Jah... moest trouwens ook van de kraamzorg.. bed in huiskamer... Nou.. vind het geen luxe hoor.. ding staat er.. en neemt veel ruimte in! En... de katten liggen er meer op als ik.... Apart.. dat niet iedereen zo'n bed hoeft... ik weet van mijn zus en schoonzus die hadden het ook... Ook voor na de tijd.. mocht je niet kunnen traplopen ofzo....
nou, weer 2 reacties voordat ik mn bericht heb kunnen plaatsen. haha! Bed gaat bij mij pas over een heeeeeeeeeeeele tijd omhoog. Wel met kratten bier. haha! Moet wel van de Hertog Jan zijn,.. man wil er denk ik geen Grolsch of zo onder hebben staan. Enneh, kapstok is een goed idee om eens op te ruimen!
Hmmm vreemd! Hier mag je niet op zolder bevallen maar wel gewoon boven! Ik ga dus heerlijk in mijn eigen bedje bevallen! Over bedje gesproken... ga maar even douchen en dan echt even liggen, anders val ik vanavond tussen het hoofdgerecht en nagerecht in slaap denk ik! Tot strakkies! X
Hahaha mijn man had ook iets van... ik wil 5 kratten van een bepaald merk... maar nu het zo ver is heeft hij liever klossen! Dat terwijl we al 5 kratten hebben staan.
Beertje, herkenbaar wat je schrijft over je moeder. Zou over mijn eigen moeder kunnen gaan, dat eeuwige rondcirkelen in een slachtoffer rol. Ik denk niet dat dit allemaal is te wijten aan de AD, maar dat dit ook onderdeel is van de 'ziekte', depressief zijn. Je kunt een hoop bestrijden met AD, maar niet alles. Wat dat betreft heb ik er bij mijn vriend wel vertrouwen in, als de scherpe randjes er af zijn en hij weer met iets meer vertrouwen in de spiegel kan kijken, dan denk ik dat dit al heel veel scheelt. Het veneukeratieve van die AD is, dat het je zo afhankelijk maakt en dat je net wanneer je merkt dat het beter gaat en je weer wat vrolijker in het leven staat, je op dat moment dus niet weet weet of dit nu door AD komt, of dat je dit zelf hebt bewerkstelligd. Dus wanneer je dan weer af gaat bouwen, kun je gewoon weer kei hard een terugval krijgen. Als het je lukt om zonder die AD uit je dalletje te klimmen, dan weet je zeker dat je dit op eigen kracht hebt gedaan en dit ook aankunt en is de kans op een terugval een stuk kleiner. Natuurlijk wordt mijn vriend nu goed begeleid bij het op- danwel afbouwen van die AD. Maar toch...ik heb gewoon een klap overgehouden aan mijn eigen verleden en ben huiverig voor die troep! Hoe diep mijn dalen ook waren, nooit heb ik hier medicatie bij nodig gehad om er weer uit te komen. Ergens heb ik het 'talent' om in tijden van crisis dat te doen wat goed voor me is, alsof het een instinct is of een soort van reflex. Nu weet ik ook wel dat het niet eerlijk is om mezelf met anderen te vergelijken, dit soort materie is nu eenmaal niet te vergelijken en iedereen gaat hier op zijn eigen wijze mee om. Maar jeetje...wat vind ik deze nieuwe fase eng zeg! En mijn vriend zelf ook. Maar hopelijk biedt het net dat duwtje die hij nodig heeft om dat dalletje uit te kruipen. Ik probeer er maar gewoon op te vertrouwen en me te beseffen dat mijn vriend niet mijn moeder is en dat ik dat niet met elkaar kan vergelijken. Pluus, je hebt gelijk...er zitten ook goede kanten aan. Maar ik heb teveel shit meegemaakt om dit op de voorgrond te kunnen zetten. Ik heb vooral de nare kanten gezien en meegemaakt. Dat moet ik een beetje los zien te laten en zoals ik net al eerder schreef, me beseffen dat mijn vriend mijn moeder niet is en dat dit een totaal andere situatie is. Maar ja, lastig...ik merk toch dat dit heel gevoelig bij me ligt en ik hier gewoon een aardige klap van heb gehad. Hij moet het 6 maanden gebruiken, dus het is niet voor de rest van zijn leven zoals dit bij mijn moeder bijvoorbeeld wel het geval was. Flier, heeeeeel veel plezier morgen bij de bruiloft van je broertje!! Leuk, leuk...heb ook wel zin in een feestje haha. Ik merk dat ik zo nu en dan steeds meer zin krijg in een heerlijke alcoholische versnapering. Maar dat durf ik nog even niet aan met die borstvoeding. Dus nog maar even afzien dan, alles voor het goede doel! Gewoon al bijna een jaar geen alcohol meer gehad! Is het gelukt met je manicure?
Ik kom niet weg... haha erg dit! Liz, ik kan me voorstellen hoor, hoe jij je voelt en er over denkt! Daarom probeerde ik ook de positieve kant te benoemen! Meis, het gaat je vriend helpen! En daarom ook jullie en jullie gezinnetje! Nog een dikke knuffel voor jou! En nu ben ik echt weg!
@Flier..... show je je outfit met buikje ook?!!?!? Ben zooo benieuwd!! @Liz.. jah precies zoals jij het omschrijft.. ze blijft constant in de slachtofferrol!! Word er zo moe van.. vooral omdat ik dan weer degene ben die haar er wat uit moet trekken(niet dat dat wil...) En ook altijd gerommel met geld.. ze heeft er zelf een potje van gemaakt.. meerdere keren..! Nu help ik ze met de financiƫn.. maar houdt ze alsnog dingen voor me achter.. rekeningen als ze wat besteld heeft ofzo..! Nu van de week MOEST ze beslist de laatste termijn voor hun vakantie betalen.. nou... daar ging ze weer helemaal depressief zitten doen..! Want ze had het geld NU niet... volgende week wel want dan kwam de teruggaaf van belasting.. en Ow als ie nou maar niet geannuleerd word.. Want mijn vader weet natuurlijk van niks dat hun financiƫn zo'n rommel is! Die bemoeit zich nergens mee en luisterd nergens naar.. daar heeft ze gewoon ook geen steun aan.. Dus.. al met al heb ik eerst weer die termijn van de vakantie betaald! Zo gebeurd dat zo vaak... en krijg 8 van de 10x mijn geld niet terug..! Maar als het dan weer zover is ben ik toch weer zo onnozel om haar te helpen omdat ze anders rare dingen gaat doen....
Nou ben net weer thuis..... Op de scan was een klein wot vlekje gezien in zijn rechter hersenhelft, staat los van het onrustige plekje boven op zijn hoofd en ze denken in de eerste instantie gelukkig niet aan een tumor. Ze vermoeden dat het plekje een kleine bloeding is geweest van een tijdje geleden ( ws zelfs een half jaar geleden ) Het kan dus zijn dat hij een kleine hersenbloeding heeft gehad, maar daar vertoont hij verder geen verschijnselen van, maar het kan even goed zijn dat hij een keer goed hard zijn hoofd heeft gestoten. Hij kan zich alleen herinneren dat hij 60 jaar geleden heel hard op zn hoofd is gevallen, maargoed je stoot natuurlijk wel vaker je hoofd Als het een tumor geweest was, had het plekje met de scan op moeten lichten en dat is gelukkig niet gebeurd. Wel gaan ze voor alle zekerheid over 3 maanden nog een scan maken. Verder hebben ze wel in zijn bloed en urine ontdekt dat hij vitamine d tekort heeft en dat zijn nieren hard achteruitgaan, hier heeft hij in juni weer een afspraak voor staan. Maargoed hij slikt zoveel medicijnen en heeft suiker, dus van zijn nieren kan goed kloppen en daarbij komt hij weinig buiten, dus ook de vitamine d tekort is goed te verklaren. Hij mag in ieder geval geen paracetamol meer slikken, zo min mogelijk koffie drinken en heeft nu andere medicijnen erbij gekregen tegen zijn hoofdpijn, hoop dat het snel aanslaat. @ liz: anti depressiva is niet niks nee, hopelijk gaat het wel snel goed hiermee en hoeft hij het niet te lang te slikken! Maar jeetje meis, het blijft maar heftig he...... Dikke knuf voor jou! @ beertje: Wow wat een geweldige grote mooie buik heb je! Balen van die blauwe plek en je litteken, maar hƩ nobody is perfect hoor! En idd je blijft het maar zien groeien! En oh wat heerlijk nog ffies lekker naar de sauna, let wel goed op met wat je doet he, het bubbelbad en de kruidenbaden mag je niet meer in, wel mag je nog gewoon zwemmen. @ sita: Ben echt al vanaf t begin dat ik zwanger ben aan t kijken voor die slaapzakken in de winkels, maar is nog geen een keer leverbaar geweest helaas, ze zijn erg gewild blijkbaar! @ flier: Die verpleegkundigen kunnen soms erg gezellig zijn he! Wanneer krijg je de uitslag? @ pluus: al wat rustiger geworden? Haha ik lig nu eerst ff lekker languit en ga strax aan de poets. Morgen ga ik denk ik lekker op mn gemak behang afkrabben in de babykamer. Denk trouwens dat t piraten behang het toch niet wordt, heb nu weer leuke stickers gezien voor op de muur....ohhhhh wat is t toch lastig soms! Je hebt zoveel leuke dingen!! @ Danty: Als t bij jou is gelukt, dan moet t bij mij ook lukken idd! Maar weet wel dat ik ga bellen of het vroeger kan hoor! En anders ga ik gewoon bij beertje prikken
Zo! Ik ben weer wakker en heb heerlijk onder de douche gestaan! Dus ja, Beertje, ik was ECHT weg! Maar meis, probeer eens wat meer aan jezelf te denken! Ik snap dat het heel moeilijk is, maar jij hebt geen moeder-dochter relatie meer met je moeder hoor! Sorry dat ik dat zo zeg! Bedoel dat niet om je te kwetsen of te beledigen... Probeer echt meer aan jezelf te denken en zet jezelf niet op de 2e plaats! @ Engeltje, goed nieuws bij je opa dus! Fijn meis! Gaan ze buiten dat hij geen paracetamol meer mag en geen koffie nog iets doen aan zijn nieren? Erg he, al die leuke dingen voor de kamertjes! Wij hebben een heel klein kamertje dus we konden er niet zo heel veel mee. Aan de ene kant wel jammer maar aan de andere kant hou ik ook wel van strak! En dat hebben we nu dus! Straks nog wat meer aankleding en dan is het goed!
Engeltje, lees net je bericht pas goed. Fijn dat het toch een goede uitslag was bij je opa! Nu hopen dat de nieuwe medicijnen snel aanslaan.
@ sita: Mooi gedaan hoor! Leuk stofje ook! Bedenk me ineens, heb vorig jaar een jurkje genaaid, die kan ik deze zomer ook wel aan want hij is lekker wijd uitlopend. Was ook nog aan een ander jurkje begonnen, ligt al helemaal uitgeknipt klaar, maar moet hem nog steeds in elkaar naaien, erg he! @ pluus: Geen idee, daar moet hij weer voor naar de internist als ik het goed heb en daar heeft ie in juni weer een afspraak mee. Mijn opa heeft al jarenlang suiker, dus dat kan nu heel goed zn nieren hebben aangetast. Ze waren al niet goed, maar nu nog minder. De neuroloog kan hier natuurlijk verder niks mee, maar omdat het haar opviel heeft ze het wel gelijk gemeld.
haha, cross-posting! Dank je. vond t zelf ook leuk dat grijze. Denk ook dat we de basis aardig grijs/taupƩ gaan doen, en dan met kleurtjes werken om het echt jongens-achtig te maken. Maar denk dat ik ook nog een leuk blauw voedingskussenhoes maak.. krijg de smaak aardig te pakken! (heb alleen de stof nu op, haha!)
@Engel.. nou gelukkig maar dat dat vlekje waarschijnlijk niet veel voorstelt zeg!! En Hij krijgt nu gewoon extra Vitamine D tabletten ofzo? Weet inderdaad dat bubbel/kruidenbaden niet meer mogen.. net als sauna of stoomcabines.. of iets waardoor mijn temp maar omhoog of omlaag kan vliegen...! Maar weet jij dan misschien hoe het zit met massage's enz? Mag toch ook vrijwel niet ivm afvalstoffen die dan vrij komen?! @Sita.. mooi gelukt hoor..! En inderdaad ook mooie stof...! Vind grijs met blauw zooo mooi staan!! @Pluus.. nee.. soms is het inderdaad geen goede verhouding die we hebben.. maar soms is het ook weer helemaal goed.. als ze een goede bui heeft..! Komt ze langs.. is vrolijk.. kletst gewoon lekker ipv zeuren..! Vanmiddag kwam ze ook spontaan langs.. hebben ijsje gegeten en even lekker gepraat..! Dus.. tis maar net hoe haar pet staat en hoe de wind waait geloof ik... @Hier... niet geslapen vanmiddag.. had vannacht redelijk geslapen dus dacht als ik nu niet ga liggen.. slaap ik vannacht hopelijk weer zo goed!! Beetje poetst.. afwas gedaan.. en emmertje met spul voor de badkamer staat klaar..! Haha... en daar is het bij gebleven voor vandaag! Heb het boek voor baby's eerste jaar die ik gister gekocht heb door gebladerd.. en ben er zoooo blij mee!! En nu.... zal ik aan het pannenkoeke bakke!! Mjumjum!!!
@ beertje: Er zijn massages die wel gewoon kunnen en ook massages die niet kunnen. Weet niet of je dat van tevoren gaat boeken, maar als je doorgeeft dat je zwanger bent dan weten zij wel welke massages er og geschikt zijn. Sauna mag volgens mij wel, maar niet de heetste en je moet daarna langzaam afkoelen en mag echt niet in het dompelbad. De sauna's die niet mogen zijn de zuurstof en infraroodsauna. @ sita: haha leuk he als je eenmaal bezig bent ermee! Weet dat er trouwens ook een speciale babyknip ( naaitijdschrift) is, maar of er leuke dingen in staan dat weet ik niet.
Whaaa wat is er weer veel geschreven... @liz.. Ik hoop dat ze aanslaan bij je vriend en dat het positief is..Dikke knuff... @engeltje..ik ben ook om 08.00 uur gegaan..hier is het zo bij ons in het zkh dat je van 08.00 tot 17.00 uur kunt gaan geen afspraak maken maar nr'tje trekken.. @Sita..Mooi hoor @beertje..Als ik het zo lees..leef ik met je mee..het is bij mij dus niet mijn moeder maar mijn vader en die heeft nu ook weer zoo aanval..hij is meestal down maar soms heeft hij zo'n aanval en is hij dus echt heel erg depri..en dan word ik echt gek van hem vooral nu met mijn zwangerschap..heb mijn eigen gezeik wel en daar kan ik die van hem ook niet echt bij hebben maar hij komt hier dagelijks en blowt (wel buiten hoor)...maar zegt soms 3 uur lang geen woord en dan kan ik dus net zo goed tegen de muur praten of de muur zegt meer tegen mij..en dan begint hij weer dat ie geen zin meer heeft in het leven en dat ie zelfmoord wil plegen maar dat durft hij toch niet dat weet ik nu wel na 12 jaar...Maar dat is dus weer zo'n dipaanval en dan praat ie zo..en daar moet ik hem dan weer uithalen en daar wordt je idd zoooooo moe van dat ik het soms niet eens meer doe... hier staat ook een bed in de woonkamer maar van ons zelf een 1 persoon die had mijn vader nog zo logeerding maar het is wel een oplossing zo kan ik rusten en tv kijken...maar ben ook blij als die weer weg is en doe ik zo eind juni want dan wil ik toch de box hier neer zetten woon niet zo heel groot... hier ff 2 foto's van mij met 27 wk Bekijk bijlage 244781 Bekijk bijlage 244782 Zo morgen weer is ff foto's maken miss zo nog wel ff..
hahaha Danty je neemt de woorden uit me mond wat is hier veel gekletst Altijd gezellig hiero Wat is het toch heerlijk om al die verhalen van jullie te lezen......! Sorry maar er is zoveel geschreven dat ik niet eens weet waar ik op moet reageren naja behalve dan op jou mooie blauwe plek beertje... poeh dat is enne flinke. Liz bah dat is echt zwaar k*t dat het zo vervelend gaat dat die aan de anti depressiva gaat. Hoop voor je dat het werkt en dat het snel de positieve kant op gaat allemaal. Engel wat fijn dat de uitslagen van het onderzoek van je opa toch minder erg zijn uitgevallen dan gedacht. Danty wat een flinke buik heb je en leuke buikband! @hier Nou me ventje en ik hebben vandaag alle papieren opgestuurd naar het ziekenhuis. We krijgen binnen nu en 2 weken te horen welke onderzoeken we beide hebben en wanneer dus dat is even afwachten. Je kon kiezen om eerst een gesprek te krijgen maar me mannetje en ik waren het meteen samen eens dat we het fijner vinden om tijdens het eerste gesprek ook meteen alle uitslagen te horen en meteen verdere stappen kunnen bespreken. We gaan hier gewoon lekker door met positief zijn en blijven klussen wie weet raken we nog gewoon op de natuurlijke manier zwanger. Had mijn HA gevraagd wat de mogelijke stappen zouden gaan worden. Hij gaf aan dat me mannetje waarschijnlijk aan de hormonen of iets moest (als zijn uitslag weer minder positief was) in de hoop dat het meer zwemmers op gaat leveren en als dat niet lukt ze de zwemmers voorbij mijn baarmoedermond gaan brengen op het moment dat ik een ovulatie heb. Onderling gaat het goed, we praten heel veel en dat is denk ik wel goed ik ben zo blij dat hij zo goed meewerkt en er echt voor open staat.
Goedemorgen allemaal! @ Sita, ik had je voedingskussen niet gezien maar wat geweldig!!! Echt heel leuk! Knap ook van je!!! Wij hebben veel taupe/bruin tinten in het kamertje! Daar kan ik straks mooi roze bij doen! Maar blauw staat daar inderdaad ook heel mooi bij! @ Engeltje, ja suiker en nieren is natuurlijk iets wat samen komt! Hopelijk valt ook dat allemaal mee!! @ Beertje, lastig van je moeder hoor meis! Wellicht dat je het een keer kunt bespreken als ze in een goede bui is? Fijn dat ze gisteren langs is geweest! En wat goed van je, dat gepoets!!! Voel je ook die drang of moet je van jezelf? En heb je vannacht goed geslapen? @ Danty, wat lastig van je vader! Jeetje, wat maken jullie allemaal toch veel mee met je ouders! Ik geloof dat ik echt blij mag zijn met het contact tussen mij en mijn ouders!! En wat een leuke band!! I love papa!!! Cool!! En je hebt een mooi rond buikje hoor! Je kunt het zittend niet heel goed zien, maar wat ik zie is mooi! @ Dobber, spannend wat betreft de onderzoeken!!! Wel heel fijn en goed dat jullie zo goed praten! Goed dat het niet tussen jullie in komt te staan! Fijn! Ik hoop natuurlijk dat jullie op de natuurlijke manier zwanger raken!!! Maar het gaat goed komen!! Ook al is het misschien via de medische manier!!!! @ hier, ik werd wakker liggend op mijn buik Man! Dat is niet goed voor je!! 1 ik schrok me te pletter, 2 mijn buik doet nu pijn, 3 de rest van mijn lijf doet pijn! Ons kindje voel ik nog wel gewoon goed, en de vk heeft wel eens gezegd dat het geen kwaad kan maar ik schrok me toch enorm! Vandaag lekker rustig aan doen! Komt helemaal goed!
@ danty: wow wat een mooie bolle buik zeg!! @ dobber: wat fijn dat jij en je mannetje er nog steeds Zo positief instaan en dat jullie zo goed kunnen praten en op 1 lijn zitten. Ben benieuwd naar jullie uitslagen en de verdere stappen die genomen gaan worden. Suc meis! @ pluus: hoe krijg je dat nog voor elkaar, op jue buik liggen? Haha lijkt me dat je er gelijk weer afrolt Kan me wel vooratellen dat je er een beetje van schrok! Sliep je voor je zwangerschap altijd op je buik of niet? Hoop dat de pijn ervan snel over gaat! Hier heerlijk geslapen! Merk dat ik nu eindelijk wat minder ga plassen snachts. Nog maar 1 x ipv 4 x, erg fijn! Wel weer ontzettend misselijk geweest maar dat is mn eigen schuld.... Had een hamkaascroissantje gegeten gister en sja zelfs die kleine hoeveelheid kaas die daar inzit is genoeg om me misselijk te laten worden. Ga zo mn bedje maar eens uit, lag nog ff te genietennvan dat heerlijke getrappel van mn kleine mannetje. Maar moet nog genoeg doen vandaag dus t wordt tijd om eruit te gaan!