Wie gaat er nu ook voor haar eerste kind, deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door engeltje23, 30 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Thnx sita!

En ja zou wel mooi zijn als hij bij jou op de uitgerekende datum komt :) gebeurd niet vaak, dus zou wel leuk zijn!

Hier net ff met mn mams naar de winkels geweest en voelde me net een kermisattractie! Mensen kijken naar je alsof ze nog nooit een zwangere vrouw hebben gezien en echt iedereen maakt precies dezelfde opmerking: zo jij kan echt ieder moment bevallen zeker?
    Ja idd, ja! Eerst vond ik t nog wel grappig, maar toen waren t maar enkele mensen die wat zeiden, maar nu wordt t gewoon irritant! ( zullen de hormonen wel zijn ;) )

2. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Uk, wat heerlijk dat je lekker 8 dagen op vakantie gaat!! Dat wordt genieten. De laatste vakantie met zijn tweetjes en de eerste met zijn drietjes :)

Pluus, goed dat je info in hebt gewonnen bij de lactatiedeskundige. Hopelijk gaat het snel beter!

Flier, wow meis, wat een prachig mannetje!! Echt een geweldige foto.

Sita, je lichaam is flink aan het voorbereiden lijkt wel. Niet alleen Engeltje maakt het spannend, jij kunt er ook wat van hoor! Mooi cadeau ook wat jullie hebben, origineel hoor. Veel plezier bij de bruiloft, maak het niet te bont he?! ;)

Engeltje, wat lekker dat je man een keer onverwachts vroeg vrij was. Dat zijn de leukste momentjes he?! En je cupcakes...gaaf hoor, echt super mooi geworden! Ik ga me vandaag voor het eerst eens aan een brownie wagen hihi. Ben benieuwd... Aah en dat moment wat je met je man en je kleine uk had, fenomenaal! Daar smelt je hart echt van he?

Beertje, wat fijn dat je zo'n heerlijke 'mem dag' had joh!

Hier: nou...wij hadden gisteren een flinke baaldag. Mijn vriend kreeg van zijn behandelaars te horen dat hij geen toestemming kreeg om 10 oktober op vakantie te gaan naar Turkije!!! Dus onze eerste vakantie met Liza gaat niet door!!! Wat was ik ontzettend woedend gisteren zeg. Want die flapdrollen laten volgende week en die week erop 2 therapie dagen niet doorgaan vanwege weet ik veel wat...dat kan allemaal wel. Maar 3 dagen missen vanwege vakantie dat mag dus niet. Hoe serieus moet je die knakkers daar nemen joh?! Na mijn ellendige kraamtijd keek ik hier zoooow naar uit, het voelt echt alsof ik nog eens even flink wordt gestraft! Ik hoef zijn psych echt niet meer te zien, dan kan ik me niet meer inhouden vrees ik. Ik kon die heks al met moeite tollereren...ze heeft gewoon zo'n vervelend voorkomen, ze had beter kleuterjuf kunnen worden. Maar goed.. Het is niet anders. En ja, zonder mijn vriend ga ik natuurlijk ook niet. We zouden met mijn vader, zijn vrouwm, haar 2 dochters, mijn broer en zn kids met zijn vrouw gaan. Eergisteren was zijn psych trouwens te zien in een docu op Ned.2 (geloof ik) in 'Labyrint'. Het ging over de stoornis die mijn vriend heeft (BDD). Best interessant, vooral omdat het zo weinig voorkomt en er relatief weinig over bekend is. Dus voor degenen die nieuwsgierig zijn en meer willen weten of gewoon dat vervelende mens (dr.Vulink) eens willen zien om te kijken of ze idd zo vervelend over komt...ff uitzending gemist checken.

Verder merken we steeds meer aan Liza dat ze toe is aan meer dan alleen maar melk. Ze laat steeds vaker dr flesje staan of drinkt deze maar voor de helft leeg. Ook veel op dr vuistjes bijten en sabbelen, eigenlijk wel op alles wat binnen handbereik ligt. Woensdag moet ze weer naar het consultatiebureau...jammer dat ik er niet bij kan zijn, want heb nog wel wat vragen over fruithapjes/ groentehapjes/ rijstebloem/ papjes en de hele reutemeteut. Dus ik schrijf alles maar op en geef het aan mijn vriend mee. Op Nestle.nl staan hele voedingschema's, is ook wel verhelderend. Maar dat is natuurlijk allemaal gebaseerd op de producten van Nestle (mooie reclame!), Bambix en Olvarit. En volgens mij is het best makkelijk om ook zelf papjes in elkaar te flansen. Ik wil binnenkort maar eens n staafmixer aanschaffen, kunnen we zelf groentehapjes en fruithapjes purreren en kan ze ook gewoon eten wat wij eten (natuurlijk zonder de kruiden e.d. die wij wel gebruiken). Ik vind die potjes maar niks en belachelijk duur. Dus genoeg vragen om even te stellen voor woensdag. Spannend hoor dat ze straks hapjes krijgt en ook super leuk!! Dat worden weer leuke filmpjes :)

En...ik heb mijn contract binnen!!! Volgende week woensdag en donderdag zijn mijn inwerkdagen en per 1 oktober ga ik echt starten. Wat heb ik er zin in! Van mijn vriend heb ik een super lief kaartje gehad en een parfumbon. Echt heel erg lief en wat ik ook zo nodig had van hem. En dan vooral dat kaartje met die lieve woorden. Geeft weer even een boost. Dus morgen maar eens een lekker luchtje kopen voor mezelf. Want ik ben eigenlijk al door al mijn luchtjes heen en ben echt luchtjes gek! Van de week was mijn Jill Sander Style op en Gucci Rush is ook al een tijd geleden leeg geraakt...en dat zijn van die heerlijke luchtjes. Dus wordt nog moeilijk kiezen...want duurrrrr zijn ze wel!

3. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Ooh en Engeltje...jij kunt zeker ieder momet bevallen he?! Whaha...hoe flauw ;)

4. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Sjonge Liz!! Dus je kunt niet op vakantie omdat 3 dagen dan teveel is? Terwijl zij er 2 van opmaken?? Belachelijk! Kan me indenken dat je pissig bent. Kunnen jullie de andere dagen niet ergens heen met zn 3tjes, zodat jullie er toch even uit zijn?
    Enneh.. wat goed dat je je contract nu binnen hebt! en Liza zo al aan de fruithapjes... hihi! Zie nu al uit naar de foto's!

Wat betreft de bruiloft,. ik doe t rustig aan! ;) Heb ook gezegd tegen mn vent dat ik t niet te laat ga maken. De bruiloft is van vrienden, maar geen hele hechte, dus vind dat ik toch echt wel hoogzwanger mag zijn vanavond.

Enneh, mn lichaam is zich inderdaad flink aan t voorbereiden. Maar mag van mij nu wel doorzetten hoor. Krijg nu trouwens ook weer wat krampen en last van mn rug. Mn afscheiding ruikt ook echt anders nu. Ik ga vanavond dan ook maar proberen om even helemaal niet aan bevallen te denken ( zal lastig gaan met al die mensen die vragen waarom je nog rondloopt ;) ).

Engeltje, haha! Bij jou wordt tenminste gezegd dat je vast niet meer zo lang hoeft. Hier is kijken ze met grote ogen als ik vertel dat ik al bijna uitgerekend ben. Geloven ze niet echt volgens mij...
    Ben nu wel zat van al die opmerkingen; succes met de laatste loodjes! en .. alles nog rustig?, rommelt het al?
    Alsof ik aan de grote klok ga hangen dat het niet meer rustig is en al wel rommelt. :p

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Pestkop ! :p

Balen dat jullie vak niet door kan gaan, eerlijk gezegd heb ik er nog nooit van gehoord dat een psych zoiets niet toelaat! Zijn juist momenten die je nodig hebt om te ontspannen en op te knappen, maarja, ze zullen vast weten waar ze mee bezig zijn!
    En spannend bijna je eerste inwerkdagen en bijna voor t echie beginnen!! :D

Leuk Liza bijna aan haar eerste hapjes!!
    Ben zelf ook van plan om alles zelf te maken hoor, potjes wil ik evt. alleen gebruiken als we een keer weg zijn ofzo.. En wel fototoestel erbij houden he! :) of filmcamera, nog beter ;) Maargoed dat doen jullie volgens mij vanzelfsprekend wel :p

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ sita: nee, geloven ze dat niet bij jou? Naja zeg!
    En idd die opnerkingen komen soms je neus uit, iedere keer moet je ook weer t zelfde praatje houden. Nu kan ik t van bekenden nog wel hebben, maar totaal vreemde mensen, wat gaat die t aan?

7. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    nope, krijg echt vaak verbaasde blikken hoor! Maar goed,.. de kleine ligt ook verder naar achter of zo. Heb niet een mega-mega buik. ;)

Enneh Liz.. ik ben ook niet zo van de potjes hoor. Maar goed, daar hoef ik pas over een half jaar over na te denken.

Meiden, ik check alvast uit. Denk niet dat ik na die bruiloft nog online ga. Zo een hapje eten en dan omkleden en weg. :)

8. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Sita, zou fijn zijn als de reiskosten dan ook nog even vergoeden! Die reis is ik weet niet hoe lang geleden al besproken en geboekt, lang voordat alle ellende hier begon. Ik kan dat mens wel villen! Echt, je zou die docu ff terug moeten kijken, waarschijnlijk krijg je ook spontaan jeuk van dat mens. Ik hoef even nergens meer heen met zijn drietjes, we hadden zo naar die vakantie uitgekeken...het is echt ff verpest voor me.
    Wat je schrijft over dat je afscheiding anders ruikt he. Kan het niet gewoon vruchtwater zijn dan? Ik verloor het ook steeds geleidelijk namelijk en ik vond het een beetje naar sperma ruiken. Dus...let eens op of jij dat er ook in herkent.

Engeltje, ik had ook verwacht dat geacht werd dat dit juist goed voor hem zou zijn. Maar ze vinden drie dagen missen een te lange onderbreking van de therapie. Ze zijn echt heel streng. Toen mijn vriend eens twee dagen te laat was, moest hij op het matje komen bij zijn psychiater.
    Nou idd...potjes eventueel voor onderweg en voor de rest zoveel mogelijk lekker met ons mee eten. Anders moet ze straks als ze ouder is weer anders leren eten. Ik vind het zo dubbel op en niet praktisch. En eh...we hebben dr zojuist al stiekem dr eerste hapje banaan gegeven toen ze haar fles weer eens niet leeg wilde drinken. En mevrouw wilde het zelf wel even doen. Als ik dr het lepeltje in dr mond wilde doen pikte ze het niet zo. Ze wilde echt weten wat we dr nou eigenlijk gaven. Even met de vingertjes er in, ff voelen en ff kijken. We hebben dr maar even haar gang laten gaan en toen pakte ze het lepeltje zelf en duwde het zo dr mondje in...zo mooi om te zien! Maar het was meer spelen dan eten hoor. Dus de komende tijd zal het meer smeren en aftasten zijn, dan dat ze er daadwerkelijk van zal eten. Ze vond het maar een beetje gek geloof ik en nadat ze het in haar mondje een beetje af had getast, duwde ze het ook weer naar buiten. Maar ik vind het zo leuk om te zien! We geven haar nog geen andere fruithapjes. Eerst eens kijken of ze dit goed kan hebben en of ze er niet allergisch op reageert oid. En dan woensdag de nodige info inwinnen bij het consultatienbureau en dan maar eens kijken waar we mee kunnen starten en hoe.

9. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Liz: Dank je voor de opmerking over mijn ventje..! We zijn ook zooooo trots... bijna ziekelijk... :p
    Oh wat balen van jullie vakantie!!! En zeker de reden erachter... en dat zij dan ook nog een paar dagen cancellen, wat dan weer wel kan.. ik zou ook witheet zijn!!! Wat betreft babyhapjes.. misschien is deze site iets voor je: Babyhapjes maak je natuurlijk zelf! | Koken voor mijn dochter

@Engel: Oh.. ik snap wat je bedoelt over die opmerkingen.. heel irritant dat vreemden dat zomaar zeggen...!!! Hier in het dorp had ik het ook nogal... sta je met 41wk3dg bij de winkels... en krijg je de vraag: 'Goh.. duurt zeker niet lang meer..?' Dat ik zei.. 'Geen idee..., ik wacht al 10 dagen...' Dan was het ook meteen stil....

@Sita: Dat je naar de bruiloft wilt gaan terwijl je misschien toch al weeen hebt.. ik zou het niet gedurfd hebben... Hoe stoer is het als jij gewoon morgen op de dag zelf gaat bevallen... dan hoor jij bij die 5%..!!!!

@Hier: Vanochtend was Adam weer 70gr aangekomen... dus een stijgende lijn... en morgen mogen we met 'm buiten gaan wandelen.. (als hij deze trend doorzet!)

10. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ liz: hihi leuk is dat he! Idd, in het begin is het ook gewoon wat aftasten, maar zo kan ze wel aan de smaak wennen :) En idd je moet t langzaam opbouwen met smaakjes. Weet niet precies hoeveel dagen achter elkaar je hetzelfde aan moet bieden, 5 dacht ik, maar dat kunnen ze op t cb vast heel goed uitleggen ;) En meestal begin je idd met banaan, peer en appel en dan langzamerhand ook wat ander fruit.

@ sita: groot gelijk dat je alvast uitcheckt, je zal wel moe zijn vanavond! Ik zie een beetje op tegen de verjaardag, mn buik is erg onrustig vandaag en ben al doodop van t ff naar de CenA en de HenM gaan. Die winkels zaten nog wel naast elkaar en we waren na een halfuurtje klaar... Nu dus ook weer ff languit, hapje eten en dan toch ernaar toe.

11. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ flier: haha die link heb ik hier ook wel eens neergezet, had mn man toen gevonden ;)
    Fijn dat Adam weer wat is aangekomen, gelukkig maar! Hoe voel je jezelf?
    En idd, dat soort opmerkingen van vreemden, blegh!

12. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Engel: Ja.. dat klopt dat jij dat gedaan had.. en ik heb die link bewaard... want ik vind 'm geniaal! :D Dus doe nu net of ik zo'n geweldig idee had :p Ja.. ik voel me prima! Ik heb ook begrepen dat ik goed genees (wat betreft de hechtingen en de baarmoeder die moet zakken... en het weinige vloeien wat ik nog doe). Maar de kleine geeft me ook zoveel energie! Ik weet nu ook.. er zullen echt nog mindere momenten komen met veel huilen.., maar ik weet ook hoe hij kan zijn als hij lekker in zijn vel zit.. en dat is echt een geweldig!!!

13. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hahaha, het is maar ff dat je t weet :p beetje met de eer strijken, tssss, niet normaal! ;)

Wat heerlijk om te horen dat alles zo goed gaat en goed geneest. En tuurlijk er zullen echt wel mindere momentjes tussen zitten, maar dat komt altijd wel weer goed ;)

14. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    Ha meiden! weer een berichtje van mij! heb nu even de tijd om uitegebreid te reageren op iedereen, dus bereid je voor op een enorm verhaal! ;)

@ flier: wat een prachtig mannetje! en wat zie je er goed uit!
    Over je blaas enzo: ik had dat ook enorm! geen aandrang, voelde helemaal niks meer. Ik ging gewoon af en toe maar en dan merkte ik dat er echt veel uit kwam en ik dus blijkbaar nodig moest, maar de eerste dagen had ik totaal geen aandrang. Ik weer dat ik daar ook zo verbaasd over was; je hoort het vaak bij tangverlossingen enzo, maar geen flauw idee dat je dat ook zonder tangverlossing kon hebben. gelukkig trekt het wel bij hoor! Verder moet je schijnbaar ook echt voor elke voeding gaan, dan trekt je baarmoeder beter samen en herstel je (nog) sneller.
    Fijn dat je trouwens niet meer zo vloeit!
    En over t bijvoeden: voel je daar niet te rot over. Pim heeft de derde dag geloof ik ook enorm liggen huilen en ik wist niet goed wat ik er mee moest. ook was hij twee nachten op rij klaar wakker geweest. toen kwam de kraamhulp en bleek dat hij koorts had omdat hij te weinig binnen kreeg. een dagje bijvoeden en ik heb toen fanatiek gekolfd en de boel liep de dag er na als een trein. niks aan t handje meer dus dat komt vast goed!
    Geniet lekker van jullie ventje! en het is normaal dat je ziekelijk trots bent op je kind hoor, daar ben je mama en papa voor! :)
    ennuh, lekker rustig aan doen in je kraamweek he! nog maar eventjes en je moet alles weer zelf gaan doen, dus lekker van genieten!

@Liz: WTF!!!! wat een idioten daar! en dan moeten zij mensen behandelen die psychische problemen hebben? geloof dat ik hen eerder psychisch gestoord vind! wat maken die 3 dagen nou uit! en dan al helemaal als zij zelf zonder reden ook zomaar twee dagen schrappen! zoals al eerder werd gezegd: je zou denken dat dit soort dingen juist heel goed zijn voor m, even er uit, tijd voor zn gezin en ontspannen! als hij nou levensbedreigend gestoord was.... maar kom op zeg! is toch helemaal niet nodig om zo kinderlijk streng te zijn?
    kan me goed voorstellen dat je er van baalt, dit zijn geen leuke berichten. je keek er zo naar uit! ronduit bagger!

@sita: wat spannend maak je het meid! heb vandeweek nog zo veel aan je moeten denken, uiteindelijk was je meteen weer zwanger en nu ga je bijna bevallen van een super leuk mannetje! helemaal geweldig toch! en hij weet vast dat je als een dlle alles gepoetst hebt deze week, dus dat jullie helemaal klaar zijn voor zijn komst! zou inderdaad echt heel leuk zijn als je morgen netjes op je uitgerekende datum bevalt! is een leuke datum, mijn papa is dan jarig!

@engeltje: ook jij maakt het spannend! Ik heb trouwens een mooi verhaal voor je in verband met je keizersnee. Mijn vriendinnetje die vorige week is bevallen heeft ook een keizersnee gehad. Het was hetzelfde verhaa als bij jou, beeb in stuit en deze week zou de datum gepland worden, waarschijnlijk rond dezelfde tijd als jij m gaat krijgen. Haar vliezen waren vorige week al gebroken en was ze opgenomen in het ziekenhuis. ze wilden t rekken tot deze week, maar 'a nachts hebben de weeen doorgezet en heeft ze dus een spoedks gehad. ze vertelde me vandeweek dat het echt heel mooi was! ze had verwacht dat het heel klinisch zou zijn, in zo'n operatiekamer enzo, maar ze zie dat het echt een mooie ervaring was. hij zat naast haar en ze hebben elkaar de hele tijd aangekeken tijdens dat ze bezig waren. ze vond het echt heel intiem en op de een of andere manier voelde ze dat het bijna zo ver was en dat de kleine er bijna uit werd gehaald en toen moesten ze allebei huilen! het was dus echt heel mooi en ze vond het totaal niet vervelend of naar! onthoud dat dus maar! ook al gaat het dus niet altijd zoals je wilt (voor beertje was het een stuk minder leuk) maar het kan dus ook heel mooi zijn en een mooie ervaring die je samen met je vent kunt delen. komt dus helemaal goed met jullie!

@beertje: wat fijn dat jesse al zo lekker door slaapt! heerlijk! en groeit hij nog steeds zo hard? hoe gaat het nu tussen jou en je man?

@pluus: wat fijn dat het zo goed gaat met het oogje van sarah! Bij pim is het sinds vorige week ook ineens schoon, zomaar uit t niets! ik dacht: zou t misschien aan het weer hebben gelegen? nu het ineens minder warm is, lijkt het ineens voorbij te zijn, dezelfde dag dat jij zei dat het beter was bij sarah was het hier ook ineens beter!

@ukkie: bijna weer een echo en ook nog lekker op vakantie! heerlijk vooruitzicht! genieten lekker samen!

@danty: fijn dat je binnenkort wordt geholpen en niet zo veel last meer hebt van de aanvallen, maar toch lekker dat je er straks helemaal vanaf bent!
    en wat is djayvano al een lekkere grote knul! heerlijk mannetje!! hoe groot is hij nu?

@hier:
    Nou, drukke week weer! die allergische reactie die ik had vorige week was 's morgens weer weg, om vervolgens 's avonds weer keihard terug te komen! zat dus weer helemaal vol de hele nacht en lag wakker van de jeuk! maandags dus maar naar de ha geweest (kan bijna een abonnement nemen tegenwoordig) en het was een allergische reactie (duh!) en het kan aan van alles liggen. moeilijk om de oorzaak te achterhalen, maar aangezien ik niks geks heb gegeten leek het hem door stress/vermoeidheid te komen. leek me niet heel onwaarschijnlijk, dus dat is het waarschijnlijk geweest. Ik kon pillen krijgen om de reactie te onderdrukken waardoor de jeuk en de bulten weg zouden blijven, maar het nadeel was dat je hier geen bv mee mocht geven. Omdat mijn ene borst met die ontsteking met alle nodige middelen (massagetherapie bij de fysio, vaak kolven en neusspray om de productie te bevorderen) niks meer gaf en helemaal geblokkeerd leek gaf ik nog maar met 1 borst en kreeg pim dus half half kunstvoeding en bv. het was dus al geen ideale situatie en daarbij was ik panisch bang t nu ook aan de andere kant te krijgen, dat ik toen ter plekke heb besloten te stoppen met de bv. het was mooi geweest. Pim heeft het 6 weken volop gehad en een groot gapens pussend gat vind ik een legitieme reden om te stoppen. de productie was al weg aan 1 kant en om dan door te gaan met 1 borst en half half fles.... ik vond het maar niks. Maandag dus ter plekke gestopt met geven (ik kolf nog wel om af te bouwen maar dat geef ik m dus niet meer) en meteen het consultatiebureau gebeld voor advies. We geven m nu de fles en hebben meteen een schema ingevoerd met de voedingen, wat met de bv nog niet goed liep omdat ik op vraag voedde. en wat denk je.... de eerste nacht op de fles kwam meneer maar 1 keer!!! Ik geef nu om 23.00 uur de laatste voeding en dan komt hij rond 3, half 4 weer (hij krijgt dan wat minder dan overdag) en dan om 7.00 uur weer de eerste voeding. gaat super! en heerlijk, maar eens per nacht in plaats van 24.00, 2.30, 5.00 en 7.00 uur. mama is blij! en hij doet t super op de kv! heerlijk tevreden en een stuk minder krampjes, dus eigenlijk alleen maar voordelen nu. en ook lekker: heb net heerlijk een wijntje gedronken! jummie!!!

verder vond en vind ik het ergens ook wel heel jammer. ik weet dat ik alle reden heb om te stoppen en zie ook dat pim het er een stuk beter op doet, ergens voel ik me toch schuldig. en ik voelde me ook echt een beetje down deze week, het is iets wat afgesloten is wat nooit meer terug komt nu. het eerste wat achter ons ligt in zijn ontwikkeling, het gaat allemaal zo snel! pas bijna 7 weken en het is al zo'n mannetje!

verder heb ik ook een lastige week gehad. Mn mannetje hoest nog steeds, al 7 weken nu. hij heeft al 2 antibiotica kuren gehad en nog steeds blijft hij hoesten. zijn weerstand is gewoon helemaal naar de knoppen sinds de chemo en ergens maak ik me daar erg zorgen over. wat nu als het geen infectie is maar ze iets gemist hebben op de scans? wil er niet aan denken, maar bah.... het zit me niet lekker!
    Ook merk ik nu mijn beste vriendin is bevallen ineens dat ik het toch echt moeilijk heb met alles en hoe mn kraamtijd is geweest. Om weer in het ziekenhuis in de kamer te zitten (op bezoek bij haar) vond ik heel vreemd. erg gek om daar weer te zijn en dezelfde verpleegkundigen te zien die ik had. ook het beeld van haar en haar man en de kleine, helemaal gelukkig en echt op de roze wolk.... ik misgun het haar echt niet, maar het brengt bij mij zon vreemd en naar gevoel naar boven. ik heb dat niet gehad, mijn vent lag weg te kwijnen aan de chemo en ik lag de hele dag alleen maar te huilen... pfff.... ik dacht dat ik het allemaal al wel een plekje had gegeven, maar dat valt nu echt tegen.

Ik merk ook dat ik echt nog niet toe ben om weer te moeten gaan werken. Ik heb in principe nog maar 3 weken verlof (damn... gaat snel) en de laatste week hebben we een weekje weg gepland met zn drie. Ondertussen zie ik zo op tegen t werken dat ik niet eens zin heb in de vakantie, omdat dat betekent dat ik weer bijna moet werken. beetje ongezond om tegen een vakantie op te zien lijkt me zo!
    Ik sprak gisteren een vrouw die toen haar kindje 5 maanden was haar man is verloren. zij zei ook dat ze jaren lang moeite heeft gehad met kraambezoeken van vrienden, omdat het haar heri nnerde aan de nare tijd die zij had in haar kraamtijd. zoiets kan je dus echt jaren achtervolgen (zul jij ook wel zo ervaren liz). Ik had dat niet zo verwacht....
    Ook nu het hier thuis een beetje wat rustiger begint te worden merk ik pas dat het voor mij nog lang niet klaar is. Ik heb het heel moeilijk met alleen de gedachte maar dat mn vent dood had kunnen gaan, wat ik toen wel eens zei. het valt me nu alles achter de rug lijkt echt enorm zwaar en voel me ook echt beroerd eronder.

15. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    ook heb ik een beetje moeite met het hele idee dat alle aandacht nog steeds naar mn man gaat. begrijp me niet verkeerd: hij heeft de chemo door moeten maken en verdient ook de steun van iedereen, maar ik word een beetje voorbij gelopen. nu de baby er uit is ben ik "beter" en niet meer belangrijk. het gaat alleen maar over hoe hij zich voelt en of alles goed gaat en hoe moeilijk het niet voor hem was allemaal (voornamelijk door buitenstaanders als familie enzo hoor, niet zozeer vanuit hem zelf) terwijl ik ook ff wat heb meegemaakt! Ik heb verdorie de laatste weken van mn zwangerschap dagelijks naar het ziekenhuis gemoeten voor onderzoeken en de chemo van mn man, ik heb gezien hoe hij lag weg te kwijnen daar en ik ben degene geweest die bang was om mn man en de vader van mn kind te verliezen terwijl ik op t punt van bevallen stond... en nog maar een paar uur na mn bevalling heb ik gezien hoe hij is ingestort en moest worden afgevoerd naar de ehbo... en in mn kraamweek was ik alleen met de kleine terwijl hij er niet was. dat is allemaal toch ook niet niks? Om het maar even grof te zeggen: Ik was " intereressant" toen ik nog een baby in mn buik had en nu de bevalling achter de rug is moet ik maar gewoon weer happy zijn en niet meer zeuren. zo voelt het, en dat is niet leuk. Ik baal er ook van dat mn vent dit niet zo ziet. hij is ook gewoon nog moe en hij is ook vast met andere dingen bezig, maar ik zou willen dat hij ook wat meer oog had voor mij en vroeg hoe ik me voelde, want ik voel me af en toe gewoon ronduit beroerd. hij loopt dan de hele dag te zuchten dat hij zo moe is, en dat begrijp ik wel, maar ik ben ook moe... ik ben degene die de nachtvoedingen doet en ik was degene die tot een paar dagen terug bv gaf wat ook nog eens enorm veel energie vrat...
    ik baal er gewoon een beetje van.

zag vandeweek een foto van iemand op facebook wiens vrouw was bevallen. het was een foto van een dienblad met een enorme bos roze rozen, en een lunch met allerlei dingen die ze nu weer mocht hebben (filet americain etc) met het bijschrift: Zo, dat had ze wel verdiend dacht ik zo.
    dat is toch geweldig zo'n vent! het is toch niet niks wat wij 9 maanden doormaken en zo'n bevalling is al helemaal geen pretje! Ik vind dat we daar best eens een beetje erkenning voo mogen krijgen voor onze mannen. maar ik weet dat meer dames dat hier denken (met armbanden en hangertjes enzo)/ het gaat me er echt niet om dat ik een duur kado wil ofzo, maar het idee dat je gewaardeerd wordt om wat je hebt moeten doorstaan en wat voor prestatie je hebt geleverd om een kindje op de wereld te zetten... dat mag best beloond worden vind ik!

zo.... en nu ga ik mn spetter lekker de fles geven en duik ik mn bed in... moe en hoofdpijn. bleuh!

16. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    Oh en nog iets ergs... Ik ben de afgelopen week ongesteld geweest! Vloeien was eindelijk bijna voorbij, wordt t ineens weer helder rood met slijm en nu is het weer bijna over. Ongesteld dus... 6 weken na de bevalling al! Dat betekent dat ik dus 4 weken na de bevalling al weer een eisprong had... Achterlijk!!!

17. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Wolkje, Herkebaar hoor, wat je schrijft over je kraamtijd. Ook ik vind de kraamtijd van een ander heel erg confronterend en zelfs pijnlijk. Dat herinnert mij er aan wat er bij ons allemaal mis ging en wat ik zo gemist heb. Ik misgun het een ander echt niet, helemaal niet zelfs...ik zal niemand hetzelfde gunnen als wat mij of jou in de kraamtijd overkomen is. Maar schrijnend is het wel. Een goede vriendin van mij is zeven weken na mij bevallen en daar verliep alles zoals het hoorde, er is zelfs een babyshower voor dr georganiseerd. Zij had alles waar ik zo op gehoopt had en het is haar ook zo ontzettend gegund, maar ik heb me af en toe wel heel klein en onbegrepen gevoeld...absoluut. En wat je schrijft over die erkenning en dat het na je bevalling wel voorbij is met de aandacht en de belangstelling voor jou; ook herkenbaar. Na de geboorte van Liza draait het vooral om Liza en de toestand van mijn vriend. Nou moet ik er wel bij zeggen dat men toch ook wel geïnteresseerd is in hoe het met mij gaat en begrijpt men wel dat het voor mij ook a hell of a job geweest moest zijn. Ook ik stond er na de bevalling vrijwel helemaal alleen voor. Mijn vriend was zo ver heen dat hij me op een gegeven moment ook alleen bij Liza op bezoek liet gaan, terwijl ik nog herstellende was van mijn bevalling, de hechtingen zaten er letterlijk nog in. En idd...wat verlang ik af en toe naar een blijk van waardering, een lief kaartje met woorden die omschrijven hoe trots hij op me is..zodat ik het kan lezen zo vaak als ik wil, als ik me weer eens niet gezien, gehoord of erkend voel. Want het lijkt zo vanzelfsprekend allemaal, dat wij vrouwen wel even een kindje op de wereld zetten. Maar haleluja, dat gaat verdorie toch niet vanzelf?! Heel ons leven staat minimaal een jaar op zijn kop met die zwangerschap, bevalling, borstvoeding en ontzwangeren. Dat doe je niet zomaar even, dat is een ware veldslag en een aanslag op je lijf, je leven en je zijn!! Je hebt helemaal gelijk! En dan wordt vervolgens ook nog van ons verwacht dat we er na een tijdje nog wel ff een tweede uit poepen. Ik erger me er ook echt wel eens aan hoor. Daarom was ik dan ook zo blij dat ik van de week dan eindelijk een lief kaartje kreeg met de woorden die ik zo nodig had en een parfumbon, voor al mijn inspanningen van de afgelopen periode. De aanleiding was mijn nieuwe baan en ik heb er warempel wel enigszins naar moeten hinten hoor. Ik had hem vlak voor ik mijn contract ging onderteken verteld dat ik vond dat hij maar lafjes reageerde over het feit dat het me was gelukt om een nieuwe baan te vinden en dat dit me best pijn deed omdat ik er zo ontzettend voor heb geknokt. En dat dit niet alleen voor mijn eigen geluk was, maar om hem ook tegemoet te komen om ruimte te geven voor zijn eigen sores. Daarnaast vond ik dat hij in het algemeen vrij lafjes reageert op dingen waar ik wel enthousiast over ben of trots op ben. Daar gaf hij me gelijk in en hij gaf aan dat dit hem momenteel erg veel moeite kost, omdat zijn hoofd er niet naar staat en zijn stemming vaak niet overeenkomt met mijn enthousiasme. Dat begrijp ik ook wel, maar het zou fijn zijn als hij af en toe toch eens zijn best zou doen om te laten blijken dat hij blij voor me is of trots op me is.

Kerels..echt, je moet ze alles voorkauwen en dan hebben ze er nog moeite mee om de hint te begrijpen en er iets mee te doen. Daar ben ik voor een groot deel dan ook maar mee gestopt, ik probeer de dingen waar ik zo naar hunker maar gewoon tijdens een gesprek aan te geven. Helaas zijn de acties die daar uit voortvloeien van hem, dan vaak niet meer zo spontaan als ik zou willen zien. Maar ja, je kan ook niet alles hebben. Dus mijn advies van mij aan jou zou daarom ook zijn om dit gevoelige onderwerp voor jou, ook aan hem bespreekbaar te maken. Ja, hij is ziek en heeft nare behandelingen moeten ondergaan. Maar verdorie, hij heeft wel een kanjer van een vrouw naast zijn zijde, die hem opvangt waar ze maar kan. En dat in de meest ingrijpende fase van jullie beider leven, net bevallen en nog een groot deel onder invloed van hormonen, boks je het wel voor mekaar! Jij bent momenteel wel de kracht die het gezin draaiende houdt, jij bent het die hem de ruimte en de mogelijkheid heeft te herstellen, op te knappen en te genieten van jullie wonderschone mannetje. Daar mag hij best bij stil staan en daar mag jij hem best op wijzen! Net zoals ik mijn vriend er af en toe ook best attent op mag maken dat hij ook wel eens voor mij begrip op mag brengen, hoe moeilijk dit voor hem ook is momenteel. Ook ik heb wel eens een baaldag en wil dan gewoon eens gehoord en getroost worden, zonder een vingertje en een preek dat het bij mij maar van tijdelijke aard is en dat de schade bij hem voor altijd is. Ook ik wil serieus worden genomen worden en erkenning en bevestiging voor dat wat ik belangrijk vind en dat wat mij bezig houdt. 90 % van de tijd gaat alle begrip naar hem, gun mij die overige 10%! En zo zal dit ook voor jou zijn. Je verdient dat en daar mag je best voor gaan staan. En dan zijn wij met dat percentage nog heel erg coulant hoor. Meis...je doet het echt geweldig en beseft niet half dat jullie gezinnetje nu vooral op jouw kracht en doorzettingsvermogen draait. Door jou krijgt je man de tijd en de ruimte om met zichzelf bezig te zijn...en dat is heel wat waard. Dat is echte liefde! Maar helaas is het zo dat mensen die ziek zijn of niet lekker in hun vel zitten ook een stukje egoïsme met zich meenemen. Misschien dat ik het een beetje rot verwoord, maar weet het even niet anders te vertalen. En dat stukje 'egoïsme', zorgt er voor dat wij in een soort van blinde hoek terecht komen en dat is soms best eenzaam.

En wat betreft je borstvoeding. Ook daar heb je alles uit de kast gehaald wat je maar kon. Geen schuldgevoel hoor. Ondanks je pijn en je ongemakken gaf je het nog niet op. Het hoeft niet ten koste van alles te gaan he? Je hebt het al zwaar genoeg. Je hoeft niet de hele wereld op je nek te nemen. Lieverd, een dikke pluim voor jou en geniet maar lekker van je wijntje...je hebt het zo verdiend!!

18. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Ooh en weer ongesteld...gedver de gedverrrrr!! Wat snel zeg...pff! Ik ga zondag weer met je meebloeduuuuh..tenminste, zo ongeveer rond die tijd. Bah..nie leuk nie!!

19. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Wolkje: Dank je voor je opmerking over mijn ventje...! En meis, wat leef ik met je mee. Hoe je je verhaal verwoord hebt, geeft denk ik heel duidelijk je emoties weer. Ik kan me er (gelukkig) niet veel bij voorstellen, maar dat het niet 'eerlijk' en heel kl*te is, lijkt me duidelijk. En dan ook nog eens alweer ongesteld worden.. dat is wel heel erg snel! Hele dikke knuf voor jou meis.

@hier: vandaag zijn mijn ouders komen eten... en is Adam weer te erg verwend!!! Tja.. dat krijg je in de eerste week denk ik... Zo.. net de late voeding voltooid... en nu hopelijk nog even 4 uurtjes slapen voordat ik er weer uit moet...

20. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Zo meiden, ik check weer in.

Wolkje,.. kan je alleen maar een knuffel geven en met je meeleven. Wat krijg jij veel te verwerken meid.

Nou, hier gisteren de bruiloft gehad. Lekker op tijd naar huis gegaan, tegen 22.00 uur. De meesten vonden t inderdaad bizar dat ik er nog was, maar goed.. de hele avond thuis gaan zitten wachten tot mn vent terug komt is ook niks. Heb daarna heerlijk geslapen tot 10.00 uur.

Vanochtend wel echt flinkere krampen. En wéér vochtverlies! Ik weet echt niet wat het is. Kan het niet plaatsen. t ruikt ook niet echt naar sperma volgens mij,.. maar t is ook geen urine. En de geur lijkt ook niet op mijn afscheiding. Het is ook niet echt wittig zoals afscheiding en het plakt ook niet echt (sorry voor de details weer). Ik hoop dat ik wat op kan vangen met een inlegkruisje en als ik weer wat verlies bel ik denk ik toch de vk maar. Helemaal omdat ik dit gister ook had en verder nog geen last heb gehad van incontinentie tijdens mn zwangerschap. Ik hoop dat de krampen nu ook echt eens doorzetten.. Maar goed, we zullen t vanzelf merken. ;)

Deel Deze Pagina