Wie gaat er nu ook voor haar eerste kind, deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door engeltje23, 30 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hmz net even op buienradar gekeken, rond een uurtje of 4 vannacht valt er hier nog een klein buitje....
    Heb er maar een koud voetenbadje weer bijgepakt ;)
    Manlief heeft t druk op zn werk, dus zal wel nachtwerk worden voor hij thuis is, lekker gezellig......

Vanaf wanneer gaan jullie eigenlijk met verlof meiden? Ik heb 31 augustus mn laatste werkdag. Lijkt me zo gek om dan ineens zo lang thuis te zitten, vooral de tijd voor de bevalling!

2. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmmm.. Heb jij dan al verlof? Ik vanaf 8 augustus.... dus met 36 weken... Zit er wel over te denken om daarvoor al halve dagen te gaan werken....

3. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Mijn verlof gaat in de week van 13 augustus in, 6 weekjes voor de uitgerekende datum. :) Lijkt me ook heel gek! Heb in juni ook nog 3 weken vakantie, dus hoef nog maar 8,5 week te werken.

Flier, ik vond het ook top dat ze zo'n informatie avond organiseerden! Zijn er samen heen gegaan, dus kan manlief er ook wat meer beeld van krijgen, haha!

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ flier: ik neem 2 weken vakantie op voor mn verlof, dus 6 weken voor en 12 weken na uitgerekende datum. Heb nog nooit iemand in mijn beroep meegemaakt die t tot 4 weken voor de uitgerekende datum volhield. Vorig jaar waren er 5 mensen tegelijk zwanger en die gingen ongeveer vanaf 20 weken al 3 dagen werken ipv 4 dagen. Halve dagen gaat bij ons niet.
    Nu red ik 4 dagen nog prima, hoop dat ook gewoon vol te houden tot aan mn verlof. Die meiden van vorige jaar zijn ook wel een klein beetje mienmeuterig en erg beinvloedbaar door elkaar, dus was een lekker zootje toen!

5. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow wat luxe... 6 weken ervoor EN 12 weken erna... ik mag 4 ervoor en 12 erna of 6 ervoor en 10 erna.
    Ik hoop dat ik het volhoud... aangezien ik eigenlijk nog helemaal geen klachten heb (gehad) dacht ik, ach ik probeer het gewoon. Maar ik heb dus al de optie om evt. halve dagen te gaan werken vlak voor mijn verlof, of de mogelijkheid om nog wat vakantiedagen op te nemen.

@Sita: idd een goed initiatief van de vk! zal eens informeren of ze hier ook zo'n avond organiseren!

6. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wacht... ik had het niet goed gelezen Engeltje... je hebt er 4 weken voor plus 2 vakantie weken.
    En jij Sita? Heb jij er dan 10 weken na? Of meer?

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ja idd 4 weken + 2 weken bakantie voor en dan 12 weken erna. En t mooie is, mn man heeft zoveel uren en mag een maand opnemen als de kleine er is, heerlijk!

8. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Flier, ik heb er inderdaad 6 voor en 10 erna. Begin december moet ik dan weer aan het werk. Tenzij de kleine natuurlijk 2 weken op zich laat wachten.. haha! Dan blijft het nog wel 10 erna, maar worden het er 8 voor.

9. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Engeltje, oooh lekker!
    Hier neemt mijn mannetje 2 weken op als de kleine er is. Gisteren met de baas overlegd en is goedgekeurd. :)

10. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Dag damens pff wat is er weer veel gekletst :) gezellig hoor en weer een nieuw gezelfschap las ik Welkom.

Poeh ik heb het druk heb vandaag een avond rust gepakt want viel zo wat om van de slaap.
    Vandaag bericht gekregen vanuit het ziekenhuis en op mijn eerste menstruatie dag moet ik bellen voor een afspraak op de 10 cyclusdag.

Ukkie succes denk aan je!

11. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ dobber: goed dat je dan ff een avondje rust pakt meis, is erg belangrijk! Spannend hoor met t zh! Wat gaan ze precies doen dan?

@ sita: 2 weken is ook al lekker! Beter als maar 2 dagen ;)

12. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Dobber: Fijn om weer eens iets van je te horen! Ik ben net zo nieuwsgierig als engeltje... Wat gaan ze doen??? Geniet van je rustige avond!

13. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Jeetje wat een geklets! :D Leuk!!

@ Flier, kruikzakken zijn inderdaad de zak om de kruik! :) Hier adviseren ze ook 2 kruiken!

@ Onzeker, balen meid!

@ Engeltje, balen dat je weer moest spugen!

@ Dobber, bij jou is het ook spannend dus! Wat gaan ze doen op de 10e dag?
    @ Verlof, ik heb ook 6 weken van te voren gedaan, verplicht omdat ik ziekgemeld stond.
    Ik heb dus nog 10 weken na... maar ik neem gelijk mijn ouderschapsverlof op dus ik begin ook pas in december! :D
    Heerlijk! Ik kijk er erg naar uit!
    En meiden, als je met verlof gaat is het heerlijk! Ik verveel me geen moment (nou ja bijna niet dan...) en vind het heel fijn dat ik het rustig aan kan doen!

@ Regen... was het hier ook maar zo ver... maar helaas is het nog steeds droog en benauwd!

14. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Pluus: Welke richting moet ik de regen op sturen??? Hier is het heerlijk afgekoeld. Dat wordt ook voor mijn vriend lekker slapen vannacht, denk ik.... :D

15. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Richting het zuiden! :)

Ik heb net gekeken en hier barst het pas rond 12 uur los... duurt dus nog heel lang!

16. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    De regen en het onweer zelf duurden hier niet zo lang, maar omdat het daarvoor al begon te waaien, koelde het toch goed af. 't Is nog steeds aangenaam buiten.. zo'n graadje of 18 schat ik, maar vergeleken met eerder vandaag, 30 graden, is het nu toch heel aangenaam!

17. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lees net dat het weer ook in Brabant al behoorlijk heeft toegeslagen... Hier geen wateroverlast, gelukkig!

18. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Nou hier in Brabant is nog niks hoor.... Helaas :(

19. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meen je dat nou?? Zullen de buien wel heel lokaal zijn.... Ook nog geen koelere lucht in aantocht??

20. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Nou, Pluus.. nog een bui gehad?
    Hier wel. Is er lekker door afgekoeld vannacht. Zag alleen dat het vandaag wéér zo warm wil worden. Ach ja... :)
    Verder was de kleine vannacht ook lekker bezig. Nog niet zo erg dat ik er wakker door werd, maar als ik wakker was voelde ik hem ook. haha! Wel gezellig hoor.. ;)

Deel Deze Pagina