Wie gaat er nu ook voor haar eerste kind, deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door engeltje23, 30 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Balen sita! Wel fijn dat dit overduidelijk afscheiding was idd, al hadden we natuurlijk liever overduidelijk vruchtwater gehad ;)

Pfff ik baal zo enorm! Wilde net bij mn ouders naar t toilet gaan, zak ik ineens zo door mn rug heen :( Kon me niet meer bewegen, niks! Heb daar een hele tijd over de trapleuning heen gehangen en mn moeder heeft mn rug staan masseren. Uiteindelijk heeft ze me naar huis gebracht en in bed gelegd met paracetamols en een warme kruik. ( vraag me niet hoe dat gelukt is....) Zo aan t eind van je zwangerschap kan je dat er echt niet bij hebben :(
    Morgen een jaar getrouwd en wilden lekker uit eten gaan en daarna naar de bioscoop, maar hoop dat dat gaat lukken. Voor nu kan ik me amper bewegen, de pijn trekt door in mn benen tot aan mn kuiten, bah!

2. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Oef, sterkte Engeltje!

Ik check weer uit voor vandaag. :)

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Thnx! Check ook uit...

4. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
  5. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    @Sita... nog niks meid?! ;)

@Engel.. hé bah!! Nee zoiets wil je er niet ook nog bij hebben zo aan het einde.. of eigenlijk.. nooit!
    Hopelijk voelt je rug al beter nu?

@Liz.. dan zou een draagdoek/zak toch ideaal zijn voor je? Kun je gewoon lekker overal doorheen bonjouren zonder grote wagen die overal en tegen iedereen aan botst!;)

@Flier.. fijn dat het wandelen zo lekker was meid!! Lekker pronken met je mooie ventje!

@hier.. nou voelde me gister niet goed hé.. buikgriepje denk ik.. komt vriendlief thuis gisteren jah die had ook wat last van van alles! ;)
    Hij wel gewoon saus gehad bij de rijst en ik gewoon droge rijst met kipfilet.. nog wel tig x naar de wc geweest maar oké...
    Vannacht... kroop mn vriend zowat in me.. en ik had het zooooo warm!! Dus ik hem aan de kant schoppen en zei pak toch s op zeg hebt zo snikheet! Zegt ie maar ik heb t zooo koud.. en met dat ie dat zegt hangt ie boven een emmer... ;)

Daarna voelde hij zich stukken beter toen dat eruit was.. vanmorgen 8uur.. Jesse was wakker.. ik was al beneden om mijn kolfspul te halen.. komt vriendlief aan.. zeg.. wil jij Jesse wel doen verder want ik ben zooooooo ziek..:x
    Ik zei tjah.. en ik niet natuurlijk... zegt ie jah Ben jij duizelig? ben jij slap? Nooouuuu.. laat me denken.. gister niks gegeten behalve wat rijst... ondertussen wel leeg gezogen worden paar keer per dag... :x
    Heb ook niks meer gezegd..

serieus... kerels zijn zulke watjes dan.. die hebben precies hetzelfde maar toch is het bij hun 100x erger!
    Ik was ook strontmisselijk... maar... ik kan gewoon niet overgeven.... Echt niet.. tzit me tot achter in de keel omhoog maar t komt er niet uit!

Noujah.. al met al.. ik zit dus beneden nu met Jesse en vriendlief ligt nog op bed! Hij moest repeteren vandaag van 10 tot 17..
    ga m ook niet wakker maken dat ie moet afbellen.. hijs oud genoeg om dat zelf te bedenken... toch? ;)

Voel me al iets beter dan gister.. zo pas 2 beschuitjes gehad en ze zitten er nog in.. :D

6. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Beertje, nou...dat was voor mij nou echt het moment geweest dat de bom zou ontploffen hoor! Sorry dat ik het zeg hoor, maar die vent van jou, die zou eens een flinke schop onder zijn kont moeten krijgen. Ik word er echt een beetje boos van hoor. Als ik jou zo hoor, dan heeft hij alle tijd en ruimte voor zichzelf en voor zijn hobby en kan jij hier wel naar fluiten. Gisteren schreef je al dat hij het badje niet leuk vond. Is er iets wat hij wel leuk vindt?! Jullie hebben samen een kind, maar ik mis het 'samen' een beetje bij jullie. Wat zit hier achter? Vindt hij het stiekem een beetje eng om Jesse te verzorgen? Is hij wat onzeker ofzo? Misschien dat zijn houding daaraan ten grondslag ligt? Want weet je, je kunt Jesse ook samen in bad doen he? Dat hoeft toch niet perse onderverdeeld te worden? En zo zijn er zoveel dingen die je ook samen kunt doen. Bij ons maakt bijvoorbeeld de een het flesje en de ander geeft het dan. Bij naar bed gaat; de een trekt haar dr pyjama aan, de ander stopt haar in. Of we stoppen haar gewoon samen in..als ze in de stemming is. Want als Liza echt, echt moe is...dan moeten we zoveel mogelijk prikkels reduceren, anders kan ze finaal over de kook gaan. Er is toch wel een middenweg te vinden, zodat er een beetje balans is in de zorg voor Jesse? Ik vind het zo sneu voor jou. Er is zo weinig ruimte voor jou. En ik kom nu misschien heel fel uit de bocht, maar dat komt omdat ik de indruk heb dat je een klein beetje over je heen laat lopen. Je man komt er steeds maar makkelijk vanaf als hij een beetje 'zielig' doet. In ieder geval...dikke knuffel voor jou! En ook jij verdient wat tijd voor jezelf en liefde, aandacht en troost als je je niet lekker voelt of als de dag weer om is en jij je zo uit de naad hebt gewerkt om alles in goede banen te leiden.

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ beertje: heeele dikke knuffel voor jou meis! Wat zijn vrouwen toch sterk dan he! Groot gelijk dat je hem daar niet voor wakker maakt hoor, hij is oud en wijs genoeg! Gelukkig voel je jezelf al wel ietsje beter als gisteren, hopelijk ben je snel helemaal opgeknapt!

@ sita: hoe voel je je meis?

Hier nog steeds ontzettende rugpijn, vooral naar de wc gaan en ervanaf komen is heel erg lastig.
    Zolang ik stil zit of lig gaat t wel iets beter gelukkig. Hopelijk zakt t snel nog iets meer af, want wil toch echt ff uit eten met mn mannetje, tis toch een speciale dag! Maar en bios en uit eten gaat t um natuurlijk niet worden, dus dat wordt een keuze maken......

8. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Nope, helemaal niks hier. Vanochtend wel weer vochtverlies, maar dat zal ook wel afscheiding zijn geweest. Rook in elk geval totaal niet zoals gisteren.. zat bijna geen geur aan. Verder vandaag wel een stuk meer last van mn rug, maar niks geen weeën of zo. Ga t maar rustig aan doen.

Beertje, denk je aan jezelf meid? Ik weet dat t lastig gaat met zo'n klein ventje, maar die grote vent van jou mag echt wel meer doen hoor. Enneh, heel goed dat je hem gewoon laat liggen. Hij moet er zelf maar aan denken om af te bellen. Petje af voor jou hoor dat je 'gewoon doorgaat', maar creëer ook wat tijd/ruimte voor jezelf.

Engeltje, sterkte meid. Is knap lastig om het zo flink in je rug te hebben. Enneh, inderdaad niet allebei doen vandaag hoor. Denk om jezelf.

9. Liz81

Liz81 Niet meer actief

#4669 Liz81, 23 sep 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 sep 2012
    Engeltje, gefeliciteerd met jullie trouwdag!! Wat ontzettend rot dat je gisteren door je rug bent gegaan en dat je daar nu zo'n last van hebt. Zeker als je voor vandaag allemaal leuke dingen had gepland. ipv de bios dan maar een dvdtje? Of de dvd van jullie huwelijk terug kijken? Als deze er is natuurlijk! Hoe dan ook, maar er een romantisch dagje van. Moet ook wel zonder bios lukken, toch?

Sita, kom op...vandaag ga je gewoon bevallen hoor! Het is nu wel genoeg geweest met dat rekken ;)

10. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Thnx liz! En onze trouwdvd staat aan hoor!
    We gaan om 14.00 ff lekker lunchen en dan maken we er verder idd een leuk dagje thuis van....

11. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Sita en Engeltje, wat maken jullie het toch spannend!!!!

Engeltje, gefeliciteerd met je trouwdag!
    Vervelend van je rug zeg, kon d'r ook nog wel bij :(

Sita, vervelend dat je vocht verliest maar neit weet wat het is! Hopelijk begitn eht snel bij je!!

Beertje, wat vervelend dat je ziek bent! Hier nog 1 :(
    Maar meid zoals de andere ook al zeggen... je man mag jou echt wat meer ondersteunen hoor!!!
    Sterkte meid en hopelijk voel je je snel beter!!!

@ Liz, wat super dat je een parfumbon gekregen hebt van je vriend!!! Een kleine attentie die enorm gewaardeerd wordt!!! Fijn joh!
    Wel ongelooflijk K U T dat jullie vakantie niet door gaat! Ik kan me voorstellen dat je er erg boos om bent geweest.
    Maar het is geen gedwongen behandeling toch? En je vriend wilde ook graag? Konden jullie dan niet tegen de zin van de arts in gewoon toch gaan?
    Als zij 2 behandelingen af kunnen zeggen dan kan je vriend er vast wel 3 missen toch?

Maar ik kan me ook voorstellen dat je er niet tegen in wilt gaan!! Het is toch het welzijn van je vriend...
    Maar goed, het is en blijft ongelooflijk balen!!!

@ Wolkje, meid, ik heb zo veel respect voor jou!!! Je hebt het echt neit makkelijk en heel goed dat je je hart hier gelucht hebt!! En dan ook nog dat getob met die borsten! Ik kan me helemaal voorstellen dat je gestopt bent hoor!!! Petje af voor jou!!
    Heb je intussen al een afspraak gemaakt bij de arbo om te bespreken dat je nog niet wilt/kunt beginnen met werken?
    Wel doen he meid!!!

@ Flier, wat ben je toch lekker aan het genieten!!
    Hoe gaat het nu met Adam? Komt hij nu wel goed aan?

@ Hier, hier ook een zieke!!
    Heb gisteren zo afgezien!!
    We waren naar mijn zus (2 en half uur rijden hier vandaan...) en we rijden net weg toen ik buikpijn kreeg!! Uit eindelijk bij elke bezinepomp gestopt... maar iedere keer als we stopte begon Saar helemaal overstuur te huilen...
    Was dus erg afzien!!! Heb echt een partijtje zitten huilen in de auto... was niet fijn!!
    Nu voel ik me nog stik beroerd! Mijn buik doet pijn omdat er niets in zit maar eten lukt ook niet echt. Erg lastig!
    Manlief is helaas ook niet thuis... gelukkig maar dat Saar niet de moeilijkste is!! Voelde me alleen te slap om d'r te wassen dus dan maar geen wasbeurt! Heeft manlief vanavond weer wat te doen! :)
    Lig nu lekker met een dekentje in mijn fleecetrui op de bank!

Maar meiden, ik ben zo trots!!!
    Saartje geeft steeds aan te willen zitten... Dit kan ze alleen natuurlijk nog niet zelfstandig! Dus als je haar handjes pakt dan trekt ze zich op en met wat ondersteuning (1 vinger is al genoeg) kan ze zo een aantal minuten zitten bij je op schoot!!
    Zo knap!
    Daarnaast gaat ze steeds meer brabbelen en pakt ze steeds meer dingen vast!!! Zo super lief en leuk!!!

Het voeden gaat wel een beetje wisselend! Ze is neit meer zo onrustig maa rdoet er wel een uur over...
    Nu ik me niet lekker voel kolf ik even niet na want het is al heftig genoeg om Saartje zelf te voeden.
    Ik ga dinsdag wel even naar het lactatiekundig spreekuur. Hopelijk kan ze me leren voeden zonder tepelhoedje... Dan zal de borstvoeding ook beter gaan lopen waarschijnlijk!

12. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    O en nog iets grappigs...

Als Saartje 's nachts haar tutje kwijt is dan ga ik altijd met mijn hand op zoek naar haar tutje.
    Nu is het al een aantal dagen dat ze dan gelijk mijn hand grijpt deze naar zich toetrekt en dan op mijn vinger gaat sabbelen! Ze knuffelt dan echt een beetje mijn hand!!! ZOOOO schattig!!

13. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Pluus, wat heerlijk om je belevenissen met Sarah te lezen. Ik geniet helemaal met je mee! Grappig dat Sarah ook zo'n knuffel behoefte heeft. Dat heeft Liza ook. Als ik haar in haar bedje leg, dan leg ik er altijd een knuffeldoekje naast, die pakt ze dan beet en daar wrijft ze haar hoofdje dan helemaal in. Zo schattig! Ook Liza wil echt al zitten. En het lukt haar nu ook om eventjes helemaal zelf recht op te zitten. In de kinderstoel zit ze al een hele tijd heel knap zelf en dan heeft ze ook het hoogste woord! Ik wil komende week ook een ander badzitje kopen, want Liza ligt de hele tijd met haar hoofdje omhoog, ze wil gewoon zitten. Kan ze lekker zittend badderen!

En ja, we kunnen zeker tegen het advies in gaan. Maar wat voor een signaal geef je dan af naar zijn werk? Dat risico kunnen we gewoon echt niet lopen, met die nieuwe woning die we net hebben gekocht. Daarnaast wordt hij dan gewoon uit zijn therapie gezet en deze heeft hij toch echt wel nodig. Dus...het is niet anders, maar de vakantie gaat voor ons helaas niet door. Ik heb er nog steeds heel erg de balen van. Alsof we nog niet genoeg gestraft zijn!!

Wat rot dat je niet lekker bent. Een geluk dat Sarah zo'n dotje is. Kun je toch nog genieten, ondanks dat je niet lekker bent. Beterschap!

14. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Beterschap Pluus! Vervelend dat je zo slecht te pas bent.. maar wat een geweldige verhalen heb jij over Sarah zeg! hihi, kan echt meegenieten zo.

Nou meiden, ben benieuwd of ik het record van 41+5 ga verbreken. ;) Misschien klopte mijn eerste gevoel wel, dat de kleine er uiterlijk komende zaterdag is. De nieuwsgierigheid neemt hier enorm toe. Wil zoooo graag ons kleine mannetje zien, knuffelen, ruiken,... zucht! ;)

Liz, wanneer moest jij bij je nieuwe baan beginnen met inwerken? Komende week toch?

Beertje, hoe gaat het met jou? Ben je al wat opgeknapt?

15. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Pluus: Wow... dat is best snel als Saar nu al wil/kan zitten? Of niet? Super joh... het wordt echt al een grote meid! Leuk om al die vorderingen te lezen.. ik leer er meteen van... (en ook van de verhalen van de anderen!). Adam was vanochtend, net zoals gisteren, weer 10 gram aangekomen... dus gestaag gaat het steeds beter. De kraamhulp was zeeeeeer tevreden.. en wij dus ook! Ennuh... Beterschap voor jou!

@Liz: Ik kan me goed indenken dat je de balen hebt van de vakantie.. je keek er ook zoo naar uit! Kunnen jullie het wel annuleren? Of ben je je geld kwijt?

@Beertje: Ook beterschap voor jou...! En zieke mannen... brrrr... praat me er niet van. Gelukkig kan ik wat streng tegen mijn vent zijn als ik vind dat hij zich aanstelt... meestal geef ik 'm 1 dag dat hij extreem zielig mag zijn... en daarna moet hij dapper zijn... :p Dat is al meer dan wat ik normaal krijg... :D En dat zeg ik dan ook.. en dan is hij ook meteen minder zielig aan het doen.... Ik weet alleen niet of deze aanpak ook bij andere mannen werkt :)

@Sita: Oh meis... spannend!!! En om het record te breken van 41wk5dg heb je nog wel eventjes te gaan hoor....! Maar jij ging toch uiterlijk morgen bevallen (volgens je vriend)??? :D

@Engel: En bij jou ook nog alles rustig?

@Wolkje: Het lijkt mij een hele legitieme reden dat je stopt met borstvoeding als het op deze manier moet!!!!! Ik heb diep respect voor hoe jij met de hele situatie bij jou thuis omgaat. Dikke knuf!

@Hier: Vanochtend voor het laatst kraamzorg gehad.. wel jammer.., want ik kon het erg goed met de hulp vinden!!! Echt een superleuke spontane, jonge meid! Vanmiddag zijn mijn schoonouders geweest... en Adam is weer enorm verwend... Ik heb nu een hele kleding collectie in maat 68 liggen... op zich wel makkelijk! :D Gisteren van mijn zus ook al alles in 68 gehad... Hij heeft weer van 1.15u tot 5.15u doorgeslapen... zo fijn! Hij wordt eigenlijk niet meer zo vaak wakker als ik 'm voor een dutje neer leg... tussen de voedingen door (die om de 3 uur zijn overdag) slaapt hij zo'n 1,5 tot 2 uur... Ik kan zo van hem genieten omdat hij heerlijk in zijn velletje zit. Hij heeft wel af en toe van die vieze oogjes... maar dan krijgt hij een druppeltje moedermelk... en dat laat ik even zitten en daarna reinig ik zijn oogjes met uitgekookt water.

Nou... nog ff dan de kleine showen, als hij niet zo streng/boos kijkt...

Bijgevoegde bestanden:

16. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmmm.. het lijkt op de foto's wel net alsof hij spleetogen heeft... maar hij heeft juist grote kijkers.. hahahaha....

17. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ pluus: thnx meis!
    En wat vervelend dat je ook zo ziekjes bent! Volgens mij hangt er echt iets in de lucht op t ogenblik. Hier in de omgeving ook veel mensen ziek of onderweg, blijf mooi uit hun buurt, heb wel genoeg zo ;)
    En wat een sterke meid heb je zeg dat ze zichzelf al zo optrekt, knap hoor! En oh zo schattig dat ze je hand beetpakt en ermee knuffelt snachts...*smelt*

@ sita: hoop voor je dat je dat record niet gaat verbreken!

@ flier: prachtige foto's meis, echt geweldig met die donkere haartjes! Hihi Nick dacht dat hij al een stuk ouder was als een weekje omdat hij er zo wijs uitziet met die haartjes ;)

Nou we hebben toch nog lekker geluncht bij mn mannetje op zn werk... Lekker veel vis gegeten, mmm!
    Mn rug gaat wel ietsje beter gelukkig, kan weer iets normaler lopen, alleen naar t toilet gaan blijft verrot lastig! Naja komt goed ;)
    Wordt alleen wel een beetje moe van mensen die maar blijven zeggen dat ik hem nog eerder moet laten halen omdat t niet zo goed gaat met me. Tuurlijk, ik voel me ook echt rot, maar dat is al zolang dat deze paar dagen er ook nog wel bij kunnen. Nog maar uiterlijk 11 daagjes :D

18. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Engeltje, fijn dat je je wat beter voelt en toch lekker bent wezen eten met zn 2en. Enneh, inderdaad.. die daagjes kunnen er dan ook wel bij dat je je wat beroerder voelt.

Flier, wauw! Wat een mooi ventje! Enneh.. volgens mn man komt ie uiterlijk morgen ja. Nou, hoop het!

Hier, gaat goed.. rugpijn is wat minder nu, maar ben nu wel misselijk. Vaag lijf hoor... Ach ja, alles voor de komende bevalling en de beeb die erop volgt! ;)

19. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Check uit.. :)

20. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0