Beertje, allereerst...wat goed en wat fijn dat jullie gepraat hebben! Neemt een hoop spanning en irritaties weg denk ik zo. Jullie moeten allebei nog leren om papa en mama te zijn en hoe jullie dat als team in gaan vullen. Dat heb ik precies hetzelfde met mijn vriend hoor. Als jullie daar beiden de ruimte voor krijgen, dan kun je ook een team vormen en het samen doen. Dat zie ik nu ook in en zo wil ik het ook. Alleen gaat dat niet vanzelf en moeten we blijven praten, praten, praten en elkaar blijven vertellen wat onze verwachtingen zijn. Het zou fijn zijn als we dat beiden van elkaar kunnen ruiken, maar zo werkt het helaas niet haha! Wat betreft je vraag. Nou, zelfde verhaal hier hoor. Ik kan Liza wel voor een voeding in bad doen, maar dat werkt niet. Heb ik van het begin af aan al niet gedaan. En ja, zowel in het ziekenhuis als de kraamhulp zeiden ook dat je dat beter andersom kan doen. Maar ja, ik ben de mama, dus ik beslis! En als ik het makkelijker vind om Liza na de voeding in bad te doen, dan gebeurt dat zo. Ik voed haar eerst en laat haar goed uitbuiken, dan wacht ik een uurtje tot 3 kwartier en doe haar lekker in bad. Ze heeft na het badje standaard toch honger, vergt gewoon energie. Of ze nu net een voeding heeft gehad of niet, ze wil daarna toch wel drinken. Dus als ze al wat spuugt, dan wordt dat na het badje wel weer aangevuld. Gewoon doen waar jij je lekker bij voelt hoor. En soms moet je wat experimenteren voordat je weet wat werkt voor je kindje en wat niet. Zo is het ook met verschonen, werd ook geadviseerd dit steeds na een voeding te doen ,terwijl ik het er voor al doe. Na een voeding is Liza vaak wat moe en rozig. Als ik haar dan ga verschonen, dan is ze weer klaar wakker en kan ze jengelig worden omdat ze eigenlijk wat moe-ig was, dan wordt ze dus gewoon overprikkeld. En ja, als ze honger heeft wil ze eten zodra ik haar oppak. Ze zal niet zo snel gaan huilen omdat ze honger heeft, maar als ik dr op heb gepakt en ik ga eerst nog even wat anders doen...dan zet ze het wel op een huilen. Dus met het verschonen wil ze soms ook wel wat mopperen, maar dat heb ik dan liever voor een voeding even vijf minuten dan erna, want dan kan ze zich er ook wat moeilijker overheen zetten.
@Liz.. Jesse heeft ook nog nooit gehuild joh.. maar het duurde hem nu echt veel te lang blijkbaar..! En ik verschoon inderdaad ook voor de voeding.. zelfde reden als jij.. als ze dan wel lekker indutten tijdens het voeden dan hoef je ze niet te plagen.. en Jesse is ook vet relaxt na de tijd dus die wil gewoon lekker liggen en geen poeha aan zich! Denk dat ik dat dan ook maar ga proberen volgende keer.. eerst voeden.. dan badje.. dacht jah straks komt het er met golven weer uit ofzo maar zal ook wel ietsje meevallen lijkt mij.. Hijs nu onrustig aan het heen en weer slaan in de wagen.. Zo maar kijken offie weer wat wil denk ik..! Dan zelf ff eten en dan denk ik even naar buiten.. beentjes strekken! Inderdaad.. praten helpt.. maar soms wil je dat die mannen uit zichzelf wat dingen doen.. Toch? Hadden we voorheen ook al last van hoor.. dat issue.. Haha...
Beertje, ja heel herkenbaar hoor! Ik wacht er soms ook op dat hij dingen uit zichzelf gaat doen. Maar dan kun je soms wachten tot je een ons weegt, dat werkt niet en je raakt er alleen maar geïrriteerd door en dat komt er dan hoe dan ook een keertje uit en ipv een goed gesprek krijg je dan gewoon ruzieeeeee. En da's nie leuk nie En warempel, mijn vriend begint nu wel het inzicht te krijgen en komt nu ook wel met initiatieven. Dus het gaat echt zijn vruchten afwerpen straks! Vandaag ook weer ff een klein opstootje. Ik wilde lekker gaan sporten vanochtend, dus dat zei ik toen ook. Zei hij doodleuk: 'Nee hoor, ik heb zo een afspraak bij de dermatoloog'. Had hij niet eens tegen mij gezegd. Dus nou ja, ik natuurlijk weer mopperen en geïrriteerd en zei hem ook dat hij maar lekker doet waar hij zin in heeft en ik het dan maar weer uit kan zoekem met Liza, die ook ZIJN dochter is. Dus nou ja...ff lopen sippen en toen zei ik dat ik dan wel ging als hij weer terug was. Belde hij net heel lief dat hij weer bijna thuis was, maar nog even langs de apotheek moest, of dat ok was omdat ik wilde sporten. Kijk, dat zijn van die dingetjes...dan smelt ik weer en dat is dan precies waar ik zo naar verlang. SAMEN verantwoordelijkheid dragen en samen de zorg voor Liza op ons nemen. En ik heb met Liza nog nooit meegemaakt dat ze met golven moest spugen hoor tijdens het badje. Wel eens dat er wat uit dr mondhoeken sijpelde, maar geen hele spuugbuien. Tja...en wat dan nog, ze spuugt ook wel eens flink zonder badje! Het hoort er gewoon ook een beetje bij.
Meiden...wat me net toch overkomt! Shocking, verschrikkelijk een nationale ramp!! Mijn lijf is echt niet goed snik, die is zich alweer aan het voorbereiden op een volgende zwangerschap ofzo??? Niet helemaal lekker dus. Maar eh...ben zojuist gewoon ongesteld geworden! Is toch fucking niet normaal? Zitten we toch totaal niet op te wachten?! Nou ja...ben dus totaal overrompeld, beviel mij wel zo'n menstruatieloos bestaan.
whaha Liz! kan me voorstellen dat je ervan schrikt! hihi! Bevalt mij ook prima dat menstruatieloze bestaan.. hihi! Tja, je lichaam gaat schijnbaar gewoon weer door. Wel snel hoor, schijnt dat het met borstvoeding geven toch een tijd kan duren voordat het weer op gang komt?
Sita, nou precies! En daar had ik me ook helemaal op in gesteld. Volgens mij kan het zo 6 tot 12 maanden duren voor het weer op gang komt. Heb ik weer zeg! Ik dacht vorige week of twee weken geleden al wat menstruatiekrampjes te voelen. Was dan zeker gewoon mijn eisprong! Pff...zoooow geen zin in. Maar ja, eerst maar eens kijken of het doorzet. Maar daar ga ik voor het gemak wel van uit. Echt, is toch maf? Morgen op de dag af, precies 3 maanden na Liza haar geboorte. Ooh..weer een nieuw album geplaatst van mijn moppie!
@Liz.. prachtige foto's weer meid!! Zal ook eens wat Jesse albums maken.. foto's genoeg! Zou ik je nog vragen ook.. hoe lang heb jij na de bevalling door gevloeid? En nu dus hatsieflatsie ongi..!! Blegh... dat was ook het meeste waar ik tegenop zag.. niet de bevalling of de zorg/verantwoordelijkheid voor een kindje.. nee het weer ongesteld worden.. BLEGH! @Pluusje... meid..?! Hoe was het bij de vk? @hier... wezen lopen... wel bijna 3 uren.. en ben kapot.. shittie zeg!! Gewoon pijnlijke hielen en stijve benen...
Is niet doorgegaan... ze zou me er tussen plaatsen in haar pauze maar ze was weggeroepen voor een bevalling...
Beertje, ik heb een week of drie gevloeid. Met twee weken was het ergste er wel af. Nou ja, vanmiddag heb ik wat gevloeid. Er zat wat bloed in mijn slipje en toen ik met een wc papiertje af ging vegen, kwam er ook bloed mee. Dus nou ja...ik dacht dus gewoon ongesteld te zijn geworden. Maar sinds dien heb ik niet meer gevloeid. Maar ja, het lijkt mij dat het dan wel langzaam op gang gaat komen en ik dan de volgende maand wel ongesteld zal worden als het nu niet door gaat zetten. Zoooow geen zin in, bah! En ja....foto's van Jesse!! Kom maar op. ff kwijlen hihi
Pluus lieve lieve pluus meis je bent toch geen loser je bent een kanjer. Je bent zelfs langer als de uitgerekende datum je kindje aan het dragen wat al een hele mega klus op zich is. Nou heb ik nog geen zwangerschap achter de rug maar alle meiden die of op het einde zitten of bevallen zijn weten echt dat het zwaar is en dat je ernorm veel voor je kiezen krijgt nu. Ik ga niet zeggen je bent er bijna of och de laatste loodjes! je hebt het gewoon moeilijk nu en er zal hier niemand zijn die tegen je gaat zeggen dat jij niet enorm mag balen dat je beebje er nu nog niet is! Zoveel mogelijk proberen de rust te nemen meis zover dat mogelijk is en dadelijk als de bevalling begint ben je er klaar voor en ga jij als een stoer sterk wijffie je kindje op de wereld zetten. Er staan daar mensen die praten je door je bevalling heen en gaan je steunen waar ze maar kunnen en jou lichaam die weet echt wel wat het te doen staat. Lieffie je kan het en ik heb daar alle vertrouwen in! en weet je al is er toch iets aan de hand en je bent in het ziekenhuis dan krijgen zowel jij als de baby alle hulp die je maar kan bedenken want ze hebben alles bij de hand daar. Wolkje ik kan alleen maar zeggen Poeh en heel veel sterkte en kracht toegewenst in je situatie. Beertje haha mannen tja die geven niet snel iets aan, maar wel lief dat ie aangeeft wel mee te willen helpen Haha liz ja kan me voorstellen dat een menstruatie loos bestaand je wel goed deed bevallen maare welkom weer in de 1 week rode maand club @ hier vandaag bloed weze prikken nou het is dat jullie mijn arm niet zien maar het is de omgekeerde wereld hier. Van die prik zie je niks alleen een klein puntje maar ik heb wel bloeduitstortingen van die plakband zooi die ze samen met een klein watje op me arm hadden geplakt hahahaha. Morgen om 10:20 uitslag in het ziekenhuis pff zo spannend gelukkig zijn me mannetje en ik morgen beide vrij (kunnen we mooi morgen middag boodschappen doen zonder te haasten). En normaal begin ik al op dinsdag me (sorry bah) bruin bloed te krijgen maar heb tot op heden nog niks...hmm naja verder geen klachten ofzo dus zal wel niks zijn
@ beertje en liz: vind t echt heerlijk om jullie verhalen te lezen over het mama zijn! Is toch ook weer fijn dat je elkaar daar nu weer tips over kan geven en vragen! Kan niet wachten tot we allemaal mee kunnen doen! @ beertje: goed dat jullie ff hebben gepraat meis! Lucht ook wel op he om t ff goed uitgesproken te hebben! Soms verwacht je dingen gewoon van elkaar, maar helaas is dat voor de ander dus niet vanzelfsprekend... Hebben wij thuis ook wel eens hoor, maargoed dan ben je ook nog maar met zn tweeën en denk je al sneller, van weet je, als jij t niet doet, dan doe ik t wel weer! Maargoed je hebt nu ook nog de kleine waar je voor moet zorgen en dan gaat t niet meer zo makkelijk, dan moet je er toch ff afspraken over maken samen als t niet vanzelf gaat.... En het is net wat liz ook zegt, ouder zijn is nieuw voor jullie beiden en dat is echt wel even wennen! Vaak gaat dat de een weer ff net iets beter af als de ander, maar zolang jullie t allemaal gewoon bespreekbaar maken hoeft er niks aan t handje te zijn @ liz: WAT?!? Nu alweer ongi? Dat is snel! Zeker als je bv geeft duurt t vaak veel langer voordat je het weer bent.... Kan me voorstellen dat je daar ff van schrok en misschien ook wel ff baalde! Maargoed, ook wel weer een teken dat je lichaam goed herstelt is, dus dat is emigenlijk ook wel weer fijn.... @ wolkje: hoop voor je mannetje dat ie zich er goed doorheen slaat en dat hij niet al te veel last krijgt van zn chemo! Meid, let je ook wel een beetje op jezelf? Voor jou is dit ook gewoon hartstikke zwaar! Kan die taart niet ook door iemand anders gemaakt worden? Tuurlijk, jij hebt het beloofd, maar toen wist je nog niet wat jullie allemaal te wachten stond. Het kan natuurlijk ook gewoon ff afleiding voor je zijn, maar je moet ook echt aan jezelf en je kleine ukkie denken! Dikke knuf voor jou! @ Pluus: vervelend dat de afspraak bij de vk niet doorging! Hoe voel je jezelf nu meis? Krijg je wel je vertrouwen al een beetje terug? Meis je bent echt een kanjer! Kom op, nog maar heel eventjes, en nu echt!! Knuf! Hier een heerlijk dagje sauna gehad vandaag, we hebben echt geweldig genoten! Echt super fijn ook dat ze speciale zwangeren kussens hebben, zodat je toch gemasseert kan worden! Wel ff een vervelende verrassing bij t afrekenen! Ze hebben ons geen korting gegeven bij de massage, terwijl we de aanbieding gereserveerd hadden. Bij de balie wilden ze het ook niet oplossen, want zij had de reservering niet aangenomen, dus het was ons probleem! Echt een hele slechte service! Er was ook geen manager meer aanwezig, dus we hebben net een vette klacht ingediend! Echt jammer, maar goed, gelukkig was t verder wel heerlijk net zoals altijd....
@ dobber: haha blauwe plekken van t plakband? Wat hebben ze in vredesnaam voor tape gebruikt dan? Of heb jij zo snel blauwe plekken? Is t prikken je wel een beetje meegevallen? Ben zo benieuwd naar je uitslag morgen! Hoop dat t een beetje mee gaat vallen voor jullie! Wel heel fijn dat jullie lekker samen vrij zijn.... Het s niet niks deze afspraak...... Succes morgen en ook voor jou een dikke knuf! Met hcg uiteraard!
Beertje, goed dat jullie hebben gepraat hoor! Zo blijkt dat hij toch wel meer met Jesse wil doen en jou best wil helpen. Wolkje, doe je het zelf ook rustig aan meis? erg makkelijk gezegd, ik weet het.. maar je mag er zelf ook zijn en rust inplannen. Gelukkig heb je het volgende week weer wat rustiger! Dobber, ook zo snel blauwe plekken? Ben benieuwd wat deze maand voor je brengt, tis toch een beetje vaag weer zo. ooh, meiden.. krijg hier weer mooie ramen boven! hihi! Zo anders.. we hadden echt een mega groot raam uit 1 deel. Nu wordt het opgedeeld in 3. Echt zoveel beter! Voel me gelijk niet meer zo bekeken door al dat glas boven. haha! De babykamer wordt echt een stuk echter zo.. Hebben jullie trouwens ook last van maagzuur? Soms komt het in 1 keer omhoog.. echt irritant! Vooral de laatste dagen nu ik meer aan het doen ben (ja misschien wel teveel). Zou dat ermee te maken kunnen hebben?
@ sita: super dat t mooi wordt!! Hier heel soms last van maagzuur, maar vooral als ik veel heb gebukt, anders heb ik er helemaal geen last van. Kan trouwens ook door mn medicijnen komen dat ik er bijna geen last van heb hoor
Ha meiden, Thanx voor de lieve berichten. Ik ga idd een beetje opletten hoor, ben echt gesloopt nu! Morgen breng ik m 'S ochtends weg en dan ga ik denk ik savonds Pas weer, kan ik lekker op m'n gemakkie m'n dingen doen en tussendoor ff lekker liggen. Vooral aangezien t morgen zo warm Schijnt te worden. Ik heb trouwens ook last van maagzuur, nu zo dat ik gewoon wat brandend maagzuur heb, vooral 's avonds en kan niks hebben qua gekruid eten. Maar toen ik zo ver was als jij sita, toen had ik dat ook! 'S avonds vaak ineens uit t niets kwam t dan omhoog en heb je zo ineens een beetje in je mond, bleuh!! Een vriendin noemde dat vroeger altijd een "kotsborrel" Hahaha! Maar die had ik rond jouw termijn dus ook regelmatig. Hebben jullie trouwens ook zo'n last van dikke voeten? Ik nu t weer warm is echt enorm! Heb echt vadsige worstpootjes nu! M'n trouwring heb ik vanmiddag met veel moeite af gekregen en laat ik ook maar even af dus, voordat ie de boel dalijk afknelt en ik m los moet laten knippen. Wel balen! Iemand tips hiervoor? Liz: balen dat je weer ongi bent. Vriendin van me was in aug bevallen en in juni voor t eerst pas weer ongi. Lijkt me best relax Dobber: heel veel succes morgen! Hoop dat ook jullie snel een beebje krijgen! Engeltje: fijn dat je lekker gemasseerd bent, maar wat een gezeik met die rekening! Echt stom! Groot gelijk dat je een klacht hebt ingediend!
Engel nou dat is ook een domper op een mooie fijne dag ook niet bepaald klantvriendelijk.....wat maakt het nou uit wie van je collega's die korting is vergeten te reserveren je werkt toch voor hetzelfde bedrijf lijkt me. Sita lijkt me echt een heerlijk gevoel als alles steeds meer af komt en dat het gewoon helemaal is zoals je het zelf wilt hebben in de baby kamer Wolkje varkensvoetjes is zeker niet het gewenste woord nu haha Mijn bloeduitstortingen haha tja ik trok dat spul eraf wat al niet een pretje was en heel snel daarna werd het al zichtbaar heel dat stuk van me arm was ook even geiriteerd helemaal haha mijn oorlogswondje Prikken viel trouwens wel mee haha zoals elke keer maar toch heb zo'n schrik voor die naalden kan dan echt huilen als een klein kindje al zou ik mezelf niet inhouden haha. Sita ben ook benieuwd wat de maand mij gaat brengen... zou wel heel super zijn als we toch zonder dat medische gedoe zwanger raken.
@ wolkje: goed dat je nu ook op jezelf gaat letten meid! Je man vind t vast ook niet erg als je af en toe 1 x komt ipv 2 x. Tis ook zo'n lastige situatie! Hij wil er voor jou zijn, jij voor hem en jullie hebben elkaar hard nodig, maar moeten het allebei rustig aan doen.... Ik heb wonder boven wonder geen dikke voeten, terwijl ik t normaal wel heel erg heb. Paar tips: - veel water en groene of brandnetelthee drinken - iedere dag een wisselbad nemen met je voetjes - Zodra je zit je benen omhoog - tijdens t slapen een kussentje of handdoek onder t voeteneinde van je bed Sterkte ermee meis! @ dobber: zo dachten wij er dus ook over! Ik heb er toch geen boodschap aan dat niet zij degene is die dit heeft geregeld? Ik kom bij haat met een klacht en zij doet er niks mee. Ze noteerde hem niet eens! Fijn dat t prikken is meegevallen! Naalden zijn ook gewoon eng om te zien... Lijkt me helemaal vervelend om jezelf te moeten prikken net als beertje met haar trombose. Zo tegennatuurlijk om jezelf pijn te doen, al doet t eigenlijk niet heel veel pijn... Er zijn maar 2 prikken waar ik bang voor ben... Dat is een infuus, puur omdat je die naald de hele tijd in je voelt zitten en t zit vaak op een rotplek en bloedprikken uit de slagader in je pols, die doet pijn!! Heb ooit een spuit in een ontsteking in mn elleboog gehad, waarin ze flink zaten te wroeten, maar dat was er niks bij! Net toch al een beginnetje gemaakt met de babykamer op te ruimen en in te richten, morgen nog ff soppen en dan alles zn "definitieve" plekje geven en foto's maken Vind t helemaal leuk! Heb wel weer een wasmand vol met was...ja nog 1 echt erg he!
Jullie raden trouwens nooit wat mn man net weer heeft gedownload voor een app..... De labor mate! Telt af tot de dag dat je moet bevallen en timed je weeën, hoe handig! Hahaha heerlijk zo'n vent die er mee bezig is och!
IEk engel haha stop met je enge verhalen over die prikken... heb idd wel al vaker gehoord dat die in je slagader in je pols idd echt tering pijn doet. Ja hoop daarom ook echt dat ik zo zwanger raak want anders zit er een dikke kans in dat ik mezelf ook moet gaan prikken en da zie ik nie zo zitten eigenlijk haha Ja hoor ze verzinnen ook echt alles haha een app die je helpt bij het timen van je weeen.