Meiden!!! Jullie met jullie kolfhoeveelheden.... Ik ben trots!! Haha! Ik heb net na de voeding gekolft omdat ze genoeg had aan 1 borst. Ik heb eerst de niet gedronken borst gekolft en daarna 5 minuutjes de gedronken borst gekolft en heb 80 cc!!! Joehoeee! Dit is voor mij een enorm grote hoeveelheid!!!!! (en voor jullie een schijntje hahaha!)
O en engel.... Was Quinten nu al aan Saar uitgehuwelijkt of was het iemand anders?? Anders... bij deze??? Hij is nl uber cute!
Ja ze waren al uitgehuwelijkt, mooi stel samen! Sorry flier, het staat echt zwart op wit hier ergens Echt leuk issie hè! I'm so in love! Flier, wow wat goed zeg!!! Lang leve de ananas!
Meiden, ik stop denk ik met de bv... mijn ventje krijgt niet genoeg binnen bij mij. Blijkbaar was mijn productie voor de eerste week genoeg, maar nu is het niet meer genoeg. Vanochtend een voeding gekolfd, kon er krap 90 ml uit krijgen. Vanmiddag kreeg ik er een krappe 75 ml uit. Ons ventje heeft 100 ml per keer nodig volgens de richtlijnen en vanavond had hij een honger! Ik dacht dat hij misschien krampjes had, maar mn man zei dat hij honger had. Nou, uiteindelijk toch een flesje fv gemaakt en dat ging erin als koek! Nu ligt hij tevreden in de box, ipv overstuur te zijn. Plasluiers heeft hij genoeg, waar het aan af te meten zou zijn, maar ik voel me er niet happy bij. Per voeding ben ik zeker een uur bezig en nog is het niet helemaal genoeg volgens mij. Met nakolven kom ik er wel, maar dan ben ik 1,5 a 2 uur kwijt. Heb vandaag zo vaak zitten huilen, omdat ik het aan de ene kant niet op wil geven, maar aan de andere kant wel wil dat mn mannetje genoeg binnen krijgt en geen honger lijdt. Sorry voor mn ego bericht, maar de emoties zitten hier best hoog. Ik geniet verder echt van mn ventje! Het is een heerlijk mannetje..
O sita wat naar! ik herken het helemaal wat je schrijft! bv is niet vanzelfsprekend en kost veel van een moeder! neem morgen contact op met een lactatiekundige meis en neem daarna je definitieve beslissing! Zeker omdat ke eigenlijk nog niet wilt... wellicht heeft zij een goede tip voor je! sterkte meid!
Sita, Daan is nu 10 dagen oud toch? Rond deze tijd krijgen ze vaak ook een regeldag. Wellicht zit je daar ook tegen aan? O ik wou dat ik je kon helpen meid!
@Sita: Heel herkenbaar! Misschien is het een idee om het net zo te doen als ik... grotendeels bv, maar in de avonden, wanneer de bv duidelijk minder wordt, dan wat fv bijgeven na de bv. Ik merkte trouwens toen ik stopte met continu kolven er meer stuwing op mijn borsten kwam.. dus meer voeding voor Adam. Ik geef Adam nu aan het begin van de avond 30 of 60 ml extra.. en de voeding erna 60 of 90 ml extra.. en dan kijk ik wat hij op drinkt. Meis.. dikke knuf.. en veel suc6!!!
Oh. ja.. en wat pluus zei.. misschien heeft hij ook net z'n regeldagje.. die is vaak rond de 9e dag, is mij verteld...
Ik krijg er soms 90 uit maar ook niet vaak! Ik heb besloten dat ik zo ook ga bijvoegen met bv! Heb vandaag een paar keer gekolft toen ze maar 1 borst wilde en dat heeft ze vanavond met 1 borst gehad (ik was weg en ze had nog honger toen ik terug kwam) dus andere borst gekolft en dat krijgt ze als ze zo klaar is! Ben benieuwd hoe deze nacht wordt!
Goedemorgen Saartje heeft gisteren nog 60 cc gedronken na de borstvoeding!! Erg veel dus nog! Ze lag te slapen terwijl ze dronk dus of het nu bewust ging of onbewust dat weet ik neit! Maar ik had dus goede hoop op de nacht. Ze lag er om 12 uur in en om 5 uur kwam ze weer... Daarvoor heeft ze niet gespookt!! Om 5 uur wilde ze wel GELIJK eten! Ze was erg ongeduldig! Uiteindelijk waren we om half 6 klaar en toen kwam ze om half 8 weer en toen sliep ze nog even door tot 9 uur. Op zich dus wel redelijke tijden! Voel me nu in ieder geval niet extreem moe! Erg fijn!! Hoe is het bij jou gegaan Flier? Adam nog spookmomentjes gehad? Sita, hoe is het met je meis? Ben je de nacht een beetje door gekomen? Heb veel aan je gedacht vannacht! (tijdens de voeding hoor... verder heb ik gewoon geslapen!!) @ Engel, hoe gaat het met jou? @ Beertje en Liz, even aan jullie een paar vraagjes... Hebben Liza en Jesse al tandjes of zijn ze er al mee bezig? Ik merk dat Sarah op vanalles aan het bijten is... Zou het al?? Ik had met 3 maanden al tanden dus kan best! Daarnaast heb ik nog even een vraagje aan Liz. Jij bent pas met 6 maanden aan een fruithapje begonnen he? Waarom toen en niet met 4 maanden? Was dat het advies van het cb of? En Beertje jij bent al wel met 4 maanden begonnen toch? Was dit ook op advies of zag je dat Jesse er aan toe was? Zoals jullie merken ben ik me aan het orienteren op fruithapjes! Ga nu Saar weer eten geven en ff gtst terug kijken van gisteren!
@Pluus: Oh fijn dat Saar een goede nacht heeft gehad.. en jij dus ook! Ennuh... Adam drinkt ook makkelijk 60 ml na de bv hoor! Sowieso moet ik altijd 2 borsten aanbieden, anders is meneer helemaal niet verzadigd... en het is 'm niet aan te zien! Geen speklapje. Adam heeft sinds de voeding van 18.00u lopen spoken.. uiteindelijk heb ik 'm op de borst gelegd en toen is hij in slaap gevallen. Hij wilde toen wel om 22.00u drinken.. wat ik best spannend vond.., want ik was bang dat het daarna nachtwerk zou worden. Uiteindelijk lag hij om 23.00u in bed.. en toen kwam hij pas weer voor de volgende voeding om 4.30u!!!! Daarna heeft hij geslapen tot 8.00u. Dus ik ben blij. @Sita: Ja.. hoe is het met jou gegaan? En met de kleine Daan? En niet vergeten he.. je doet het supergoed!!! Onthoud dat!!!
O wat fijn flier!! Hier trouwens ook altijd 2 borsten hoor... op een enkele keer na dan! en idd ook geen spekkie hiero!!
@ sita: hè wat vervelend meis dat het niet zo lekker loopt! En misschien een combinatie inderdaad proberen, dan geeft t jezelf misschien al wat meer rust.... Meis doe vooral waar jij en je kleine Daan zich goed bij voelen hoor! Hopelijk gaat t snel beter, knuf, je doet t hartstikke goed! @ pluus: wat fijn zeg dat t vannacht al wat beter is gegaan! Heerlijk ook dat je jezelf nu goed uitgerust voelt! Hopelijk zet dit zo voort en kwam het gewoon door een sprongetje wat Sarah maakte misschien! @ flier: wat fijn zeg dat A'dam gewoon lekker heeft doorgetukt tot 4.30! Ik vind het gewoon bijna erg om aan jullie te vertellen, maar Quinten heeft t gisteren ipv met 6 voedingen slechts met 5 voedingen gedaan.... Gisteravond om 20.30 de laatste gegeven, hij was hiervoor wel 3,5 uur klaarwakker geweest en na de voeding zijn we lekker met z'n drietjes naar bed gegaan. Ik schrok om 3.00 wakker omdat ik moest plassen en toen zat er dus al 6,5 uur tussen de voedingen! Jullie begrijpen dat ik wel op knappen stond toen, heb hem dan ook maar wakker gemaakt en gevoed. Hierna hebben we weer heerlijk getukt en werd ik om 7 uur weer wakker omdat ik moest plassen en meneertje heeft toen ook weer lekker gedronken, hij was toen net aan t ontwaken.. Gister stond hij natuurlijk ff stil in z'n groei, niet gek ook,aar was wel heel benieuwd hoe het nu met z'n groei was... Nou hij is van 3480, naar 3520 gegaan! Niet normaal! We hebben ook nog wel heel hard gelachen, ik ging hem een keertje verschonen... Nou was net klaar, begon hij natuurlijk te plassen, ik dat schoongemaakt en pakte hem op, gelukkig met m'n hand onder z'n blote bips ( hij moest toen gewogen worden nl ) en poet hij zo m'n hand vol hahaha lekker hoor
@Engel: Wow.... ideaal die zoon van jou! Maar nu al 5 voedingen? Ik dacht dat het met gewicht te maken had hoeveel voedingen de kids 'moeten' hebben... en aangezien Quinten nog geen 4 kg is, zou hij dan niet minimaal 7 voedingen moeten hebben? Of geldt jouw slagroom dubbel.... dan wil ik dat ook!!!! Ik heb hier dezelfde situatie gehad met het verschonen!!!!! Hahhahaa... @Pluus: Jaaa.. ik was ook heel blij!!! En hij slaapt nu nog steeds... Ligt sinds 9 uur al weer in bed!
O meiden wat lekker dat jullie kinders zo lekker slapen!! Deed Saar ook heel lang En fijn dat jullie nu ook van die poepdrama's hebben! Haha lekker is dat he Ik had net weer een spuitluier! Gelukkig dit keer IN de luier!!
En lucky me! Had er net weer 1! Wederom IN de luier!!! Ik mag me een gelukkige mama prijzen deze dag! Ons meiske is na veel gemopper eindelijk in de box in slaap gevallen! Joehoe!! BEn benieuwd hoelang want om 2 uur zou ze weer mogen eten (eerder mag ook hoor...). Meiden, ik heb zo'n leuke jas gezien bij de H&M!!! Ik was afgelopen zondag al gaan shoppen en had toen een jas gekocht maar ik twijfelde of zo'n kort model mij wel stond. Eenmaal thuis kwam ik er achter dat er geen zakken in zitten! Niet handig dus! Nu dus even verder op internet gezocht en kwam ik deze tegen!!! Hij is zo helemaal Pluus!!!!! Nu zit in dus in dubio... vanavond even naar de stad of zaterdagochtend... Straks manlief maar eens bellen wat hij wilt!