Wie gaat er nu ook voor haar eerste kind, deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door engeltje23, 30 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Engeltje: Meen je dat nou??? Wow... nou.. zou je niet zeggen! Maar als je al vanaf basisschoolleeftijd getobd hebt met je gewicht kan ik me indenken dat je niet op een dieet met bijbehorende dietiste zit te wachten.

@Pluus: Gelukkig heb je nog iets kunnen slapen vanmiddag... Hopelijk lukt dat vannacht nog beter en ben je morgen grotendeels of helemaal van de pijn verlost! Ik ben idd blij met het cadeau... maar vind mezelf wel een muts dat ik het niet door had... :D

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Fijn dat je het begrijpt! Weet je, mn huisarts weet ervan, ook hoe ik ermee zit, maar heb ook gewoon geen zin om het iedere keer weer bij iedere arts uit te leggen. Het zit me al zo hoog en heb er al zoveel tranen om gelaten en wil dat gewoon niet meer. Ik wil nu gewoon genieten, net als iedereen, het heeft mn keven wel genoeg beheerst nu!

3. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou engeltje.. je hebt groot gelijk! Uiteraard moet hij/zij beroepsmatig die dingen toch aankaarten..., maar als jij aangeeft dat je huisarts op de hoogte is... is dat dan niet voldoende?

4. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Engel bah vervelend dat ze zo doorgaan op je gewicht. Net wat je zegt je bent er al zo lang mee bezig geweest en hebt al super veel gedaan om er vanaf te komen. Vindt het echt knap van je dat je het wat verder van je af hebt kunnen zetten en ja ze moeten het ook wel vanuit het beroepskader aankaarten maar waarschijnlijk zal ze dat eerder in de zwangerschap ookal hebben gedaan.....
    We weten al dat het bij me mannetje niet helemaal in orde is dus het zal wel een stuk lastiger worden als blijkt dat het bij mij ook niet goed zit. Naja probeer positief te blijven en idd ga ik er vanuit straks met hulp wel wat sneller zwanger te kunnen raken.

Flier wat een heerlijk vooruitzicht, dan heb je eindelijk de tijd om met je zwangere buik te gaan genieten van je zwangerschap en lekker de tijd te nemen voor jezelf en de kleine die je dik verdient hebt!

Pluus jakkes wat vervelend dat je zoveel pijn hebt. Ahh die huisartsen post daar heb ik zelf ook geen goede ervaringen mee. Ik bel ze wel op als het nodig is maar krijg ik niet de hulp die ik denk nodig te hebben stap ik het ziekenhuis binnen. Vooral als je zit te huilen van de pijn en je bent verdomme ook nog eens zo wat aan het einde van je zwangerschap. Nou hopen dat die medicijnen snel aanslaan en dat je vanavond goed kan slapen...... je hebt je rust nodig voor wanneer je baby besluit dat het tijd is om bij mama in de armen te gaan liggen.

haha sita ik denk dat je een kast extra kan gaan bestellen :p

Wolkje gadver dat is wel een hele freaky droom idd. Trouwens we hebben het allemaal over pluus dat ze bijna gaat bevallen maar jij bent er ook al bijna! spannend nog maar 49 dagen staat er in je banner

Nou ja ik heb eigenlijk vrij weinig te melden vanuit mij haha. Me mannetje heeft deze week de tuin veranderd. waar het gras was liggen nu vlonders en heb nu een best wel lange verhoogde plantenbak die hij zelf heeft gemaakt. Hoef er alleen nog maar plantjes in te zetten en een afwerk latje op de bovenkant te schroeven. Nou ik ga me bedje zo opzoeken morgen na het werken meteen met me collega's door om te gaan uiteten.. heb der zin an. slaap lekker

5. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    @dobber: ja hier begint het ook al op te schieten ja! Volgende week het laatste dagje werken en dan start ook mijn verlof! Ben er aan toe!!
    Jij mag maandag naar t ziekenhuis: spannend! Ik hoop dat ze jullie snel kunnen helpen!

@pluus: hopelijk voel je je beter! Inderdaad: die huisartsen posten heb je echt niks aan, hier is het zo dat wanneer je belt ze zeggen dat je maar een paracetamol moet nemen en de volgede dag naar je eigen arts moet gaan. Heb je toch niks aan! Als het met een paracetamol ove zou gaan zou je niet midden in de nacht bellen!
    Hopelijk kun je nog even een paar dagn genieten voor je kleine zich aandient!

@hier: ik heb dat kraampakket ook al even in huis.... Bah bah! Ik werd er ook niet zo vrolijk van! Hb die doos maar snel in een hoek van de kinderkamer gezet en die blijft nog mooi ff dicht! Ik kreeg er een knuffel bij, maar niet zo'n leuke, jammer! Tummytub en badje met zitje eb ik al, overgenomen van schoonzus. Ik kan ds allebei uitproberen straks! Zal dan ook even laten weten wat het fijnste is ;)

Vanmorgen gesprek met mn baas over m'n contract! Mijn contract loopt af in m'n verlof (eind aug) en wilde het graag geregeld hebben voor ik met verlof ga. Mondeling heeft ze al toegezegd dat ik een vast contract krijg, maargoed, je weet natuurlijk nooit!

6. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Goedemorgen lieve meiden!

@ Engeltje, wat vervelend van je gewicht meid! Ik kan me voorstellend at dat veel met je doet en dat dan zo'n vervelende arts zich er nog mee bemoeit ook... bah!

@ Dobber, wat leuk dat jullie tuin veranderd is!
    Geniet lekker van je etentje vanavond!!!

@ Wolkje, spannend van je contract!! Hopelijk gaat het allemaal zonder slag of stoot!!

@ Hier, heb gelukkig wel redeljk geslapen vannacht! Moet nu wel heel vaak plassen... Iedere keer als ik nu ga plassen drink ik maar gelijk een glas water...
    Vannacht wel veel pijn gehad in mijn buik maar gelukkig niet in mijn rug. Hopelijk slaat de antibiotica snel aan!!
    Verder slik in wel de max aan paracetamol om het wat vol te houden.

Ik hoop zo dat ik snel ga bevallen maar zoals het er eergisterennacht uitzag duurt dat nog wel even. Mijn baarmoedermond was nog helemaal niet verstreken en had nog niet eens 1 vinger ontsluiting... Ik heb dus echt zo'n vermoeden dat ik overtijd ga...
    Is Danty straks als nog eerder dan ik....

Hoe is het trouwens met Danty???

7. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Dobber: Ik kijk ook al echt uit naar maandag zodat ik er na kan genieten! En jullie tuin is nu naar wens? Lekker als je eigen vent dat allemaal kan hoor! Mijne heeft wat dat betreft twee extreem linkerhanden :) Meis, bij jou gaat het niet echt van een leien dakje wat betreft het zwanger worden. Hoe is je vriend eronder nu is gebleken dat zijn zaad niet optimaal is? Ik duim voor je dat bij jou wel alles goed is.. zodat alleen z'n zaadjes een duwtje in de rug nodig hebben! O ja.. en veel plezier vanavond met je collega's!! Dikke knuf!

@Wolkje: Nou... ik heb die doos ook maar uit het zicht gezet!!!! :D Veel suc6 met het gesprek met je baas over je contract vandaag! Maar ik neem aan dat dat goed komt als je al een mondelinge toezegging hebt gehad!

@Pluus: Fijn dat het nu weer ietsje beter is... en idd, moge de ab maar snel aanslaan! Hopelijk kan je ook snel minderen met de paracetamol....! Heb je nu al een nieuwe datum geprikt voor je bevalling??? :p Over het sommetje gesproken..., besefte me net dat ik ook nog op een sommetje kan gaan bevallen 3-9-12 (ben de 4e uitgerekend). Meis.. idd lekker veel drinken! En beterschap!

@hier: vandaag vrij... vanochtend werd ik om 9.40u wakker.. mijn vriend was al het bed uit... en er lag beneden een briefje dat hij de boodschappen aan het doen was. hij kwam om 10.20u thuis met boodschappen voor de komende week! en een roos!! echt te lief!!! gisteren had hij al het hele huis van onder naar boven gesopt. ik merk wel dat ik echt de slaap nodig had. ik heb een gave week gehad met de stage dagen in het UMC Utrecht, maar het vroege opstaan in combinatie met alle indrukken... ik was kapot! nou.. dit weekend nog proberen te bikkelen met studeren... en na maandag kan ik lekker het huisje opnieuw gaan opruimen/inrichten... heb al een plan klaar in mijn hoofd! :D Zou de nesteldrang hier dan eindelijk toeslaan? :D

8. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    En ja... hoe is het met Danty??? Of lig jij stiekem al te puffen in het ziekenhuis......????

9. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    He meiden..

nee lig biet in zkh van de week wel weer geweest maar ben ook weer thuis...ik had nu weer schimmelinfectie daaronder...vraag me af waar dat weer vandaan is gekomen..mja kan er ook nog bij...maar alles zit hier ook nog dicht en kleine zit nog binnen...

dikke.knuff en xxx fijne dag lieve meiden

10. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Danty: Pfff meis... gelukkig ben je weer thuis! Het zou ook nog wel een beetje vroeg zijn voor de kleine man om nu te komen! Hopelijk kom je nu niet meer in het ziekenhuis, behalve voor de bevalling zelf!!!! Dikke knuf!

@hier: net afspraak met de kraamzorg gemaakt voor een intake: vrijdag 29 juni om 12.30u

11. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Pluus, fijn dat je een betere nacht hebt gehad! Nu hopen dat je er snel helemaal vanaf komt.

Dobber, haha! Een extra kast is niet nodig, we hebben hier een hele kasten wand in de babykamer, dus als het moet.... Maareh meid, ik hoop echt voor jullie dat alleen je vent een zetje nodig heeft en er niet ook iets bij jou is. In elk geval veel plezier vanavond!

Flier, oooh... lekker dat je na maandag kunt ontspannen! En eindelijk de tijd om in je huisje aan de slag te gaan. En wie weet inderdaad wel nesteldrang! Hier begint ie wel te komen in elk geval. ;)

Danty, he bah.. alweer in het ziekenhuis! Nu is het wel goed geweest hoor meid met al die bezoekjes daar.. haha!

Wolkje, en... een vast contract? Ben benieuwd naar ons kraampakket. haha! Als ik jullie reacties zo hoor..

Ik heb eindelijk weekend. Pff, deze week duurde me erg lang. Ben ook echt moe. Ik duik zo even mn bed in.. moest van mn vent. Hij zei gister dat ik vandaag maar even een uur op bed moest liggen na het werk, dus ga zo eens kijken of ik een dutje kan doen.
    Daarna nog een paar boodschappen en moet eigenlijk hier in huis nog aan de poets.

12. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Hi meiden,

Even een ego post hoor. Ik heb weer een paar heftige dagen achter de rug. Afgelopen maandag had mijn vriend de intake voor een traject speciaal voor BDD patiënten. Want deze diagnose heeft hij gekregen en wij herkennen hem er heel erg in. Confronterend en pijnlijk om te constateren dat hij echt ziek is en dat we hier zelf echt niet uit gaan komen. De thuissituatie werd dermate niet houdbaar, dat werd besloten om hem op te nemen. Gisteren was er al een bed voor hem beschikbaar. Echter was dat echt een lachertje!!! Er is een afdeling speciaal voor angststoornissen, daar zou hij wel aansluiting bij hebben, echter was hier geen plaats en wel op de gewone afdeling van het psychiatrische ziekenhuis. Nu wist ik wel wat voor types daar opgenomen zitten en hoe het er uit ziet, maar ik had verwacht dat er wel een daginvulling voor hem was, zodat hij niet de hele dag maar moet zien wat hij doet of op zijn kamer zit. Nou..mooi niet dus. Geen daginvulling, maar het was niet de bedoeling dat hij de hele dag op zijn kamer zou gaan zitten. Hij mocht geen tv kijken en baby's zijn niet toegestaan op de afdeling en eh...bezoek is welkom van 18:30 tot 20:30. Ik dacht dat het een vrijwillige opname betrof?! En de opname was gericht op het afstellen van de medicatie, hij is verder niet gestoord ofzo! En jeetje, de populatie die daar zat, daar zal ik maar over zwijgen. Daar paste hij echt totaal niet thuis, hij zou echt geen aansluiting hebben. Mijn hart brak en ik was totaal overstuur. En ook mijn vriend zag het echt niet zitten. Dus we zijn daar niet mee verder gegaan. Vanmiddag een afspraak met de arts voor een plan van aanpak voor de juiste begeleiding voor het opbouwen van de medicatie.
    Wanneer de medicatie juist af is gesteld, dan kan hij met dat traject beginnen. Erg intensief, maar hopelijk gaat dit nu eindelijk eens wat doen! BDD moeten jullie maar ff googlen.

Wij moeten nu weg.

13. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Liz: Wow.. dat is geen kleine diagnose! Jullie zullen wel overvallen zijn door alle info die jullie over jullie heen krijgen. Echt vreselijk dat hij niet direct adequate opvang heeft gekregen! Dat werkt zeer ontmoedigend, maar ik hoop dat jullie niet de moed gaan verliezen! Heel veel sterkte!!! Dikke knuf!!

14. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Wow Liz, wat een heftige dagen en wat een diagnose. Pff, veel sterkte meid! Aan de andere kant ook wel goed dat er een diagnose gesteld is, dan kunnen jullie ook de juiste hulp krijgen.. meid, jullie komen er door hoor!

Even een ander vraagje; heb vandaag een boxpakje maat 50 gekocht, maar lijkt me zo klein. Wat is wijs? Maatje groter halen? Hebben jullie iets in maat 50?

15. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sita: Ik heb idd niets in maat 50

16. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    nee, vraag me ook af of dit wel zo nuttig is.. denk namelijk niet dat ons mannetje echt maat 50 gaat passen, weet niet waarom maar we zijn zelf beide ook niet de kleinste. En voor 1 of 2 weekjes vind ik het zelf onzin... Dan maar iets ruimere kleertjes toch?

17. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha.. zo denk ik er precies over!

18. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    hmm.. las net dat maat 50 ook wel handig is. We waren zelf niet groot bij de geboorte, dus denk dat ik dit pakje hou.

19. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahahahah.... tja.. het is ook niet te voorspellen... maar heb de hema en zeeman om de hoek.. dus extra pakjes zijn zo gehaald!

20. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Thnx voor de lieve woorden meiden!

Maatje 50 past Liza nu prima en ze was 2 weken geleden 51,5 cm en woog 3330 gram....dat is een normaal geboortegewicht en lengte. Ze zal nu nog wel weer gegroeid zijn. Dus voor de 'normale' pasgeboren baby is maatje 50 volgens mij best goed. Liza begon met maatje 42 en 44...ieks...

Deel Deze Pagina