@ pluus en danty: gooi al jullie frustraties er maar lekker uit hoor! Hier kan je lekker alles zeggen wat je denkt! @ dobber: ja echt niet normaal hoor! Net was mn buik ook weer onwijs aan t bewegen, dus ik dacht ga t ff filmen, kan mn man t ook zien strax..... Nou mooi dat ie niet meer bewoog! Gebeurde echt tot 3x toe, dus kan t nu nog niet laten zien haha
Ha meiden! Even een update, beetje hectisch allemaal hier en een dag geen tijd gehad om te typen. Vanmorgen bij de oncoloog geweest. Die heeft m weer helemaal onderzocht en hetzelfde verteld: wel duidelijk dat er iets zit aan de bloedwaarden te zien, maar niks zichtbaar op de ct. De afwachten tot het groter wordt optie gaf de arts gelukkig niet, dat was fijn want stonden wij echt niet achter. We kregen twee mogelijke scenario's: er kan een pet scan worden gedaan, waarop actieve celdelingen kunnen worden gezien. Als daarop wel te zien is waar het zit kan er bestraald worden. Komt er niets uit deze scan, dan wordt t chemo, die mogelijk al maandag begint. Uiteindelijk wilde de arts nog eveb overleggen met een collega of de scan zin zou hebben. Uiteindelijk vanmiddag te horen gekregen dat ze idd eerst die scan willen doen. Morgenochtend moet ie dus opdraven en gaat hij de pet scan in. Heel gedoe is dat nog, moe nuchter en van tevoren krijg je contrastvloeistof ingespoten die moet gaan werken, dus al met al zijn we wel even zoet. Aan het einde van de middag krijgen we hiervan de uitslag. Als de tumor zichtbaar is gaan ze op korte termijn (=ergens volgende week) starten met bestraling. Als het niet zichtbaar is, moet hij maandag al gaan starten met de chemo. 3 cyclussen van drie weken warschijnlijk, dus best heftig nog. Dus weer spannend en weer afwachten en nog geen zekerheid tor morgen! Oh en we moeten nu dus ook ineens sperma in gaan laten vriezen, want door beide behandelingen ben je in ieder geval tijdelijk en soms blijvend oncruchtbaar. Morgenochtend, zaterdag en maandag moet hij dan een "donatie" gaan doen. Ook raar en niet leuk dus. Gelukkig mag het thuis, als je maar binnen t uur het inlevert in het ziekenhuis. Dus dat wordt morgenochtend maar ff ochtendgymnastiek voor me Rare dag dus weer vandaag, komt veel op je af en ineens moet je aan alles denken. Morgen dus duidelijkheid en weten we eindelijk wat ons te wachten staat de komende weken. Danty en pluss: hou vol meiden, ik denk aan jullie hoor!! De rest: truste allemaal, ben kapot!!
Wolkje, lieve schat...pff, wat hebben jullie weer een hoop info te verwerken gehad. En niet alleen qua info, maar dat zal emotioneel ook zo zijn. Weet even niet zoveel te zeggen, alleen...'Waarom?!'. Dikke knuffel voor jou!
@ wolkje: Jeetje wat krijgen jullie toch veel op je dakje! Wel fijn dat ze toch niet willen afwachten en datvze errst gaan kijken naar de mogelijkheid om te bestralen ipv chemo. Hoop dat ze wat vinden op de scan! Pff en dan ook nog eens onder deze druk sperma in moeten leveren. Fijn dat ze eraan denken, maar wel heftig allemaal! Veel succes weer vandaag meis! De operatie van mn opa is gisteren goed gegaan gelukkig en ze hebben t nu netjes kunnen hechten. Ook heeft hij niet veel bloed verloren deze keer, maar hij is wel een beetje ziekjes nu..
@ Dobber, van harte gefeliciteerd meid!! Geniet van de dag en hopelijk kun je je ondanks de bruiloft wel echt jarig voelen!!! @ Wolkje, wat fijn dat jullie niet hoeven afwachten!! Maar wel moeilijk dat jullie nu sperma moeten gaan invriezen! Veel succes met de scan vandaag!! Hopelijk kunnen ze jullie goed helpen en de juiste behandeling geven! Sterkte meid! Voor jou en je mannetje natuurlijk!! @ Engeltje, fijn dat de operatie bij je opa goed gegaan is! Weer een geruststelling lijkt me!! Hopelijk knapt hij snel op!! @ Danty, hoe is het met je meid? Heb je een beetje uit kunnen rusten? @ Hier, ik heb wonderlijk wel redelijk geslapen. Wel veel wakker geweest maar toch steeds weer in slaap gevallen. Stond er dan ook van te kijken dat ik nog in bed lag toen mijn man ging werken... Probeer me er een beetje bij neer te leggen dat ons kindje zich nog niet aandient en dat het waarschijnlijk toch een ziekenhuis bevalling gaat worden... Vooral met dat laatste heb ik het heel erg moeilijk maar goed... ons kindje zal het zo willen...
Oja, gefeliciteerd idd dobber!! @ pluus: wat fijn dat je redelijk hebt geslapen! Hopelijk ben je er ook een beetje van opgeknapt, zodat je t weer iets beter trekt! Hoop echt voor je dat je alsnog thuis kunt bevallen meis, maar helaas hebben we dat soort beslissingen niet zelf in de hand... Ik heb vannacht ook best goed kunnen slapen gelukkig. De pijn is nu aardig te onderdrukken metbparacetamol dus dat is wel fijn en ook heeft de regen een hoop pollen uit de lucht gehaald waardoor ik wat minder snotterig en benauwd ben. Mn huis is verder echt een grote puinhoop! We hebben zoveel pakketjes binnengekregen de laatste tijd dat niet alles meer in de bak past. Ga zometeen maar eens kijken wat er allemaal naar de schuur kan, want wordt onrustig van al die zooi! Ben gisteren ook naar de makro geweest, de luiers waren namelijk in de aanbieding en mn gangetje lijkt nu net op de reclame van bol.com met 4 megapacks luiers haha. T wordt tijd dat t kamertje afgemaakt wordt, dan kan er een hoop zooi naar boven
Hahaha erg is dat he, al die dozen! Wij zijn uiteindelijk naar de stort gereden om al die dozen weg te brengen... we zouden daar een half jaar over doen om alles weg te krijgen! Hadden we geen zin in!! Maar heb je al zo veel luiers joh? Ik heb iets van 4 pakken maatje 1 (3 gekregen) 1 pak maat 2 en 1 pak maat 3... Vond het moeilijk om maten in te schatten en daarbij kwam ook nog eens dat ik zelf een gevoelige huid heb waardoor ik niet tegen alles kan... als ons kleintje dat ook heeft en ik heb net heel veel van dat merk gekocht... tja dan heb je er niets aan! Vandaar dus geen hele voorraad!! Maar fijn meid, dat de pijn met paracetamol goed te doen is! Wel je rust blijven nemen he!! En heb je zo'n last van hooikoorts? Mag je daar nu wat voor hebben? Kan me voorstellen dat je blij met de regen was!
Ja echt erg al die dozen Mn man heeft de afgelopen week ook ontzettend veel gewerkt weer en ik kan natuurlijk vanaf woensdag al niks met mn arm, dus t stapelt lekker op zo.... Ja ze hadden 4 megapacks in de aanbieding voor de prijs van 3, liep daar toch met mn moeder dus ik dacht, weet je, ik neem gewoon vast wat dozen mee heb 1 megapack nummer 1, 2 x 2 en 1 x 3 meegenomen. Mocht hij allergisch zijn dan regel ik wel wat met mn werk Heb normaal gesproken medicijnen tegen hooikoorts en in erge gevallen ook een puf, maar die mogen nu niet. Mag alleen wat zoutoplossing nu, dat maakt t slijmvlies wel wat dunner, maar verder doet t echt niks dus was echt megablij met de regen. Maar vind t ook wel eens goed dat mn lichaam er hard zelf voor moet werken hoor, alleen is t op sommige moment wel ff zwaar en dan moet ik echt ff goed op adem komen en dat gaat helaas niet zo snel. Maarja, alles voor t goede doel toch?
Goede morgen meiden! Ik had net even zo'n mooi momentje met Liza. Dat moet ik echt eerst eventjes kwijt. Blöf met het liedje Dichterbij dan ooit kwam op de radio, net toen ik klaar was met Liza in badje doen en aankleden. Ik heb dan altijd de radio wekker op onze slaapkamer aanstaan. Dat liedje werd gedraaid op de uitvaart van mijn moeder. En als ik dat liedje op de radio hoor, dan gaat deze onherroepelijk wat harder. Deze keer ook iets harder met Liza op mijn arm. Ik ging met Liza op mijn arm voor de spiegel staan en vertelde over het liedje en over oma in de hemel en dat oma in de hemel altijd op Liza past als mama er eventjes niet is, bijvoorbeeld wanneer ze lekker in haar bedje ligt. Ik legde ook uit dat dit liedje betekende dat oma er altijd is, ondanks dat ze in de hemel is. Liza werd helemaal stil en het leek net of ze heel aandachtig naar dat liedje aan het luisteren was en naar wat ik aan het vertellen was. Zo bijzonder! Ik kreeg er ech een brok van in mijn keel. En ja, ze is nog heel erg klein en verstaat me niet....en toch had ik dat gevoel heel erg sterk, een magisch moment. Dobber, van harte gefeliciteerd! Maak er een mooie en gezellige dag van en ik hoop dat je flink in de watten wordt gelegd! Wolkje, succes met de scan lieverd! Wij denken hier aan je hoor. Danty, hoe is het met jou? Heeft het nachtje in het ziekenhuis je goed gedaan? Hopelijk kun je er weer eventjes tegen aan. Engeltje, pak van je hart dat de operatie van je opa goed is gegaan, of niet?! Hopelijk knapt hij snel op. En wat fijn dat je een goede nacht had, dat doet je waarschijnlijk best even goed. Pluus, ook een goede nacht gehad, net wat je nodig had! Meer dan je neerleggen bij het feit dat je kleine meisje nog even niet komt, kun je ook niet. Ik denk wel dat deze instelling jou zelf wat meer rust zal geven. En niet leuk dat je waarschijnlijk niet thuis kunt bevallen, snap dat je daar verdrietig van wordt, want je had heel andere plannen! Maar soms lopen dingen zoals ze gaan. Dat heb ik de afgelopen maanden ook wel ondervonden. Onder ga het maar zoals het loopt. Het aller, aller, aller belangrijkste is dat je meisje goed en gezond ter wereld komt en als dat betekent dat je in het ziekenhuis moet bevallen, dan is dat maar zo. Houd wel in je achterhoofd dat je ook in een dag weer thuis kunt zijn wanneer alles voorspoedig verloopt!! En dan kan het echte genieten beginnen en word je toch zo ontzettend beloond voor je harde werken, echt waar...geloof mij maar! Dus nogmaals; hang on there, sterke vrouw! Luiers; Liza past nog steeds maatje 1 hoor. Die gaan tot vijf kilo geloof ik. Dus die kan ze nog wel een maandje aan denk ik en dan moeten wij over gaan op maatje 2.
@ liz: dat moet echt een heel bijzonder moment voor je geweest zijn meis! Ook al kan liza je nog niet verstaan, lichaamstaal begrijpen zijn baby's een kei in, dus ik weet zeker dat je kleine meid je echt wel heeft aangevoeld. Volgens mij zette je dat nummer tijdens je zwangerschap ook heel vaak hard aan toch als t op de radio kwam? Grote kans dat ze het herkent en er daarom ook zo rustig van wordt! Ff een dikke knuf voor jou! Ja ben superblij dat t goed is gegaan met mn opa gisteren! Hopelijk hoeft hij nu voorlopig niet meer onder het mes en wie weet is deze wond nog wel sneller genezen als de andere wond die nog iedere dag gespoeld moet worden...
@Liz.. mooie ervaring zeg had je met Liza!! En.. echt... ik denk soms dat ze ons wel 'voelen' .. dus als jij dat verteld van je moeder voelt Liza jou emoties! Ben ik heilig van overtuigd... Wanneer jij onrustig bent.. word je baby dat ook.. wanneer het te druk is in de omgeving.. word je kind dat ook! Dus... als jij zoiets verteld vol emoties.. voelt Liza dat ook (Ben ik dan van overtuigd hoor... ) Betreft voeden.. heb gister bij de eettafel gevoed.. voedingskussen om me heen gevouwd en zo lag hij goed tegen me aan gedraaid.. echt buik op buik zeg maar.. Moet zeggen deed veeeel minder pijn dan die nacht! Is nog wel wat gevoelig.. maar jah hij is nu eenmaal wat getriggerd denk ik.. dus zal langzaam minder gevoelig worden (hoop ik..) Bedankt voor je tip.. ik wist het wel dat ie helemaal op zijn zij moet.. maar dan ben ik zo druk met die handjes want die wapperen alle kanten op dat hij langzaam weer op zijn rug draait.. Maar dat kan nu niet.. heb hem echt 'gevangen' in mijn voedingskussen! Hopelijk blijft het zo gaan...! Inderdaad mijn borsten staan soms ook op springen.. doe ik mijn pad eraf en loopt het er in dikke druppen uit.. maar aangezien ik een tepelhoedje gebruik heeft hij wel grip..(mijn eigen tepels zijn te oppervlakkig) en 1 zuig van Jesse.. en spuit uit het hoedje joh..! Haha.. @Engel.. blij toe dat de operatie goed is gegaan!! En wat nu verder met je opa?! Is alles nu weg gehaald? @Wolkje.. meid... damn wat een shock weer voor jullie!! Inderdaad goed dat ze niet willen afwachten want daar word je denk ik alleen maar nerveuzer van en heb je (denk ik..) geen leven omdat je steeds aan die 'kwade' cellen denkt die ergens in je lichaam zitten! En... goed dat ze aan de spermacellen denken..! Kan me verdomd goed voorstellen hoe moeilijk dat zal zijn voor je vriend nu... Maar... mochten jullie ooit een 2e kindje willen... en ja chemo is natuurlijk wel rotzooi en het maakt je vriend onvruchtbaar.. heb je die kans nog wel! Ook al wil je daar nu natuurlijk niet aan denken.. de gevolgen van chemo...! Meis... ik vind je echt bijzonder sterk overkomen..! Hoop dat je je ook zo voelt.. want zoals je zei.. ze waren er vroeg bij met ontdekken!! Alleen maar goed nieuws! Dikke knuffel!! @Pluus.. nou... wie weet.... was je lichaam zich vannacht aan het voorbereiden op een bevalling.. Dus dat je daarom 'redelijk' hebt geslapen! Hoop het zo voor je! Maar.... ik denk het niet.. Probeer zo positief voor je te zijn... echt... maar aan de andere kant denk ik is het redelijk om te zeggen dat je kleine meid zich nog niet aandient omdat je baarmoedermond nog zo ver weg lag.. Sorry meid... toch hoop ik zo voor je dat je lekker thuis mag bevallen een deze dagen!! @hier.. Gister zo'n geweldig leuk dagje gehad.. mijn schoonzus was er om 10.30uur.. lekker gekletst, koffie gedronken, gegeten, wandelen geweest, winkeltjes bekeken hier in het dorp waar ik nog NOOOOIT in was geweest, ijsje gegeten, Jesse gebadderd, kleertjes uitgezocht... rond 18uur ging ze weer weg! Heerlijk zo'n hele dag een mens om je heen om mee te kletsen! Ook nog potje gehuild.. want ze vroeg hoe het ECHT met me ging.. en ECHT... ik mis mensen om me heen... IK hou van gezelligheid.. kletsen.. mensen om me heen... en zit nu al zoooo lang thuis...! Tuurlij geniet ik van Jesse en lekker met hem knuffelen! Maar af en toe zoals gister lekker eruit met iemand.. samen koffie drinken.. keuvelen.. mis ik enorm! Ik heb niet veel vriendinnen.. eigenlijk maar 2.. die beide niet om de hoek wonen en die ik dus ook niet elke week zie.. Voel me zoveel beter na gisteren.. Ow... had ook een momentje met Jesse vannacht rond half4 ofzo.. meneer had voeding gehad om half3.. wilde niet slapen en ik was ook klaar wakker dus hebben even gebabbeld.. en ik was druk aan het vertellen over dat ik hem zo'n spetter vind en dat ie van die rare bekjes kan trekken net als zijn vader... en in ene.. hij kijkt me recht aan... komt er een schitterende lach om zijn snoetje.. inclusief lach geluidje!! Ik SMOLT!! Nou heeft ie wel vaker een lachje om zijn mond.. maar dat is volgens mij een onwillekeurig lachje.. maar deze was echt voor mij besteed!! Zucht.... zo schattig!! Nog even en iedereen kan van deze mooooie ervaringen schrijven hiero...! Haha.. Eerst Liz met de verhalen.. nu ik.. strakjes Pluus.. Danty.. Wolkje.. enz...! Grappig hoe we van HCG knuffels naar baby-knuffels gaan! Haha.... (Al hoop ik zo dat er nog wel een paar HCG knuffels over en weer vliegen hier!!)
Ow... en over pampers... Ik had maar 3 pakken in huis.. allemaal maatje 1.. Dacht.. stel.. koop ik meer.. en dan blijkt Jesse niet over dit merk te kunnen ofzo.. (komt vaak voor volgens mij.. ) Zit je met 10 pakken pampers.... En ach.. tis elke week wel ergens in de reclame.. Jesse woog vorige week donderdag 4230gram.. en hij past nog ZAT in maatje 1... de sluitingen zitten bijna over elkaar heen nog en heb ik hem niet strak vast!
@ Liz, wat een enorm bijzonder moment!! Ik kreeg er helemaal een brok van in mijn keel! Ik geloof ook zeker dat ze je aanvoelde hoor!! Die kleintjes zijn niet 'gek' he!! Die voelen moeders enorm goed aan!! Net wat Beertje zegt als jij onrustig bent, worden zij dat ook etc! @ Beertje, jij ook al zo'n bijzonder moment met je mannetje! Wat geweldig dat hij zo lachte naar je! En fijn dat de voeding beter ging! Is toch even de beste houding vinden lijkt me! En fijn dat je schoonzus er was waar je even bij hebt kunnen spuien! Daar was je vast enorm aan toe! Fijn dat je een luisterend oor kreeg van haar en zo genoten hebt van alle aandacht! Hopelijk begreep ze je en komt ze vaker!! En ik denk dat je inderdaad gelijk hebt... ons meisje is er nog niet klaar voor... Gaat nog niet gebeuren! Ben ook maar wat dingen aan het plannen voor het weekend... ben dan toch nog niet bevallen! Wie weet gaan we zondag wel uit eten (onze trouwdag) En Liz, lief wat je zegt over mijn bevalling... je hebt zo gelijk!!! En Beertje, ik kan er heerlijk van genieten van jullie babyverhalen! Ik mag ze er ook bijna over mee praten! En inderdaad, ik zal nog een aantal HCG knuffels uitdelen nu het nog kan en dan inderdaad straks allemaal babyknuffels!!
@ dobber: gefeliciteerd met je verjaardag! @pluus: wat fijn dat je wat beter hebt geslapen. wel balen dat een thuis bevalling er misschien niet meer in zit, maar je moet idd maar denken: het belangrijkste is dat je meisje gezond ter wereld komt, en of dat nu thuis is of ergens anders, dat is dan mijnder belangrijk. al begrijp ik heel goed dat het ziekenhuis niet is wat je wilde hoor! niks anders te doen dan afwachten dus maar.... spannend hoor! ik denk veel aan je, hoop dat je snel mag gaan bevallen, dan kan het nog net thuis! @engeltje: fijn dat de operatie van je opa goed is gegaan! hopen dat alles nu idd wat beter geneest. @ liz: wat een mooi moment. ik sluit me aan bij .... (vergeten wie het zei) ik denk inderdaad ook dat ze dit soort dingen heel goed aanvoelen. babys zijn sowieso veel gevoeliger voor het oppikken van sferen ect dan wij volwassenen omdat ze nog voor alles open staan. je meisje heeft je vast begrepen wat mooi! @Hier: vanmorgen vroeg samen maar even wat zaad opgevangen in een potje en weggebracht naar t ziekenhuis. wel raar hoor, we worden nu dus ineens al geconfronteerd met of we evt een tweede kindje willen terwijl de eerste er nog niet eens is! sowieso ben je na de behandeling (chemo of bestraling maakt niet uit) een half jaar tot een jaar niet vruchtbaar omdat al deze cellen ook kapot worde gemaakt. daarnaast adviseren ze om dan nog een jaar te wachten zodat alles weer helemaal gezond is. de cellen kunnen namelijk vervormd zijn en voor een afwijking bij een evt kindje zorgen. best even heavy dus! mocht hij niet meer vruchtbaar zijn (hij heeft immers sowieso nog maar 1 bal....) dan kunnen ze het sperma dat we nu invriezen gebruiken. nadeel is alleen dat door het invriezen je gemiddeld maar 10-50% van de zaadcellen over houdt en dat ze ook in kwaliteit afnemen. aangezien hij nu eigenlijk "ziek" is kan het dus ook zo zijn dat zijn zaad nu sowieso slechter is en het door het invriezen niet veel beter gaat worden. over een maand ontdooien ze 1 rietje en dan onderzoeken ze dat en krijgen we een advies over de behadeling die we zouden krijgen, mocht het op de natuurlijke weg niet meer gaan. wil je dit zaad gebruiken dan wordt t sowieso iui, maar vaak zelfs ivf of icsi door het geringe aantal bruikbare cellen. een tweede kindje gaat dus sowieso even spannend worden straks, hoewel we er van overtuigd zijn dat het vast gaat lukken. maargoed, dat is dus weer iets voor latere zorg. raar om trouwens zwanger op zon ivf afdeling rond te lopen.... voelde me best een beetje gegeneerd voor al die dames die daar jaloers naar mijn buik keken.... maarja, dat invriezen gebeurt nu eenmaal daar. ook het opvangen is verre van romantisch, zit je samen maar een beetje te klungelen met een potje.... gelukkig dat het thuis mag, dat scheelt nog iets. maar leuk is anders. dat zullen de dames waarvan de mannen een zaadonderzoek hebben gehad ook wel hebben. heel vreemd is het! en ook gewoon raar dat we daar nu op dit moment mee bezig moeten zijn. daarna naar een ander ziekenhuis geweest voor zn pet scan. Toen hij binnen werd geroepen bleef ik maar braaf in de wachtkamer zitten, wordt ik er bij gehaald en zegt die verpleegster: euh ja, u moet naar huis! wat blijkt: tijdens het onderzoek wordt er radioactieve stof ingespoten bij m en een aantal uren na de behandeling " straalt" hij nog en mogen we dus niet bij elkaar in de buurt komen, in verband met de baby! hij moet ook door een speciale uitgang daar direct naar buiten, om te zorgen dat hij niet te dicht in de buurt van zwangere vrouwen of baby's komt! Normaal wordt hier voorlichting over gegeven, maar omdat alles zo snel snel is geregeld, is dit ons dus niet verteld. Ik ben dus maar in de auto naar huis gestapt! Hij zal zo wel klaar zijn met de scan, zou bij elkaar een uur of 2-2,5 duren, en dan neemt hij dus de bus naar huis (mag m niet ophalen dus ook) en ik ga dalijk naar een vriendin, zodat ik weg ben als hij thuis komt. einde van de middag moet het dan weer zijn weggetrokken (hij moet veel drinken zodat de shit zo snel mogelijk uit zn lichaam spoelt) en kunnen we elkaar weer zien. echt heel gek dit! ergens wel geestig, maar wederom iets vreemds deze week wat we meemaken. einde van de middag uitslag van de scan en dan weten we of t chemo of bestralen wordt. ben benieuwd! @beertje: jij hebt katten he? hoe zorg jij er voor dat die niet in de wieg/box kruipen? ons wiegje staat nu op de slaapkamer, maar vanmorgen lag de kat er dus in te slapen. als ik het zie jaag ik haar eruit, maar stel dat ze straks op t kindje gaat liggen als ik t een keer niet in de gaten heb??
@ Wolkje, jeetje wat hebben jullie een bizarre ochtend erop zitten! Ik kan me voorstellen dat het heel raar is... als er niet zo'n beladen onderwerp achter zat, dan had je er waarschijnlijk zelfs om kunnen lachen (eerst klungelen met zo'n potje, dan elkaar niet mogen zien vanwege de stralingen etc...) maar nu is het toch wel enorm heftig! En dan inderdaad ook nog zo bezig moeten zijn met een tweede kindje terwijl de eerste er nog niet is... Pfff heftig hoor meid!! Geniet maar lekker samen van elkaar en ga van het weekend leuke dingen doen samen!!! Hopelijk goede uitslag vanmiddag!!!!! We duimen voor jullie!!! En wat betreft je katten (ik heb ze niet maar wel eens over gelezen) je kunt er alufolie inleggen... als ze er dan opspringen dan kraakt het raar en daar schrikken ze van... of balonnen...
@Wolkje... de plantenspuit was de eerste dag mijn vriend en de katten hun vijand! Ik liet ze wel snuffelen.. maar zodra ze erin wilden stappen dan spoot ik met de plantenspuit! Hier talen ze nu niet meer om naar de wagen en maxi-cosi.. en de box ga ik vandaag mee bezig.. moet er toch wel hele tijd bij zijn anders doen ze het juist wanneer jij weg bent! En.. wat een vreemde gewaarwording joh.. elkaar de hele dag te moeten ontwijken! En toch ook wel erg spannend denk ik wat jullie nou vanmiddag te horen krijgen..! Waar 'hoopt' je vriend op? (sorry voor je aparte zin.. ) Aan de ene kant denk ik dat bestraling beter is want dan weten ze waar die cellen zitten en worden alleen die cellen straks behandeld.. toch? En wat raar.. en aan de andere kant ook erg dat je nu al moet gaan nadenken over hoe en wat als je een 2e kindje zou willen! Bah.. je wilt toch nu nog 'genieten' van je kleintje in je buik..! (ondanks alle tegenslagen die jullie nu hebben! ) Bah... echt.. nogmaals meid.. vind je/en je vriend natuurlijk heel sterk overkomen!! Petje af en dikke knuffel!! @even iets heel anders.... Misschien een aparte vraag nu... maar welke anticonceptie gebruikten jullie voor de zwangerschap? Ik ben me aan het verdiepen.... want... ik mag alleen nog maar een koperspiraaltje.. Niks anders... geen pil.. geen mirena... NIKS! STOMME TROMBOSE!! :x De vk zei toen laatst.. het is.. of algehele onthouding.. of gelijk een 2e.. of een koperspiraaltje.. of condooms! Nou... algehele onthouding word m niet.. .. gelijk een 2e mag weer niet (keizersnee.. ) condooms vind ik dikke prutserij en zo niet romantisch (wij zijn nogal van de spontane sex.. en dan eerst weer een condoom opzoeken en prutsen.. nee.. ) maar een koperspiraaltje hoor ik weer over dat je ergens ongesteld kan worden... en ik was al altijd vrij erg ongi... Plus... wat mijn ergste 'tegen argument' is.. heb net ergens gelezen dat je wel een bevruchting kan hebben.. maar dat het zich niet kan nestelen! Dus... ik kan in principe dan elke maand een potentieel kindje in mijn buik hebben!! Damn..... ik ben van mening dat er een 'ziel' en 'leven' is bij de bevruchting... Dus... wat moet ik nou.... STOMME K*TTROMBOSE!! :x
@ wolkje: dat moet idd wel heel gek geweest zijn om daar met een dikke buik rond te lopen.... Ben benieuwd wat er uit zijn scan gaat komen meis! Die radioactieve stof, is dat tzelfde als contrastvloeistof bij een mri, of is dat heel wat anders? Lijkt me idd wel heel gek om elkaar nu niet te mogen zien, terwijl je er graag voor hem wilt zijn, maar t is voor het goede doel @ beertje: fijn dat t voeden nu beter is gegaan! En heerlijk dat jij ook zo'n mooi moment met je kleine jesse hebt gehad! Als ik zo naar jouw en liz dr verhalen kijk verlang ik er zo ontzettend naar om ons kleine mannetje ook in mn armen te kunnen sluiten, moet vaak echt een traantje wegpinken van ontroering! Kan me ook voorstellen trouwens dat je behoefte hebt naar mensen om je heen nu je al zo lang thuis zit... Tuurlijk geniet je van jesse, maar je hebt ook behoefte om andere mensen te zien. Dikke knuf voor jou!
He wat vervelend dat je alleen dat spiraaltje mag... Ik ben altijd aan de pil geweest maar had er van de week ook al over dat ik niet weet of ik daar wel weer aan wil... Kwam er achter dat die hormonen toch wel wat deden bij mij... Dat terwijl ik maar een lichte pil had. Een spiraaltje lijkt mij inderdaad ook niks maar condooms ook niet... En inderdaad gelijk een tweede is ook al niks... Tja, ik zou als ik jou was een goed gesprek met de gyn aangaan en daar je gevoel neer leggen... Ik weet het ook niet...
O zorg trouwens wel dat je wat condooms in huis hebt he!! Heb al wel eens verhalen gehoord (bij meerdere) dat de nood zo hoog was dat ze of in het holst van de nacht op zoek gingen of dat ze voor het zingen de kerk uit gingen en dat het dan toch raak was...
@ beertje: wat vervelend dat je alleen een spiraaltje mag! Ik heb eerst altijd de pil gebruikt en daarna de nuvaring. Hoop dat ik die laatste op den duur ook gewoon weer kan gebruiken, vond de ring erg prettig.