@ sita: goed dat je jezelf wat beter in de gaten houd sita! Nog eventjes en jij mag ook lekker met verlof! De taart voor mn vriendin dr kindje ga ik wel maken, maar die bruidstaart niet meer. Ze hebben ook ineens een compleet ander saai plan bedacht voor mn man zn opa en oma als ze 40 jaar bij elkaar zijn... Naja vind t wel best zo..... Maak ik gewoon meerdere taarten voor mn kleine mannetje zn geboorte hihi nee ik maak 1 taart en verder cupcakes erbij voor de kraamvisite. Net mn beslag gemaakt voor de broeder, staat nu lekker in t zonnetje te rijzen, straks ff in de oven en dan smullen! Ben benieuwd wat mn moeder van de verrassing vind straks
Lekker engeltje!! Laat je weten of ie gelukt is? Mijn moeder vond het helemaal leuk dat ik het recept had gedeeld met een andere liefhebber
Tuurlijk laat ik het weten! Vertelde t gisteren aan mn vader en ook bij hem liep t water al in zn mond hihi, nu hopen idd dat ie gelukt is, over een kwartiertje ongeveer gaat ie de oven in. Heb nu 1 1/2 zakje gist erin gedaan en gebakken spekjes erdoor ipv eromheen, ben benieuwd! Trouwens even een vraagje aan de bevallen dames.... Het navelstrengetje maken ze die tegenwoordig alleen nog maar vast met een gaasje, of doen ze wel nog een navelbandje om? Mn schoonmoeder vroeg dat aan mij en dat bandje zit niet in t kraampakket, dus vraag me af of ik die nog ff moet halen bij de Hema.
@Liz & Sita: Fietsen ging verrassend lekker vanochtend. Bijna geen wind... heerlijk temperatuurtje!!! En vanmiddag was helling af, dus dat is sowieso minder erg! @Sita: Ons kamertje is nog in dezelfde staat... Onder het mom van: als het nu gebeuren wordt, blijft het toch in het zhs... heb ik het nog niet verder afgemaakt... maar dat gaat de komende weken wel gebeuren hoor!!!! @Engeltje: Jaa.. echt dom dat ik niet goed opgelet had met de zon. Ik had vandaag dus ook een soepele wijde lange broek aan en ik heb er gelukkig geen last van gehad. Overigens zit er in mijn kraampakket wel een klem.. zo'n IKEA boterhamzakje-klem-lookalike. Of bedoel je dat niet? @hier: eventjes mijn karnemelk opdrinken en dan hop naar de vk voor mijn keuring!
@enge Enl.. Bij jesse jaren ze alleen zo'n klemmetje erop.. En alleen de 1e dag ook een gaasje.. Dus geen navelbandje! En wat vervelend dat mensen voor je gaan beslissen.. Zo'n taart maken is toch juist nu welkome afleiding voor je!
@ engeltje, bij Sarah hebben ze alleen een klemmetje er om gedaan, verder niets! Ik reageer alleen ff hierop want ik zit te voeden en dan kan ik niet zo makkelijk typen op mijn telefoon
Zooo... ben weer goedgekeurd! Volgende keer thuisbezoek ivm keuring van het huis voor thuisbevalling en mijn vriend geruststellen dat thuisbevallen net zo veilig is als in zhs....
@ flier: hahaha dat was precies wat ik zei over dat klemmetje Maar ik bedoelde die dus niet maar echt een bandje voor om de buik heen... Is in principe niet nodig, maar als ze het niet doen heb je eerder de kans op een navelbreukje. Die kom ik tegenwoordig ook steeds meer tegen op t werk, dus denk dat ik dan toch ff bij de intake van de kraamzorg ga vragen of t ok is als ik wil dat ze die wel gebruiken. Fijn dat je weer bent goedgekeurd meis! Ziet je vriend een beetje op dan tegen een thuisbevalling? @ beertje en pluus: thnx voor jullie reacties! @ wolkje: mn moeder was heeeel blij verrast hoor! Vanmiddag een klein stukje gegeten en de smaak was goed, alleen herinneren wij ons van vroeger dat hij nog net ietsje smeuïger ( raar woord, vast verkeerd geschreven ) was. Binnenkort nog een keertje proberen, kijken of ik hem net wat smeuiger kan krijgen. Moest um hier trouwens wel na een half uur al uit de oven halen, kwam misschien doordat we een hele grote braadpan hebben ofzo. Maar mmmm wel smullen hoor!
Nou Engeltje... jij praat abracadabra voor mij... hhahaha Maar met alleen klemmetje heb je meer kans op navelbreuk? Wat doet zo'n buikbandje dan??? Oh... de kleine begint hier in te dalen zei ze.. nou ja.. merk er nog weinig van...
Oh.. sorry Engel, beantwoord je vraag niet eens.... ja.. mijn vriend heeft ineens wat 'angst' voor een thuisbevalling... ik denk eigenlijk dat het gewoon zenuwen zijn voor het vaderschap..., maar omdat ik graag wil dat hij gerustgesteld is komt de vk op thuisbezoek.. mochten zijn twijfels blijven bestaan.., dan zal ik voor hem in het zhs bevallen.
Engeltje, ook hier alleen een navelklemmetje. Allemaal goed gegaan hoor, naveltje zit er nog aan...navelstrengprutje niet meer whaha Wij zijn vanmiddag naar Batavia stad geweest. Mooi dat ze daar een 'Lief' winkeltje hadden! Ik heb me ingehouden. Ik vertelde eerder al dat we zo'n 'Lief' kussen op de kop wisten te tikken voor 14 Euro. Nou...we hebben er gewoon lekker nog een bij gekocht. Toen heel snel weer wegegaan...anders zou ik de hele winkel leeg kopen, want echt...zulk leuk spul en ook best betaalbaar daar!
@ flier: zo'n navelbandje schijnt t net iets meer in t buikje te drukken, waardoor de kans op een navelbreukje kleiner is. Maar weet niet in hoeverre t de kans vermindert hoor dus ik ga t gewoon eens navragen... Hopelijk kan de Vk de twijfels bij je vriend idd weghalen zodat je lekker thuis kunt bevallen.... Nou ik ben ondertussen de 1e x geprikt voor m'n OGTT. Ben nu dichterbij huis met prikken, dus had gehoopt dat ik tussendoor thuis mocht gaan liggen, maar helaas mag dit dus niet. Omdat ik last krijg van m'n bekken als ik te lang zit lig ik nu hier languit achterover in een prikstoel.... Baal wel een btje, maarja tis voor t goede doel hè! Net m'n mannetje maar ff naar huis gestuurd, die komt over een uurtje ongeveer terug met wat leesvoer.
ha dames! @liz: keukens zijn inderdaad duuuuuuuuuuuuuuuurrr! Wij hebben echt een mega luxe keuken en wij zijn twee jaar geleden geslaagd in Duitsland. Voor ons is dat prima in de buurt (woon in eindhoven en we zijn net over de grens bij venlo geweest) en dat was echt de moeite waard. we hebben een flink aanrechtoppervlak en een eiland en hebben overal graniet op liggen, de meest luxe afwerking van de kastjes gekozen, etc etc. we hebben echt superkwaliteit en in NL hadden we hier tussen de 20 en 25.000 euro voor moeten neertellen (bij bijv Bruynzeel) en nu hebben we er 11.000 voor betaald. nog flink veel geld natuurlijk, maar het is echt een super keuken! we hebben, toen we de opstelling eenmaal duidelijk hadden, nog een keer de hele keuken ingepland bij ikea, om te zien of dat scheelde in prijs. omdat we een flinke keuken hebben kwamen we daar (met een aanrechtblad van een soort nepcomposiet) op hetzelfde bedrag uit! en nu hebbben we zwart dik graniet. Hier was het dus zeker de moeite waard even over de grens te gaan kijken, ben nog steeds zo gelukkig met die keuken! Maargoed, vanuit hier is het goed te doen, jullie moeten er volgens mij wel erg ver voor rijden Wij hebben sowieso echt veel rond geshopt voor ons huis, veel adresjes via via en dat heeft veel gescheeld. zo hebben we ook een eiken houten vloer, 2m dik en 20 cm breed voor iets van 25 euro per m2. enige "nadeel" is dat je m dan gewoon ophaalt bij een loods en zelf legt en waxt, maar dat was echt een eitje dus vooral lekker rondneuzen en pingelen!! Ik heb idd ook al verhalen gehoord van mensen die bij de keukenkampioen ofzo echt 75% van de prijs af hebben gekregen. En het lijkt mij stiekem ook wel heel erg lekker hoor, als ik mn lijf straks niet meer hoef te delen. lekker op mn buik kunnen slapen! een cocktailtje (ik ben echt verzot op mojito's en capirihna's), een boterham met filet americain, een rode biefstuk.... *kwijl* Je leeft gewoon een jaar of langer als cocon voor een ander wezentje: hij/zij gebruikt jouw lichaam om te groeien, eerst in je buik en daarna ook met voeden. helemaal begrijpelijk dat je dat op een gegeven moment wel beu bent @beertje: wat is jesse toch een scheeeeetje! wat een mooi mannetje, die grote ogen! geweldig! en super dat je trombosebeen zo goed gaat, toppie!! moet je nu nog lang met die steunkous blijven lopen? En af en toe lekker aan toegeven hoor en lekker shoppen voor jezelf! mag best!! hoeft niet te gek te doen of te duur, maar al koop je maar een leuke simpele nieuwe outfit, daar kun je je weer helemaal happy in voelen! @ engeltje: niet leuk van die taarten, het is juist heel lekker zoiets te doen! Ik heb die taart laatst ook in gedeelten gemaakt, elke keer een uurtje iets doen en dan weer rust, gaat prima en is heerlijk om te doen! dat ze aan je zouden vragen of je het nog steeds wil doen: ok. dan kun je zelf beslissen of je het nog wil of dat het teveel is. maar gewoon voor jou beslissen zonder het te vragen en dan ook zo dat je het niet eens meer MAG doen... dat is niet leuk! ze doen het vast met goede bedoelingen, maar dit is niet waar jij op dit moment op zit te wachten, erg begrijpelijk. @sita: lekker hoor, nog maar een weekje werken!! en inderdaad: dit weer is genieten! Ik hou ook weer verschrikkelijk veel vocht vast in mn handen en voeten, maar echt: dit 10000 keer liever dan die regen van vorige week. zo lekker om wakker te worden met het zonnetje aan de hemel... heerlijk! @engeltje: wat fijn dat het lekker was. misschien toch minder gist denk ik nu? die van ons was namelijk wel lekker smeuiig! wellicht omdat ie wat vaster blijft met minder gist. was het misschien toch niet zo gek idee, maar 1 zakje en wij hadden ook een kleinere pan denk ik, eentje van 25cm doorsnee ofzo. misschien scheelt dat ook? maar ach: zo lang t lekker was!! @navelbandje: ik had t daar ook nog over met een vriendin vandeweek, zij werkt op de verloskamers in het ziekenhuis en zei dat het idd niet meer nodig is. dit omdat de luier vaak al over de navel heen komt en het zo ook beschermt. over navelbreukjes heb ik haar niet gehoord, dus geen flauw idee wat het daarvoor doet. maar ik zou zeggen: als je het zelf fijn vindt om het te gebruiken, waarom niet! lekker doen wat jij fijn vindt! @flier: wat fijn dat ie al begint in te dalen! hier is ie nog steeds niet ingedaald!!! en ik heb me er steeds van die krampen van... pfff niet te zuinig! dus wees blij dat je er niets van merkt @engeltje: succes nog met prikken en wachten vandaag! komt vast goed! @hier: gisteren weer gekeurd door de vk. alles is prima, maar de kleine is nog STEEDS niet helemaal ingedaald... hij maakt contact met t bekken, maar ze kon m er nog zo uitwippen en dr handen pasten zo tusse het hoofdje en het bekken. en dat terwijl ik de de afgelopen weken zoveel van die buikpijnen heb gehad. die waren dus allemaal voor NIKS! er zit gewoon totaal geen vordering in. daarnaast beweegt ie nog zo veel: er is nog mega veel ruimte in mn buik (al zou je dat niet zeggen met die toeter). bloeddruk is prima, eerder aan de lage als aan de hoge kant. en dit alles betekent dus dat de kleine nog wel prima naar zn zin heeft en nog wel ff blijft zitten! ik moest er maar vanuit gaan dat ik echt nog niet ga bevallen tussen nu en 1,5 week. de 41 weken ga ik dus 99% zeker wel halen en waarschijnlijk nog wel verder! En daar BAAL ik van!!!! Alles doet me pijn! Mijn bekken voelt zo pijnlijk en beurs aan! Ik kan 's nachts niet liggen, draaien doet zoveel pijn, opstaan om te gaan plassen duurt een uur omdat ik niet overeind kom en daarbij slaap ik zo slecht dat ik het idee heb vermoeider op te staan dan dat ik ging slapen. ik kan me nog herinneren dat als ik vroeger wakker werd snachts en zag dat het pas 2 uur was, dat ik daar dan helemaal van kon genieten, zo van: oh heerlijk, het is pas 2 uur, ik kan nog uuuuuuren slapen. en nu denk ik: kut, pas 2 uur... was de nacht maar vast voorbij! ik heb gewoon een hekel aan in bed liggen nu! en wat ik het allerergste vind: ik zou zo graag willen dat mn man de hele tijd dat de kraamhulp er is er gewoon bij is! deze en volgende week is hij nog thuis, maar daarna is hij weer een week in het ziekenhuis. ik zou het zo rot vinden als hij weer weg zou moeten terwijl de kleine pas net geboren is. of erger nog: dat hij/zij er nog niet is! Ik had gisteren weer een andere vk uit de praktijk (er zijn er 3). vorige week hebben we besproken dat ik, wanneer het allemaal rustig zou blijven, begin volgende week al naar de gyn zou mogen en dan eind volgende week zou worden ingeleid (dus met 41 of 41 +1) zodat de kleine er zou zijn voordat mn man weer wordt opgenomen. Nu heb ik dinsdagavond pas weer een afspraak bij de vk, en gaan we dan pas weer verder kijken. en daarbij zei ze: ja allemaal prima en we zullen kijken of je dan voor t weekend nog terecht kan, maar als het echt nog potdicht zit binnen, dan gaan we je niet inleiden, dan wachten we echt tot je bm al wat aan het verweken is. dus de kans is gewoon aanwezig dat ik pas kan worden ingeleid in de week dat hij weer opgenomen is. en dat is KUT!!! Sorry voor het gevloek hoor, maar ik baalde daar zo van! dit zijn niet de dingen die ik wilde horen!! Het is allemaal al zo'n rotsituatie en het laatste waar ik op zit te wachten is dat ik wordt ingeleid als hij is opgenomen en dat hij er dan misschien niet helemaal bij kan zijn en ik vervolgens alleen met de kleine naar huis kan. of dat het een dag voor hij wordt opgenomen wordt geboren, zodat ik de hele kraamtijd overdag in mn eentje in bed lig te koekeloeren met de kleine. dan kan ik ook niet naar m toe en alles. Bleuh.... zit er ff doorheen! ben kapot, moe en alles doet zeer... die baby MOET ER UIT!!!!!
Engeltje, hoe lang moet er tussen het prikken door zitten dan? Wel raar dat je niet even naar huis kunt hoor. Flier, hier wel een thuisbevalling en mn vent vindt t tot nu toe allemaal wel goed. Is er nog best nuchter onder. Hier komt de vk trouwens rond de 34 weken standaard op huisbezoek bij de eerste. Dan weet ze waar ze moet zijn en kan ze het huis even nalopen op evt. hinderpuntjes. Liz, dus Bataviastad is een aanrader voor de Lief winkel? haha! Daar moeten we dus echt niet naar toe. Net als de H&M, daar hebben ze nu ook echt geen leuke collectie voor jongetjes. Ik heb daar ook echt geen broekje gekocht hoor. Nou, ben zelf een dagje vrij vandaag. Heerlijk! Alleen vanavond de laatste cursusavond en verder niet echt iets op de planning staan. Ga zo wel even wat brood halen en boodschappen doen, maar voor de rest zie ik t wel hoor. Eigenlijk moet de voortuin nog, maar dat ligt er even aan hoe warm het straks is.
Wolkje, he jakkes.. kan niet anders dan je een dikke knuff geven vanaf hier! Zit je niet mee zeg en kan me voorstellen dat dit totaal niet is wat je wilde horen. Hoop ook echt dat die kleine wel op de juiste dag komt!
Ik reageer weer even kort... Ga vanmiddag even goed reageren van achter mijn laptop! @ engeltje, succes vandaag! @ wolkje, ik snap qua zwangerschap helemaal hoe jij je voelt! Zo voelde ik me ook maar geloof me,.alle.pijntjes zijn helemaal weg als je bevallen bent! En wat betreft je man... Ik zou gewoon de vk bellen waar je dat vorige week mee besproken hebt en met haar in gesprek gaan! Er is echt wel een mogelijkheid om je in te leiden. Jullie omstandigheden zijn niet zo maar dus ik zou als ik jou was gewoon bellen! Dikke knuffel! Ik duim voor je dat het goed komt!
@ wolkje: hè getsie meis, op zulk nieuws zit je niet te wachten! En dan zoveel pijn voor niks gehad.... Pff, idd net wat pluus al zegt, gewoon erover praten hoor! Dikke knuf voor jou! @ sita: nu al laatste cursusavond? De mijne moet nog gaan beginnen hihi. Wel lekker dat je verder ff wat rustiger aan kan doen! Nou hier de test weer overleefd hoor! Ging wel beter dan de vorige keer omdat ik nu gewoon ff kon gaan liggen en ff m'n ogen kon sluiten. Er stond ook een raam open in dat kamertje en dat was heerlijk koel. Er zat 2 uur tussen t prikken en je mag daartussenin niks doen en dat willen ze graag in de gaten houden, omdat je anders de test kan beïnvloeden. Morgenochtend na 11.00 kan ik al bellen voor de uitslag, spannend! Nu lig ik heerlijk in m'n tuintje onder de nieuwe afkapping en zometeen gaan we waarschijnlijk ff zwemmen..
Zo, net even een uurtje geholpen op het werk, de voortuin laten we maar voor wat die is. Nu weer lekker thuis in de achtertuin, hangend in mn stoeltje. Ik ga verder ook helemaal niks doen. Engeltje, de cursus duurt ook maar 4 avonden in 1 maand. Augustus vond ik zelf een beetje laat mocht de kleine eerder komen, en dan kan ik ook echt van mn verlof gaan genieten zonder alle extra verplichtingen erbij. Toen de cursus begon zat ik in de 28ste week. We gaan trouwens nog wel in augustus 1 avond naar het ziekenhuis zodat we een beetje weten wat we kunnen verwachten als ik alsnog naar het ziekenhuis moet om te bevallen. En dan weten we de weg.
Nou ff lekker uitrusten en genieten dan sita! Ik vond aug ook laat, maar ze hebben een zomerstop. De cursus van mei zat vol en de cursus via een andere organisatie was 140 euro ipv 40.... Denk ook niet dat ik de cursus uit ga zitten hoor, start 27 aug volgens mij en de laatste les is 15 oktober. En ja snel hè! Ben daar wel blij mee moet ik zeggen! Net ff gezwommen en ff daar op t grasveld gelegen, maar dat laatste was geen goed plan... Kan nu bijna niet meer lopen dus lig maar ff plat in de achtertuin. Nog een paar uurtjes en m'n loungezwembad wordt geleverd, kan ik lekker in de tuin badderen