Wie gaat er nu ook voor haar eerste kind, deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door engeltje23, 30 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ ukkie: lieve uk, als jij je daar beter bij voelt moet je dat gewoon doen! Kan me voorstellen dat het best frustrerend is dat er zoveel zwangeren al zijn hier in t topic...... Hou je ons wel nog op de hoogte over hoe het gaat met de behandelingen? Hele dikke knuf, ik hoop dat jullie mooie droom snel een keertje uit gaat komen!

@ beertje: he meis toch, wat vervelend dat je zown baaldag hebt en dat je last hebt van je bekken. Hoop toch voor je dat je kleine man snel gaat indalen en zich gaat voorbereiden om eruit te komen, volgens mij ben je daar nu wel een beetje aan toe! Ik zou me idd maar niet al te druk maken over een eventuele knip, fijn zal het niet zijn, maar die kleine zal er toch echt uitmoeten! Voor ik zwanger was vond ik die horrorverhalen over bevallingen echt verschrikkelijk, maar nu sta ik er echt heel nuchter in. Ken genoeg kleinzerige typjes die al bevallen zijn en zij lopen nu toch ook nog vrolijk rond?

@ liz: wat goed zeg dat er af en toe al 4 uurtjes tussen de voedingen sit! En idd tis echt belangrijk dat je er goed de tijd voor neemt. Het moet toch even rustig allemaal zakken en als je ze gelijk weer zou neerleggen dan kunnen ze er echt last van krijgen hoor!
    Het lijkt me heel intensief om bv te geven, maar wel ontzettend mooi en het schept natuurlijk zo'n ontzettend goede band!
    Ben er zelf dan ook eindelijk uit dat ik het zeker wil gaan proberen en of t dan volledig bv wordt of een combi met kv, dat zie ik dan wel.....
    Hoe doen de meesten van jullie dat met de kolven, schaffen jullie die al aan voor de geboorte of huren jullie ze eerst tot je weet of het wel allemaal lukt? En liz, welke gebruik jij?

@ sita: jeej!! Alweer op de helft, wat gaat de tijd toch snel he! Hier duurt t ook nog maar 2,5 week en dan zit de helft er ook alweer op! Ben ik wel blij mee, dan zijn de risico's op mn werk met de 5e ziekte ook eindelijk voorbij!

Oh meiden ik ben zo nieuwsgierig! Mn mannetje heeft nu al ern moederdagkado voor me gekocht. Pakket kwam vandaag binnen, maar mag niet spieken. Pffff nog een week wachten! Maar oh wat lief tog weer van me ventje he!

2. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Heej meiden,

Ik heb een saai dagje achter de rug dus heb hier en daar wel mee gelezen op mijn telefoon maar ik kon niet zo makkelijk reageren...
    Ik reageer dus niet op alles...

@ Beertje, bij jou dus ook nog niet ingedaald... hier volgens mij ook niet! Ben benieuwd donderdag met de echo!!!
    En meis, dikke knuffel voor je offdagje!! Komt wel goed meid!!

@ Sita, de laatste 20 weken gaan HEEL snel!! Genieten dus!!!

@ Wolkje, geniet van je ringen meis! Komt nu dichtbij he!!! Leuk!!

@ Ukkie, helemaal begrijpelijk meid!!! Ik hoop dat je ons wel op de hoogte wilt/kunt houden want we willen je natuurlijk niet 'kwijt'!! Maar ik kan me het wel goed voorstellen hoor!!!!

@ Liz, om de 3 uur is best vaak he... gelukkig dat het al naar de 4 uur gaat! Maarja jullie meisje moet nog flink groeien he!!

@ Hier, behalve vandaag een saaie dag met schoonouders gaat het wel!
    Ik heb alleen heel erg last van mijn ingewanden... geen idee wat voor een orgaan er zit maar rechts net onder mij ribben... man wat doet het daar pijn zeg! Ze zit er lekker tegen aan te schoppen! Ben benieuwd wat daar zit... iets van mijn lever ofzo?
    Maar ach, gewoon wat rekken en dan gaat het wel beter! :)

3. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    Ukkie: heel begrijpelijk hoor. Hoewel we je hier natuurlijk niet willen missen snap ik het wel. De hele tijd alle zwanger verhalen van ons terwijl het bij jullie nog niet wil lukken. Kan me voorstellen dat het fijn is met meiden te praten die in hetzelfde schuitje zitten. Het is gewoon heel ontastbaar, het hele zwanger worden. Je hebt er gewoon totaal geen invloed op, hoe graag je het ook wilt. Ik vond dat ook een heel vreemd iets om te beseffen. Het gaat totaal boven je eigen wil om, en als het dan niet gaat zoals gepland lijkt het me heel frustrerend. Jammer dat we er niks aan kunnen doen zelf, anders had ik je namelijk zo een wolkje "zwanger" toegeblazen! Heel veel succes met jullie behandelingen en hou je ons op de hoogte? *knuffel*

Leeuwtje: welkom en succes in de eerste ronde! :)

@Liz: heerlijk lijkt me dat, die momentjes met je kindje! Ik hoop dat ik ook goed bv kan geven straks, lijkt me erg leuk. Over bv gesproken: ik had vandaag de hele tijd pijn aan m'n tepels en toen ik vanavond m'n bh uit deed, had een witte aan, zaten er gele vlekjes in. En net toen ik eens kneep kwam er een beetje vocht uit m'n tepels... Dit is dus het begin denk ik? Hebben jullie dat ook allemaal al? Ik moet zeggen, vind het nog maar een beetje creepy, haha! Raar om ze ineens "in werking" te zien, terwijl ik er toch al een aantal jaar tegenaan kijk :)
    Over kolven: ik heb van m'n schoonzus een berg spullen over genomen en daarbij zat ook een handkolf en een elektrische. Ik heb gehoord dat ze idd erg duur zijn. Ik zou m dus ook niet zomaar kopen als ik m nog niet had geprobeerd. Vaak heeft de kraamverzorgster er ook 1 hoorde ik. Die kun je dan lenen/kopen. Kun je t gewoon proberen eerst.

En over "de knip" hoe lang duurt het voordat zoiets weer geheeld is Liz? En doet het zeer?
    Voor de andere dames: vroeg of laat bevallen maakt niets uit voor de knip volgens mij hoor, vorige week is een kennis van me bevallen met 39 weken en die had geen knipje en scheurtje. Dus ook al maak je je 40 weken netjes vol, het kan dus ook zonder :) (ik hoop er op, haha!)

Verder vandaag heerlijk m'n keuken helemaal gedaan! Alle kastjes leeg gehaald en alles uitgesopt en opgeruimd samen met mn moeder. Heerlijk! Nu lekker vroeg in bed!

4. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Engeltje, ik kon in t ziekenhuis al gebruik maken van een kolf, de Medela elektrische 2 fase kolf. Een erg fijn apparaat die je ook gewoon via bijvoorbeeld een thuiszorgwinkel kunt huren. Dit hebben wij de eerste maand ook gedaan, daarna heb ik er zelf een gekocht; de Medela Swing. Ook een elektrische kolf, erg klein en compact, dus ook handig om mee te nemen. Ik gebruik de kolf vooral als we bezoek verwachten of zelf weg- of op bezoek gaan. Ik vind t namelijk helemaal niks om publiekelijk de borst te geven, vind ik veel te prive en te intiem om zomaar met iedereen te delen. Daarnaast kan mijn vriend zo ook af en toe eens de fles geven, vind ik best belangrijk. Ooh, en de Swing kost 160 Euro. Kolf huren kost zo'n 3 Euro per dag en je betaalt ook borg van 75 Euro. Bij ons dan. Bij de meeste organisaties mag je een kolf apparaat een maand huren en mag je de huur daarna nog een maand verlengen. Maar ja, heel goedkoop is huren dus ook niet.

Pluus, om de 3 uur is idd best veel en erg intensief. Borstvoeding geven kost best veel energie, dus het vergt wel wat van je. Maar t is zo bijzonder om te zien dat je kindje zo goed groeit op jouw inspanningen!

Wolkje, een week voor mijn bevalling ontdekte ik na t douchen bij beiden tepels druppels! Een gek moment vond ik het. Vanaf toen waren mijn borsten niet meer iets seksueels maar een voedingsbron...of zoiets, weet niet hoe ik t anders moet omschrijven. Dus...dat wordt zoogcompressen in je bh doen vanaf nu! En idd, welke termijn je bevalt maakt niets uit voor je knip. Ik ken er ook genoeg die de zwangerschap gewoon voldragen hebben en geen knip hebben gehad. De knip zelf deed geen zeer, voordat de knip werd gezet kreeg ik verdoving. Die verdoving was wel wat gemeen. Het ergste vd bevalling vond ik het hechten, niet vanwege de pijn, want ook hier verdoving. Voelde er niets van. Ik vond t verschrikkelijk om te zien hoe ik dicht werd genaaid! En t duurde en duurde maar. Dus ging me afvragen hoe fucking groot die knip wel niet was?! Achteraf bleek dat ze van binnen uit hechten, daarom duurde t zo lang. Ziet er nu echt heel netjes uit, je ziet er haast niets meer van. Ik had zo'n 2 weken goed last van de knip en na 3 weken kreeg ik weer een beetje het gevoel dat t weer goed zou komen haha! Ik zag vlak na de bevalling heel erg op tegen niezen...pfff, vond ik echt eng! Plassen en ontlasting ging gelijk goed, geen pijn, al was het wel heel gek om weer te moeten 'persen'. Ontlasting kostte wat meer moeite dan plassen. Ik merkte echt dat alles weer een beetje op zn plek moest vallen, datmen dus ook. Dus vaak half gebogen door mn knieen drollen staan draaien hihi! Het weer op zn plek terug vallen van de organen die waren verhuisd was zo nu en dan ook n pijnlijke aangelegenheid. Nou had ik die eerste dagen en weken natuurlijk totaal geen rust...dat zal niet bevorderlijk zijn geweest voor deze ongemakken denk ik. Wanneer je wel voldoende rust hebt, dan denk ik wel dat dit scheelt en je er misschien wel minder last van hebt.

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Thnx voor jullie reacties meiden, vind t idd beiden behoorlijk prijzig, maar mn schoonmoeder krijgt via haar werk korting in de zorgwinkel met dingen huren en soms zelfs dingen gratis, dus denk dat ik dat in het begin maar ga doen.

Mn mannetje is net thuis en ik mocht toch mn kado alvast openmaken omdat ik zo lief ben....;)
    Heb echt het meest gave en orginele moederdag kado gehad!!! Een fotocollage van alle echo's die we hebben gehad op canvas!! Moest er gewoon van huilen, zo gaaf! :D

6. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Ukkie, helemaal begrijpelijk! Kan me voorstellen dat het niet fijn is om tussen allemaal zwangere meiden te kletsen, terwijl het niet wil lukken.. In elk geval heel veel succes met zwanger worden en laat nu en dan eventjes iets horen. Vinden we allemaal fijn denk ik!

Wat betreft borstvoeding, wil ik echt gaan proberen! Mocht het niet lukken wil ik toch kijken voor een combinatie met flesvoeding. Kolf ga ik denk ik eerst huren/lenen van de kraamverzorgster en kijken of het echt goed wil lukken. Als dit zo is schaf ik er denk ik wel één aan. Voor een evt. volgende baby is het wel handig om dan al in huis te hebben, zonder zoveel huur te moeten betalen.

Hier, gister een druk dagje gehad, vandaag neem ik een dagje vrij van alles. Hooguit nog een wasje vouwen. Ben echt brak na die 20 weken echo,. ik had er blijkbaar toch meer spanning voor dan ik had gedacht. Gisteravond bij vrienden geweest (onze beste), en die waren mooi aan het vissen naar het geslacht. We hebben ons goed stil weten te houden. Mijn beste vriendin blijft stellig bij een meisje, dus dat maakt het al iets makkelijker om verborgen te houden voor haar.

7. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Goedemorgen allemaal! :)

@ Wolkje, lektieten worden alleen maar erger... is een hele rare gewaarwording... ze hebben niets sensueels meer en ik kan me ook niet voorstellen dat dat ooit nog goed gaat komen!
    Ik doe nog niet aan zoogcompressen maar aan zakdoekjes... zoogcompressen zijn toch wat dikker en zakdoekjes nemen ook voldoende op!

@ De bevalling... ik kijk er eerlijk gezegd steeds meer naar uit! Heel raar om te merken! Aan de andere kant ben ik ook wel bang dat ik het niet op tijd merk waardoor mijn man er niet bij kan zijn (die moet 45 minuten rijden vanaf zijn werk) maar ik weet dat dat onzin is!
    En wat betreft de knip/uitscheuren... ach we zien wel! Je houdt het toch niet tegen! Ik lees overal dat je wel zalfjes hebt die je er op kunt smeren de weken vooraf maar of dat helpt? Nee ik geloof dat niet zo!

Ik hoop trouwens ook echt dat ik borstvoeding kan gaan geven... ik zie behalve het intieme ook echt het nut er van in! Ik heb zelf een jaar lang borstvoeding gehad maar mijn oudste zus niet zij heeft maar 2 weken gehad en zij heeft nu astma etc... terwijl ik ook astma heb gehad maar ben daar overheen gegroeit.
    Je leest steeds vaker dat je dat soort dingen kan voorkomen met borstvoeding. Ik hoop dus echt dat het gaat lukken!

@ Indalen... ik denk dat het begonnen is! Ik heb heel de nacht een zeurderig gevoel gehad in mijn buik en vanmorgen echt wat menstruatiekrampjes! Ook heel de ochtend al harde buiken... of ik heb oefenweeen of ze is aan het indalen. 1 van de 2!

8. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    @Uk.. meis.. we zullen je hier missen hoor! Maar vind het heel begrijpelijk dat je nu liever steun zoekt bij mede 'lotgenoten' .. dan onze verhalen aan te horen!
    Hoop alleen dat je ons inderdaad een beetje op de hoogte wilt/kunt houden? Want vergeet je zeker niet en denk elke keer aan je! ;)

@Pluus.. nou... wat een timing.. ik denk hier ook joh...! Heb me toch een partij belabberd geslapen! Mijn buik is de hele nacht kei en kei en keiiiii hard geweest! Had steeds soort van kramp die vanuit mijn lies naar mijn buik trok en voelde me misselijk joh!! Pfff...
    Ben dr ook wel 10x af geweest te plassen.. wat normaal 2 of 3x is... ;)

Bekaf nu... van het niet slapen.. Vriendlief zei vannacht nog.. je mocht t ziekenhuis ook snachts bellen toch als je zo pijn had enzo...! Helemaal overbezorgd.. maar mijn gevoel zei eigenlijk al dat dit niet 'het begin' was..!
    Al had ik echt verdomde pijn joh! ;)
    En... heb jij al 'lektieten?!' ?

@hier... wederom dus echt kl*te geslapen.. ben bekaf.. maar wil nu niet liggen.. bang dak dan vannacht weer minder slaap! ;)
    Bui van gister is geloof ik wat over.. werd me allemaal even teveel!
    Schoonmoeder bemoeit haar met de geboortekaartjes enzo.. en ik vind dat ze dr snavel moet houden daarover!
    Ze hebben niks nooit never belangstelling getoond in onze zwangerschap.. geen kaartje, belletje, bezoekje na mijn trombose of toen ik in het ziekenhuis lag.. of uberhaupt dat ik zo lang thuis zit!
    Nou.. hou je b*k nu dan ook!
    Sorry.. maar waar bemoeit ze haar mee... was echt flink boos.. en vriendlief die luistert dan ook nog naar haar..

Dus ik zei al... goh... wat als ze de naam niet leuk vind.. of liever een kleindochter wil.. veranderen we dan de naam nog maar even? Of duwen we ons mannetje terug naar binnen ofzo?

BACK OFF!! :x

zo... moest er ff uit... ;)

9. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Nou meiden hier een keer mijn buik foto's van maand 2 tm 4
    En de mooie canvas die ik van mn mannetje heb gehad!

10. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Wow Engeltje, ik had over je kado heen gelezen!
    Wat leuk, mooi en LIEF!!! Geweldig!!! Ik kan me voorstellen dat je er ontroerd door was!! Mooi hoor!!

En wat leuk, je buikfoto's!

@ Beertje, ik heb vannacht ook kei veel geplast... nu overdag niet meer... tenminste ik ga al weken een stuk vaker...
    Jij denkt dus ook dat jullie mannetje aan het indalen is... spannend hoor!!
    Tenminste, ik ervaar het wel als spannend! Het is toch de eerste stap van de bevalling... al kan die nog weken op zich blijven wachten!

En meis, heb een goed gesprek met je mannetje over je schoonmoeder!! Hij zal het hopelijk wel begrijpen!

@ Hier, ik zit in de baal modus! Mannetje zou vanmiddag weg zijn, wist ik... nu belde hij dat hij niet rond 5 uur thuis zou zijn maar rond 7 uur!!! Pffff dit is zo'n tegenvaller! Hij baalde er zelf ook flink van!
    Zit heel de week al alleen en dan nu ook op zondag...
    gisteren al zo'n stomme dag gehad en dan vandaag weer alleen... blergh!!!

11. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Ukkie jammer dat je niet heel veel hier meer zult zijn ma wel heel begrijpelijk meis..ik hoop dat jullie wonder ook niet snel meer zich laat wachten..

sita ook een jochie gefeliciteerd!!

engeltje mooi hoor wat je hebt gekregen echt mooi..en mooi buikfotos hoor..

de rest sorry ik heb allllleeeesss gelezen maar weet het verder niet meer...sorry xxx

Hier: ben 30 wk en 1 kilo aangekomen...heel apart hihi...ik sta vanaf nu onder het zkh bij de gyneacoloog..dus geen vk meer voor ons..vind wel beetje jammer want ze waren echt heel lief en aardig...mja extra controle nu en moest toch in het zkh bevallen...rhesus factor was positief..ik maak bloedgr a negatief aan en hij positief dus moest de spuit donderdag halen voor het laatst bij de vk..morgen groeiecho maar in zkh donderdag ook gehad en hij is nu 1500 gr ongeveer dus loop paar dagen voor..dus hij groeit super..

hij is nu met zijn koppie na beneden en is aan het indalen klein stukje nog maar maar hij is er al wel mee bezig..

Ooh en mijn ribben ik kan wel janken zoo pijn pfff lijkt wel met de dag erger te worden..het zitten lukt steeds minder..ik ben echt aan het aftellen nu ..van mij mag het echt juli zijn ben er helemaal klaar mee en klaar voor...

borstvoeding ik doe het niet..ik ga volledig op de flesvoeding..tenminste zo denk ik er nu over..

beertje..gwn eerlijk zijn tegeb je man over zijn moeder..ik heb het wel gedaan ik was er ook zoooo klaar mee nja ben ik nog steeds...hier is het nog steeds ruzie met der en ik ben ook nog steeds boos op der..heb gezegd dat hij er heen kan gaan ma ik blijf thuis ik ga er verlopig nog niet heen vind wel prima..maar begrijp jou heel goed..dikke knuff meis..

fijne dag meiden

12. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Wat een gaaf kado engeltje! Enneh, mooi buikje al hoor! Groeit goed!

Hier een flutdagje vandaag.. echt zo'n dag niks doen met zn beide. Wel goed want die spanning voor de 20 weken echo heeft er best ingehakt. Mn vent merkt t ook.

Ik heb net alle buikfoto's even goed geordend. Zal er zo een paar op rij neer zetten, mn buik is echt mega gegroeid!

13. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    4 weken 2d en 12 weken

14. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    16 weken en 20 weken

15. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Mooi hoor sita je ziet echt heeel duidelijk hoe je buik is gegroeit..echt mooi

16. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    JIPPIE! Danty is aangekomen!! Fijn voor je meis!! Dat voelde vast heel goed!
    Wel balen van je rhesusfactor en dat je nu naar de gyn moet... Dat is toch weer een tegenvaller denk ik! Balen!!!

@ Sita, mooi buikje hoor!! Lekker trots op zijn!

17. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Danty, super dat het zo goed gaat met je kereltje! Toch een fijn idee dat hij wel goed groeit. enneh, jeej! De eerste zwangerschapkilo in de plus! haha! In het ziekenhuis zullen ze vast goed voor je zorgen, beter het zekere voor het onzekere nemen.

Buikje groeit goed he? ;)
    Ben benieuwd wat de komende 4 weken weer brengen. Heb ze net echt op rij gezet, maar dat is echt shocking!!

18. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ja echt zo gaaf die collage!

Wow, sita! Echt een prachtbuikje heb je!

Balen dat je mannetje pas zolaat thuis is pluus! Kan me voorstellen dat je ervan baalt! Nog maar anderhalf uur en dan is ie er gelukkig weer voor je!

1 kg erbij, jeej!! Werd tijd meis! En wat vervelend dat je nu onder begeleiding bent bij de gyn, terwijl je al zo aan de vk bent gewend. Hier is t precies andersom, ben onder begeleiding bij beiden en vind de gyn leuker.....
    Hoop voor je dat je kleine man niet meer zo tegen je ribben aan gaat drukken, lijkt me niet prettig! Gelukkig is hij wel vlot al begonnen met indalen.

Mijn mannetje is onverwacht een dagje vrij, we hebben heerlijk geluierd vandaag en zometeen gaan we gezellig met mijn ouders uit eten bij de wok. Fijne avond allemaal!

19. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Leuk is dat he, Sita, die verschillende buikjes die je hebt!

@ Engeltje, lekker hoor dat je mannetje vrij is! Geniet er van!

Ik heb net een foto van mijn buik in mijn fotoalbum gezet.....

20. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Ja, echt leuk om te zien!
    Jouw buik is ook goed gegroeid! Leuk hoor. :)

Deel Deze Pagina