Wie gaat er nu ook voor haar eerste kind, deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door engeltje23, 30 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Flier, thnx...lief van je! Ik weiger gewoon om er ook in te verdrinken. Daar is Liza me te dierbaar voor en daarvoor geeft ze mij gewoon teveel vreugde.
    En graag gedaan voor wat betreft die tips. Als er meer is waar ik je mee kan helpen, dan hoor ik het. Bij jou schiet het ook al op ondertussen joh...spannend! Zo leuk dat er steeds meer kleintjes in het verschiet liggen hihi

2. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Liz, wat een heerlijke foto's weer! Ze groeit echt goed hoor! En heb echt respect voor je hoe je met alles omgaat. Knap hoor!

Flier, haha! Jep, om 11 uur gluren naar onze uk en dan is het weer hopelijk mooi genoeg om in de tuin te lunchen of zo. hihi! Vanmiddag nog feest, maar goed.. dat kan nog even. ;) Vanavond zou ik misschien weer wat hebben, maar denk dat ik daar toch maar niet heen ga. Even rust, met zn 2en (nou ja, 3en haha!).
    Trouwens, hier zijn de lekkende borsten gisteren begonnen. Valt nog reuze mee hoor, maar zag toch iets vocht. Wel apart om te zien! Ik zei al tegen mn man, de melkfabriek is geopend. haha!
    Nou, ik ga nog even wat in mn huisje doen. en dan relaxed koffie drinken. ;)

3. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha... dus Sita ook aan de lektieten... :p Hier nog niet!! :D

Ik ben begonnen met de keukenkastjes... en heb al een was aan staan die bijna klaar is... straks komen mijn ouders ook nog op bezoek.. dus heb een lekker gevulde dag!!!!

Fijn weekend allemaal!

4. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    @ Liz, wat ben je toch een sterke meid!! Geniet vandaag van je vriendin!
    En goed joh, dat je zo ver bent dat je op het terras gewoon lekker in een hoekje bv gaat geven! Maakt het inderdaad dat je veel vrijer bent! En dat heb jij momenteel echt wel nodig meid!!

En wat een plaatje is Liza toch! Schitterende foto's!
    Erg leuk die armband rammelaar!

@ Sita, nogmaals veel plezier met de echo!
    En geweldig dat je ook lektieten hebt! Haha is wennen he...

@ Flier, wat ben je al actief! Geniet lekker van je dag vandaag!!

@ Hier, ik ben uitgerekend...
    Heel raar!! Ik weet nu vandaag al 38 weken dat ik zwanger ben en al heel de zwangerschap kijk ik uit naar deze dag... en dan is het een dag die ik begin met flinke diarree (sorry! :)) niet echt wat ik er van verwacht had... ook al wist ik dat ik niet op deze dat zou bevallen... ik had er niet bij stil gestaan dat dit zo'n rare dag zou zijn!!!

5. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Pluus...aankondiging ...stilte cvoor de storm..heb het wel gelezen hier op zp over vrouwen die zwaar aan de diarree zijn en daarna gaan bevallen..hihi

6. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Pluus: Als Danty gelijk heeft.... oehhhhh....!!!!

7. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Danty, dat wilde ik nou net schrijven! Dat heb ik ook vaker gehoord hihi. Dus...wie weet...spannend hoor Pluus!

Pluus, kan me voorstellen dat dit een rare dag is hoor. Dat had ik nou op 7 mei, toen ik uitgerekend was en Liza er al lang was. Het omgekeerde, maar toch een beetje hetzelfde! Nog heeeel eventjes en dan heb je je kindje in je armen. Dat moment vlak na de bevalling, toen ik Liza op mijn borst had...wow!! Dat was zo'n geweldig mooi, prachtig moment en dat staat jou gewoon nog te wachten! En voor wat betreft die borstvoeding; hihi, sta er zelf ook van te kijken dat ik er steeds makkelijker in word. Want ik ben van nature best wel wat terughoudend met dat soort dingen. Maar echt..sinds ik ben bevallen..pfff, erger dan dat kan gewoon niet haha. Ben je de schaamte vanzelf voorbij :)

Flier, lekker actief deze ochtend hoor! Ik had tijdens mijn zwangerschap eigenlijk helemaal geen nesteldrang, dat is nu pas op gang gekomen! Ieder vrij momentje sla ik aan het poetsen, alles moet schoon en opgeruimd zijn.

Sita, thnx voor je lieve woorden! En eh...jij ook aan de lektietuuuuh! Dan ben je er lekker op tijd bij zeg. Bij mij begon dat pas een week voor de bevalling. Mag je ook aan de koffiepads! Zo handig als je een senseo hebt, kun je een koffie verkeerd maken als je je melkpad onder de gewone koffiepad legt ;) Zo..ik weet er weer een ranzig verhaal van te maken hihi. Ik weet nog wel dat ik in het begin een enorme productie had. Toen lag Liza nog in de couveuse en moest ik kolfen. Op een gegeven moment werd mij vriendelijk verzocht wat minder melk aan te leveren, want de vriezer lag vol. Of ik niet wat mee naar huis wilde nemen. Dus de volgende dag vroeg ik of ik wat melk mee kon nemen, kwamen ze met een doos vol en een plastig tas vol!! Mijn mond viel open van verbazing, ik was me er helemaal niet van bewust dat ik al zoveel had gekolfd en zei gekscherend dat ik er pannenkoeken mee ging bakken!

8. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Hahahaha Liz, wat een ranzig verhaal! Heerlijk!!!! Koffiepads :D
    en jeetje, zo veel gekolfd... ik kan me voorstellen dat je er van 'schrikt' ja!!

Ja ik heb ook al vaker gehoord dat diaree de bevalling aankondigd maar zo voelt het nog totaal niet!!!
    Wel voel ik me gelukkig weer wat beter als afgelopen dagen... mijn blaasonsteking is aan het weggaan en de pijn in mijn banden is ook iets minder!
    Vandaag maar goed rustig aan doen!
    Misschien dat we vanavond wel uiteten gaan of vanmiddag ergens gaan lunchen... tja je moet iets op deze rare dag he...

9. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Fijn dat je je beter voelt...en hoop voor je dat het iets betekend en dat je vandaag begint:D...

10. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Dankjewel voor jullie lieve woorden meiden!
    Heb vannacht gelukkig heel goed geslapen en kan alles weer wat beter relativeren zonder heel erg emotioneel te worden.
    Tis gewoon ff rot allemaal, maar goed, mn opa wordt donderdag gewoon weer geopereerd en ben alleen maar blij dat ze hem zo goed in de gaten houden. Van de week had hij ook alweer een scan gehad omdat hij onwijze rugpijn had en toen dachten ze aan bot k. Gelukkig is dit uitgesloten. Merk wel dat hij toch steeds banger wordt nu en dat is niks voor hem. Ben blij dat ze daar in t zh goed mee omgaan en hem dan ook direct serieus nemen.
    Heb mezelf voorgenomen dat als er binnen nu en 2 weken niks verandert aan de verwaarlozing dat ik dan zelf een melding ga doen richting het AMK. Het is nogal een ingewikkeld verhaal en gelukkig wordt t kindje wel opgevangen door opa en oma, maar hoe het nu gaat kan gewoon niet verder. Het is gewoon heel naar om zo dichtbij die familie te staan..... Stond ik er verder vanaf, dan had ik allang actie ondernomen.

@ liz: he meisje toch, kan me voorstellen dat het opruimen van die kaarten een heel moeilijk moment voor je is geweest. Je kraamperiode had zo anders moeten zijn! Ik ben blij voor je dat je zoveel kracht en energie krijgt door je kleine ukkepuk! Echt goed om te horen dat ze zich zo goed ontwikkeld, heerlijk omdat zo bewust mee te maken!
    Wat voor zoete olie is dat die je gebruikt voor haar billetjes? Hoorde van de week ook al een ouder die pure olijfolie gebruikte voor de billetjes en dat het daar echt heel snel van geneest!

@ Pluus: lijkt me zeker gek om mee te maken. Je bent uitgerekend en er gebeurd nog niks..... Of zou de diarree toch echt t prille begin zijn dan van de bevalling? Doe jij maar lekker rustig aan en nu ook echt he!

@ sita: heel veel plezier met je pretecho vandaag!

11. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    hihi, koffiepads.. haha! Denk wel dat ik ze zo ga halen. Toch het zekere voor het onzekere. Vanmiddag nog een feestje en zou een beetje knullig zijn als ze dan net flink gaan lekken.
    Pretecho was echt leuk! Ons mannetje liet alleen zn gezichtje niet super goed zien, hele tijd met zn handjes ervoor. Wel aandoenlijk hoor! En zo bizar dat zo'n minimensje al zo precies dingen doet met zn handjes. Erg leuk! Ennnn... ik dacht dat hij de neus van mn man zou hebben, maar lijkt toch redelijk op die van mij. Ach, we zullen het wel zien! Zo'n duidelijk beeld konden we er nog niet van krijgen. De volgende keer als ik er ben wil ze het nog wel een keertje proberen, misschien heeft hij zn handjes er dan niet zo voor. :) Kreeg nu ook een beetje uitgelegd hoe hij lag. Wel grappig,.. zou leuk zijn als ik er zelf ook wat meer van kan maken wanneer ik mn buik voel. ;)
    Ow ja, en nog een keer bevestigd dat het toch echt een jochie is, hihi! Ook wel fijn. Anders moest ik toch echt nieuwe meidenkleertjes kopen. haha!

Pluus, misschien dan toch vandaag.. haha! Kan me indenken dat het een gekke dag is. Spannend hoor!

Engeltje, fijn dat je goed hebt geslapen en er iets meer rust over hebt. Wat betreft het AMK, lijkt me goed dat je dit op zo'n manier doet. Dan geef je jezelf nog 2 weken en de anderen ook. Wel rot zeg zo'n situatie!

12. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke.. even een ego berichtje... ik ben met m'n ouders naar de Prenatal geweest... en ik ben zoooooo verwend!!! Helemaal blij!!!!

Nou.. ik moet nog even wat dingetjes in het dorp halen voor de winkels dicht gaan.. zal later even lezen wat jullie allemaal geschreven hebben!

13. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    ik hoop het ook! Thanks! Vooralsnog is alles rustig!

14. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    SUCCES Pluus!!!! (ik lees af en toe mee en houd je in de gaten)

Ik denk aan je.... ♥

15. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    o er was nog een pagina... Haha! Ik zit nu op mijn foon en kan daarmee geen enters zetten dus reageer straks ff

16. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Engeltje, het is zoete olie die je bij de apotheek kunt kopen volgens mij. Ik heb nog een flesje vanuit het ziekenhuis en er zit zo'n etiketje van een apotheek op, het is ook zo'n bruin flesje. Heerlijk spul! Het is heerlijk voor de billetjes, maar ook erg handig om de oortjes mee schoon te maken met een wattenstaafje. Deze willen nog wel eens schilferig of wat droog zijn en dan veeg je het zo schoon en zijn de oortjes weer lekker soepel en gehydrateerd. Zo...luxe woord zeg!

Sita, ik zou ze ook maar vast achter de hand hebben. Maar bij mij begon de boel pas echt te lekken toen Liza was geboren en mijn melkproductie op gang kwam. Voor die tijd verloor ik af en toe wat druppeltjes. Op een babyshower van een goede vriendin van mij ben ik eens finaal door mijn t-shirt heen gelekt, dat was precies op het moment dat het voedingstijd was. Dus ja..ik had toen eigenlijk gewoon even moeten kolven, dan was er niets aan de hand geweest. Maar erg genant en ongemakkelijk, ik ben toen maar naar huis gegaan.

17. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Engeltje, ik heb net even op het etiket van dat flesje gekeken, er stond 'Arachideolie geraffineerd' op. Als je dat googled, dan kom je idd op pure olijfolie uit. Gewoon te koop in van die flessen in de supermarkt. Maar of dat hetzelfde is, dat weet ik zo niet. Het zal denk ik in ieder geval een stuk goedkoper zijn als in de apotheek.

18. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ok thnx voor de tip liz! Waarschijnlijk kan je dat dan ook bij de tuinen halen ofzo. Zou t niet zomaar uit de supermarkt halen denk. Al moet ik zeggen als billetjes echt open liggen, dan werkt gewone maizena het beste.....

@ flier: wat lief dat je zo verwend bent!

@ sita: ik ben van plan om lillypadz te gaan halen, het schijnt dat je die ook snachts kunt dragen zonder bh. Lijkt me echt ideaal, want hou er niet van om iets aan te hebben als ik slaap. En daarbij kun je ze gewoon met wat water afnemen en hoef je dus niet steeds nieuwe koffiepads te gebruiken.....

19. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Engeltje, nee, ik bedoelde ook meer dat als je op die term googled, je dan afbeeldingen van flessen uit de supermarkt tegen komt. En Lillypadz? Hmm...nooit van gehoord! Is dat net zoiets als Beppy? Haha ;)

Net ff Lillypadz gegoogled. Ik vraag me af; absorbeert dat wel? Ik lek soms namelijk best wel hoor. Als Liza van mijn linkerborst drinkt, dan gaat mijn rechterborst soms automatisch mee doen. Of als Liza net een uur of 2 uur later drinkt dan normaal, dan is mijn koffiepad helemaal doordrenkt.

20. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Ik heb ff op 'zoete olie' gegoogled en kwam wat tegen bij o.a. de DA:

Zoete Amandel Olie=

De tuinen en andere drogisterijen zullen het waarschijnlijk ook wel hebben. Ik kon het alleen niet zo snel vinden, heb er wel naar gezocht. Maar heb er in de winkel niet naar gevraagd..dus misschien dat, dat wel helpt hihi.

Nou...genoeg gegoogled voor vandaag!

Deel Deze Pagina