Sita, goed idee om het op te vangen en de verloskundige te bellen. Met een soort van dipstickje kan zij heel makkelijk vaststellen of het om vruchtwater gaat. Echter is het wel vaak zo, dat wanneer je vliezen zijn gebroken, je binnen 24u weeën krijgt. Maar goed, dit was bij ook niet het geval. Dat komt waarschijnlijk doordat ik het druppelgewijs verloor. En dat zou bij jou ook misschien wel eens zo kunnen zijn. Misschien gewoon sowieso je verloskundige even bellen om het na te vragen en of het zou kunnen? Je maakt het wederom spannend hoor!
Nou, heb net de vk even gebeld. Moet nu even een maandverbandje voor houden en dan afwachten of deze droog blijft gedurende de dag. Als ie toch vochtig blijft, moet ik weer even terug bellen. Spannend dus! Heb net nog weer geroken aan mn ondergoed, maar de geur is wel anders. Toch wat weeïg. Ik bewaar t maar even..
@Wolkje.. meid.. hele dikke knuffel voor jou!! Meid.. je hoeft je echt niet schuldig te voelen betreft de bv..! Snap het aan de ene kant wel omdat je zo abrupt (begrijp me niet verkeerd.. want zo te horen was het ook wel echt nodig bij jou!) gestopt bent heb je ook niet de kans gehad er nog 1 laatste keer volop van te genieten .. of bij het langzaam aan afbouwen sluit je die periode ook langzaam af! Net als Liz veel te vroeg bevallen is, zij heeft (naar mijn idee... zeg het als ik het verkeerd heb Liz...) haar zwangerschap niet kunnen afsluiten! Meid.. toch heb je volkomen gelijk betreft de bv.. je hebt zoveel geprobeerd en bedenk maar dat er zooooveeeeeel mensen allang op hadden gegeven! Jou Pimmetje heeft toch maar lekker 6 volle weken bv gehad! Alles beter dan niks! Al begrijp ik, zoals ik zei, je gevoel volkomen! MIsschien kun je inderdaad met je vent gaan praten over je gevoel dat je niet gewaardeerd word!? Tuurlijk.. hij is degene die ernstig ziek was/is.. tuurlijk mag hij moe zijn.. Maar meid... wat jij gedaan hebt tot nu toe is minstens zo zwaar hoor! Al die emotie's die erbij kwamen kijken.. angst om verlies van je man, blijdschap voor je Pim, verdriet omdat je man TE ziek was om er voor jullie te zijn.. meid je bent een KANJER!! Zoals je al aangaf hebben meerdere hier dat gevoel van niet gewaardeerd worden.. en ow.. echt.. t ging/gaat mij helemaal niet om cadeaus (zoals hangertje ofzo...) maar dat was een voorbeeld.. Minstens zo blij misschien nog wel blijer zou ik worden van een briefje met lieve woordjes! Of een massage ofzo!! Ik heb het hier ook allemaal alleen gedaan met als verschil dat mijn vent niet ziek is (gelukkig..)... hij werkt gewoon meer dan 60uur in de week! :x Meid.... echt.. praat met je man! Hopelijk valt het kwartje dat jij het minstens zo zwaar misschien nog wel zwaarder hebt gehad! @Flier.. noujah... t gaat hier wel weer redelijk.. al vind ik nog dat hij af en toe te weinig waardering laat blijken.. tis allemaal zo 'normaal' wat ik doe... half6 opstaan, voeden, Jesse kdv brengen/halen, thuis weer voeden, zorgen dat eten klaar staat als hij thuis komt, Jesse badje doen (want dat vind hij niks.... Say WHAT? Jah... vind hij maar niks.. Jesse word dan erg onrustig bij hem....) dan weer voeden en vervolgens Jesse op bedje leggen! Dus... ik blijf snachts ook demonstratief liggen als uit de babyfoon geluid komt Schop hem een paar keer... zo van HUPSA... DRUIT!! Maar ach.. tis opt moment beter dan dat het geweest is.. Beetje jammer is dat ik er gisteren achter gekomen ben dat mijn moeder het hangertje heeft gekocht.... Had wel een vermoeden dat ze hem aangespoord had.. maar ze heeft m dus zelfs gekocht... Oftewel... uit zichzelf heeft ie nog niks laten blijken dat ie blij met me is.... Maar ach.... we gaan gewoon door hoor.. tis wel een schat van een jongen! Alleen beetje knullig met dat soort dingen.. Ennn.. wat goed dat Adam alweer gegroeid was? En en en?? Mag je er vandaag eventjes uit??? @Sita.... SPANNEND!! Kom op joh... beval gewoon vandaag maar dacht ik zo!! @hier... ben ziek geloof ik... Loop om de 5minuut naar de wc.. Echt gewoon water komt eruit..(sorry...) ben misselijk.. buikpijn en mijn hoofd voelt extreem zwaar! Voelde me exact een jaar geleden precies hetzelfde.... maar toen.... TESTTE IK POSITIEF!! Ga ik nu maar niet vanuit... eigenlijk...... ach... buikgriep heerst toch? hoorde ik?! Ga ff plat nu.. Jesse slaapt ook net weer.. voel me echt beroerd zeg....
Enneh.. een jaar geleden alweer getest.. bizar zeg! Meiden, ik ben gewoon zenuwachtig nu... Pff,.. had niet gedacht dat ik het zo spannend uiteindelijk zou vinden. Maar ik moet vandaag misschien toch echt wel hard aan de bak om ons kleine mannetje eruit te krijgen. En dan.. dan heb je in 1 keer je eigen baby in handen! hihi! Belde trouwens net mn vent, maar kon de spanning in zn stem horen, de schat! Hij moest dit weekend werken met nooddienst, dus heb gezegd dat hij die nooddienst maar even definitief moet gaan wisselen. Had hij al geregeld in geval van nood, gelukkig. Ik ga maar even mn was wegwerken en nog wat nuttigs doen, voordat ik de hele dag loop te stressen.
Check in! ( sorry beetje laat, maar internet viel steeds uit waardoor ik niet kon reageren ) @ wolkje: thnx voor je lieve bemoedigende woorden over de ks meis! Het is zowieso gewoon een bijzondere ervaring, want we gaan voor t eerst ons ukkepukje zien en op wat voor manier hij er ook uitkomt, ik weet zeker dat t een moment wordt om nooit te vergeten! En meisje meisje toch, je hebt zo ontzettend veel moeten doorstaan de laatste tijd en nu nog! En je houdt je zo ontzettend sterk, heb echt megaveel bewondering voor je over hoe je alles doet en het is wel heel erg jammer dat je omgeving dit niet zo duidelijk laat blijken! Als er hier een verkiezing zou zijn voor mama van het jaar, dan vind ik zeker dat jij die zou moeten winnen! Je bent al zolang voor je man aan het zorgen en nu ook ontzettend goed voor je kleine pimmetje en het hele huishouden met alles erop en eraan, maar eigenlijk is t tijd dat jij nu eens lekker in de watten gelegd wordt! Probeer er wel over te praten met je man hoor meis! Tuurlijk hij is degene met de rotziekte, maar jij bent degene die van hem houdt en dag en nacht bij hem bent en met alle liefde voor hem en jullie zoontje zorgten dat is gewoon ontzettend zwaar. Het wordt tijd dat jij ook eindelijk wat kan genieten! Dikke knuffel voor jou meis! @ sita: oeiii spannend meis!! Ben benieuwd of t echt vruchtwater is, echt lastig om dat zelf te ontdekken he als je gewoon nog nooit vergelijkingsmateriaal hebt gehad? Nog ffies meis en je hebt je kleine ukkepuk in je armen, hopelijk vandaag nog, op je uitgerekende datum! @ beertje: he vervelend dat je ziekjes bent meis, sterkte! Hopelijk knap je snel op! Ik heb vannacht echt heeeerlijk geslapen, was ook echt doodop na de verjaardag gisteravond! Zijn ook bijtijds naar huis gegaan om half tien, want ik trok t niet meer. Krampen gaan en komen hier nog regelmatig en ik verlies erg veel afscheiding, de ene keer net water en de andere keer heel slijmerig. Ook ik weet niet meer wat t is nu, het ruikt zoetig, maar de abzalf ruikt ook zoetig, dus ik denk dat dat het voor t grootste deel ook is. Met plassen komen er ook witte vlokjes uit, ook zalf denk ik. Maakt t echt moeilijk in te schatten allemaal zeg! Verder is mn buik echt onwijs gezakt, zn hoofdje ligt niet meer tegen mn ribbenkast aan, maar net boven mn navel nu.
Lastig he Engeltje, als je niet kunt vergelijken.. vind t zelf ook hoor. Ik wacht maar gewoon af en zie wel wat t is. Heb ook regelmatig krampen, ook trekkende rugpijn, maar probeer er nog niet teveel mee bezig te zijn. Als er echt ritme in komt, zal dat wel duidelijk worden. Enneh, hier ligt mn uk ook een stuk lager! Is echt wel een aardig eindje ingedaald.. Eerst lag hij echt met zn billen tegen mn ribben, en nu 5 cm lager denk ik. Nou, ik ga weer verder in mn huisje.
lieve meiden, bedankt voor de reacties! Ik moest het echt even kwijt en dan is het super dat jullie allemaal zo meeleven. moest er even een traantje bij wegpinken Ik vind het wel heel bijzonder dat we allemaal zo ons dingetje hebben waardoor de zwangerschap/bevalling/periode er na niet verloopt hoe het hoort te verlopen. allemaal hebben we iets meegemaakt of maken iets mee en daardoor begrijpen we elkaar ook allemaal, dat is echt super! Ik ga er ook zeker wel een keer met hem over praten, ik moet alleen nog even het juiste moment vinden. Het is gewoon lastig, het is niet zo dat hij een lompe hork is die ik kan aanspreken op zijn gedrag, het heeft een reden dat hij zo moe is en al die dingen niet kan doen, waardoor ik voor mijn gevoel minder "recht" heb om er boos om te worden of er iets van te zeggen. Maar leuk is het inderdaad niet, ik doe alles alleen en heb daarnaast nog de zorgen voor hem en de emotinele zooi van de afgelopen tijd op mn schouders hangen. Het is wat je zegt liz, je snapt het allemaal prima, maar die 10% zou al fijn zijn! en inderdaad ook het stukje erkenning. al was het maar een bosje bloemen of een keer een hele dikke knuffel en dat hij uitspreekt hoe goed je het doet, dat doet al zo veel met je! en beertje: ook jij hebt het niet makkeijk! dat je vriend veel werkt is natuurlijk fijn voor jullie gezin, maar hij mag ook wel tijd aan zn gezin besteden... en dat ie t badje niet leuk vindt! dat is het leukste wat er is! maargoed, mag jij daar lekker veel van genieten! wel jammer van het hangertje. het idee erachter waarom jij het zo graag wilde (zodat hij kon laten merken hoe gek hij op je is) is hierdoor een beetje weg... je moeder heeft m op het idee moeten brengen en het ook nog gekocht. heel lief hoor, maar jij wilde dat het vanuit hemzelf kwam. en al is het dan een zelfgenkutselde theedoek, het gaat niet om het kado maar om de waardering. en daar schijnen mannen dus gewoon structureel een probleem mee te hebben hier! misschien moeten we samen een boek schrijven met zn allen: hoe behandel je de moeder van je kind? vannacht heeft de kleine man trouwens van 23.00 tot 5.00 geslapen! heerlijk! dat neemt de pijn van het stoppen met bv wel een deel weg hoor! op de bv lukte dit niet en een beetje nachtrust is ook wel fijn! @sita:succes met bevallen vandaag he!!
Daarstraks voor het eerst met 'm buiten gewandeld!!! Een klein rondje en echt in een slakkentempo... maar het was GEWELDIG!!! Nu zit ik even met de beentjes omhoog... zo gaat de melkfabriek weer open en daarna krijgen we bezoek. @Sita: Suc6 met de bevalling... dat je straks maar mooi bij die 5% hoort!!!
Wolkje, natuurlijk is je vent geen hork. En zo geldt dat ook voor mijn vriend. Het is de ziekte die ook een nare bijwerking heeft voor jou. Natuurlijk kiest je vriend daar niet bewust voor, net zoals hij niet voor die ziekte kiest. Maar kies jij daar wel voor dan? Ook jij hebt er onder te lijden, er wordt nogal een beroep op jou gedaan en daar mag jij zeker wel in erkend en gewaardeerd worden. Dat is echt niet vanzelfsprekend, dat is juist ontzettend bijzonder! Die 10% begrip is wel het minste wat hij voor jou kan doen, dat is echt heel redelijk. Natuurlijk hoef je dit niet verwijtend te brengen, dat verdient je man ook helemaal niet. Wacht inderdaad het juiste moment af en vertel hem dan hoe het voor jou is en hoe het voor jou is geweest, wat een belasting het tevens voor jou is en hoe het is de angst te voelen om de liefde van je leven misschien wel te verliezen. Dat is niet niks! En hier samen verdrietig over zijn en elkaar daarin kunnen troosten kan denk ik heel helend werken en zorgt er misschien wel voor dat het wederzijdse begrip wat meer groeit en het bewustzijn over hoe belangrijk deze wederzijdse begrip is dringt misschien wat meer door, waardoor het in de toekomst misschien wat vaker en/ of makkerlijker ter sprake zal komen. Je bent gewoon een kanjer en een heel sterke vrouw! Menig andere vrouw had het bijltje er misschien allang bij neergegooid, but you're still going strong en gaat voor hem door het vuur. Een groter geschenk kun je hem niet geven. Engeltje en Sita, ik denk dat we er maar een weddenschap van moeten maken wie er als eerste gaat bevallen van jullie. Jullie maken het spannuuuuund!! Hier: zojuist terug van het winkelcentrum. Heb een cadeautje voor het dochtertje van een vriendin van me gekocht die morgen 1 jaar wordt en mijn lieve nichtje wordt maandag 1 jaar, dus ook daar iets voor gekocht. En....ik heb mijn parfumbonnen geïncasseerd. Het is Gucci Rush geworden. Alleen kreeg ik geen geld terug, dus moest ik een groter formaat kopen en moest ik zelf 10 Euro bijleggen....dat luchtje koste dus 75 Euro!!! Niet teveel bij nadenken, mij koste het per slot van rekening maar een tientje haha. Lekker hoor Een schrale troost op de teleurstelling van de vakantie die niet door gaat...buhuuuu!!!
@ wolkje: we zijn idd gewoon een leuk clubje bij elkaar hier! Ondanks dat we elkaar niet kennen, delen we heel veel met elkaar en heeft volgens mij iedereen t idee ook dat je alles gewoon kwijt kunt. Klets ook in 2 andere topics, maar dit is mn favo clubje hoor, we " kennen" elkaar nu ook echt al best lang, zo leuk! En tuurlijk doet je mannetje t niet in kwade zin, hij heeft t zwaar en is ziek, maar jij hebt het ook gewoon zwaar en dat mag echt wel gezien en gewaardeerd worden! @ liz: lekker even geshopt dus en zown heerlijk luchtje kan je jezelf gewoon zo goed door voelen, heerlijk! En ik wed zelf op sita hoor! @ flier: oh heerlijk ff buiten gewandeld, het is ook gewoon perfect herfstweer! Ik wil zooooooo graag naar t bos! Maar kan t gewoon echt niet nu helaas Pfff heb voor de eerste keer in mn zwangerschap last van verstopping! Wordt snel kiwi's in huis halen, want heb hier echt geen zin in. Weet dat je niet mag persen ivm aambeien enzo ( sorry lekker praatje weer ) Maar je moet toch wel, want t moet er gewoon uit. Alleen mn uk ligt zo laag en had echt t idee dat ie er zo uit kon komen, echt eng gewoon! Voel nu ook echt een bal down there die nu weer langzaam omhoog kruipt lijkt wel...echt een heel vaag gevoel!
Nou, heb net de vk weer gebeld. Ik blijf wat vocht verliezen.. kan het zelf niet goed plaatsen, maar als ik zeg maar down under voel, dan is het daar gewoon vochtig, en zo waterig. Zitten ook iets witte vlokjes in als ik het op mn vinger heb, dus zou me niks verbazen als het vruchtwater is. (lekker goor verhaal) Ik voel me verder op zich goed, maar wel wat meer last van krampen en vooral mn rug. Vk komt eind van de middag/begin avond even langs om te checken. Ondertussen hou ik braaf het inlegkruisje in. Enneh, Engeltje.. ik gok ook op mezelf hoor! Als dit vruchtwater is, is de kleine er sowieso binnen 2,5 dag.. Dan mag jij wel erg snel zijn als je me voor wilt zijn.
Ben benieuwd wat de vk zegt meis! Je laat t wel ff weten he Denk echt niet dat ik je in ga halen haha! Al was mn broertje net in paniek omdat ik lang op de wc was hahaha echt grappig hoe hij meeleeft
Engeltje, nou ja, lekker geshopt. Was ff met de auto en had Liza mee. Maar natuurlijk heel erg druk op zaterdag op t winkelcentrum. Word ik dan helemaal kriegel van. Heb dus de nodige spulletjes gekocht, dat luchtje even tussen neus en lippen door en toen snel weer naar huis. Ik voel me met die wagen toch best wel wat beperkt in die drukke winkels en roltrappen/ liften...brrrr....houd ik niet van hoor. Ik hop liever even overal lekker behendig langs zonder dat er overal mensen in de weg staan. Ik heb t er niet op! Met zijn tweeën is dat veel handiger. Maar dat luchtje..hmm. Is echt een van mijn favoriete luchtjes, maar zoooow duur. Dus ik koop het niet al te vaak. Sita, klinkt idd als vruchtwater hoor. Ik ben heel erg benieuwd wat de verloskundige er van vindt. Als het vruchtwater is, dan denk ik dat je een scheur boven in je vlies hebt, omdat het druppelsgewijs gaat. Je kleintje functioneert dan als 'stop' en dat is waarschijnlijk ook een reden dat je druppelsgewijs verliest en ook de reden dat de weeën niet direct op gang komen. Als de vliezen echt goed breken, dan treden de weeën meestal binnen 24u op. Dat was bij ook het geval en toen heeft het nog 1,5 week geduurd voordat de weeën begonnen en Liza werd geboren. Hopen dat het bij jou sneller gaat hihi! Jouw kleine man is in ieder geval op tijd, die hoeft geen 1,5 week meer te blijven zitten. Liza was wat vroeger, dus ben blij dat ik die 1,5 week nog erbij kreeg.
Helaas, geen vruchtwater volgens de vk. De hoeveelheid is echt te weinig en het schijnt nog weeïger te moeten ruiken. Ze heeft nog wel even het hoofdje wat bewogen in mn bekken, en moest daarna een paar keer recht op gaan zitten, maar er kwam niks uit. Mn schaamlippen waren ook niet echt vochtig. Snap er niks van hoor. Maar goed.. ze zal wel gelijk hebben met haar 30 jaar ervaring. We wachten dus maar gewoon weer af.
@ sita: hè balen zeg meis! Heeft ze verder nog gezegd of je bmm al aan t verstrijken is ofzo, of dat ook niet? Hoop voor jou dat ik je echt niet ga inhalen ! Hier is t vandaag vrij rustig met de krampjes verder. T vocht verlies blijft hier, maar vermoed zelf toch echt gewoon hele dunne afscheiding vermengd met beetjes antibiotica... @ Liz: Ja das ook waar met zown wagen al ga ik zowieso al liever met de lift ipv roltrap ivm m'n hoogtevrees... Misschien is een draagzak nog een optie voor je met shoppen? Al gaat dat dan weer niet met kleding passen haha aan alles zo z'n voor en z'n nadelen
Sita, balen hoor! Engeltje, ik heb ook al eens n draagzak overwogen. Kun je tenminste ook gewoon fietsen! Kleding shoppen doe ik sowieso niet zo snel als ik alleen met Liza op pad ben. Veel handiger als mijn vriend daar ook bij is.
Engeltje, nee ze heeft verder niets gezegd. t is gewoon afwachten dus. Had net weer afscheiding, maar dit was echt weer wat dikker. Hoezo je lijf kan je voor de gek houden? Aan de andere kant wel prettig dat dit overduidelijk afscheiding was,.. hoef ik ook niet te twijfelen aan de vk.