Wie gaat er nu ook voor haar eerste kind, deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door engeltje23, 30 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Ja, inderdaad even goed naast elkaar zetten. Binnenkort maar eens even samen met mn vent naar kijken. :) Trouwens, mn vloerkleedje is ook binnen! Maakt t weer wat meer af.

Beertje, veel plezier met je bezoek!

2. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    @Sita.. heb je nog foto's van kamertje met vloedkleedje?! Ben benieuwd want vond t kleedje erg mooi!! Hoe dat dan staat in je kamertje.. vast super!!

@Engel.. hopelijk ervaar jij het ook zo meid.. geen pijn! De eerste dag loop je helemaal krom.. als je kunt lopen... ;)
    Daarom heb je goddank ook een catheter eerst zodat je niet om het hutjemutje eruit hoeft voor wc bezoek!

@Sita.. en ben je eruit?

@Pluus.. dat masseren op het laatst tijdens een voeding doe ik al.. kolven doe ik sochtends de borst die hij niet drinkt.. na een voeding kolf ik niet...
    En op woensdag en vrijdag kolf ik sowieso hé ipv gewoon voeden..;)
    Als ik dan kolf ga ik ook nog door als er niks meer komt en voer ik ook die borstcompressie uit.. maar dat lijkt ook niet echt te helpen..(nog...)

@Hier... visite weer weg.. vriendin kwam langs.. zouden even dorp in kleren shoppen voor haar maar zijn toch op de bank blijven hangen kletsen..;)

Baal zo van de bv op het moment.. t lijkt een zootje.. en misschien is dat helemaal niet zo..! ;) Jesse gister dus na de laatste voeding flesje aangeboden maar die extra melk heeft niks geholpen want om 3uur was meneer klaarwakker!!
    Ben m om half4 maar gaan voeden en toen heeft hij geslapen tot we om 8.15 gingen checken en hij met grote ogen rond lag te kijken!:D
    Dat extra flesje heeft dus ook niks gedaan want de nachten ervoor was hij ook steeds rond 4uur wakker..;)

Duss.. voor t eerst in zo'n 2,5maand een nachtvoeding gegeven...;) Vind niet erg hoor maar maak me meer zorgen waarom nou in ene zo...;)

En jaweeeel... Jesse heeft een flinke poepluier in mekaar geflanst! Wel bij de vriendin op schoot...:D Hebben m vanaf t begin al geleerd... bij bezoek op schoot moet je poepen! (hij heeft destijds de vriend van deze vriendin toen ook helemaal onder gepoept....:D )

Dus yeaahhh!!

3. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    en pssstt... ik heb me op gegeven voor Baby van de maand volgende maand:D

4. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Zo..ik ben ook weer ff vd partij. Kom even een ego postje doen :) Mijn eerste twee (in)werk dagen bij mijn nieuwe baan zitten er inmiddels op! En wat was het leuk! Het is erg druk, maar wel op een heel leuke manier. Ook de kindjes zijn erg leuk! En de kindjes met een handleiding, die vind ik stiekem het leukst. Ik heb echt totaal geen spijt dat ik van baan ben gewisseld zeg en geniet er van dat ik 's avonds gewoon lekker thuis ben en nu regelmaat in mijn leven krijg. Daar word ik toch zo blij van!! Maandag de eerste dag voor het 'echie'. Best wel snel vind ik. Dan moet ik dus de groep openen. Dat vind ik nog best wel een beetje spannend, want dan ben ik het eerste aanspreekpunt en sommige ouders en kindjes zal ik dan misschien wel voor het eerst zien. Hoewel ik de meeste nu geloof ik wel gezien heb hoor.
    Nu lekker eten aan t koken, want vriend is ziekjes. Die heeft al een week koorts en is vandaag naar de huisarts geweest. Die dacht aan een virusje maar heeft voor de zekerheid bloed afgenomen en morgen moet hij urine inleveren. Dus morgen weten we daar meer over. Een week koorts vind ik wel erg lang eigenlijk, ben dus benieuwd wat er uit komt.

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ beertje: kijk, daar gaat t dus mis dan he, hij houdt zn poepies op tot er visite is! Je moet dus gewoon iedere dag visite laten komen, is t opgelost ;) Fijn dat t er uit is meis! Ben benieuwd hoe t dan vannacht gaat met hem, of je moet voeden ja of nee...
    En welke foto is t geworden? Ik ga zeker stemmen hoor ;)

@ liz: wat fijn dat het werken bij je nieuwe baan je zo goed bevalt! En ik herken het wat je zegt over de "probleemgevalletjes" trekt mij ook altijd heel erg!
    Vervelend dat je ventje al zolang koorts heeft! Wel fijn dat je morgen al uitslag krijgt van de urine.... Hopelijk niks ernstigs en idd gewoon een virusje....

update :D ik heb 3 cm ontsluiting!

Dit dan volgens de laatste geruchten in mn familie haha ik kwam niet meer bij toen ik het hoorde! Had vanmiddag mn oma aan de telefoon, die belde hoe t was, want ze had gehoord dat ik maandagavond in t zh had gelegen.... Dus ik zo duidelijk mogelijk verteld dat ik een scheurtje heb ergens waardoor er wat vruchtwater was uitgelopen, maar dat alles verder rustig is en dat er dus nog niks aan de hand is..... Dit verhaal heeft ze later via de telefoon aan mn oom gepoogd te vertellen ( die half doof is ) en mijn oom heeft vervolgens mn neef opgebeld om te vragen of hij misschien al meer wist over hoe t met me ging. Mn neef heeft vervolgens mn moeder opgebeld om te vragen of ik idd in het ziekenhuis lag met 3 cm ontsluiting, want hij vond t best vreemd dat hij nog niks gehoord had ( we hebben nogal een close band namelijk ) Ik zat bij mn moeder en hoorde t gesprek dus, nou echt ik kwam niet meer bij :D

6. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    meiden, ik check uit voor vandaag. Ga lekker op tijd naar bed vanavond. :)

7. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Beertje: Engeltje heeft gelijk... elke dag visite... en Jesse heeft dagelijks een poepluier... :p

@Liz: Lekker dat je bevestiging hebt gekregen dat je een juiste keuze hebt gemaakt om van baan te wisselen. Spannend dat het maandag je eerste echte werkdag zal zijn!!!

@Engel: Wow.. 3 cm ontsluiting zonder dat je het zelf wist..!!! :D Hahhahahhaa... straks ben je ineens bevallen zonder dat je het wist :p

@hier: Meiden... hoe lang moesten jullie in de eerste paar weken borstvoeding geven per voeding? En ik heb standaard tussen 18-21u een moeilijke periode met m'n ventje.. hebben jullie dit ook? Of rond andere tijden? Verder is het een droombaby.. maar tussen 18-21, vaste prik... veel huilen...

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ sita: truste meis....

@ flier: lijkt me echt de ideale bevalling dan hahaha
    Vervelend dat Adam savonds wat lastige uurtjes heeft! Kan je helaas niet helpen meis, succes ermee!

9. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Engel: Het is ook alleen tussen 18-21u.. en dan niet 3uur lang hoor... maar tussen 19.45u en 21.00u ongeveer... niet continu huilen ofzo... maar dan is het 5 a 10 min rustig... dan weer huilen, want dan is hij ook zijn speentje kwijt... die geef ik dan weer terug... en wacht tot hij rustig ademhaalt en weer tot rust gekomen is... dan is het weer even rustig en begint het opnieuw... Laat jij het morgen wel ff weten als je ineens wakker geworden bent met een kind tussen je benen...??? :p :D

10. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Gelukkig niet 3 uur lang achter elkaar in ieder geval, maar wel vervelend! Gelukkig is hij verder een heel zoet mannetje ;)

Haha ja ik laat t weten, zal mn oma nog wel ff bellen of ze niet nog een mooi verhaaltje ervan kan maken :D

11. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    HAhahahah... ik moet trouwens vaker klagen.. hij ligt nu zoet te slapen... helaas moet ik 'm dan zo wekken voor z'n voeding....

12. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk zo'n oma... :p

13. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Nou jij vaker klagen dan en beertje meer visite uitnodigen, problemen opgelost ;)

En ja dit zijn dan weer de leuke dingen van mn oma... :) Al denk ik dat t verdraaien niet alleen bij haar lag, mn oom kan er ook wat van.... :D

Ben benieuwd morgen wat we allemaal gaan bespreken bij de gyn die de ks gaat doen....
    Toen ik vanmorgen trouwens belde voor de tijd van de ks vroegen ze of ik ondertussen al bij de anesthesist was geweest. Dat is al een paar weken geleden, maar er stond nog niks in de computer, beetje raar!
    Hoop dus dat alles wel goed is aangekomen ondertussen, morgen nog maar ff naar vragen...

14. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh.. idd maar eventjes navragen! Als het goed is kunnen ze wel je afspraak in het systeem zien... en dan de gegevens maar even opnieuw opvragen bij de anesthesie lijkt me...
    Nou... nu ga ik 'm toch maar even wakker maken voor de voeding...

15. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Flier, Liza heeft ook n tijd een onrustige periode gehad vanaf n uur of 18u tot bedtijd. Ze wilde dam vootal; drinken, drinken, drinken. Als ze dan op bed lag, was ik letterlijk leeggezogen. Ging vanzelf weer voorbij.

16. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    @flier: Pim had en heeft dat ook soms nog. De kraamhulp zei toen tegen mij dat de kleintjes in de avond gaan hamsteren voor de nacht. vaak kleine beetjes drinken om de buik te vullen voor de nacht. Als hij dus huilt en onrustig is zou ik m gewoon aanleggen. Bij mij was pim dan weer meteen tevreden en hij dronk dan ook maar 5 min ofzo en dan was t weer klaar.
    de afgelopen dagen heeft hij trouwens ook weer dat hij na de voeding van 19.00 uur ineens enorm kan huilen en dan helpt echt niets! dan is ie zo moe dat ie weer gaat huilen van moeheid. na een uurtje met de fiep en een beetje rondlopen enzo valt ie dan ineens als een blok in slaap en is alles weer goed. Vanavond ook voor t eerst maar in zn bedje gelegd om 20.00 uur, en hij slaapt nog steeds. heerlijk!
    ben alleen een beetje bang dat ie dan 's nachts niet slaapt als ie de hele avond al slaapt. maar we zullen zien!

@engel: kijk, dat zijn 3 makkelijk verdiende centimeters! als de rest ook zo soepel gaat heb je die beeb zonder centje pijn er zo uit! hahaha! leuk he, die familieleden! doet me denken aan dat spelletje van vroeger dat je een verhaaltje door moest geven met fluisteren en dat het er dan op t einde van de rij heel anders uit kwam dan dat de eerste was begonnen.

@Liz: fijn dat je zo'n leuke eerste dagen hebt gehad op je nieuwe werk! goed dat je iets anders bent gaan zoeken hoor!!
    en alvast succes maandag! Hoeveel dagen ga je werken? en beterschap voor je ventje!

@hier: vanmiddag weer in het ziekenhuis geweest met mn vent. Hij hoest al sinds de week voor de bevalling en met een aantal antibioticakuren is het nog steeds niet voorbij. de huisarts kon er niks mee dus we zijn maar weer naar de oncoloog gegaan. die dacht dat het wellicht een bijwerking kan zijn van een van de chemomedicijnen (en das slecht nieuws, kan blijvende longschade veroorzaken) en wilde dus even checken. gelukkig wijst het er niet op, dus het lijkt mee te vallen. Hij moet nu het slijm wat ie ophoest in een potje doen (ieuw!! rochelen in een potje!!) en dan gaan ze dat kweken om te kijken wat het is. Ben benieuwd dus!

Ik zit trouwens buitenlandse bruiloft te kijken op net 5 en de moeder van de jongen die gaat trouwen is ENG! wat een heks! brrr!

17. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ wolkje: ik moest ook gelijk aan dat spel denken ja haha
    Vervelend dat je man nog steeds hoest! Hopelijk is t idd niks blijvends en hebben jullie snel de uitslag van t kweekje!

18. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Wolkje, Dat deed Liza idd ook, zo vlak voor ze ging slapen. 'Clusteren'. Steeds kort op elkaar drinken, zodat ze een goede bodem voor de nacht had. Zo legde mijn kraamverzorgster dat ook uit. Maar vermoeiend vond ik dat wel weet ik me nog te herinneren. Ik zat af en toe echt trillend op de bank, mijn lichaam trok dat maar slecht. Ik heb geen seconde spijt gehad dat ik ben gestopt met de borstvoeding. Sterker nog, bij een tweede wil ik niet eens meer borstvoeding geven denk ik. Misschien een paar weekjes, maar dan echt weer gauw flesvoeding hoor!
    Wat naar dat je man nog steeds zo hoest. Ik ben benieuwd wat er uit dat kweekje gaat komen en duim heel hard dat het iets onschuldigs is! Jullie hebben nu wel genoeg te verduren gehad. En eh...geinig te lezen; 'Fiep'..hihi, echt Brabants! En bij Sita lees ik (als ik het goed heb..) af en toe wat Twentse invloeden. En bij Beertje Fries. Geinig dat je dat terug kunt lezen in iemand zijn schrijfstijl.

Ik ga trouwens 32 uur werken. Ik ben iedere dinsdag vrij. Hopelijk wordt dat op en duur vrijdag of maandag. Maar voorlopig zal ik hiet hier mee moeten doen.

Trouwens, over 'Fiep' gesproken. Liza vindt het nog steeds helemaal niks. Ze sabbelt en bijt overal op, maar je hoeft echt niet met een speen aan te komen hoor...ze vindt er niets aan en kan zelfs boos worden als ik het te lang aanbied! Grappig die verschillen in kindjes.

19. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Liz & Wolkje: Ik had idd al in de gaten dat hij meer wilde drinken.., maar ik moet van de vk na elke voeding na kolven.. dan zijn mijn borsten gewoon LEEG! Als ik hem dan aanleg wordt hij gefrustreerd en boos omdat hij niets krijgt. Nu geef ik 'm dus mijn afgekolfde melk van de dag... en nu heb ik na de voeding van 18.00u niet gekolfd, zodat ik rond 21u voldoende heb. Ik probeer het echt met alleen bv op te lossen... maar om de een of andere reden heb ik de ene dag meer te bieden dan de andere..., en waar het aan ligt.. geen idee...

20. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0

Deel Deze Pagina