Wie gaat er nu ook voor haar eerste kind, deel 3!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door engeltje23, 2 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Een goede collega van me waar ik dagelijks mee samenwerk heeft te horen gekregen dat hij weer kanker heeft. Waarschijnlijk al met uitzaaiingen op de longen. Hij krijgt nu allerlei onderzoeken en krijgt over 1,5 week meer te horen maar de artsen hadden al gezegd: "Hou rekening met het ergste". Moet dus zijn taken een heel eind overnemen dus heb het erg druk !!!

Hier vandaag nekplooimeting gehad, alles goed! Het is een kansberekening maar het voelt wel goed. De echoscopiste zei dat ik 5x verminderde kans had met mijn leeftijdsgenoten dus dat is super!

Denk aan jullie !

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    ukkie: he wat naar van je collega zeg! Hopelijk gaat t toch nog meevallen voor hem, maar t klinkt niet zo best... Sterkte ermee!
    En wat fijn dat de nekplooimeting zo goed was, is toch een hele opluchting altijd he!

@ flier: eigenlijk mag hij echt minimaal 6 voedingen en dat is ook wel het streven hoor! Maar hij doet t gewoon zo goed nu ook met op vraag voeden, dat een keertje 5 ook niet heel erg is. Denk dat hij t vandaag ook wel zal rechttrekken en dat hij op 7 uitkomt. We zullen het zien!

Heb net zelf voor t eerst buiten met hem gewandeld, alleen een straatje om hoor, dat was genoeg voor mn bekken, maar oh wat was dat heerlijk! Jammer dat t weer de komende dagen slechter gaat worden, want ik zou t iedere dag wel ff willen doen, al is t maar een klein ommetje!
    Heb trouwens een nieuwe kraamverzorgster vandaag, leuke meid ook! Kreeg alleen wel op mn kop dat ik meer moet gaan eten.... Blijft toch een lastig punt voor me dat eten...

3. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    @Pluus... meid... niet teveel zorgen maken over het kolven..! Echt.. ik moet woensdags en vrijdags kolven op mijn werk en de melkstroom stopt bij mij ook zo rond de 70/80cc ... ik moet dan opnieuw mijn tsr opwekken dan loopt t wel weer even maar veel komt er niet meer uit hoor!
    Dus meisje.. niet teveel op het kolven focussen.. want ik merk als ik dat doe dan loopt alles in de soep!
    Ik weet nu gewoon dat die dagen bagger zijn.. als ik de andere dagen een tevreden ventje heb.. ook al is het nu ook soms snachts nog... ben ik blij!
    De nachtvoedingen breken mij ook op hoor.. half6 gaat mijn wekker en das niet fijn als je dan om half5 wakker word van een hongerig ventje.. maakt de nachtjes extra kort...:(

Maaaaar... meid... hopelijk kun jij ook zo denken... ook aan die nachtvoedingen komt een eind!!

Misschien kun je inderdaad na de laatste voeding proberen wat extra te geven? Ik kolf dus alleen sochtends de niet gedronken borst en dat geef ik hem savonds extra in een fles.. soms drinkt Jesse nog geen 10cc.. maar gisteravond (had toevallig voeding over dat uit de vriezer kwam ivm dat mijn moeder oppaste..) alles wat over was in de fles gedaan anders kon het toch weg.. zat 150cc nog in en hij heeft 40cc laten staan!
    dus.. 110cc extra!:$

Misschien ook een tip voor jou om gewoon niet te kolven tussendoor want echt dat werkt op je zenuwen... zelfs sochtends baal ik bij die ene x dat ik kolf er maar 120cc ofzo uit krijg! terwijl mijn tiet knalvol voelt!

Meid... ik weet zeker dat je hier doorheen komt..! Je bent hartstikke goed bezig!! Dikke knuf!!

Ow... en betreft fruit/groente hapjes.. jah die krijgt Jesse al.. heeft nog niet bijzonder vaak gehad hoor maar toch...
    Ik merkte dat hij eraan toe was precies zoals jou Saartje doet.. op ALLES kauwen.. mijn vinger stopte hij ook echt naar zijn kaakje om erop te kauwen.. alles ging in de mond.. en als hij op schoot zit en ik drink/eet wat volgt hij mijn handelingen gebiologeerd!!
    En owww... hij vind het heeeeeerlijk!!

@Flier.. wat raar dat je vk had gezegd om op vaste tijden te voeden zeg.. bv is toch een kwestie van vraag en aanbod? Dus ik zou wanneer je ventje het denkt nodig te hebben hem er gewoon aan slingeren hoor! Heb je een tevreden ventje, het komt je productie ten goede en meer rust in de tent!!:D

@Sita... meid.. bel de LK!! Echt... bv komt de eerste week volop op gang en valt daarna in een giga dip...! Je productie moet even een boost krijgen en de LK weet vast wat je hieraan kunt doen!
    Hopelijk heb je snel weer genoeg meisje..!!

@Engel.. DAMN.. wat shocking zeg.... er lopen idiote gekken rond hier op de wereld!! Hopelijk kan je familie het goed verwerken al denk ik dat dat vrij heftig is zeg!
    Fijn dat Quinten zo goed doet.. en wat een overheerlijk knulletje is het toch! Geweldig hé.. beetje pronken hierzo op het forum met je trots!:D

@Uk.. bah wat heftig meid!! Erg veel sterkte want ook voor jou zal dit heftig zijn!! En fijn dat de NT meting goed was!! Ook al is het maar een berekening.. toch fijn idee!

@hier... zooooooooooo..... Mijn lekker vrije moeder-dagje!! heerlijk hoor! Was er wel weer aan toe want damn Jesse spookt wat af laatste weken snachts (al moet ik zeggen dta het de goede kant weer op gaat;)) en als dan half6 je wekker gaat is dat niet fijn...:(
    Vanmorgen moesten we weer naar het cb... WEER prikjes..:x:x Bahbahbah... huilen dat mijn ventje deed!! Niet eerder zo horen huilen.. (hij huilt eigenlijk nooit...;)) wat sneu!!

Qua lengte was hij niet erg gegroeid.. 1cm erbij en nu is hij 63,5cm.. wat beetje onder gemiddeld was.. hoofdomtrek hetzelde ook cm erbij en nu 44,3cm wat mooi gemiddeld was.. en ...

Shocking..... niet schrikken... gewicht is.....:$:$:$ 8335gram nu..!! wat 30aug nog 7595gram was....

En jawel.. surprise... dit was dus ver boven gemiddeld...!
    Heb verder geen commentaar gehad hoor.. kan t ook niet helpen want hij krijgt ja alleen maar bv 4of5x per dag en heeft nu een paar x groente hapje egehad!

Ze adviseerden me zelfs op het cb om hem lekker groentehapjes te geven..;) Had verwacht dat ze daar nogal moeilijk over zouden doen! Maar niet dus.. heel schema gekregen van wat hij met 5mnd moet hebben en met 6mnd enz..

Hij ligt nu lekker te slapen.. hopelijk merkt hij verder niks van de prikjes.. pfff.. niet erg zin in een ernstig gebroken nacht eigenlijk...:(

Nog een dikke pluim gekregen van de verpleegkundige dat het zo goed was dat ik nog bv gaf..! Toch wel even fijn.. zo af en toe een complimentje!:D

4. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Even kort, heb pauze...

Pluus, Liza is ook al n tijdje bezig met tandjes. Maar t gaat in vlagen. Ze heeft er niet alle dagen last van en ze zijn ook nog lang niet door. De reden dat wij pas vanaf zes maanden met fruithapjes zijn begonnen, is simpelweg omdat ze zes weken te vroeg was en we niet iets wilde forceren waar ze fysiek nog niet aan toe was. Je kindje mag normaal gesproken vanaf 4 maanden met fruithapjes beginnen. Hier was laatst ook nog n onderwerp over in t nieuws. Maar ik forum mobiel nu en vind t iets teveel gepriegel om dit nu helemaal uit te schrijven. Liza vindt banaan overigens niet zo lekker. Peer daarentegen gaat er heel enthousiast in! Vanavond mag ze voor t eerst n groentehapje...ben benieuwd!

5. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Djayvano kauwt ook overal op en ook mijn vingers eigenlijk alles...en hij redt het niet met 5 flessen 180 cc meer...en hij mag ook niet meer fv dus geef hem ook al fruithapje eerst olvarit maar dat vond hij niet echt lekker...gisteren bij kruidvat in de aanbieding 3 in 1 mixset..staafmixer,hakmolen,garde en maatbeker voor staafmixer en beker voor hakmolen gehaald voor 17,99 euro en het is een perfect ding en maak dus nu gwn vers fruithapje...en hij at niet maar vrat haha hij vond het heerlijk..en hij heeft er verder geen last van en kwam nu om de vier uur weer dus een blije moeder en een tevrden kindje...hij is vandaag 3 maand maar goed heb al hongerige voeding etc ook dat hielp nu niet..ooooh en pyamapapje is gwn fv met fruithapje in principe het heeft de zelfde smaak en kleur dus dat ga ik straks ook zelf maken..en sochtends krijgt hij bambix in de fles en sinds vandaag gaat het helemaal goed en savonds ook nog..en nu is hij eindelijk tevreden..hongernekkie...en djayvano krijgt 23:00 uur laatste fles en wodt wakker om half 8 en is dan op 2 uurtjes na de hele dag wakker...geen slaapkop hier... lieve meiden ik heb wel heel voorzichtig gedaan hoor met fruithapjes enzo niet zomaar iets gedaan ook overlegt met ha...

xxx

6. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Dank je wel meiden voor het advies!!
    Ik wacht sowieso nog tot ze 4 maanden is... ze heeft nog regelmatig last van haar darmpjes dus ik denk dat ze fruit ook nog niet echt kan hebben...
    Maar goed om jullie beweegredenen te horen! Dank je wel!

@ Ukkie, he wat naar! Is niet niks om te horen van een bekende!!
    Wel fijn van je nekplooimeting!!

@ Engel, wat lekker dat je gewandeld hebt!! Lekker is dat he!!! Geniet er maar lekker van ook al zijn het kleine stukkies!!!

@ Beertje, ik maak me over het kolven geen zorgen hoor... geloof echt wel dat dat goed komt!
    Ik reageerde meer op dat Sita zo veel kon kolven! Lukt mij nooit maar dat maakt niet uit want ik geef maar heel weinig flesjes en ga nu dus extra kolven zodat ze dat na de laatste voeding krijg! Was net maar 10 cc maar dat is niet erg!

En wat heb jij een beer joh!!! Lekker ventje!!! Sarah is nu 61 cm maar VEEEL lichter!! Slanke dames en stevige kerels! :D

En beertje, het is ook heel knap dat je nog steeds bv geeft!! Mag je zeer zeker trots op zijn!!

@ Liz, bevalt het werken een beetje? We missen de Liza-verhalen hoor!!!

@ Danty, wow dan was Djayvano er wel snel aan toe!! Goed dat je overlegd hebt met de ha!! Goed gedaan meissie!!

@ Hier, ik heb een eigenwijs dametje!! Ze werd na dat slaapje van daarstraks snel weer wakker dus ik haar gevoed en daarna in haar bedje gelegd! Na een half uur mopperen sliep ze eindelijk! Ik was bij haar gebleven want dit was de eerste keer dat ik haar 's middags in haar bedje gelegd had.
    20 minuten later weer wakker terwijl ze nog heel moe was! Ontroostbaar!! Ik balen want was net met de berg was begonnen... Haar maar in de draagzak gedaan zodat ik toch nog wat was kon vouwen (dit werkt niet kwam ik achter!)
    Net maar weer in het voedingskussen gelegd en nu slaapt ze...
    hoezo heb ik een eigen willetje en slaap ik veel liever op de bank in het voedingskussen... pfff!!
    Dan haal ik de was maar naar beneden en ga maar beneden vouwen! :(

7. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    OMG.. Engel.. Volgens mij heb ik je nog helemaal niet gefeliciteerd ?!?!??!?!?! SCHANDALIG..
    EEN DIKKE VETTE PROFICIAT !!!! Wat een prachtig ventje !!!!

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hihi geeft niks hoor Danty, dankjewel!!
    Hoe is hetvmet je eigen herstel eigenlijk?

9. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Engel.. engel... engel... volgens mij haal je de hele tijd namen door elkaar.... :p :D

10. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    nou niet fijn helaas...sta er weer helemaal alleen voor sinds gisteren en dat is veelste snel..officeel mag ik pas weer naar 3 weken tillen en naar 6 weken weer zwaar tillen etc etc...dus nu is tanden op elkaar en door de pijn heen en zjen wel weer wat voor naweeen hier weer uit komen..zucht..en man doet ook weer niks helaas ja werken...

11. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Ukkie: Meis, wat ontzettend heftig van die collega! Red je het allemaal wel met het overnemen van de extra taken? En gefeliciteerd met de nekplooimeting!!!

@Beertje: Nou... idd he, wat een stom advies van de vk. Maar ik voed nu dus ook gewoon lekker op aanvraag en dat bevalt me een stuk beter.

@Danty: Goede tip van het kruidvat!!! Ik ga morgen ook zo'n ding halen!!!!!

@Engel: Mooie banner meis ;)

12. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    uk fijn van de nekplooimeting gefeliciteerd xxx en wat rot van je collega..sterkte..

flier ja het is echt een fijn ding en voor niet zoveel geld..echt ideaal!!!

eng je hebt echt een prachtig mannetje..

alle babys hier zijn prachtig haha

beertje..Jesse gaat goed!!!! super hoor...wat naar van die prikjes..djayvano moet volgende week voor de 2e ronde:(..

13. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Danty: Balen dat je er zo weer alleen voor staat... :( En Djayvano slaapt niet veel overdag... als hij wakker is.. is hij dan wel rustig? Of nog steeds erg huilerig? Hier kan je altijd je ei kwijt he!!!! Helaas kunnen we je niet fysiek steunen..., maar hopelijk wel mentaal!! Je bent echt een supermama... alles wat jij tot nu toe hebt meegemaakt.. en dan nog eens de zorg voor een kleine erbij, die het je niet makkelijk maakt.. (en dan bedoel ik dat hij veel wakker is, waardoor jij denk ik minder rust hebt). Je bent een toppertje!!!

14. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
  15. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    he Danty dat is naar zeg!!!!! Weer tijd voor een stevig gesprek met je man?

16. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    dankjullie wel...

pluus ja idd maar hoe pff wordt er een beetje moedeloos van...

17. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    @pluus.. Waarom twijfel je dan aan je bv meid?

@danty.. dus jou ventje ook al aan de hapjes.. Zo te horen was hij er echt vroeg aan toe ook!
    Meid.. Breek me de # niet open over kerel die niks doet.. Echt.. Je moet hem zeggen jij gaat nu dus, jij gaat nu zo.. Dan doet mijne het wel.. Hij ziet t alleen zelf niet!
    Misschien helpt t bij jou ook?

@flier.. Jah.. Goed spul hé die ossegalzeep! Haha...

@hier... Zoals verwacht en jengelig mannetje.. Zit nu al sinds uur of 6 te voeden en drinkt nu 2e borst...
    Begin me beetje leeg te voelen zeg.. Ben maar naar zijn kamertje verhuist nu dan kan ie zo hupsa zijn bedje in!
    Heb n honger joh... Pffff...

18. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    heej meiden, nou.. ben de nacht goed doorgekomen. Mn ventje heeft van half 1 tot 6.15 geslapen en nog moesten we hem wakker maken. De fles gisteravond heeft hem dus super goed gedaan!
    Lactatiekundige,.. die zou zeggen extra kolven, maar ik ben kapot na de bv en dan ook nog kolven. Samen gisteravond dus besloten om op flesvoeding over te gaan. Daan laat de ene borst gewoon niet los als die leeg is, puur omdat hij meer nodig heeft maar er niet meer uit krijgt. Andere borst gaat precies zo, ben een uur a anderhalf aan t voeden en dan ook nog kolven erachter aan of tussen de voedingen door is mij te gek. Regeldagen, klopt. denk dat hij er ook in zit hoor, maar ik kan hem aanleggen wat ik wil, maar hij blijft hongerig. Er zit gewoon niet meer in bij mij.
    Ik kolf vandaag 4 a 5 keer en wat ik kolf krijgt hij in de fles. Tot nu toe heb ik gekolfd voor 2 voedingen, ipv de 4 a 5 die hij anders al zou hebben gehad. Net om 18.00 had ik maar 60 ml,.. dat is 40 minder dan hij zou moeten hebben. We geven hem nu om en om flesvoeding/borstvoeding, en dat gaat best goed. Zo langzamerhand bouw ik het kolven nog meer af, en dan gaan we helemaal over op de fv.
    Weet je wat het is.. Daan was gewoon zo overstuur dat hij de borst niet eens meer kon pakken. Als ik hem recht op had kwam hij eventjes tot rust, maar zodra ik hem wilde aanleggen en opzij legde, begon hij weer overstuur te raken, zo hongerig.
    Ik heb vandaag een enorm tevreden ventje gehad.. drinken en slapen en tussendoor heerlijk wakker! Hij heeft net 110 ml gekolfde bv gehad en is alle schade aan het inhalen van de laatste daagjes lijkt het wel. Hij is nu nog aan het sabbelen, dus denk dat er zo wel weer wat in gaat.
    Wilde graag bv geven, maar als dat ten koste gaat van mijzelf en in hoeverre ik kan genieten van mijn ventje.. dan zeg ik er 'nee' tegen. Het voelt niet goed zo, en denk dat die borstoperatie gewoon teveel impact heeft gehad op wat ik hem kan bieden aan voeding.
    Ik heb vandaag zoveel meer kunnen genieten en tussen het voeden door mijn rust kunnen pakken.. heerlijk! Mn vent geeft ook al duidelijk aan dat hij zn vrouw weer wat terug heeft.
    Zit me nu gewoon helemaal te verantwoorden, terwijl ik weet dat de keuze die we hebben gemaakt op dit moment het beste is voor ons 3tjes. :)

Zal zo trouwens weer even een geweldig fotootje plaatsen van vanochtend!

Ukkie, wat naar zeg van je collega! En super dat de nekplooimeting goed was. Toch een fijn idee!

Engeltje, wat een mooi ventje zeg! ;) maareh.. ik vind de mijne mooier! :p

19. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Lieve sita je hoeft je niet te verantwoorden hoor! als het hem niet is dan is dat zo! je moet je wel goed blijven voelen! nogmaals je ventje groeit jet beste op een gelukkige moeder! Goede beslissing dus!

Beetje wat balen dat jesse zo last heeft van de prikjes!
    Ik twijfel over de bv of deze voedzaam genoeg is omdat ze.weer op de nachtvoeding zit!

Danty ik snap dat je er.geen zin on hebt maar dit.is ook niks!

Ik ben weer een jas rijker! toch een andere als.ik wwilde maar hij is leuk!!!

20. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sita: Wat niet gaat, dat gaat niet he! En wat hij de eerste week wel heeft gehad, is toch ook al mooi meegenomen. Heel goed dat je voor jezelf kiest!!! Dikke knuf meis..! Heel goed gedaan!

@Pluus: Supergave jas!!!!!!!

Deel Deze Pagina