Check in.. alweer wakker hier. Volgens mij begint het hier eindelijk wat meer te rommelen. Gisteravond tegen 22.30 ben ik na wat kramp weer een slijmprop verloren (of een groot deel ervan). Daarna ook weer krampen waar ik ook slecht door in slaap kon komen. Werd vanochtend om 4.30 wakker met krampen en moest plassen.. dus naar t toilet. Zie ik daar oud bloedverlies in mn inlegkruisje. Daarna weer in bed gedoken. Sindsdien eerst om de 15 minuten volgens kramp in mn rug wat naar mn buik doortrekt en daarna weer afneemt, en het is zelfs een poosje om de 8 a 10 minuten geweest. Ik zit nu even beneden, en de krampen vallen nu wat minder op.. maar elke keer als ik naar t toilet ga, verlies ik toch weer wat oud bloed. Het zou me niet verbazen als we vandaag eindelijk onze kleine kunnen vasthouden. Hoop ook echt dat dit helemaal door gaat zetten! Wanneer zouden jullie trouwens regelen dat je man/vriend thuis komt van t werk? Ik vind dit namelijk nog aardig goed vol te houden, dus een beetje onzin als manlief thuis zou zijn gebleven. Maar bij om de hoeveel minuten zouden jullie hem thuis willen hebben? Liz, klopt trouwens inderdaad, kom uut Twente. En wat lekker dat het werk je zo goed bevalt! Goede keuze gemaakt dus! Ik ga nog even weer op bed liggen en proberen om nog wat slaap te kunnen pakken.
Sita: spannend! Ik denk dat het voor iedereen anders is wanneer je je man uit z'n werk belt. Ik zou in ieder geval niet te lang wachten, als je echt pijn gaat krijgen lijkt het me niet fijn nog alleen te moeten zitten. Weet niet hoe ver weg hij werkt? Ik denk dus niet dat het een kwestie van hoeveel minuten is, maar zo lang jij t nog prettig vindt zonder hem. Ik zou het even goed in de gaten worden en zodra je denkt: nu wordt t menes! Dan zou ik m bellen! En mocht het val alarm zijn, ach, dan vergeeft hij je vast ook wel! Maar ik denk niet dat het vals alarm is Succes meid en ik duim voor je dat je vandaag jullie ventje vasthoudt!!! En Liz: inderdaad, brabo'tje hier! Pim wilde in het begin z'n fiepje ook niet hebben, vond er niks aan en snapte geloof ik ook niet wat ie er mee moest. Ik heb het fiepje ook pas een week of twee geleden geïntroduceerd. Ondertussen heb ik een andere gekocht van avent, die hebben niet zo'n gebogen tuutje maar een rechte, lijkt qua vorm meer op een tepel in plaats van die van difrax enzo. En die pakt hij supergoed! Hij wil m ook niet vaak hebben hoor, spuugt m vaak boos weer uit, maar op van die onrustige dagen is het ideaal. Ik heb sinds het stoppen met de bv ook het idee dat hij niet helemaal meer aan z'n trekken komt qua zuigbehoefte en dan vindt hij t fiepje soms erg fijn. En over de bv: ik voelde me vorige week wel naar na het stoppen met de bv, maar ondertussen vind ik het heerlijk! Wat een vrijheid en het is zo makkelijk. Flesje mee ergens naartoe, beetje poeder en klaar. Geen gedoe met voeden en kolven, hoewel dat heel gezellig was vind ik dit toch ook wel fijn hoor!
Spannend sita!! Weet niet hoelang je vriend erover doet om thuis te komen, maar ik zou hem wel vast op de hoogte stellen nu in ieder geval! Hopelijk gaat t nu snel helemaal doorzetten en heb je vandaag je ukkie nog in je armen! Ik ga ff douchen en dan naar de gyn!
Own Sita wat spannend! Bij mij is Het destijds s nachts begonnen maar ik heb mijn man laten slapen tot het pijnlijker begon te worden en ik echt moest puffen! Bij mij kwamen de weeen toen om de 4 minuten maar ze hielden niet lang aan en waren dus niet zo sterk.. Volg je gevoel! wil jij je man er nu al bij hebben dan bel je gewoon!!! En idd wat de rest zegt... let ook op hoelang hij moet rijden! Ow en laat hem er lekker al bij zijn als je de vk laat komen! Succes! @ fier... moet je nog steeds nakolven? Doe het anders een dagje niet en kijk dan wat er gebeurt.... Hier s avonds ook een hongerig meisje hoor! Hoort er blijkbaar bij! En wie weet helpt idd een tutje wel! Wij hebben ook die van avent en die pakt ze heel goed! Ook een bibi houdt ze wel in maar difrax niet... probeer het maar even uit. difrax en bibi zaten in die babydozen dus wellicht heb jij ze ook wel! Succes! @ waar je vandaan komt... grappig zelfs dat er verschil zit tussen west brabant en midden/oost! Wolkje jij komt denk ik meer uit de buurt van eindhoven helmond of niet? Wij zeggen nl nooit fiepje maar kennissen uit die omgeving wel! Wij zeggen altijd tutje!
@Sita: Dit klinkt niet als vals alarm!!!! En je weet nooit hoe snel het gaat (bij mij ging het ineens als een tierelier!) Ik zou eerder wat eerder bellen naar 'm dan dat hij zo laat komt dat jij amper de deur nog kan open doen, maar je wel de vk moet gaan binnenlaten.... Suc6 meis! Jij en je lichaam gaan dit varkentje wel even wassen!!!! @Engel: suc6 bij de gyn! Hopelijk hebben ze de info van de anesthesie al gevonden! @Wolkje: Hoe is het vandaag met je man? Dat hoesten is echt zwaar en vermoeiend... Ik hoop voor jullie dat het 'slijm'onderzoek meer duidelijkheid geeft. Wat jij trouwens zegt over het fv, is voor mij precies de reden om te stoppen met bv als ik ga werken... Voor nu wil en kan ik de moeite nemen voor bv en vind ik het hartstikke leuk om te doen.., maar dat gaat straks niet meer. Dan heb ik die tijd niet meer. @hier: OHhh... ikke hier slechte moeder... De wekker ging om 05.15u voor het voeden.. en ik dacht... oh.. klein momentje nog.. en toen ben ik in slaap gevallen en schrok om 6.30u wakker.. en hij meldde zich NIET! Dus toen als een dolle gevoed! Voelde me zoooo schuldig! Hier wil Adam altijd wel zijn speentje... toch wel fijn! En hij blijft de borst goed pakken... maakt niet uit of hij af en toe ook het flesje met afgekolfde melk of kv krijgt... Maar ik heb begrepen dat dit ook vaak mis gaat bij kleintje, dat ze in de war raken, dus ik besef me goed dat ik geluk heb met m'n ventje. Fijne dag allemaal... ik ga maar eens voeden....
Ik vind trouwens het engelse woord voor speen nog het meest geniaal: Pacifier.. want dat is precies wat het vaak is.. iets wat vrede brengt... (volgens mij gebruik ik die van bibi.. daar staat toch 'i love mama' op??)
flier is mij al vaker gebeurd hoor hahaha....vaak zit ik op de bank e wacht ik op het laatste uur dat het zover is en dqn wordt ik sochtends wakker op de bank..woon op een flatje dus als hij wakker wordt hoor ik hem wel maar hij meldt zich dan niet en blijft gwn slapen en ik voel me dan ook zooo schuldig.. sita..spannend en je mannetje gwn bellen hoor dan is het maar vals alarm maar beter dat dan dat hij telaat is...
heej meiden, krampen zijn vanochtend wel weer wat afgenomen. Heb nog even lekker 2 uur kunnen slapen. Was even bang toen ik wakker werd dat er niks meer aan de hand was, maar net bij toiletgang toch echt weer een groot stuk slijm (ook wat bloederig) verloren en nog steeds veel oud bloed. Krampen zijn nu nog erg goed te doen en kan er nog niet echt regelmaat in ontdekken. Zal nog wel wat voorwerk zijn nu. Mijn ouders zouden vanmiddag langs komen, maar heb ze net gebeld of ze zometeen ook nog kunnen komen. Dan loop ik minder risico dat ik ze af moet bellen of op de hoogte moet stellen dat het al is begonnen. Heb namelijk niet het idee dat de weeën binnen nu en een klein uurtje al heel heftig worden. Mn vent is wel op de hoogte dat het rommelt,. hij gaat ook niet op assistentie vandaag als zn werk dat vraagt. Hij moet 25 minuutjes rijden, dus is er best snel. Als het pijnlijk wordt bel ik hem gelijk, dan komt ie ook direct. Nou, ik ga me even omkleden en mn hond uitlaten. Gek idee dat dit misschien de laatste keer is dat ik nog met baby in mn buik met dat beessie ga wandelen. haha!
@ sita: jammer dat t weer is afgenomen meis, maar wie weet neemt t vandaag toch wel weer toe, ik duim voor je! Hier net bij de gyn vandaan, het liep echt onwijs uit allemaal... Vruchtwater was nog steeds voldoende en mn ukkepuk deelde rake trappen uit tegen t echoapparaat, dus dat was allemaal goed gelukkig. Heb wel toch nog een ander kuurtje gekregen voor mn onderkant, want dat is nog niet helemaal in orde. Hopelijk werkt deze kuur beter... Gelijk ff nagevraagd hoe t nou zit met de gegevens van de anesthesist, maar hij gaf aan dat die gegevens dus daar op de afdeling blijven meestal en dat dat dus wel goed zit. Verder nog even over mn allergieen gepraat en over de misselijkheid. Ze gaan dus ook geen chirurgisch staal gebruiken, maar wat dan wel is voor mij nog steeds een vraag...toch plastic bestek denk ik dan maar haha Ik wordt volgende week pas om 12.30 geopereerd en daarom mag ik tegen de misselijkheid sochtends om 7.00 toch nog 1 droog crackertje eten, dus dat is wel fijn, hopelijk is t dan gewoon uit te houden.
Engeltje, fijn dat met je uk alles goed is! En wat gek zeg,.. weten hoe laat je de keizersnede krijgt. Toch prettig dat je nog wat mag eten s ochtends.. zou wat zijn als je dan beroerd de operatie tegemoet moet gaan. Hier, denk dat het wel door gaat zetten! Heb nu echt wel wat pijnlijkere krampen en ook wat vaker,.. zal ze zo even gaan timen, maar hoef ze nog niet weg te puffen. Bel mn vent zo toch maar even op dat ie maar naar huis moet komen. Denk ook wel prettig voor hem om nog even wat rust te kunnen pakken en dat we de hond nog kunnen uitlaten en een paar boodschapjes kunnen doen. Trouwens ook weer een beste klodder slijm verloren, nu met helder rood bloed erbij. We hebben gewoon vandaag of morgen ons mannetje in handen, ben ervan overtuigd! Mijn ouders zijn nu een uurtje weg, dus die hoef ik niet op de hoogte te stellen. Ook wel weer prettig.
Oh fijn zeg meis!! Nu dus eindelijk ECHT nog maar heel even voordat je je mannetje in je armen hebt! En idd ook wel fijn voor je mannetje als hij nog ff wat kan rusten en dat jullie de laatste paar uurtjes nog ffies samen kunnen zijn! Je houdt ons wel op de hoogte van de vorderingen he En ja echt heel gek idd. Om 10.30 moeten we in t zh zijn en kunnen we ons een beetje settelen zeg maar, dan gaan ze me helemaal klaar maken en voorbereiden en rond 12.40 zal onze uk er dan zijn, mits alles goed gaat natuurlijk.... En dat hoop ik toch eindelijk echt eens hoor!
Sita: spannend hoor! Ik was toen ook van plan jullie helemaal op de hoogte te houden, maar omdatik aan die pij stilling zat was omte stoned iets te doen haha! En tegen d tijd dat ik weer helder was had ik al 7 cm en veel pijn dus toen had ik wel wat anders aan m'n koppie haha! Maat wel fijn: je kunt thuis bevallen!!! Jeeeeej!!! Staat alles al klaar? Spannend hoor meid, heel veel succes! Je gaat het vast super doen!! En dan ligt er morgen ineens een klein mannetje in het blauwe bedje!
En engel: fijn dat je de datum en tijd nu weet! Lijkt me ook erg gek! Maar je weet nu zeker wanneer hij er in ieder geval is! Oh en ook mijn vriendin had echt geen pijn! De morfinepomp die ze kreeg heeft ze amper aangeraakt en ze heeft super weinig pijn gehad! Alleen krom staan als ze net opstond uit bed doordat alles zo strak stond, maar niet Van de pijn. Komt goed dus!!
Voor zover het lukt en ik eraan denk, hou ik jullie op de hoogte. En inderdaad, kan lekker thuis bevallen als alles goed gaat! Mn vent komt in elk geval nu richting huis, ook wel een prettig idee.. ik ga nog maar even wat kleine dingetjes in huis doen zoals de vaatwasser etc.
@ wolkje: kijk dat is weer een positief verhaal erbij, thnx @ sita: zet jij nog maar ff de aller aller allerlaatste puntjes op de i in huis Ohhhh zo spannend!! En gaan we toch nog op de goede volgorde! Hihi kreeg net een mailtje van mn werk over het sinterklaasfeest of ik langs wil komen met mn ukkie Moest me dan snel aanmelden en de naam en leeftijd van mn kind doorgeven, haha de grapjassen. Heb net ff een mailtje teruggestuurd dat we graag willen komen en dat de naam enzo nog volgt
Sita, joepie de poepie!! Wat fijn, goed, mooi, super, geweldig en zo nog meer...dat het nu lijkt te gaan gebeuren! Zet 'em op en wij puffen hier met zijn allen lekker met je mee! Ik zit trouwens in precies de omgekeerde satus als waar in jij je nu bevindt: ongesteld...bleegh!! Gister weer geworden. zat op dag 32. Dus mijn lichaam lijkt de cyclus weer netjes op de pakken. De vorige keer zat ik op 26 dagen. En daarvoor weet ik het niet, toen was ik gestopt met de borstvoeding. Verder staat onze woning nu op Funda.nl. Dus dat is spannend. Liza is trouwens naar het consultatiebureau geweest afgelopen donderdag en ze gaat nu richting de blauwe curve. Dat is goed nieuws, want dat wil zeggen dat ze bijna op het gewicht en de lengte zit van een baby van haar geboortedatum. Ze weegt nu 6,13 kg, is 63 cm en haar hoofdomtrek is 41,2 cm. Dus onze dame doet het goed!
@ Liz: wat fijn zeg dat ze zo goed groeit! Je bent vast ontzettend trots op je kleine meisje!! En yes, je huis op funda, hopelijk krijgen jullie snel kijkers en is ie snel verkocht! M'n oma belde net weer hoe t bij de gyn was geweest( dat onthoud ze dan weer wel haha ) heb echt alleen verteld dat alles goed was en dat ie erg actief was en verder geen info... Ben benieuwd of er vandaag dan nog een nieuw verhaal de rondte in gaat
Ow wat fijn Sita dat het toch door gaat zetten!! Ik ben zo blij voor je!!! Eindelijk iemand die normaal bevalt zoals deze geplant is en zonder enorm lang over tijd te gaan zoals bij Flier en mij!!! Joehoeeee!!! Fijn dat je man naar huis komt! Voor die mannen is het toch ook spannend en hij zal vast zijn gedachten niet erbij kunnen houden op zijn werk!! Kan hij net zo goed thuis zitten en jou ondersteunen!!! Succes meis!! @ Engeltje, raar hoor om te weten hoe en wat... maar ook fijn!!! Fijn dat je 's ochtends toch nog wat mag eten! Anders was het een lange ochtend voor jou!! @ liz, onze meisjes zijn weer 3 en 6 maanden oud... gaat snel!!! Ik ben er vantussen mijn 'taxi' is er voor een verjaardag! Sita succes!!