Wie gaat er nu ook voor haar eerste kind, deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door engeltje23, 30 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Zo.. weer slecht geslapen vannacht. Kon eerst niet in slaap komen, toen begon de kleine te bewegen (let ik daar weer op), vanochtend al voor de wekker wakker (heb ik echt nooit!) en die kleine begint weer. Ook veel te druk in mn hoofd. pff... Ach ja.

Ukkie, je maakt het wel spannend zo! Hoop voor je dat het echt zo is! Krijg je die uitslag ook met bloedprikken, of is dat nog te vroeg om te meten?

Beertje, die actie van Kruidvat wacht ik ook nog op. Maar die komt pas na 30 weken zwangerschap volgens mij. Nog even geduld dus.. Enneh, gratis is altijd goed!

Wolkje, haha! Die nesteldrang is aardig bezig bij jou! Ik kan ook niet wachten tot we hier alle spulletjes binnen te krijgen.

Wel/niet willen weten.. pff ben er nog steeds niet over uit! Gisteravond had ik weer zoiets van 'ik hoef het niet te weten', andere keer weer wel. Morgen al de 20 weken echo, en wil eigenlijk wel graag vantevoren beslissen wat we doen.

2. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    @ Sita, denk je dat ik gelijk al mijn was weg vouw??? Uhhhh NEE!!! Er ligt hier nu was die 2 weken geleden al gewassen is… Nee zo’n perfecte huisvrouw ben ik beslist niet!!!
    Alleen de babywas heb ik gelijk weggewerkt… vanmiddag de laatste dingetjes! :)
    En erg is dat he, dat je zo afgeleid kan zijn door het schoppen van je kindje! Heel herkenbaar! Ik kon er vanmorgen ook niet verder door slapen terwijl ik nog wel moe was! Neem maar lekker je rust!
    En wat betreft het geslacht… je kunt ook op het moment zelf beslissen hoor! Heb ik ook gedaan!
    Wat wilt je mannetje? Wilt hij het wel weten?

@ Engeltje, poe koemelk zit in VEEL! Wel fijn dat je nu weet dat het spugen daar door komt… Kun je er rekening mee houden. Al is het volgens mij wel ongelooflijk moeilijk omdat het dus in zo veel dingen zit!
    En wat fijn dat je man zo veel schoonmaakt. Mijn lieve man probeert dat ook alleen dan ruimt hij bijvoorbeeld de keuken op, alle afwas in de afwasmachine maar dan maakt hij het fornuis en aanrecht weer niet schoon…. Heel irritant! Maar goed, hij doet wat en daar ben ik al heel blij om!

@ Ukkie, jeetje meis, wat is het spannend bij jou!! Ik hoop het zo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Duim duim duim duim!! Het is je zo gegund! Spannend spannend en nog eens spannend!!!!
    Wanneer zou je kunnen testen? Of zouden ze het met bloedprikken kunnen zien?? O ik hoop het zo!!!!

@ Beertje, ik ben intussen al 10! Kg aangekomen!!! Gaat echt zo hard die laatste weken…. Moet daar wel enorm aan wennen hoor!! Maar goed, ik snoep ook best veel moet ik bekennen!

@ Wolkje, heerlijk he, die trouw/babypraat! Ik ben vorig jaar een paar weken na een vriendin getrouwd en zij is ook bezig met zwanger worden nu… dus wij zijn ook van de trouwpraat naar de babypraat gegaan! Heerlijk!!!
    En meis, jeetje wat heb jij een opruimwoede!!! Haha zelfs de hoes van de maxicosi wassen… daar begin ik niet aan hoor! Maar goed, die van ons is ook nieuw. Jij hebt hem tweedehands toch? Daar zit inderdaad wel een verschilletje in!
    En die kolven moet je inderdaad nog maar lekker ver weg stoppen en niet te veel over nadenken!! (ik krijg er altijd zo’n melkkoe gevoel bij als ik die dingen zie…)

@ Hier, ik ben dufffffffffffffffff!!! Man o man niet te geloven!! Zit al een uur voor me uit te staren zo'n beetje... moest gewoon moeite doen om dit te lezen zo duf!!

3. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    hihi, gelukkig ben ik niet de enige niet-perfecte huisvrouw, haha!
    Tja.. die kerel van mij is het meest vage van ons beide wat betreft het geslacht willen weten.
    Trouwens, mijn mannetje doet ook de afwas etc, maar aanrecht schoonmaken... zelden. haha! Kan ik dan alsnog doen.

Zeg, hoeveel kleding hebben jullie voor je beeb? Manlief vroeg hier gister naar wat nodig was, en wat er na die tijd bij gekocht kon worden (ivm geslacht weten).. heb zelf geen idee wat normaal is.

4. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Uhm even tellen...

Ik heb een stuk of 6 setjes... 3 maat 50 en 3 maat 56....
    Daarnaast heb ik ook nog wel 2 setjes gekregen spul liggen maar dat is niet mijn smaak...

5. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Pluus, zou dat genoeg zijn denk je?
    ik heb hier nu 1 setje per geslacht.
    4 rompertjes (50/56) per geslacht (2 witte/2 gekleurde)
    en daarbij 1 boxpakje
    en 1 pyjamaatje.

Denk dat dit niet genoeg is, en vind t zo jammer alles neutraal te kopen als we straks wel weten wat het wordt.
    Als we het niet willen weten wil ik wel leuke kleertjes kopen als het geboren is, maar voor hetzelfde geld lig ik 2 weken plat. Mijn (schoon)ouders hoef ik niks te laten halen, want die hebben echt een andere smaak. Lastig..

Maareh, jij hebt besloten dat je het wilde weten terwijl ze met de echo bezig waren? haha!

6. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Tja, ik heb een moeder en zus om de hoek wonen die mijn smaak wel kennen, vandaar dat ik niet te veel in huis haal!
    Daarbij krijg je ook wel het een en ander... als je ziet hoeveel rompers ik nu al gehad heb... ik denk dat ik wel 15 maat 50 heb... terwijl ik er zelf maar 3 gekocht heb...

Je hebt nog even de tijd Sita... En bij heel veel winkels heb je 30 dagen de tijd om te ruilen... dus je zou op het laatste moment ook nog wat dingetjes kunnen halen die je eventueel zou kunnen ruilen later!

Ik heb inderdaad tijdens de echo besloten dat ik het wel wilde weten. Ze was klaar en zei dat ze het gezien had... toen baalde ik dat ik het niet gezien had en dat ik het toch wilde weten... Toen heeft ze nogmaals gekeken met ons! :)

7. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Het advies van onze kraamzorg is trouwens 6 pakjes in 2 verschillende maten (dus maat 50 en 56)

8. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
  9. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    Hihi! Als je met je benen over elkaar zit krijgt je kind een punthoofd!! :)
    Bij mij komt het neer op 50/50 met al die dingen die er staan, heb net zoveel dingetjes die wijzen op een jongen als op een meisje... Nog 12 weekjes geduld dus!

En ja: de poetsdrang is wel toegenomen. Doe elke dag een klusje zeg maar. Maar moet ook zeggen: ben geen uren bezig hoor! Maar het voelt gewoon lekker als de boel op orde. Of dat de hormonen zijn... Denk t wel, maar vind het gewoon ook lekker als alles voor de bruiloft lekker netjes enzo is. Dus ach: ik maak er maar gebruik van! Vandaag is de badkamer aan de beurt :) en m'n vriend vind t allemaal wel
    Prima!
    De maxicosi is inderdaad tweedehands, wel van schoonzus dus we weten waar t vandaan komt, scheelt wel vind ik. Zij hebben altijd een hoes er om gehad, maar vond t wel een fris idee de bekleding eens te wassen. Dan doe ik er sowieso straks nog een badstoffen hoes over, voor als de baby er eens overheen spuugt ofzo.

Zo, ik ga aande badkamer beginnen! :)

10. Leeuwtje1981

Leeuwtje1981 Actief lid

3 mei 2012
    399
    0
    16
    WAO
    Goede middag lieve vrouwen. Ik zal me even voorstellen. Ik ben een jonge vrouw van 30 jaar. Nu hebben ze 3 april bij mij een Cyste weg gehaald en ook gelijk de Mirena ( na 4 jaar ) verwijderd. Dit omdat we een kinderwens hebben. Voor ons dan de 1e.....SPANNEND.
    Nu is het alleen zo dat ik nog steeds niet ongi ben geworden en ook nog niet echt duidelijke symptomen heb. Wel zijn we vanaf 16 April langzaam begonnen met klussen.
    Helaas vind ik zoveel verschillende informatie over: mogelijk wel zwanger kunnen zijn tot ruim 4 maanden wachten op de eerste ongi omdat je lichaam nog moeten wennen....VAAG. Want tijdens de Mirena had ik om de 23 dagen altijd wel 3 dagen bruine afscheiding. En nu niks.....
    Ik zou het erg leuk vinden om met jullie samen de loop naar ongi of zwangerschap te delen, want vind het allemaal wel spannend.

Liefs leeuwtje

11. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Sita, Pluus, Wolkje & Beertje.. Ik voel lichamelijk helemaal niets hoor, dus het zal deze ronde wel niet gelukt zijn! Nee dat kunnen ze niet zien, mag op mijn verjaardag testen.. (14 mei) maar denk dat ik het op moederdag ga doen :D 13 mei haha...Het bloed wat genomen is kunnen ze alleen mijn eisprong mee aflezen... Mag 8 Mei terug voor de uitslagen, ook voor zaadonderzoek 2, we krijgen dan meteen daarvan ook de uitslag.. Dan krijgen we te horen of we de volgende ronde voor IUI gaan of nogmaals hetzelfde dan deze ronde.

12. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    @Wolkje... nou.. succes met je badkamer..! Ik moet mijne ook al tijden.... maar heb dr echt geen puf voor.. en geen zin in.. En moet eerlijk zeggen dat ik er ook niet naar uitkijk om nu ook al is het maar een uur op mijn knieën rond te kruipen.. ;)

@kleertjes... ik heb echt heeeeeeel veel broekjes..! Asociaal veel denk ik..! Maar heb zelf maar 3 nieuw gekocht ofzo.. ;) Rest komt allemaal van mijn zus wat haar kleintjes aan gehad hebben.. en ook shirtjes heb ik denk ik wel genoeg.. ook mar paar nieuwe gekocht.. maar is niet echt mijn smaak wat ik van mijn zus heb gekregen..! ;)

Ook rompers kom ik in om.. toch wel handig zo'n zus die al uit de kleintjes is.. haha! :D

@Hier.. damn wat ben ik moe..! Vannacht echt belabberd geslapen..! :( Denk dak zo even languit ga.. anders trek ik het nooit tot vanavond laat zeg! ;)

Ook zoiets... hadden we nog paar adressen nodig van vriendlief zijn familiekant voor de geboortekaartjes..!
    Komt ie thuis.. jah... nou hij wil toch al zijn ooms en tantes.. ( die ik nog noooooit gezien heb.. en hij al jaaaaren niet gezien heeft) ook een kaartje sturen!
    Nou en dat zijn er nogal wat... dus nou hebben we WEEEER kaartjes te weinig besteld! Had laatst ook al 10 bij gedaan.. :x
    Kan ik verdorie weer naar die drukkerij bellen van owjah.. toch nog beetje meer...! :x
    Ik al boos op vriendlief... JA DAAROM MOEST JE ER VAN TE VOREN EVEN OVER NADENKEN.. VOOOOOR WE GINGEN BESTELLEN!! SHIT MAN!!
    Ben echt flink pissig... :x

Zo.. zal even vast aardappels schillen.. heb ik dat vast gedaan en kank dan even rusten..! Doooodop! ;)

13. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Friesland
    Noujah.. dacht... aangezien BHCG uit hetzelfde monster bepaald kan worden als LH/FSH.. misschien heeft dokter dat toch ook aangevraagd.. voor de zekerheid..! ;)

Nou meid... vind het echt reuzespannend voor je! Gelukkig is het 'al' over 5 dagen!! ;)

14. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Hahaha Wolkje, die bakerpraatjes is ook 50/50 bij mij!! Die van het punthoofd is heel grappig he!
    Maar ook van de muts... als je tijdens het vrijen een muts op zet krijg je een meisje, zet de man de muts op dan wordt het een jongen... yeah right! :D

En hier is vandaag ook de badkamer aan de beurt! Ben op 1/4 nu... even pauze! :)

@ Leeuwtje, succes met zwanger worden!

@ Uk, spannend!!!! Maar je bent niet misselijk meer? Geen rare uitspattingen met pudding of iets in die trant? :D

@ Beertje, doe lekker rustig aan meid! Beentjes omhoog, boekje erbij en lekker uitrusten!! Je moet nog even tot het avond is!
    En wat vervelend van die kaartjes! Wij hebben hier samen een lijstje gemaakt en er 20 extra bij gedaan..
    Vanavond ook maar eens kijken of ons lijstje compleet is en of er geen mensen bij moeten! Ik moet ook nog achter een paar adressen aan... maarja dat gaat wel goed komen!

15. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    hihi, nou.. zal t er vanavond nog maar eens een keer over hebben of we het willen weten. Wil eigenlijk niet tot morgen wachten om duidelijkheid te krijgen hierover. haha! Mijn grootste argument om het te weten, is om te kijken of mijn gevoel klopt. Ik ben ervan overtuigd dat het een jongetje is.. en denk daar eigenlijk alleen aan. Terwijl het net zo goed een meid kan zijn! Zou me bijna schuldig voelen als het dan toch een meisje is en ik al die tijd overtuigd was van een jongetje.. En ik vraag me dan af of dat psychologisch niet al veel effect kan hebben.. :)

Wat betreft kaartjes.. pff, zie er best tegen op om dit allemaal weer uit te pluizen! Heb de lijst van ons trouwen destijds ook niet meer volgens mij.. dus kan alle adressen op gaan zoeken. Toch maar eens mee beginnen. Hier doen we wel een deel van de tantes/ooms. Mijn moeders kant hebben we weinig contact mee, dus vind t onzin om die allemaal een kaartje te gaan sturen (zijn er 10). En dan de vrienden nog.. en kennissen (wie doe je wel, wie niet). Zucht... haha!

Uk, ben benieuwd! Enneh.. ik had ook op 13 mei dan getest! Zou toch een leuk moederdagscadeau zijn!

Leeuwtje, veel succes met zwanger worden! De eerste maanden is vaak sowieso een beetje aftasten.. tenminste, bij ons was dat zo.

Bakerpraatjes, hier komt t meeste op een jongen neer. Maar goed.. mijn man heeft dan ook tijdens het vrijen de muts op gezet. hahahaha! pff, moet er niet aan denken om met muts op te vrijen! :D

16. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    MMM
    NOD: 10 Mei - Ukkie87 - 24 jaar - Ronde 10
    NOD: 30 Mei - Dobbermama1986 - 25 jaar - ronde 13

Bevallen!
    Liz81 - 30 jaar - Liza! 28-03-2012 ???

Zwanger!

Beertje - 26 jaar - Ronde 2 - Uitgerekend 4 Juni
    Afspraken:
    * 1 Mei - Ziekenhuisverloskundige controle
    * 8 Mei - Ziekenhuisverloskundige controle
    * 16 Mei - Gyneacoloog controle + groeiecho

Pluus - 30 jaar - Ronde 2 - Uitgerekend 16 Juni
    Afspraken: 10 mei liggingsecho - 14 mei afspraak VK

Danty - 23 jaar - Ronde 4 - Uitgerekend 16 Juli
    Afspraken:

Wolkje - 26 jaar - Ronde 4 - Uitgerekend 26 Juli
    Afspraken: 1 mei afspraak vk
    16 mei trouwen!!

Sher - 26 jaar - Ronde 6 - Uitgerekend 5 Augustus
    Afspraken:

Flier - 30 jaar - Ronde 4 - Uitgerekend 4 September
    Afspraken: 1 mei afspraak vk

Sita - 25 jaar - Ronde 6 (Ronde 1 na vmk) - Uitgerekend 22 sept.
    Afspraken:
    - 4 mei 20 weken echo!
    - 7 mei controle vk

Engeltje - 25 jaar - Ronde 6 (Ronde 3 na vmk) - Uitgerekend 11 okt.
    Afspraken: 21 mei 20 ( 19 ) weken echo

17. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Wolkje leuke taart joh en wat een gezellig kamertje :D

Pluus wat een lekkere knusse gezellige kamer voor je beebje

Liz hoe gaat het nu tussen jullie, las dat het wel flink heftig is bij je en dat je echt bezig bent met je grenzen aangeven en hem op een andere manier aan het triggeren bent om anders naar dingen te gaan kijken.

Bah Ukk vervelend dat je eitje al gesprongen was, hoe kijk je zelf tegen die iui? nou hoop voor je dat het snel raak is en ook jij lekker zwanger kan zitte weze. Hoop eigenlijk voor je dat het gewoon al raak is met je extreme drang naar pudding ;) haha

Sita Oehh 20 weken echo spannend :D Misschien moet je maar met je mannetje op het moment zelf beslissen of je het wil weten of nie???

Beertje hmm wel vaag idd dat ze allemaal iets anders zeggen. Moet je nu ingeleid worden of is het echt nog een keuze op dit moment? Niet echt een slimme actie van je mannetje kan me voorstellen dat je zit te bale aangezien jij weer kan bellen...

Welkom Leeuwtje en veel succes met zwanger worden :D Vooral niet te snel willen en goed bedenken dat je lichaam echt even nodig heeft om weer alles in het gereel te krijgen en tja als het dan wel snel raak is dan is dat natuurlijk mooi meegenomen.

Als ik nog iemand ben vergeten sorry heb zoveel mogelijk proberen te reageren op alles maar tja wordt veel gekletst hiero :D wat natuurlijk kei gezellig is.

Baby spullentjes nou ik heb al redelijk wat toegestopt gekregen aan rompertjes en boxpakjes maar ook maxicosi en de box en zo nog wel meer spullentjes.... ben nog niet eens zwanger....

Strijken doe ik nie aan haha vriendlief doet strijken en ik doe de douche schoonmaken haha hebben we zo afgesproken toen we samen gingen wonen... de rest doen we samen of verdelen en dat gaat goed.

De medicijnen slaan wel goed aan (tenminste dat denk ik want alles is nu een beetje vertekend door me ongi).
    Me mannetje gisteren gebeld voor de uitslag moest ie een afspraak maken om langs te komen want dat deden ze nie via de tel..... ha zei dat ie gewoon kon bellen voor de uitslag dus nu krijgt ie morgen pas de uitslag om 12 uur :x

zo lang stuk ik ga maar weer eens stoppen hahaha

18. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ dobber: wat raar dat de dokter zei dat je vriend gewoon kon bellen en nu ineens dat jullie langs moeten komen... Zal duimen voor een goede uitslag!
    Wel fijn dat bij jou in ieder geval de medicijnen nu goed lijken aan te slaan, werd ook wel een beetje tijd he?

@ leeuwtje: welkom hier en veel succes met zwanger worden!

@ sita: haha nog steeds zo aan het twijfelen? Misschien een idee om het door de vk te laten opschrijven en het in een dichtgeplakte envelop te laten doen. Mochten jullie spijt krijgen als je het niet wilt weten, dan kan je altijd nog gaan kijken :D

@ beertje: wat vervelend dat je nu weer kaartjes bij moet gaan bestellen.... Hier krijgen verre tantes en ooms die we toch nooit zien ook geen kaartje hoor. Hou er niet van als mensen met zulk soort dingen wel ineens interesse tonen.

Bakerpraatjes mijn man had inderdaad een muts op toen we het deden, klopt dus wel.........
    Haha nee hoor, wie heeft er in godsnaam een muts op tijdens de seks?

Strijken ik hang altijd alles zo netjes mogelijk op zodat ik niet hoef te strijken en wat er wel gestreken moet worden gaat meestal in een mand en dan strijk ik pas als die vol is. ( gaat soms wel 2 maanden overheen haha )

Setjes wij zijn nog flink aan t shoppen. Hebben nu 2 pyjamaatjes, 2 soepele spijkerbroekjes, een joggingbroekje, flink wat rompers en wat shirtjes en 3 jasjes. Vind trouwens dat er op dit ogenblik weinig leuks voor jongens in de winkel hangt, maar misschien heb ik een te moeilijke smaak haha

Slapen hier een redelijk goede nacht gehad, maar sliep pas om 2 uur ivm het hevige onweer..... Hoop dat t vannacht een keertje niet onweert!

19. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Friesland

Nou kijk... dat heb ik dus ook..! Waarom in de hemelsnaam al die ooms en tantes een kaartje sturen! ;)
    Ik heb ze nog nooooit van mijn leven gezien..! En ook vriendlief wist bij sommigen niet eens meer hoe ze heetten!! :x
    Nou.. dik onnozel toch om deze mensen een kaartje te sturen!

Ik zei als tegenargument al... en dan... dan krijgen ze een kaartje van D en G.... we hebben geen achternaam op het kaartje staan..!
    Straks weten ze niet eens welke D het om gaat... ;)

Vind het een dikke onzin bende.. echt... zonde van het geld verdorie en van al het geregel nu weer want komt er weer op neer dat ik WEER kan bellen dat het er toch weer meer moeten worden! :x

Blegh....

@Leeuwtje.. welkom meid!

@bakerpraatjes.. nou... slaat nergens op bij mij..! Haha...

@Sita... en ben je eruit?! Dat is ook de reden eigenlijk dat wij het wilden weten..! Ik was er zoooo van overtuigd dat het een meisje was..! En ben ook echt dolblij dat ik nu van te voren weet dat het toch echt een manneke is wat er in mij groeit!
    Je gaat je toch een plaatje in je hoofd prenten van jullie met een (in mijn geval) meisje.. en was best even een shock toen dat niet zo bleek te zijn..! Gelukkig had ik al vrij snel daarna ons met een klein manneke in mijn hoofd! :D

@Pluus... nou heb je advies opgevolgd hoor.. en ben me toch in slaap gedonderd..! Tot 17.15u! :$
    Blijkbaar had ik het nodig... ;)

20. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ beertje: lieve schat, als hij het nou zo graag wil, dan kan hij het toch ook zelf regelen dan? Lekker dat je ff heerlijk hebt liggen tukken!

Deel Deze Pagina