Pffff... Wolkje... wat een verhaal! Maarre... begin van de bevalling.. dat klinkt goed! Hopelijk zet het snel helemaal door! Suc6 meis...!!! Dit was mijn plas-break.. ga weer verder slapen
Jeetje Wolkje wat een verhaal! Hopelijk kun je,nog wat slapen en zet het vandaag door! Ik duim dat je snel je kindje (meisje) vast mag houden!
Wolkje...pff, lekker zeg..zo'n verloskundige! Echt heel erg belachelijk. Ze worden toch betaald om in zulke situaties paraat te staan? Wat een beroepshouding zeg. En ook nog op advies van de huisarts. Nou ja zeg. Maar goed....je maakt het verder wel spannend en ik moest eerlijk gezegd een beetje denken aan die verradelijke streptokok bacterie. Die hebben ze bij mij ook niet ontdekt nadat ik mijn urine had laten controleren na het vermoeden een blaasontsteking te hebben. Misschien toch eens vragen aan je huisarts of dat misschien ook onder de mogelijkheden valt? You never know! Toch fijn om te weten voor de bevalling, dan kunnen ze jou en de baby er veilig doorheen helpen. Jemaka, pff...vergeet ik jou toch helemaal te verwelkomen zeg! Sorry hoor. Bij deze alsnog
@Wolkje.. wat een nare vk zeg!! Het is toch haar werk..!! En zelf het advies van de huisarts beetje wegwimpelen zodat zij niet op dat late late uur de deur meer uit hoefde..!! Tsss.. Maar.. hoe gaat t nu met je meid?! Beetje kunnen slapen nog..? En.. geweldig van je man zijn nesteldrang.. whahahaha!! Had mijne dat maar... Ow.. Heb eergister samen met Jesse gedoucht.. Heeeeerlijk man!! Mijn ventje!!
Beertje, wat een geweldige foto's! Kan niet wachten tot ik dit met ons mannetje kan. Ik zal wel weer verliezen, maar goed.. ik blijf lekker stug bij mijn standpunt! Haha! Meisje: Beertje, Jongetje: Sitalita
Beertje, wat een geweldige foto's! Heerlijk douchen met je kleintje. Liza vindt het in bad nog wel leuk met papa en/ of mama, maar de douche is al weer heel wat minder leuk. Ze vindt die stralen in dr gezichtje maar niets. Nou houd ik die ook uit haar gezichtje, maar laat haar er wel spelenderwijs al kennis mee maken. Dat doe ik ook in dr eigen badje, daar heb ik altijd de douchekop bij in liggen zodat ik dr makkelijk af kan spoelen na een sopbeurt en daarmee spoel ik de shampoo uit dr haartjes. Dat vindt ze nu al geen probleem meer, terwijl ze dat eerder ook niet heel erg op prijs stelde. Ik heb trouwens een paar dagen geleden van die shawl/slabjes besteld op baby-slofje.nl. Liza begint nu best te kwijlen en om haar nu de hele dag met een slabbetje rond te laten hobbelen, dat vind ik niet wat. Zo'n shawltje is lekker modieus en staat best leuk. Eens kijken of het wat is. Als het goed is krijg ik ze vrijdag binnen.
@ wolkje: hoe ist nu met je meis? Toch raar dat je van een blaasontsteking ontsluiting kunt krijgen Maar goed dat je man alles al gepoetst heeft, want je kleintje komt toch echt, jeej!! Succes meis!! Beertje: wat een gave foto's zeg! Heerlijk lijkt me dat zo saampjes douchen! @ liz: ja dan zijn die idd veel leuker als de hele dag een slab om! Zag ze laatst ook ergens liggen, bij prenatal volgens mij. Ik ga ffies met mn mannetje naar mn collega en haar uk toe, ff de easofix ophalen
@Liz.. ooowwwhhh Ik vind ze echt geweldig..! Haha.. die met die koeievlekken!! (heb iets met koeien geloof ik.. ) Of die groene met sterretjes.. ! Ik ga ze zeker ook bestellen als Jesse nog meer gaat kwijlen..! Want dat doet ie nu al! Hij verslikt zich soms zelfs in zijn eigen spuug!! Ow.. echt... super!! Vind ze geeweeeeldig!! Jesse vind badje eigenlijk ook het fijnst hoor.. maar ik wilde weer eventjes lekker saampjes douchen..! Lekker tegen mekaar aan huid-huid contact! Dus was meer voor mij.. want Jesse gaat veel liever relaxt dobberen in zijn badje! Haha..! Morgen naar het cb... de eerste prikjes..!!
Engeltje, veel plezier! Beertje, zielig die prikjes... helaas moet het. Nou, de kleine uk en ik zijn weer goedgekeurd net! Ben nu een kleine 8 kilo aangekomen, bloeddruk 130/70 dus keurig. Kleine ligt nu met n ruggetje aan de andere kant, wat ik al had verwacht. Ik voel de schopjes ook meer links nu. Eerst was dat rechts. Hartje luisteren was ook goed, kleine sloeg even lekker tegen die doptone aan! haha! Ik voelde al dat hij aardig wakker en druk was, dus dit was wel een extra bevestiging. Over 2 weekjes komen ze hier op huisbezoek en moet ik weer bloedprikken. Ben benieuwd! Straks even naar Kruidvat want de Zwitsal is in de aanbieding.. 2 + 1 gratis! Daar gaan we dus maar even gebruik van maken!
Wow Beertje, wat een mooie foto's!!!! En wat betreft jou poll... ik zeg ook meisje!! Ik ben wel benieuwd hoe het bij Wolkje gaat! Hopelijk heeft het flink doorgezet en heeft ze haar prachtige kindje nu lekker in haar armen!! Wij zijn vanmorgen naar de oogarts geweest. Sarah haar traanbuisjes zitten verstopt. Dit kan vanzelf over gaan dus ze gaan er nu niks aan doen maar omdat haar oogje ook ontstoken is heb ik wel voor 5 dagen oogdruppels. Daarnaast moet ik haar traanbuisje masseren met de hoop dat het vanzelf open gaat. Dat gaan we dus maar fanatiek doen! Was wel heel zielig hoor want ze moesten haar onderzoeken en dat vond ze echt niet leuk!! Ze was echt heel erg aan het tegenwerken en aan het huilen. Uiteindelijk een assistente erbij om haar oogje open te houden. Die arts (vrouw) en assistente voelden zich zo schuldig... was wel lief om te merken!! Daarna naar het consultatiebureau (jaja we hebben het gered!!) Mevrouwtje is 434 gram aangekomen en weegt nu 4158 gram. Ze zit precies op de middelste lijn. Dat is fijn! Ze is 53,5 cm en daarmee zit ze net ietsjes onder de middelste lijn maar nog helemaal prima!! Verder is ze helemaal goedgekeurd! Ik heb wel het advies gekregen om contact op te nemen met de lactatiekundige om het een en ander even te bespreken. Ik heb nog gevraagd voor de groene thee met citroen tegen de spruw maar dat kende ze niet. Ik heb het advies gekregen om bessensap op de plekjes te smeren. Nu dus een winkel vinden waar ze dat verkopen... Die consultatiearts snapte wel heel goed dat ik medicijnmoe ben na al die kuurtjes voor de spruw en zalfjes voor haar oogje. Maar ook de onderzoeken bij die arts vond Sarah niet leuk... alles bij elkaar gehuild en ze was echt ontroostbaar!!! Nu kan ik duidelijk merken dat ze overprikkeld is... erg sneu! Ze huilt echt heel zielig en is echt ontroostbaar... heb haar nu naast me liggen maar hoop zo zelf ook nog even naar bed te kunnen dus hopelijk houdt ze het rustig en slaapt ze zo ook zodat ze uit kan rusten! We hebben gisteren nl ook een heftige avond gehad... ze heeft van 20.00 uur tot 23.00 uur gehuild en dan niet jammeren maar echt krijsen! Zo zielig! Ze had ook buikpijn... Ging bij mij echt door merg en been... elk huiltje zo mijn hart in... ik was dus ook ontroostbaar!! Gelukkig was mijn man erg lief voor ons en die heeft ons samen getroost!!!
Ha meiden! Nou ik heb een paar uurtjes kunnen slapen vannacht. De pijn is ook een heel eind weggezakt, dus waarschijnlijk is het gestopt door het slapen. Ze zeiden in het ziekenhuis ook dat het duidelijk voorweeen zijn; ze zijn er maar nog niet regelmatig genoeg en geven dus nog geen ontsluiting. Nadeel is dat dat niks hoeft te zeggen. Kan vanmiddag weer beginnen en doorzetten, maar er kan ook niks meer gebeuren voor een paar dagen. Geen pijl op te trekken dus. net als die ene cm, dat zegt ook nog niks helaas, aangezien mn baarmoedermond nog niet is verweekt en de kleine nog steeds niet is ingedaald. Liz: ze hebben ook een kweek gemaakt van de Urine om die bacterie uit te sluiten, dus dat hoor ik nog als daar wat uit komt. Nu het volgende afgesproken: als vandaag alles rustig blijft moet ik vanavond gewoon op controle bij de vk. Dan krijg ik alles mee voor de inleiding. Omdat we vannacht dus al de gyn hebben gesproken hebben we de inleiding vast ingepland. Als er niks verandert en ik geen krampen meer krijg mag ik me do avond melden in het ziekenhuis. Ze gaan dan een Ballonnetje plaatsen (net als danty heeft gehad) wat dan snachts moet zorgen dat ik 3 cm krijg zodat ze vrijdagochtend de vliezen kunnen breken en gaat alles gebeuren. Mocht ik vandaag/vannacht nog last krijgen, dan kan ik morgenochtend nog even op controle bij de gyn en checken ze t nog even. Is er niks veranderd dan blijft t plan van de ballon donderdagavond staan. Is er wel iets veranderd en heb ik op magische wijze al wel meer ontsluiting dan kunnen ze de vliezen wellicht donderdagmorgen prikken. Dus mocht er uit zichzelf niks gebeuren de komende twee dagen, dan wordt ik dus donderdagavond geholpen! Dus dit weekend is hij/zij er zeker! Leuk trouwens dat jullie een poll zijn begonnen! Ik heb zelf echt geen idee!! Nog steeds niet, stom he! Wel weer een echo gehad vannacht en was zo schattig! Zagen hem/haar lekker smakken en konden de lipjes echt zien enzo. Hij/zij heeft mijn lippen zei ze en het is een flink kindje, iets boven de groeicurve en schatten m op 3800 gram. Ik was zelf 3950 dus was te verwachten (vooral met ons als ouders; 1.80m en 1.98m) En over de vk.... Ja wat een muts zeg. Ik belde haar voor advies voor de nacht (wanneer ik evt iets zou moeten doen ofzo) en expres om 10 uur zodat ze nog niet zou slapen. Vervolgens stuurt zij me zelf naar de huisartsenpost en als die dan zegt dat ze me Moet zien vind ze dat stom, want het was toch een blaasontsteking. Later hoorde ik dat ook de gyn had voorgesteld dat de vk me gewoon moest onderzoeken, maar ook dat advies heeft ze genegeerd. Gewoon geen zin dus denk ik dan! Ze werken in onze praktijk met 3-4 vk's, dus ze draaien gewoon diensten. Ze moet dus niet zeiken! En ik voelde me gewoon schuldig dat ik had gebeld en überhaupt durfde te vragen wat ik kon doen! Dat kan niet!! Daarbij: als zij zegt dat het blaasontsteking is en dat is ht niet en ze zegtdat het zeker geen weeën zijn, dan is het toch logisch dat ik wil weten wat het dan wel is? Het gaat wel om mijn lijf en mijn kind!!! Dat ze een verkeerde diagnose stelt, kan gebeuren, maar hoe ze er mee om ging.... M'n man is echt woedend en gaat er vanavond (dan hebben we een andere vk) ook echt iets van zeggen. Vandaag lekker een beetje in bed blijven en hopen dat het weer op gang komt en doorzet nu! En ik ben benieuwd wie de poll gaat winnen! Thanx voor de support dames! Op naar een baby!!!
O wat fijn om iets van je te horen!! En dan ook nog het goede nieuws dat er een datum bekend is!!! Fijn voor je zeg! En die vk... tja ik zou er inderdaad vanavond evn over hebben want dit kan echt niet!!! Toen ik met 37 weken hetzelfde had is mijn vk 's nachts gewoon geweest... terwijl ik zeker wist dat ik geen weeen had... Hopelijk heb je haar niet bij de bevalling als deze vanzelf gaat komen!!! Meis rust goed uit en wie weet komt jullie kleine uk wel vanzelf!! Duim duim duim!!!!
Wolkje, goed om wat van je te horen! Fijn dat je weet wanneer je de beeb in je armen kunt hebben.. voor het weekend dus, heerlijk! Wordt het toch nog een augustus-kindje, tenzij hij/zij vandaag komt. Grappig dat je nog geen enkel idee hebt wat het is, hihi! Mijn gevoel was zo sterk dat het een jochie was.. en toch twijfelde ik er af en toe aan. Je weet het gewoon niet zeker als je het niet gezien hebt. En nog check ik elke keer met een echo of het wel echt een kereltje is! Trouwens, ik zou inderdaad even een melding maken van de reactie van je vk. Je loopt al over tijd, je weet niet wat je kunt/mag voelen nu, dus het is logisch dat ze dan even komt om in elk geval te checken.. Hoop zo dat het vandaag of morgen doorzet! Nou, ik ben nu Zwitsal-rijk! hihi! Tis ook zulk heerlijk spul... kon het niet laten, dus heb nu denk ik teveel. Maar goed, kunnen we in elk geval uitproberen wat het fijnst werkt. Liz, ik heb in elk geval de washandjes meegenomen.. was jouw tip toch? Ben benieuwd!
Pluus, sneu dat ze zo overstuur was! Is ook niet niks al dat gedoe aan je lijf... hopelijk slaapt ze zo inderdaad nog even en kun jij je rust ook pakken. Hoop ook echt dat het oogje en de spruw snel overgaan. Moet ook niet te lang duren zoiets lijkt mij.
Beertje, ja..schattig zijn ze he? Ik heb er nu 2 besteld, als ze bevallen dan bestel ik er nog meer. Dat gekwijl zal voorlopig niet minder worden en ze doet het al een tijdje hoor. En Liza vindt het badje ook niet meer zo je van het hoor. Samen in bad met papa of mama is nog wel aardig, maar ik geloof ook niet dat ze daar heel warm of koud van wordt. In het begin vond ze het badderen juist heel erg leuk! Maar blijkbaar gaat het dr nu gewoon al vervelen ofzo. En bleeegh, morgen prikjes. Niet leuk! Neem maar een doos tissues mee Sita, fijn dat je weer goed bent gekeurd! En keurig op gewicht hoor. Ik ben ook maar 8 kg aangekomen in mijn zwangerschap. Ik kreeg de kans ook niet om die laatste loodjes nog eens flink uit te dijen. Maar ik vond mezelf rond genoeg als ik die foto's terug zie hoor En idd, de tip voor de Zwitsal washandjes kwam van mij. Ik gebruik ze nog steeds volop. Vooral erg handig als ze niet in bad hoeft, dan kun je dr zo lekker even soppen. Ik zag onlangs dat Etos ook goede morgen washandjes heeft, dus gekocht. Maar ik vind die van Zwitsal lekkerder en fijner geloof ik. Ik gebruik nu wel de Etos billendoekjes. Die vind ik wel prettiger dan Zwitsal, veel subtieler. Ik vind die van Zwitsal nogal plakkerig. Pluus; he get, wat een nare dag voor je kleine meisje zeg. Niet leuk! Ik kan me voorstellen dat ze even goed uit dr hum was. Liza houdt ook helemaal niet van gefriemel aan dr. Het zou nu toch wel fijn zijn als alles een beetje over gaat nu. Spruw en een oogje dat niet meewerkt is best veel voor zo'n kleintje. En wat groeit die dondersteen van jullie hard zeg! Wowieee! Liza weegt pas net 5000 gram en ze is nu 58 cm. Nog even en ze haalt Liza gewoon in joh. Wat naar dat ze gister avond zo lang heeft gehuild. Wat voel je je dan machteloos he. Is ze vandaag weer wat meer in dr hum dan? Wolkje, Nou zeg, je blijft het maar spannend maken joh! Ik ben heel benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen hihi. En goed dat je vriend wat gaat zeggen van die verloskundige, wat denkt die muts wel?! Doe lekker rustig aan vandaag en spaar je krachten maar voor de bevalling. Ik doe ook mee aan de poll, ik denk dat het een jongetje of een meisje is hehe
@ wolkje: jammer dat t nog niet echt heeft doorgezet meis, goe is het nu? Goed dat jullie vanavond even bij de vk gaan aangeven dat jullie t er totaal niet mee eens waren over hoe het gisteravond ging! Maar.....jij bent deze week hoe dan ook toch echt mama @ pluus: wat zielig dat Sarah t zo moeilijk had met de onderzoeken gelukkig is t nu achter de rug en kan ze weer helemaal bijkomen. Hopelijk gaat t idd vanzelf over met haar oogjes! En goed dat ze weer waa aangekomen die bessensap heb ik ook wel eens gehoord idd en heb zelf ook wel eens een mondontsteking gehad waarbij t goed heeft geholpen. Ik had het toen bij de DA gekocht, weet niet of je die ook in de buurt hebt zitten? En anders verkopen ze t ook in de meeste natuurwinkels, de tuinen ofzo. @ sita: mmmm heerlijk zwitsal!! Ruikt ook zoooo lekker! Heb ook van die geurbuiltjes in zn kastje liggen en t ruikt zo lekker als je dan die kast opendoet En heel fijn dat je weer helemaal bent goedgekeurd meis! Hier weer asociaal geshopt.... Zo jammer dat ik weer wat meer kan lopen Eerst de easofix gehaald, vind um nu al superhandig! Daarna ff gelunched met mn mannetje bij de VenD en tsja....als je daar dan toch bent..... Heb een heel leuk truitje en vestje gehaald en ook een lekker slaapknuffeltje. We hebben wel veel knuffels gehad namelijk maar vond er nog niet echt een lekkere bij zitten voor in bed. Heb dr ook gelijk maar 2 gehaald, voor t geval dr een in de was moet of kwijtraakt Hierna ben ik ff een bakkie wezen doen bij mm vriendinnetje en heeft mn man t huisje lekker gesopt en de boodschapjes opgeruimd. Toen ik thuiskwam was mn mamsie gezellig op visite en ook zij heeft een onwijs stoer shirtje en vestje voor onze uk gekocht, echt superleuk!! Zal van de week ff fotootjes maken ervan
Liz, ja die Zwitsal billendoekjes heb ik vaker gehoord, heb 1 pakje hiervan thuis liggen, zat gratis bij een pakket in. Etos billendoekjes schijnen inderdaad fijn te zijn! Ik heb nu 2 3-packs van de Pamper billendoekjes. Dus we maken eerst die maar op voordat we de Etos variant gaan halen. Engeltje, zien! haha! Jij bent ook wel erg aan het shoppen zeg.. hihi! Ik dacht dat ik erg was, maar jij...! Lekker van genieten. Trouwens, goed idee om nog een extra knuffeltje te halen. Ik heb deze toen een keer gehaald en hij is zo lekker zacht... Happy Horse Rabbit Richie Tuttle Blue 28 cm | Rabbit Richie | Baby-Dump Meiden, ik heb de energie een beetje op vandaag.. Weet niet wat me zoveel kost, maar denk dat ik vanavond maar eens vroeg mn bedje in duik. Trouwens, wanneer ben je eigenlijk officieel hoogzwanger?
Eigenlijk... eigenlijk... MOET het wel een meisje zijn .. die kleine dondersteen van wolkje!! Meisjes komen hiero op dit topic of VEEEEELS te vroeg.. of TE laat... En de jochies... zijn een beetje lui en willen gehaald worden maar wel voor de uitgerekende datum dus gaan ze flink stennis schoppen eventjes voor de uitgerekende datum zodat ze snel gehaald worden... Logische redenatie hé..!