Wie gaat er nu ook voor haar eerste kind, deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door engeltje23, 30 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Dobber wat goed:D...

Wolkje sterkte dinsdag..xx

Hier twijfels komen over de naam..

Mijn jongste neefje van 05 aug 11 heet Djayden en wij willen die van ons Djaydey noemen dit gaat me toch steeds meer tegen staan ben bang dat me broer het niet zo leuk vind en helemaal omdat een tante van ons te gelijk met mij zwanger is en ook 13-07 uitgerekend is maar die krijgt een meid maar je raadt het nooit die gaat dus jaidey heten anders gegeschreven maar zelfde uitspraak..

nu zei manlief net Djaylano wat vinden jullie daarvan..

2. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Dobber: Oeeeh... dat ziet er goed uit!!! Ik duim voor je!

@Danty: Wow, dat worden idd wel erg veel Djay-varianten ;) Hebben jullie al gekeken naar een hele andere naam???

3. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    ja klopt dat vinden we mooi...ik heb 2 neefjes met de namen Damian en Djayden..en damian was onze eerste jongensnaam maar toen was me broer me voor en toen kwamen we op Djayden mja weer was me broer ons voor vorig jaar..maar we vinden het erg mooi met begin Djay...maar het word nu iets met Djaylano of Djayvano zoiets...pfff..nog 4 weken te gaan en toch ga ik het veranderen had ik het maar eerder gedaan:p...fijne hormonen :p..net een bord laten maken met de naam..weg gegooit geld dus..gelukkig was die maar 15 euro op de kermis maar toch...jammer...hoe meer ik na het bord kijk hoe meer ik ging twijfelen

4. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh.. jemig... dan zitten je broer en jij wel erg op 1 lijn? Of had je de namen met hem gedeeld en heeft hij 'm ingepikt?
    Wel moeilijk om dan een alternatief te vinden met Djay... ga ik ff over nadenken of ik nog wat opties voor je kan bedenken. :)

5. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Heej meiden!

Welkom Prisje en 1981!

Meiden, er is veel gekletst... kan het even niet bij houden sorry! Vandaag een drukke dag gehad door omstandigheden... moest even inspringen bij de kinders van mijn schoonzus. Niet erg maar ben nu super moe en heb teveel gedaan!
    Daarnaast heb ik mezelf vanmorgen een soort van verdraaid waarbij ik de banden in mijn buik enorm pijn heb gedaan... ofwel ik kan amper lopen nu van de pijn in mijn buik opstaan e.d. doet pijn. Ga zo lekker in bad en dan zal het wel weer wat beter gaan! Nu even wachten tot manlief thuis is want ik kan niet meer zelf uit bad komen :D

Morgen uitgerekend... wel een gek idee!

6. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vroeg me ook al direct af hoe je daar dan uit wilde komen... :p Vervelend dat je je verdraaid hebt.. auuu! Hopelijk gaat het warme bad je verlichting brengen!
    Gek idee dat je morgen uitgerekend bent..., maar dinsdag ga je toch bevallen?

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Sorry meiden ff een ego/emo berichtje van mij.....

Pfff wat een week is dit zeg, om echt te vergeten!
    Natuurlijk t gezeik met mn schoonmonster.....
    Mn opa wordt volgende week weer geopereerd, er is weer een nieuw plekje geconstateert wat kwaadaardig is...
    Er is veel gedoe om een kindje in mn naaste omgeving.... Wordt door haar eigen moeder verwaarloosd....
    En de moeder van een vriendin van me heeft vandaag zelfmoord gepleegd...
    Bah bah bah, ben er zo verdrietig van!

8. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    He bah Engeltje... dat is wel heel veel in 1 week! Veel sterkte meid!!

@ Flier, ja ik ga dinsdag bevallen als het aan mij ligt :D
    Helaas, het bad lag niet lekker! Lag te veel onderuit en kreeg het daardoor benauwd... kon niet rechterop komen want dan schoof ik weer terug. Mijn lieve mannetje heeft me er dus uit mogen heisen! :D

9. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ja tis zeker veel, de laatste drie berichten kreeg ik ook nog eens net allemaal te horen.... Dat van die verwaarlozing weet ik al een tijdje, maar wordt alleen maar erger ook al wordt er aan gewerkt. Er moet nu echt heel snel iets gaan gebeurenen echt gebeuren. Gaat om een kindje van 2, zo'n schatje! Doet me echt pijn om te horen wat er op dit moment weer allemaal gebeurd....

10. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Lief dat je mannetje je eruit heeft gehezen......

11. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Engeltje: Sterkte meis! Zoveel narigheid tegelijk in je omgeving.. bah!
    Wat betreft schoonmonsters... mijn vriend heeft vandaag tijdens een etentje met z'n ouders aangegeven dat ik toch wel erg baal van al die mensen die continu aan mijn buik willen zitten. De hint was overgekomen!!!!!!! (Nu maar hopen dat ze ook niet meer aan mijn buik gaat zitten).

@Pluus: Wat een teleurstelling! Maar hoe is het nu? Nog veel pijn? Of is dat wel minder geworden?

12. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh.. ik wilde nog iets grappigs met jullie delen... Ik was toch leuk aan het opscheppen over hoe mijn tuinboon alleen overdag flink schopt en dat ie 's nachts rustig is... en dat ik nooit wakker wordt van het geschop.... NEWSFLASH: Tuinboon is helemaal niet rustig.., maar ik slaap er gewoon doorheen... Hhahahahah.. Mijn vriend was helemaal verbaasd want hij had zijn hand op mijn buik en kon niet in slaap vallen door al dat getrappel en boksen... en ik sliep heerlijk door! Volgens hem was het net zo heftig als dat het overdag is... dus dat mijn buik heen-en-weer gaat.., maar ik merk het gewoon niet... :D :D :D

13. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Wolkje en Flier, je vroeg wat je allemaal aan verzorginsspullen nodig hebt. Ik kan in ieder geval niet zonder witte vaseline, Bepanthen en zoete olie (daar kun je heel makkelijk de oren van de baby mee schoon maken en als je baby last krijgt/ heeft van rode billetjes, dan doet het wonderen om de billetjes schoon te maken met een vochtig gaasje en wat zoete olie. Liza had heel eventjes last van rode billetjes, was echt binnen een dag weg!) Verder gebruik ik Zwitsal slaapzacht Shampo, maar niet ieder badmoment hoor, haar hoofdhuidje gaat dan wat schilferen. En ik vind de wasgel en de bodylotion van Rituals (ja..die heeft een baby lijn!) heel erg fijn en lekker!! Ik heb ook bodylotion van Zwitsal slaapzacht en badolie van zwitsal, maar die gebruik ik aanzienlijk minder. Ooh en de haarlotion van zwitsal is ook heerlijk spul!

Verder vroeg iemand nog hoe het met mij gaat. Ach ja..verdrietig. Ik heb gisteren de slinger met alle kaarten opgeruimd en iedere kaart liet me voelen dat ik geen kraamtijd heb gehad en dat ik kei hard heb moeten ploeteren en nog steeds in plaats van dat ik lekker gepamperd ben en uit heb kunnen puffen van de bevalling. Met het opruimen van de kaarten besef ik me dat dit het was, de kraamtijd is voorbij en die kan ik nooit meer over doen. Verder vandaag weer langs de psych geweest met mijn vriend. En op zich was dat wel positief. De anti depressiva lijkt goed aan te slaan en het opschroeven van de dosering gaat ook goed. Echter is mijn vriend erg moe en duf en vrij passief, ik moet veel voorkauwen en vrijwel al het initiatief om iets te doen komt van mij uit. Daar was ik vandaag best wat bozig over. Ik moet met alles rekening houden met hem, maar ik moet het allemaal wel maar kunnen trekken en handlen?! Van mij wordt maar verwacht dat ik die kar wel zal trekken, maar dat dacht ik dus eventjes van niet! Hij gaat zijn best maar doen om ook wat initiatief te nemen, ik ben nota bene zijn hulpverlener niet!

Verder is er veeeel meer geschreven, ik weet het. Maar het bijft eventjes niet zo hangen. Ik heb de rapen gewoon gaar en heb mijn hoofd er niet zo helder bij voor wat betreft het lezen en het opslaan. Dus sorry daarvoor meiden! Ik kijk overigens wel heel erg uit naar dat sol.gesprek. Engeltje, jij zei dat het leuk werken is op een KDV. Ik heb dat ook een half jaartje gedaan als flexwerker. Was inderdaad wel leuk, maar niet mijn droombaan. Maar ja, zoals iedereen wel weet, liggen de banen nou eenmaal niet voor het oprapen en ik kijk zo enorm uit naar regelmatige werktijden en de weekenden lekker vrij! Geen geneuzel meer met alles om mijn werk heen plannen, mijn gezin kan nu lekker voor gaan. Vind ik zo'n bevrijdende gedachte!

14. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    @ Engeltje, dat is frusterend, verwaarlozing waar je niets aan kan doen... Heb dat op school ook wel eens gezien..

@ Flier, geweldig van jullie tuinboon! Je hebt je rust ook goed nodig dus fijn toch, dat je er doorheen slaapt! :D
    Helaas is de pijn niet echt minder... zolang ik stil zit gaat het wel maar als ik loop doet het echt pijn... ach zal morgen wel weer wat minder zijn hoop ik!

15. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    @ Liz, ik kan me voorstellen dat het zwaar was om de kaarten op te ruimen!
    Heb jij wel een plek om je hart te luchten meid? Natuurlijk mag het hier maar ik bedoel bij iemand in je omgeving? Waar je je zorgen even kunt delen en die je er even doorheen sleept?
    Dikke knuf meis!!

16. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Engeltje, sjonge.. wat heftig allemaal zeg! Sterkte meid..

Liz, pff.. kan me indenken dat je er even helemaal doorheen zit. En lijkt me ook zo confronterend dat je ook echt die kraamtijd niet echt hebt gehad, niet zoals het hoort! Hoop ook echt dat je vriend meer initiatief gaat nemen, zou zoveel opluchting geven voor jou..

Flier, haha wat grappig! Hier nog geen buik die echt heen en weer gaat, maar heb zo het vermoeden dat onze uk s nachts ook lekker actief is. hihi! Ik slaap zelf alleen aardig goed. Was alleen vannacht een keer wakker, maar dan voel ik hem ook gelijk.

Mijn blaas functioneert momenteel als springkussen/boksbal. Erg fijn! De tuin is echt zo goed als klaar nu... Lichamelijk ook echt even op. Maar morgenochtend de pretecho!

17. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    O leuk Sita! Geniet er maar lekker van morgen!

18. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Pluus, ja ik heb wel wat lieve mensen om mij heen die er ook echt voor me zijn. Die gedachte is heel erg fijn, maar ik vind het ook vermoeiend om het daar steeds over te hebben. Zou er bijna zelf depri van worden! Morgen komt mijn beste vriendin uit Oss lekker op bezoek. Gaan we heerlijk lunchen op Blijburg ofzo. Ik geloof dat het wel aardig weer wordt ook. Zoeken we een stil plekje ergens in een hoek, kan ik daar ook nog borstvoeding geven.

Want jahaaa....ik word daar steeds makkelijker in. En neeheeej, dat had ik van te voren echt nooit gedacht hoor! Maar ja, als ik zo stug blijf, dan beperk ik mezelf vaak zo en dat ga ik niet trekken. In de eerste instantie wilde ik helemaal geen borstvoeding geven. Maar ja, toen bleek dat Liza wel erg vroeg zou komen, is de knop toch omgegaan en heeft mijn moederinstinct het overgenomen. Op dat moment kon ik al zo weinig voor dr doen, dus vond min of meer dat ik het verplicht was om haar de meest gunstigste start te geven. En jeetje, wat is het me allemaal meegevallen. Ik zie mijn borsten echt niet meer als 'lustobjecten', ze zijn nu voor en van Liza en ik ben de schaamte nu voor een groot deel wel echt voorbij. Dat komt trouwens ook mede door de bevalling hoor hihi!

Sita, herkenbaar dat de kleine graag op je blaas zit, schopt, hangt, duwt, port en noem het maar ook. Deed Liza ook heeeel erg graag tijdens mijn zwangerschap! En na de bevalling, was zooow gek...hoefde ik ineens niet meer om de 5 minuten naar de wc en kwamen er weer volwaardige plassen uit!! Heerlijk als je een heeeeel stuk minder naar de wc hoeft op een dag en dat je er geen trappen meer tegen aan krijgt die er soms voor zorgen dat je denkt dat je je broek vol piest hihi! Echt, je bent meteen van alle ongemakken die je tijdens je zwangerschap had, af. Je krijgt er wel weer andere voor terug...dat dan weer wel ;)

Liza ontdekt nu trouwens steeds meer haar eigen lijfje. Ze kwijlt af en toe al lekker en sabbelt op alles wat er in de buurt van haar mondje komt. Ook haar handjes gaan al steeds meer richting haar mondje en ook haar beentjes gaan steeds vaker de lucht in. Ze lijkt wel een klein acrobaatje! Ze kan ook echt naar haar handjes staren. En vandaag zag ik voor het eerst dat ze in haar oogjes wreef. En ook gaat ze steeds meer verschillende geluidjes maken. Is ook wel eens leuk om wat anders dan alleen maar haar huiltjes te horen (niet dat ze zoveel huilt. Eigenlijk huilt ze alleen als er echt iets is of als ze zo moe is dat ze zich gaat verzetten tegen de slaap), zo voor de afwisseling. En ze kan zo heeerlijk naar ons lachen. Wat is dat genieten! Ze lacht dan ook echt om de dingetjes die we doen. Ze vindt het geweldig als ik mijn tong met een leuk geluidje uitsteek en dan het liefste een paar keer snel achter elkaar. En een kusje op dr mondje wanneer ze deze net open doet, vindt ze ook het einde. Krijg je heel gulle lachjes voor terug, soms zelfs met een geluidje erbij! Wat een heerlijk kindje! Daarnaast slaapt ze nu net sinds 2 daagjes in haar eigen kamertje. En dat gaat geweldig. Ze lijkt er sowieso niet zo'n moeite meer mee te hebben om lekker te gaan slapen. Alsof ze zich echt lekker thuis en vertrouwd voelt bij ons en in ons huis, dat ze zich gewoon toe kan geven aan lekker slapen. Ze wilde nog wel eens protesteren wanneer we haar in haar bedje legde, niet heel extreem...maar toch zo, dat je een beetje gaat twijfelen of er niks anders aan de hand is. Ze doet het echt heel erg goed. Ondanks alles, geniet ik intens van die geweldige wezentje!Ooh en gisteren van die polsbandjes met een rammelaartje er in voor dr gekocht. Ze heeft het nog niet helemaal door, maar lijkt al wel door te hebben dat er geluid komt wanneer ze haar handje beweegt. Wat een druifje he?!

Vandaag weer wat plaatjes geschoten die ik jullie uiteraard niet zal onthouden. Op de eerste foto kijkt ze gewoon echt lekker dom en scheel...lig nog iedere keer weer in een deuk als ze zo kijkt! En op de andere foto kun je zien hoe dat handje dr mondje in gaat en hoe gericht ze er naar kijkt.

19. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Lekker kroelen en lachen bij en met papa!

Ooh en Sita, veel plezier met de pretecho!

Engeltje, nou...jij hebt ook een hoop te verstouwen. Dikke knuffel voor jou!

20. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Liz: Fijn dat het bij de psych wel positief was. Hopelijk krijgt je vriend minder last van de bijwerkingen van de antidepressiva. Kan me indenken dat het opbergen van de kaarten confronterend was. Jij hebt idd geen prettige kraamtijd gehad, iets wat iedere moeder wel zou moeten hebben. Ik vind het zo knap hoe je met alles omgaat! En de foto's zijn superlief!
    Oh.. en bedankt voor alle tips omtrent de aankopen! Vanaf nu ga ik toch maar even alle aanbiedingen in de gaten houden!
    Veel plezier morgen met je vriendin!!!

@Sita: Heel veel plezier morgen!!!! En dan na de pretecho lekker in de tuin zitten... :D

Deel Deze Pagina