@ pluus: foto!! Hier net idd de echo gehad en ons mannetje ziet er mooi en gezond uit Hij was wel weer flink eigenwijs, veel aan t bewegen en wilde zn gezichtje gewoon niet laten zien! Helaas dus geen mooie echo foto's vandaag, ja van zn ruggegraat haha Echt iedere keer gaf hij een flinke trap tegen t echoapparaat, zo'n grappig gevoel! Alleen de gyn vond t wat minder voor t onderzoek natuurlijk, maar ze moest er ook wel om lachen. Gisteravond voelde ik trouwens echt een hele bobbel aan de zijkant van mn buik, mn broertje heeft t ook gevoeld, was zo mooi duidelijk nu! Mn placenta ligt ook aan de achterkant, dus dat verklaart ook waarom ik hem al zo vroeg voelde. Verder trouwens even gehad nog over de suikertest en mn afspraak is nu verzet naar 7.30, met de afspraak dat ik direct geprikt wordt. Mocht t tijdens t wachten tussendoor niet gaan ivm het spugen, dan wordt het direct afgebroken en gaan ze kijken naar een eventuele andere oplossing. Toch wel fijn dat ze met me meedenken Nou zometeen weer op naar t volgende ziekenhuis met mn opaatje, ben benieuwd hoe dat vandaag afloopt.
Ik zal vanavond foto's maken Engeltje! Maaruh... jij ook foto's!!!!!! Wat leuk dat je mannetje zo actief was! Wel jammer van het gezichtje!! Krijg je nu nog een echo of moet je wachten tot de liggingsecho? Wat fijn dat je suikertest naar 7.30 gezet is! Dat scheelt toch wel weer even! Laten we hopen dat die snel achter de rug is en dat het goed gaat! Succes met je opa in het ziekenhuis!!
De foto's van de echo's zijn echt de moeite niet hoor deze keer. Kan wel van de week weer ff een buikfoto maken, want die groeit echt als kool nu! Ja ben idd blij dat ie vervroegd is en heb hem over 2 weken al, dus hoef er niet meer zolang tegenaan te hikken. En thnx! Hoop dat ze er wat mee kunnen nu en dat ik t niet meer hoef te verschonen, want dat lukt me echt geen 2e keer zonder te spugen. Vrijdag zijn mn ouders weer terug van vakantie, kunnen zij mn opa weer verzorgen
@ pluus: jij was het toch die dat topic over Romy ook volgde? Ze is weer thuis gelukkig! Maar t blijft levensbedreigend allemaal, al weten ze waarschijnlijk nu wel wat ze heeft en kunnen ze er beter op inspringen.....
engeltje...Heel fijn dat alles goed is met je kleine man en leuk he die bobbel..hier heb ik het ook wel is haha....fijn dat je zo vroeg moet voor die test...ik heb hem afgelopen vrijdag ook weer gehad de glucosetest 2e keer..maar dit keer ging het bij mij helemaal mis...In de fles die je krijgt zitten 2 volle bekertjes glucosewater en ik heb bij het 2e bekertje wel overgegeven maar niet zoveel gelukkig dus ze hebben me wel een uur erna geprikt en toen daarna hb ik alles overgegeven maar blijkbaar is het dan wel opgenomen in het bloed naar een uur dus ze hebben bij mij de test wel afgemaakt..Gelukkig heb nu ook aangegeven dat ik het nite weer doe en dat als het wel mislukt is ze maar een andere manier gaan bedenken... pluus fijn he dat de gordijnen hangen dat is het enigste nog wat hier nog moet..ga morgen ff naar leen bakker kijken of ik nu wel wat moois zie.. Wat een lekker weer hier niet normaal echt heerlijk...maar ga zo eerst weer een uur slapen het rommelt hier nog steeds en beetje rust houden want heb liever niet dat ie komt voor de 34e week...wel heel spannend zo..Pff zenuwen gieren door me lijf nu..ik heb al vanaf het begin van de zwangerschap en neefje van mijn man zijn 5 weken langer zwanger dan ik..dat 1 van ons eerder bevalt dat gevoel heb ik nog steeds bij me wrm weet ik niet...maar zij hoeft nog maar 2 weken en ik nog 7 weken dus spannend... Fijne dag meiden
Engeltje, super dat je 20 weken echo goed is! Vond het zelf toch best spannend.. Wat fijn dat je placenta achter ligt,.. ik voel hem soms nog niet erg duidelijk. Beetje balen, aan de andere kant.. ik kan er toch niks aan veranderen! En fijn dat het ziekenhuis met je meedenkt en je om 7.30 uur kunt! Toch beter dan een nog groter risico lopen op spugen.. Ben benieuwd hoe het met je opa verder gaat! Enneh.. buikfoto! Pluus, FOTO!!! haha! Danty, goed naar je lichaam luisteren hoor. Maar dat doe je zo te lezen al.. Hoop voor je dat jullie manneke nog even lekker blijft zitten! Hier weer een dagje gewerkt. Gordijnen omgeruild bij Ikea tussendoor en vanavond komt mn schoonvader nog even langs om te kijken of we verder kunnen met de terrastegels. Manlief heeft alles uitgevlakt vandaag, even laten kijken of het goed is zo. Moet ook nog boodschappen doen eigenlijk, maar dat doe ik denk ik morgenochtend maar. Ben tegenwoordig toch altijd op tijd wakker. Volgens mij begint ons mannetje mijn blaas wat meer uit te vinden om tegen aan te schoppen. Soms echt zo'n zwaar gevoel onder in mn buik, heel apart! Ook wel super leuk dat het gevoel steeds meer komt. Baal soms wel dat mn placenta voor ligt, maar aan de andere kant ben ik blij dat ik al beweging voel. Een bobbel heb ik nog niet, heb wel het idee dat hij meer aan de linkerkant van mijn buik ligt door wat ik van hem voel.
@Engel... fijn dat je echo helemaal goed was meid!! Konden ze alles wel goed zien qua gezichtje dan? (hazelipje enzo?) omdat je mannetje niet zo goed meewerkte... Vervelend van/voor je opa man dat het niet goed heelt..! Bah..! Heel veel sterkte/beterschap met hem! Over de zorgverzekering.. ik heb ook geen rekening gezien nog hoor voor controle's/bloed prikken/echo's enzo.. alleen van mijn spuiten.. Dure krengen zijn dat man! Denk dat je gewoon voor die standaard controles helemaal verzekerd bent! En betreft kraampakket zou ik toch even bellen.. @Danty.. hopelijk blijft je mannetje nog binnen hoor...!! Persoonlijk vind ik dat ik de eerst volgende mag zijn hiero die gaat bevallen..! @Pluus.. heb de koe besteld! Boxpakje was helaas alleen maat 50.. en aangezien ik elke week horen moet HOE GROOOOOT ons mannetje wel niet is.. lijkt me dat niet verstandig om aan te schaffen! Maar shirtje maat 62 gedaan! Vind m zoooo schattig! Waarom hoef je pas weer zo laat voor controle dan? Duurt langer als een week zeg..! Ik had ergens op internet gelezen (overal zowat...) dat mochten je vliezen breken en kindje is niet ingedaald.. dat je dan moet gaan liggen.. anders heb je kans dat t hoofdje verkeerd vast komt te zitten ofzo en ivm de navelstreng dan nog 'vrij' spel heeft... Maar... is mij ook niks over verteld.... zal morgen vragen.... @Sita.. jahaa.. balen hé.. zo'n voor placenta..! Heb ik dus ook.. plus nog een extra laagje van mezelf...! Dus wat een ander misschien ervaart als harde trap voelt bij mij gewoon HEERLIJK!! @hier... Mijn mannetje is zooo hyperactief man! Gisteren ook al.. en vandaag ook! zo actief is hij nog noooooit geweest.. zo lang! Echt de hele dag zowat door.. zodra ik even zit (en het dus meer ervaar... ) Buik vliegt van hot naar her en dan weer een harde buik en dan weer een dikke bobbel daar.. zo schattig!! Hopelijk zoekt ie de uitgang..... Vanmorgen lekker te zwemmen geweest.. en vanmiddag drukdruk met tuin en huishouden..! Voelde me echt goed vandaag.. nog wel.. al heb ik nu wel last van mijn bekken en kak helemaal in..! Maar dat mag van mezelf... Morgen weer rustig dagje inplannen denk ik! OWW... ik heb bij de babydump trouwens van de week zo'n buikdrager gekocht.. (of had ik dat al verteld..? ) Weet nog dat mijn neefjes dat beide zooo heerlijk vonden! En het lijkt mij zelf ook lekker om je kindje zo te kunnen troosten bijv. lekker dicht tegen je aan! Stiekum...... heeeeeeeel stiekum...... hoop ik dat ik deze week mijn kleine grote beeb mag bewonderen.... in het ECHIE!! Zucht........ haha....
@ danty: vervelend dat het mis ging bij de gtt! Gelukkig dat ze hem wel af komden maken. Hier is het zo dat hij 2 x in de zwangerschap gedaan moet worden, dus hoop voor je dat je niet nog een keer hoeft! Kan me voorstellen dat de zenuwen door je lijf gieren nu! Hou je idd maar lekker rustig, hopelijk doet je kleine mannetje dat dan ook nog voorlopig. Het zou mooi zijn als hij nog een maandje blijft zitten bij je! @ sita: fijn gevoel he als hij zo op je blaas drukt, had dat toevallig van de week ook voor t eerst. Nog ffies en je tuintje is lekker af, kan je lekker daar van t mooie weer genieten! @ beertje: Fijn dat je jezelf zo lekker voelt vandaag en dat je lekker wat in de tuin hebt kunnen doen, was t immers goed weer voor Nog even volhouden meis, waarschijnlijk zit je kleine man zo lekker warm en veilig bij je in je buik, hij heeft er nog geen zin in! Hopelijk verandert dit snel voor je! Ja alleen in het begin lag hij even heel stil en goed in beeld en waren er gelijk duidelijk zijn lipjes te zien. Ik zei toen gelijk al, oh hij ligt is een keer stil voor de verandering, wat fijn! Had dat alleen niet moeten zeggen haha Was nog niet uitgesproken of daar ging hij Onze eigenwijze boef. Moeten maar snel een leuke eigenwijze naam voor hem verzinnen..... Het herstel van mn opa zal zeker minimaal nog 4 tot 6 weken gaan duren helaas. Het stukje huid van zn arm, wat op zn hoofd was geplaatst is helaas afgestoten, maar zat nog wel in dat gat zeg maar en veroorzaakte dus die derrie en verschrikkelijke stank. Dit is nu verwijdert, waardoor hij nu een gat van ongeveer 1,5 cm breed en 1 cm diep op zn hoofd heeft. Wist niet dat je zo'n diep gat in je hoofd kon hebben! Maargoed dit moet nu dus vanzelf dicht gaan groeien en dat gaat heel wat tijd in beslag nemen. Daarnaast moet de wond iedere dag verschoond en gecontroleerd worden nu en gelukkig is er daarvoor nu thuiszorg ingeschakeld. Volgende week woensdag moet hij weer naar de arts voor controle en waarschijnlijk de uitslag van het kweekje.
@engeltje: wat fijn dat je 20 weken echo goed was!!!!!!! maarre.. mooie foto's of niet... ik wil ze graag zien @beertje: oeeeeeeehhhh.... spannend.. wie weet deze week al... gaaf joh!!! @sita: jij bent weer druk geweest zo te horen... foto van de nieuwe gordijnen??? @pluus: FOTO!!! @hier: jaargesprek gehad, en die was goed. ben dus blij wat betreft rekeningen... ik heb wel een rekening gehad van de bloedtest.. voor 3 euri nog wat (volgens mij kostte de geprinte factuur in kleur, envelop en postzegel meer). ben via IZZ verzekerd, basis + extra... dus snap er niets van...
Nou, heb het geweten dat ik zei ervan te balen dat ik onze kleine niet zo duidelijk voel. Nog geen 5 minuten nadat ik het hier neer heb gezet begon hij toch actief te worden! Hij zal wel denken; als mama dat denkt over mij, dan zal ze weten dat ik er ben! haha! Pff, vanmiddag de gordijnen geruild, zit er alsnog in 1 een foutje. Waarschijnlijk wel op een plek waar ik de gordijnen net aan elkaar kan naaien, maar wat irritant zeg! Maar even goed uitmeten hoe ik dat ga doen. Heb geen zin om wéér terug te gaan. Flier, Super dat je gesprek goed was! ik heb geen foto van de gordijnen. Kan m ook niet via ikea.nl vinden.. Gordijnen hangen ook nog lang niet hoor! haha! Eerst de kozijnen vervangen met dubbel glas erin. Maar mn handen jeuken om aan de slag te gaan! Engeltje, wat een gedoe zeg! en wat een gat dan... Hoop dat het de volgende keer wel lukt! Rekeningen, hier nog geen rekeningen gehad. Hoop ze ook niet te krijgen.
Ja ik heb een regelmatige cyclus. 28 dagen. denk dat ik morgen een 2v5 testje ga doen. en als deze negatief is dan wacht ik tot na mn NOD
Nou, ben benieuwd of het raak is Onzeker! Ik heb ook 2 dagen voor nod getest met kv2v5 en had toen een licht streepje erop staan. Anders inderdaad een paar daagjes wachten.
@ sita: balen dat er ook een foutje in deze gordijnen zit! Haha wel leuk dat je hem nu zo goed hebt gevoeld! Ik had net een vergadering op mn werk en ook toen was hij flink wakker, denk dat ie mee wilde vergaderen @ flier: super dat je een goed jaargesprek had Naja ik wacht t maar af die rekeningen, van de combitest heb ik um ook nog niet gehad, naja we zien het wel Nou zal van de week wel ff een paar foto's plaatsen dan van de echo en van mn buik Zit nu alleen op de ipad, dus nu gaat t niet....
@flier... nou snap er niks van.. ik ben ook bij IZZ verzekerd.. sinds 1 januari dan... Ik ben ook aanvullend verzekerd en dan nog die regeing extra vergoedingen erbij... Maar voor 1 januari was ik bij Anderzorg.. en daar ook nooit een rekening gezien van de combitest heb ik ook niks gehoord.. en ben dus al 5 maanden niet meer bij die verzekering.. Fijn dat je jaargesprek goed ging meid!! @onzeker.. ik had 4 dagen voor mijn NOD een positest met de kv2v5.. hopelijk heb jij morgen ook een mooie test! @Sita.. baaalen zeg van de gordijnen... bah!! Frustrerend..!!:x
@ Engeltje, ook al zijn ze niet de moeite waard we vinden ze wel leuk!! Ennuh ik ben benieuwd naar je buikfoto! Ik zal deze week ook weer eens maken! En ik volgde inderdaad ook dat topic van Romy maar ik heb nu al heel lang niet gekeken! Wat fijn dat ze thuis is en ze waarschijnlijk weten wat het is! Zal zo eens gaan kijken! En wat vervelend dat dat stukje huid van je opa is afgestoten! Hopelijk geneest het alsnog snel! Lijkt me vervelend om te zien! @ Danty, ben je weer thuis? Luister inderdaad maar goed naar je lijf zodat je kleintje nog lang blijft zitten! Beertje en ik zijn eerst hoor!!! @ Sita, balen van je gordijnen!! Kun je ze niet zo maken dat het foutje wegvalt? En meid, je gaat je kleintje nog vaak genoeg vragen om wat minder te bewegen op momenten dat hij erg onrustig is, dus geniet er maar lekker van! @ Beertje, mooi dat je dat shirtje besteld hebt! Hij is echt leuk!!! En wat betreft de controle, ik hoefde pas 2 weken later en aangezien ik 1 vk nog niet gezien had is dat pas op donderdag 2 1/2 week dus Maar goed als ik bezig raak ga ik gewoon gelijk bellen! En je had al verteld van je buikdrager!! Leuk!! Wij hebben er ook 1 ben ook benieuwd of ons kindje daar ook zo van gaat genieten!! Ennuh ik hoop zo dat jij deze week al mag genieten!!! Ik duim voor je meis! @ Flier, fijn dat je jaargesprek goed is gegaan! Jij zat toch een beetje in spanning of je kon blijven? Of heb ik dat verkeerd? @ Onzeker, succes morgen!! @ Rekeningen, ik heb hier ook wel een rekening gehad van het bloedonderzoek geloof ik weet niet meer precies!
@ pluus: ja dat is t zeker! Moest gisteravond ook echt tv kijken om in slaap te vallen, kreeg t beeld niet uit mn gedachten! Haha en weet je wat t erge is, hij wilde er perse een foto van hebben! Hij is best een beetje koekoek toch! @ onzeker: spannend morgen! Succes met testen
@ Onzeker, en??? @ Engeltje, haha ik zou ook zo zijn als je opa hoor... als ik iets heb wil ik ook zien wat er aan de hand is... lukt dat niet dan maar een foto! @ Hier, jeetje wat is het benauwd!! Nu al!!! Dat wordt wat vandaag! Hopelijk is de zon snel uit de tuin zodat ik lekker in de tuin kan gaan zitten met de hoop dat het daar minder benauwd is!!
Pluus, ja echt benauwd/warm! Ik moet vanmiddag oppassen op de kinderen van een vriendin. Hartstikke leuk, maar ook te warm! Wil zo eigenlijk nog boodschappen doen.. maar heb er eigenlijk helemaal geen zin in met die warmte. Maar goed, zal toch zo even moeten.
Heel herkenbaar Sita!! Mjn voeten zijn ineens varkenspootjes geworden en ook mijn handen zijn niet meer van mezelf... Hoop zo dat de zon snel uit de tuin gaat dan kan ik daar zitten want er staat wel een klein windje!!!
Opgezwollen voeten en handen valt nog mee hier, wel iets maar geen drama nog. Maar ze voelen wel warm aan! Ik hoop dat ze vanmiddag daar het zwembadje hebben staan voor de kids.. lekker makkelijk! Zit hier nu ook nog te zweten in een lange spijkerbroek.. heb nog geen korte broeken of jurkjes met korte mouwen. Wel besteld laatst, dus hoop dat ze snel binnen komen. Dit is ook geen doen! Dacht, nou dan doe ik een legging aan met een rokje die ik al had.. zit dat rokje voor geen meter meer! haha! Als het zo'n warme zomer blijft zie ik er wel wat tegen op hoor... Ik mag niet klagen, ben super blij dat ik zwanger ben. Maar kon al niet zo goed tegen de warmte... hm..