@Sita: GEFELICITEERD!!!! Daan is een prachtig ventje!!! Uit je verhaal begrijp ik dat de bevalling zelf je is meegevallen? En idd nog net in september!!! Joehoe!!! En ook een zondagskindje!!!! (schijnt geluk en voorspoed te brengen, is mij verteld!) @Pluus: Superlief lachje heeft Saar!!!! @Liz: Fijn dat je eerste werkdag geslaagd was. @Engel: Oh.. naar om te horen dat er collega's weg moeten, zeker als 1 daarvan ook nog eens familie is! Bij ons moet er ook teveel fte verdwijnen. Op dit moment is mijn naam nog niet genoemd.., maar ik houd mijn hart vast (omdat ik als enige nog geen vast contract heb....) @bv: Morgen ga ik overleggen wat ik nog meer kan eten/drinken om de bv te verbeteren. Chocolademelk met slagroom vind ik geen slecht plan
nog ff heel ego berichtje sorry maar moet ff frustaties kwijt... hier ook een man die WEINIG DOET.. Alles komt op mjj af...echt alles!!! ik verzorg..voed..en huishouden...huisdieren etc...ik ben nog steeds erg uitgeput van de zwngsch en daar komt de bevalling en djayvano's 2 huilmaanden erbij...vervolgens galstenen met morfine...en dan alles alleen doen valt me zo zwaar..veel ruzies want alles wordt op elkaar afgewogen..ja maar ik werk..ja maar ik heb de hond uitgelaten...ja verdomms ik doe dat allemaal de hele dag en jou werk stopt om vyf uur en mijne gaat door..mama zijn is ook een beroep..je krijgt er alleen geen geld voor maar heeel veel liefde ....maar als ik erover begin dan zeur ik of ben ik gemeen...ik ben niet depri hoor maar op dit moment klopt mijn hart nog en sta ik op automatische piloot..kan alleen nog maar janken in mezelf door mijn vermoeitheid..hoor niks anders van vreemden zelfs de chiropractor van kleintje sorry dat ik hrt zeg maar je ziet er slecht uit..en nu giere de zenuwen door mijn lijf ben zo bang....en hij is wel lief hoor en ik weet gwn dat hij het zelf echt niet door heeft...maar praten heeft gwn geen zin...en in de weekenden doe ik nkg ALLES alleen..al drie keer beloofd ik ga er sochtends wel uit...nou moet nog steeds uitslapen...zucht....mja hij heeft mooi een uitdaging want vamaf woensdag komt het wel allemaal op hem aan..en moet een nacht blijven dus ben benieuwd..vind het zo verschrikkelijk een nacht zonder mijn zoon nu al...ben ik nog niet echt klaar voor...en moet rustig aan doen van de chirurg na de operatie want moet het niet onderschatten omdat ik al zwak ben...dus alles op zij tijd..en laat hem elekker klungelen die zes dagen...zo ben het ff kwijt..lucht ook wel op... sorrrryyy voor ego bericht maar wist ff niet waar ik het kwijt kon...ben zo bang dat mensen vinden dst ik me aanstel en zeur...
Liever jij stelt je helemaal niet aan en zeuren doe je al evenmin! We lopen er allemaal tegen aan dat de mannen zo weinig doen maar jij bent ernaast ook nog eens ziek... jij moet echt rustig aan doen en je man moet dat eens in gaan zien! Sterkte meissie en dat huishouden kan best even wachten hoor! Eerst komen jij en je mannetje aan de beurt! Het huis loopt niet weg!!!!!
Danty, meis...je zeurt niet en je stelt je niet aan. Ik ken de strubbelingen en hier is het nu gelukkig weer aardig in balans. Volgens mij zijn die kerels stiekem ook best onzeker over hun nieuwe rol en hun invulling daarvan. Daardoor lijkt het af en toe of ze lui of laks zijn, maar stiekem vinden ze het gewoon heel erg eng en zijn ze bang het verkeerd te doen of het niet te kunnen. Bij ons vrouwen lijkt het alsof het vanzelf gaat, er wordt een soort van instinct aangewakkerd die er voor zorgt dat we meteen mama zijn. Daarnaast hebben we onze uk ook al 9 maanden gedragen, wat ook een band schept. En toch moeten wij vrouwen het ook leren en uitvogelen, maar goed...zo ziet t er in de ogen van de mannen misschien niet uit. Hoe dan ook, je zeurt niet en het is gegrond wat je aandraagt. En als andere mensen je wel vinden zeuren of aanstellen, wat dan nog?! Laat ze lekker, daar heb jij niets mee te maken. Wat jij voelt en denkt, dat is puur en oprecht, zo voel en ervaar je dat eenmaal. En dat doet er toe! En als jij vindt dat je vriend te kort schiet, dan mag jij dit zeker duidelijk maken en aankaarten. En als hij ondanks dat je het bespreekbaar hebt gemaakt, nog steeds geen vinger uitsteekt, nou..dan heb je alle reden om boos te zijn en in je in de steek gelaten te voelen. Je hoort dit samen te doen, als team. Samen hebben jullie voor Djayvano gekozen en samen horen jullie voor hem te zorgen. Djayvano is net zo goed zijn zoon als de jouwe, dus hij is ook net zo goed zijn verantwoordelijkheid. Hij zal wel zien wat het echt inhoudt als jij straks een nachtje van huis bent. Dan kan hij zien, voelen en ervaren dat het niet iets is wat je er zomaar even naast doet. Jij hebt al zoveel op je bordje gehad en ook nu ben je ziek, dat is lood zwaar en vergt ieder vezeltje in je lijf van je. Het lijkt er op of dat hij zich dit niet helemaal realiseert. Dikke knuff voor jou meis!
@ Danty: lieve schat je zeurt echt niet! Kijk eens wat voor een zware zwangerschap je hebt gehad! En je hoopte daarna te kunnen genieten en bij te komen, maar ook dat ging helaas niet over rozengeur en maneschijn. Er staat je morgen nog een operatie te wachten, dat is ook niet voor niks, djayvano heeft last van z'n nekje, wat ook gewoon zwaar is en dan ook nog eens t hele huishouden erbij terwijl jij eigenlijk in de watten gelegd moet worden! Lieverd t is gewoon zwaar en t loopt zowieso allemaal al niet als gehoopt, hopelijk gaat je mannetje dit snel inzien! Heeeeele dikke knuffel voor jou! Hier is t op af en toe een krampje na vrij rustig in m'n buik... Slapen is best prut nog steeds, maar dat probeer ik op de dag een beetje in te halen. Verder merk ik dat de zenuwen steeds meer opkomen en dat heeft natuurlijk geen goed effect op m'n misselijkheid! Hoop dat ik dat vooral donderdag toch echt onder controle kan houden. Moet vanaf morgen zowieso een dubbele dosis van m'n medicijnen innemen, dus hopelijk gaat t daarmee beter! Verder krijg ik nu echt iedere dag berichtjes over of alles nog rustig is, wordt er een beetje gek van. Lief bedoelt, maar heb al de zenuwen
dankjullie wel voor hele lieve woorden...ben zo blij dat ik hier ff mijn verhaal kwijt kon..dankjullie wel hele dikke knuff en kus
@Danty: Wat de anderen ook al zeiden: JE ZEURT NIET!!! Jij hebt zo'n verrekt zware zwangerschap gehad... Dan is die voorbij.. maar de 'problemen' nog niet. Zo'n operatie is ook niet niks! En een kleintje wat niet lekker in z'n velletje zit en daardoor veel huilt, dat is ook zeer moeilijk!!!! Jammer dat de ogen van je man nog niet voldoende zijn open gegaan om je bij te kunnen staan..., maar misschien zijn ze na komende woensdag wijd open als hij alleen voor de zorg staat! Niet dat je hem zou gunnen dat het misloopt..., maar misschien wel goed dat hij dan beter kan invoelen wat jij doormaakt en dat jij daar misschien wel meer steun van hem bij kan gebruiken. Overigens... alvast veel suc6 met de operatie!!! @Hier: Hele voedingsschema is in het honderd gelopen.. vandaag ga ik een poging tot herstel werkzaamheden verrichten doen... Kleine is lekker schoon (na een heerlijk tummy tub-spa), nu ikzelf nog ff snel opfrissen voor cb komt. Fijne dag allemaal!
Sita: gefeliciteeeeeeeeeerd!! Heb veel aan je gedacht afgelopen weekend en ben blij dat alles goed is gegaan! Kun je eindelijk lekker gaan genieten van jullie ventje! En eindelijk een klein mannetje om in die mooie jeansblauwe kamer te leggen!! Danty: meis, je zeurt niet!! Het is hartstikke heftig allemaal. Het moederschap alleen is al heavy om mee te maken en dan al helemaal met jouw situatie. Mijn ervaring is de mannen het ook niet zo in de gaten hebben hoor, hebben wat dat betreft gewoon een enorm bord voor hun kop! Ik heb het zo vaak aangegeven hoe moeilijk ik t heb met alles n pas toen ik zei: ik ga naar de huisarts voor een doorverwijzing want trek het niet alleen, toen zei hij: is het zo erg dan?? Euh... Ja het is zo erg!!! Dus schijnbaar is er ook nog al wat voor nodig voor t daar doordringt bij die kerels. Ik hoop dat hijbij jou inderdaad inziet hoe het is voor jou als ie alles even alleen moet doen. Maar hoe vervelend ook: blijf t aangeven richting hem!! Dikke knuffel voor jou!
Thanks voor de reacties meiden! We zijn ook echt super trots op onze kleine man. De borstvoeding begint ook al aardig te lopen, ondanks een borstoperatie in het verleden. Is nog altijd even afwachten, maar er gebeurt in elk geval iets. Engeltje, nog 2 daagjes!
Made in Holland TV - Zaterdag 29 Sep 2012 - YouTube Filmpje van mijn moeder(zangeres)..vanaf minuten 20:02..once again en ze heeft een blauw vestje aan:d haha ze mocht dit opnemen wel geinig
@Danty: supercool!!! Mijn moeder klinkt als een valse kraai als ze zingt.. (en ikzelf overigens ook!) @hier: Verpleegkundige van het cb is geweest. Adam was mooi aangekomen!!! Nu 4040gr schoon aan de haak!!! Uitgebreid hebben we het over het voeden gehad. Zij vond dat ik erg veel moeite al deed... ze heeft me hun website met voedingsadviezen gegeven.., maar daarnaast vond ze het heel verstandig dat ik vooral deed wat mij goed leek. En dat beetje fv als bijvoeding was prima. Ze zei ook.. als je de bv niet meer volhoudt, geef het aan, dan helpen we je afbouwen naar fv! Dus wel volop steun om de bv vol te houden.., maar geen dwang! Heel fijn idee. 20 oktober mogen we voor het eerst naar het cb toe (of ook eerder als ik dat zou wensen).
Jaaa nog maar 2 daagjes hier! Fijn dat de bv op gang begint te komen sita! Na een borstoperatie is dat toch altijd maar afwachten idd! @ danty: wow wat kan je moeder mooi zingen zeg! Nick die dacht ff dat t t origineel was! @ flier: wat fijn dat je zoveel steun krijgt bij t CB en vooral ook zonder dat je t idee hebt gepusht te worden! En goed dat ie is aangekomen ook, je doet t dus helemaal goed meis! Hier net nog meer cupcakes gemaakt, heb er nu wel genoeg geloof ik Alleen flinke last van mn rug gekregen, dus toch wat teveel gedaan helaas. Nu dus maar weer met een warme kruik en een paracetamolletje languit op de bank.....
OHhhh... cupcakes... mjummie!!! Zit hier aan de thee met poolse chocolaatjes.. ook lekker Tnx Engeltje, soms heb je die bevestiging gewoon nodig he! Ga jij het nu weer rustig aan doen? Geniet er nog maar even van.. want vanaf overmorgen is je leven voor de rest van je leven anders... Dit zijn toch nog wel 2 bijzondere laatste daagjes hoor!!!
spannend engeltje en echt wat flier zegt klopt..geniet nog ff van de rust enzo want over 2 dg heb je echt een ander leven hihihi... morgen om 11:15 uur binnen zijn en om 13:00 uur wordt ik geopereerd..pffffff zenuwen niet normaal bah bah
@Danty: Spannend!! Probeer toch maar wat afleiding te zoeken vandaag... dan ben je morgen iets beter uitgerust... Maar goed.. dat is makkelijk praten van mijn kant.. dat weet ik! Hoe is het met de kleine Djayvano?
@ flier: ja is toch wel fijn om het ff bevestigd te krijgen he! Maar echt blijf je gevoel volgen lieverd, dan komt t altijd goed! Het is ook allemaal zo nieuw he @ danty: zal aan je denken morgen hoor! Hopelijk valt t een beetje mee voor je! Weet trouwens niet of je je kussens tegen het hoofdeinde kan leggen in je bed, maar anders misschien ff een rugsteun lenen bij de thuiszorg kan wel handig zijn. Dit had mn neef ook echt nodig in bed, omdat je thuis ook niet zown papegaai hebt om je aan op te trekken...
@SITA... GEFELICTEERD!!! En wat een supervlotte bevalling! (toen het dan eenmaal begonnen was dan..) Superfijn dat de bv ook begint te lopen!! Geniet lekker van je ventje meid!! En wat een flinke vent... Heeft zelfs Jesse in gehaald..! (die was 4036...) @Liz... fijn dat je nieuwe werk je zo goed bevalt zeg!! Jammer dat je dat dan achteraf gezien niet veeeeeel eerder hebt gedaan hé..! Maarjah.. achteraf hé.... Haha... jaaaahhh Jesse probeert contact te leggen met Liza dat fruit echt superlekker is hoor! Helpt t al een beetje? Ennn.. super mooie foto's in je album!! @Engel... WOEHHOOEEE... nog 2 daagjes..! Wat zeg ik... binnen 48uur heb je je ventje!! @Danty... meid.. je zeurt niet...!! Mannen hebben echt een bord voor hun kop.. of... willen een bord voor hun kop hebben!! Je moet m bij het handje nemen en zeggen.. Jij doet NU dit.. of jij doet NU dat..! Dan doen ze het wel... alleen uit zichzelf... niks noppes nada!! En meis.. die operatie komt helemaal goed joh... alleen zoooo balen en in 1 woord K*T dat je je mannetje dan snachts moet missen... aan de andere kant.... ook wel goed dan moet je vent wel nu en leert hij ook dat t best zwaar is en dan doet hij t nog maar 1 dagje alleen!! Dikke knuf!!
Pfff ben nu met mn naaste collega aan t whats appen.... Zij moet natuurlijk ook weg, maar degene die mij vervangt heeft ook nog is uit zichzelf opgezegd! Vind t zo rot voor mn groepje! Hihi wat wel grappig is is dat ze denkt dat ze vrijdag tussen de middag samen met een andere collega langs kan komen in de pauze
Flier, wat doet je ventje het goed joh! Fijn dat je zo'n positief gevoel over hebt gehouden van de lactatiedeskundige, geeft toch weer een boost he? Danty, sterkte morgen. Ik ga aan je denken hoor! Probeer je niet te druk te maken en heb maar vertrouwen in je vriend dat hij het goed op zal pakken. Engeltje, morgen kun je zeggen dat je morgen je ukke puk in je armen hebt! Neem het nog even van de intieme momenten die je nu nog met hem in je buik hebt. En wat naar van je naaste collega's. Maar hoe gaan ze dat dan oplossen? Met wie moet je dan gaan werken? Beertje, het connecten met Jesse heeft geholpen hoor! Vanavond heeft Liza voor het eerst haar fruithapje bijne helemaal opgegeten. Ze krijgt steeds meer door hoe het werkt en ontdekt ook dat een fruithapje lang zo gek nog niet is. Zo leuk! Vanavond toen mijn vriend en ik aan het eten waren, hebben we dr een tuitbekertje met gewoon wat water gegeven. En ze vond het interessant! En hoewel ze echt de vreselijkste gezichten trok, wilde ze wel steeds meer. Er zit geen smaak aan water, maar als we de gezichten van Liza moeten geloven, dan smaakt het echt naar poep ofzo whahaha! Verder heb ik vandaag al weer het vierde fotoalbum/ dagboek opgehaald van Liza haar eerste jaar. Ik ben goed bezig. Nog maar een half jaar zo intensief ermee bezig zijn en schrijven en dan heb ik haar eerste jaar heel nauwkeurig gedocumenteerd...leuk! Ons dametje lijkt bepaalde woorden ook al te herkennen. Als je het eerste woord van het liedje 'Hoofd, schouders, knie en teen' in zet, dan begint ze al te stralen en kijkt ze je aan; zo van...ja, ga door...ik ken het, ik ken het! Tijdens het eten babbelt en lacht ze vrolijk mee en maakt heel veel geluiden, echt..hele verhalen vertelt ze. Eventjes vertellen hoe haar dag was. Ondertussen is het heel interessant om te zien hoe papa en mama hun bordje leeg eten en hoe ze van hun glas drinken. Uit het glas drinken, dat kan zij ook wel hoor en dan rijkt ze met haar armpjes naar ons glas. Mijn vriend gaf haar een slokje van zijn water en een lol dat ze had! Toen een tuitbekertje gepakt met water en ook dat was net zo leuk! Wat ben ik toch verliefd op dat kleine hummeltje! Had ik trouwens al verteld dat er een jongetje op mijn groep zit die ook van 28 maart is? Die is dus precies even oud als Liza! Hij is wel iets groter dan Liza is, maar het verschil viel me eigenlijk wel heel erg mee hoor. Dat bleek van de week ook wel bij het consultatiebureau, ze gaat nu richting de blauwe curve, betekent dus dat ze haar groei achterstand aan het inhalen is. Maar...volgens mij had ik dit al geschreven. Maar ja, beter een keer teveel dan te weinig.