Wie gaat er nu ook voor haar eerste kind, deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door engeltje23, 30 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    Engeltje, gefeliciteerd met je trouwdag nog! Fijn dat je toch een fijne dag hebt gehad ondanks je rugpijn. Misschien wel jullie laatste uitje samen, gekke gedachte of niet? :)

Beertje: hè meid, niet leuk! Jij voelt je ook niet lekker en dan moet jij alsnog alles doen! Is hij nog wel naar z'n repetitie gegaan?
    Ik vind ook dat je er best een keer iets van mag zeggen hoor, dit is niet leuk meer voor jou! Jij doet alles alleen eb neemt de zorg voor jullie kleintje helemaal op je!
    Het is natuurlijk super fijn dat hij zo veel werkt om jullie gezinnetje te kunnen onderhouden, maar er moet ook tijd zijn voor jullie!
    Dikke knuffel voor jou!

Sita: het blijft spannend bij jou! :)

Liz en pluus: leuk hoor, om te lezen hoe jullie meisjes zich zo goed ontwikkelen! Dan weet ik meteen wat ons hier te wachten staat de komende tijd!
    Pim begint elke dag meer te lachen, dat is toch zo heerlijk!!! Hij kan je heel indringend aankijken en dan ineens een dikke vette glimlach en ook al wat geluidjes er bij :)

@hier: gistervond een gesprek gehad met m'n ventje. Heb aangegeven dat het voor mij allemaal nog heel zwaar is en ik er wel vaker over zou willen praten samen. Hij zit alleen in een hele mindset dan ik blijkt nu. Hij is alleen bezig met herstellen en vooruit en zo snel mogelijk ons normale leven weer op te pakken. Verwerken van alles heeft hij een beetje overgeslagen, misschien komt het nog, misschien niet. Hij zei ook dat hij tijdens de behandelingen gewoon nergens anders mee bezig was als weer naar huis kunnen en t ziekenhuis uit.
    Dat maakt het wel lastig, we zitten allebei in een andere fa's van het verwerken. Ik merk nu dat ik niet zomaar verder kan gaan, terwijl ik dat in eerste instantie wel wilde en hij doet dat nu wel.
    Hij is zich nu wel bewust van hoe t voor mij allemaal is geweest en zegt dat hij er wat vaker bij stil gaat staan. Ven benieuwd.
    Ook heeft hij aangegeven hoe trots hij is op hoe ik alles doe (zeg dat dan ook een keer!!!!) en dat hij zo blij was met mij en Pim omdat dat voor hem een mega drive was om verder te gaan, zonder ons had het voor hem veel zwaarder geweest.
    Fijn om tw horen maar dit moeten we dus allebei wat vaker op tafel gooien, scheelt veel gepieker ;)

Hij gaat volgende week beginnen aan een herstel en balans programma in het ziekenhuis, dat is speciaal voor mensen die chemo hebben gehad en dan ga je sporten onder begeleiding en krijg je dieetadvies etc om weer te herstellen. Ik geloof dat een soort therapie/praatgroep hier ook onderdeel van is, dus wellicht helpt dit hem ook. Hij zou daar ook kijken of er wellicht ook zoiets bestaat voor de partners, misschien wel fijn.

Nou, ik ga lekker douchen en m'n knappe knul showen op t werk!

2. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Check in.

Wolkje, wat goed zeg dat jullie zo'n gesprek hebben gehad. Hoop dat hij inderdaad er wat vaker stil bij gaat staan en ook zégt dat hij trots op je is. Schijnt dat mannen daar wat moeite mee hebben om dat ook een keer te zeggen. Ben benieuwd hoe dat programma in het ziekenhuis voor hem werkt, hoop dat hij er inderdaad ook wat mee gaat verwerken. Zet m op meid! Enneh.. prachtig die grote glimlachen van Pim!

Nou, ik blijf nog maar even braaf in- en uitchecken. Heb vanochtend wat meer krampen, maar voel me prima. Gisteravond wat misselijk geweest, maar ook daar heb ik nu geen last van. Wel wat pijnlijkere boobs. We wachten de 24ste maar weer af...

Engeltje, gisteren een leuke dag gehad? (ondanks je rug?)

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Check in..

@ wolkje: thnx meis! Wij zeiden dat gister ook nog tegen elkaar idd heel gek! Mn man had trouwens als verrassing dat hij lekker met ons een weekendje weg wil in november ofzo, kijk er nu al naar uit!

En fijn dat jullie zo goed hebben gepraat meis, nu begrijpen jullie elkaar wat beter en weten jullie van elkaar waar je behoefte aan hebt! Heerlijk dat hij heeft gezegd dat hij zo trots op jou en Pimmetje is, hopelijk zegt hij dat nog veeeeel vaker!
    Hopelijk kan je als partner zijnde ook deelnemen aan de therapie, al is t maar een paar keer en anders kan je natuurlijk zelf ook aankloppen bij een psycholoog of een maatschappelijk werker he.... Dikke knuf!

@ sita: jammer dat t nog zo rustig is bij jou meis!
    Wij hebben gister nog wat visite gekregen van onze ouders en savonds hebben we thuis op de bank een filmpje gekeken, lekker rustig aan dus, maar wel gezellig ;)

Vannacht ben ik onwijs aan t spoken geweest, werd wakker met mega koppijn, misselijk en kon echt niet meer slapen. Uiteindelijk ook weer onwijs moeten spugen, waardoor ik ook nog eens mn urine liet lopen en daarna deed heel mn lichaam pijn, voelde me echt zo verdrietig.
    Mn mannetje was uiteraard weer ontzettend lief voor me, maar ook daardoor moest ik weer huilen, pfff tis tijd dat t 10 dagen verder is! Of liever nog 14 dagen verder en dat we lekker als gezinnetje thuis zijn!

4. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Wolkje, wat fijn dat je zo'n goed gesprek gehad hebt met je man! Dat lucht op of niet? En ook erg fijn dat je nu eens uit zijn mond hebt gehoord hoe trots hij op je is. Dat heb je gewoon wel eens nodig he?

Engeltje, zo, jij bent lekker bezig geweest vannacht zeg! Hoe is het nu met je rug dan? Jeetje over 1,5 week ben je gewoon mama. En dan alleen Sita en Uk nog en dan zijn alle baby's er! Yeah! Dan kunnen we voor de tweede gaan met zijn allen haha.

Hier: Ik kreeg vandaag een sms dan een goede vriendin van me afgelopen vrijdag is bevallen, nadat ze met spoed op was genomen ivm HELLP syndroom! Jeetje, ben me rot geschrokken zeg. Moeder en kind maken het nu goed, maar bah...dat is niet misselijk zeg.
    Verder vandaag mijn 'exit-gesprek' gehad. Fijn om eens lekker aan te kunnen geven wat er allemaal beter zou kunnen daar op de werkvloer. Hopelijk gaan ze er echt wat mee doen. Straks naar de verjaardag van mijn nichtje die 1 jaar wordt, in Hengelo.

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ liz: heerlijk zown gesprek waarin je alles lekker kwijt kunt!
    En heftig van je vriendin zeg! Hoeveel weken was ze?

Mn rug doet echt nog zeer, zo ook mn hoofd, dus nam net paracetamol in en hoppa daar ging ik weer, alles eruit :(
    Pff ben er zo klaar mee!

6. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Heftig Liz! En inderdaad.. hoeveel weken was ze? Lijkt me echt pittig dan. Gaat nu alles wel goed met hun?

Engeltje, t zit je niet mee he? Kan me indenken dat je nu wel 2 weekjes verder wilt zijn. Nog even meid, en dan kunnen jullie samen heerlijk genieten van het kleine mannetje!

Hier ook steeds meer last van mn rug.. t lijkt alsof het met vlagen komt, maar kan er niet echt iets van maken. Zal dus wel weer voorwerk zijn. Ik ga zo even lekker Boer zoekt vrouw terugkijken en lekker bankhangen vandaag. Misschien eind van de middag nog wat nuttigs doen, maar nu even niet.

7. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Trouwens, we krijgen van mijn schoonouders zo'n Stokke tripp trapp stoel. Helemaal leuk!

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Leuk sita, krijgen wij ook! :)
    En idd doe maar lekker rustig aan, doe ik ook hoor, mn man is nu boodschapjes doen en ik blijf lekker op de bank...
    Vraag me alleen af wat ik nu moet doen met de paracetamol, mn hoofd ontploft zowat van t spugen en de hoofdpijn, maar weet niet of t kwaad kan als ik nu weer wat inneem en of t wel zin heeft. Kan gewoon niks binnenhouden...

9. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Engeltje, bah...kan me voorstellen dat je er nu wel genoeg van hebt hoor. Nog ff je tanden op elkaar!

Sita, klinkt idd als voorwerk. Bedenk het nog even tien keer zo erg en dan weet je hoe weeën voelen ;) Wil je niet bang maken hoor hihi! Maar goed, toen ik dus al met het echte werk bezig was, dacht ik ook alleen maar: als dit het nog niet is, hoe voelen echte weeën dan wel?!

Mijn vriendin was geloof ik een week of 37. Misschien iets verder of minder ver. Ze was geloof ik zo rond 7 oktober uitgerekend. Nu gaat het goed met ze, ze liggen beiden nog in het ziekenhuis. Heel gek, maar dacht de afgelopen week al veel aan dr. Ik hoop dat ze snel naar huis mogen!

10. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Gelukkig dat ze al zover was dan in ieder geval!
    Hopelijk kunnen ze idd snel naar huis!

11. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Heej meiden! :)

Hier gaat het gelukkig weerbeter! Voel me niet ziek meer en hou weer alles binnen! :)

@ Engeltje, het is niet fijn maar anders een zetpil? Zo veel pijn is ook niet alles!
    Fijn dat je wel hebt kunnen genieten van jullie trouwdag gisteren! En super joh dat jullie lekker weggaan met z'n drietjes!!!

@ Sita, dat voorwerk blijft bij jou ook bezig he! Wordt tijd dat het geen voorwerk meer is!!
    En wij krijgen (als het goed is...) een trip trap van mijn zussen! Joehoeee!!!!
    Welke kleur wil jij? Ik vind die amerikaanse noten kleur zoooooooooo mooi maar die is zoooooo veel duurder als alle anderen dat het dat niet wordt! Ga nu voor walnoten! :)

@ Wolkje, goed dat je met je mannetje gesproken hebt!!!
    Was het leuk op je werk?

@ Liz, jeetje schrikken van je vriendin! Gelukkig maken ze het goed!
    Geniet van de verjaardag vandaag!!!

@ Flier, hoe is je eerste dagje zonder kraamhulp?
    Fijn dat Adam toch weer goed groeit!!!

@ Beertje, ben je ook weer beter?

@ Hier.... over al onze horkerige mannen gesproken die niet aangeven hoeveel ze ons waarderen...
    Ik pakte gisteren Saartje uit de box toen ze wat aan het jengelen was dus ik zeg zo... Saar je hebt geluk dat je mama vandaag niet zo veel kan hebben omdat ik niet lekker ben... zegt mijn man... nee hoor Saar... je hebt gewoon de allerliefste mama van de wereld!!!! Nou toen kriebelde het in mijn buik hoor!!!! :D:D:D:D

12. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Pluus, aah! Wat een lieve vent heb jij! haha.. ondanks alle minpunten van de kerels, zijn er ook genoeg pluspunten hoor! ;) Enneh.. wat betreft de stoel, denk dat wij voor wit gaan of voor die taupe/grijs kleur. Past het best bij de rest van ons huisje, denk ik.
    Ik vind het nu trouwens ook hoog tijd voor het echte werk hoor! Dat voorwerk is wel genoeg geweest. Wil mn kleine mannetje zien! :D

13. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Ja ik kan me voorstellen dat jij het ook helemaal beu bent!!! Heel de zwangerschap kijk je uit naar 1 datum en als dan je kindje alsnog niet komt... pfff dat is blergh!!!

En die mannen hebben ook zeker pluspunten hoor!! Ben erg blij met mijn man!
    Tja hij kan horkerig zijn maar ik ben pietje precies en kan goed zeuren dat hij dit en dat en zus en zo nog moet doen en dat pikt hij ook dus ik mag niet klagen! :)

Tja wij hebben hier alles houtskleur dus dan maakt het niet zo uit welke kleur hout je erbij pakt! :) Dus vandaar dat ik voor wat donkerdere kleur hout ga! :)

14. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Nee, dan maakt de kleur niet zoveel uit. We hebben hier teakhout thuis, dus vind daar wit of dat taupe kleurtje het mooist bij.

Ik ga even heel slecht doen.. namelijk naar de Hema! ;)

15. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Hahaha heel veel plezier!!! :)

16. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    oeeeh... slecht hoor sita! :)
    Ik merk dat ik nu pas echte shopdrang heb. Ik kon natuurlijk tijdens mn zwangerschap niet veel kopen omdat ik niet wist wat het zou worden, maar nu Pim er is haal ik het lekker in hoor!
    kan het niet laten iets te kopen elke keer als ik langs de hema/prenatal/v&d/h&m kom...

en dat al dat voorwerk maar eens doorzet bij je!

@engeltje: he bah... wat balen dat je zo ziek bent zeg! doe het maar lekker rustig aan en idd, neem een zetpil ofzo. Zorg in ieder geval dat je veel drinkt, als dat gaat (slappe thee ofzo) want dat scheelt vast al in je hoofdpijn. en als je dan eenmaal wat thee binnen houdt kun je iets van bouillon proberen en het zo opbouwen. beterschap hoor!
    en misschien toch niet een idee de ks te laten vervroegen?

pluus: ah wat lief! Fijn he, als je dat af en toe eens wordt gezegd :) en idd, ook al hebben onze mannen allemaal hun dingetjes, het blijven natuurlijk lieve schatten en we houden toch wel van ze :)

Vanmorgen even op t werk geweest met ebschuitjes, was leuk! Ik heb toch een schat van een collega... ze heeft al bij iedereen aangegeven dat ze me niet teveel moeten belasten als ik terug kom en ze waarschuwt mijn baas regelmatig dat ze niet moet denken dat ik meteen weer volop aan de slag kan. en dat helpt, want toen mijn baas hier was afgelopen vrijdag gaf ze zelf al aan dat als ik meer tijd nodig heb ik dat aan moest geven (en dat is echt heel wat voor haar doen)
    Fijn dat ze achter mn rug om zo lief voor me zorgt! dat maakt het straks weer leuk om terug te gaan, wetende dat ik fijne collega's heb!

ben weer weg: flesjestijd!

17. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Wolkje, wat fijn dat die collega zo goed voor je zorgt! Enneh.. inderdaad goed kijken wat je aankunt hoor, en anders nog maar uitstellen dat je weer aan het werk gaat.

Shopdrang, valt mee hoor. :) t is meer om de tijd te doden, haha! (heb wel 2 van die basisshirtjes uit de aanbieding gekocht) Het ergste vind ik die lange dagen zonder mn vent op het moment. Tuurlijk wil ik onze kleine man dolgraag zien en vasthouden, maar de dagen duren me nu gewoon te lang. Ik zit nu meer dan 6 weken alleen thuis te wachten op de kleine, helemaal de laatste 2 weken is het echt wachten. En mn vent is aan t werk. Hij heeft nog wel aardig wat afleiding, maar als ik geen plannen heb op een dag, heb ik dus bar weinig afleiding.
    Ow ja, heb een gaaf vloerkleed besteld voor in de babykamer, voor weinig! En het kleed is gemaakt van.... jawel..... jeansstof! :D

18. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ pluus: wat lief dat je mannetje dat zei zeg! Kan me voorstellen hoe je je daarbij voelde, heerlijk! :)
    En die amerikaanse notenkleur is echt gaaf he! Wij stonden er ook al bij te kwijlen in de babydump ;)

@ sita: begrijp helemaal hoe je je voelt meis! Zit nu ook al bijna 13 weken thuis en op de dagen met veel afleiding gaat t een stuk beter als dat je niemand om je heen hebt. En zeker nu je je datum hebt gepasseerd is t gewoon echt rot.... Knuf voor jou!

@ wolkje: wat een fijne collega heb je zeg! Maar let ook wel goed op jezelf he en geef zelf straks ook goed aan waar je wel of niet aan toe bent!

Hier nu gelukkig niet meer gespuugd en ook mn hoofdpijn is weer helemaal weg gelukkig! Mn rug zal nog wel ff gevoelig blijven, maar is weer vol te houden, morgen naar de fysio.
    Vanavond weer ffies puffen en wij zijn aan de beurt om te trakteren dus heb samen met mn ventje nog wat cupcakes gemaakt.
    Hebben nog onwijs gelachen, want zit al de hele dag in mn pyjama, zonder zoogcompressen zeg maar. Begint t toch ineens eruit te komen in golfjes haha maar goed dat ik nog wel mn pyjama aanhad ;)

En thnx voor jullie lieve woorden meiden! Hoop dat t vanaf nu echt nog ff wat beter gaat, want weet dat t voor mn ukkie gewoon t beste is als hij nog ff blijft zitten, ben niet zo sterk in opgeven....

19. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Engeltje, fijn dat je wat beter te pas bent! hihi,.. en wat een verhaal zeg van je spuit-tieten! haha! Heb dat hier dus helemaal niet zo erg. Er komen alleen drupjes als ik in mn tepels knijp. haha!
    Hoop ook voor je dat het nu wat beter gaat meid.. nog eventjes.

Nou, hier best veel harde buiken, terwijl ik toch heel relaxed op de bank lig. Kleine man is ook best druk. Ik vind dit herfstweer toch echt wel wat hebben.. Zo gezellig met die regen buiten en dan zelf warm en droog binnen zitten. :)

Flier, hoe gaat het bij jou?

20. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @hier: Adam heeft een lastige dag... met name vanmiddag en vanavond.... Hij krijgt weer te weinig binnen... ik heb al over de dag na drie voegingen gekolfd en dat na de voeding van 18.00u nog gegeven.. maar toen kwam hij om 19.45u weer... toen maar weer 1 borst gegeven... nu valt hij soms wat in slaap... en dan weer wakker... zo sneu hoe moeilijk hij het met zichzelf heeft! Ik begreep dat rond de 9e dag hij een regeldag zou kunnen hebben.. dus wie weet heeft hij 'm vandaag... Ik mag van de vk geen fv meer bijgeven bij de laatste voeding... nou... ik kan hem gewoon niet voldoende bieden.. hoe vaak ik hem ook aan leg incl. kolfen... als hij dan honger heeft dan blijft hij maar huilen.. dat kost hem zoveel energie dat hij weer afvalt en weer meer eten nodig heeft etc... dus zo blijven we bezig. Ik ga 'm dus na de laatste bv echt ook een beetje fv geven...

@Sita: Zou jij niet al bevallen zijn...?? Merk je al iets? Of nog steeds het lichte rommelen maar geen concrete weeen?

@Engel: Mooi dat je je weer iets beter voelt... En nog 10 daagjes... Zo bijzonder. Ik hoop dat je nog kunt genieten van je zwangerschap de komende dagen!

@De rest: Sorry kanjers.. ik ben ff kwijt wat jullie allemaal geschreven hebben... ik heb het wel gelezen, maar niet onthouden.. slecht he... en dan moet ik weer terugbladeren en daar heb ik nu even geen energie meer voor dankzij de kleine lieve vent... Maarre... Dikke knuf aan jullie allen! Stuk voor stuk topmoeders..... en topmoeders in spe!!

Deel Deze Pagina