@engeltje: ah wat grappig!! Het is inderdaad broeder, alleen noemden ze het bij m'n pa thuis altijd dikke koek. Wat geinig, ik heb er nog nooit iemand over gehoord en iedereen vind het maar raar als ik het vertel! M'n oma komt uit Amsterdam, dus dacht dat het wel iets van daar zou zijn en dat daarom niemand het hier kende. Mijn moeder heeft het dus geleerd van haar schoonmoeder en heeft het recept jaren geleden aan mij gegeven. Wij hadden t ook al jaren niet meer gegeten en toen vandeweek kwam m'n ma met het idee. Ik zal het recept vanmiddag ff naar je sturen in een pb'tje (of meer dames hier moeten interesse hebben ) Verder is m'n man de chemo weer door. Waren twee zware laatste dagen en hij is nu ook echt gesloopt. Hier dus lekker een rustige dag en samen een beetje chillen!
@sita: ik snap je hoor! Zelfs ik heb af en toe nog de instelling van: ik ben zwanger, niet debiel! Dus ook ik heb vanmorgen op m'n knietjes de was uitgezocht en heb het zelfs voor elkaar gekregen om, jaja..., m'n teennagels te lakken! Had ik ineens behoefte aan. Best een klus met die buik, maar t is gewoon geluk. En toen had ik het idee om ook nog eens te gaan stofzuigen en dweilen vanmiddag, de boodschappen te doen n ook m'n naaiwerkjes nog af te maken. Maar denk dat ik al blij ma zijn als ik daar 1 ding van kan doen vandaag! dus ik herken je gedachtengang
@Sita: antraciet/grijs... mooi! past perfect in het kamertje bij de meubeltjes denk ik. @Engeltje: Uhhh.. ik mag het niet overdrijven he.! @Wolkje: Ik ken het gerecht helemaal niet, maar het klinkt lekker... dus ik zou graag het recept hebben zodat ik het hier kan introduceren...
@ wolkje: Haha beetje t zelfde verhaal als hier! Heb er ook nooit iemand over gehoord en als ik t wel eens vroeg aan emand van de oude stempel, kwam t niemand bekend voor! Mijn overgrootoma kwam uit sliedrecht, dus t is volgens mij niet specifieks iets amsterdams En ik ontvang heeeeeel graag t recept van je, kan ik mn moeder er een keertje mee verrassen! @ flier: je mag t ook gewoon op ie gemakkie doen hoor @ sita: zit jou buik je nog niet in de weg bij gewone dagelijkse dingen? Ik herkende mezelf ook echt wel in t filmpje van liz, met op je tenen te moeten gaan staan om iets boven uit een kastje te pakken. Om maar niet over mn kwaaltjes te spreken Maar goed, wat wil je ook met een kind van al ruim 2 kg in je buik Nou onze gordijnen hebben we net besteld, binnen 3 weken zijn ze binnen en dan is t kamertje echt af! Oh en moet echt ff wat met jullie delen hoor! Ik hou van mn beste vriendinnetje, echt waar, maar af en toe heeft ze zulke gekke ideeen, in mijn ogen dan! Misschien denken jullie wel net zo als zij denkt hoor, dus hoop niet dat ik er iemand mee kwets... Kreeg net een uitnodiging binnen voor de 1e verjaardag van haar kleine meisje, staat erop: Kadotip: graag kadobonnen en liever geen kadootjes! Sorry hoor, het is een eerste verjaardag! Wat is er nou leuker voor een kind om lekker kadopapier van een kadootje af te scheuren??? Daar hebben ze toch de geootste lol mee? Een kadobon kan je ook inpakken, maar dan mogen ze niet scheuren, want anders scheur je de bon kapot! Echt sorry hoor, maar ik weiger echt om een kadobon te gaan geven!
@Engeltje: Dank je... ik zal er over nadenken... Wat betreft kadobonnen... Ik ben per definitie tegen het geven van geld of bonnen aan kinderen... en eigenlijk in het algemeen aan mensen voor hun verjaardag. Juist de moeite die mensen nemen kan ik waarderen. Maar wat je zegt.. bij die kleintjes is het helemaal bijzonder... Dat ben ik helemaal met je eens!
Hahaha graag gedaan Ben blij om te horen dat ik niet de enige ben die er zo over denkt! Denk ben ik nou gek of........ Naja t kan altijd nog erger, er zijn ook echt veel mensen die gewoon de 1e verjaardag overslaan, omdat die kleintjes t toch nog niet beseffen... Op dat moment misschien niet, maar als ze nou op latere leeftijd vragen om foto's van hun eerste verjaardag?
Serieus??? Dat heb ik nog niet eerder gehoord! Ik heb echt nog te VETTE foto's van mezelf op mijn eerste verjaardag, dat ik met mijn hand in de verjaardagstaart zit en alvast wat slagroom neem... PRICELESS!
Wolkje, ook ik heb wel interesse in je recept! Het klinkt lekker in elk geval. Flier, dank je! denk ook echt dat het mooi bij de rest past. Nu hopen dat we vandaag de roede nog op kunnen hangen. Moet de andere helft nog strijken zo, maar dat is weinig werk gelukkig. Engeltje, niet raar hoor. Kadootjes uitpakken hoort bij een kinderverjaardag. Alhoewel ik zelf ook wel eens kadobonnen heb gegeven omdat mn beste vriendin daar gewoon meer belang bij had. Ze hebben toen een tijdje best krap gezeten, en dan zijn kadobonnen ideaal om kleertjes te kopen die ze nodig heeft. En mijn buik zit nog niet heel erg in de weg. Alleen met bukken, dus ook schoenen/sokken aandoen gaat wat lastiger, maar verder valt het nog heel erg mee.
Ja serieus flier! Ik denk dat gemiddeld op mn werk zo'n 1 op de 20 kinderen hun eerste verjaardag niet viert! En dat is zeker weten niet vanwege geldgebrek! En idd die eerste taart foto's zijn toch GEWELDIG? @ sita: als mensen t niet breed hebben dan kan ik t me voorstellen. Al zou ik er dan zelf misschien voor kiezen om een kadobon en een klein goedkoop kadootje bij te kopen, zodat de kinderen er toch zelf gelijk iets aan hebbeb. En even over dat recept, het klinkt niet alleen heerlijk dames, het is verrukkelijk! Het is voor mij dus zeker 14 jaar geleden dat ik t op heb, maar nu wolkje er zo over begon liep gelijk t water in mn mond en kan ik die smaak van toe zo naar bovenhalen....mmm!
Haha, wat een receptje uit grootmoeders tijd al niet los kan maken! Als ik straks achter de laptop zit plaats ik m! En over kadootjes en eerste verjaardagen: helemaal mee eens!! Lekker met de handjes taart eten en papier scheuren!!! Was laatst op de eerste verjaardag van het kindje van vrienden, geweldig! Ik had een prinsessentaart voor haar gemaakt en ze heeft heerlijk haar hele stuk over dr gezicht gesmeerd, super leuk toch! Hoort er bij!
@ wolkje: heb er zo'n trek in gekregen dat ik um denk ik maandag nog maak! Haha, misschien niet verstandig voor de suikertest Mn rare dromen beginnen trouwens ook weer terug te komen! Vannacht heb ik gedroomd dat ik voor t eerste een blowtje ging proberen.....heel stom, want heb t ook echt nog nooit geprobeert en er ook totaal geen behoefte aan. Maar door dat blowtje veranderden al mn vrienden in dieren hahaha echt te bizar voor woorden toch?
Even laten zien hoor.. Zijn naam komt nog boven het bedje. Maar daar wachten we even mee totdat de vk huisbezoek heeft gedaan.
Sita, wat wordt dat kamertje ontzettend stoer en lief! Zo mooi om te zien hoe je ermee bezig bent, ontroerend hoor. Voor mij geen wijn vanavond...grrrrrr!! Nergens meer Canei rose t vinden!! Wat stond ik te vloeken in de AH en vervolgens in de Gall & Gall en vervolgens in de Vomar. Nogmaals. .GRRR!!
Oooh Sita, zie net je foto van je ptachtige buikje!! Ik forum nu ff mobiel, vandaar. Ik wil ook weer zwanger zijhiiijjjjn
Supermooi sita!!! Jammer dat je niet om de hoek woont liz, volgens mij hebben we die hier nog in de kelder staan..... Kom nu net bij mn schoonmonsters vandaan en t was gewoon best gezellig! Lekker spaghetti gegeten, dus blijf ook hier in de italiaanse stijl Wel te lang weer gezeten, dus moet weer ff gaan liggen om de pijn te laten zakken.... Naja, komt goed
Thanks meiden, ben er blij mee. Einde komt nu toch echt in zicht. Nog een wandplank maken en dan zijn we weer een heel stuk verder. Enneh, Liz.. hihi, wacht jij nog maar even met weer zwanger zijn!
Offday ik typ een heel verhaal, gaat het mis... Typ het morgen wel opnieuw! ik ga nog even voeden en dan slapen! Slaap lekker allemaal!
@ pluus: irritant is dat he! Heb de laatste tijd ook wel is dat ik een heel verhaal typ, op snel reageren druk en dat ik dan ineens in een ander topic terecht kom, zo vaag! Trusten meis, morgen een betere dag!