Wie gaat er nu ook voor haar eerste kind, deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door engeltje23, 30 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ sita: dan lijk hij er alleen maar op ;) Wij hebben box lieke van de babydump. Zal donderdag een foto plaatsen, net als de andere foto's want de plannen voor morgen zijn gewijzigd! We gaan lekker een dagje naar t elysium, dus t inrichten laat nog een dagje op zich wachten....
    T behang zit er nu wel eindelijk helemaal op, ben er helemaal blij mee!! :D

@ beertje: je man komt niet over als een hork hoor, maar als een echte man ;)
    Je moest eens weten waar onze ruzietjes meestal over gingen :D
    Moet zeggen mijn man doet nu echt vanalles, dus heb absoluut niet meer te klagen hoor!
    Fijn dat er iemand op visite is geweest, heb je ff leuke afleiding gehad en kan je normaal praten ipv brabbelen met jesse ;)

@ liz: ahh gossie, das altijd zo sneu he die prikjes! Hopelijk krijgt ze er niet alsnog veel last van!
    Met mn opa gaat t wel ietsje beter gelukkig, maar wel nog veel pijn helaas....

2. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Engeltje: Nou.. dat lijkt me een welverdiend uitje naar Elysium na het harde werken van vandaag! Veel plezier morgen!

3. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    Heel erg bedankt liz... echt.. je weet niet hoeveel het voor me betekend om te horen dat ik een goede mama ben!!
    Heb ik in die (bijna) maand dat Jesse bestaat nog niet gehoord!
    Tranen nu... super bedankt!

En inderdaad.. vriendlief wil dolgraag wel helpen.. maar inderdaad hij durft niet of weet ik het!
    Zoals jij nu zegt ook.. ik had al gezegd zopas dat ik zo graag even wil douchen vanavond.. morgen kan weer niet want dan is hij pas rond 0.00uur thuis en is Jesse alleen beneden en heb ik liever niet met katten in huis..;)
    Maar nu heb ik Jesse net gevoed en dacht kan hij even bij zijn heit liggen en kan ik lekker rustig douchen.... nee hoor...... die logica valt niet... hij is nu wel boven aan het stofzuigen das het positieve maar damn zou zo graag even inderdaad aan mezelf willen denken nu!
    Ben bekaf....

Net als jou badje verhaal.. hetzelfde hier.. ik moet plannen en hem opdravht geven wanneer hij beslist uit bed moet ofzo als hij Jesse badje wil doen... zucht..

Denk inderdaad dat hij ook op zo'n moment niet weet waar te beginnen.. prioriteiten stellen kan hij ook heeeeel moeilijk! (uit bed komen ook....)

@kleertjes.. ja... echt ZOVEEL... van collega dikke tas vol en van mijn zus 6 dozen/tassen!! Word helemaal gek!!
    HEEEEEEEL veel..... grote matemn heb ik gelijk op zolder gegooid.. weg ermee.. vind ik tegen die tijd wel weer...
    Maar echt.. Jesse kan elke dag wel wat anders aan en kan t zo weggooien.... zoveel!!
    Niet allemaal mijn smaak.. maar t ziet er ook niet superraar uit ofzo...;)

Baal stiekum ook wel dat ik alles krijg... ik wil af en toe ook wel een babywinkel in om mooie kleertjes te kopen!:(
    Nu denk ik dan.. zonde van t geld want heb al 60 shirtjes ofzo...:(

Zo... nu ga ik ff gillen.... ik wil douchen...NU!!!:x

@pluus.... en?? nog wat actie bij jou??
    @kletsen... heerlijk gekletst vanmiddag!! :D

4. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Ik reageer alleen even op de vragen waarom ik zo stil ben hoor...

Heb niet zo zin om te computeren vandaag... veel te warm zo'n laptop op schoot dus vandaar dat ik zo stil ben... Verders niets aan de hand hoor!!! :)

5. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    He Pluus... dacht echt eventjes hier dat het zo ver bij je was. Alvast weltruste!

6. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Pluus kan je er niet iets voor houden dat ze zowat naar buiten gerend komt?
    Neem trouwens aan dat je nu zo ongeveer elke dag wel een controle krijgt (gene verstand van haha dus kan ook best minder zijn) Maar hebben ze daar al gezien of het misschien al meer is kwa ontsluiting?

Liz ben met mijn nichtjes ook een paar keer meegeweest dat is echt vervelend idd vooral je weet wat er gaat gebeuren maar je kan het ze niet uitleggen en 1 van mijn nichtjes is ook echt zo'n drama queen dus die gooide er nog een potje drama extra boven op (haha oke dat was dan wel weer grappig)

Engel wat naar dat ie zoveel pijn heeft he germ en dat op die leeftijd.

Fliertjuhh danty hoeist met jullie zwangerschap? Danty jij bent ook een eindsprint aan het maken meis.

Nou ik ga naar bed morgen om 8:00 bloedprikken (en ik heb zo'n schrik voor naalden) slaap lekker

7. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Flier, jeuj...gezellig!

Engeltje, wij hebben ook Box Lieke. Box Lieke rulez!!

Beertje, fijn dat mijn woorden je een oppepper geven. Het is ook welgemeend! Ik weet zelf ook hoe de zorg van zo'n kleintje je totaal op kan slokken als je dit niet als team doet. En dat valt niet altijd mee, want dan kom je ineens in een soort van gebied, mannen komen van Mars en vrouwen komen van Venus ofzo ;) We moeten niet vergeten dat wij toch wel een voorsprongetje hebben op onze mannen. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik herken aardig wat van Liza vanuit mijn zwangerschap. Wij hebben ons kindje gedurende de hele zwangerschap bij ons gedragen en er toen ook al min of meer een band mee opgebouwd. Vanaf het aller eerste moment dat je een positieve test in handen had, moest je rekening houden met dat kleine mensje in je buik. Qua eten, qua inspanning, qua stress, qua rust...eigenlijk in alles wat je deed hield je rekening met je kindje. Dat was voor onze mannen echt nog niet zo, het was nog iets totaal ongrijpbaars. Het werd pas tastbaar en echt voor ze toen die kleine geboren was. Zijn ze in eens in een klap vader! Dus eigenlijk moeten we ze maar niet heel erg kwalijk nemen dat ze zo nu en dan nog eens wat onhandig uit de hoek komen. Zij krijgen nu pas de kans om hun kindje te leren kennen en er een band mee op te bouwen en dat gaat met horten en stoten. Al doende leert men. En het klinkt misschien gek, maar het is echt belangrijk om je man gewoon te vertellen wat je verwacht, hoe hij je tegemoet kan komen en in welke situaties. Daarnaast kun je hem ook vragen hoe je hem kunt helpen en wat jij voor hem kunt betekenen. Spreek elkaars verwachtingen gewoon naar elkaar uit. Zo doen mijn vriend en ik het ook en dat werkt. Zo geef je elkaar de kans om te leren een papa en mama te zijn en om dit ook samen te doen. Dat is zo'n leuke en spannende ontdekkingsreis! Ineens is je vriend niet alleen maar je vriend of je man meer, hij is ineens ook papa. Heel bijzonder, maar ook heel onwenning en soms heel erg gek. Dus lieve Beertje, misschien wordt het gewoon tijd voor een goed gesprek, spreek alles met elkaar uit, maak desnoods afspraken. Kom elkaar tegemoet en zorg dat je een team vormt samen en zo samen dit avontuur aan kunt gaan. Dikke knuffel voor jou! En nogmaals, omdat het je zo goed doet en omdat het ook echt, echt, echt zo is: je bent een goede en lieve mama! <3

Pluus, we houden je in de gaten hoor hihi!

Dobber, aaah, arme kindjes! Nee, die prikjes zijn echt niet leuk. En wat kan Liza dan huilen en gillen...pfff, staan bij mij ook de tranen in mijn ogen hoor..snik :( Succes morgen met bloed prikken, tandjes op elkaar!

8. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Dobber: Suc6 vandaag met de prik!

@hier: pff... ben gaar... heel onrustig gedroomd... nou.. zo maar eens kijken of ik de heuvel nog op kan fietsen... :D :D :D fijne dag allemaal!
    Oh... vrijdag komt de kraamzorg hier op bezoek voor intake... is er nog iets speciaals wat ik dan moet hebben??? Of waar ik op moet letten???

9. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Bedankt damens fijne dag vandaag en flier succes met je berg haha :p

10. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Friesland
    @flier.. Succes met je heuvel! Haha..

@dobber.. Succes met hé prik meid! Voor je het weet is het voorbij

@pluus.... Nog niks....... Pfff.... ;)

11. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Dobber, succes met je prik!

hihi, hier ook nog steeds in spanning of er al wat is met Pluus.. :D

Flier, hier ook zo onrustig gedroomd. Echt irritant, wordt je al bijna moe weer wakker. maar goed..

Verder zo even boodschapjes doen, hondje uitlaten en dan weer boven verder met de kamers isoleren. Vanavond komt het dubbel glas in de babykamer, dus dan zijn we weer een hele stap verder!

12. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Heej meiden,

Ik kom even mijn hart luchten als jullie dat goed vinden... zo niet, sla mijn berichtje dan maar gewoon over...

De ingeleide bevalling zit er steeds meer aan te komen... ik baal daar zo enorm van en zie er enorm tegen op...

Zit me steeds af te vragen waarom mijn lichaam en ons kindje niet zelf de bevalling gaan laten beginnen. Kan mijn lichaam het niet? Wat is er aan de hand?
    Heb enorm het gevoel dat ik faal, net of ik het niet kan of weet ik veel... Klinkt misschien stom maar voel me echt een loser!!!!

Daarnaast zie ik enorm op tegen de ziekenhuis bevalling. Ik heb de laatste weken iedere dag gedouched tegen de pijn in mijn rug. Dat hielp enorm goed... als ik in het ziekenhuis moet bevallen ben ik toch redelijk inmobiel... kan dus niet eens de weeen op vangen onder de douche alleen maar op en rond bed. Daarnaast is een ingeleide bevalling vaak veel heftiger en zwaarder omdat je lichaam er nog niet klaar voor is en dus veel heftiger reageert.
    En dan moet ik waarschijnlijk ook nog eens 24 uur in het ziekenhuis verblijven... kan dus niet eens samen met mijn man de eerste uren/dag thuis genieten van ons kindje...

Ik word hier zo verdrietig van...

13. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Lieve lieve Pluus,
    Wat vervelend dat je jezelf er zo rot onder voelt meis! Het gaat gewoon niet op de manier waarop je het hoopt en kan me goed voorstellen dat je het voelt alsof je lichaam je in de steek laat....
    Maar hé, kop op meid! Wie heeft er ruim 9 maanden zonder al te veel problemen een mooi meisje in haar buik laten groeien en zorgt ervoor dat het al zolang goed gaat? Dat doe jij!! Al 9 maanden denk je niet meer alleen aan jezelf, maar houd je iedere dag rekening met je kleine uk, dat is ook een prestatie hoor!
    En ja je moet dan waarschijnlijk ingeleid worden, wat heel vervelend is, maar het is wel jouw lichaam die dat moet ondergaan en je hebt echt nog wel een hoop werk om zelf te moeten doen hoor! Het wordt nu gewoon tijd dat die kleine eruit gaat komen!
    De eerste uren samen met je gezin zijn helaas net thuis nee, maar ook in het ziekenhuis kan je er echt wel even met je man van genieten... Denk er gewoon aan hoe fijn het is om daarna wel met zn drietjes thuis te komen! De heftige bevalling kan je daarna gewoon lekker in het ziekenhuis achterlaten!
    Kop op meid, probeer het positieve er zoveel mogelijk van in te zien!
    Heeeeeeeele dikke knuffel voor jou!
    Oh trouwens wij zijn er ook voor je in t ziekenhuis hoor! Je hoeft maar je telefoon erbij te pakken en ik weet zeker dat er wel een paar meiden voor je op t topic zijn om je te steunen!

@ dobber: succes met je prik vandaag meis!

Zo en nu op maar de sauna hier....verheug me nu al op mn heerlijke massage! :)

14. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Friesland
    Lieve lieve lieve Pluus!!

Allereerst een hele dikke knuffel!!

En meisje... echt... je faalt niet..!! Dat zou wat zijn want dan had Liz ook flink gefaald en ik ook! En Danty en Engel ook want die worden misselijk van het kindje!
    Dat is geen falen...

Meid.. echt... je moet dat idee los laten want zo maak je jezelf helemaal gek meisje..! Mij werd toen ook gelijk goed gezegd dat ik NIET faalde omdat het keizersnede werd! Dat ligt niet aan jou..
    Blijkbaar heeft je meisje even een klein zetje nodig om eruit te komen.. daarna zal jij toch echt alles zelf moeten doen dus komt erop neer dat je toch echt die bevalling wel zelf moet doen meid!
    Dus je kan het wel aan.. want je MOET wel!

Dat je waarschijnlijk ingeleid word is alleen het kleine zetje wat je meid blijkbaar nodig heeft! Daarna heb jij alles weer in de hand hoor meid!

En... in het ziekenhuis mag je ook zeker wel douchen hoor! Werd mij zelfs ook nog gevraagd toen ik daar al lag maar ik wilde niet!
    Je bent zo vrij als jij dat aangeeft want het is jou bevalling.. jou pijn.. dus jou beslissing hoe je die pijn opvangt!
    Onder de douche, liggens, zittend, gehurkt, op de kop weet ik veel!
    Maar... in ieder geval JOUW keuze!

En.. als alles goed gaat en je bevalt redelijk vlot volgens mij hoef je dan niet 24uur te blijven toch?
    Weet niet zeker hoor.. maar als je bijv poliklinisch bevalt is het ook hupsa heen en hupsa weer weg!
    Maar misschien inderdaad met inleiden dat er een regel is van 24uur blijven.. weet het niet..
    Maar.. als alles goed gaat laten ze je heus wel gaan hoor! Ze willen niet 'onnodig' een bed vasthouden..

En... jah... ingeleide bevallingen zijn vaak heftiger.. (zegt men.. nooit een 'gewone' meegemaakt hé..) met meer kans op weeënstormen en rugweeën (is niet om je angst aan te praten hé...!! ) maar meid.. denk op dat moment dan aan jou sterkte.. jou oerkracht en dat maar blijkt dat je lichaam echt ontzettend veel aan kan!! Want je krijgt meer voor de kiezen dan bij een 'normale' bevalling!
    Dus.. echt meid.. je faalt niet..!!

En zoals Engel zegt... we zijn er voor je!
    en ow wee als je nog vind dat je faalt... meid.. je bent zover gekomen.. 9maanden (+2 weken bijna;)) zorg je voor dat beebje.. je hebt het giga zwaar nu.. dus je lichaam is juist oersterk!!
    KOMOP.... WE STEUNEN JE EN DENKEN AAN JE!!!

*mwoah..* dikke kus voor jou!

Hele dikke knuffel meid!!

15. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    Hè pluus! Wat naar dat je je zo voelt!
    Maar zoals de andere dames al zeggen: je faalt zeker niet!!! Gemiddeld bevallen de meesten tussen de 37 en 42 weken. Je past nog perfect in het gemiddelde dus! En ook al zou je daar buiten vallen, het is een gemiddelde, dus pin je er niet op vast! Iedereen ontwikkelt zich anders en de beebjes dus ook. Ze heeft wellicht gewoon nog net een beetje tijd nodig!
    En falen??? Je meisje vind t blijkbaar zo fijn in j

16. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Pluusje, wat nou falen?! Het vraagt juist heel veel van jou en je lijf om je kindje zo lang te dragen. Als dat geen girlpower is, dan weet ik t ook niet. De kans dat de bevalling anders gaat verlopen dan je had gehoopt, wil toch niet zeggen dat je een loser bent?! Dat is echt zo'n onzin! Dat je daar van baalt en er verdrietig om bent, dat is je goedrecht en lijkt me niet meer dan logisch. Dus wat jij moet doen is als de wiedeweerga je plan bij stellen en je daar op in stellen, zodat je toch nog trots op jezelf kunt zijn ipv boos. Kom op schat, je bent juist een kanjer!

17. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Ach Pluus, kan me indenken dat je er even helemaal doorheen zit. Maar wat de rest zegt, kijk naar hoever je lichaam de zwangerschap al heeft gebracht, super knap toch?
    Zou zelf ook flink balen als het een ziekenhuisbevalling moet worden, maar zoals Liz zegt, als dit noodzakelijk is moet je je plannen bijstellen en ervoor gaan dat het een goede ziekenhuisbevalling wordt, zodat je daarna weer zo snel mogelijk thuis kunt genieten. ;)

18. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    Shit, stomme telefoon!!!

Maar wat ik wilde zeggen: je meisje heeft het dus blijkbaar zo fijn in je buik dat ze nog lekker ff wil blijven zitten. Je doet het dus eerder TE goed :)
    Je bent een toppertje!!!!
    En een inleiding komt vast goed, je bent een sterke meid dus dat komt echt goed! En over het douchen: bij ons hebben ze van die kraamsuites, grote kamers met alles er op en eraan en met een eigen badkamer, zodat je kunt doen wat je wilt! Is er bij jullie geen ziekehuis inde buurt waar ze dit ook hebben? Anders even bespreken me je vk! Wellicht weet zij een oplossing voor je zorgen en kunnen jullie samen bekijken hoe het zo fijn mogelijk kan zijn. Laat je goe informeren over hoe het straks allemaal in z'n werk zou gaan, zou het opgewekt moeten worden. Spreek gerecht uit, wellicht blijkt dan dat je je om van alles zorgen maakt wat niet nodig is!

Dikke knuffel voor jou!!!

@flier: ik zag je vraag over de kraamhulp. Bij mij kwam ze laatst langs en was ik bang dat ze dus het hele huis zou gaan checken, om te zien of we alles wel in huis zouden hebben. Soort baby-politie :) dacht ik dus!
    Uiteindelijk hebben we heel gezellig zitten kleppen op de bank, heeft ze van alles gevraagd en uitgelegd en is ze weer gegaan. Ik dus voor niks alles opgeruimd en gepoetst :)
    Dus naar mijn weten hoef je niets speciaals te doen!

@hier: gisteren de eerste dag chemo gehad. Er ligt een jongen bij m op de kamer die precies hetzelfde heeft en ook deze week is gestart met dezelfde kuur. Ze liggen dus de komende tijd steeds samen, wel leuk voor m. Ook de verpleging is echt wel erg leuk daar, dus hij heeft t voor hoever t kan kan goed naar z'n zin.
    Gisteravond mocht hij mee naar huis, dus lekker samen thuis geslapen! Vanmorgen heb ik m weer weggebracht en nu hope dat vandaag alles weer goed gaat zodat hij weer lekker thuis kan slapen. Vandaag krijgt hij wel een flinke dosis van alles, en gisteren was die andere jongen (is een dag eerder gestart) daar wel echt beroerd van. Hopen dus dat mijn schatje dat wat beter kan hebben.

En ik moet zeggen, ik vind het toch wel moeilijk. Het is druk, s ochtends hem wegbrengen (hij mag niet zelf rijden), 's middags ff op bezoek en s avonds weer. Ik wil m ook niet alleen laten de hele dag, dus wil ook graag! Maar stiekem blijft er dan tussendoor weinig tijd over om nog iets te doen. En mijn nesteldrang wordt ook steeds sterker, dus heb flinke poetsdrang waar ik nu niet aan toe kom. Haha!
    En vrijdag trouwt een goede vriendin van me, daar moet ik dus sowieso alleen naartoe, maar heb ook beloofd de bruidstaart voor hen te maken. Moet de komende dagen dus ook nog flink aan het bakken...
    Maargoed, volgende week is hij lekker de hele dag thuis, dus alle klusjes komen dan wel :)

19. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Friesland
    @Pluus...
    Over die kraamsuites.. die had ik ook in het ziekenhuis.. kost je dan wel iets zelf want de verzekering vergoed die extra 'luxe'niet.. maar dan mocht Danny dag/nacht bij ons zijn.. kreeg eten, drinken enz en hadden een senseo/waterkoker en koelkast met inhoud op kamer.. en je mocht bezoek wanneer je wilde.. zeg maar een soort 'eigen' eenkamerappartement.. ;)
    Misschien kun je eens informeren? Zou ik wel dan nu doen als ik jou was want ze zijn vaak bezet... ;)
    De zusters komen daar ook niet zomaar binnenvallen.. (bij mij dan..) alleen als je belde of snachts voor de voeding.. ;)

@Wolkje.. Toch leuk voor je vriend dat hij een beetje aanspraak heeft van iemand van zijn leeftijd die nu exact hetzelfde meemaakt!
    Hoop zo voor je dat hij zich er goed doorheen slaat!!
    En meid.. dat is ook zwaar..! 3x per dag heen en weer.. plus huishouden.. plus je eigenlijk al axtra moe zou zijn zonder dit hele verhaal omdat je wel HOOGZWANGER bent meid!
    Ik snap echt donders goed dat je graag bij je vriend wilt zijn elke keer om hem niet 'in de steek te laten' ...
    maar.. denk je niet dat je vriend het ook snapt als je bijv 1 middag niet gaat? Dat je even 1 middag aan jezelf denkt?

Klinkt hard.. maar zo bedoel ik het echt niet.. wil niet dat jij strakjes wanneer je moet bevallen helemaal op bent!
    Dikke knuf!

@hier.. gisteravond met vriendlief gepraat...;) vooral over de voedingen en dat ik dan zolang 'vast' zit..
    Het voeden zelf duurt al een uur (om en nabij...;) ) en dan nog even uitbuiken lekker op schoot...
    Dus nu afgesproken ook dat hij een paraat staat als ik gevoed heb en dat hij Jesse even overneemt!
    Hij wilde dit eigenlijk ook wel heeeel graag al... ;) ZEG DAT DAN JUH! ;) omdat hij Jesse natuurlijk niet vaak ziet.. en issie thuis hangt Jesse wel te drinken of slaapt ofzo..
    Dus hij heeft hem nooit vaak vast.. dus hij was helemaal blij met mijn voorstel..! Haha...

@Liz.. even vraagje.. als je Liza badje doet hé.. voed je haar dan voor of na de tijd?
    De kraamhulp zei dat beter was na de tijd ivm dat het anders misschien er weer uit komt door het warme water..
    Maar wil ik voor dan is Jesse vaak onrustig want dan denkt hij ja word wakker gemaakt --> ETENSTIJD! ;)
    Dus.. dacht ik nu.. aangezien hij vaak zo om de 4uur krijgt.. dan doe ik hem rond kleine 3uur na voeding in bad..!
    Nou echte tranen hoor... zo'n honger had hij!! pfff.. moeilijk plannen zo!

Dus.. hoe doe jij dat?!

20. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Friesland
    @Flier.. hier btw ook alleen maar wat gekletst tijdens de intake van kraamzorg...! ;)

Of je speciale wensen had.. ze legt uit wat hun taken zijn en wat je mag/kunt verwachten..! ;)

Deel Deze Pagina