Wie gaat er nu ook voor haar eerste kind, deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door engeltje23, 30 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    O, en ik heb niet gepoept hoor tijdens de bevalling... het hoeft dus niet he!!! :)

2. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Wolkje, geloof mij maar...als jij daar met je benen in de beugels ligt te persen, dan is een drolletje leggen of sputteren echt wel het laatste waar jij je druk om maakt! Whaha En ga er maar van uit dat je lekker gaat pruttelen, want er komt overal zo'n druk op te staan. Zelfs als je niet het gevoel hebt dat je moet poepen, dan moet je het toch. Als je aan het bevallen bent, dan voelt het net of je via je poepetje ligt te persen en niet via de voorkant. Om het maar even zo uit te leggen. Het voelt heel gek!

Engeltje, shall we just blame it on the hormons?! Haha

3. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    hier ook iemand die zo'n pompje heeft gehad.. En net als Pluus... Super!!

Ik was ook helemaal van de wereld..

danny keek op de monitor wanneer er een wee aan kwam en drukte dan op t pompje.. Was er zelf niet echt toe in start want ook ik was zo stoned als een deur joh!
    Vergat zelfs te ademen... Dan ging dat ding van de saturatie weer piepen.. Dat mijn zuurstof te laag was!
    Weeën waren nog duidelijk inderdaad maar zoals Pluus al zei het echte scherpe pijn is er af!
    En zodra ik voor de keizersnee moest en dat ding af gekoppeld werd.. Waren ze gelijk weer super heftig!

Moet zeggen.. de ruggenprik vond ik ook niet vervelend.. Maar dat kwam omdat ik dus al de hele dag in de rugweeen en weeën stormen zat.. Was gewoon op..

Voor bij een gewone bevalling zou ik.. Als ik het nodig had.. Weer voor zo'n pompje gaan!

Was ff via foon dus reageer morgen meer..

Jesse nog van de mik.. Had koorts.., zetpil gegeven en is nu iets gezakt!
    Hopelijk slaapt hij het er lekker uit vannacht!
    Uiterlijk slaapt hij

4. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Sneelle reactie over.infuus en ruggenprik

ik heb ze allebei gehad en ruggeprik voel je alles nog het verdooft niet haalt ook de scherpe pijn eraf en na die tijd had ik nergens geen last van..het zal vast per persoon verschillen naar dat is met alles rondom zwangerschap en bevalling..ik voelde elke pijnlijke wee zowel buik als rugweeen en met persen vielde ik de pijn ook maar je kan het allemaal makkelijker weg puffen en verwerken denk ik..maar je raakt er absoluut niet verdooft van..ik raad het iedereen aan..en ik heb nu 10 infuussen gehad binnen 9 maand en geloof me die doet tien keer meer pijn als een ruggenprik + het voordeel van de ruggenprik die wordt gezet onder de weeen zelf dus daar voel je bijna niks van..en kwa prikken en spuiten ben ik echt een angsthaas en piepert maar ruggenprik zal ik zoweer doen hihi..

oja Djayvano woog 2835 bij geboorte dag erna 2700 en toen kwam die langs aan en weegt nu 3340 gr dus gaat erg goed..zal straks is foto's plaatsen en mijn verhaal neer zetten mocht iemand het willen lezen..als ik tijd heb..

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Yesss toch een medestander die infusen ook niet prettig vind, thnx danty ;)
    Ben benieuwd naar de foto's en je verhaal meis!

Nou ik heb vannacht al ff geprobeerd om te bevallen, maar t lukte me niet. Heb t in een ziekenhuisbed en op de baarkruk geprobeerd, bleek dat ik alleen maar moest poepen en toen waren mn weeën weer weg hahaha en toen werd ik wakker in mn eigen heerlijke bedje. Kun je nagaan, heb nog niet eens zo'n pompje gehad ;)

Geloof dat de jeuk nu eindelijk weg is! Heb gisteravond gewoon nog talkpoeder erop gestrooid hihi Fijn joh allergische reacties ;)

6. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Danty, ik ben ook erg benieuwd naar je verhaal en foto's! En wat groeit je mannetje goed joh.

Engeltje, hou je nou eens op met die rare dromen?! Hihi, overigens wel herkenbaar hoor. Ik droomde ook de meest idiote dingen tijdens mijn zwangerschap, vooral erotisch. Ik geloof dat ik seks heb gehad met iedereen in mijn omgeving, inclusief broer en vader. Bleeegh!!

Het lijkt er op of ik ongesteld ben geworden. Maar goed...dat dacht ik de vorige keer ook en toen was er uiteindelijk ook weinig aan de hand. Maar goed, ik ben nu natuurlijk al wel een week of drie/ vier met borstvoeding gestopt, dus ja..het zou zomaar kunnen. Ik heb in ieder geval geen kramp gehad van te voren en dat had ik wel altijd voor de zwangerschap. Ook nu nog geen buikpijn. Dus eens kijken wat het deze keer gaat doen. Ik zat even terug te rekenen, maar stel dat dit wel een menstruatie is, dan hebben mijn vriend en ik precies in mijn vruchtbare periode seks gehad!! Uiteraard wel met condoom. Was weer onze eerste keer, dus hoe kun je dat nu zo uitkienen?! Verder een vraagje, kijkt iemand wel eens TLC? Vanaf 13 augustus weer nieuwe afleveringen; 'I didn't know I was pregnant'. Ooh...smullen! Vind ik altijd zo leuk om naar te kijken:)

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Haha ja sorry, kan t echt niet helpen! :D

Ben benieuwd of t nu echt doorzet dan! Was je condoom wel heel gebleven toen? Zou je hebben zeg!
    Ik heb t progamma wel eens gezien ja, maar volg t niet echt moet ik zeggen ;)

8. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Danty, goed te lezen dat het zo goed gaat met Djayvano! En ben erg benieuwd naar je verhaal en foto's. :)

Pijnbestrijding, ben ik eigenlijk helemaaaaal niet mee bezig nog. Ik wil ook eigenlijk helemaal geen pijnbestrijding. Als ik dat wil moet ik namelijk in het ziekenhuis bevallen, en ik wil lekker thuis kunnen bevallen.
    Ach, ik zie wel hoe het allemaal loopt. Als ik uiteindelijk toch naar het ziekenhuis zou moeten en ik wil pijnbestrijding wordt het waarschijnlijk toch een ruggenprik.

Engeltje, jij droomt ook de gekste dingen joh! hihi! Heb daar dus nog helemaal geen last van.

Liz, lijkt me een rare gewaarwording als je weer ongesteld bent voor het eerst. Ach ja, voor hetzelfde geld is dit weer als de vorige keer. ;)

9. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Programma ken ik trouwens helemaal niet. haha!

10. Liz81

Liz81 Niet meer actief

#3070 Liz81, 2 aug 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 aug 2012
    Engeltje, je gaat het straks nog missen joh! Je zou dr eigenlijk een boek over moeten schrijven, best lachen :) Een hoop inspiratie kun je er uithalen denk ik. Het condoom is wel heel gebleven ja. En zo niet, dan hadden we nu de bevestiging dat er niets aan de hand is. Of niet? En dat het een innestelingsbloeding is?! Muhahaha..en zo kun je jezelf helemaal gek maken ;) Ik volg het programma ook niet per se hoor, maar de keren dat het op was, ging ik er echt helemaal in op! Dan vraag ik mij toch af, hoe krijg je het voor elkaar een zwangerschap niet op te merken? Achteraf gezien zijn de signalen dan zo overduidelijk. Maar ja...blijkbaar kan het wel. Dat andere programma, 'Couponing', ook zo leuk en dan heb je ook nog iets met Gypsies. Ik kan er zo een avondje mee vullen. Een heerlijke vrouwenzender.

Sita, Ik was voor mijn bevalling ook niet echt bezig met pijnbestrijding. Je weet dat het pijn gaat doen, dus daar ging ik me ook op instellen. En op het moment dat ik dus al echte weeën had, kon ik mij nauwelijks voorstellen dat het nog pijnlijker kon worden! Dus misschien handig als de weeën beginnen om je gewoon voor te houden dat dit het ergste nog niet is en dat het nog erger gaat worden. Want dat was echt wat ik dacht! Komt natuurlijk ook doordat de artsen me daar totaal verkeerd op in hadden geschat. Blijkbaar kan ik goed verdoezelen dat ik echt door de grond ga ofzo, hoewel ik echt wel de pijn weg heb liggen puffen hoor. En dat zonder een cursus! Ging gewoon vanzelf...
    En is idd wel weer gek dat mn cyclus weer op gang komt. Maar gaandeweg merkte ik al steeds meer dat ik steeds meer mezelf word. Ik krijg mijn oude eetlust weer terug, mijn lichaam hoef ik niet meer te delen (niet meer zwanger, borstvoeding afgebouwd). Allemaal dingen voor mij waardoor het me beetje bij beetje steeds meer lukt de zwangerschap af te sluiten. Ik heb daar echt veel moeite mee gehad. En nog steeds heb ik af en toe echt het besef niet dat ik al ben bevallen. Een erg traag besef en proces is dat bij mij. Pas nu lukt het me een beetje het los te laten en er vrede mee te hebben. Lastig uit te leggen. Maar ik heb gewoon een deel overgeslagen dat laatste stuk van mijn zwangerschap en daar heb ik gewoon last van merk ik. En echt, ga eens een avondje TLC kijken, ik weet zeker dat er leuke programma's tussen zitten! Oohw, je vriend gaat me haten om deze tip whaha

11. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Friesland
    Even snel via telefoon.... Reactie op danty over de ruggenprik...

Ruggenprik verlamt je helemaal hoor.. Van de hoogte dat ze de prik zetten tot je dikke tteen!
    Je zegt dat je met ruggenprik alles nog voelt... Nou thank god niet zeg.. Dan had ik mijn hele keizersnee gevoeld!
    Kon niet eens met mijn teen wiebelen!
    duurde ook paar uur voordat dat gevoel terug was...

Dus ik heb ze ook beide gehad.. En als ik gewoon zou mogen bevallen en had t nodig zou ik voor geert pompje gaan.. Puur omdat de ruggenprik je helemaal dus verlamd en je het naar mijn idee toch moet voelen wil je het echt ervaren!

Zit in wacht kamer ziekenhuis nu.. Zo maf.. Normaal gesproken zat ik hier met meega buik!

12. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    ik heb hem ook gehad maar ik heb alles gwn nog gevoeld maar je hebt denk ik verschillende want een leizersnede is natuurlijk eeb operatie en bevalling niet...;)

13. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Heb daar wel eens over nagedacht om ze op te schrijven liz haha zou al een geweldig boek zijn geworden denk ik!
    T erge is ook gewoon, dat ik ze echt allemaal gewoon nog terug kan halen!
    En ja je hebt vast een innestelingsbloeding nu hahaha ;)
    Vind t progamma ook wel leuk om af en toe te zien hoor en idd absurt gewoon dat mensen t niet merken! Maarja als je er niet mee bezog bent kan ik me voorstellen dat je de meeste kwaaltjes niet direct linkt aan een zwangerschap.
    Weet nog 1 meisje van 16 volgens mij, die had al heel vroeg te horen gekregen dat ze nooit zwanger kon worden. Had een of andere afwijking aan haar eierstokken volgens mij en er was er ook 1 weggehaald, weet niet meer precies hoe het zat.
    Gezien zij dit wist vond ze anticonceptie dan ook niet nodig. Af en toe had ze wat vage buikgriepachtige klachten en ze werd wel steeds dikker, maar at ook niet echt gezond. Op een gegeven moment kreeg ze onwijze buikpijnen en was ze doorgestuurd naar t ziekenhuis omdat haar ha ook niet wist wat t kon zijn. In t ziekenhuis maakten ze een echo en bleek ze al 7 maanden zwanger!! En ja als jou altijd verteld is dat je niet zwanger kan worden kan ik me toch goed voorstellen dat je daar ook niet gelijk aan denkt!

14. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Engeltje, nou idd, dan is het laatste waar je aan denkt een zwangerschap. Nou waren wij hier allemaal bezig met zwanger worden, dan ben je er alert op. Maar als je dat dus totaal niet bent, dan is het al een heel ander verhaal. Voor ons zijn die signalen redelijk herkenbaar, maar als je er niet mee bezig bent, dan is het gewoon een griepje. Ik weet nog wel dat ik aan het begin van mijn zwangerschap echt iedere virus en iedere bacterie op pikte. Ik was alleen maar ziek die eerste weken. Alsof mijn lijf zich helemaal moest herprogrammeren en in moest stellen op die zwangerschap. En dat terwijl ik echt haast nooit ziek ben. Wat was dat toch een magische periode, die tijd vlak voor dat ik wist dat ik zwanger was.

15. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Zo.. eerste proefdrukje binnen! Niet gek, maar denk niet dat manlief hem super vindt. :)
    Net nog een proefdruk besteld.. hoop echt dat we binnenkort de knoop doorhakken, ben nu wel klaar met dat zoeken naar kaartjes.

16. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Haha ja hier waren we er best wel allemaal op gefocust!
    Weet nog dat ik een week na de test een enorme keelontsteking had en niet meer kon praten 2 wekenlang. Wel handig, zo kon ik niemand vertellen dat t zover was haha

Jammer dat t um net niet helemaal is sita! Heb je al iets met spijkerstofblauw geprobeerd? ;)

Hier net eindelijk gebeld door de kraamzorg. Heb 27 augustus mn intake eindelijk. Vind t wel best laat, de meeste van jullie haddehem rond die tijd toch allang gehad?

Hmzz ik sla net de nieuwe Wij open, weet niet of jullie um ook hebben, maar kijk niet op pagina 19, geloof me, doe het niet, want anders moet je gewoon naar de prenatal!

17. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Sita, leuk die proefdrukjes! Gewoon alles in de strijd gooien en je man overhalen. Desnoods gooi je je hormonen in de strijd ;)

Engeltje, ooh shit, ja...dat weet ik ook nog van die keelontsteking. Ellende was dat he?! Bij mij was de intake van de kraamzorg nog later hoor. Toen was Liza net geboren!! Dus dat ging allemaal telefonisch. Dat bureau hoeven we de volgende keer dus ook niet meer in te schakelen. Is toch wel erg prettig als dat lekker op tijd wordt geregeld.

Ik vrees dat ik mijn verslaving voor vanille kwark vaarwel moet gaan zeggen. Ik kan er niet meer tegen!! Iedere keer als ik een bakje op heb, krijg ik kramp en daarna diarree. Ik ben sowieso erg gevoelig voor zuivel. Melk moet ik al helemaal niet drinken, dan ga ik ook over de kop. Tijdens mijn zwangerschap en borstvoedingsperiode leek ik er veel minder gevoelig voor en nu lijkt dat weer net zo hard terug te komen. Bijzonder hoe je lichaam zich compleet af weet te stellen naar de behoefte van je kindje zeg. En nu is het niet meer nodig, dus hoppa...stop er dan ook maar gewoon mee.

18. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Engeltje, Whaha! Die andere proefdruk is met spijkerstof erbij en van die houten balken. Dus.. dit moet m wel bijna worden!

19. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hahaha sita! Daarmee komt vast goed dan!

@ liz: ja dat was echt niet grappig toen, al vonden anderen van wel ;)
    Ja bij jou was t na de geboorte idd! Hoop ook dat mn kleintje dan nog in mn buik zit, want ben dan ook 33 en een halve week. Maargoed, ook mn pufcursus begint pas op die datum.....

Net ff met mn moeder naar de taartenshop geweest en heb leuke babyuitstekers en malletjes gekocht. Ben normaal meer van t handwerk, maar voor nu vind ik t toch wel even makkelijk, want moet zoveel cupcakes maken!
    Ook de gordijnen opgehaald, want die waren al binnen! Nu moeten ze nog ff gestreken en opgehangen worden, maar dat is Nick zn klusje ;)

20. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Friesland
    Wolkje..., hoe gaat het meid?

Deel Deze Pagina