Zeg eh....geen vreemdgangerspraktijken hier he?! Jesse en Liza zijn al een setje. Dussss...... Ik heb gewoon van die minie tompoucjes met een foto van Liza en een tekst er op: Welkom Liza! besteld. Lekkerrrr en makkelijk haha. Ik durf overigens niet te zeggen waar ik die tompoucjes heb besteld... Liza had vandaag voor het eerst haar armbandje om. Heeft ze gekregen van een goede vriendin van mij. En het staat zo ontzettend leuk!! Foto is met mijn mobiel gemaakt, dus de kwaliteit is niet al te best. Natuurlijk ook wat plaatjes met onze high tech camera geschoten, maar die foto's heb ik er nog niet vanaf gehaald.
Wat een leuk armbandje zeg liz!! Hmmzz die tompoucen kwamen vast niet bij de Hema vandaan, want daar kom jij nooit toch? Hahaha
Gaaf armbandje Liz! Echt super! Trouwens.. zou niet weten welke winkel jij die tompoucjes vandaan zou hebben kunnen halen! hier de soesjes.. Best leuk geworden en lekker! Manlief wil alleen toch echt ook wel beschuit hebben.. Denk dat we ook nog wel eens een meter krentenwegge kunnen krijgen,.. is hier een oude traditie. Maar weet niet of ik daar wel zo blij van wordt.
Sita, ja...schattig he? De soesjes zien er echt heel erg leuk uit hoor! En die krentenwegge, hihi...is ook bij ons n oude traditie. Bij mijn baby foto's zit er ook nog n baby foto bij dat ik als klein hummeltje langs zo'n enorme krentewegge lig. Best schattig hoor! Kom jij zeker uit Overijsel ergens daar in die buurt?
Dat is die ene winkel waar ik altijd metbeen grote boog omheenloop liz! Leuk geworden sita!! Mag ik vragen wat krentewegge is? Nog nooit van gehoord! Hier eigenlijk helemaal geen tradities rondom de geboorte...
Hmm..ik geloof niet dat ik weet waar je t over hebt hoor Engeltje. Je praat een beetje in raadsels. Houd ik niet zo van... Krentewegge is gewoon een enorme kerststol! Haha. Best een aardige omschrijving, al zeg ik zelf
Wat een leuke ideetjes allemaal voor kraamvisite-hapjes! Ik heb zaterdag die babykoekjes gebakken en in een grote glazen weckpot gedaan, die blijven zo weeeeken goed. Daarnaast doe ik wel gewoon beschuit met muisjes hoor, ik ben er zelf dol op Vanmorgen hoefde ik niet meer te komen van de gyn aangezien alles tot nu toe rustig is gebleven. De onderzoeken van gisternacht voldeden dus prima. Vond ik ook goed want om nu weer 2 uur al die onderzoeken te doen... Als t niet nodig is vind ik t ook goed. Verder nog even alles doorgesproken voor morgen. Morgenavond om 7 uur bellen of en hoe laat ik kan komen en dan gaan we met het koffertje die kant op! Ze zijn bij ons in t ziekenhuis trouwens bezig met een onderzoek naar pik bestrijding door middel van een pompje met remifitalyn (als ik t zo goed spel). Zodra ik word opgenomen kan ik aangeven of ik daar voor in aanmerking wil komen. Zodra t punt komt dat ik pijnstilling wil (mocht het zo ver komen) kijken ze of ik ingeloot ben en kan ik dat krijgen als ik wil. Niet iedereen wordt geloot, dus zeker ben ik niet dat ik het krijg, maar de mogelijkheid is er wel. In principe wil ik het zonder pijnstilling doen, maar vind t wel goed om op de hoogte te zijn van de mogelijkheden, zodat ik dat op het moment zelf niet meer hoef te beslissen en te vergelijken. Ik lees er best veel goede verhalen over: de baby heeft er weinig tt geen last van (in tegenstelling tot de injectie in je been) en je ben tussen de weeën door redelijk suf, zodat je echt uit kunt rusten. Verder voel e de weeën wel, maar is de scherpe pijn e af. Ook is het heel snel weer weg als het wordt uitgezet, dus met persen ben je er volledig bij. Ben zelf op de een of andere manier een beetje huiverig voor een ruggenprik, dus dit lijkt me een best hoe alternatief. Aangezien ik waarschijnlijk toch al aan een infuus moet voor de wee opwekkers kunnen ze dit gewoon aan het estaande infuus er bij hangen. Geen gedoe dus verder! Hie heeft niemand dat gehad hè? Of kennen jullie mensen die t henen gehad en wat zij er van vonden?
Liz, klopt kom inderdaad uit Overijssel! Heb zelf niet zo'n foto van vroeger, maar mn vent heeft het er regelmatig over gehad bij onze familie/vrienden dat dit vroeger zo'n traditie was. Engeltje, als je wilt weten wat krentewegge is.. even googelen! Daar staan echt veel plaatjes. hihi! Trouwens, beschuit met muisjes is typisch een Hollandse traditie hoor.. Wolkje, ben er zelf niet bekend mee, ook nog nooit van gehoord. Meid, voor t weekend ben je gewoon mama! Lekker joh!
Klinkt wel heel fijn ja, zeker als je toch al aan t infuus moet. Hihi, weet je wat echt erg is? Ik ben als de dood voor een infuus! Hoop echt zoooo dat ik dat niet hoef! Ben helemaal niet bang voor geen enkele prik, zelfs een ruggenprik zou mij echt niks doen, maar een infuus! Ik ga al hyperventileren als ik er alleen al aan denk! En morgenavond gaat t dan waarschijnlijk echt gebeuren en heb je in ieder geval van hetbweekend lekker je kleine meis in je armen....zo'n fijn vooruitzicht. Hoe zijn jij en je man er nu onder? Zenuwachtig? Of laat je alles gewoon lekker op je afkomen? @ liz: ok... Heel apart! Hahaha, maar dat vinden jullie van "broeder" of dikke koek waarschijnlijk ook
Wolkje, een vriendin van mij heeft ook voor die optie gekozen en zij was er erg positief over. Zij zei idd ook dat je erg 'stoned' van wordt en dat ze de tijd van dr leven had haha! Het lijkt mij wel fijn om wel te voelen wat je doet. Met de ruggeprik voel je niet hoeveel kracht je zet achter je wee. Bij mijn schoonzusje bleek na de bevalling dat ze over haar eigen grenzen heen is gegaan toen. En dat voel je wel hoor, wanneer de verdoving uit is gewerkt! Dus het lijkt mij een heel mooie optie, ik zou het zeker in overweging nemen...gewoon legaal stoned zijn hihi En wat komt het nu dichtbij!! Binnen een paar daagjes heb je je kleine frummel in je handen! Hoe ben jij daar onder? Engeltje, ach..ik vind niets meer raar eigenlijk. Elke traditie heeft zijn charme, juist leuk al die verschillen! Ooh meiden....vrijdag mijn tweede gespreeheeeeeek...best wel spannend eigenlijk!
Hihi ja, dikke koek Ik moet heel eerlijk zeggen: ik hb er wel zin in! Vind t spannend, maar op een leuke manier en ben er nog niet zenuwachtig voor! Dus valt me alleszins mee! Ik heb trouwens ook nog nooit een infuus gehad, maar zoals ik dat zo zie bij m'n vent valt dat best mee. Ff vervelend net als bloedprikken, maar dat is zo weer weg. Verder heb ik al meerdere malen, waaronder gisternacht, een blaascatheter gehad en dat is me toch een k*tgevoel! (letterlijk en figuurlijk ) dus ik denk dan maar dat een infuus prikken minder vervelend is dan dat Maar ik heb dat dus met een ruggenprik, dat lijkt me zo eng op de een of andere manier... Maar hopelijk komt gewoon mijn oerinstinct naar boven en heb ik niks nodig! Maar schijnbaar heb je met inleiden sneller kans op een weeë storm, wat toch wel erg pijnlijk kan zijn, vandaar dat ik me ff verdiep in de mogelijkheden.
@Liz: ja dat vind ik hier dus ook t voordeel van: als het wordt stopgezet is het binnen een paar min uit je lichaam en ben je er weer helemaal bij en voel je alles. Zo kun je dus goed persen en voel je wat je doet, wat bij een ruggenprik nog wel eens niet zo is. Daarnaast schijn je idd redelijk stoned te worden, maar weer je wel wat er gebeurt allemaal. Het is gewoon allemaal een stuk leuker Maar zoals gezegd: liever neem ik niks, maar dit lijkt me best wat! En vrijdag je tweede gesprek inderdaad! Woehoeee! Spannend! Ik heb een deal: jij vrijdag een baan, ik een baby! Deal?
Nou doe mij maar lachgas met een kapje ofzo! Hahaha Het prikken van t infuus valt opzich wel mee, maar ik kon niet tegen t gevoel van dat er een flexibele naald in mn hand zat die ik bij iedere beweging voelde zitten. Doodsbenauwd kreeg ik t ervan. T deed eigenlijk ook niet eens pijn hoor, maar vond t gewoon eng! En t probleem was ook nog eens dat ik daar al lag ivm benauwdheid, had rook ingeademd bij een brand.... Als ik dus toch een infuus nodig zou hebben, hoop ik dat ze um in mijn arm kunnen prikken ipv mn hand, maar in mn arm ging toen helaas 3 keer mis. En jaaa spannend vrijdag liz! Maar ik heb vertrouwen in je, het komt vast goed!
Wolkje, zonder verdoving zou idd het meest ideaal zijn. Dan heb je na de bevalling helemaal geen gezeur meer. En de pijn is intens en verschrikkelijk, maar als ik er zo op terug kijk was het wel te doen. Maar dat komt denk ik ook doordat ik eigenlijk de hele dag dacht, 'Fuck, als dit de echte weeën nog niet zijn, hoe gaan die dan voelen?!'. Ik bleek dus gewoon al echt bezig te zijn, vandaar dat het me zo'n verrekte pijn deed! En toen ik dan 9 cm ontsluiting had, toen ging het zo verdomde snel...er was gewoon nergens meer tijd voor. Niet voor een verdoving, niet voor een infuus met anti biotica en ook niet voor een injectie voor de rhesus factor. Het kindje kwam en dat kreeg prioriteit. Hadden zij het even he-le-maal verkeerd ingeschat daar! En die deal van jou he, die vind ik lang zo slecht nog niet! Ik ga akkoord Engeltje, haha, grappig om te lezen....je kunt niet tegen naalden, maar een baby vind je niet eng om er zo even uit te poepen? Relativeren joh, dan is niks meer eng! En ik krijg er langzaam aan ook wel vertrouwen in dat het goed gaat komen. Maar ik wil het echt zo graag, dus zou het zo erg vinden als het toch niet door zou gaan. Ik heb er zo'n stress van dat ik al twee dagen diarree en kramp heb en sinds vandaag schoot mn nek op slot. Typische signalen dat ik gestressed ben...bah!
Oh das naar! Ik hb dat ook altijd als ik gestressed of zenuwachtig ben, kramp en volle bak aan de diarree! Fijn is anders Nu zie ik het als voordeel: waarschijnlijk ga ik van de zenuwen tijdens de weeën al zo aan de loop dat ik tegen t persen al leeg ben. Ook al geef ik er op dat moment waarschijnlijk niks meer om, nu vind ik het wel een fijn idee dat ik niet de hele boel daar volpoep Kan natuurlijk ook dat de stress pas komt bij het persen en ikdan de hele arts vol spetter... Laten we daar maar even niet aan denken!!! (sorry, mijn gedachten gingen even aande loop
@ liz: stom he, dat vind ik dus helemaal niet eng idd! Kijk uit naar de bevalling echt waar, maar niet als ik een infuus moet! Zo ben ik ook bang voor spinnen en insecten, maar heb wel een hele grote python om mn nek heen gehad
Ik heb dus remifentanil (hoe heet het ook al weer???) gehad... Echt een super ervaring!!! Ik kwam dus in het ziekenhuis en wilde geen toeters en bellen maar mijn weeen waren niet sterk genoeg dus ik kreeg toch al een infuus voor weeenopwekkers. Dus toen had ik zo iets van... doe toch maar! Ik mocht kiezen tussen een ruggenprik en dit... Ik heb voor remifentanil gekozen! Nou super!!! Je krijgt een drukknopje in je handen en je kunt zo vaak drukken als je wilt. Je kunt jezelf geen overdosis geven. De weeen blijf je inderdaad gewoon voelen maar het schijnt dat de scherpe kantjes eraf zijn. Ik vond de weeen dan ook goed te doen. Ja, ze deden pijn maar dat hoort erbij. Tussen de weeen door ben je super stoned waardoor je lekker suf bent! Een heerlijk gevoel! Ik was nog nooit stoned geweest maar wat een super ervaring!!! Ik zou zo.... hahaha nee ben niet zo van de drugs maar joh... super was het!! Enige nadeel was dat ik steeds vergat antwoord te geven op de vragen. Dan dacht ik dat ik al geantwoord had maar dat bleek dus niet het geval te zijn. Ook vergat ik steeds of ik al op het knopje gedrukt had... dus ik bleef maar drukken haha Maar zodra ik persweeen kreeg hebben ze het uit gezet en toen was ik ook compleet helder weer. Heb dus heel bewust geperst en heel bewust mee gemaakt hoe Sarah geboren is. Ik ben 18 uur bezig gewees tmet de bevalling en de laatste 6 uur met de pijnstilling... Ik was niet uitgepust aan het einde... ik was er klaar mee hoor maar niet door uitputting! Als het nog wat uur langer had geduurd had ik het gewoon vol gehouden... ben van mening dat dat door de pijnstilling kwam! Heerlijk!!! Mocht ik bij de volgende week in het ziekenhuis komen dan wil ik het weer!!! Echt heel fijn!!! Dus wolkje... zeker doen! Ik snap dat je zonder wilt maar mocht je toch twijfelen... DOEN!!!!! Hier heb je gewoon de keuze... tenminste... tot 5 cm dan krijg je een ruggenprik na de 5 cm krijg je remifentanil. Ik zat op de 5 cm toen ik pijnstilling wilde... daarom mocht ik kiezen! Als je nog meer wilt weten dan hoor ik het wel!