Wie gaat er nu ook voor haar eerste kind, deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door engeltje23, 30 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    @Engel... nou.. ieder ander zou gewoon wel weer aan de pil/spiraal/nuvaring mogen hoor.. (als je geen bv geeft...;) ) maarjah.. omdat ik trombose had mag ik niks noppes nada meer wat mijn hormonen huishouding in de war gooit... :x

Ik heb helemaal niks geen naweeën gehad.. en ook het vloeien was echt nihil.. liep met gewoon maandverbandje in.. niet die grote lappen die in je kraampakket zitten.. (had tena lady in...)
    Vloeien hield wel 4 weken aan ongeveer.. maar dat is geloof ik vrij normaal... maar was soms ook al dagen niks en dan in ene weer ietsiepietsie.. misschien 2 drupjes ofzo..;)

In principe maken ze je baarmoeder schoon hé na een ks dus dat hoeft er niet meer via de gewone weg uit..;)

En idd.. tis vrij normaal dat niet poepen met bv.. maar damn zeg.. soms mag ie van mij ook wel eens gewoon om de dag of 2 dagen een vieze luier hebben hoor.. heeft er af en toe best last van dan schreeuwt ie ff.. komt er een dikke knalscheet en is het ook weer over hoor..
    maar tzit m af en toe best dwars..:(

@Flier..jahaaa... maak je borst maar nat! Jesse had ook tot een week of 4/5 elke verschoning zowat een vieze luier.. ;)
    Die goede oude tijd... zucht.... WHAHAHAHA!! :D
    Cb zegt.. jah zolang hij niet last heeft.. t komt vaker voor zoals Engel al zei met bv.. is het goed afgesteld...
    Tips die ze mij gaven is dat ik dingen moet eten die bij mij laxerend werken... nou tjah... dus... niet echt fijn als je net 2 dagen aan de wc was gekluisterd... :( Maar ben maar weer aan de druiven gegaan...
    Hopelijk helpt t... en als dat niet hielp.. en hij had ECHT ECHT ECHT last.. mocht ik m een beetje lactulose geven voor de voeding..
    maar zover zijn we vorige x.. (na 20 dagen...) niet gekomen.. toen hielpen de druiven/pruimen! (ook al was het toen ook maar 1 flinke broek vol.....)

zooo.. zal douchen... en op bed... ben bekaf!

( en neeeee... cd's zijn ook helemaaaaal niet mijn ding.... blegh....)

2. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    meiden, ik check weer uit voor vandaag. :) Slaap lekker!

3. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou... tijdens deze voeding is z'n luier ook al weer gevuld... hahahaha... maar ik zal er van genieten zolang dit gebeurt... hahahaha :D

4. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    Jup, bij ons ook de eerste 5-6 weken bijna elke luier een poepluier... Maar nu met de kv is het maar eens per dag meestal. Weet iemand wat de "regels" daar eigenlijk voor zijn? Met de fles?

Maar sneu dat Jesse zo weinig poept! Wel een compliment voor jou: blijkbaar is jouw voeding dus zo goed dat er precies alles in zit wat hij nodig heeft :)

Flier: Pim doet het super op de fles. Als ik dat eerder had geweten... Ik had elke keer al t idee dat mijn voeding m gewoon niet genoeg gaf. Zag ook met kolven dat het steeds wateriger werd. Ben dus op tijd gestopt denk ik dan. En goed dat jij na een week al door hebt dat je mannetje het goed doet snachts met een flesje kv op! Als jullie er allebei goed door slapen is dat super! Ik heb er zes weken over gedaan, das 5 weken slaap die jij al voor hebt op mij :)

@hier: thanx voor jullie opmerkingen :) ben ook blij dat ik de keuze heb gemaakt. Nu nog een goede therapeut of iets dergelijks zoeken. Ik ben daar echt niet in thuis nog, dus ff uitzoeken hoe t allemaal werkt. Liz: adresjes zijn altijd welkom!

Slaap lekker meiden en sita en engel: mocht t zo ver zijn vannacht: succes!!

5. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Check in.
    Wat meer krampen vannacht en vanochtend, wat pijnlijke boobs ,maar verder niks wat op een naderende bevalling wijst.

Engeltje, hoe gaat t met jou? heb ik je check uit gemist?

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Sorry vergeten uit te checken, dus bij deze check uit en weer in ;)

@ beertje: thnx voor je info meis, weet ik een beetje wat me te wachten staat. Heb jij wel veel napijn gehad aan je wond of ook niet echt?
    Echt balen dat er voor jou niks anders is ivm de trombose.... Toch maar weer snel zwanger worden dan ? ;)

@ wolkje: goed dat je dat gaat doen meis! Voor adresjes in je buurt kun je het beste bij je huisarts terecht, volgens mij heb je ook een verwijsbriefje nodig maar dat weet ik niet zeker.
    Heb zelf een tijdje bij een maatschappelijk werker gelopen toen het met mn vader niet goed ging. Een psych vond ik toen zelf persoonlijk iets te ver gaan, maar het is net waar je jezelf prettig bij voelt. De huisarts heeft vast meerdere adresjes voor je en heeft vaak ook al ervaringen met die mensen. Succes meis!

@ sita: pff jammer weer he! :(
    Hier ook af en toe een krampje en kan echt niet meer gaan slapen zonder lillypadz nu, want wordt nu echt gewoon zeiknat wakker. Zou alleen graag willen dat t vruchtwater was en geen borstvoeding ;)
    Merk ook echt dat ik gewoon niet kan slapen omdat je echt ligt te wachten nu, manlief heeft er ook enorm last van. Schiet zo niet echt op dus....

7. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Engeltje, ja zeker jammer. Maar goed.. heb vandaag een mindere dipdag dan gisteren. De laatste tijd lig ik sowieso te wachten als ik wil slapen, maar heb het gisteravond maar weer eens allemaal los proberen te laten. Wel echt meer krampen, dus hoop dat daar regelmaat in komt, maar vraag t me af. We zullen t wel zien. :)

Ik ga zo mn huisje maar weer eens afstoffen en stofzuigen. Dan is dat ook weer netjes. ;)

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hoe voelen jouw krampen aan?

Ik heb nu ineens sinds een paar minuten echt onwijze krampen alsof ik last krijg van mn darmen, maar dan 10 x zo erg zeg maar. Maar t volgt elkaar gelijk al redelijk snel op en mn buik is best hard.
    Zou t dan toch gaan beginnen?

9. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Heej lieve meiden!

@ Sita, ik kan me goed voorstellen dat je klaar bent met zwanger zijn!!! Tot die bepaalde datum is het te doen maar daarna...
    Ik weet nog goed dat ik op een gegeven moment heb opgezocht hoelang een olifantendracht is... ik vond nl dat ik ook die richting aan het opgaan was! Maar meid, geloof me als ik zeg dat zodra je je kindje in je armen hebt je van alle pijntjes en kwaaltjes af bent! Je slaapt gelijk ook een heel stuk beter want je kunt weer liggen!!! Zelfs met heel veel nachtvoedingen slaap je beter!!!

En wat betreft het strippen... ze wilde mij al met 40 weken strippen hoor alleen lukte het toen nog niet!
    Uiteindelijk ben ik met 41+2 gestript en dat heeft totaal niet geholpen! Pin je dus niet te veel vast op dat zo iets gaat helpen! Je kindje komt zodra hij er klaar voor is!
    Maakt het niet dat je er klaar voor bent en klaar bent met de zwangerschap! Succes meis!!!

@ Engeltje, zo veel lekkages... poe!!
    Heeft de fysio een beetje geholpen van de week? Ik hoop dat bij jou door de rust na je ks de pijn ook snel afneemt en dat je dan ook kunt gaan genieten!!
    Maar nog hooguit een weekje en dan is je kleintje mannetje er!!!
    Dikke knuffel voor jullie 2!!

@ Flier, wat goed dat je je moederhart gevolgt hebt!!! Fijn dat Adam zo goed slaapt op de kv!!!
    Jij wilde sowieso kv en bv gaan combineren toch?
    Nou als dit de manier is... prima toch!!! Goed gedaan meissie!!!

@ Wolkje,wat goed dat je hulp gaat zoeken!!! Je moet inderdaad niet aan al je gevoelens voorbij gaan!! Je moet het eerst kunnen accepteren voor je het kunt gaan verwerken... En met hulp daarbij zal het vast sneller gaan!!! Goed gedaan meis!!!

@ Liz, hoe is het met jou? Je hebt deze week je inwerkweek toch? Kijk je er naar uit?
    Gaan Liza ook naar die kinderopvang als jij gaat werken of niet?

@ Beertje, goed dat je weer met je vriend gesproken hebt! Hopelijk heeft het nut gehad!!
    En wat betreft de cd's... hier liggen ze op 1 vaste plek maar wat een gedoe steeds!!! Pfff ik kijk onderhand al weer uit naar het moment dat ze de deur weer uit kunnen!! Geklooi!!
    Ook ben ik best panisch dat het misgaat... nee cd's zijn geen eeuwige oplossing!! Jullie moeten gewoon snel aan de 2e beginnen zodat je vriend een knippie kan doen en jullie weer gewoon kunnen vrijen!!!

Ik reageer straks verder want de kraamvisite komt eraan (ja nu nog kraamvisite... deze 3 stuks!!!!

10. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ pluus: gister heb ik veel pijn gehad na de fysio, maar vandaag voelt t al iets soepeler aan gelukkig. Moet alleen preventief paracetamol van haar slikken om de pijn ook zo min mogelijk te voelen nu. Ben hier niet zown voorstander van, maar doe t toch maar gewoon, hopelijk gaat t dan uiteindelijk meevallen. Maar ik neem er wel maar 3 per dag hoor, geen dubbele porties!
    En idd dat lekken is echt niet normaal nu! Heb ook hele harde plekken in mn tepels zitten. Zou t door de ananas en mango's komen ofzo? ;)
    Veel plezier met je kraamvisite!

11. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Pluus, ik ga er ook niet vanuit dat strippen gelijk helpt.. denk inderdaad dat mn lichaam en de beeb er klaar voor moeten zijn, anders gebeurt er toch niks. ;) En kan niet wachten om ons ventje in handen te hebben en inderdaad alle minpuntjes te zijn vergeten (hoewel dat er niet veel waren). Veel plezier met je kraamvisite! Wat kan dat nog lang doorgaan he... Ik weet dat we zelf bij iemand ook pas zo laat zijn gaan kraamschudden, maar voelde me er zo ongemakkelijk bij. Die kleine was echt niet meer een echte kleine baby zeg maar.. En voor de kraamtijd staat in principe 6 weken toch? Ik denk dat wij gaan proberen om toch maar wat mensen te combineren die op visite willen komen. Als mensen elkaar kennen en met elkaar door de deur heen kunnen, is dat veel makkelijker.

Trouwens, mn vent gaf aan dat hij wel alleen met zn mob nr op het kaartje wilde staan en de visites wel wilde regelen. Vond ik echt super om te horen! Ik had namelijk gedacht dat hij dit niet helemaal op zich wilde nemen, maar dat valt me reuze mee.

Heb nu ook weer een productief ochtendje gehad. Net even stof afgenomen beneden en mn salontafel opnieuw in een soort wax gezet.. antismeerplekken. Nu even rust en straks boven nog even netjes maken.

12. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Zo kraamvisite 1 en 2 voor deze week zitten er weer op! Morgen weer 1 :)

Maar goed, ik was bij Beertje gebleven!

Maar je vroeg of ik al een armband/hangertje had... nog niet! Ik mag hem zelf mee uitzoeken en we hebben er nog geen tijd voor gehad! Ik heb op internet bij mamakado wel mooie gezien maar ik vind via internet bestellen altijd lastig omdat je ze niet kan zien en dus niet de kwaliteit kan voelen etc!
    We gaan dus binnenkort maar even winkelen! :) Komt wel goed!!!

@ Engeltje, fijn dat je je vandaag iets soepeler voelt! Was de pijn bij de fysio niet voor niets!
    en wat betreft die paracetamol... Als je met regelmaat ze inneemt dan bouw je een pijnspiegel op waardoor ze over de hele dag blijven werken... Je zult daar wel baat bij hebben!
    Als jij je niet goed voelt bij een dubbele dosis dan moet je dat niet doen... dan heb je ze ook nog altijd achter de hand als het erger is!!!

@ Sita, wat tof dat je vriend die afspraken wilt regelen!!
    Wij hebben beide nummers erop gezet maar de meeste hebben allemaal naar mij gebeld! Geen probleem want ik ben daar toch beter in dan mijn man! Maar als jullie dat zo doen... lekker toch! :D

@ Hier...
    Ik ben gisteren naar de lactatiekundige geweest! Ik wist na het telefoontje vorige week al genoeg maar ze had spreekuur dus ben maa reven langs geweest!
    Ik hoopte met haar hulp te leren voeden zonder tepelhoedje maar ze zei dat dat helaas niet ging werken want mijn tepels zijn echt ingetrokken! Zelfs met het tepelhoedje komen ze er niet uit! Dit is jammer want dat mijn voeding terug liep vorige week heeft dus te maken met het tepelhoedje! ze heeft het me heel goed uitgelegd!
    Ik merk dan nu ook al dat het beter gaat! De tijd van de voeding begint ook al iets korter te worden! Heel fijn!!!
    Ik kreeg ook een compliment van haar dat ze mij heel positief vond en dat ze het knap vond dat ik er alles aan doe om bv te kunnen blijven geven! Was fijn om te horen!!!

Verder gisteren een beetje bonje gehad met mijn man...
    Ik had tijdens het koken gevraagd of hij de was (met beddengoed) even in de droger wilde doen en even kijken of het salaris al gestort was... kwamen we gisterenavond thuis (waren even naar vrienden) was het nog niet gebeurt! Ik was echt pissig! Nu ik nog thuis ben hoeft hij al niet veel te doen van me maar als ik iets vraag doet hij het gewoon niet... Was dus echt pissig!! Maar goed... hij had het wel door volgens mij dat ik gelijk had want hij belde vanmorgen en toen ik iets zei over de visite van vanmorgen zei hij gelijk.... ow sorry ik ben de laptop vergeten op te ruimen en dat had je wel gevraagd...
    Ofwel... hij heeft het weer niet gedaan maar hij wist dat hij fout zat! Nu maar hopen dat hij de komende maanden dat ik nog thuis ben het nog gaat 'leren'. Als ik werk is dat nooit zo'n probleem maar nu ik thuis zit...
    Ach komt allemaal wel goed! :D

Ik heb zin in zaterdag trouwens... Gaan we met ons hele gezin naar de efteling!! Zo'n zin in!!
    Ben benieuwd hoe Saartje het gaat vinden! We hebben al afgesproken dat we foto's gaan maken op een paddestoel!! Die horen er gewoon bij!!!

Nou meiden, fijne middag!
    Ik ga even die leuke forever friends pyjama's halen bij de kruidvat!!!

13. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Wolkje: Gisteravond heb ik in plaats van fv toch de afgekolfde melk gegeven... en daar heeft hij ook de hele nacht verder op geslapen.. Ik moest 'm wekken voor de vroege voeding. Vandaag dus weer volop aan het kolven.., maar er komt minder uit... Wat dat betreft snap ik de melkfabriek absoluut niet... en heb je meer 'zekerheid' met fv.

@Pluus: Is Saar weer enorm verwend?

@Sita: Als jij aan het programma 'Hoe schoon is jouw huis' zou meedoen, zouden ze volgens mij geen stofvlokje kunnen vinden...!!!! :p Hoe is het met de krampjes?

@Engel: Nou.. ben benieuwd of het bij jou gaat doorzetten..!

@kraamvisite.. ik vind het lastig om mensen te plannen omdat ik zowel voed als kolf.. en dan blijft er weinig tijd over tot de volgende voeding. hoe hebben jullie dit opgelost?

14. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ pluus: fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad bij de lactatiekundige en dat t ook al wat beter gaat nu!
    En leuk naar de efteling! Kijk al uit naar de paddestoelen foto's ;)

@ flier: lijkt mij ook lastig om te plannen hoor meis! Bij mij komen er nu soms al vragen hoe ik t wil gaan doen met de visite en ben nog niet eens bevallen! Eerst maar eens zien hoe t gaat lopen allemaal, want als ik nog plat moet liggen op bed zie ik t niet zo zitten om visite te krijgen, dan maar 1 of 2 weekjes later! Op de ouders na natuurlijk ;)

15. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Luierlol: Na de voeding ga ik de luier verschonen... een plasluier met een 'natte scheet'... zo noem ik het maar.. dus ik z'n billetjes schoonvegen... en leg er een schone luier onder.. op dat moment laat hij een harde scheet en daar komt heel wat ontlasting mee... dus ik moest wel lachen... en ik denk nog.. 'just my luck'... dus ik wacht ff tot hij klaar is... veeg 'm nogmaals schoon... en sta op het punt een nieuwe luier te pakken... gaat hij alles onder plassen.... tja.. toen kon ik ook zijn kleertjes verschonen en het aankleedkussen.... :D :D :D En dat alles al na een nucleaire ramp van vanmorgen (=enorme poepluier!)

16. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hahaha flier, dat zijn de beste die je kan hebben hè;)

17. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hahaha flier, dat zijn de beste die je kan hebben hè;)

18. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Krampjes zijn nog steeds hetzelfde hier.. wel veel harde buiken gehad vanmiddag, maar heb ook aardig wat gedaan. We wachten maar af.

Flier, wat een luierincidenten zeg! haha! Die kleine Adam kan er wat van!

Engeltje, hoe gaat t nu met jou meid?

19. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hier is t verder rustig gebleven, waren vanmorgen toch m'n darmen denk ik. Ben echt alleen ontzettend moe nu had heel slecht weer geslapen afgelopen nacht dus hopelijk gaat t vannacht wel beter!
    Denk dat t hier gewoon wachten is tot 4 oktober.

20. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Meiden ik heb een twijfel gevalletje...
    Net naar de wc geweest en was mn inlegkruisje echt onwijs zat nu, dus had hem uitgedaan. Ging daarna op de bank liggen en terwijl ik mn benen op de bank tilde kwam er weer vloeistof uit. Tuurlijk in een zwarte slip dus lekker lastig te beoordelen. Het ruikt wel ietsje pietsje zoetig, maar t is echt maar een heel klein beetje en er zit ook wel iets van afscheiding bij, heel dun dat zie ik wel want dat is een beetje wittig. Nog ff een blaastest gedaan, maar toen kwam er niks. Wat zouden jullie nu doen? Heb geen zin om weer naar t zh te gaan om vervolgens weer teruggestuurd te worden namelijk.
    Heb nu tog maar weer een inlegkruisje gepakt, maar ff afwachten denk ik?

Deel Deze Pagina