Wie gaat er nu ook voor haar eerste kind, deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door engeltje23, 30 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Engeltje, bel je verloskundige en gewoon even vragen. Ik denk niet dat er veel zal gebeuren als t echt vruchtwater is. Dan zul je denk ik moeten wachten tot de weeën beginnen en dan zal er pas actie worden ondernomen. Maar dat is slechts wat ik denk...dus gewoon ff bellen en vragen, daar zijn ze voor.

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Dat is t probleem juist.... Loop niet meer bij de vk, maar bij t ziekenhuis en daar is t gewoon gelijk langskomen...

3. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    Hmmm... Aangezien je van de week al bent geweest en ze toen zeiden dat je terug moest komen als t verder zou gaan. Het is nu weer maar een inimini beetje... Als t echt vruchtwater is komt er vanzelf meer. Ik zou zeggen: inlegkruisje in (niet meer uit doen dan nu!! :)) en afwachten. Kan me namelijk voorstellen dat je niet weer op dat hele circus zit te wachten. En wel heel goed in de gaten houden en als er maar iets is, meteen naar t zh!

Maar als het eerst vruchtwater was en nu weer, dan komt er vast meer en ook in grotere hoeveelheden, dus weet je t vanzelf :)

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ja heb gelijk weer een inlegkruisje gepakt idd... M'n man is net ook onverwachts vroeg thuis gekomen dus dat is wel fijn. Heb um gelijk laten ruiken aan m'n slipje haha, maar hij vind t ook zoetig ruiken. Hebben samen besloten nog ff af te wachten tot er meer komt...

5. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Engeltje, ik zou ook even afwachten, en inlegkruisje inhouden. ;)

Ik check uit meiden. Weer wat last van krampen en rugpijn.. we zien wel wat de nacht brengt.

6. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    @Pluus.. goed van jou zeg dat je naar de LK was geweest! Hoe pomp jij je productie nu omhoog dan?
    Ik merk namelijk dat Jesse niet meer genoeg heeft aan wat ik nu heb en heb ook het idee of loopt het bij mij in ene ernstig terug! :(
    Moest vandaag kolven (Jesse was bij mijn moeder..) en kreeg er met pijn en moeite 90 uit.. terwijl Jesse toch echt het dubbele drinkt uit een flesje!

Ook is hij sinds paar dagen steeds rond 4uur/half5 klaar wakker en wil hij eten.. beetje jammer als je wekker dan om half6 gaat:(
    Terwijl hij 'normaal' echt zo doorsliep tot 8/9uur! Dus blijkbaar krijgt hij niet genoeg... Maar krijg mijn productie niet omhoog!
    Hoe doe jij dat??!

Ik heb zelfs bij beide tepels nu een kloofje.. nouuuu.. nog nooit gehad zeg! Maar hij is gewoon zo ongedurig! Heb hem nog niet eens naar me toe gedraaid of hij zuigt die tepel al naar binnen en kan ik niks meer! :(

@Engel.. ik zou ook afwachten meid... t enige wat ze in het ziekenhuis zullen zeggen is hetzelfde als van de week lijkt mij.. aangezien ze toch niks kunnen doen..;)

@Sita... duim voor je meis.. vannacht.. 27e is een mooie datum vind je niet? Lekker slapen!!

@hier.. nou.. zoals hierboven gemeld... loopt sinds kort de bv ernstig terug..! Ze voelen niet vol.. zijn slap.. met kolven kreeg ik er ook met veeeeel pijn en moeite 90ml uit... LANG niet genoeg dus voor een voeding! Ook is Jesse zo ongeduldig dat ik zelfs kloofjes heb nu...:( (en dat na 4maanden bv hé...!)
    Ook is hij dus sinds paar dagen rond 4uur half5 wakker terwijl dat eerst echt soms om 9uur nog een drama was!
    Nou hoeft 9uur van mij niet meer 7 zou fijn zijn.. of 6 ben ik al blij!
    Heb m vanavond na de borst een flesje aangeboden met bv en daar dronk hij nog 70ml uit... Dus blijkbaar had hij echt niet genoeg aan de borst...:(

HELP.... hoe krijg ik nou de productie omhoog.. ? Pfff.... Maak me er zo zorgen over verdorie...:(

7. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    goedzo engeltje! goed blijven opletten, komt het vast goed. Normaal ben ik niet zo van mensen adviseren door te blijven lopen met dingen, maar je bent net helemaal onderzocht en kan me voorstellen dat je daar niet nog eens op zit te wachten. maar wel echt goed opletten en als er ook maar iets is: meteen bellen!!!

@sita: meid, het is echt normaal hoor, dat je het zo op het einde niet meer ziet zitten. Je leeft naar een datum toe en eienlijk sta je nog niet stil bij het leven na "de datum". die datum komt je kind en ga je verder als gezin, en als die datum komt en er is geen kindje... dan val je ineens in een gat! dus voel je echt niet schuldig dat je je rot voelt, heel normaal! en ook heel terecht, dus je lekker ff rot voelen. verwen jezelf maar lekker en wees lief voor jezelf. en helaas kun je niet meer doen dan wachten.
    en waarom zie je zo op tegen een inleiding?
    Het is natuurlijk het beste als je kindje komt wanneer het voor hem het beste is en hij er klaar voor is, maar een inleiding is verder best te doen hoor. Ik vond het jammer dat ie niet zelf kwam, maar Pim heeft er echt niet onder geleden hoor! dat is een heerlijk tevreden mollig reusje nu :)

@flier: haha! ja die jongens en hun ininmini pieletjes toch he! Hoe klein ze ook zijn, in een onbewaakt ogenblik kunnen ze er toch een straal uitgooien! ik heb dat laatst ook gehad: doe de luier open, meneer laat een natte knalscheet, kussen en alles onder. vervolgens begint ie te plassen, ik keihard lachen aangezien toch echt alles onder zat. Roep ik mn vent om te helpen, poept ie nog een keer! echt overal pies en natte poep. bah bah!
    Verder ook al zo vaak onder geplast. Ik hou het kleine ding altijd super goed in de gaten, maar hij krijgt me toch nog wel eens te pakken hoor! Pssssssst en dan gaat er weer een straal.
    Tja, wij vrouwen kunnen op dat gebied gewoon niet met een piemel omgaan denk ik maar, kunnen wij ook niks aan doen :)

@hier: vanmiddag ben ik op visite geweest bij mn vriendin met het mini-babtje. Wat is ze kleeeeeiiin! niet normaal! we hebben pim en haar even naast elkaar gelegd in de box, nou het zag er niet uit! Pim is echt een reus en zij een kaboutertje! en dat terwijl ze maar 6 weken schelen. echt heel apart om te zien!

Verder is pim geloof ik heel hard aan het groeien, hij doet al een paar dagen niets ander dan slapen! vanavond heeft hij echt een uur ontroostbaar gehuild, maar dat was gewoon van pure vermoeidheid, zo sneu. gelukkig ligt hij nu weer lekker te slapen, ons reusje! ben benieuwd hoeveel hij volgende week weer weegt op t cb... ben benieuwd!

En ik heb zojuist een mailtje gestuurd aan mijn baas om te vragen of en hoe ik wat extra tijd kan krijgen voor ik weer ga werken. de eerste stappen worden gezet dus, en dat voelt fijn! en bedankt voor alle lieve woorden van jullie. Ik ben blij dat ik de keuze heb gemaakt er iets mee te gaan doen, voelt goed! morgen hopelijk naar de ha om te vragen waar ik terecht kan.

Oh en einde volgende week gaan we lekker een weekje op vakantie met zn drietjes! de oom en tante van mn man hebben een Chambre dHotes in zuid-frankrijk en we hebben voor de bruiloft een weekje in een van hun huisjes gekregen. dat gaan we dus volgende week lekker doen. we vertrekken op 5 oktober (mijn verjaardag) en de week er op komen we weer terug op zaterdag.
    Heerlijk om er even samen op uit te trekken en ik hoop dat ik voor we weg gaan duidelijk kan krijgen hoe en wat t gaat worden met werk en dat ik een eerste afspraak heb staan met een therapeut. dan weet ik dat wanneer ik terugkom ik er lekker tegenaan kan om te herstellen, dan is de vakantie mooi een aftrap van een nieuwe start. fijn idee!

Slaap lekker meiden!

8. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    @beertje: dat is niet fijn! Ik heb geen flauw idee hoe je de productie kunt verhogen... Je zou zeggen met kolven na elke voeding om t te stimuleren, maar dat doe je geloof ik al hè?
    Lijkt me denk ik wel een vraag voor een lactatiekundige. Hier op t forum eens vragen? Of even de verpleegkundige van t cb bellen? Die heeft mij heel goed geholpen met het afbouwen enzo.
    Zou f zeker proberen, want dit is geen fijn gevoel voor je, als je je zorgen moet maken of je mannetje wel genoeg krijgt!

9. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    Oh en vermoeidheid kan er ook voor zorgen dat de productie terugloopt hè....

10. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Lees morgen de lange verhalen bij, check uit!

11. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    #4771 Sitalita, 27 sep 2012
    Laatst bewerkt: 27 sep 2012
    Check in.
    De nacht heeft weer een nieuwe dag gebracht, met hetzelfde resultaat.. geen baby. ;) Heb op zich wel redelijk goed geslapen.

Beertje, inderdaad de lactatiekundige misschien even vragen? Lijkt me niet dat je productie eigenlijk terug moet lopen met 4 maanden. Sommige vrouwen voeden hun kind nog met 1,5 jaar aan de borst.

Wolkje, ik zie vooral tegen een inleiding op, omdat ik dan niet meer thuis kan/mag bevallen. En dat wil ik wel erg graag. Als het echt niet anders kan, oke.. dan moet ik me erbij neerleggen, maar voor nu wacht ik liever nog even het weekend af. Trouwens, super lekker dat jullie een weekje weg gaan! Lekker genieten en hopelijk inderdaad een nieuwe start na die tijd.

Meiden, ik begin steeds meer tegen die bruiloft over 3 weken op te zien. Ons kleintje is dan echt max 3 weekjes oud.. hoe doe ik dat dan met hem? Overdag is geen probleem om hem bij ons te hebben, maar het feest s avonds begin ik toch over te twijfelen of we hem wel mee moeten/kunnen nemen. Hoe zouden jullie dat doen? al onze beste vrienden en onze beide ouders zijn op dat feest. Ik heb 1 optie denk ik, maar die mensen staan niet super dichtbij, en wil eigenlijk toch graag kunnen voeden op verzoek.. Erg lastig vind ik t.

12. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Meiden ik reageer straks op de rest...

Beetje, rond de 4 maanden hoor je wel vaker dat er een dip is...

Hethij na het advies gul advies voor mij is...

Goed aanhalen met de tepel op zijn neusje en dan met een grote hap.

Als hij na het gulzige eten minder begint te zuigen compressie uitvoeren als hij zuigt Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding staat omschreven hoe je dat doet.

2 dagen in de maand iedere voeding nakolven en alan jet niet meer stroomt dan nog 5 minuten door gaan!

Daernaast is er nog.een canadese site.met.hele goede tips maar die heb ik zo niet bij de hand. op borstvoeding.com staan daar ook wel links naar toe.

Verder voeding jij steeds 1 borst toch? Je zou weer 2 borsten kunnen doen... dat bevorderd de productie ook!

Hier overigens ook weer een nachtvoedingo gehad... mischien ook omdat het kouder wordt in de nachten?

Succes en vraag idd anders nog meer advies bij de lk hier op het forum!

13. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Sorry voor alle foutjes... zit op mijn mobiel...

14. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Oow meiden.. heb toch de schrik in de benen zitten!
    Ging net met mn hond 'even' het bos in. Al een tijd niet meer gedaan omdat ik gewoon niet zo ver meer kan, dus hond gaat altijd met man wat verder. Maar goed.. ik kom daar 4 andere honden (waarvan 3 grote) tegen die achter de mijne aan rennen. De mijne rent met de staart tussen de benen weg, en ben hem gewoon een half uur kwijt! Is ie blijkbaar naar de auto terug gerend, heeft daar even staan wachten (volgens andere mensen) en is daarna weer verder richting huis gelopen en was al bij een drukke weg/rotonde. Gelukkig heeft een andere vrouw helpen zoeken die wat sneller is, dus die heeft hem bij die rotonde gevonden. Pff, moet echt even bijkomen. We hebben een herplaatsertje die niet heel goed heeft geleerd om met andere honden om te gaan, en blijkbaar soms gewoon echt bang is.. Was gewoon bijna mn hond kwijt geweest. Heb geprobeerd om alle rampscenario's tijdens het zoeken maar even uit mn gedachten te bannen, maar zit nu toch echt even met tranen in de ogen. Ik ga ook even wat verder wandelen hoor met de hond. Ben wel super blij dat ie er weer is!
    En nu tijd voor een bakkie koffie... ;)

15. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ sita: hè das schrikken meis!! Gelukkig is hij wel weer terecht, maar pff kan me voorstellen hoe jij je hebt gevoeld zeg! Knuf!

@ beertje: ik zie het wel vaker op m'n werk ook hoor dat als vrouwen weer gaan werken dat de bv terugloopt zo tussen de 3 en 4 maanden in. Sluit me verder aan bij de tips van pluus!

Hier af en toe een klein drupje vochtvrrlies gehad nog, maar verder alles rustig gebleven. Heb ondanks dat ik 5 x wakker ben geweest ook heerlijk geslapen gelukkig en ben net pas echt wakker, had ik wel ff nodig volgens mij. M'n man was ook echt doodop en die ligt nog steeds te tukken. Durf nu niet uit bed te gaan omdat ik bang ben dat hij dan wakker wordt... Hij hoeft pas 13.00 te beginnen op z'n werk, dus voorlopig kan hij nog ff tukken....

16. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Bij jou zet het dus ook nog niet echt door. Wel fijn dat je goed hebt geslapen! Kun je goed van opknappen.. :)

Heb trouwens net de tripp trapp stoel besteld, en ben nu aan het kijken voor een spaarrekening voor onze kleine. Wat een gepuzzel zeg waar het nu t beste is.

17. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ sita: nee t wil niet echt vlotten idd.... Ga gewoon maar van 4 oktober uit, dan kan t altijd meevallen!
    Heb net gebeld voor de tijd dat ik in t ziekenhuis moet zijn en vind t wel heel gek om te weten dat ik dus waarschijnlijk volgende week op dit tijdstip op de ok lig!

En leuk je tripptrapp besteld!
    Wij doen de spaarrekening gewoon bij onze eigen bank openen denk ik...

18. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    lijkt me ook heel gek om al te weten wanneer je kleine precies komt en het echt gaat gebeuren. Aan de andere kant zou ik t nu dolgraag willen weten wanneer die kleine man van ons komt!

Wij hebben 2 verschillende banken, dus ben nog een beetje aan t uitzoeken wat t verschil is. Ik ga in elk geval niet bij nog een andere bank. ;)

19. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    @engel.. Ik vond t al raar om dinsdags te weten dat jesse er de volgende dag zou zijn.. Lijkt me helemaal maf om t zo ver van te voren te weten! Maar... Bekijk t ook zonnig.. Jij hebt echt een datum nu waar je zeker weten een kleine in je armen hebt! (ondanks dat je natuurlijk 100x liever anders zou bevallen.. )
    De ks zelf heb ik amper last van gehad.. Eigenlijk helemaal 0,0 pijn zelfs! De dag erna kon ik niet goed lopen en ook de dagen eens liep ik wat krom maar pijn heb ik niet gehad!!
    Hou je vooral aan de 6 weken niet zwaar tillen!! Al de adviezen voor de bevalling heb ik niet goed naar geluisterd maar deze wel.. 1x doos boodschappen getild en had gelijk naar gevoel in buik!

Oww.. Bezoek is er... Tot laters!

20. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Fijn dat jij er niet veel pijn van hebt gehad, hopelijk blijft mij dat ook bespaard ;)
    En ik ga me idd heel goed aan de adviezen houden, zeker ook met m'n bekken want heb geen zin om er maanden/jaren last van te houden. Het is dan ook echt wel heel fijn dat de Fysio thuiskomt na de bevalling! Echt thnx voor je adviezen en ervaringen meis, t stelt me echt gerust! Knuf!
    Veel plezier met je visite!

@ sita: gelukkig maar dat je uit 2 banken hoeft te kiezen dan;)
    Goed op een rijtje zetten voor julliezelf wat je belangrijk vind van de spaarrekening. Iedere maand vast bedrag, of juist niet... Aantal jaar echt vastzetten zodat je er niet bij kunt of juist niet en t rentepercentage natuurlijk ;)

Deel Deze Pagina