Flier, de bruiloft is vrijdag over 3 weken trouwens... Vrijgezellenfeesten zijn zaterdag over een week. Dus denk dat die t al niet meer worden voor ons.
@ sita: dikke knuffel voor jou ook meis! Het wordt gewoon echt tijd dat hij nu eens gaat komen! Heb je t bij de vk wel goed aangegeven dat je er echt een beetje doorheen zit zo zonder slaap enzo? Misschien kan ze dan toch wel eerder iets voor je betekenen....
@Wolkje: Met krachtvoer (kv = fv) slaapt Adam ongeveer dezelfde aantal uren als Pim. Puur omdat hij dan gewoon verzadigd is. Overdag probeer ik alleen met bv door te komen... maar als dat te weinig is, geeft ik 'm een klein beetje fv erbij... Dan is hij weer een tevreden mannetje... En dat vind ik belangrijker dan dat ik alleen maar bv geef! Vandaag nu al twee keer gekolfd na de voedingen.. en in totaal iets meer dan 40 ml verzameld... Hopelijk straks er nog even 20 bij.. en dan kan ik 'm gewoon bv voeding aanbieden vannacht... (tenzij hij bij de voeding van 18.00u al te weinig gaat binnen krijgen... dan krijgt hij het gewoon rond die tijd... rond 2100u alleen bv en dan fv erbij om 00.00u). Maarre.. hoe gaat het met jou en met Pim nu je volledig op de fv zit?? En lekker weer dat je cupcakes gemaakt hebt... Krijg er spontaan trek van! @Engel: Als dit zo doorzet ga jij echt niet 4 okt halen hoor!!! Nou ja.. je gaat 4 oktober natuurlijk wel halen., maar ik bedoel dat de bevalling wel eerder zal zijn... Ik hoop het voor je. Krijg je dan ook een ks? Of toch natuurlijke bevalling? Gezien je problematiek met je rug en bekken hoop ik voor je op een ks... zodat je na de geboorte lekker van je kleine man kan genieten zonder al teveel extra pijnen...!! @Sita: Ik heb mij laten strippen met 41.0, toen kon zij net met haar vinger bij de baarmoedermond komen als ik mijn bekken kantelde... en 4 dagen later ben ik opnieuw gestript...(toen slecht ruimte voor 2 vingers).. en vrijwel direct erna begonnen lichte krampen en een paar uur later echte weeen... Ik kan het je op deze manier wel aanbevelen! @Liz: Had jij al afscheid op je werk gehad? (Ik vrees dat ik dit gemist heb...) Zo ja.. wat vonden ze van je afscheidscadeau? Je had hen toch zo'n training aangeboden?? @Uk: Hoe is het met jou? @Dobber & Juf: Hoe is het met jullie??? @Beertje: Hoe gaat het met de combi werken en mama-zijn... Nog steeds zo voorspoedig als vorige week? @de moeders hier: Misschien een hele domme vraag hoor.. maar Adam gaat vrij snel na zijn voeding slapen... Kunnen jullie aangeven wanneer dit bij jullie kleine ging veranderen? Dat hij/zij wakkerder werd en minder slaap nodig had?
Engeltje, heb wel aangegeven dat ik het zwaarder vind worden, maar heb ook mn tranen tegen zitten houden. Voelt op een bepaalde manier als falen of zo als ik eraan toe zou geven bij haar. Ik bedoel, heb verder totaal geen klagen gehad in mn zwangerschap, liep eigenlijk allemaal wel op rolletjes. Wie ben ik om er dan in 1 keer doorheen te zitten 3 dagen na uitgerekende datum? Zit gewoon niet in me om nu al op te geven. Ik wil ook graag dat mn eigen lijf het zelf doet en er niks bij nodig is.. maar goed, dat betekent dat ik nog geduld moet hebben. Ik wacht eind van de week dus maar af en kijk dan wel hoe ik me voel.. Maar stiekem hoop ik dat die kleine zich nu snel gaat melden. Flier, ja is misschien wel een optie. Maar ik wacht eerst eind van de week af. Als het dan nog gaat, wacht ik gewoon op de volgende controle. Misschien heeft mn lichaam het dan zelf wel begrepen. Fijn dat Adam zo'n tevreden ventje is als hij zn buikje vol heeft! Heerlijk! Heb begrepen dat de kleintjes de eerste paar weken vrij veel slapen,.. maar goed.. nog geen ervaring mee.
@Sita: Het is absoluut geen falen als je er nu door heen zit! Ik had ook ineens een omslagpunt bij 41weken... ineens had ik het idee dat het gewoon teveel werd... en toen heb ik ook direct besloten om te laten strippen... heb met 40w6d gebeld dat ik echt wilde dat er iets ging gebeuren omdat ik het 'slecht' trok... Direct ging ze op mijn hulpvraag in.. en ik voelde me toen schuldig en ging mijn 'geklaag' afzwakken.., maar zij prikte daar doorheen... Sita, de 1 is er nou eenmaal helemaal klaar mee met 38 weken.. de ander met 40 en de volgende is na 42 weken nog niet klaar met genieten... Er zit geen falen bij!
@ sita: meis ik behrijp je helemaal hoor! Je wilt gewoon niet opgeven nu en sterk zijn, want t is nog maar eventjes, maar als je heel diep in je hart kijkt weet je gewoon dat je t eigenlijk niet meer trekt. Worstel daar zelf ook heel erg mee. Als hij zich nu eerder aankondigt vind ik t niet erg om eerder te bevallen, maar zelf opgeven zit gewoon niet in mn aard en heb nu zoveel meegemaakt dat die andere 9 dagen er ook nog wel bij kunnen..... Zelf twijfel ik ook heel erg of ik t donderdag niet toch gewoon duidelijk ga aangeven bij de gyn als hij er dan ondertussen nog niet is. @ flier: het wordt zowieso een ks, wat er ook gebeurd. En ik dacht dat dat ook veel minder erg zou zijn voor mn bekken en t is ook wel minder erg als dat ik een stuitbevalling zou proberen, maar de fysio heeft me toch wel erg in dit idee teruggefloten net. Ook bij een ks krijgt je bekken een flinke opdonder en het herstel zal echt weken in beslag nemen mits ik me aan de adviezen hou, doe ik dat niet, dan kan het herstel nog veel en veel langer duren. Dit is ook waarom ze op huisbezoek komt in de 2e week na de bevalling. Ze komt dan kijken hoe ik er aan toe ben en gaat tips geven over wat ik wel of niet met mn ukkie zou kunnen doen qua verzorging. Voordat zij is geweest mag ik absoluut geen luiers gaan verschonen of hem in bad doen enzo, mag hem niet eens tillen....
Hier alles goed... Baby is weer goedgekeurd... Voor degene die willen, de foto van de echo staat in mijn album
@Engel: Ohhh, dat wist ik niet van een ks... ik zou idd denken dat dit minder belastend is... dikke tegenvaller @hier: gezellig aan het voeden... Adam en ik kunnen beide multitasken... ik kan erbij typen... hij zijn luier vullen..
whaha, Flier! Ik zie t al helemaal voor me. Nou, ik heb net eventjes lekker toegegeven aan mn dipje en wat chocola gehad (slecht he). Ga zo even de boel hier netjes maken voor mn vent thuis komt en dan stamppot boerenkool maken. En hoop dat mn pakketje nog geleverd wordt met vloerkleed. (Vloerkleed Jeans Evenaar - De Tafel Van 10 / Woonaccessoires Online)
Hahaha flier, dat is pas echt multi tasken! En geeft niet dat je dat dacht hoor, ik dacht dat ook namelijk.... Tot t gesprek met de fysio vandaag dus. 2 weken na de ks gaat ze met me bekijken hoe we het weer kunnen gaan opbouwen. Wordt weer rondjes lopen van 10 minuutjes waarschijnlijk en dat dan weer steeds verder uitbreiden. Ze gaat dan ook bekijken of ik dan een bekkenband aangemeten krijg, of juist helemaal niet. Het ligt eraan hoe mn bekken dan zijn en hoe eigenwijs ik ben Ze weet dat ik ontzettend over mn pijngrens heen kan gaan en dat is ook weer een gevaar met een bekkenband. @ sita: hoop voor je dat je pakketje snel wordt geleverd!
De eerste harde buiken van vandaag zijn begonnen, maar nog niet heel pijnlijk of regelmatig, wel ongikrampen en flinke druk van onderen, hoop dat t doorzet! Hihi mn man heeft 2 mango's en een ananas gehaald net en die moeten vandaag op
haha, hier ook al een halve ananas op en een half pak mangosap. Vanavond manlief maar even verleiden,..
Hahaha zit net nog meer tips te lezen om t op te wekken, maar er zijn toch echt grenzen! Moet je dit eens lezen! Als je je tepels stimuleert door ze te masseren of eraan te (laten) zuigen, komt er oxytocine vrij. Dat zou de bevalling op gang kunnen helpen. Vaak wordt erbij gezegd dat je er met een beetje stimulatie niet komt: je moet het minstens een kwartier tot zelfs 3 uur per dag doen. Maar ook dit heeft geen enkel effect als je niet al op het punt staat om te bevallen. Misschien wat voor jou sita? hahaha
Hahahahhaha!!! Ja heerlijk he! met die borstvoeding loopt het er uit als water. Alsof je van die radartjes zag werken als een fabriekje: melk er in via de tiet, borrel borrel prrrrrrttttt en hop: poep er uit!
Haaallloo meiden! Eindelijk.... hier ben ik weer s..! @Pluus.. dus jij had het ook al te pakken meid! Heeft hier ook niet lang geduurd hoor.. maar heb me maandag wel ziek gemeld.. was nog zooo slap en hoofdpijn (waarschijnlijk door weinig drinken.. veel vocht kwijt en daarbovenop 5x per dag leeg gezogen worden... ) Vandaag weer gewerkt maar t zweet brak me aan alle kanten uit toen ik bij de eerste patiënt aan bed stond bloed te prikken! Voelde me nog niet 100 geloof ik... nu ook erge hoofdpijn.... Ennn.. pssstt... heb je al een armband? (welke wilde je?!) En wat een geweldig lieve opmerking van je vriend! @Sita.. meid.. je zeurt helemaal niet.. net zoals gezegd word leef je 9maanden toe naar die datum.. en wanneer die datum dan al voorbij is zonder dat je je kindje in je armen hebt mag je best balen! Ook al verliep de hele zwangerschap vlekkeloos! (chapeau daarvoor )je wilt nu eenmaal dat ukkie in je armen ipv in je buik! Gooi het er uit hoor meid.. en ik duim voor je dat hij ernstig snel komt!! @Engel.. ook jij... gooi het er lekker uit.. zo gemeen van je ukje om je iedere keer te laten denken dat hij bijna komt en zich daarna koest houdt!! Meid.. je hebt het niet gemakkelijk gehad en nog niet..! Hopelijk heb je strakjes als je ukkie er is niet zoveel last van je bekken.. echt... ik gun je een geweldig mooie kraamtijd zonder dan alsnog weer bekkenpijn te moeten doorstaan!! Dikke knuf! @Flier.. meid.. zoals velen zeggen.. volg je moedergevoel! Als jij je het beste voelt bij een beetje kv na de bv.. gewoon doen! Fijn dat Adam dan iig lekker door kan slapen! En wat goed dat je ook alweer lekker naar de HEMA bent geweest! Kan me ook verhalen herinneren van 'normaal' bevallen meiden die weken niet 'goed' konden lopen! Al wat mooie dingetjes gekocht ook voor je manneke nu je weet dat het een manneke is?! Werk en thuis gaat nog aardig goed samen al ben ik wel op zoek naar een 'eerlijke' verdeling nog.. Ik sta half6 op.. Vriendlief wast/wekt Jesse rond 6.15 .. ma en dins neem ik m mee.. zet m om 7.45 af op kdv.. haal m om 16.45 weer op op kdv.. ben rond 17.30 (hopelijk..) thuis.. snel eten klaar zetten (aardappels schillen, groente klaar maken, vlees in pan..) Voeden.. eten opzetten.. Jesse tussendoor vermaken.. vriendlief is rond 19uur thuis.. dan (hopelijk rustig..) eten.. dan Jesse in bad en weer voeden in op bed brengen... Echt... geloof je me als ik zeg dat ik ook wel om 20uur op bed wil!? En vriendlief kan sochtends als ik weg ben om 7uur lekker weer op bed kruipen.. of op zijn 11entachtigst douchen ofzo... Die hoeft pas rond 9.15u weg... @Danty.. en.. hoe reageerde Djayvano op de behandeling? @Wolkje.. topper ben je!! Meid.. zo goed van jezelf dat je gepraat hebt met je kerel en dat je voor jezelf nu een therapeut zoekt..! Ook al heeft je kerel daar geen behoefte aan.. als jij die behoefte wel voelt.. echt goed van jou!! Dikke knuf! Andere dingen... sorry.. alles wel gelezen in vogelvlucht maar ben het ook alweer kwijt.... @hier.. Gister dus nog thuis geweest van werk.. vandaag dus wel gewerkt en heb nu koppijn...! Ow meiden.. Jes springt echt vooruit joh... vorige week... draaide hij in ene van zijn buik hupsa op de rug! En nu worstelt hij ook ernstig om van de rug op buik te kunnen!! En OMG... als hij in de wipkip zit.. en er bungelt zo'n speeltje voor hem... (olifantje...) willie die pakken en op dat slurfje sabbelen.. (want alles moet in de mond hé! ) lukt het niet.. dan word ie een partij boos!! GEWELDIG!! Haha... genot om naar te kijken!!! En... jawel... gisteren weer met vriendlief gesproken.. heb de woorden van Liz gebruikt.. dat ik geen 'samen' meer voel.. het is hij doet zijn ding en ik zorg voor Jesse en het huishouden..! Zo voelde hij dta ook.. en we gaan er nu (weer) echt aan werken... Nou... zal ik even wat 'ranzigs' vertellen.. echt lig nog dubbel als ik er aan denk... Gisteravond.. lekker saampjes op bed.. en t kwam bijna tot sex... zegt mn vriend.. zal ik n condoom pakken.. ik zo Jah doe maar want nog een ukje nu moet nog maar niet hé.. dus hij springt snel uit bed... NERGENS TE VINDEN!! Op de knieën onder het bed.. kledingkast op de kop.. nachtkastjes.. niks.. nou.. toen was het natuurlijk al over voor mij hé.. lag zo dubbel joh! HAHA.... Net zo'n stel pubers waren we... kijk... daarom heb ik een hekel aan condooms..... Had er op zich wel zin aan zou de 2e x (pas..) worden na de bevalling en de eerste x was verdomde pijnlijk (ondanks mijn ks...) maar was denk beetje te droog ofzo... (sorry.... maar dacht aangezien we toch alles delen... ) dus wilde die pijnlijke ervaring uit mijn geheugen wissen... Mislukt dus... blijkt achteraf dat ze achter het nachtkastje waren gevallen... Haha...
Jesse is vast de uitzondering op de regel... zijn record staat op 20 dagen en hij zit nu.. alweer.... op 8 dagen......:x:x Arm mannetje!
@ beertje wat heerlijk dat jesse zulke mooie sprongen maakt zeg! Vind dat altijd zo mooi al om te zien bij kindjes van een ander, laat staan straks bij mn eigen ukkepuk! Hoop voor jou en je ventje dat jullie er samen nu echt uitkomen na dit goede gesprek! En hihi wat een verhaal over die cd's lijkt mij ook echt niks om die te gaan gebruiken hoor! Aan de ene kant toch wel fijn dat ik een ks krijg en dat de nuvaring gewoon weer gebruikt kan worden! Vraag me alleen af hoe dat in zn werk gaat en of je dan eerst ongi moet zijn geweest enzo, maargoed dat is een heel hoofdstuk verder Hoe zat het trouwens bij jou met navloeien enzo beertje? Heb je daar ook veel last van na een ks en naweeen, krijg je dat eigenlijk ook gewoon nog? Gister op de bv avond gaven ze aan dat kindjes met bv soms een week lang en soms nog langer niet poepen en dat dat geen kwaad kan, tenzij ze er natuurlijk erg last van hebben. Waarschijnlijk is het vraag en aanbod dan heel goed afgesteld van de bv en verbruikt hij alles wat hij binnenkrijgt. Moest gelijk aan jou en jesse denken! Maar hij is dus blijkbaar geen uitzondering, alleen moet je dus wel in de gaten houden dat hij er niet teveel last van heeft.... Hier net een mangosmoothie van mn man gehad haha, maar toeval of niet, 10 min na de smoothie weer een keiharde buik!
pfff.. een week geen poepluier???? bij bv? mij werd juist verteld dat bv laxerend werkt.. en gezien het aantal poepluiers per dag geloof ik dat meteen... alleen die ene dag dat hij te weinig binnenkreeg had hij geen poepluier. @beertje: wat zegt het cb of de ha er van dat jesse zolang geen ontlasting heeft????