Wie gaat er nu ook voor haar eerste kind, deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door engeltje23, 30 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    trots!!!

Bijgevoegde bestanden:

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ sita: jouw uk krijgt wel een heel schoon huisje straks haha

@ beertje: hè bah, niet leuk om zo verkouden te zijn! Hopelijk knap je snel op, knuf!

@ Liz: dat meen je niet, Liza alweer bijna een half jaar? Pfff gaat allemaal te snel gewoon! Kan t me nog goed herinneren toen je vertelde dat ze geboren was, je piepkleine stoere sterke meisje!

Nou zoals jullie aan t tijdstip zien is t flink aan t rommelen hier, kan er gewoon niet van slapen. Tijdens de pufclub had ik al onwijze harde buiken en flinke rugpijn en dat heeft thuis weer fijn doorgezet. In bed bleven de harde buiken elkaar zich steeds sneller opvolgen. M'n man heeft een warme kruik voor me gemaakt en daar zakten de harde buiken gelukkig van, maar m'n rugpijn blijft en heb ook weer continu menstruatiekrampen.... Prettig maar niet heus....
    De eerste van de pufclub is trouwens nu al bevallen op de 12e, zij was de 26e uitgerekend, lekker op tijd dus!
    Het zal er nu om hangen of ik, of m'n achterbuurvrouw de volgende gaat worden. Zij is de 8e uitgerekend, maar heeft ook veel complicaties, dus wie weet komen we nog wel samen op een kamertje te liggen in t ziekenhuis, zou gezellig zijn ;)
    Nou nu toch echt weer proberen te slapen en morgen om 10.30 naar de gyn, ben benieuwd wat ze gaat zeggen....

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Oh en flier, een foto om zeker trots op te zijn, wow wat zie je er goed uit op de dag van je bevalling!

4. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    tnx engel, en spannend bij jou zeg...!!!

5. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    flier hele mooie trotse mama en zoon foto hoor..beide prachtig....

6. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Check in.

Flier, wat zie je er goed uit zeg! En wat een droppie!

Engeltje, rustig aan doen jij he... ben benieuwd wat de gyn zo zegt. Enneh, vanmiddag lekker weer je bedje in duiken. ;)

Danty, hoe gaat het nu bij jullie? Komt er al wat meer rust?

Hier, nou.. vanochtend echt wel meer menstruatie-achtige krampen hoor. Maar zet nog niet door en totaal geen regelmaat of zo. Om 11.30 uur moet ik weer voor controle bij de vk zijn. Ben benieuwd of ze al gaat kijken of er iets aan de gang is. Denk eigenlijk dat ze t nog even afwachten. Nou, ik ga me maar even toonbaar maken en dan richting de vk! :)

7. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Danty: Dank je *bloos*... hoe is het bij jou? Ga je met Djayvano naar de chiropractor? of de osteopaat? over beide heb ik goede ervaringen gehoord!

@Sita: Dank je! Als het bij jou nu gaat beginnen ben jij mooi op tijd!!! Ben benieuwd hoe het bij de vk was..!!

@Engel: Hoe was het bij de gyn??? Ga jij nu gewoon tegelijk met Sita bevallen?

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ sita: succes bij de vk!

Hier net bij de gyn vandaan ( was overigens de laatste keer, maandag alleen nog een belafspraak)
    Nu wel eindelijk naar t kweekje gevraagd, vorige week namelijk vergeten door alle stress en er zijn toch wat bacterien aangetroffen. Normaal heb je die ook in je vagina, maar zeer waarschijnlijk veroorzaken die bacterien nu dus bij mij de harde buiken en menstruatiepijn. Moest nog een keer urine inleveren en heb nu antibiotica voorgeschreven gekregen. Waarschijnlijk zijn alle klachten hierna weg. Nog geen bevalling dus hier en echt nog 2 weekjes wachten ;)
    Volgende week een gesprek bij de gyn die de ks gaat uitvoeren en dan de week erna bevallen!

9. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh Engel, het lijkt me fijn als die ab zou werken en dat je tot de bevalling/ks niet meer zoveel van die harde buiken hebt!! Hopelijk stelt dit je ook gerust dat het niet 'echt' aan het rommelen is!

10. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hoop idd dat t snel werkt en idd ook heel fijn om te weten dat t dus nog niet aan t rommelen is ja. Zou fijn zijn als ik dan ook weer wat beter slaap. Voel me natuurlijk al een tijdje niet zo fit en dat kan gerust hierdoor komen.

11. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Engeltje, fijn dat je nu weet dat het echte rommelen nog niet begonnen is. Hopelijk gaat de ab snel werken!

Nou, ik ben net weer goedgekeurd door de vk. Bloeddruk was wel een stukje hoger weer dan de vorige keer. Dit keer was ie 140/70 en de vorige keer 115/55, dus een heel verschil. Kon een teken zijn volgens de vk. En nu echt meer die krampen, maar ook dat was voorwerk. We zullen het wel zien. Hoop zo dat het door gaat zetten.
    Ik ga zo even een pittenzak halen en nog wat kleine boodschappen plus een kadootje voor het dochtertje van een vriendin van me. Die is 3 okt jarig. Dan heb ik dat alvast in huis.

12. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ sita: fijn dat je bent goedgekeurd meis! Hier is mn bloeddruk de laatste tijd ook een stuk hoger als normaal, maar de gyn is er niet van onder de indruk. Schijnt te horen in de laatste weekjes van je zwangerschap. Mijne was nu 132/86.
    Shopse!

13. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Heej meiden!

Flier, schitterende foto!! Wat zien jullie er beide goed uit!!!!

@ Engeltje, hopelijk werkt de ab snel!!!

@ Sita, laten we hopen dat de hogere bloeddruk een teken is!!!

verder even vergeten wat iedereen getypt heeft... sorry!!

@ Hier, ik baal een beetje van mijn figuur... toen het nog lekkerder weer was kon ik de extra kilo's wel in een legging proppen waardoor ik mijn eigen kleding gewoon aan kon maar nu het langere broekenweer is past niets... ja 1 broek maar die is spierwit en dat is nou niet altijd handig...
    Baal er zo van en ik wil geen nieuwe broeken kopen want ik wil de kilo's echt nog kwijt maar nu loop ik dus weer in een positiespijkerbroek :(
    Voel me zo dik nu! :( Baal er van!

Verder gaat het met Sarah wel goed! Ze is nie tmeer zo van slag als gisteren! Wel is ze een beetje verkouden lijkt het... er komen echt mega snotpieken uit haar neus! Ook spuugt ze sinds gisteren soms een mondje melk terug. Dat heeft ze echt niet gehad tot nu toe dus dat is wel even wennen!
    Verder is ze ons vrolijke meiske! Een heerljik kind waarvan ik me keer op keer verbaas hoeveel ik van haar hou!

14. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Pluus, kan me voorstellen dat je ervan baalt. Maar gun je lijf ook de tijd he?.. Is niet wat je wilt horen, maar je lichaam heeft aardig wat te verduren gehad tijdens de zwangerschap. Het duurt even voordat je je weer 'normaal' gaat voelen. (zeg ik nu heel makkelijk ;) ) Enneh, super dat het met Sarah zo goed gaat! Ondanks dat ze wat verkouden is en mondjes terug geeft..

Hier, nou.. alweer een poosje terug van de boodschappen, en nog steeds harde buiken. Hoop echt dat het door gaat zetten hoor en er wat duidelijkheid komt. Zo eerst de hond maar even tussen de buien door uitlaten en dan een hapje eten maken. Verder vanavond helemaal niks op de planning, dus dat is wel erg lekker. :)

15. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Flier.. GEFELICITEERD MET DE GEBOORTE VAN JULLIE MANNEKE ADAM !!!!
    Wat een prachtig mannetje zeg, hopelijk met mama ook alles goed ?!

Beertje.. Wauw prachtige foto's zeg...

16. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Flier, wow, wat een heerlijke foto van jou en je mannetje! *Smelt*. En idd, je ziet er super uit hoor.

Engeltje, hopelijk slaat de antibiotica gauw aan en voel je je iets beter, kun je nog die laatste weekjes van de momenten samen met je mannetje in je buik genieten. Fijn dat je ook weer goed bent gekeurd, toch altijd fijn om te horen he.

Sita, ook jij goedgekeurd...fijn! Dan eh...let the show nu maar beginnen dan ;) Is het nog gelukt met het cadeautje voor de dochter van je vriendin? Vertel, wat is het geworden?

Pluus, meis...herkenbaar hoor! Ook ik heb regelmatig de balen van mijn nieuwe figuur. Laatst had ik het er met mijn trainer over van de sportschool. Die vond echt dat ik me niet aan moest stellen en mezelf de tijd moest gunnen. Hij vertelde dat je gewicht de eerste maanden na de zwangerschap heel erg schommelt en dat het pas na een maand of zes een beetje stabiel gaat worden; het zogenaamde ontzwangeren. Sinds dat hij me dat zo op mijn hart heeft gedrukt, kan ik er iets meer vrede mee hebben. Het is nou eenmaal zo, klaar. En met wat inzet en straks weer aan het werk en je dagelijkse ritme weer, komt dat vast goed! En bedenk je wel even wat een aanslag de zwangerschap op je lijf is he. Eerst ben je zwanger, ander eetpatroon. Dan bevallen en borstvoeding, waarschijnlijk weer ander eetpatroon. Dan borstvoeding uiteindelijk afbouwen, weer ander eetpatroon. Je lijf moet zich steeds aan iedere situatie weer aanpassen en doet dat ook braaf. Eigenlijk is het wonderbaarlijk en heel erg mooi en nog wonderbaarlijker dat we er niet veeeeel beroerder uitzien na al deze veranderingen en inspanningen, toch?! Ik merk nu na bijna zes maanden dat mijn lijf nog steeds niet de oude is en weer moet wennen aan de situatie hoe deze is. Ik heb bijvoorbeeld heel veel last van pukkels, had ik eerder echt nooit! Hormonen, hormonen, hormonen...hormonen maken meer kapot dan je lief is whaha! Meis, het komt goed, echt waar. Ik sport ook best wel veel nu, en in gewicht merk ik niet zo heel veel, maar ik zie wel dat ik steeds meer in shape kom. Gun jezelf de tijd en kijk maar naar je kleine meid als je een baaldag hebt, dan ben je het zo weer vergeten. Klinkt heel cliche, maar het is verdorie zo ontzettend waar! Je hebt een pracht lijf, een lijf om trots op te zijn, want ze heeft je het mooiste gegeven wat je je maar kunt wensen. Een perfect en prachtig klein meisje, de liefde van je leven.

Hier, ik ben wel een klein beetje trots op mezelf geloof ik. Ik schreef eerder dat de bom weer op knappen stond en dat het weer tijd was voor een goed gesprek. Dat is zojuist gebeurd en eigenlijk verliep dit heel rustig en in alle redelijkheid. Ik had geen zin in een barstende bom en heb het juiste moment afgewacht. Ik was met de was bezig, want....de washoop stapelde zich weer op en mijn vriend deed weer net of hij het niet zag, maar vulde de stapel ondertussen wel steeds weer aan. Toen hij op een gegeven moment boven kwam om ff bij me te kijken en vroeg hoe het ging, gaf ik aan dat ik me wel een beetje ergerde.

Heel grappig wat me toen opviel; hij ging eigenlijk meteen in de aanval en zei dat ik niet gelijk zo chagrijnig en geïrriteerd moest doen. Daar was helemaal geen sprake van bij mij, eigenlijk was ik niet eens zo geïrriteerd en/ of chagrijnig. Ik baalde gewoon van het feit dat hij het verrekte om er eens een wasje in te gooien wanneer de stapel de wasmand uit rijst, daarmee wekt hij de indruk dat 'gekke Liz' dit uiteindelijk toch wel weer zal doen. Kreeg ik weer te horen dat ik daar niet zo boos over hoefde te doen en dat hij vorige week zo zijn best had gedaan met schoonmaken van het huis en hij vond nu alsof het overkwam dat hij een grote lapzwans was.

Ok..ok..adem in, adem uit....

Vervolgens zei ik hem dat ik het niet eerlijk vond dat hij nu deed of ik heel erg boos of geïrriteerd reageerde, want dat was gewoon niet zo! Hij weet wel dondersgoed dat ik er maar slecht tegen kan als hij me chagrijn noemt, daar kan ik idd boos om worden en dat leek hij nu te gebruiken om een reden te hebben het slachtoffer uit te hangen. Daarnaast had ik het puur over de was en niet het overige huishouden, daar hoorde hij me toch helemaal niet over klagen?

Ok, toen had hij niks meer om het onderwerp te verschuiven en kwamen we eindelijk to the point. Ik heb mijn dingen uitgesproken en kreeg daar een respons op en vice versa. Hij vertelde dat hij vaak niet de puf had om de was te doen en ik gaf aan dat ik dat heel begrijpelijk vind, gezien het traject waar hij zich in bevindt en de medicatie die hij slikt. Maar het is al heel anders als hij benoemt dat hij de wasmand wel heeft gezien, maar er geen puf voor heeft, dan deze maar gewoon links te laten liggen! Want echt, ik vind het geen probleem om de was te doen en begrijp ook wel dat dit hem op bepaalde dagen of momenten moeite kost, maar benoem het dan in ieder geval. Anders krijg ik echt zo'n rotevoel alsof ik een vanzelfsprekendheid ben. En zo kwamen er nog wat belangrijke dingen aan het licht en is dat weer allemaal uit de lucht. Gelukkig!

Verder nog wat foto's gemaakt. Ik zet hier twee neer en de rest in het album. Trots!

17. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Liz, goed dat je alles weer even hebt kunnen uitspreken en in de rust hebt kunnen blijven. Lijkt me best lastig. Ze moeten mij ook niet chagrijnig gaan noemen of zo. Verschrikkelijk. haha! Ik blijf het petje af vinden hoe jij je overal doorheen slaat (ondanks je dips). En.. wat een geweldig mooi meisje! Alweer bijna een half jaar.. sjonge zeg!

Kadootje; ik ben geslaagd bij de..... Hema! haha! Ze hadden daar een soort kooksetje. Pannetje, pannenlapjes en wat andere kookdingetjes. Rammelt leuk dus helemaal goed! Daarbij nog even een kadobon gedaan, zodat mams wat voor dr uit kan zoeken. Ik wilde wel iets van een kadootje geven en zo'n rammelpakketje is dan leuk om uit te pakken!
    Verder geslaagd voor een pittenzak die nu lekker tegen mn rug aan ligt. Heerlijk! En al een agenda gekocht voor 2013.. wat gaat de tijd toch snel. En de boodschappen voor t eten gedaan. Nu even relaxen en dan het eten klaar maken.

18. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Sita, thnx voor je lieve woorden! En wat n leuk cadeautje zeg, voor die kleine. I'll keep it in mind, komende zondag ook n verjaardag van het dochtertje van een vriendin van mij, wordt 1 jaar.

Ik heb nieuwe foto's in mijn album gezet! Ook van ons eerste bezoekje met Liza aan de geitenboerderij :)

19. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Liz: goed dat je t bespreekbaar hebt gemaakt en dat je zo rustig bent gebleven meis! En ondanks dat hij er niet gelijk helemaal goed op reageerde is t toch fijn dat jullie t rustig uit hebben kunnen spreken!
    En wow, leuke foto's toch weer van je schattige Liza! Leuk hè de geitenboerderij :)

@ sita: hoop dat jouw harde buiken snel overgaan in echte weeën meis en fijn dat je nu een pittenzak hebt, verlicht t wel lekker in je rug hè! Heb zelf een kruikenzak, erg prettig tijdens de harde buiken en rugpijn!

@ pluus: geef je lichaam goed de tijd meis! Hoop voor je dat je je oude figuur weer terugkrijgt, maar vergeet niet wat je lichaam allemaal heeft moeten doorstaan hè! Knuf!

Ik zou blij zijn als ik vanavond met de ab kan starten. Ti's belangrijk dat t er niet direct uitloopt dus ik mag t pas doen als ik naar bed ga. De harde buiken zijn nu ook echt de hele dag al aanwezig, wel met lange tussrnpozen gelukkig, maar t stopt maar niet. Hopelijk heeft de gyn t dus wel echt bij t rechte eind!
    Nu zometeen maar ff lekker zelfgemaakte pizza maken, mmm heb er trek in!

20. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    @ Liz, je hebt ook helemaal gelijk hoor wat betreft mijn lijf maar baal er gewoon van... Ik heb het graag voor ons meisje over hoor maar tja... zou liever wat minder buik hebben!

En wat goed dat je met je vriend een goed gesprek hebt kunnen voeren! En wat knap dat jij je in kon houden toen hij niet zo tactisch reageerde! Chapeau voor jou!
    Super mooie foto's trouwens weer!!!!

@ Sita, leuk van die kookdingetjes! Hou daar altijd wel van hoor!
    En nu al een agenda? Je bent er snel bij!!!

@ Engeltje, wat vervelend dat je zo veel last hebt! Hopelijk helpt de ab snel!
    Lekkerrrr pizza!!!!

Sarah heeft vandaag een nieuw jurkje aan... gekregen van collega's!! Hij is van het merk lief... en hij staat LEUK!!!!! Zal straks even proberen foto's te maken! Ze ligt nu lekker bij papa te slapen! :)

Deel Deze Pagina