Wat toevallig sita! Lekker he ff vakantie! Hebben jullie lang vakantie? Wij maar 1 weekje en we gaan waarschijnlijk ook nog wel een weekendje weg dan, maar de rest wordt klussen. ( niet op pluus dr manier dan he, moet voorlopig nog niet puffen ) Oh en als we dan terugkomen moet ik nog maar 9 weekjes werken! Wanneer heb jij ook alweer verlof sita? @ pluus: ik ga echt heel hard lachen als jij nu echt over 2 dagen ligt te puffen haha
@beertje: wat een verhaal zeg! en fijn dat je het met ons wilt delen. goed dat je het zo lang hebt volgehouden met de weeen en de weeenstorm. en ook fijn dat je wel bewust bij de bevalling kon zijn. heb je veel last van de wond van je buik of is het goed te doen? rust maar lekker uit en geniet van je mooie mannetje, wat een bink zeg! super!! @pluus: inderdaad, als jij nu over twee dagen bevalt ga ik zo hard lachen, weten we allemaal wat jij hebt gedaan @liz: meid, je krijgt het steeds maar te verduren zeg.... maar bedenk je maar: je wordt er alleen maar sterker van. goed om te zien dat je wel de positieve dingen blijft zien en wel lekker geniet van je dochter. zij is jouw lichtpuntje op dit moment en geniet met volle teugen van haar, de rest komt vast wel weer. hoest met je vriend nu? dikke knuffel, wat heb ik een bewondering voor je! @ sita: euhm, te weinig?? ik heb echt nog geen tiende van wat jij hebt!! haha! maar ik weet ook niet wat t wordt, dus ja, dn kan je ook weinig shoppen. heb echt basic dingen en alleen dingen in maat 56 en 62. zodra t geboren is ga ik dus pas lekker los met shoppen, haha! @ de rest: sorry, moest zoveel bijlezen, ben alles een beetje vergeten @hier: gisteren een heerlijke dag gehad, leuke dingen gedaan met vrienden en de fotos van de bruiloft uitgezocht bij de fotograaf, echt zo leuk! wat was het toch super! zucht.... vandaag weer gewerkt, en moet zeggen, het boeit me gewoon niet meer. mn vervangster heeft alles al overgenomen, dus er blijven alleen van de rotdingen over die ik al maanden zou doen en nooit aan toe kwam. nu dat dus maar lekker afronden en dan volgende week woensdag mn laatste dagje en ga ik lekker met verlof: heb er zo veel zin in! ik ben er ook echt aan toe! kromo zit zo hoog, ik heb er echt veel last van met mn ribben en een bureaustoel zit gewoon niet fijn meer. ben ook echt moe en begin mn rug goed te voelen, dus fijn om dalijk lekker thuis te zijn! Vandaag heb ik met mn moeder samen leuke stof gekocht om de wieg mee te bekleden. als het goed is kan ik die volgende week ophalen bij mn nichtje (familiewieg) en dan kan de nieuwe bekleding er in. de wieg is mahonie, en heb een beetje ecru stofje gekozen met sterren er op gebordeerd, erg mooi. lekker neutraal. wiegje komt ook gewoon bij ons op de slaapkamer te staan, zodra t naar de eigen kamer gaat komt het in het ledikantje te liggen. het is dus ook maar voor eventjes. ook gaat mn moeder een dekentje breien. ik zag die leke grof gebreide deken van de hema, maar die vond ik best duur in verhouding en de kleuren waren het net niet. nu zelf kleurtjes uitgekozen en gaat mn ma de deken breien, helemaal leuk nou, ik ga maar eens mn bed in, ben zo moe! en kan echt niet meer lekker zitten met die billen in mn ribben
Engeltje, wij hebben dan 3 weken vakantie. eerste week weg, en de laatste 2 om in huis te klussen. Daarna moet ik nog 5 weken werken en dan heb ik verlof, begint op 11 augustus. Totaal dus nog maar 6,5 week werken! Echt bizar gewoon. Wolkje, wat super leuk dat je moeder dat gaat maken! Ik vind het toch echt wel wat hebben hoor, met de hand gemaakte spulletjes. Geeft het toch iets bijzonders vind ik. Wij hebben helaas niet zo'n wieg in de familie, had me anders erg leuk geleken. Wel hebben we een reiswieg van de kinderwagen, dus denk dat we die evt gebruiken als wiegje eerst op de kamer. Na een weekje wil ik onze uk denk ik ook wel op z'n eigen kamertje hebben. En ja, die kleertjes is wat bij mij... Ik denk dat ik ook zoveel heb omdat ik niet elke dag wil wassen, doe ik nu ook niet. Ach, ik zie het allemaal wel. Nou, ik ga me even douchen, hondje uitlaten en dan naar de vk. Weer eens kijken of ik word goed gekeurd en hoe hoog onze uk ligt. Ben benieuwd of ze al kunnen voelen hoe hij ligt en of dit klopt met wat ik voel.
Hahaha meiden, ik heb mijn man al voorbereidt hoor... we gaan klussen vandaag! Haha ik zou ook zo hard moeten lachen als het echt zo is... Stiekem hoop ik serieus dat ik morgen lig te puffen!!!!! @ Engeltje, bij jou is het dus ook af tellen! Lekker hoor!! @ Wolkje, jij hebt dan echt al bijna verlof! Wat lekker!! Hopelijk kun je dan, net als ik, echt gaan genieten!! En wordt je fotoboek mooi? Leuk he, om het nog eens na te zien al die foto's! En wat betreft het breien... mijn moeder heeft ook een heel mooi dekentje gemaakt!! s zo veel leuker dan een gekochte deken!!! @ Sita, de vk kan vast voelen hoe jullie kindje ligt! Maar ook bij jou begint het verlof al op te schieten!!! Lekker hoor!! Wel heel leuk trouwens dat we zo allemaal net na elkaar zitten met de zwangerschappen! Maakt het toch wel heel bijzonder!
Zo, weer goedgekeurd door de vk! Kleine man was een lekker actief kindje zei ze, en zoals ze kon voelen leek het erop dat het hoofdje nu naar beneden lag. Wel gek, want voor mijn gevoel schopt hij met zn beentjes zo laag, maar dat zullen zn armpjes wel zijn dan. haha! Bloeddruk keurig, 130/70, baarmoedergrootte was super en de hartslag kindje was 145 dus helemaal blij weer. Ik werd alleen streng toegesproken door deze vk dat ik minder zwaar moet tillen en dit maar aan moet geven op mijn werk, anders zou ik zelf verder heen zijn en bij de fysiotherapie terecht kunnen komen. Denk dat ik dit morgen maar even aan moet kaarten dan bij de lieve mensen waar ik werk. Zie er wel tegen op, want ik wil mn werk gewoon goed blijven doen en ik weet hoeveel zij eraan hebben wat ik allemaal daar doe. Terwijl ik weet dat ze hebben gezegd dat als ik dingen niet meer kan, ik dit gewoon moet aangeven. Lastig hoor.. Ik wil nog zo graag, haha! Pluus, haha! Nou, hopelijk lig jij morgen te puffen! En het verlof komt hier ook erg dichtbij. Wolkje, jouw verlof komt echt dichtbij! Kan me voorstellen dat je het zat bent en nu echt toe bent aan tijd voor jezelf. Leuk zeg, al die trouwfoto's doorkijken! Ik kan er ook nog steeds van genieten. Hoog tijd dat ik hier het album er weer eens bij pak.
Fijn dat alles goed was Sita!! En meid, doe het dan ook rustig aan he! De mensen waar je werkt hebben daar echt begrip voor zoals je zelf al zegt dus doe het dan ook!!! Ennuh... goed plan! Ik ga vanmiddag ons fotoalbum ook weer eens bekijken! Nu ff aankleden en dan ff weg!
Jep, ga ik ook doen. Ik zag afgelopen week op een doos van de babykamer staan dat die 27 kilo woog, heb ik ook nog mee lopen slepen. Veel te gek dus ook, en dat is niet het enige wat ik loop te sjouwen van het zelfde gewicht ongeveer. Ik mocht me wel een oud wijf voelen van de vk-assistent, haha! Veel plezier Pluus!
@ sita: fijn dat alles goed was bij de vk! Rustiger aan doen en minder tillen is lastig he! Was er bij jou een specifieke reden waarom ze dat zei? Had je bepaalde klachten ofzo? Als ik in mijn werk niet meer zou mogen tillen kan ik beter thuisblijven haha Heb hier op mn werk alleen afgesproken dat ik niet meer de zwaarste kinderen de trap op en af til, maar op de groep zelf til ik ze nog wel. Mn collega zei ook al dat als dat ook te zwaar zou worden dat zij die kindjes dan wel meemt, maargoed er zijn ook zat momenten dat je alleen staat natuurlijk, dus dan wordt dat wel lastig! Nog maar 6,5 weken werken, jeetje t gaat hard he! Nog even en we zijn allemaal met verlof! Voorlopig ben ik de laatste die met verlof gaat, maar hoop dat de laatste 3 dames nog snel mogen volgen! @pluus: En, al geklust vandaag? Hahaha hoop zo voor je dat t werkt! @ Wolkje: Heerlijk om al die foto's terug te zien he! Beleef je de dag gewoon weer helemaal opnieuw! Nou nog een kwartiertje en dan zit mn pauze er weer op. Gaan we weer hard aan de bak, zijn druk bezig met de vaderdag kadootjes!
Hahahaha Nee Engeltje, we hebben nog niet geklust! Net even een stukkie gelopen en mensen kinderen... het lijkt wel of er elk moment een kindje uit kan vallen! Zo veel druk... Heb morgen ook afspraak met de vk... ben benieuwd wat ze gaat zeggen!
@ pluus : oh spannend zeg! Hopelijk is alles daaronder al een beetje aan t verweken zodat t snel kan beginnen! Hoelaat heb je morgen je afspraak?
Engeltje, nee geen specifieke reden volgens mij. Wel gaf ik aan dat het af en toe voelt alsof er een zenuw klem zit. Had dit keer ook een andere vk, ze zijn met zn 2en maar had altijd dezelfde. Wel zei ze dat alle spieren slapper worden, dus ook de rugspieren en ik daarom extra voorzichtig moest zijn. Zwaar tillen is gerust 25 kilo bij mij nog geweest. Ik merk zelf ook dat ik minder snel weer van de rugpijn af kom. In het begin was het 2 uurtjes rusten en alles weer weg, nu blijft de rugpijn gerust nog een dag later merkbaar. Pluus, ben benieuwd wat ze morgen zegt! Zou toch super zijn als het dan al is begonnen, maar goed... nog even afwachten.
Wat een heerlijke verhalen weer allemaal! Moest ruim 3 pagina's bijlezen Ik hoop dus maar dat ik de dingen goed onthouden heb.. @Beertje: Wow meis, ten eerste... bedankt voor het delen van je verhaal! En wat moet het toch pittig voor je geweest zijn allemaal! Maar jij en je flinke vent zien er prachtig uit! @Pluus: Suc6 vandaag! Zou idd een mooie datum zijn! @Sita: Probeer wel voor jezelf op te komen he! Hoe moeilijk dat ook soms is. Als jij last van je rug krijgt, help je daar immers niemand mee! (jezelf al helemaal niet, maar ook niet je werkgever!!!) @Engeltje: Ben benieuwd naar de kleertjes! Altijd spannend hoe de dingetjes worden! @Wolkje: Nog even aftellen meis! Maar kan me indenken dat je goed baalt van alle prutklusjes die zijn blijven liggen voor je..! Volgens mij waren er ook nog mensen goedgekeurd door de vk: MOOI! @hier: Vanochtend ging mijn wekker om 05.20u (veel te vroeg dus!!!) en ik was om 07.00u in het UMC Utrecht. De operatie was echt helemaal te gek om een keer mee te maken!!!! De neurochirurg ging elektroden direct op de hersenen leggen en daarna werd het alles weer netjes afgesloten. De komende dagen zal getest gaan worden waar de epilepsie precies vandaan komt en of de patient in aanmerking komt voor het verwijderen van hersenweefsel (en hopelijk dan ook de epilepsie). Wat ik dus niet wist.... is dat de hersenen echt lijken op de plaatjes uit de anatomie boeken ... en dan bedoel ik met name dat de arterien (die zuurstofrijk bloed bevatten) daadwerkelijk rood zijn... en dat de venen (die zuurstofarm bloed bevatten) ook echt BLAUW zijn!!!! Heel bizar!!!! De chirurg was echt een fijne man die veel uitlegde en dingen aanwees (en geloof me.. chirurgen zijn over het algemeen enorme horken!!!) Al met al veel indrukken, een drukke dag.. en ik ben KAPOT! Vanavond maar op tijd naar bed!!!!
Oh... zie net dat ik een brief van de kraamzorg heb ontvangen.. ik mag bellen voor een intake gesprek!
Nou meiden, nog steeds niets gaande helaas! Nog steeds wel veel druk aan de onderkant. We wachten geduldig af haha!! @ Flier, dan komt het bij jou ook lekker dichtbij he!! Lekker hoor! En wat interessant van die operatie! Ik kan me voorstellen dat je dat reuze interessant vond! @ Sita, luister goed naar je vk en je lijf meid! Die zegt niet voor niets dat het pijn doet dat je dus rustig aan moet doen!
@ pluus: nog ff flink doorklussen dan @ flier: wat interessant dat je bij zo'n operatie bent geweest! En ook nog maar 9 weken werken, komt echt dichtbij nu allemaal he! @ Sita: vervelend gevoel is dat he als er een zenuw wordt afgekneld? Heb dat al weken, mn heup doet dan pijn en dat trekt langzaam door naar mn bovenbeen, het gaat dan helemaal tintelen en wordt warm, tot je uiteindelijk niks meer voelt in je been. Gelukkig trekt t bij mij langzaam weg als ik even heb gezeten en ook de bekkenband werkt daar redelijk tegen. Maar luister maar goed naar je vk hoor, zeker als je rugpijn zolang duurt. Voorlopig moet je nog even! Mn spulletjes zijn nog niet binnen helaas. Donderdag worden de spullen bij de hema geleverd en t jasje verwacht ik ook morgen of overmorgen wel....leuk leuk leuk! Trouwens, je kan nu kortingstickers plakken bij de hema he
haha, jep korting plakken bij hema! ik haal deze week nog een paar rompers in 62 met extra korting.. Verder, ik ga nu maar eens echt naar de vk luisteren. Heb vandaag ook geen zware dingen getild en morgen maar eens een gesprekje aan gaan met de mensen waar ik werk. Ben vanavond gaan sporten, althans poging gedaan maar was helemaal op. Dus na een half uur was ik alweer thuis. Toch best moe van zo'n week oppassen op de boerderij. Ik ga zo ook lekker naar bed! Flier, wat mega interessant trouwens zo'n operatie!
Pluus spannend bij jou... over 11 dagen dan zit je aan de datum. 6-6-12 zou idd wel een hele leuke datum zijn, misschien je snoezel naar buiten fluiten haha ;P Beertje wat een heel mooi verhaal en kei mooie foto's van jou en je mannetje Nou ik ga douche en naar me bedje nog 6 dagen en dan me onderzoeken... vindt het nu al spannend en kijk er wel een beetje tegenop.... daar een beetje met me benen open liggen en hun vanalles naar binnen stouwen. naja is voor een goed doel.
Flier: cool!!!!! Lijkt me ook echt gaaf om te zien zoiets! Ik heb voor mijn hbo opleiding een opleiding gedaan tot dierenartsassistent (maar uiteindelijk nooit in gaan werken en nu Zit ik in de marketing, haha) en ik heb toen stage gelopen bij de universiteitskliniek in Utrecht en heb daar toen echt ook Zulke gave dingen gezien! Geweldig vond ik dat! Paar dagen mogen rondkijken bij pathologie, heb alles van binnen gezien, van paarden die helemaal open lagen tot een hersenonderzoek van een chihuahua! Je moet er tegen kunnen, maar rete interessant! Dus super dat je dit kon doen joh!!! Hier: ben niet helemaal fit! Gisteren veel buikpijn en misselijk... Pfff! Heb t idee dat mr/mevr nu met t kontje richting m'n rug ligt en daar de boel wat af knelt ofzo. Darmen borrelen en krampen de hele tijd. Bleuh! Ik heb vannacht zooooo freaky gedroomd!!! Aan de zijkant van m'n buik kon je een voetje zien, was helemaal leuk! Maar ineens zag ik t hele beentje en nog een been en toen twee en toen rekte mijn huid zo ver uit dat t net leek alsof de baby ineens aan de zijkant uit m'n buik viel... Had tot en met t kontje gewoon in m'n handen. Het deed geen pijn maar het was zo raar! Het hing gewoon uit m'n buik! En toen dacht ik: ik wil het niet zien want dan zie ik wat t wordt en dat wil ik nog niet weten! Maar ik zag geloof ik geen piemel, dus t was een meisje! En toen werd ik wakker! Vaaaaaag!