Wie gaat er nu ook voor haar eerste kind, deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door engeltje23, 30 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Pluus, ja..had het gelezen van Beertje en er ook al een reactie over geplaatst! Spannend he?! We zijn toch een hecht clubje geworden, we schrijven al bijna een jaar op dit forum. En het is nog steeds leuk en vernieuwend! Over niet al te lange tijd zijn we allemaal mama. Hoewel je natuurlijk al mama bent zodra je zwanger bent. Zo leuk dat we al die fases kunnen delen met zijn allen. Wie weet dat we een tweede zwangerschap ook gaan delen. Zie het al helemaal voor me! Zeg Pluus, jij schiet ook al aardig op he?!

Jeetje, wat lijkt mijn zwangerschap al ver achter me te liggen. Ik merk echt dat ik er nog steeds moeite mee heb dat ik dat zo abrupt af heb moeten sluiten. Eergisteren was ik weer eens een avondje alleen thuis, vriend met een berg afgekolfde melk bij zijn moeder geslapen met Liza. En het leek weer net of ik zwanger was met die lege box en het wippertje in de woonkamer. Alsof alles klaar stond voor haar komst. Zo gek! Wel heerlijk geslapen overigens haha

Sita, ook jij een leuk kaartje! Leuke naam ook, zo heet mijn broertje hihi

Zo...nu ff n frisse neus scheppen samen met mijn popje. ff kijkje nemen bij de Hema, hoewel ik weet dat dit niet verstandig is...want, koop me altijd suf zodra ik daar een voet over de drempel zet. Maar ja...wat wil je, met een Hema op vijf minuten loopafstand ;)

2. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Liz,.. wat slecht om op 5 minuten loopafstand van de Hema te wonen! noooooit doen, haha! Ik kom ook niet weg bij de Hema zonder iets te kopen. Hier zit de Hema op 5 minuten auto-afstand. ;)
    Lijkt me ook gek inderdaad om dan voor je gevoel even terug in de tijd te gaan.. lege box, lege wipper. Echt bizar gewoon! Ik mag nog 4 maand, maar wat lijkt me het raar om afscheid te moeten nemen van mn buik met leven erin.. Nog maar even niet over nadenken.

Thijs wordt trouwens niet de naam hoor.. dit is het voorbeeld. :) Alhoewel ik Thijs wel een leuke naam vind. ;)

En vind dit ook echt een leuk hecht groepje! Iedereen denkt met elkaar mee en er valt altijd wel iets te lezen. :)

3. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Zie trouwens op marktplaats hetzelfde jasje staan als dat ik heb gekocht.. vragen ze 20 euro voor.. Die van mij kostte 10 euro! Toch weer mooi gedaan. ;)

4. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Zo! Ik heb weer even geslapen! :)

@ Liz, we zijn zeker een hecht clubje! Ik haal er ook veel plezier uit om dit alles met jullie te delen en alles van jullie te lezen!
    Ik kan me voorstellen dat het gisteren erg raar was voor je! Wel fijn dat je zo goed geslapen hebt! Miste je je kleine meid niet enorm?
    Ik heb ook een hema op 5 min loopafstand maar die is heel klein en hebben ze amper leuke baby dingetjes... dus ik kom er vaak binnen en ga met lege handen naar buiten! Maar de zeeman (zie zit er vlakbij) daarentegen... daar kom ik zelden met lege handen naar buiten qua babykleertjes! Zo veel leuks daar!!!!!!

Kijk Sita, dat doe je goed! Toch 10 euro verschil!

5. Groentje22106

21 mei 2012
    94
    0
    0
    Docente Praktijkcollege Tilburg
    Wagenberg
    Is t vreemd dat wij al een jongens- en een meisjesnaam hadden voor we stopten met de pil? De jongensnaam staat al jaaaren vast, hahaha..

6. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Nee hoor Groentje, wij hadden de meisjes naam ook al voor ik met de pil gestopt ben! :)

7. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    haha, nee is niet raar Groentje! Hier stond de meisjesnaam ook al vast! Jongensnaam hadden we ook al snel. Eerst trouwens een andere, maar vond dat te dubbelop met vernoemen. Dus nu een lekkere hollandse naam! :D

Pluus, ik hou van koopjes/aanbiedingen! Veel beter dan overal de volle mep voor betalen! ;)

8. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Sita, geniet idd nog maar dubbel en dwars van je buik! Het gaat zo snel allemaal. Ik wist wel dat Thijs niet de naam zou worden, dat had je al vermeld. Maar gewoon grappig dat mijn broertje zo heet :)

Pluus, idd fijn dat ik zo goed heb geslapen, maar pff...ja hoor, miste mijn draakje enorm en was blij dat het maar voor 1 nachtje was en dat ik haar de volgende dag weer gewoon zou zien. Daarentegen heeft t me wel op een idee gebracht, vaker wat melk apart zetten (heb een hele voorraad in de vriezer!) of even wat afkolven, zodat mijn vriend zo nu en dan ook eens 's nachts een flesje kan geven. Is toch wel lekker als je eens n nachtje door kunt slapen. En toch...vind ik het heerlijk om ook 's nachts met dr bezig te zijn!! We zijn nu bezig om haar 's nachts proberen door te laten slapen. Op het consultatiebureau zeiden ze dat ze dit nu al moet kunnen. Dus wanneer we merken dat ze signalen geeft om te eten, dan reageren we niet direct en laten we haar gewoon even liggen. Ze huilt eigenlijk nooit wanneer ze moet eten, dan gaat ze kreunen en wordt ze beweeglijk en maakt ze smak geluidjes. Pas wanneer ik haar uit bedje heb gehaald of op heb gepakt en ik haar luier ga verschonen, dan duurt het dr te lang en kan ze dr strotje open zetten...en goed ook! Dan kan ze echt heel driftig worden...temperamentje hoor! Ik verschoon haar altijd voor een voeding en niet er na, want van verschonen wordt ze meestal goed wakker en dat is voordelig wanneer ze moet eten, maar niet wanneer ze daar net mee klaar is. Zeker 's nachts niet. Het is veel lekkerder voor dr wanneer ze na een voeding eventueel lekker in slaap kan doezelen. Lekker wakker blijven is ook geen probleem, maar als je haar na een voeding op dr rug neerlegt, wil ze ook nog wel eens spugen. Genoeg redenen dus om dr voor de voeding te verschonen en niet erna.

Trouwens...ben weer goed geslaagd bij de Hema. En eh..het kostte me niets, want had een paar cadeaukaarten voor mijn verjaardag gekregen. Leuk! Onze Hema hier is ook super klein...en toch hebben ze hier een super leuk baby afdeling. Trouwens ook een Zeeman vlak in de buurt...hmmm, misschien dat ik daar dan ook maar eens langs ga wippen binnenkort hihi.

En nu heeft er weer iemand hongerrrr hier, ga dr lekker voeden op t balkon, want jeetje...het is heerlijk weer, ondanks dat dit volgens mij niet in de lijn der verwachtingen lag. Grappig...heb er nu geen moeite meer mee om dr te voeden waar anderen bij zijn. Mijn borsten zijn niet meer van mij, hebben niets meer met 'sexyness' te maken...het is gewoon een voedingsbron! Zo gek die verandering. Niet dat ik nu op n terasje borstvoeding ga geven ofzo hoor...no way! Maar werk wel dat ik er makkelijker mee omga dan in het begin, toen vond ik het nog zoiets prive en van mij. Maar dat is toch wel wat meer aan het omslaan. Anders blijf je zo in je eigen cocon zitten als je je telkens maar af moet sluiten op een slaapkamer of een andere ruimte/ kamer. Bij mijn schoonmoeder en mijn eigen vader heb ik in ieder geval al gewoon de borst gegeven. Noooooooooit gedacht van te voren!

9. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Ow, ik kan je verhaal je helemaal voorstellen Liz!
    Ik ben benieuwd hoe ik het ga vinden met voeden. Ik ben ook nogal van het preutse!

Ik ben benieuwd of het gaat lukken met de voeding er 's nachts af! Ik kan me voorstellen dat dat een lastige stap is! Hopelijk werkt het om niet gelijk te reageren!

En meid, bij de zeeman heb je zulke schattige jurkjes!!!!! Echt! neem niet te veel geld mee want... zwijmel zwijmel zwijmel!!!

10. Groentje22106

21 mei 2012
    94
    0
    0
    Wagenberg
    Zou ook graag al kleertjes kopen! Maar durf t nog niet helemaal tot me door te laten dringen!

11. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    Wanneer ga je weer een nieuwe test doen groentje?

12. Groentje22106

21 mei 2012
    94
    0
    0
    Wagenberg
    Morgenvroeg, hahaha. Ben beetje nerveus, dus doe elke dag n test tot ik n knaltest in mijn handen heb! Voel me zo'n miep maar ja, da's dan jammer :p

13. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Pluus, ik ben ook heel erg van het preutse hoor. Dus dit had ik echt nooit, nooit, nooit van mezelf verwacht! Maar echt, na de bevalling ben ik de schaamte voorbij. Daar is borstvoeding he-le-maal niets bij haha. Ik maak het mezelf gewoon heel erg moeilijk en beperk mezelf als ik niet wat vrijer met de voedingen omga, dat ga ik niet volhouden in ieder geval. Ik zal nu nog steeds niet zomaar gaan voeden op een verjaardag oid hoor, dan zorg ik wel dat ik me even terug trek of een flesje klaar heb. Het is ook nog een idee om ter plekke te kolven op een terug getrokken plekje en dan een flesje te geven. Kolven is namelijk vele malen sneller dan de borst geven. In tien minuten heb je een voeding gekolfd. Zo heb ik het ook al wel eens gedaan. Dan hoef je je niet zo lang terug te trekken als wanneer je borstvoeding geeft.

Het is wel zo dat je melkproductie even een dag of twee dagen is ontregeld wanneer je hebt gekolfd. Dat is het enige nadeel van kolven. Want je melkproductie is helemaal afgesteld op wat je baby drinkt en als je gaat kolven dan dwarsboom je deze productie. Dus ik loop nu al weer een dag enorm te lekken en te druppen wanneer ik borstvoeding geef, je productie wordt dan opgekrikt op de een of andere manier en je borsten reageren meteen zodra je gaat voeden...allebei! Dus wanneer je met links voedt, dan gaat rechts ook meedoen...hele shirt weer nat...grrrr. Dit gebeurt ook als je niet kolft hoor, maar dan blijft het vaak bij tintelen en gaat het niet druppen of je drupt heel weinig.

Zeg eh...Beertje?! Nog steeds bezig of ben je inmiddels al bevallen?! Ooh, ben zo benieuwd naar je verhaal!! Hopelijk verloopt het voorspoedig.

14. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    Haha! Das echt heel normaal hoor! Ik had zoveel testen in huis dat ik geloof ik een week lang elke dag heb getest. Vanaf 3 dagen voor nod tot een paar dagen er na. Kon je mooi elke dag de streep dikker zien worden, zo leuk!

Dus je bent geen Miep, of Wij zijn t hier allemaal :)

succes weer morgenochtend, ben benieuwd!!

15. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    @Liz: ben ook heel benieuwd hoe dat straks gaat met voeden. Ben zelf ook wel voor kolven omdat je dan idd iets vrijer bent en dat ook papa de baby kan voeden, vind ik wel zo leuk voor hem. Maar idd, als je dan helemaal ontregelt raakt is het misschien niet altijd helemaal handig :)
    Ben je dan mooi klaar mee met je sproeitieten, Hahaha!
    We zullen zien! Nog maar 8 weken, dus ook hier komt t dichtbij. Komende weken worden spannend, veel bebvallingen!

Ik wilde trouwens nog even zeggen dat ik echt enorm veel bewondering voor je hebt en hoe je om gaat met de situatie, je hebt echt veel op je bordje op dit moment! Heel goed dat je nu de keuze maakt voor jezelf en jullie meisje. Heel goed idee om de koop van jullie huis niet door te laten gaan. Jullie hebben t al druk genoeg zonder de stress van een nieuw huis er bij. Lekker eerst samen alles weer op de rit krijgen en dan is er vast wel weer een nieuw huisje beschikbaar voor jullie.
    En mocht je je baan op moeten zeggen om onder de koop uit tw komen, dan is dat dus ook niet zo heel erg begrijp ik! Lekker doen meid: denk aan jezelf en waar jij gelukkig van wordt! Als jij gelukkig bent hebben je meisje en je vriend hier alleen maar profijt van!
    Dikke knuffel voor jou en nogmaals: respect!!! Mega goed van je!

16. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfffffff... wat een verhalen... ben geloof ik 20 minuten bezig geweest om het bij te lezen... en ben nu al weer de helft kwijt... sorry!

@Liz: Wat goed dat je voor jezelf gaat kiezen! Duim voor je dat je snel een reactie op je sol. brief hebt.

@Ukkie: Hoe is het bij jou gegaan?

@Beertje: Uiteraard wil ook ik weten hoe het bij jou staat!

@Danty: Meis, hoe heb je de rest van de dag doorstaan? Had de warme douche geholpen?

@Groentje: Nou... ik zie ook een licht streepje hoor!!! Dat ie na 5 minuten donkerder wordt is dacht ik niet echt betrouwbaar... maar het streepje zit er toch ook al voor die 5 minuten.... hopelijk is die morgen weer wat donkerder!!!!

@Wolkje: een surprise babyshower!! hartstikke leuk!!! heb je veel leuk/handige dingetjes gehad? nog iets bijzonders waarvan je denkt, dat zou iedereen moeten hebben?

@Sita: Ik heb (nog) geen pretecho gehad... Ga morgen maar eens bij mijn verzekering navragen of dat vergoed wordt... dat zou best leuk zijn namelijk!

@hier: vandaag bericht gehad over mijn stage. ik moest nog een aantal dagen doen. nu moet ik komende week komen, wat niet heel goed uitkomt, want 11 juni heb ik weer examen..., maar ik kan volgende week meekijken als ze een matje met elektroden direct op de hersenen gaan plaatsen (dus de schedel openmaken).... nou... die kans pak ik natuurlijk met beide handen, want die krijg je niet zo vaak!!!! En als ik komende week nog 2 dagen stage doe, ben ik er daarna vanaf!

Overigens.. ff opscheppen over de HEMA en Zeeman hier. HEMA is nog geen minuut lopen, Zeeman net 1 minuut of 1,5 minuut :D :D :D Ik moet mezelf ook eigenlijk altijd dwingen om er LANGS te lopen...!

Op dit moment ligt mijn kat heel schattig met d'r kopje op mijn buik... waardoor de kleine nu rustig is geworden... ideaal!

17. Groentje22106

21 mei 2012
    94
    0
    0
    Wagenberg
    Dankje voor je steun ;). Voel me dan idd geen miep meer, hahahs

18. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Hmmm ik heb echt de helft van de berichtjes gemist zie ik...

@ Liz, ik had je berichtje over het huis gemist... tenminste dat deel! Sorry!
    Goed dat je voor jezelf gaat kiezen meid! Dus inderdaad lekker gaan solliciteren en er komt wel weer een nieuw huis op jullie pad als het beter gaat!!! Komt goed meid!!!

@ Wolkje, een babyshower... wat leuk!!! Heb je leuke dingen gedaan?

@ Flier, wat spannend, zo'n onderzoek! Ik kan me voorstellen dat je dat niet laat lopen!!

@ Groentje, je hoort het vaker hoor dat mensen blijven door testen... je bent dus niet raar! :D

Maar nog geen bericht van Beertje... spannend!!!

19. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    dames, ff een berichtje tussendoor: bij de hema is er vanavond een extra koopavond met 15% korting op alles! en dus ook bovenop de aanbiedingen.
    online geldt het ook, heb net een hele berg dingen besteld die ik al ff wilde hebben, scheelde best veel! jammergenoeg zijn de neutrale babykleertjes allemaal op in de kleine maatjes, maar voor de dames die al wel weten wat t wordt zit er misschien wel wat tussen (heb daar niet bij gekeken).

dus als jullie vanavond nog een wandelingetje willen maken of even willen online shoppen kunnen jullie los :)

20. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    de babyshower was super! er waren een paar vriendinnen, beide oma's en mn schoonzus. we hebben een paar spelletjes gedaan: iedereen moest een stukje touw afknippen op de lengte dat zij dachten dat mijn buik dik was. iedereen mocht daarna t touwtje om mn buik doen en wie er het dichtste bij kwam mocht een kadootje geven. daarna een quiz met allerlei vragen over hoe lang verschillende dieren zwanger zijn en ik kreeg een stapel babyfoto's en dan moest ik raden wie wie was.
    lekker in de tuin met lekkere drankjes erbij en allemaal blauw/roze chocolaatjes en versierde cupcakes. ook hadden ze alles versierd met roze en blauwe balonnen, zo leuk!

we hebben knuffeltjes gekregen, hele schattige lieveheersbeestjes-slofjes, een muziekbeer, boekjes van jip en janneke, een kraamvisiteboek (erg leuk!!) twee setjes voor een gipsafdrukje van handje of voetje en een oppasboekje (erg handig hoorde ik van schoonzus voor de oppasdagen van opa en oma etc.) en nog een hoop leuke dingen :)

was dus echt een leuke verrassing!

Deel Deze Pagina