@Wolkje.. meid toch.. wat erg dat je nou juist deze vk moest treffen!! IS niet de bedoeling dat je de laatste weken van slag bent meisje..! Ik zou.. net als Pluus zegt.. naar de vk bellen en het er met haar over hebben (met wie je die afspraak had gemaakt..) zeg goed waar je mee zit en dat je niet gelijk de eerste dagen je man naast je wilt missen!! Wellicht mag je wat eerder komen dan en kunnen ze je helpen met verweken? (Was bij Danty toch ook zo?) En dat indalen... pffff... weet er alles van meid..!! Hoop zooooo dat je beebje nog daalt voor de vliezen breken!! Maaaar.. mocht dat niet zo zijn.. en je ontsluiting schiet niks op terwijl de weeën heftig zijn.. denk alsjeblieft aan mijn verhaal dat hij/zij misschien niet goed is ingedaald! Wil je zeker geen angsten aanpraten maar echt.. je verliest de moed als je na 6uren puffen maar 1cm verder bent.. Dus.. laat de vk dan voelen wat er gebeurd tijdens een wee! En.... ga morgen je vk maar bellen!! @Engel.. fijn dat het meeviel.. je suikertest! In principe zijn je uitslagen dezelfde dag al bekend hoor.. Maar ze zeggen dan meestal een week.. en in jou geval nu dus morgen! Hopelijk is alles goed! Owww... lekker man.. te zwemmen! Zou ik ook zooo graag willen.. maarjah... heb mijn kleine ventje thuis nu.. haha! Dacht vandaag nog.. vroeger had ik nu gewoon in het zwembad geplonst.. kan nu niet... En.. psst.. dankjewel.. Hij heeft inderdaad erg grote ogen! Hoor ik heel veel! Maar ach... hij is helemaal een beetje groot hé! @Lief collectie... ik vind Lief! ook echt zoooo gaaf!! Ik stel dus helemaaaaal niet voor om misschien dit weekend eventjes naar bataviastad te gaan ofzo... Nee.. geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt.. @hier.. nou... wat ik nou meemaak joh... ga het volgende week navragen of het erg is... Maar... Jesse krijgt vaak rond 20/21 uur zijn voeding.. en laatste dagen ging ik rond 22.30 ofzo.. Denk ja... maak t ventje nu niet wakker want hij slaapt net en heeft het net op..! Ach... dacht ik bij mezelf.. hij meld zichzelf wel rond 12/1 uur.... Nou.... NIET DUS... heeft afgelopen 2 nachten zijn laatste voeding overgeslagen..! En heb ik m rond 7uur maar wakker gemaakt want dan sta ik op knappen!! (kolf er eerst ook nog 30ml uit ofzo.. anders heeft hij alleen maar waterige melk..) Pfff.. iemand enig idee of dat kwaad kan dat hij zijn voeding overslaat? Aan de ene kant denk ik.. tjah.. blijkbaar heeft hij geen trek! Want overdag meld hij zich goed zo om de 3/4uur ongeveer! Mensen.. ik word zoooo moe van dit weer..! Echt.. ben sloom.. nergens geen zin in om te doen behalve omhangen..! Jesse denkt er het zelfde over want die slaapt na elke voeding weer in en word niks wakker als ik m in de wagen leg! Hopelijk slaapt ie vannacht dan ook nog goed.. Eventjes... jahaa... weer 2 foto's.. Hij kan je zooooo enorm goed doordringend aankijken..! Beetje boos kijkt ie zelfs..! Haha... Mijn lekker ventje!!
Ff heel kort.. want ik ga zo wandelen in het bos... @Wolkje: Mijn zus, mijn broertje en ik zijn geen van drieen ingedaald voor de geboorte!!! En mijn moeder beviel van mij al binnen een paar minuten zo wat in de lift!!!! Op het moment dat de weeen bij haar begonnen en dus ook de bevalling op gang kwam, toen daalden wij pas in....!!!
Beertje, geweldige foto's!! Wij zijn vandaag het bos in geweest, heerlijk. Daar is het niet zo heet en lekker verkoelend. Ook een hoop foto's gemaakt. Misschien plaats ik er snel nog wat. Maar nu ga ik alleen ff over je vraag voor wat betreft die laatste voeding antwoorden en dan eten en nog ff van t zonnetje genieten. Liza drinkt zo tussen 18:30 en 20:30 nog een voeding voor ze naar bed gaat. En als wij haar rond 23:30 niet zelf wekken, slaapt zij ook gewoon door. Ik vind dat de tijd die daar tussen zit nu gewoon nog te lang is. Dus wij gaan rond 23:30 dr luier verschonen en dan nog een laatste voeding. Ik houd de lichten lekker gedimd en zet de tv uit of heel zachtjes. Eigenlijk slaapt ze dan gewoon half, maar ze drinkt wel haar voeding weg. Even boeren en daarna weer lekker naar bed en en dan slaapt ze de hele nacht door. Dat vind ik wel prima, dan weet ik dat ze met een vol maagje de nacht in gaat. Ik heb dit de vorige keer ook op het consultatiebureau besproken en zij vond dat ik het zo prima op lostte.
ah beertje! wat een poepieeeeeeee! Echt zo'n mooi menneke! Thanx dames, voor alle steun. Vanmorgen maar even lekker gedouched en met een kopje koffie in de tuin gezeten en voel me een stuk beter. Man moest weer naar t ziekenhuis vandaag om een uurtje bij te vullen en daarna zijn we lekker op een terrasje bij het bos pannenkoeken gaan eten! MMMM! Dat had ik even nodig En aangezien t geen kwaad kon (hooguit de bevalling opwekken ) heb ik de hele benedenverdieping lekker gedweild en de houten vloer zelf 2x.... (1x normaal en 1x met onderhoudsmiddel) dus ik heb mn nesteldrang ook weer fijn uitgeleefd! Ik moet zeggen: ik hoor het vaker hoor, dat beebjes niet zijn ingedaald. het kan ook totaal geen kwaad zeggen ze. mn schoonzus had t bij 2 van de 3 ook, en dan nog kan het gewoon geboren worden, je moet hooguit een keertje extra persen omdat t van iets verder moet komen. maar ergens heb ik het verhaal van beertje ook in mn achterhoofd.... aangezien hij/zij al weeeeeeeken met t hoofdje omlaag ligt (al vanaf de 20 weken ofzo, voorkeurspositie) en nu al wel 3 weken tegen t bekken aan, maar nog steeds niet er in denk ik: is mn bekken wellicht te smal of ligt die kleine er helemaal verkeerd voor?? Volgende week dus maar even goed navragen ook. Ik ga morgen nof wel even bellen met de vk, dat ik me echt wel druk maak over t wel of niet inleiden. tuurlijk wil ik wat t beste is voor de baby, maar als je met 42 weken nog potdicht zit leiden ze je ook in, dus waarom niet met 41 weken? in amerika leiden ze bij elke scheet al vanaf 38 weken in, dus zoveel kwaad zal t toch niet kunnen? Nou ja, het kan natuurlijk altijd nog gebeuren, we hebben immers nog wel even, maar gewoon het vooruitzicht dat het misschien allemaal moeilijk moet ivm die opname... als het binnen nu en 1,5 week komt is het gewoon zoveel makkelijker, geen gedoe en gerommel. en ik baalde gewoon dat ik zoveel pijn al heb gehad en dat nu blijkt dat dat voor niets was... daar baalde ik gewoon van. maargoed, we gaan weer door, en zo lang we maar een gezonde baby hebben straks! en pluus: ik begrijp nu zoooooo goed hoe jij je voelde! en hoe zou het trouwens met danty zijn?? die hebben we weinig meer gezien sinds de geboorte!
Fijn dat je je weer iets beter voelt wolkje. En goed dat je gaat bellen! @ beertje, hoeveel voedingen krijgt jesse? 6 voedingen is volgens mij het minimum nu nog... Als je daaraan zit is het goed! En wat een heerlijke foto.à weer! @ engeltje, fijn dat je het morgen al hoort! @ liz, lekker joh, het bos!
@Dobber: Hoe is de operatie gegaan????? Die was toch vandaag??? @Wolkje: Jemig wat een verhaal over die plaatsvervangende vk! Het lijkt me dat als je afspraken maakt met je vk, dat deze dan gewoon worden overgenomen door de plaatsvervanger..... Het gaat om jou!!! Hopelijk wordt alles straks toch zo gepland zoals je had afgesproken zodat je vriend er gewoon bij kan zijn en van de eerste momenten van de kleine kan genieten! Trouwens... pannenkoeken... MJUMMIE!! @Engeltje: Fijn dat de test soepeler verliep dan de vorige keer... en wat kan je al snel bellen voor de uitslag! Ideaal!! Hopelijk is die weer goed! Lekker gebadderd??? @Sita: Thuisbevalling is nog niet afgeblazen.., maar ik wil ook niet dat mijn vriend zoo gestresst van de bevalling wordt door alle zorgen die door z'n hoofd spoken, dat hij er niet van zou kunnen 'genieten'. @Beertje: Wat een heerlijk ventje heb je toch!!! Zoo zoet! Ga zo rustig alle foto's bekijken. En hoe is het idd met Danty en Djayvano? @Hier: Werk was saai... de patienten komen zonder bericht gewoon niet opdagen!!! Dus zit je maar te wachten... en te wachten.... Echt idioot. De airco werkte ook niet optimaal, dus het was best warm binnen. Zelfs in het bos wandelen was warm... pff.. daarna eten gekookt.., maar het smaakte me eigenlijk helemaal niet... het is denk ik gewoon te warm. Hopelijk koelt het vannacht weer lekker af...!!!
Flier lieverd je bent een dag te vroeg. Morgen om 9 uur moet hij zich melden en om 11 wordt hij geholpen. Net terug van een bbq met mijn schoonouders en schoonzusje met haar man en zoontje van 2.5 Lekker met me neefje in het badje gespeeld buiten en toen hij in bed lag zijn we gaan eten echt heel gezellig. Nou ik ga me drinken op drinken douche en me bedje in morgen drukke race tegen de klok dag. Slaap lekker allemaal
@Dobber: Oh.... veel succes vandaag dan! @hier: Net terug uit het zhs... we hadden een hersendood-procedure die gevolgd moest worden in het kader van orgaandonatie. Dat had ik nog niet eerder gezien. Nu naar bedje en morgen lekker een uurtje later beginnen!!!! Weltruste allemaal!
Dobber, veel succes vandaag voor jou en je man! Ik mag zo ook weer werken. Nog 2,5 week en dan zit het erop... eindelijk verlof. Zie er nu echt wel naar uit.
@ dobber: sterkte voor jullie vandaag meis! Hoop dat t meevalt voor je man en dat t snel klaar is! @beertje: Tis dat ik een jongetje krijg, maar anders had ik mn uk ook best willen uithuwelijken hoor hahaha Prachtige foto's weer meis! @ sita: werkse vandaag meis....nog maar heel eventjes! @ flier: lijkt me dat dat een heftig maar interessant avondje is geweest! Hoelang moet jij nu nog werken? T zwemmen was gisteren wel lekker, moest natuurlijk op mn rug, maar heb uiteindelijk een half uurtje baantjes getrokken op mn buik, want op mn rug deed echt zeer en dat leek me nou net niet de bedoeling! Was wel ff lekker, maar ging daarna ff op t grasveld liggen ernaast en dat had ik niet moeten doen. Toen ik opstond had ik t idee dat ik van onderen helemaal uit elkaar scheurde...sorry voor de details. Heb dan ook de rest van de dag last gehad. Nu is de ergste pijn gelukkig weer weg. Over een uurtje ga ik bellen voor de uitslag, ben best zenuwachtig! Hierna ff een bakkie doen op mn werk en aan t eind van de dag komt mn man zn nichtje hierheen om lekker te koken en te helpen in ons huisjs... Had t van haar nou echt niet vetwacht, maar zo zie je dus maar, hulp komt ook uit onverwachte hoeken, zo lief!
Goede morgen meiden! Wolkje, begrijpelijk hoor, dat je even flink baalde. Je zag gewoon helemaal in de soep lopen hoe je het had gewild. Maar zoals je zelf al schrijft, er moet gewoon wel het een en ander mogelijk zijn en afspraak is afspraak..daar hebben ze zich maar aan te houden. Adem in, adem uit en spaar je krachten maar voor jezelf, je uk en je vriend. Positief blijven en moed houden! Pluus, ja het bos was echt genieten. Heerlijk met zijn drietjes verkoeling zoeken. Lekker wat gedronken, tussendoor moest Liza nog haar flesje. Ik neem tegenwoordig een thermosfles mee en dat gaat echt prima! Ook nog leuke plaatjes geschoten. Flier, zit je niet op te wachten he, patiënten die het zomaar af laten weten. Zal wel met het mooie weer te maken hebben! En dan de airco die het niet doen en hoogzwanger...pfff, beetje teveel van het goede met deze hitte lijkt me zo. En eh, die hersendoodprocedure klinkt erg interessant! Je zal er vast veel van op hebben gestoken. Dobber, hopelijk gaat alles goed vandaag. Ik denk aan jullie hoor! Sita, dan schiet het voor jou al lekker op met je verlof he! Lekker hoor! Als jij verlof hebt, dan mag ik weer aan de slag...joepie Engeltje, oeh, zwemmen met dit warme weer...heerlijk! Maar pas maar wel een beetje op he. Nog ff en dan mag je bellen voor je uitslag. Ik ga voor je duimen dat deze goed is! En wat fijn dat je nichtje je straks komt helpen en nog leuker juist omdat je het van haar niet had verwacht. Hier, eigenlijk niets bijzonders. Alleen dat ik iedere dag meer van Liza ga genieten. Kietelen vindt ze tegenwoordig ook leuk, kraait ze van het lachen! En zoals ik eerder al schreef, we trekken er lekker op uit en dan nemen we een thermosfles met warm water mee voor haar flesje. En dat werkt geweldig! Ik weet niet meer wie ook van plan was om naar Batavia stad te gaan voor de Lief winkel....laat je portemonnee maar thuis dan! Zulk leuk spul en echt niet al te duur...voor Lief begrippen dan he. Ooh, die tassen en die kussens..te leuk..eh stom! Haha
Hmmm typ ik weer een heel verhaal op mijn telefoon... valt de internetverbinding weg... niet handig want weer het hele verhaal kwijt!!! @ Dobber, heel veel succes vandaag voor jou en je mannetje!! @ Engeltje, heb je de uitslag al?? Spannend!!! @ Sita, bijna verlof! Lekker joh!!!! @ Flier, interessant die procedure... heel leerzaam lijkt me! @ Wolkje, hoe is het met jou vandaag? Vandaag uitgerekend toch? Voel je je al weer wat beter als gisteren? Heb je een beetje kunnen slapen? @ Liz, lekker hoor verkoeling zoeken in het bos! Helaas kan ik vanuit hier niet lopend naar het bos anders had ik er zeker ook verkoeling gezocht... heb wel een auto tot mijn beschikking (zus is op vakantie en mag haar auto lenen) maar vind het in de auto al te warm!! @ Hier, Saartje heeft last van de warmte! Zo zielig!!! Ze heeft alleen een rompertje en dun broekje aan en nog heeft ze het snik heet!!! Echt zo zielig! Ik voed haar nu om de 2 uur zodat ze voldoende vocht binnen krijgt maar ze was gisteren heel de dag ontroostbaar en wilde alleen maar bij je zijn maarja dat is natuurlijk veel te warm!! Gisteren dus het voedingskussen om me heen gelegd en haar daar op zodat ze minimaal tegen me aan lag maar wel bij me lag... dat was goed vol te houden... Vandaag alle rolluiken nog maar dicht aan de achterkant... als ze zon er straks helemaal af is zal ik ze maar eens open doen.
Engeltje, hoe was de uitslag? Tof dat het nichtje van je vriend komt helpen. Altijd fijn. Flier, dat was dus een leerzame lange avond! Tot hoe lang mag jij nog werken? Liz, heerlijk zo in het bos lopen met je kleine meid. Wij hebben het er nu wel eens over hoe dat dan zal zijn. We wandelen regelmatig met de hond in het bos, maar straks dus ook met kinderwagen. Nog lastig voor te stellen soms hoor. Pluus, sneu zeg voor Sarah! tis ook wel erg warm hoor.. en inderdaad een goed idee van dat voedingskussen, dan is het nog net wat beter vol te houden. Vanmiddag heerlijk vrij. Tegen half 3 komt er een vriendin op bezoek die al een tijdje niet is langs geweest, dus dat wordt lekker samen in de tuin (in de schaduw) zitten. Vanavond met mn a.s. schoonzus mee voor haar bruidsjurk. En, morgen onverwacht een dagje vrij, en aankomend weekend zitten we op de boerderij. Nu hopen dat het weer mooi blijft zodat we daar ook nog echt van kunnen genieten. We wilden eerst nog een weekend weg in augustus, maar denk dat we dit toch maar niet doen. Misschien in dec of zo. Lijkt me ook wel lekker om thuis nog te genieten en in alle rust de laatste dingetjes te kunnen doen.
Hmmm ik weet nog steeds niet hoe ik hier foto's meer kan planten... Maar goed... ik heb dus weer foto's in mijn fotoalbum gezet! @ Sita, jij hebt een leuke dag voor de boeg!!! Vanavond bruidsjurken kijken!!!! Wat gaaf!!! Ik kan het niet laten, denk ik, om deze week mijn trouwjurk weer eens aan te trekken... Nu mijn dikke buik weg is kriebelt het al weer een hele tijd!! Ben nog steeds zo verliefd op mijn jurk!!! (zal ook even een foto in mijn album plaatsen van mijn jurk...) En lekker dat je een extra dagje vrij bent! En dan van het weekend naar de boerderij!!! Wat een bofferd ben jij! Jammer alleen dat het weer niet mee werkt! En wat betreft je weekendje weg... ik zou lekker in december doen! Dan kan jullie kleine man lekker mee en is het ook enorm genieten maar ben je zelf veel beter te been!
hihi, ja ik bof zeker met die leuke dingen deze week! schoonzusje heeft de jurk al uitgekozen, moet nog wat versteld worden, dus mag vanavond mee. Kon de vorige keer helaas niet mee ivm de zwangerschapscursus. Ik denk ook dat we maar in dec gaan. Lijkt me beter. Het kan maar zo zijn dat de bevalling eerder begint, en in principe kan ik vanaf begin sept al thuis bevallen. Dan maar eventjes wachten. Zie er ook wel echt naar uit dat die kleine er straks is, dus die laatste 8 weekjes komen we ook wel door thuis. Leuk he, die trouwjurken! Ik kijk ook nog elke keer met plezier naar de trouwfoto's en ben nog steeds onwijs blij met de jurk die ik toen had.
Leuk dat je mee mag hoor Sita!! Ben jij al lang getrouwd? Wij nu net een jaar... Het is dus nog allemaal heel vers in het geheugen!! Lijkt me slim dat je in december gaat.... september is inderdaad dicht bij augustus... zou dat risico ook niet nemen (al had het bij mij best gekunnen haha)
Pluus, augustus zou ook nog kunnen, maar de kozijnen moeten ook nog betaald worden. Zal t er met mn mannetje even over hebben wat we doen. We hebben nog een paar dinerbonnen liggen, en vind t ook wel erg leuk om tegen die tijd een wijntje te kunnen drinken als we een weekendje weg gaan met een heerlijk etentje. Wij zijn bijna 4 jaar getrouwd, maar dat blijft de mooiste dag tot nu toe hoor. Denk dat dit straks wel anders is als die kleine geboren wordt. Kan er nog steeds tevreden op terug kijken. We hebben geen spijt van de keuzes die we toe gemaakt hebben voor die dag.