Wie gaat er nu ook voor haar eerste kind, deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door engeltje23, 30 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Engeltje, en jij weet nu ondertussen ook de tijd! Nu kun je er echt naar uit kijken. Wat spannend! Dan blijft alleen Uk nog over en dan zijn alle kleintjes er. Ik vind het zo gek! Ik zie ons nog met zn allen schrijven over zwanger worden en alles daar om heen. Pfff....

Trouwens, ik heb een grotere speen voor Liza gekocht en nu drinkt ze makkelijk een fles van 200 ml weg. Terwijl ze daarvoor met moeite 150 ml wegdronk en als we geluk hadden 180 ml. Dus echt wel heel erg fijn, ik vond altijd al dat ze in verhouding wat weinig dronk, maar ze klaagde eigenlijk ook niet. Dus mijn experiment is geslaagd :) Ze heeft gister avond voor het eerst een pyjama papje gehad, de laatste fles. En dat ging er goed in hoor. Dus haar poep zal er strakjes ook wel anders uit gaan zien en ruiken en ze zal vast vaker gaan poepen nu. Hihi

2. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohhh.. Sita... zo spannend.... Ik hoop voor je dat het allemaal voorspoedig verloopt... en op tijd de vk bellen, he..!!!

@Engel: Misschien ben je straks wel bevallen van een meisje volgens je familie :p

@Liz: Mooi dat alles goed was bij het cb!!!! Heerlijk dat Liza het zo geweldig doet! En wat was haar pyjama papje?

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Liz: wat zeiden ze verder eigenlijk over hapjes op t cb? Fijn dat je experiment werkt ;)

@ flier: dat zeg jij nou over een meisje hè.... Ik heb van de week toch weer zo raar gedroomd! Ik ging normaal bevallen en t eerste wat ze zagen van onderen was een flinke kroeskop. Het was een leuk klein meisjes negertje geworden hahaha Was echt wel heel bizar :D

4. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Haha! bevallen van een meisje... nou, mijn moeder praatte vanochtend gewoon in zij-vorm. Die is er zo van overtuigd dat het een dametje is. ;) Wat een schrik zal straks hebben!

Hier nu weeën om de 6 a 7 minuten van bijna een minuut. Moet bellen als de weeën een uur lang om de 4 minuten zijn en dan langer dan een minuut aanhouden.. Ben benieuwd. :)

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Haha leuk is dat als ze t nog steeds niet weten :)

En Ohhh wat spannend toch meis, fijn dat je er nu regelmaat in hebt zitten, voelt t erg pijnlijk aan of valt t nog wel mee? Hoe is je ventje eronder?

6. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    dat gaat al de goede kant op sita! spannend hoor :)

en liz, wat fijn dat je meisje het zo goed doet! welke maat speen gebruik je nu voor haar? wij moeten dinsdag weer naar het cb voor de eerste prikjes en ben erg benieuwd hoe lang en zwaar ons monstertje al weer is. Het zou me namelijk niet verbazen als Pim nu ongeveer even groot en zwaar is als Liza.... erg he!! hahaha! het is echt een reus! Pim bijna 2 maanden en liza al 6 en even groot! heb vandeweek mn eerste rompertjes maatje 56 naar zolder gedaan, werd toch echt te krap!

7. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    ik heb een foto in mn album geplaatst van Pim en Lise, het kleintje van mn vriendin van maar 2 kg... echt een te grappige foto! Reus en kaboutertje :)

8. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Ik vind het tot nu toe goed te doen hoor.. doet wel wat zeer, maar nog niet extreem. Voel het vooral in m'n rug, dus als ik t zo mag inschatten kunnen dat straks heftige rugweeën gaan worden (schijnen de pijnlijkste te zijn). Ga zo even onder de douche.. even ontspannen. :)
    Mn vent vindt t spannend, maar heeft er ook onwijs veel zin in om ons kleine mannetje eindelijk te zien! Hij is nu het toilet aan t schoonmaken nog even.. de schat! Vind t echt fijn om hem vanmiddag thuis te hebben. Heb ik zelf ook wat afleiding en wat te kletsen. Net nog boodschappen wezen doen, haha!
    Onze hond houdt zich erg rustig, maar is op een bepaalde manier ook weer wat aanhankelijker naar vandaag mij. Die voelt het ook wel aan.

Wolkje, Pim is trouwens echt al een flink ventje zeg! Dat zal vast hard gaan met de maatjes kleren!

9. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Sita, aaah..spannend hoor! Ik ben heel benieuwd wanneer jij je ventje in je handen hebt. Want dat het niet lang meer zal duren, dat moge nu wel duidelijk zijn he. Is het nog goed te doen? Als we mee moeten puffen, moet je wel ff n seintje geven he? Je bent n kanjer!!

Engeltje, over hapjes zeiden ze op het consultatiebureau dat ze nu tussen de flessen door ook wat water, Roosvicee en thee mag ( Roosvicee ) mag. En eenmaal daags een fruithapje en rijstebloem/ pyjamapapa oid. We geven haar nu de laatste fles 'Pyjama papje banaan' van Nestle..daar hadden we een proefverpakking van hihi. En dat drinkt ze echt goed op! En als de proefverpakking op is, dan probeer ik 'Mijn eerste papje' van Bambix, rijstebloem vanille, 4+ maanden. Deze heb je ook voor 6 maanden en verder. En die is voor het ontbijt. Kan zowel in fles als op een bordje. Daarnaast geven we haar na de tweede fles een fruithapje banaan. Ze begint nu pas twee of drie hapjes echt te eten. Maar ze vindt het nog wat raar en onwennig. Ze is er nog niet ondersteboven van. Maar oefening baart vast kunst! Ze mag ook nog groentehapjes proberen. Maar we willen haar eerst eens aan het fruithapje en het Pyjama papje/ rijstebloem laten wennen. Ze weet zich nu toch nog niet zo'n raad met het fruitpapje, dus dat zal nu ook wel zo met het groentehapje zijn. De groenten kan ze gewoon met de pot mee eten, wel purreren natuurlijk en niet gekruid. Alleen wat groenten en dus geen aardappels/ vlees. En zowel voor de groenten als het fruit, geldt dat je een paar dagen achter elkaar hetzelfde moet geven en daarna pas wat anders. Dit ivm mogelijke allergieën die je dan makkelijk kunt herleiden naar het product die het veroorzaakt, maar ook omdat ze moet wennen aan andere smaakjes. Natuurlijk mag je ook groentehapje uit potje geven.

Wolkje, wij gebruiken nu een 'M' speen. Maar ik heb ook al een 'L' in huis, want eh...de tweede voor de halve prijs ;)

Zo, ik ga mijn kruimel appeltaart uit de oven halen. Wat ruikt ie lekker!!

10. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Trouwens, check mijn banner eens! Liza 6 maanden vandaag. Ik ben de hele dag al aan het terugrekenen en denken. Want zes maanden geleden rond deze tijd, waren bij mij de weeën op zijn heftigst! Rond 15u ging ik naar de wc en verloor ik flink wat bloed. Zo rond 16u werden de weeën echt vervelend en was ik steeds minder goed aanspreekbaar en zinkte ik steeds verder in mijn eigen bubbel. Rond 17u werd ik naar de verloskamer gebracht waar bleek dat ik al 9 cm ontsluiting had en binnen 20 minuten was Liza er zo'n beetje. Pff...zes maandan al weer zeg...

11. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Nog steeds de weeën. Moet over een half uurtje de vk bellen, dan heb ik ze een uur om de 5 minuten zo'n beetje en ze duren langer dan een minuut. Ze doen nu wel meer zeer.. maar echt puffen is nog niet nodig. Ben benieuwd wat de vk over een uurtje ongeveer kan zeggen. :)

12. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ben ook heel benieuwd sita :) Maar oh wat fijn toch dat t nu echt gaat gebeuren en helemaal uit zichzelf ! Succes de komende uurtjes meis!

@ Liz: lekker hoor dat je alles kan gaan proberen nu en idd oefening baart kunst ;)
    Je hebt ook best kans dat warme hapjes misschien wel al beter gaan als koude fruithapjes, zie je wel vaker namelijk... En met groente mag je volgens mij nog geen aardappel doorheen doen toch, of heb ik dat mis?

Kreeg vanmiddag nog een smsje van m'n collega over hoe het was enzo. Ze is zelf druk bezig met de planning van haar bruiloft en gaat waarschijnlijk dezelfde koets met paarden huren als wij hebben gehad, vind ik wel heel leuk!! Ze vroeg of ik een keertje met haar mee kan gaan om t te vragen :)

13. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sita: suc6 meis.. puffen begon bij mij pas toen ik al aandrang tot persen had maar nog ff moest wachten...nog ff geduld.. jemag zo vast nog wel puffen....

14. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Sita, spannend allemaal! Zet 'em op!

Engeltje, idd geen aardappels of vlees, maar dat schreef ik ook al. Dan ga ik fruithapje eens opwarmen..kijken of de animo dan groter wordt haha ;) De roosvicee vindt ze ook no maar niks, ondanks dat ik deze ook lauw aanbied. Gewoon blijven proberen, op n gegeven moment raakt t vanzelf vertrouwd. Vooralsnog is het allemaal nog maar n beetje gek voor dr! Wel erg leuk om te zien hoe ze reageert op die verschillende smaakjes hoor. Ooh en wat leuk dat je collega dezelfde koets wil als die jullie op je bruiloft had! Brings back memories :)

15. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Dan had ik daar over heen gelezen, sorry haha!
    Ja kan soms helpen om t op te warmen en t dan steeds weer iets kouder te geven ;) Maargoed meestal moeten ze alles zowieso minimaal 10 x proeven voor ze iets echt lusten, komt helemaal goed!

En ja echt zo leuk dat ze t aan me vroeg, wilde zowieso nog een keer bij die man langs gaan met een foto, maar kwam er steeds maar niet van... Maargoed eerst maar ff bevallen :D

16. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pff... die voeding van rond 18.00u is mij echt een drama... Volgens mij was het Pluus die vroeg of ik nog na elke voeding kolfde... dus ik dacht... laat ik dat 1 dagje niet doen.. en dan kijk ik of ik Adam dan wel voldoende voeding kan bieden... ik merkte dat hij zich al weer wat sneller aanbood na de voeding van rond de lunch en die van vanmiddag.. bij de voeding van 18.15u heb ik 'm 2x 35 min borst aangeboden ipv 2x 20 min.. maar hij bleef schreeuwen en zijn buikje BORRELDE!!! Ik heb 'm toen 60ml fv aangeboden... en dat dronk hij als een dolle.. ik moest 'm echt afremmen. De arme jongen had dus echt HONGER. Dat is toch niet normaal???? En ik heb sinds maandag na elke voeding gekolfd, dus voor mijn idee er ook alles aangedaan om het goed op gang te krijgen... *zucht*

17. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh.. en adviezen zijn zeer welkom.. mijn hart brak toen zijn buikje borrelde van de honger... had toen ff het idee dat ik faalde als moeder.

18. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    ik zou ovrgaan op de fv..je hebt je best gedaan..maar als je niet meer kan geven houdt het op lieve schat..het is geen aanvallen gwn een advies en bij deze een dikke knuffel

19. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    O lieve flier dutch us echt niet tof!

Probeer anders met een lactatiekundige contact op te nemen... zij kan je vast de adviezen geven die je nodig hebt!
    Sterkte!!!!!!!!!!

Kijk anders ook eens op borstvoeding.com en die canadese site (staat op borstvoeding.com wel een link)

Sterkte meissie

20. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    flier: ik zou inderdaad kijken of je een lactatiekundige kunt vragen voor dit. wellicvht dat die je kan helpen.
    maar klinkt voor mij alof je gewoon echt te weinig hebt...
    kijk t weekend nog aan en anders gewoon stoppen hoor. bv is ook niet heilig en als jij je zorgen moet maken of je kleintje wel groeit is zowel voor jou als voor adam niet goed.

succes meid! knuffel!

ben benieuwd hoe t met sita is!!!

Deel Deze Pagina