Wie gaat er nu ook voor haar eerste kind, deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door engeltje23, 30 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    Engeltje: wat vervelend van de jeuk! Ik heb dat afen toe eens op m'n buik, kan daar ook helemaal gek van worden!!!
    Is het een idee dat je gewoon snachts in een oud shirtje slaapt ofzo? Dan lek je daar lekker in en hoef je niet met van die pads te slapen?
    Verlies je echt zo veel melk al ? Ik zie t alleen aan een klein korstje steeds in m'n bh en als ik in m'n tepel knijp komt er wat uit, maar das echt niet veel.
    Hoop dat de jeuk wat is gezakt nu!

Hier een rustige nacht gehad! Wel moe nog, want ik slaap toch een stuk lichter en ben vaak wakker door de pijn van het omdraaien. Maar verder houdt de beeb zich rustig. Straks misschien nog even op controle bij de gyn, dat hoor ik zo nog. Had een afspraak staan maar ben natuurlijk gisternacht al helemaal gecheckt, dus ze gingen even kijken of het nog nodig was weer de molen door te gaan.

Oh en op de website te zien heb ik de buik van de maand verkiezing gewonnen!!! Jeej! Win nooit iets!
    Alleen heb ik zelf nog niks gehoord over dat ik gewonnen heb of over de prijs ofzo... Ben dus benieuwd :)

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ wolkje: gefeliciteerd!! Je krijgt vast snel een berichtje denk ik hoor!
    Laat je t zo nog even weten of je naar de gyn moet?

Ik lek echt behoorlijk ja, maar wel met vlagen hoor, de ene keer is t meer als de andere keer.
    De jeuk is nu gelukkig over maar dat heeft echt wel even een tijdje geduurd, dat wordt straks denk ik gewoon een middagdurje doen. T vervelende is dat ik echt niet kan slapen met een bh of een shirtje aan, ik draai nogal veel en dan zit t gewoon niet lekker en t is veel te heet. Denk dat ik maar gewoon een handdoek in mn bed ga neerleggen om t meeste op te vangen ofzo. Wel stom want heb t nog niet eerder gehad. Denk dat t gewoon komt door die etos zoogcompressen, ben nogal gevoelig, kan ook niet zo goed tegen maandverband of een inlegkruisje ofzo.
    Misschien dat ik gewoon katoenen zoogcompressen moet gaan proberen in combi met de lillypadz snachts...

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Nou hier mn beloofdde fotootjes van kleertjes waarvan ik echt niet weet hoe ze nou ook alweer in mn tas zijn gesprongen ;)

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    En nog meer....

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ok vooruit, dat knuffeltje ook nog ff dan ;)

6. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    @Engel.. owwhh.. wat een geweldige kleertjes..!! Bereidt je maar vast voor hoor want strakjes als je beebje er is.. is het nog moeilijker om je in te houden met kleertjes.. merk ik aan mezelf iig..!;)

@Wolkje.. YEAJJ voor jou dat je Buik van de maand bent!! :D Tis ook een super schattige foto!:D
    En... nog naar de vk geweest?!

@Liz.. super man.. dat je gisteren al werd gebeld!! Blijkt dus maar dat het geen moeilijke keus was wie ze op vervolg gesprek wilden!!:D
    En.. nog een soll. gesprek!!
    Welke heeft je voorkeur? Of maakt het je niks uit zolang het maar wat anders is als nu?

@hier.. nou... Jesse zijn eerste prikjes zijn een feit..!! :( Wat zielig..!! Dikke tranen joh...! Zelf kon ik er gelukkig wel tegen om er naar te kijken maar echt mijn hart brak toen die prik erin ging.. keek ie eens om zich heen van wat is dit nou.. en toen zette hij de volumeknop op 10! :(
    Beetje bekomen.. en hupsa.. nog 1 in dat (grote) kleine billetje!! :(

Nou... t was ook etenstijd voor hem dus t kon mij geen ene bal meer schelen wie me zag.. heb m daar de tiet gegeven!! Zo kon ik m ook troosten..!
    Toen als een blok in slaap gevallen.. weer wakker geworden thuis toen ik m in de wagen legde.. net wezen wandelen en nu slaapt ie weer lekker (half..)

En... nou.... ik hoef ECHT NIET bang te zijn dat Jesse niet genoeg heeft aan 5 voedingen... SODEKNETTER wat is die gegroeid!! :$
    Echt.. stond er versteld van.......

Hij was vorige maand 55cm en 5230gram...

en nu.......
    61cm en 6655gram!! :$:$:$:$

Mijn kleine grote vent doet het dus allemachtig goed op borstvoeding zeg! Pfff...

7. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    hihi, te schattig/stoer Engeltje! :D Dat vestje vind ik ook zo leuk! Welke maatjes heb je nu gekocht? En dat knuffelbeertje.. heerlijk!
    Trouwens, denk dat ik zo maar naar de Babydump rijd om nog zo'n extra knuffeltje op te halen.. haha!

Wolkje, jeej! Buik van de maand! Tis ook een super gave foto hoor. ;) Ben benieuwd of je er wat van te horen krijgt. Enneh, moet je nog naar de gyn?

Mijn werkochtendje zit er alweer op. nog 4 dagen (deze week 1,5 en volgende week 2,5) en dan al verlof. Heerlijk! Nu hopen dat het weer ook nog mee zit in mn verlof en ik wat tijd in de tuin door kan brengen.. dan is het helemaal goed!

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ beertje: ahhh wat zielig is dat dan he! Maar zodeknetters niet normaal, weet nu echt zeker dat jij hem slagroom geeft, kan echt niet anders!! En ja hij heeft vast genoeg daaraan dan hahaha
    En thnx! ;)

@ sita: dat witte truitje en grijze vestje waren toch nog maat 56, hadden ze niet groter en was in de aanbieding dus tsjaa.....
    Dat andere truitje en vestje zijn maat 62, daar heb ik nog niet zoveel in. Haha toch nog maar even naar de babydump, dat wordt vast niet alleen t knuffeltje halen :D
    Lekker, bijna verlof! T wordt gewoon mooi weer, dat moet gewoon ;)
    Hier komt er een druk weekendje aan.....
    T varend corsp begint vrijdag, dus daar ga ik wel ff heen met mn mamsie, nemen we gewoon tuinstoelen mee. Zaterdag komen mijn oom en tante uit nijmegen en zondag een onverwachts etentje bij mn neef.... Heb t idee dat zn vriendin zwanger is, hoop dat ik t goed heb :D

9. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Beertje, WOW! zoveel aangekomen? hihi! Nou, die kleine doet het erg goed op bv zeg! :D hihi! Geen zorgen meer maken hoor.

Engeltje, hihi,.. tja schattige kleertjes in de aanbieding kun je niet laten liggen nee.. alhoewel maat 56 er hier al een tijdje niet meer extra bij is gekomen hoor. Heb daar al aardig wat van. Maat 62 koop ik nog wel als ik wat leuks vind. En nee... ik koop echt niks extra's (denk ik) bij de Babydump! Dat neem ik me heilig voor! hihi!
    Trouwens, leuk weekendje heb je voor de boeg. Ben benieuwd of je gelijk hebt en zn vriendin ook echt zwanger is. ;)

10. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    En wat is er bij jou je tas ingevlogen nu sita? Haha

Ik heb net toch nog een antwoord gekregen van de lactatiekundige waar ik wel wat mee kan denk ik. Misschien ook gelijk een antwoord op jouw vragen dus flier!

Hi,

Een vraagje, ben je van plan om de FV kunstvoeding te geven of afgekolfde moedermelk?

Gezien je wens om te combineren zou ik om en om "live" voeden en FV geven. Wanneer je kindje dan FV krijgt zou ik kolven zodat je kindje wel moedermelk kan krijgen via de fles. Wat er over blijft doe je in de vriezer.
    Ik denk namelijk dat je BV niet goed op gang gaat komen als je niet iedere 3 uur je kindje BV geeft of kolft.

Als je in het begin niet regelmatig je borsten leeg maakt/stimuleert zal het moeilijker zijn/langer duren voor je productie goed op gang is.
    Is het een optie om 1 of 2 weken volledig BV te geven om je productie op gang te brengen? Of iedere 3 uur BV te geven of te kolven?

De keuze blijft natuurlijk aan jullie hoe en wat jullie willen gaan doen. Misschien weet een lactatiekundige bij jou in de buurt nog een andere manier om het 50/50 te doen.

Succes.

Groetjes Saskia

11. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Heej meiden,

Er is weer veel gekletst... hoop dat ik niet te veel vergeten ben!!

@ Engeltje, de zoogkompressen van de ah jeuken wat minder bij mij dan die van de etos... Wellicht dat je die kan proberen...
    Wat ik zelf op het moment 's nachts doe is een heel strak hempje aan en daar washandjes in...
    O en ik zag trouwens dat ze van medela katoenen zoogkompressen hebben...Misschien is dat wat voor je?
    En wat een geweldige kleertjes! Stoer joh!! Hou daar wel van!!

@ Beertje, wat een stoere knul heb je zeg!! Logisch dat hij huilt maar knap hoor! En jeetje wat is hij veel gegroeit!! Goede voeding heb je!!! :D

@ Liz, wat gaaf dat ze je al zo snel belde voor het tweede gesprek!! Dit gaat m worddeeennn!!!!!! :D

@ Sita, niet te veel kopen he bij de babydump :D
    En joh, bijna verlof! Lekker joh!!!

@ Flier, jij hoeft ook nog maar een paar daagjes he... lekker hoor!!!

@ Wolkje, en ben je nog naar de gyn geweest vandaag?
    Morgen is het donderdag... spannend meis!!!!!!
    Rust maar lekker verder uit en geloof me... zodra je kleintje er is slaap je een stuk beter!
    Goed trouwens dat jullie het met de vk gehad hadden over die andere vk... kon echt niet wat zij gedaan heeft!!!

Hopelijk vergeet ik niemand...

@ Hier, Sarah heeft net anderhalf tot 2 uur liggen drinken bij me.... pffff jeetje!! Ik ben op nu!!!
    Ik had nog wel naar de intratuin willen lopen vandaag... maar dat gaat het niet worden.... pffff Ze kon er maar geen genoeg van krijgen! Ongelooflijk!!!

Verder ziet ze er vandaag echt uberschattig uit!! Ze heeft een driekwart witte legging aan met een strikje aan de zijkant en daarop een kei schattig spijkerjurkje!!

Zal zo een foto plaatsen!!!

Ga nu toch maar een poging doen om te stofzuigen... even wat moed verzamelen! De was moet nl ook nog weg...

12. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ pluus: ja ik ga die katoenen maar gewoon proberen denk ik. Vind t ook zonde om overal van die wegwerpdingen aan te schaffen als ik er maar 2 gebruik en ze daarna weg kan doen omdat ik er niet tegen kan.
    Jeetje mina, 2 uur lang achter elkaar liggen lurken? Heb je haar de afgelopen 2 dagen niks gegeven dan? Haha
    Lijkt me heeeel erg vermoeiend! En ben wel heel nieuwsgierig naar de foto hoor! Het klinkt superschattig in ieder geval :D
    Sterkte met stofzuigen!

13. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Nou ik weet niet hoe het kan, maar ik kom thuis van de Babydump met een maatje 62 longsleeve van Noppies met 50 procent korting.. (Newborn babykleding Shirtjes voor jongens - Tee Parker)
    Verder heb ik dus dat knuffeltje gekocht en nog wat nodige dingetjes van mn lijstje. Navelbandjes en een borstel/kammetje. Heb me voor de rest keurig ingehouden hoor. Er waren wel meer kleertjes in de aanbieding, maar ook veel met korte mouwen, die heb ik dus maar mooi laten hangen. Beetje onzin als we straks in november zitten te koekeloeren met maatje 62 en korte mouwtjes.

Beertje, draagt Jesse nu ook al maatje 62 dan?

Pluus, goedendag zeg.. 2 uur drinken! En wat een te schattig setje heeft ze nu aan!

14. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Je hebt je nog aardig in weten te houden dan sita hahaha, kanp hoor!
    Leuk shirtje heb je gekocht....snap alleen niet dat je je hebt te weten bedwingen om die schattige mutsjes te kopen die erbij horen, die zijn echt stoerrrrr! :D

Ik gaat ff lekker een visje halen bij de visboer voor vanavond en kijken of t al wat rustiger is bij de apotheek, moet toch mn medicijnen hebben!

Ik kan trouwens mn zoogcompressen omruilen met een buuf van verderop, errug handig! Zij kan niet tegen de natusan compressen, dus dat komt goed uit ;)

15. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Engeltje, hihi! Die mutsjes heb ik niet gezien! Dus dacht dat ik het knap had gedaan..

Weet je..

Het zou verboden moeten zijn om babykleertjes in de sale te doen...

Trouwens, handig dat je de zoogcompressen om kunt ruilen!

16. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Friesland
    @Sita... Jaaaah joh.. Jesse zit al een dikke maand in maat62!! Heeft geen eens 1 maand 56 aan gehad! ;)
    Daarom ben ik ook dolblij dat ik niet al te veel zelf had gekocht in 56.. maar 3 pakjes ofzo..:D (rest allemaal gekregen....;))
    Stoer shirtje weer joh!!
    En owwwhh.. wat wil ik ook graaaaag even naar de babydump... of babyplanet... of prenatal....

maar goed dak geen auto tot mn beschikking heb op het moment! ;)

@Engel.. hahaha... hoe kom je er met je buuf op het onderwerp tietenpads joh?! Whaaahaa...! Lekker op straat een babbeltje over lektieten?!:D

@Pluus... pfff... 2 uur.. en dat overdag..! Jesse doet dat dus savonds elke avond laatste week! BEKAF word je ervan!!
    Overdag lijkt me nog erger.. ;)

@Hier.. Jesse kan het niet vinden.. heb m net uren vast gehad.. huilde af en toe in ene uit t niets! net in wagen gelegd.. dus wiebel m nu weer met 1 hand en met 1 hand typen!

De hele week dat ik keek op draagdoek.nl hebben ze dikke korting..! hoeveel graden het buiten is.. zoveel %korting.. dus t was gister 18%.. vorige week 28%, 25%, 29% ...
    nou wil ik mijne nu bestellen... niks!!:x
    Dus wacht vanavond nog af.. wil m graaaag mee volgende week als we weggaan!:(

17. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Zo :) De was is gedaan en ik heb de stofzuiger beet gehad (niet heel lekker gestofzuigt maar het meeste is gedaan...)

Ons meisje had ik intussen lekker in haar bedje gelegd maar daar was ze het niet mee eens!

Schattig he, hoe ze eruit ziet!! Ik ben helemaal in love!!! :D

@ Engeltje, wat fijn dat je compressen met je buurvrouw kunt ruilen... doe ik ook met kennissen haha kijken welke het fijnste zijn! :D

@ Sita, jeetje wat schattig dat shirtje!!!

Weten jullie trouwens dat de meeste kleertjes die je krijgt na de geboorte maat 62 zijn... niet TE veel kopen dus in die maat... zou zonde zijn als je zo veel krijgt dat het niet meer aan kan...

18. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Friesland
    @Pluus.. wat schattige foto weer in je album!! Vind zooo jammer dat je bij jochies niet zoveel keuzes hebt qua kleding!

@Sita.. zeg dat moooie broekje van de H&M he.. is dat echt dikke spijkerstof? Of soepele stof?;)

19. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    @ Beertje, jeetje balen van die draagdoeken :(

Ik kan me voorstellen dat je flink baalt!!! Hopelijk lukt het alsnog!!

En tja... die 2 uur was niet grappig nee... maar goed we hebben het overleefd!! :)

20. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Beertje, ik ga gelijk even voor je checken. die met bretels bedoel je toch?

Deel Deze Pagina