Hahahaha ja, dat moet je zelf weten!! Ze hadden ook hele lieve jurkjes maar niet in maat 56... die maat wilde ik graag... Ze hadden alleen 50 en 68... 50 heb ik al genoeg en 68 wil ik nog niet kopen.
haha! Ik heb nu hoofdzakelijk 56.. maat 50 heb ik eigenlijk niks van. Behalve het jasje en wat rompers (50/56 is dat). Ik wacht ook nog even met maatje 50 kopen, even kijken hoe gemiddeld onze uk is. haha! maat 62 heb ik nu 1 romper van en 1 shirt met lange mouwen. Ik vind t wel lastig hoor hoeveel je overal van moet hebben.
Ik heb ook alleen rompers in maat 62... geen kleertjes! De meeste kinderen hebben toch 50 als ze geboren worden... hooguit 56 volgens mij... 62 duurt dus toch nog even en daarbij... je weet niet precies wanneer ze hierin passen... direct koop ik zomer kleertjes terwijl het dan al wat kouder is... you never know!! (daarbij denk ik echt nog wel dat 62 deze zomer komt bij ons kleintje!!!! )
Ja is ook zo.. Vind t daarbij ook gewoon leuk dat anderen ook nog iets kunnen kopen voor de kleine. Bij ons is 62 wel bijna zeker herfst/winterkleding, haha! Ik koop sowieso veel met lange mouwen. Eind september kan het toch al wat kouder worden en die kleintjes moeten zich goed warm kunnen houden. Maatje 50 koop ik denk ik weinig van.. Kennis van ons is pas bevallen en had haar kereltje bijna gelijk in 62 zitten.. Was wel bijna 2 weken over tijd. Dus het kan wel weer nodig zijn, maat 62.
Jeetje... maat 62 bij geboorte?? Dat hoor je niet vaak!! Mijn neefje was heel groot voorspeld maar had nog gewoon maat 50 bij geboorte... en hij was toch een flinke kerel!!
hihi, ja bijna direct! Ligt ook heel erg aan de verhouding volgens mij.. dit mannetje was vrij lang en stevig.
heb trouwens net 2 proefdrukjes aangevraagd voor geboortekaartjes. 1tje had ik al thuis, maar heb het lettertype hier en daar wat aangepast. De andere om te kijken of we die misschien leuker vinden (maar denk t niet). Ben benieuwd!
Jeetje, meiden...wat is er veel geschreven! Beertje...whaaaah!! Spannend zeg!! Ik duim voor je dat je bevalling voorspoedig verloopt! Goh, ben ik niet de enige meer zometeen die al is bevallen. Leuk! Lektieten: haha, geweldig om te lezen! Bij mij sproeit het er af en toe gewoon uit en mijn borsten beginnen te tintelen als ik Liza hoor huilen of als ze aan de ene borst drinkt, dan gaat de andere spontaan mee doen. Als Liza drinkt en ze neemt even pauze, dan moet ik snel een doekje op mijn tepel leggen, anders sproei ik dr hele gezichtje onder de melk! Ik kan ondertussen niet meer zonder die koffiepads in mijn bh hoor. Ik heb het een keer gehad dat ik zo begon te lekken dat mijn hele t-shirt nat was geworden. Buitengewoon genant! Dwars door de zoogcompressen heen he... Maat babykleertjes; Bij Liza zit maat 50 nu eindelijk goed. Dus als je een flinke baby hebt, dan is maat 56/ 62 goed. Liza zit nu op de 3380 gram en is 51,5 cm lang. Dat is nu geloof ik wel het gemiddelde gewicht en de lengte van een pasgeboren baby. En ja..in wezen is Liza ook nog maar 3 weken natuurlijk. En zo ziet ze er dan ook uit. Maar ze past echt nog lang niet de kleertjes in maatje 62 hoor. Dat is echt nog een stuk te groot! Ukkie; spannende dag vandaag! Succes meis! Voor de rest is er nu zoveel bijgeschreven, kan het niet bijhouden met reageren. Hier: ik heb besloten dat ik de koop van onze woning niet door wil laten gaan. Mijn vriend moet er eerst maar eens voor zorgen dat het weer goed met hem gaat. De stress van een nieuwe woning en alles daar om heen, dat kunnen we er nu gewoon niet bij hebben. Dus...ik ben gelijk gaan solliciteren naar een andere baan! Ik ben gewoon niet meer happy met mijn huidige baan, heb het er helemaal mee gehad en raak al in de stress bij de gedachte dat ik straks weer aan de slag moet daar. Ik heb het even helemaal gehad met de zorg voor anderen/ cliënten. Komt me echt mijn neus uit. Nu is het tijd voor mij en te doen wat ik wil! Dus stel nou dat we niet meer onder de koop uit kunnen, dan is het een kwestie van ontslag nemen, dan krijgen we de hypotheek niet meer rond. En ja...ontslag nemen wil ik dus toch al. Hopelijk hoor ik gauw wat van mijn sol.brief en word ik uitgenodigd. Afwachten maar..
Ja lastig is dat! Ik vind het ook heel moeilijk hoor want ik ben niet zo groot 1,67 m maar mijn man is 2.03... ons meisje zit qua gewicht wat onder de middelste lijn maar nog wel binnen de grens... Krijgen wij nu een kleintje of zal ze groot maar wat aan de dunne kant zijn????
haha, lastig he! Wij zijn allebei vrij lang.. 1,78 en 1,97.. De vorige keer zat keurig gemiddeld.. dus ben benieuwd. Nog even en dan weet je het hoe ze eruit ziet! Heeft iedereen hier trouwens een pretecho gehad? Wij hebben er 1 over 2,5 week. Ben zo benieuwd naar het neusje! Op de vorige echo leek het neusje meer op die van mij.. haha!
Nee, wij hebben geen pretecho gedaan... Ik heb in totaal 5 echo's gehad tot nu toe (verwacht er geen meer...) en dat vond ik wel genoeg! Ik vind zo'n 3d echo altijd wat eng!
Jeetje, het gaat maar door dat schrijven hihi. Rompertjes met lange mouwen is uitermate handig. Maak er ook veel gebruik van, t-shirtje er overheen en je hebt een leuke outfit. En dat zelfde t-shirtje kun je op een warme dag ook aantrekken met een rompertje met spagheti bandjes. Rompertjes met korte mouwen zijn ook heel erg handig. Met name voor onder jurkjes. De post van Sita over het geboortekaartje herinnert me weer aan de foto van een geboortekaartje ik eerder voorbij zag komen. Weet niet meer van wie deze was, maar was erg leuk! En Danty had dezelfde als ik me niet vergis! Goed bezig meiden. Laat de kindjes maar komen! Ooh en een nieuwe forumster: Groentje! Welkom en spannend joh! Ik had ook al symptomen 2 dagen na onze gemeenschap...dus eh...kan zeker wel hoor. En nu ligt er een heerlijk klein meisje naast me in haar wippertje te knorren <3
Sita, ik heb geen pretecho gehad. Wilde het wel heel erg graag, maar vond het gewoon te duur voor die paar minuutjes dat je er plezier van hebt. Ik wilde dat geld liever uitgeven aan een zwangerschapsshoot. Geen spijt van gehad! Ik kijk nog regelmatig naar die foto's en dat herinnert me dan weer aan hoe bijzonder ik de zwangerschap vond. Maar goed..als ik de kans had gehad of het cadeau had gehad, pff...dan had ik zeker weten een pret echo laten maken, want vond het wel altijd heeeeel erg gaaf!!
Liz, ja lange rompers lijken mij ook ideaal! Heb er nu 1 in de kast liggen, en 4 shirts met lange mouwen. Verder 2 t-shirts en lange broekjes. Pretecho wordt bij FBTO vergoed.. heb ik van meerdere mensen gehoord.. Dus dan gaan we die zeker doen. Danty, jij kreeg de pretecho toch ook vergoed van FBTO? Wat betreft geboortekaartje, Danty en Pluus hebben dezelfde dacht ik. Wij hebben deze waarschijnlijk alleen dan met de juiste naam.
Beertje, Danty én ik hebben hetzelfde kaartje! We zijn dus met zijn drieeen! Dit is ook een erg leuk kaartje Sita!! En je krijgt hem vergoed? Dan zou ik het zeker doen als ik jou was!
Hey meiden, lees vanavond alles goed bij hoor, maar beertje is waarschijnlijk nog niet bevallen zo te zien? Ben zo benieuwd hoe het gaat, spannend!!!!