Wie gaat er nu ook voor haar eerste kind, deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door engeltje23, 30 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Danty: Ik voel me absoluut niet aangevallen.. dank je voor je advies.. Ik heb het nu ook maar zo opgelost omdat ik echt geen andere optie zag om zijn maagje gevuld te zien! En 's ochtends is mijn bv wel goed genoeg voor hem... Ik zal, zoals Pluus adviseerde, nog wel contact opnemen met een lactatiedeskundige...

@Pluus: Ik ga dat idd maar even doen morgen. Ben alleen een beetje bang (aangezien zij pro bv zijn), dat ze zeggen dat ik geen fv meer mag bij geven.. maar als ik dat niet doe lijdt hij echt honger...

2. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Wolkje: Op een gegeven moment wil hij de borst niet meer en gaat brullen... en dan komt er nog wel 'vocht' uit mijn borst.., maar ik denk dat het gewoon te weinig voedingsstoffen bevat..

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ flier: hè wat vervelend meis dat t niet zo lekker loopt en dat je jezelf daar ook zo rot bij voelt!
    Maar meis, er zijn genoeg vrouwe die een combi geven hè! En idd lactatuekundigen staan daar misschien niet om te springen, maar je moet doen waar jij en je uk zich t beste bij voelen. Je hebt t toch geprobeerd? Echt je hoeft je niet schuldig te voelen hoor, je bent gewoon een geweldige mama en pikt de signalen van je ukkie goed op en handelt daarnaar. Vraag gewoon aan de lactatie kundige hoe je t beste een combi kunt geven, daar helpen ze je echt wel mee hoor. Knuf!!

@ sita: ben benieuwd hoe t met je gaat!

4. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Flier, lieverd..je doet wat je kunt en zelfs meer! Daar kunnen die deskundigen niets meer dan respect voor opbrengen. En dat zij pro borstvoeding zijn is heel fijn voor ze, maar geeft hen niet t recht om jou te veroordelen. Borstvoeding is geen plicht en geen vanzelfsprekendheid en t hoeft ook zeker niet ten koste te gaan van alles. En daar lijkt t nu wel op. Zowel jij als je kleine vent zijn nu niet happy, dus doe alsjeblieft waar jij en je kleine vent zich goed bij voelen. En als jij je gepusht voelt door die deskundigen, dan doen zij iets niet goed. Zij zouden moeten handelen en adviseren in t belang van jou en je mannetje en niet in wat zij zo belangrijk vinden. Maar ik begrijp wat je bedoelt, ook tijdens mijn zwangerschap en de periode erna stoorde ik me mateloos aan t gegeven dat men er eigenlijk als vanzelfsprekend van uit gingen dat ik borstvoeding ging geven, terwijl dit in de eerste instantie helemaal niet mijn intentie was. Blijf gewoon bij jou gevoel, wat je ook doet, het is goed. Jij weet wat goed is voor jou en je kleintje!

5. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    @Flier.. och meid!! Weet je zeker dat het een borrel was van honger? Niet een beetje uit de darmpjes? Want die kunnen natuurlijk ook flink tekeer gaan...!
    Als je kolft hé.. en het staat een tijdje.. zie je dan ook hoeveel 'water' en hoeveel 'vet' erin zit?
    Kan ook zijn dat je gewoon alle voedingsstoffen zelf gebruikt en er te weinig in je bv zit..!
    Toch raar dat je productie niet omhoog vliegt als je Adam zo vaak aangelegd word en je ook nog kolft! Zou inderdaad anders maandag een LK vragen!

@Sita... waarschijnlijk ben je nu lekker bezig..... meid... succes!! Denk aan je!! Nog eventjes (of niet eens meer...;)) dan heb je je ventje EINDELIJK in je armen!!

@Engel.. weird zeg dat je zelfs de tijd en alles al weet.. haha! en dat eten van te voren.. zou ik me niet druk om maken.. bedoel spoedkeizersnee gaat ook gewoon hoor ook al had ik net van te voren nog een boterham gehad! (wat natuurlijk niet zo was... was ik niet toe in staat...;))
    Wel maf van die verhalen die over je de ronde gaan.. geweldig toch om te horen dat je al 3cm zou hebben..(al heb jij daar helaas niks aan...;));)
    En wat Wolkje zei over haar vriendin had ik dus ook.. dat morfinepompje dat ik had.. heb ik niet eens gebruikt! Geen 1x gedrukt! Zero pijn... dus meid t komt helemaal goed met jou!!

@hapjes... nou... Jesse vandaag voor het eerst een hapje fruit gegeven... en hij vond het echt super!! :D
    Hij doet sinds 2 weken ongeveer steeds mijn vinger in de mond en echt naar zijn kaakjes en kauwt als een dolle! Dacht nou jah.. een hapje kan vast geen kwaad en mijn god hij genoot er van hoor!:D

@bv.. heb Jesse gisteravond ook een flesje bv bij gegeven want ik denk echt dat ik savonds niet genoeg heb aangezien Jesse steeds wakker werd snachts nu en na even aangehangen te hebben sliep hij weer!
    Dus gister flesje van 100cc gegeven en heeft de hele nacht geslapen..... paar keer wel wakker voor speentje maar daarna sliep hij zo weer in!
    Pfff.. moeilijk hoor...

@hier.. heb t gehad.. ben sinds woensdag al elke avond alleen... en morgen ook want vriendlief moet om jawel.. 4.15u vannacht:$:$ klaar staan want de europese kampioenschappen zijn morgen in Kerkrade!
    Dus morgen weer hele dag alleen.. ben half6 thuis gekomen uit werk en zit nu pas eindelijk eventjes rustig! ;)

@Liz.. zeg.. hoe laat breng jij Liza op bedje? Ik geef Jesse altijd zo rond 17.45u nog een voeding en dan zit hij bij ons als wij eten.. maar dat is vaak zo'n drama.. hij is zo moe en jengelig dat ik elke avond mijn eten naar binnen moet stampen zodat ik hem in badje/bedje kan doen...
    Denk hoe doe jij dat?

@Badje.. vriendlief vind inderdaad niks aan badje.. zo zonde...! Baal dr ook flink van want het is toch zo geweldig.. Nee.. hij vind t maar niks.. kan zijn arm niet goed buigen zodat hij Jesse kan ondersteunen.. denk ook dat t badje iets te laag is voor m;)
    En god als Jesse dan in ene gaat trappelen.. nee.. niet zijn ding...

Baal dr best van want nu komt echt alles op mij neer...

Och en mijn ventje joh.. die ontwikkeld zich toch zooo snel joh! Pfff.. vandaag had hij in ene de slappe lach.. geweldig!! En maar brabbelen.. en als we muziek opzetten.. zingt ie mee! WHAHAHA!!:D

6. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Friesland
    @Flier.. meid... LK zijn dan wel pro bv.. maar bekijk het zo...
    of ze helpen je gewoon zonder te pushen en krijgt Adam toch bv icm fv.. of als ze je niet steunen geheel fv...

Nou... dan kiezen ze er vast voor om je keuze te steunen hoor! ;)

7. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    meiden, de vk is net een half uur weg. Wat zij constateerde was dat ik nu nog voorweeën heb. Mijn baarmoedermond is nog niet verstreken. Het kan vriezen of dooien,.. namelijk dat de weeën door gaan zetten en er ontsluiting gaat komen, of dat mn lichaam besluit dat het nu wel even genoeg is geweest en over een paar dagen verder gaat. Het wordt in elk geval geen 28-9-12 meer.
    Ik weet wel dat mn lijf flink aan het werk is, heb net ook rood bloedverlies gehad, dus heb er vertrouwen in dat de echte weeën vannacht nog gaan komen en morgen de dag van onze kleine man is. ;)
    De krampen/weeën zijn er nog steeds.

Ik check gelijk uit. Ga lekker op tijd mn bed in. :)

Flier, inderdaad lactatiekundige bellen meid.. enneh, je bent echt geen slechte moeder, juist een hele goede en lieve!

8. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Friesland
    Ahhh.. tegenvaller Sita....! Had voor je gehoopt dat je al lekker aan het puffen was!

Maar zoals je zegt.. klinkt allemaal erg hoopvol en eigenlijk heb je binnen 24uur toch wel zo zeker weten je mannetje!!

Denk aan je meis!!:D

9. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ sita: hè wat jammer meis, had voor je gehoopt dat je nu ondertussen je kleine man in je armen had! Hopelijk kun je nog ff een tukkie doen voor je echt aan de bak moet en krijgen we hier morgen t berichtje dat hij geboren is. Dikke knuf en succes meis!

@ beertje: de gyn zei ook al dat t niet veel kwaad kon voor de ruggeprik in ieder geval, maar stel dat t toch een narcose moet worden dan is t een groot probleem... Maargoed daar wil ik gewoon niet aan denken, ruggeprik is vast genoeg;)
    Balen dat je weer alleen bent meis, lijkt me best zwaar zo vaak... Knuf! En wat betreft t badje, kan hij niet gewoon lekker met hem douchen dan?

10. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Friesland
    @Engel... ow god nee.. douchen is nog erger...! Issie zo bang dat hij Jesse laat vallen!! We hebben nu sinds kort een aqua carrier.. een draagdoek voor onder de douche/zwembad zeg maar! Hopelijk is dat wat voor hem!
    Want hij baalt er ook best van hoor dat badje niet lukt en hij douchen gewoon niet durft! :(
    En als hij niet durft ga ik m niet dwingen...;)

Ennnn... officieel moest ik onder narcose.... ;)

11. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Beertje, zo ziet t voedingsschema van Liza er nu ongeveer uit: 09:00 fles,.13:00 fles en daarna fruithapje, rond 17:00 fles, tussen 19:00 en 20:00 ena laatste fled. Die probeer ik altijd rond 19:30 te geven..maar dat houdt Liza niet vol. Dus soms drinkt ze dan wat minder, maar dat compenseer ik dan met de laatste fles die ik tussen 23:00 en 23:30 geef..krijgt ze dan erbij wat ze om 19:00 heeft laten staan. Sinds twee dagen is de laatste fles 'pyjama papje', de basis is ook gewoon opvolgmelk.
    Maar Liza drinkt sinds vandaag met een wat grotere speen op dr fles en nu drinkt ze makkelijk 200 ml weg. Dus vanaf morgen zal ze denk ik nog maar 4 flessen nodig hebben denk ik zo. Maar ook Liza wordt zo rond 17:30 wat jengelig; hongerig en moe. Vlak voor wij gaan eten is ze vaak wat moe en probeer ik haar in de box een hazenslaapje te laten doen, dan redt ze het wat makkelijker tot de fles van +- 19:00. Meestal is ze al weer wakker als wij gaan eten, dan zet ik dr in dr kinderstoel en zet dr dan bij ons aan tafel.Dus niet in t wippertje, maar echt in de kinderstoel. Zit ze op dezelfde hoogte als wij en ze vindt dit reuze interessant en is dan echt super vrolijk en heeft dan hele verhalen. Als wij dan klaar zijn met eten, dan is ze moeilijk te houden en wordt t tijd voor flesje en dan naar bed.

Vandaag dronk ze vanochtend, eerste flesje 170, tweede en derde fles 200. Toen had ze om 16:45 een fles van 200 gehad maar al voor 19:00 trok ze t al niet meer, jengelig en duidelijk moe. Dus toen een fles van 140 gegeven en dan krijgt ze straks de laatste fles gewoon die extra 60 ml erbij en dan kijk ik wel of ze die fles leeg krijgt.

Wat leuk dat Jesse het fruithapje zo lekker vindt! Laat m Liza ook eens uitleggen day t lekker is haha. Liza weet zich er nog niet zo'n raad mee. Maar..dat komt nog wel! En waarom gebruik je niet zo'n badzitje voor Jesse? Hoef je m ook niet zo onhandig op je arm vast te houden. Ik vind t echt n uitkomst en Liza ook! We doen dr tegenwoordig in t grote bad en dat vindt ze echt een groot feest! Ik wil gauw een ander badzitje kopen waarin ze gewoon echt recht op zit, want ze gaat in dit zitje uit zichzelf al rechtop zitten, maar daar is dit zitje niet voor gemaakt.

12. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Dan maar niet doen nee! Wel balen!

Ja moest je eigenlijk onder narcose? Waarvoor was dat?

13. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Ff alleen flier en Sita gelezen....

Sita hopelijk zet het vannacht echt door dan! Succes meissie!

Flier als een lk kan kiezen bv en kv samen of alleen kv dan zal ze echt voor het eerste gaan. daarnaast heeft zij wellicht tops waardoor kv niet eens nodig is... meissie gewoon bellen hoor en je gevoel volgen en werkt het niry dan kun je alsnog op kv overstappen... nogmaals volg je gevoel...

Het vanavond ook bv drama ... meissie wilt maar drinken maar mijn tsr kwam maar niet.... erg frustrerend! Heb dus voor de zekerheid ook maar wat uit de vriezer gehaald

14. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
  15. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
  16. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    Spannend sita! Succes voor vannacht en ik hoop dat je snel je ventje in je armen mag hebben!

Flier: ik snap wt je bedoelt. Ik had op t laatst ook steeds t idee dat Pim niet voldoende kreeg, vooral 's avonds en 's nachts, omdat hij dan zo vaak kwam. Als ik kolfde was het bij mij bijna water... Als t ff stond dreef er een heel dun laagje room op en onderin was het bijna doorzichtig, zo licht! Terwijl ik in t begin echt bijna gele pudding had, zo veel room :)

Maar niet fijn! En wat iedereen zegt; volg je gevoel! Jij bent z'n mama en jij weet wat hij nodig heeft!

17. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    Liz: als ik t goed begrijp doe je Liza rond 19:30-20:00 uur naar bed en maak je haar dan wakker voor de laatste fles of komt ze zelf?

En wanneer doen jullie de kleintjes in bad? Ik doe dat nu (om de dag overigens, de andere dag was ik ff met een washandje z'n toet en handjes enzo) 's avonds om 22:30 en dan 23:00 de laatste fles er achteraan. Was tip om m moe te maken zodat hij goed slaapt snachts. Maar kan me zo voorstellen dat dit dalijk misschien niet zon handige tijd meer is.

Slaap lekker meiden!

18. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tnx voor alle steun lieverds!!!!

@Beertje: Het zijn echt geen darmkrampjes... als ik namelijk het vocht bekijk uit mijn borsten is het doorzichtig! En als ik 'm wat te drinken aanbied gaat hij zoooo gulzig drinken alsof hij al 6 dagen niets gehad heeft!

@Pluus: tnx voor de site.. ga er morgenochtend even rustig naar kijken!

Ik ga idd de lactatiedeskundige maandag om advies vragen... en voor nu kijk ik gewoon waar hij om vraagt...

@Sita: Dus ik kan weer stoppen met puffen...?? Balen meis.. hopelijk zet het vannacht of morgen wel door en heb je snel je mannetje in je handen...!!!

19. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Nou serieus...wil ik net een heel verhaal posten, geeft dat rot ding verbindingsproblemen aan!! Grrr...hele verhaal foetsie!

Maar goed...

Wolkje, Liza gaat idd rond 19:30 en 20:00 naar bed. Soms zelfs al wel wat vroeger..ze wordt dan gewoon echt moe. Zelf wordt ze dan niet meer wakker, dus maak ik haar tussen 23:00 en 23:30 wakker en geef haar dan haar laatste fles. Deze heeft ze nu al gehad en ze heeft gewoon zo'n 230 ml gedronken (pyjamapapje). Echt..wat een wereld van verschil zo'n klein verschil in een speen kan doen. Ik sta er van te kijken hoor!

Ik doe Liza eigenlijk meteen in bad nadat ze wakker is geworden in de ochtend. Eerder deed ik dit ook altijd om de dag, maar omdat ze nu toch wel wat ouder en groter wordt, vind ik het wel prettig dat ze iedere dag even goed wordt gewassen. 's Avonds voor ze naar bed gaat, fris ik dr nog even op met een Zwitsal Goede morgen (eigenlijk goede nacht hihi) washandje. En ook tegen mij werd verteld dat het handig is om dr voor het slapen gaan in bad te doen, zou ze lekker moe van worden. Nou..deze dame niet hoor, ze leek er juist actief door te worden. En daarnaast vind ik het persoonlijk prettiger om de dag lekker badderend en fris en fruitig te beginnen. Ik doe Liza nu in ons grote bad in haar zitje en dat vindt ze een groot feest! Lekker een speeltje mee en lekker spetteren en plonzen maar. Heerlijk begin vd dag. Daarna lekker aankleden en naar bedenen, dan is het vaak iets voor negenen. Ik leg haar dan even op haar speelkleedje of in de box, ze wil dan altijd even haar eigen gang gaan en de nieuwe dag tot zich laten komen en dan wil ze meestal binnen 15 tot 30 minuten drinken. En dan is het eigenlijk altijd 09:00. Als ik haar eerder ga voeden dan zij het aangeeft, dan drinkt ze erg slecht. En in de ochtend is ze eigenlijk altijd een vrij slechte drinker. Die eerste fles drinkt ze eigenlijk zelden helemaal leeg. Vanaf de tweede fles drinkt ze ze vaak wel altijd leeg.

Zo...en nu ga ik ook lekker naard bed, heb hoofdpijn en ben best wel moe van alle nieuwe indrukken van de afgelopen dagen merk ik. Meiden, slaap lekker allemaal! En Sita, ik verwacht morgen kennis te maken met je kleine man. Hopelijk gaat het echte werk vannacht beginnen. Ik duim voor je, zet 'em op he!!

20. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Zo ik kan echt niet slapen, heb al sinds een uur of 12.00 enorme krampen in m'n buik.
    Weet niet of t van de nieuwe kuur komt of dat er echt iets aan t gebeuren is, maar de krampen trekken door naar m'n rug en naar m'n benen en tussen door ben ik alleen maar aan t rillen....
    Zelfs met een warme kruik trekt t niet weg....
    M'n man slaapt eindelijk dus hoop dat ik um niet wakker maak met m'n gewoel. Heb al een tijdje beneden gelegen, maar m'n bed ligt toch echt lekkerder dus k ga zo weer terug...
    En t was nog wel brij rustig in m'n buik sinds dinsdag!
    Nou toch maar weer proberen te slapen, Truste meiden

Deel Deze Pagina