Wie gaat er nu ook voor haar eerste kind, deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door engeltje23, 30 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    flier JIJ bent zijn moeder en jij weet wat ie nodig heeft...gwn doen wat je denkt dat goed is...hier was dat ook zo met de nutrilon ik zei hij kan er niet tegen en alles en iedereen hd commentaar en cb zei nee hij is onrustig..tot dat ik na de ha ging en hij zei probeer andere voeding dus ik heb hem direct op friso gedaan en echt er ging een andere wereld voor ons open...hij is zoo ander mannetje geworden echt..kortom wat ik bedoel is MIJN moedergevoel had het gwn goed..heb het al die tyd gezegd...

vandaag naar de chiropractor geweest en hij is beperkt in zijn nekje en schoudertjes links en rechts..hij kom zijn rechte armpje niet omhoog krijgen en vandaag naar een behandeling alwel en hij kan ook niet naar links kijken en nu wel iets...dus het helpt wel..en nu hopen dat hij zij voorkeurshouding kwijt raakt hihihi...want als dit zo blijft en niet goed is getrokken als hij 6 maand is...dan moet hij miss een helmpje en dat wil ik echt voorkomen dat vind ik echt zielig voor hem..dus druk met hem aan de slag:)...

sita hup hup..kleine van sita laat je eens zien dan je mama en papa bewonderen en je lekker laten verwennen...

beer,liz,wolkje een dikke knuff voor jullie en hoop dat de mannen snel bij draaien...hier is hetzelfde wel een beetje...maar volgende wk operatie en dan moet ie wel..haha...

engel hou nog ff vol je bent er bijnaaaaa..04 okt toch??

uk lekker hoor paar dagen weg..heerlijk!!

iemand vergeten sorrryyy

fijne avond allemaal xxx

2. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Tja, nog steeds wat krampen en een zere rug met vlagen, maar kan er ook nog steeds niks van maken. De kleine is vanavond wel echt actief! Is lang geleden dat ie zo druk was.. misschien zegt dat wat? ;)

Flier, als je denkt dat hij toch een beetje fv nodig heeft erbij, volg je gevoel. Net als wat Danty zegt. Is ook niet goed als die kleine honger lijdt, lijkt mij. Je doet t top hoor meid!

Danty, klinkt allemaal goed zeg! Moet je nog een keer vaker naar de chiropractor, of eerst even afwachten? Helmpje is wel sneu als dat zou moeten, maar wel doen hoor als t nodig is. Vriendin van mij heeft het niet zo nauw genomen, en haar kleine vent heeft toch een beetje een afgeplat hoofdje. Valt nu niet meer zo op, maar als je het weet zie je het. Ook jij doet t goed hoor! Blijf op je moedergevoel vertrouwen hoor.

Haha, had trouwens wat grappigs.. mn telefoon is blijkbaar wat van slag. Heb 2 smsjes niet gekregen van mn beste vriendin. Deed haar net een berichtje op facebook, maareh.. hihi, die dacht dat ik al aan t bevallen was! :D Best grappig hoe iedereen me in de gaten houdt.

3. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Ik check weer uit voor vandaag. :)
    Slaap lekker meiden!

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ flier: he, wat vervelend zeg! En net wat danty al zegt, volg je hart, jij bent zijn moeder en als jij denkt dat hij bijvoeding nodig heeft gewoon doen!
    Toevallig net een hele avond gehad over bv en fv en het beste is ook gewoon naar behoefte te voeden. Zeker bij fv zijn mensen ontzettend gericht op wat hun beebje mag/ moet hebben volgens de richtlijnen, dat zie ik op mn werk ook. Maar kijk gewoon wat hij zelf aangeeft. Drinkt hij het op, prima, laat hij het staan ook goed, tenzij het natuurlijk echt teveel of te weinig gaat worden... Succes ermee meis, en misschien heeft hij gewoon idd even een regeldagje en gaat t morgen al weer beter ;)

@ danty: wat fijn dat er al direct iets is uitgekomen meis! Wanneer moet je weer terug?
    Heb je nog tips gekregen verder ook om zijn voorkeurshouding te verbeteren? Anders moet je het maar ff laten weten, want kom het heel regelmatig tegen op mn werk, dus wellicht kan ik je nog wat tips geven....
    En ja 4 oktober staat ie gepland ja, kijk er echt zo naar uit! Vooral na dit weekend en vandaag weer!

@ sita: haha nou wees blij want t is echt irritant soms hoor! Ik vertik t ook nog steeds om snachts wat op te doen, slaap op een handdoek, maar soms wordt ik er echt wakker van omdat mn arm ineens zeiknat is. Vond t wel grappig om nou eens bewust te zien wat er gebeurt, want als ik mn bh met zoogcompressen aanheb dan merk je t niet zo, maar t schiet er dus echt gewoon uit in kleine golfjes haha
    En meis laat nou vannacht die oefenweeen is doorzetten zeg! ;)
    Slaap lekker!

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Update: ging vanavond naar t toilet en terwijl ik opstond kwam er ineens een scheut vruchtwater uit.... Gebeld en op naar t ziekenhuis dus... Ctg, echo, enz was allemaal goed. Vermoedelijk heb ik dus ergens een scheurtje zitten.. Omdat ik nog voldoende vruchtwater had mocht ik kiezen: blijven ter observatie of naar huis en weeën afwachten of nog meer vruchtwaterverlies en weer terugkomen. Heb voor t laatste gekozen, dus ben benieuwd wat de nacht ons gaat brengen.....

6. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    Oh engeltje! Wat spannend!!
    Bij mijn vriendin begon het vorige week ook zo (die ook ks) en binnen 24 uur had ze toen haar kleintje in handen!
    Spannuuuund!!!
    En vast veel succes met alles, mocht t doorzetten!

7. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Ow spannend engel! Ik hoop dat het snel doorzet en dat je je mannetje snel in je armen zult hebben! Ook hoop ik dat het genieten dan kan beginnen en alle kwaaltjes dan over zijn!!!!

8. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Engeltje, jeetje meid...heel erg spannend! Het kan nu ieder moment in gaan zetten, maar het kan ook zo nog een paar daagjes duren. Hopelijk begint het gauw bij jou! Succes kanjer!

9. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Engeltje, wat maak je me nou! :D Spannend hoor! Hoe gaat het nu met je?

Hier is alles nog rustig.. nog steeds wat krampen en rugpijn, maar goed.. daar let ik al niet eens meer op. Eind van de ochtend moet ik weer naar de vk, dus ga even checken wat de stappen zijn als de kleine deze week nog niet komt. Langzamerhand wordt de tijd naar de bruiloft van mn zwager toe steeds korter. Maar ik wil ook niet te snel beslissen om ingeleid te worden of zo.. Liefst gewoon spontaan bevallen.

10. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Nou lieve meiden, het is extreem rustig gebleven, het blijft gewoon afwachten dus!
    Heb niet eens een krampje meer gehad en heerlijk geslapen.... Hoop toch dat t snel door gaat zetten nu, want vind t echt wel heel spannend zo !

@ sita: jammer meis!

@ wolkje: kreeg je vriendin snel weeën daarna?

11. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Hoop ook voor je dat het doorzet meid! In die spanning afwachten is niet wat. Moet je de gyn vandaag nog bellen over hoe nu verder?

12. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Engeltje, ik heb nog 1,5 week 'doorgelopen' met een scheurtje in mijn vlies.

13. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goeiemorgen allemaal...

Tnx voor alle steunbetuigingen!!! We hebben 'm lekker bijgevoed gisteren... waardoor hij vannacht goed heeft geslapen. Nu ben ik braaf na elke voeding aan het kolfen... en hopelijk gaat mijn melkproductie dan omhoog.
    Ik ben net nog alleen naar de HEMA gegaan... dat was ook echt even lekker. Ik kan weer 'normaal' lopen.... Joehoe!!!!

@Engel: Spannend meis.. Kan me indenken dat je nu zoiets hebt van: Laat maar komen!!!! Hoe lang mag je eigenlijk doorlopen met 'lekkend' vruchtwater? Ik dacht dat je dan binnen 24 uur moet bevallen.. of is dat niet bij een scheurtje bovenin..?

@Sita: Suc6 bij de vk. Ik ben benieuwd of je al 'vorderingen' maakt. Wanneer is die bruiloft ook al weer?

14. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Flier, goed naar je eigen gevoel geluisterd. Petje af! Je mannetje heeft heerlijk geslapen. En wat een verademing dat je weer een beetje normaal kunt lopen! Ben je gelijk een stuk mobieler en vrijer he? Wanneer je vliezen zijn gebroken, dan is het vaak zo dat de weeën binnen 24u beginnen. Als dat niet zo is, ja...dan kan het dus nog dagen duren. Engeltje is nu bijna 38 weken, dus ze gaan hier niets meer tegen doen om het tegen te houden. Injecties voor longrijping hoeft ze ook niet meer, dus het zal bij haar een kwestie zijn van afwachten denk ik?

Ik was 32 weken en een beetje toen bij mij de vliezen braken. Achteraf had ik dus een scheurtje boven in. Dat was voor mij in mijn voordeel, want dan verlies je minder snel vruchtwater dan wanneer het schreurtje onderin zit. Daarnaast was Liza al ingedaald waardoor haar hoofdje als 'stop' functioneerde. Voor mij dus allemaal gunstige omstandigeden waardoor Liza uiteindelijk met 34+2 weken geboren werd. Als de uk van Engeltje ook al in is gedaald, dan lijkt het veel op mijn situatie destijds en in het ergste geval zal ze gewoon tot 4 oktober moeten wachten. Maar...ik denk zelf niet dat het zo lang zal gaan duren hoor!

15. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ flier: fijn dat hij lekker heeft doorgeslapen, zie je, gewoon op jezelf vertrouwen dan komt t echt wel goed!

En idd liz, ze gaan het bij mij niet tegenhouden als ik weeen krijg of nog meer vruchtwater verlies, maar voor nu voelt t echt heel rustig in mn buik, mn ukkie houdt zich ook vrij stil tot nu toe. Mocht ik nu ergens last van krijgen dan gaan ze hem direct halen. Hoop dat t niet zolang duurt als bij jou, maar goed kan er beter wel rekening mee houden natuurlijk.... Verder ligt hij ook gewoon goed ingedaald, dus dat is waarschijnlijk ook de reden dat er verder nu niks uitloopt...
    Donderdag moet ik naar de gyn die de ks gaat uitvoeren en dan bespreken we gelijk over hoe het nu verder gaat.

Verder net bij de fysio geweest voor t eerst na de versie en ze is enorm geschrokken hoe erg mn bekken en rug achteruit gegaan zijn. Dit komt ook echt voornamelijk door de versie. Dat ik door mn rug ben gegaan komt ook doordat mn bilspieren hun werk niet meer doen en mn rug had alles dus overgenomen. Ze heeft t flink gemasseerd ( autsj!) en ik moet nu vooral weer heel veel gaan liggen. Maandag moet ik weer terugkomen als de kleine er nog niet is en ongeveer 2 weken na de bevalling komt ze thuis langs om te kijken hoe mn bekken eraan toe zijn om een verder behandelplan op te stellen.
    De eerste 4 dagen mag ik absoluut niks doen en zeker geen traplopen. Daarna mag ik wel traplopen om naar bed te gaan en verder niet, ook de kleine mag ik niet tillen, die moet worden aangegeven. Het liefste wil ze dat ik de eerste week gewoon zoveel mogelijk blijf liggen.
    Gaat dus echt nog vrij pittig worden allemaal, maargoed ik ga er maar aan toegeven, want wil natuurlijk zo snel mogelijk hersteld zijn.

16. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    flier: goed dat je je eigen gevoel volgt!! Jij bent zn mama en jij weet wat ie nodig heeft. En het isgewoon heerljk als je mannetje een beetje doorslaapt. zowel voor jou omdat je dan je rust kunt pakken als voor je mannetje. en voor je gemoedsrust is het ook fijn als je weet dat je kindje tevreden met een vol buikje slaapt in plaats van dat je je zorgen moet maken of hij wel genoeg krijgt.
    dus: blijf vooral doen wat jij denkt dat goed is, dat moederinstinct heb je niet voor niets!

Hoe lang slaapt hij nu 's nachts?
    Pim slaapt sinds hij op de fles staat van 23.00 tot tussen 3:30-4:30 uur. heeeeeeeerlijk! het was echt om de 2 uur bijna 's nachts, dus ik weet hoe fijn t is als je kleine ineens lekker een paar uurtjes doortrekt!

@Engeltje: mijn vriendin had op vrijdag het idee dat ze wat vruchtwater was verloren, het was maar een klein beetje, maar toch. Naar t ziekenhuis geweest en onderzoeken gehad maar ze konden niets vinden. naar huis gestuurd met de boodschap dat ze een inlegkruisje/maandverbandje in moest doen om evt iets op te vangen. de nacht van vrijdag op zaterdag had ze ' snachts weer het idee wat te verliezen, maar weer maar een klein beetje. na het douchen 's ochtends weer en toen ze over de gang liep drupte het echt langs dr been. Haar vriend zag dat en vond dat wel weer genoeg, dus heeft haar mee naar t ziekenhuis genomen. Daar aangekomen zei ze tegen de verpleegkundige nog van: ja dan zul je altijd zien dat het nu rustig blijft en er niets meer gebeurt. en op dat moment trekt ze haar broek uit voor het onderzoek en SWOESJ! als in de film, een enorme plas er uit. Dat was dus wel duidelijk toen!
    Omdat zij pas 36 weken was en het babytje erg klein wilden ze het rekken tot 37 weken, dus ze moest plat op bed, en aan de antibiotica om een infectie a la Liz te voorkomen. Uiteindelijk zijn zaterdagavond toch de weeen begonnen en zetten ze zo veel door dat 's nachts om 3 uur de kleine is gehaald met een ks.
    Dus het kan snel gaan! Maar zoals liz zegt: als het echt een klein scheurtje is kan het zo ook nog een week duren.

spannend :)
    Ik moet wel eerlijk zeggen dat (ja, en nu ga ik al die "vervelende" mensen volgen) dat ik het oprecht fijn voor je zou vinden als de bevalling iets eerder wordt dan 4 oktober. Je lijdt zo veel onder de zwangerschap en hebt het zo zwaar gehad en nog steeds... het kan nu geen kwaad meer voor t kindje, het is niet meer te vroeg, dus ik hoop dat hij zich snel aandient!

Hele dikke knuffel voor jou!

@hier: ik ben lekker cupcakejes aan het bakken voor mn vriendin waar we morgen officieel op kraambezoek gaan. had zin om lekker te knutselen!
    verder heb ik besloten dat ik eens uit ga zoeken of ik eens met iemand kan gaan praten of in therapie kan ofzo om te gaan dealen met alles. merk dat ik er zelf niet zo goed uit kom en mn vent en ik verwerken het allebei op een andere manier waardoor we elkaar ook niet echt kunnen helpen. tijd voor wat grover geschut dus lijkt me. vind het doodeng, maar alles om een goede, fijne en fitte mama voor Pim te kunnen zijn!

17. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Engeltje, ik hoop ook voor je dat het sneller gaat. Bij mij was 32 weken nog veel te vroeg om te bevallen, maar dat is bij jou niet aan de orde. Jouw kindje is er zo goed als klaar voor! Dus kom op kleintje van Engeltje, kom tevoorschijn! En het zal na de bevalling idd wel even pittig voor je zijn, maar het is echt beter voor je herstel. Ik weet zeker dat wanneer ik na mijn bevalling ook gewoon mijn rust had gehad, het herstel veel minder pijnlijk voor me zou zijn geweest. Jeetje, wat had ik er een last van dat al mijn organen weer naar hun eigen plek verhuisden. Als ik gewoon voldoende rust had gehad, dan zou dit met veel meer beleid zijn gebeurd waarschijnlijk. Daarnaast heb jij dan nog de klachten van je rug en je bekken, dus je hebt weinig keuze. Maar maar gebruik van de gelegenheid en laat je maar flink verwennen en in de watten leggen. De baby lekker op jullie slaapkamer, heb je hem altijd in de buurt. En dan is voor jou de kraamhulp helemaal een uitkomst. Lieverd, je hebt de hele zwangerschap kranig doorstaan, ondanks alle obstakels die je op je pad te verwerken kreeg. Je lijf heeft heel wat te verduren gehad dus die verdient het na de bevalling echt om even goed bij te komen en ontlast te worden. Zoals jouw lijf jou de afgelopen periode de zwangerschap door heeft geholpen, daar is het na de bevalling jouw taak om jouw lichaam tegemoet te komen. Wees maar lief voor je lijf en probeer je er aan over te geven, hoewel dat soms best lastig zal zijn. Maar echt, dit kun jij ook! Jij hebt Girlpowerrrr!

18. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Wolkje, meis...wat vind ik jou stoer! Heel erg goed dat je iemand gaat zoeken waar jij je ei bij kwijt kunt. Moedig en dapper besluit. Als mama happy is, dan is de baby ook happy. En ik weet niet of je er op zit te wachten, maar heb nog wel een adresje voor je zonder wachtlijst. Dikke knuff voor jou...vind je echt een kanjer!

19. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Pfffff meiden ik wil helemaal niet huilen, maar jullie maken me toch echt aan t huilen weer met jullie lieve woorden!
    Ik hoop ook echt dat t nu toch door gaat zetten en als dat uit zichzelf dus begint vind ik t ook niet erg, want dan is hij er gewoon klaar voor.
    En idd t is welletjes geweest voor mn lichaam, tis zoveel bij elkaar allemaal......
    Meiden jullie zijn allemaal toppers, thnxxxx!

20. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Engeltje, pittig hoor om dat zo te horen van de fysio. Lijkt me heftig na een bevalling zo weinig te mogen. En hoop voor jou echt dat de kleine eerder komt!

Ik ben net bij de vk geweest. Nog geen inwendig onderzoek gehad, dit doen ze rond de 41 weken pas. De kleine ligt nog prima volgens mij.. nu zelfs weer tegen mn ribben aan, wat ook verklaart waarom ik weer wat last van maagzuur heb. Bloeddruk is ook nog netjes 130/70. De volgende afspraak (41+3) volgende week dinsdag gaan ze inwendig onderzoek doen en kijken hoe het ervoor staat. Kan zijn dat ik diezelfde dag nog voor een hartfilmpje naar het ziekenhuis moet, zodat ze kunnen checken of de kleine er echt nog lekker zit, of dat de kleine er wel uit wil maar er geen weeën worden gemaakt. Maar ik weet wel, dat als ik het eind van de week niet trek, ik vraag of ik vrijdag langs mag komen voor dat inwendig onderzoek.
    Ik zit er behoorlijk doorheen nu. Mn slaap wordt minder, ik lig niet meer lekker, veel aan het draaien en kan de slaap niet goed meer vatten... Een bevalling is niet te plannen, maar we komen zo krap te zitten met alles als ik nog een week moet doorlopen. En als klap op de vuurpijl is de kans gewoon groter dat de kleine een tijd op zich laat wachten, omdat mijn moeder ook 3 keer is ingeleid en bij mij 2 weken overtijd liep.
    Sorry voor mn geklaag dames. Het zijn nog maar 3 daagjes dat ik nu langer doorloop, maar het zit me eventjes hoog. Ben gewoon bang uiteindelijk toch ingeleid te moeten worden,...

Deel Deze Pagina