met zn koppie echt heel laag, zo ligt hij nu al weken....
    Misschien moet ik daar dan ook gewoon wel aan wennen, het was daarvoor natuurlijk een stuiterbal eersteklas en ging door heel mn buik heen en ja als hij overdwars ligt voel je hem natuurlijk ook veel meer!
    Alleen fladderde hij van de week en nu ook weer gewoon heel veel met zn armpjes heel laag in mn buik en dat deed hij dus de afgelopen 2 dagen niet..... Naja het zal wel goed zitten allemaal en wat betreft die 2 kg, heb er nog eens over nagedacht en meestal krijgen ze met je verlof ineens die groeispurt toch? Zit nu natuurlijk met mn vakantie en die val erbij al ruim 3 en een halve week thuis! Wie weet ligt t daar wel aan!

18. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Wolkje: En bedankt.. nu heb ik hongerrrrrrr :D Is je vriend de laatste chemo van afgelopen week ook goed doorgekomen? Het schiet nu echt op bij jou... zo spannend... de kleine kan er nu elke moment zijn.... oehhhhhhhhhhhhhhhhhhh

@Sita: Jajaja.. ook bezige bijtjes hebben af en toe een chill-dag verdiend :D :p Komt vast goed met je schoonmoeder.. idd wat Liz al zei, ergens is het ook best schattig!

@Engeltje: Hmm.. misschien heeft jouw kleine vent idd een groeispurt gehad... zou natuurlijk best kunnen. Sowieso.. als de vk en de gynaecoloog beide zeggen dat alles goed is met de kleine, dan is dat het belangrijkste en kan je daar op vertrouwen.

@Hier: Mijn hemel.. heb zo'n energie nu ik weet dat ik niets meer hoef te doen.... hahaha.. heb net de was buiten opgehangen. Het ziet er dreigend uit, maar volgens buienradar zou het droog moeten blijven. Vanmiddag gaan we een fietstochtje maken.. en vanavond heerlijk lasagna eten.. heb er nu al zin in!!!

19. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ flier: als je energie over hebt, mag je wel hierheen komen om de boel te doen hoor hahaha
    Oehhhh lekker lasagne! Ik eet vanavond bij mn schoonmonsters...... Ben benieuwd wat ik daar voorgeschoteld krijg!

We gaan zometeen trouwens kijken voor gordijnen, ben benieuwd wat ze hebben!!

20. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Pluus, jij vroeg trouwens nog naar de gordijnen.. deze zijn neutraal van kleur hoor, antraciet/grijs. Anders had ik ze zelf wel gemaakt, haha! ;)
    Niemand weet nog bij ons wat het is.. is nog goed vol te houden maar merk wel dat het lastiger wordt nu de de bevalling dichterbij komt.

Wolkje, dat klinkt lekker maar zoooo fout! haha! Enneh.. nog eventjes meid! ;) Enneh.. inderdaad, al 31 weken zwanger.. maar voel me nog niet zo zwanger. Snap je? De buik zit nog niet echt in de weg, kan voor mn gevoel nog van alles doen, maar ben toch al 31 weken. Best gek en moet echt elke keer heel bewust een stap terug doen en mezelf lekker zwanger laten zijn.

Lasagne.. goed idee! Moet ik komende week ook maar eens maken! Mn man is verzot op mn recept.. haha! (en ik zelf ook) Eigenlijk hoort daar nog huisgemaakte tiramisu bij, maar goed.. rauwe eieren en alcohol mag niet. Heb zoooo'n zin om dat straks weer te eten na de bevalling! :D

Deel Deze Pagina