Volgens mij was dit de laatste versie... MMM NOD: 10 Mei - Ukkie87 - 24 jaar - Ronde 10 NOD: 30 Mei - Dobbermama1986 - 25 jaar - ronde 13 Bevallen! Liz81 - 30 jaar - Liza! 28-03-2012 ??? Zwanger! Beertje - 26 jaar - Ronde 2 - Uitgerekend 4 Juni Afspraken: * 1 Mei - Ziekenhuisverloskundige controle * 8 Mei - Ziekenhuisverloskundige controle * 16 Mei - Gyneacoloog controle + groeiecho Pluus - 30 jaar - Ronde 2 - Uitgerekend 16 Juni Afspraken: 31 mei afspraak bij vk Danty - 23 jaar - Ronde 4 - Uitgerekend 16 Juli Afspraken: Wolkje - 26 jaar - Ronde 4 - Uitgerekend 26 Juli Afspraken: 1 mei afspraak vk 16 mei trouwen!! Sher - 26 jaar - Ronde 6 - Uitgerekend 5 Augustus Afspraken: Flier - 30 jaar - Ronde 4 - Uitgerekend 4 September Afspraken: 1 mei afspraak vk Sita - 25 jaar - Ronde 6 (Ronde 1 na vmk) - Uitgerekend 22 sept. Afspraken: - 4 mei 20 weken echo! - 7 mei controle vk Engeltje - 25 jaar - Ronde 6 (Ronde 3 na vmk) - Uitgerekend 11 okt. Afspraken: 21 mei 20 ( 19 ) weken echo
Goede morgen meiden! Wat lief dat jullie naar mijn moederdag vragen! Ik heb een heel lief kaartje van Liza gehad en een cadeaukaart voor de Hema en Ritual geurstokjes. Erg lief en vertederend! Voor de rest niets bijzonders. 's Avonds bij schoonmoeder gegeten, was wel gezellig. Ukkie, wat wordt het nu spannend bij jou meis! Dikke duimen draaien dat je nu al stiekem zwanger bent. Dobber, ook bij jou spannend hoor. Ook ik hoop mee op positieve uitslagen. Het is je zo gegund! Beertje, bijzonder dat je beide ouders bij de bevalling wilt hebben. Mooi! Het maakte mij tijdens de bevalling op een gegeven moment echt niet meer uit wie er bij waren en wie niet, dat kind moest er uit...dat was het belangrijkste! Reageren op alles en iedereen ging ook echt niet meer, zat helemaal in mijn eigen bubbel. Ik kon het nog net opbrengen om te luisteren naar de gene die de belangrijkste instructies gaf en de rest kon me echt gestolen worden. Ik heb de hele bevalling in detail voor mezelf opgeschreven. Ik wil het hier op zich wel plaatsen, maar zou niet weten hoe dat moet. Kan ik het gewoon in dit vak plaatsen? Ik heb al geprobeerd het in een blog te plaatsen, maar dat wil niet zo vlotten. Tenminste...hihi, als daar animo voor is hier?! Ik kan me zo voorstellen dat niet iedereen daar op zit te wachten.
@ liz: wat lief zeg ! Ik vind t wel leuk om je verhaal te lezen als je het met ons wilt delen hoor! Lukt kopieëren en plakken niet gewoon? Het kan zijn dat je je verhaal in 2 x moet posten omdat het te lang is, had ik ook met mn eerste blog.....
Eerst even uitleg over mijn ouders bij de bevalling want voel me beetje apart door alle reacties... Weet zeker dat ze niet raar bedoeld zijn hoor.. maar voel me er niet fijn bij.. Het is niet zo dat ik mijn vader bij mijn doos wil hebben zitten ofzo... Of dat ie er met de camera voor gaat liggen oid.. En er zijn zoveel aanstaande oma's bij bevallingen..! Waarom is het dan zo raar als een aanstaande op er bij is?? Snap me niet verkeerd.. krijg steeds van dit soort reacties.. maar vind gewoon raar dat t OOOWWW zo normaal is voor een oma om erbij te zijn.. maar een opa... God nee hoor!! Alsof die nooit een doos heeft gezien nog ofzo... En.. ook al zijn mijn ouders er beide bij.. dat wil niet zeggen dat het geen intiem moment word van mij en mijn vriend?... Zo komt het namelijk over... God nee niemand erbij.. lekker intiem alleen ik en vriend... oftewel.... ik kan geen intiem moment hebben dan.... alleen omdat mijn ouders erbij zijn?!:x Zo komt dat namelijk over bij mij... en eigenlijk is dat ook wat iedereen zegt... Ik denk juist nog intiemer... want dan heb je eerst dat ongelooflijke intieme moment met je vriend.. en DAARNA... met de opa en oma..! Sorry als dit idioot overkomt.. maar snap gewoon alle poeha omtrent een opa bij de bevalling niet..! @Danty.. mijn ouders waren ook bij de bevallingen van mijn zus.. en haar vriend natuurlijk.. en de andere kant oma.. in hetzelfde ziekenhuis..! Dus lijkt me geen probleem worden.. en als ze wel moeilijk doen... Nou.. beval ik wel ergens anders... tis toch zeker mijn bevalling! @Pluus... ik weet het nu echt zeker... hier ook ingedaald... heb zoveel meer ruimte nu bij mijn maag/longen! En onderin hangt nu een grotere bobbel! Eindelijk....! Woensdag weten we het zeker.... @Uk... Gefeliciteerd!! En... ik hoop dat je het aller aller mooiste verjaardagscadeau krijgt wat je wenst!! Dat die andere testen inderdaad gewoon prut zijn.. en een kv2v5 ofzo je wens laat uitkomen!!! Dikke knuf!! Sorry even voor de uitbarsting van hierboven... maar zat me gewoon dwars....
Dankjewel Liz... Heb nu tranen over mijn wangen lopen... krijg zoveel stomme reacties over mijn vader bij de bevalling.. terwijl ik inderdaad denk.. wat interesseert mij het nou op dat moment.. alsof ik me bewust ben van hun aanwezigheid..! Zolang mijn vriend maar naast me zit! Waarom zou ik hem dan zo'n mooi moment ontnemen om dit mee te maken.. En... ik zou je verhaal graag willen lezen!!
Lieve Beertje, meis! Ik vind het juist heel bijzonder!!!!! En niet raar!!! Ik zou er zelf niet aan moeten denken maar dat komt ook door de band met mijn ouders.... ik heb mijn vader bijvoorbeeld nog nooit in zijn ondergoed gezien... die zou zich heel erg ongemakkelijk voelen! En daardoor ik weer... Meis, ik meen het oprecht en goed bedoeld dat ik het heel bijzonder vind! En beslist niet raar! Ik moet er niet aan dneken om mijn moeder er bij te hebben... puur omdat ik dan meer aan haar zal hangen dan aan mijn man ben ik bang! Lieve schat, ik voel me schuldig dat ik er naar vroeg... he! Sorry!!
@ Liz, het was een mooie dag dus! Fijn!!! Ik zou het heel fijn vinden om je verhaal te lezen! Uit pure nieuwsgierigheid natuurlijk, maar ook omdat ik me toch af vraag hoe het nou precies allemaal zou zijn... je leest veel maar.... dat lijkt me toch anders!
@ beertje: meid het was van mij ook niet kwaad bedoelt hoor! Wat ik al eerder typte ik vind het juist lief dat je ouders erbij mogen zijn! Ikzelf zou er niet aan moeten denken, zowel mn vader of mn moeder hoeven er niet bij te zijn, omdat ik t voor mijzelf te intiem vind om met hun te delen, maar ik vind het super bijzonder als andere mensen zoals jij dit wel met hun ouders willen delen. Vind dat iedereen dit voor zichzelf mag beslissen en de een voelt zich juist prettig bij het idee dat zn ouders erbij zijn en andere mensen niet, dus voel je alsjeblieft niet aangevallen, was echt niet mijn bedoeling, sorry voor de verwarring!Knuf voor jou! De operatie van mn opa is geslaagd, waren wel even wat complicaties, maar het gaat nu goed. Door zn bloedverdunners wilde het bloeden maar niet stoppen en toen dit uiteindelijk wel gelukt was bleek dat de huid op zn hoofd niet soepel genoeg was en dat het dus niet gedicht kon worden. Hierdoor moesten ze een stuk vel uit zn arm halen om dit weer op zn hoofd te plaatsen. Het stukje wordt nu op kweek gezet en vrijdag krijgen we weer de uitslag en worden zn hechtingen verwijdert.
Beertje, kop op meis. Het is jouw bevalling en jij bepaalt hoe je het wilt en wie je er bij wilt hebben. Dit is voor iedereen weer totaal anders, maar dat wil niet zeggen dat iets raar of vreemd is. Geen mens is hetzelfde, dat is gewoon zo en daar hebben we met zijn allen maar respect voor te hebben. Ik heb een heel goede band met mijn vader en als hij het echt zou willen, dan zou hij er zo bij mogen zijn van mij! Maar ja, ik ken mijn papaatje wel wat langer dan vandaag...hij zou dat echt niet trekken hihi! Zij kleine meisje die zulke helse pijnen ondergaat en dan machteloos toe kijken? Nee hoor, zou hij niet doen. En daarom zou hij zich alleen maar bezwaard voelen als ik hem zou vragen of hij erbij zou willen zijn. Voor mij zou hij dat uit alle liefde willen doen, maar hij zou het zelf gewoon heel moeilijk trekken. Doe waar jij je fijn en vertrouwd bij voelt. Je kunt je bevalling niet meer over doen. En de meiden hier die bedoelen het echt niet zo naar als jij het opvat. Zoals ik al eerder schreef, iedereen heeft zo zijn eigen waardes en dit is er een van jou. Prima toch?! Engeltje, wat fijn dat de operatie goed is gegaan joh! Vervelend van de complicaties, maar zo te lezen zijn die wel in goede banen geleid. Nu op naar een goed herstel! Nou...positieve reacties over mijn verhaal. Dan zal ik hem idd maar kopieëren en plakken. Zal wel in drie delen geplakt moeten worden vrees ik! Jullie hoeven niet bang te zijn voor hele bloederige of enge details hoor, het is meer vanuit mijn belevind en gevoel geschreven. Nou...ben benieuwd!!
Beertje als het aan mij lag was mij pa er ook bij maar helaas mogen hier dus ma twee mensen erbij zijn dus moest ik kiezen..ik woon al vanaf 1 jaar bij mijn vader en hij was mijn moeder en vader te gelijk maar mijn pa vond dat ik mama erbij moet hebben omdat hij haar niet voor het hoofd wil stoten dat is zijn goeie en lieve kant dus vandaar dat ik het zo doe...MAAR mijn moeder woont hier zo beetje 2 uur vandaan dus als zij het niet redt heb ik tegen pa gezegd of hij dan als nog wil komen woont ook net zoals ik 5 min van het zkh af..maar ik denk wat liz zegt je bent bezig met bevallen en het zou je denk ik idd een worst zijn wat er om je heen gebeurd dat kind wil je er dan alleeb maar uit zien te krygen..dus je bent niet de enigste met een vader erbij..alleen lukt dat hier dus niet..het mag niet van het zkh er morgeb ma 2 mensen bij zijn en manlief is er natuurlijk bij en dan nog 1 mijn moeder maar als pa niet zo goeierik was geweest na mijn moeder was hij er dus bij..ik ben enig kind dus zij kan het ook ma 1 keer meemaken..
Liz, wat een ongelooflijk mooi verhaal om te lezen! Dank je wel dat je dit met ons wilde delen!!!! Ik wil je alleen nog 1 tip geven... ze staat er nu met voor en achternaam in vermeld... verander dat even anders kun je je verhaal zo googlen!
Beertje, was echt niet kwaad bedoeld hoor! Vind het super bijzonder dat jij je ouders er allebei bij wilt hebben! Ik zou het zelf alleen niet willen, omdat mijn moeder dan loopt te stressen, mijn vader zich overal mee zou bemoeien (verpleegkundige) en ik zelf het in alle rust wil doen. We hebben er zelf ook bewust voor gekozen om ook de echo's etc. lekker met zn 2en te doen, dus ook de bevalling. Daarbij wil ik mijn schoonouders niet voor het hoofd stoten, mijn schoonmoeder zou het ook super bijzonder vinden om mee te maken. Zoals Liz zegt, het is jouw bevalling en jij beslist! Wat maakt jou het uit hoe de rest hierover denkt? Engeltje, super dat het goed is gegaan bij je opa! Ben benieuwd naar de uitslagen... Pluus, denk inderdaad dat de nesteldrang is overgevlogen. haha! Moet nu alleen even verplicht rusten. heb weer last van mn rug, en vanmiddag beetje harde buiken. Het kriebelt hier alleen zo om alles op te ruimen, aan het schilderen te gaan, de tuin te doen,.. haha! Vanavond maar even aan mijn 2de voedingskussenhoes beginnen. (mooi blauw geblokt, hihi!)
Thnx voor de positieve reacties meiden! Pluus, je hebt gelijk ja. Maar ik zie de optie 'Wijzig' niet onder mijn berichten staan, dus zou niet weten hoe ik het nu nog aan moet passen...