Wie gaat er nu ook voor haar eerste kind, deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door engeltje23, 30 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Engeltje, hoe is het nu met je?

Even een update hier;
    het is nu toch wel een beetje afzien hoor. Gisteravond nadat de vk is geweest zijn de weeën wat afgenomen.
    Ben nu sinds 3 uur al wakker met weer weeën om de 7 a 10 minuten.. lig echt te draaien, kan niet in slaap komen, want zodra ik bijna slaap komt er weer een wee. Daarvoor gelukkig wel nog 4 uur redelijk goed geslapen, dus ben nu niet helemaal uitgeput... Nog steeds veel slijmverlies met wat helderrood bloed, maar soms ook nog wat oud bloed. Ben ook wat misselijk nu.. al een paar keer t idee dat ik moest overgeven. Probeer zo even wat te eten, misschien helpt het. Ben beneden maar op de bank gaan liggen met warme kruik, dekentje en kussen in mn rug,.. kan mn vent in elk geval nog slapen, in plaats van dat ik lig te kraken op die plastic matrasbeschermers.
    Ik vind dit wel pittig hoor meiden.. heb nu meer dan 24 uur alleen al dat voorwerk blijkbaar.. hoop zo dat het snel doorzet, dan ben ik ervan af en weet ik waar we aan toe zijn. Wil zo graag ons ventje nu zien! :)

2. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Sita, jeetje...is idd afzien. Maar lieverd, je kunt het! Nadat ik bloed was verloren, kwam de bevalling heel erg snel op gang. Dus volgens mij is het bij jou ook echt wel een teken dat er iets gaande is hoor. Blijf moed houden, het zal nu echt niet heel erg lang meer duren. Laat je straks lekker vertroetelen en bedenk je dat dit de laatste momenten zijn zonder dat jullie kleintje lijfelijk bij jullie is. Je kunt het!

Engeltje, hoe is het nu bij jou dan? Wat naar dat je er zo'n roerige nacht op hebt zitten. Heb je nog wat kunnen slapen?

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hè wat rot sita dat jij ook zown ***nacht hebt gehad! Hopelijk zet t dan vandaag door! Gun t je zo om lekker je kereltje vast te kunnen houden!!

Nou uiteindelijk werd t rond half 5 weer rustig in m'n buik en kon ik weer gaan slapen gelukkig. T waren echt heftige krampen zeg! Nu net wakker en t rommelt nog wel iets, maar niet zo heftig als vannacht. Misschien toch een reactie op de kuur dan ofzo... Ben ook wel weer misselijk, echt irritant! Kunnen we de dagen niet gewoon vooruit zetten? Een dag of 5 ofzo, dan kunnen sita, ik en onze mannen eindelijk genieten!

4. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Engeltje, dat vind ik een strak plan om de tijd iets vooruit te zetten. Maar voor mij is een dag ook al goed hoor.. haha! ;)
    De laatste 2, 3 krampen waren wel even wat heftiger. Het trekt ook wat meer naar mijn benen toe zo nu en dan en flink naar mn rug.
    We wachten nog steeds geduldig af..

5. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    @Engel... vanwege de bloedverdunners hé..;) mocht ik officieel 24(of was het nou 48...;))uur na mijn laatste geen ruggenprik..
    Maar ik stond erop te hameren dat ik 'aanwezig' zou zijn bij de ks.. heb verdorie 12uur in die kl*te weeën gezeten.. word me het stukje van baby op buik ontnomen en zou ik het ook nog geen eens mee mogen maken!
    Pfff.. nou dan had ik nog wel ff doorgepuft hoor tot die uren om waren!
    GELUKKIG had ik een lieve anesthesist en gyn die het wel aandurfden als al mijn bloeduitslagen maar goed waren.. en dat waren ze!:D

Hé meid.. dus alweer aan het rommelen bij jou! Hou vol meisje... nog 5 daagjes en je bent al in het ziekenhuis voor de mooiste operatie van je leven!:D

@Sita.. meisje... hou vol!! Zoals je het verteld is het vast geen voorwerk meer hoor maar ben je gewoon al bezig met ontsluiting krijgen!
    Voorwerk houdt toch niet zo lang aan (constant) en is zoo pijnlijk niet als echte weeën!
    Vandaag is gewoon de dag voor jullie!! Zet m op meid..!!

@Liz.. dus daar ook een jengelig kindje savonds.. We hebben Jesse nog in de wipkip zitten want weet niet zo goed wanneer ze in een echte kinderstoel mogen..!? Wanneer ze ook zelfstandig rechtop kunnen zitten? Dat kan mijn ventje nog niet nl..;)
    Zal s ff goed tegen Jesse zeggen dat ie even verbinding moet maken met Liza en vertellen moet dat een fruithapje toch echt zo slecht nog niet is! ;)
    En oowwhh.. jaloers op je bad zeg..... Jesse word te groot voor zijn badje.. en we hebben geen groot bad..:(
    Nog een reden waarom ik wil verhuizen....;)

@Flier.. en? Hoe gaat het nu? Knoop t in je oren hé... je bent GEEN slechte moeder..! Misschien kun je ook anijsmelk drinken?
    Ik drink het nu 2 avonden (1glas...) en vanmorgen waren mijn borsten veel voller.. geen idee of het nou daar door komt maar oké..
    Valt te proberen...;)

@hier.. zooo... vannacht om 4uur vriendlief deur uit geholpen.. weer op bedje gekropen en werd half9 wakker! :D
    Broodje gegeten.. en toen gaan kolven en was bijna klaar toen hoorde ik ons mannetje brabbelen zo rond 9uur!:D
    Blijkbaar helpt een extra flesje zo savonds ernstig goed..:D
    Echt ik produceer savonds gewoon veel te weinig..(net als Flier dus... ;) )

Zou ik verdorie net de deur uit.. wilde een hangertje kopen met de letters G en J in elkaar en op de achterkant 'Liefs Beertje en Tuk(je)' (we noemen Jesse altijd tuk... geen idee waarom eigenlijk..;))

Maar.. nu valt t met bakken uit de hemel!! :x Wilde vandaag ook naar de Prenatal.. hebben ze mama mazzeldagen en wilde nog zo'n knuffel halen die Jes nu ook heeft.. heb ik geen auto.. heeft vriendlief mee! Helemaal niet bij stil gestaan dat ik dus nu 'opgesloten' zit!:x

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ beertje: wel fijn dat je zo'n lieve anesthesist had dan! Lijkt me idd verschrikkelijk als je al zolang je best hebt gedaan dat je dan alsnog niet gelijk je ukje kan vasthouden!
    Hihi vind t wel grappig hoe je het omschrijft: mooiste operatie van je leven... Dat een operatie idd toch nog zo mooi kan zijn he, dat bedenk je niet van tevoren :)
    En ja weer aan t rommelen idd, maar vermoed dat t met die kuur te maken heeft ofzo hoor. Gelukkig is t maar een kuur van 3 dagen deze keer..
    Manlief zei al waarom heb je me dan niet wakker gemaakt? Hij is toch zo lief! Maar heb liever dat hij gewoon wel nog ff wat goede nachtrusten heeft, t zal straks nog pittig zat worden! En het zet toch iedere keer niet door en als t echt menes is dan merkt hij t snel zat ;)

@ sita: om de hoeveel minuten heb jij t nu?
    Ennuh doe toch maar 5 dagen :p

7. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    kreeg net naar nieuws bah kindje van een kennis van ons is met 7 weken overleden bah..iets met zenuwen en darmen was niet volgroeit..ik ben er misselijk van..ik dank god op me knieeen dat ik een gezond kindje heb..

sita hooo dat het snel doorzet...

engel..nog paar daagjes lieve schat ..hou nog ff vol dikke knuff

meiden die bv geven/gegevenb hebben heb echt respect voor jullie en jullie doorzettings vermogen...zo dat mag wel gezegd worden....ik kon het niet opbrengen maar heb soms wel spijt hoor...

8. Liz81

Liz81 Niet meer actief

#4868 Liz81, 29 sep 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 sep 2012
    Beertje, idd ook een jengelig kindje 's avonds. Ze wordt dan echt moe, maar moet nog eventjes wachten tot de ena laatste voeding. Maar gisteren heb ik haar gewoon toch maar een flesje gegeven, maar dan wel wat minder. Ik heb haar dat wat ze toen te kort heeft gehad, bij de laatste voeding gegeven en dat ging echt super! Dus ik denk dat ik dat vanaf nu gewoon vaker ga doen als ik zie dat Liza gewoon de knollen op heeft. Ik vind het zo sneu als ze moet wachten terwijl ze zo moe is en voor mijn vriend en ik is het ook niet prettig, want het is steeds om en nabij etens tijd. Liza kan ook nog niet helemaal zelfstandig zitten hoor, maar ze is goed op weg en kan haar hoofdje ook prima recht houden. Met wat ondersteuning zit ze prima. En ze zit geen uren in de kinderstoel, dus die paar minuten, daar ga ik me niet druk om maken. Ze zit ook niet vast met een gespje of tuigje, ze zit gewoon helemaal zelf. En ze vindt dat heel erg leuk! Lekker rond kijken en kijken wat papa en mama doen en zich er lekker tegen aan bemoeien; ze kletst ons dan de oren van ons hoofd. Erg gezellig! Liza past ook al een tijdje niet meer in het kleine badje, ze werd er ook echt humeurig van als ze daar weer in moest. Maar het grote bad bevalt echt goed. Dus ik begrijp heel goed dat je wilt verhuizen! Fijn dat je Jesse even verbinding laat maken met Liza, ik hoop dat het kwartje snel valt bij dr dat het echt, echt, echt lekker is! De pyjama papjes avond en ontbijt vindt ze overigens wel erg lekker. Zelfs vanochtend heeft ze dr fles bijna helemaal leeggedronken, terwijl ze 's morgens eigenlijk nooit zo'n geweldige drinker is.

Zo en eh...vanochtend moest ik even schoenen ruilen die ik online besteld had. Maar ze bleken me natuurlijk toch weer net te groot. Daarna even bij de C&A wezen neuzen en ik ben goed geslaagd! Ik heb een leuke blouse een vest en twee broeken gescoord. Waarvan een broek een maatje groter, dus het valt best mee hihi. Maar dan heb ik in ieder geval weer wat kleren die me goed zitten. Dan maar een maatje groter, heb me er over heen gezet. En trouwens...C&A? Ja...hihi, ben zelf ook verbaasd! Maar ze hadden er dus leuke dingen en niet te duur. Ik kwam er tijdens mijn zwangerschap regelmatig, maar normaal gesproken kwam ik daar eigenlijk ook maar zelden.

Sita en Engeltje, jullie maken het spannend!!

9. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Danty, Jeetje zeg, wat een rotnieuws!! Het is zoo niet eerlijk. Ook ik krijg er gewoon de rillingen en een brok van in mijn keel. En wat maak je een lief compliment naar de borstvoedende dames, heel erg lief! En ik geef je ook gelijk, want uit eigen ervaring weet ik dat het heel wat van je vergt als je borstvoeding geeft. Ik weet me nog te herinneren dat ik vaak echt letterlijk leeggezogen en trillend op de bank zat 's avonds. In de eerste instantie was ik niet eens van plan om borstvoeding te geven, maar heb het toch nog 3,5 maanden gedaan. Meid, jij hoeft echt een spijt te hebben dat jij hebt besloten om geen borstvoeding te geven. Jij had een zwangerschap from hell en daar heb ik dan weer alle respect voor! Je hebt het toch maar volgehouden en gedaan allemaal. Dus echt, geniet jij nou maar van je geweldige ventje en heb geen spijt!

10. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    He bah, wat naar Danty! 7 weekjes... moet er niet aan denken!

Nou, de regelmaat in de weeën is nu even weg. Net 1 na 14 minuten, maar wel best heftig. Dit is volgens mij nog niet het echte werk hoor. Hoewel het me soms flink zeer doet! Mn vent vindt t best moeilijk om me pijn te zien lijden.. de schat. Hij is nu even een visje aan het halen van de markt. Misschien helpt dat wel! ;) Het tempo mag van mij wel wat omhoog nu hoor met die weeën.. Laat die ontsluiting maar komen.

Trouwens, heb t idee dat ik een grote boodschap moet doen, maar kom er niet vanaf.. ;) Jullie tips? Zou roosvicee laxo nu nog kunnen? Lijkt me ook zo wat als het er straks tijdens de bevalling dun uit loopt. :)

11. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ danty: getsie, krijg er echt kippenvel van!!! Weten ze waar aan t kindje is overleden?
    Zo zie je maar wat een weteldwonder het is als je een gezond kindje hebt!
    En meid, voel je niet schuldig over de bv hoor! Net wat liz ook zegt, je hebt een horrorzwangerschap gehad en t werd nu gewoon tijd om te gaan genieten! Hoe is het nu trouwens met zn nekje?
    Ik ga ook alleen maar bv proberen ivm onze allergieen, maat lukt het niet, dan niet hoor!

12. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    liz..dankjewel..ja ik vind dat jullie het allemaal zo knap doen en volhouden en hebben gehouden...

het kindje heeft 2 weekjes van de 7 thuis geweest en de rest in het zkh..hij werdt geboren en had een virus opgelopen en dronk heel slecht..dus heeft sonde gekregen en antibiotica...daarna ging het steeds beter en uiteindelijk naar huis...en afgelopen donderdag dronk hij weer zo slecht en terug na zkh en bleek dus dat iets in/aan zijn darmen niet waren volgroeit...geopereerd eraan e vrijdag kreeg hij een hartstilstand gelukkig kwam die daar weer uit maar helaas vannacht als nog om 04:00 uur overleden...hij kon het denk ik toch niet aan...echt verschrikkelijk..en moeder is 21 en best jong nog en is verhuist 3 uur van haar eigen familie vandaan ongeveer...verschrikkelijk...

13. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Jeetje wat verschrikkelijk zeg! Echt niet voor te stellen gewoon!
    Brrr... Geen woorden voor verder!

14. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Friesland
    @Liz... nou hier dus exact hetzelfde.. altijd onder etenstijd begint hij te jengelen en kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst 'normaal' heb kunnen eten! ;)
    Jesse kan zijn hoofd wel gewoon recht overeind houden.. mensen zeggen dat hij erg sterk is.. ;) Jah joh.. kan maar zo ik heb geen idee wat 'normaal' is!
    Fijn dat Liza toch wel geniet van haar papjes..! En je had het over een andere speen? Welke flessen gebruik je?
    Ik gebruik al tijdje voor Jesse van avent de nummer 2.. de nummer 1 heeft hij dikke 1,5 maand gebruikt ofzo en toen al over gegaan want die 1 is voor beebjes van 0-1maand ofzo..;)

@Danty.. gadverdamme... wat een k*tnieuws! Hier ook in de straat achter ons.. liep ik als ik centrum in ging vaak achter mensen/vrouw met een bolderkar en een meisje erin.. was ook zwanger!
    Dat kindje is eind juli geboren en 13aug overleden.... vind t zo veselijk die verhalen te moeten horen nu! BAHBAHBAH!!! Moet er toch niet aan denken.......
    Bedankt voor je compliment.. dikke knuf! Alweer 4 maand nu aan de bv... wil zo graag 6maand volhouden maar heb sinds van de week mijn hele tepels open! :(
    Waar t vandaan komt.. Joost mag het weten.....

@Sita.. he verdorie joh.. dat t niet door wil zetten! Wil je vk je eventueel niet strippen om het nog een extra boost te geven?

@Engel.. jahaaa.. lieve anesthesist hé! NO WAY dat ik de geboorte van mijn kindje ging missen!!
    Haha... jah... geen 1 operatie is mooi.. maar een ks is toch een supermooie operatie! :D
    Mooiere operatie ga je vast niet meemaken in je leven! :D

@hier.. zooo.. lekker eruit geweest te wandelen.. heerlijk weertje!
    Zoals ik hierboven al schreef... zijn mijn tepels sinds deze week open!:( Komt dat nou in ene vandaan dan?! LK zei toen in juli al nou als je kloofjes krijgt krijg je ze in het begin.. want dan is het aanleggen nog wat moet leren...
    Heb ook geen kloofjes.. tis gewoon dat het vel eraf 'geschraapt' is...
    Ik ga denk ik maandag dokter maar bellen want ik vermoedt zelf dat het spruw is... Jesse heeft ook wat witte aanslag op zijn lipjes.. maar verder in zijn mondje niks! En mijn tepels doen nu dus pijn...

Weet anders echt niet waar dit zo opeens vandaan komt!

@Pluus.. hoe waren jou tepels toen Saartje spruw had?

15. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ beertje: klinkt idd wel een beetje als een schimmeltje ofzo hoor! Laat t maar ff goed nakijken!
    Hopelijk gaat t daarna snel beter :)
    En idd heerlijk weertje, lekker dat je ff hebt kunnen wandelen, de buitenlucht en een lekker zonnetje kan je toch zo veel goed doen vind ik altijd! Hier besloten toch maar niet naar de borrel te gaan.. M'n vriendin is net langs geweest met haar kleine en ben nu dood op! M'n buik is ook weer flink hard.
    Maar was wel fijn om haar toch nog ff te zien voor de bevalling, ze is net terug na een paar weekjes Turkije, dus ze schrok wel van hoe m'n buik gegroeid was! Ze weet nog niet wanneer ik ga bevallen, maar ze vermoed de 9e haha wordt een grote verrassing donderdag :)

16. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ sita: hoe is t nu met je meis? Is t voorwerk al omgezet naar t echte werk?

Ik heb net ff heerlijk liggen slapen en de krampjes lijken weer helemaal verdwenen te zijn, ben benieuwd hoe t straks gaat als ik weer een pil inbreng....

17. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Beertje, strippen lukt pas als je wat ontsluiting hebt volgens mij.. en had nog niks.

Update even snel tussen de weeën door:
    op dit moment zeker al een half uur weeën om de 4 1/2 minuut die 1 1/2 minuut aanhouden. Lig soms echt krom van de pijn en moet echt wel ademhalingstechnieken toepassen. Heb ook vooral rugweeën, waar bij die ademhaling ook niet altijd helpt.. Ik wil dolgraag thuis bevallen en zonder pijnstilling, maar vraag me af of ik dit vol blijf houden als dit nog zo lang moet. Over een half uur bel ik de vk op als dit door blijft zetten. Heb een uur geleden ook weer flink wat slijm / bloed verloren.

18. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Spannend Sita!

Misschien een tip die helpt! : Achterstevoren op een stoel gaan zitten bij de eettafel met flink wat kussens op de tafel waar je je hoofd op kan laten rusten. Je man kan dan of over je rug wrijven of met een stoel er achter zitten met z'n voeten op je onderrug. Deze tip kregen we bij de pufclub voor als je rugweeen hebt, hopelijk is t iets voor je! Knuf en sterkte meis! Hoop dat je t trekt!

19. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hier ff nog een foto van mn dikke buikie :)
    Heb ze ook nog ff op een rijtje gezet...

20. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Friesland
    @Sita... ennn.. wat zei de vk meid?! Als je ze echt weg moet puffen dan ben je toch echt al bezig hoor lijkt mij.. en zijn het toch geen voorweeën meer meid!!
    Tip van Engel idd heb ik ook geleerd op de yoga... achterste voorst op de stoel en dan je man op je onderrug laten drukken!
    Hopelijk kun je gewoon lekker thuis bevallen meid..!
    Denk aan je.. zet m op!

@Engel... prachtige buik meid!! Geniet er van nu het nog kan!!:D

Deel Deze Pagina