Wie gaat er nu ook voor haar eerste kind, deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door engeltje23, 30 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Die kreeg ik met het kraampakket en die heb ik eind april/begin mei gehad...en klopt ze hebben bij mij de combinatietest helemaal vergoedt..je kan daar tussen kiezen pretecho of combitest...Ja echt heel leuk van ze..die boeken kosten toch 14,95 per stuk in de winkel...en vul ze nog steeds in...zover het kan hahaha...

2. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Ja juist, ik zou ze zelf ook niet snel nieuw halen. 9 maandenboek vul ik elke week ook trouw in. Wel leuk voor later om terug te kijken of te vergelijken bij de volgende zwangerschap. :)
    Eind april/begin mei ging jij dus begin van je 3de trimester.. Denk dat ik m dan over 8 weekjes of zo krijg tegelijk met het kraampakket. Leuk hoor!

3. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Wat komen er weer een mooie buikjes voorbij!!

Ik zal zo ook weer een foto maken (nog steeds...)

Wat leuk dat je bij FBTO van die boeken krijgt! Ik heb bij CZ een boekje gekregen met wat tips om contact te maken met je kindje. Vond er niet veel aan...
    Verder wel een hele leuke knuffel!!

Ik voel me gelukkig weer wat beter! Net even onverwacht visite gehad dus had ook wat afleiding!

Het bed staat nu trouwens ook omhoog! Dat is het voordeel van visite... kunnen ze gelijk even helpen! :D
    Maar ben nu dus nog steeds niet aangekleed... haha ga dat nu even doen! :D

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Wat een mooie buikjes weer meiden!
    Ik moet ook alweer mn 5 maanden buikfoto gaan maken zag ik net!

Leuk dat jullie ook een 9 maanden dagboek bijhouden, ik schrijf er ook trouw iedere week iets in! Heb alleen t stukje favoriete namen overgeslagen voor even tuele stiekeme lezers zoals mn beste vriendin haha

Had hier vorige week de box neergezet sita. Dit omdat ik er dan iedere keer langsren als ik weer moet spugen.... Voel me de laatste weken echt zo rot als t weer gebeurd en als ik dan die box zie beur ik er weer wat sneller van op ;)

Ik ga van de week ook maar ffies bellen over t kraampakket.

Weten jullie al wat je je kleine hummeltje als eerste aan gaat trekken?
    Ik ben er nog niet helemaal over uit. In ieder geval wel t shirtje met zn naam erop wat ik van de week bij de HEMA heb besteld. Ben zo benieuwd wanneer t binnenkomt!

5. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Jaaa ik weet het wel!!

Ik heb een heel leuk pakje met papa + mama = ikke

Heb die van mijn mama gekregen!! :D

En Engeltje, een enorm goede reden om de box te zetten! Dan weet je weer even waarvoor je het doet!

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Oh leuk!! Dat pakje ken ik wel idd!
    Ik denk dat ik bij t shirtje een wit joggingbroekje aan doe met een wit mutsje op:)
    Hoeveel setjes moet je eigenlijk meenemen straks naar t ziekenhuis? En krijg je zowieso nog een lijstje wat je allemaal mee moet nemen, of moet je dat zelf ergens opzoeken?
    Draag hier zelf ook nooit een pyjama ofzo, dus die moet ik straks niet vergeten te kopen ;)

7. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Engeltje, aha, vandaar! Goede reden hoor, kan me voorstellen dat je je dan even weer realiseert waarvoor je het allemaal doet.

Ik heb nog geen idee wat ik ons hummeltje als eerste aantrek. Denk dat ik morgen of zo maar weer even kijk wat ik allemaal heb aan kleertjes. Ik vind het vooral lastig omdat ik niet goed weet welke maat hij als eerste aan heeft. heb genoeg in 56, maar 50 nog niet veel..
    misschien het shirtje wat ik nu heb gekocht via Marktplaats, maar dit is ook maat 56 en dan met een grijs broekje of zo. Kan best zijn dat ik nog wat anders tegen kom.

Dit is dat shirtje:

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ja dat is ook lastig met die maten he! Bij ons is al gezegd dat hij zowieso lange benen heeft, dus heb maar 2 setjes maat 50 gekocht en de rest is 56 en 62.... T kan ook altijd nog zijn dat t een prematuurtje wordt, je weet t nooit van tevoren. Gelukkig zijn er genoeg mensen die even de winkel in kunnen schieten. Iedereen weet wat mn smaak zo'n beetje is, dus dat komt dan echt wel goed :)

9. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk al die verhalen over kleertjes!! Heb zelf eigenlijk alleen maar rompertjes in een kleine maat....

10. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    ja vind t echt lastig. Denk dat ik ook iets van 2 setjes maat 50 koop, en meer ook niet daarvan. Vind t echt jammer als ik veel van die maat koop en het ongebruikt in de kast blijft liggen. De meeste baby's bij mij in de omgeving zitten toch al heel vlot in maat 56. Prematuurtje kan natuurlijk altijd, maar dat is dan wel te zien hoe dat gaat. :)

11. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ik heb ook heel veel rompers in maat 50, bijna allemaal krijgertjes die nooit gedragen zijn haha. Denk dat ik zeker iets van 40 rompers al heb ofzo, niet normaal gewoon!

En wat zn eerste jasje wordt is natuurlijk wel duidelijk he ;)

Binnenkort ook nog ff naar de primark, ben benieuwd wat voor leuke dingen ze daar allemaal hebben, ben er nog nooit geweest!

12. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    wow, 40 rompers!
    Hier nog maar 6 of zo.. dacht dat ik al veel kleertjes had, haha!
    Hema heeft ze ook in de aanbieding komende week, dus nog even een paar rompers maat 62 halen. Jasje is hier ook al duidelijk!

13. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Haha ja echt erg, denk dat ik er 5 zelf heb gekocht ofzo... Heb ze van mt 50 tm mt 68, dus voorlopig kan ik ermee vooruit ;)

Heb net trouwens ook wat kaartjes uitgezocht die ik leuk vind, heeft mn broertje alvast een beetje een idee wat ie moet maken :D
    Nu nog een leuke tekst bedenken!

14. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    wat betreft een badje he.
    Wij hebben nu een gewoon badje met standaard, maar ik zie ook veel van die tummytubs. Doen jullie beide of alleen een badje?

15. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ik heb hier een badje staan, vind ik prettiger als de tummytub. Maar dit is heel persoonlijk hoor! Sommige kindjes vinden t niet fijn in een badje en dan is de tummytub vaak een uitkomst.
    Heb trouwens wel zown zitje voor in t badje, is echt ideaal! Tis vaak zo glibberig en met zown zitje glijden ze niet zo snel onderuit. Vind dat echt een aanrader, kost maar 15 euro geloof ik.

16. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Oke, vroeg me al af of zo'n inzetzitje veel nut had, maar wel dus..
    Ik hou het ook gewoon bij het badje, zo'n tummytub is snel gehaald bij de babydump op 15 minuten rijafstand. ;)
    Zitje denk ik nog even over na! :D

17. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ja ik vind van wel en kan zeggen dat ik er aardig wat ervaring mee heb ;)
    1 voordeel van de tummytub is wel dat je bij een jongetje niet zo snel wordt ondergeplast haha

18. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    haha! Maar dat risico loop je sowieso sneller bij jongetjes! :D
    Vriendin van mij is ook een aantal keren onder geplast door haar zoontje.. haha!

19. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ik heb t pas nog meegemaakt haha was een luier aan t verschonen, begon hij te poepen. Ik dus luier weer ff dichtgedaan, maakte zn billen schoon en hoppa een plasje, kon net op tijd mn gezicht weghalen....
    Was maar een klein plasje gelukkig ( zei ik ook nog tegen mn collega ) dus ik dat weer schoongemaakt, begint ie weer, dit keer wel tegen mn wang aan, bah! Hahaha

20. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    hahaha! Nou, ben benieuwd hoe ons dat straks afgaat.. :D

Deel Deze Pagina