Wie gaat er nu ook voor haar eerste kind, deel 3!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door engeltje23, 2 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Ik had net wat freaky's meiden??! Ik was sinds gister avond al een speeltje kwijt van Liza. Nergens te vinden. Onder de banken gekeken, onder de kasten gekeken...foetsie. Vanochtend toch weer eventjes gezocht, zelfde verhaal. Ging ik Liza net haar fruithapje geven in haar wipstoeltje, maar Liza had gepoept..dan wil ze niet eten of drinken. Dus ik haar luier verschonen, kom ik terug..ligt dat speeltje, serieus, naast haar wipstoeltje!!! Huh?! Dat lag er net heel zeker weten dus echt niet. Echt weird...

En nog wat, vorige week waren we bij de Prenatal om even een ander zitje voor in bad te komen. Zag ik toevallig ook van die super handige soort van verfschortjes hangen. Meegenomen! En was n goede aankoopt, want met het groentehapje kan ze er een aardige smeerboel van maken. Het is zo leuk om nog even je handjes in je mondje te doen als je net een hapje hebt gehad, dan weer uit je mond en smeren maar...feest!

Maar goed, over tot de orde van de dag. Ik had nog wat foto's. Komen ze:

2. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    dat is zeker vreemd...

zijn die groot die schorten want djayvano doet precies hetzelfde met zijn handjes..

3. Liz81

Liz81 Niet meer actief

4. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    dat is idd erg handig van de week hier bij prenatal kijken

5. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden... ten eerste.. ik ben wel een beetje teleurgesteld omdat jullie niets over de foto van mijn superknappe Adam gezegd hebben :( ;)

Ff serieus... drama hier.. met m'n schoonmoeder.. die wilde per se dit weekend komen.., ondanks onze wens om ons dit weekend rust te gunnen.. dus ik zou vanavond koken.. biedt zij aan om te koken.. dus ik denk, dat is vriendelijk... belt ze gisteren.. om te zeggen dat mijn vriend's oma ook mee komt... wij hebben niet zo'n grote eettafel, niet voldoende bestek e.d. (alleen een set voor 4 personen...).. en ik heb dus ook niet voldoende lekkers... ik baal hier zooo van! ik vind dit echt respectloos. Tuurlijk is zijn oma ook welkom.., maar meld het even! Dan hadden wij kunnen aangeven dat ze beter 's middags met die oma hadden kunnen komen voor de lunch, dan 's avonds... ze willen ook allemaal continu Adam vasthouden..., maar bij teveel prikkels raakt hij overstuur... dat wil ik dus niet hebben...

@Staafmixer kruidvat: ik las net op tijd jullie recensies... en heb 'm dus niet gekocht.

@Liz: Jemig.. wat wordt Liza al groot! Echt een madammeke!

@voeding: Het lijkt er op als of mijn mannetje schommelt tussen 5 en 6 voedingen... Maar even afwachten hoe dit zich ontwikkelt...

@Schort: ik heb ook een plastic schortje met lange mouwen, van teigetje... lijkt mij ideaal als hij zelf gaat eten... of een poging gaat doen daartoe...

@Groeien: rompertje maat 56... past nog net... :)

6. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    sorry flier maar je mannetje is super mooi hoor...

en eerlijk zijn ovr vasthouden van adam het jullie/jou kind en jullie zitten met het drama als hun lekker weg gaan..dus gwn zeggen

7. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Fliertje! Ach schat, je hebt echt een prachtig mannetje!! En over het bezoek, echt grenzen aangeven hoor. Alles leuk en aardig, maar jij en je gezinnetje staan nu op nmr. 1. En als het teveel voor jou is en je weet dat Adam hier overprikkeld van raakt, dan is dit een heel goede reden om hier wat van te zeggen. Natuurlijk snap ik de enthousiasme van je schoonmoeder wel, die is gewoon ontzettend trots! Maar buiten dat, als je haar gewoon respectvol uitlegt waarom je het vervelend vindt dat ze je zo voor het blok zet, dan zal ze hier toch wel begrip voor opbrengen? In haar enthousiasme en trotsheid gaat zij hier waarschijnlijk aan voorbij en staat ze er niet bij stil. Aan jou de eervolle taak haar hier attend op te maken, want ook dat hoort bij het mama zijn.
    Ik merk het nu ook bij Liza hoor, dat ze niet alles aankan. En dan stem ik het zoveel mogelijk zo op haar af, dat het meer behapbaar voor haar wordt. Ze begint nu wat eenkennig te worden en wil niet meer bij iedereen op schoot of vastgehouden worden. Dus laatst toen we bij opa en oma op bezoek waren, heb ik haar eerst in haar Maxi Cosi laten zitten met haar vertrouwde speeltje en haar wat rond laten kijken. Daarna lekker bij mij op schoot en lekker rond kijken. Daarna op een speelkleedje met haar speeltjes en toen pas na ongeveer een half uur eens voorzichtig bij oma op schoot. En hoe graag oma haar bij binnenkomst al had willen knuffelen, Liza kan dit nu gewoon even niet behappen, dus dan houdt het op. Alles op zijn tijd, op haar tijd. Ik heb dit ook gewoon zo aan oma uitgelegd en zij had er alle begrip voor en heeft geduldig afgewacht. De rest van de middag had Liza nergens last van en vond alles prima. Dus zoek gewoon een weg die voor jullie het beste werkt. Dat kun je echt!
    Zeg eh...jouw mannetje groeit dan ook lekker zeg. Ontgroeit maatje 56 nu al..netjes hoor! Liza gaat nu ineens heel hard, ze past ineens maatje 68. Terwijl ze echt de eerste 4 a 5 maanden maatje 56 aan kon en toen langzaam naar 62 ging...en toen ging het ineens heeeeeeeeeel hard. Ze heeft nu sokjes maatje 74 en die passen precies. Gek idee dat ze binnnen nu en een paar maandjes al gaat kruipen en dan gaat lopen *saywhat?!*

8. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    @ beertje, ik zit in een nieuwbouwhuis en echt sfeer maken is heel moeilijk vindt ik. Dus ben ik maar samen met me mannetje aan het verven geslagen. ik heb heel de beneden verdieping meerdere kleuren gegeven (2 kleuren in woonkamer, 1 kleur in gang en 1 kleur wc). ook ben ik dingen op gaan hangen die wij saampjes mooi vonden. We hebben nu foto's aan de muur en heb denk ik overal wel kaarsen staan. veel planten neergezet op vensterbanken, salon en eettafel en op de kast. ben buizen enz weg gaan werken door iets iets voor te maken. En zo ben ik nu ook boven aan de gang..... hoef alleen nog maar onze slaapkamer een kleur te geven en dan zijn we klaar (oja en van de week besloten een verlaagd plafond te gaan maken in de wc beneden net zoals we in de douche hebben gedaan)

@ engel gadver wat een eng nieuws zeg van die familieleden van je... en wat een zieke geest heeft die ex ben blij voor ze dat die is opgepakt

@ Liz ja gaat snel met die kleine meid van je :D ha voor je het weet ren jij je benen onder je kont uit omdat mevrouw dan overal naar toe loopt en vooral van alles gaat uitproberen.
    Maar meis wat krijg jij veel over je heen elke keer....

@ Flier wat naar dat ze over je grenzen heen gaan meis, vooral omdat jij weet wat je kleine man met al die prikkels doet. snap dat oma's de kleine willen zien maar met mate. Wilde vandaag ook eigenlijk naar me buuf die kleine kijken maar ze zei vandaag niet nou dan respecteer je dat toch.....

@ danty wel goed hoor dat je het gesprek bent aangegaan (helaas deed ik dit ook te weinig met mijn mannetje) nu idd hopen dat hij er ook iets mee doet met wat je hebt gezegd tegen hem

9. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    afgelopen vrijdag trouwens de crematie van die vriend van ons gehad. Poeh dat was wel een hele zware dag maar wel een mooie dienst.

kregen we alleen dit weekend van mijn ouders te horen dat het niet goed gaat met 1 van de oma's en dat ze bang zijn dat die ons snel gaat verlaten.....
    Ze is eng veel afgevallen en ze is nu zo zwak dat ze telkens door haar knieën zakt. Ze wil zelf ook niet meer en daar is ze heel duidelijk en direct in.

Positief iets aankomende dinsdag heeft mijn mannetje een echo van zijn klokkenspel ;) en kunnen we een zaadonderzoek aanvragen. Hopen dat we snel meer duidelijkheid krijgen en we verder kunnen. Deze maand niet raak ben het vandaag geworden :( nouja ging er ook niet vanuit dat het raak was dus de teleurstelling is dan niet heel erg

10. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ dobber: zal vast een zware dag geweest zijn idd! En wat een vervelend nieuws ook nog eens van je oma erbij, getsie! Sterkte ermee!
    Wel spannend dinsdag, heel veel succes alvast!

@ flier: waar kan ik die foto van je mooie ventje bewonderen dan? Heb hem helemaal niet gezien, staat ook niet in je album toch?

@ liz: wat vervelend weer allemaal van je man! Hopelijk hoeft de therapie niet onderbroken te worden, kan toch gewoon niet!
    En gek van dat speentje! Misschien is je moeder toch nog wel dichtbij jullie, knuf!

@ danty: fijn dat je een gesprek hebt gehad met je man, hopelijk gaat t snel beter!

11. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Flier :$ Ik heb inderdaad niet gereageerd!!!!!! SORRY!! Komt omdat ik een erg ego berichtje had geplaatst... heb niet meer gekeken wat er voor stond. Dus nogmaals Sorry!!
    Maar wat een schattig ventje heb je toch!! Heerlijk!! Mooi ventje!!
    En wat vervelend dat je schoonmoeder over je grenzen ging!! Is het wel goed gekomen?
    Goed voor jezelf en adam opkomen hoor!

@ Liz, wat lijkt Liza toch op jou!! Mooi om te zien!! Knappe meid hoor!!!
    En ik kende die mouwslappen al! Handig he! Heb ze bij mijn nichtjes ook vaak gebruikt! :)
    En wat K*t van die therapie van je vriend... net of hij voor de lol ziek wordt! Hopelijk knapt hij snel op en valt het allemaal mee met de onderbreking!
    Wel fijn dat je werk je zo goed valt! goede keus geweest dus!!

@ Dobber, goh wat naar van je oma! En al helemaal als je al aan het rouwen bent om een vriend! Sterkte meid!
    Wel leuk dat je je huis zo aan opknappen bent! Lijkt me leuk om te doen! Succes met de onderzoeken van de week!

@ Engel, hoe is het met je meid? Nog veel pijn aan je borst? En hoe gaat het met je bekken?

@ Sita, hoe gaat het nu met je meis? Alsnog helemaal gestopt? Heb je nu meer rust? Hopelijk kun je nu meer genieten!

@ Beertje, hoe is het met jou? Is de spruw helemaal weg?

@ Danty, en heb je al verschil gemerkt bij je vriend nu je met hem gesproken hebt?

@ Hier, gisterenavond heeft Sarah na de voeding nog 50 cc rijstebloempapje gehad. Dit dronk ze zo goed als helemaal leeg. Helaas was ze ook weer om 4 uur wakker. Weer live gevoed en daarna heeft mijn man wederom 50 cc rijstebloem gegeven. Ze viel hierbij steeds in slaap dus hij heeft het enorm lang geprobeerd. Ze heeft uiteindelijk iets van 40 cc op. Helaas ging ze hierna wederom niet slapen. Uiteindelijk is ze weer tussen ons in gaan slapen.
    We hebben nu een vermoeden dat ze het misschien wel koud heeft. Ze slaapt met een slaapzakje aan onder haar dekentjes maar rond 4 uur koelt het toch wel heel erg af! Vanavond dus maar een dikkere slaapzak en nog een dekentje erbij en misschien ook wel een kruikje!
    Ook ga ik de hele laatste voeding kolven zodat ze die met rijstebloem kan drinken.
    We blijven ons best doen zodat ze door gaat slapen! Gelukkig trek ik het nu wel nu we het 's nachts samen doen! Dat scheelt toch wel heel erg veel! :)

12. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    ik hoop dat het vanaaf lukt pluus...en ja merk het wel hij helpf me nu al vanaf het gesprek heb ook gezegd dat ik niet gelukkig nu ben en dat als hij me tovh niet helpt ik liever alleen verder ga zonder hem en het dan echt alleen doe dan nu met de vader van kind in huis die me kan en moet helpen maar het niet doet..blijkbaat is hij goed geschrokken hiervan...i hope sooooo....

flier hoe is het gegaan??? met schonemonster:p grapje...

ooooohh ik was vandaag zoooo trots..djayvano kon vanaf gboorte zijn nekkie goed omhoog doen daar was ik al trots op..kinderarts vond bet ook erg goed en vlot maar goed..hij kon omhoog beuren en dan zakte hij ook direct weer...maar vandaag keek hij omhoog en bleef omhoog rond kijken zeker 10 min..oja op zijn buik vergeten..zittend en hangend lukt het hem al heel lang maar vanaf op zijn buik liggend niet en vandaag wel..fotos staan in mijn album...ben er nu mee bezig om er meer in te zetten.....

13. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Leuke foto's Danty!
    En je man zal zeker wel geschrokken zijn! hopelijk hof je het niet waar te maken!

14. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    dankjewel...♡ en nee dat hoop ik ook niet want dat zou ik helemaal niet willen joh erg veel van hem..we zullen het zien...

15. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Ik snap dat je dat niet wilt en erg veel van hem houdt hoor!

Ik ben Saar voor het eerst s avonds in haar wiegje aan het proberen te laten slapen ipv de box of het voedingskussen maar mevrouw is het er niet mee eens! steeds valt ze in slaap en dan schrikt ze gelijk weer wakker.... we houden vol!

16. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    aanhouder wint:)

17. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Juist dat dacht ik ook!

18. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Dobber, Wat goed dat je je woning zo onder handen aan het nemen bent! Wij wonen ook in een nieuwbouw woning, maar wel echt helemaal naar onze smaak ingericht, want het moest nog worden gebouwd toen we het kochten. En nu wonen we er ruim vier jaar en staat het te koop. Vandaag flink aan het poetsen en opruimen geweest (eindelijk!!) en ik bedacht me dat ik dit huis nog ga missen. In het begin moest ik enorm wennen, maar ik heb hier ondertussen echt wel mijn draai gevonden en heb ergens helemaal geen zin om hier weg te gaan. Wij wonen op IJburg in Amsterdam en het bevalt zooooow goed nu. Alles bij de hand en ook een geweldig mooie omgeving met heel veel water. Je kunt hier prachtig wandelen en, en, en....ik dwaal af haha. Wat heftig trouwens van jullie vriend zeg. Krijg er helemaal de koude rillingen van. En dan krijg je ook nog zo'n naar bericht van je oma. Ook jullie hebben steeds veel te verduren hoor. Gelukkig hebben jullie ook nog iets fijns om naar uit te kijken; de echo! Wat zou het fijn zijn wanneer jullie meer duidelijkheid krijgen. Toi, toi, toi voor dinsdag!

Engeltje, nou...het eerste waar ik aan dacht toen dat speeltje ineens naast haar wippertje lag, was idd mijn moeder. Het was zo gek. De hele tijd had ik met het wippertje tussen mijn benen (wat klinkt dat gek hihi) gezeten. Dus echt weird dat dat ding daar in ene lag toen ik terug kwam van het verschonen. Niet teveel bij nadenken maar.... Hoe is het nu eigenlijk met jou/ jullie? Jullie hebben ook wat te verwerken gehad zeg, met nare berichten.

Pluus, grappig dat ik nu ook van jou hoor dat Liza op mij lijkt. Want eerder zei iedereen dat ze toch zo enorm op mijn vriend lijkt. Maar de laatste tijd krijg ik van steeds meer mensen te horen dat ze op mij lijkt. Hihi! Die mouwslabben zijn idd erg handig en worden hier steeds meer onmisbaar. Na gebruik gooi ik het ding gewoon in n sopje, zo onder gesmeerd is het! En die therapie ja..pfff, breek me de bek niet open. Ik moet die mensen maar niet onder ogen komen, ik vind die houding van hun zo onproffessioneel! Heeft niets met hulpverlening te maken hoor. Maar goed, we wachten nog maar eventjes af. Herkenbaar wat je schrijft over Saar, niet willen slapen. Ik weet nog wel dat toen Liza net thuis was bij ons, ze ook moeilijk sliep. Een kruikje deed toen echt wonderen, het was meteen over. Ze had het dus ook gewoon koud. Het is ook wel eens andersom geweest. Deed ik een truitje uit en toen was het direct voorbij. Goed dat je van alles probeert, lastig he..dat die kleintjes nog niet kunnen praten en je volop op je gevoel en je instinct moet vertrouwen? Liza slaapt ook met een slaapzakje en een lekkere warme pyjama en een dekentje. Het uiteinde van haar slaapzakje klemmen we onder de achterkant van het matrasje vast. Ze vindt het namelijk heerlijk om lekker met haar beentjes te trappelen. Erg schattig hoor, maar dan trapt ze haar dekentje dus ook van zich af..ja...ondanks haar slaapzakje. En ze weet het ook met haar slaapzakje aan te presteren om op haar buikje te draaien. Dus om een heel circus te voorkomen, klemmen we het slaapzakje vast. Dat werkt echt super! Ze kan nog prima bewegen, ook met haar beentjes...want het slaapzakje is nog best wel lang. Ze kan ook nog redelijk kantelen, maar daarmee houdt het dan ook op. Het is dus niet zo dat ze helemaal vastgebonden ligt ofzo. Gewoon blijven uitproberen en hopelijk ontdek je dan gauw wat haar onrust verzoorzaakt. En wat fijn dat je vriend je zo kan ontlasten zeg, met de voedingen. Heerlijk!

Danty, jouw ventje is een kleine krachtpatser! Super knap hoor :) En wat goed van je dat je zo op je strepen bent gaan staan. Zo te lezen heeft het wel indruk op je man gemaakt.

Zo..hier is het huis weer van top tot teen helemaal spik en span. Mijn vriend en ik hebben de hele dag geboend, gepoetst en opgeruimd. Morgen kijkers voor de woning. Spannend!

19. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Spannend morgen! Hopelijk is het gelijk raak met de kopers!

Ja is apart he dat moeder instinct! ook wel heel fijn!

Hopelijk is de kou inderdaad het probleem en is het vanaf nu opgelost

20. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    @ pluus wat hoop ik voor je meis dat de kleine wat langer gaat slapen. Vindt wel echt dat je het goed doet hoor je bent volop bezig om voor je dochter (en natuurlijk jezelf) een oplossing te vinden. Eens vindt je wat het is.

@ liz misschien stomme vraag aangezien je het zeker wel al verteld hebt maat wat is precies de rede dat je er weg gaat? Hopen voor je dat het snel verkocht wordt...(Neem aan dat het financiele rede is maar dat is echt een aanname omdat je mannetje nog geen werk heeft).
    De echo is idd spannend dinsdag bij mijn lieverd, en dat zaadonderzoek helemaal want daarna weten we zeker waar we aan toe zijn. Houdt jullie op de hoogte

@ danty wat goed van je kleine kerel zal zo eens die knapperd van je gaan bekijken :)

@ flier ik ben de foto van jou zoontje gaan zoeken maar wat een mooie grote kijkers heeft hij!!

Deel Deze Pagina