Wie gaat er nu ook voor haar eerste kind, deel 3!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door engeltje23, 2 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    haha nee ik doe mijn best! :D Deed het ook niet express hoor :p

Maar raar inderdaad dat de interesses van schoonfamilie's zo kunnen verschillen!!

En ik kan intussen zo denken maar het gaat met ups en downs hoor! Ik ben een enorm gevoelsmens dus daar zijn de nodige tranen al voor gevloeid om hier te komen!
    Ze hebben ons al zo vaak gekwetst!!

En wat vervelend dat Adam de slaap zo moeilijk kan vatten! Saar wrijft ook nog steeds in haar oogjes na het schrikincident van daarnet maar slapen lukt haar ook niet meer...
    Heb nog even een poging gedaan haar te helpen!
    Nu toch maar in de wipstoel er bij en dan haar maar weer voeden! :)

Tot zo! :D

2. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Adam slaapt inmiddels.. het koste me wat moeite om 'm te kalmeren.. Hij kan zich zo druk maken dat hij bijna gaat hyperventileren in z'n drift.

Ik had nog op een website gelezen hoe lang een baby van 4 weken ongeveer wakker is... en hier stonden heel wat tips om vroege slaapsignalen te ontdekken. Toen ik 'm daarstraks maar kort gevoed had, omdat hij slaapsignalen vertoonde, dacht ik.. laat ik dan de borsten maar leegkolven... nou.. serieus.. er kwamen nog maar 4 drupjes in totaal uit! M.a.w. ook al had hij kort gedronken.. hij had wel beide borsten leeggedronken!!

Suc6 met Saar...!

Hier heerlijke rust... :D

3. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Zo! mevrouw heeft geholpen in de keuken! Wipstoel op het aanrecht en koken maar!!

Knap dat adam zo snel je borsten leegdrinkt!!!

Weet je wat mij helpt met kolven... het kolfapparaat een beetje tegen je aandrukken als hij zuigt. je beweegt dus met het geluid mee! Op die manier kreeg ik er gisteren alsnog iets uit na het voeden!

Fijn dat adam nu slaapt! geniet even van de rust!

4. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja.. weet niet of er veel inzat... en dat doe ik idd ook met kolven... dan probeer ik zoveel mogelijk klieren te stimuleren...

Maarre... Saar kan nu al koken... toppertje hoor!

5. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    ja knap he!!! ik zet haar er heel vaak bij als ik aan het koken ben! Is zo gezellig!! Kletskous!!

Gaat de borstvoeding nu wel beter Flier?

Hmmm heb zin in het eten! Ruikt lekker! Nog even geduld want mijn man is nog niet thuis en ik ben Sarah aan het voeden!
    We eten risotto! Jammie!

6. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh... heerlijk risotto!!! Mjummie! Hier ga ik straks lasagne maken. Mijn zus en zwager komen gezellig eten.

Ik heb het idee dat het beter gaat met de bv. Ik heb er iig meer vertrouwen in!

Hoe lang is Saar bij jou wakker tussen de voedingen door?

7. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Lasagne is ook erg lekker!!

Fijn dat de bv goed loopt!!

Saar slaapt nog heel wisselend!
    Meestal slaapt ze na de ochtendvoeding 30 minuutjes.
    Na de voeding van 10 uur slaapt ze vaak niet of ik moet gaan wandelen.
    Na de voeding van 13 uur slaapt ze vaak 2 tot 3 uur.
    Dan de voeding van 17 uur. Hierna slaapt ze niet meer tot de avondvoeding. Na 20.00 uur slaapt ze de rest van de avond en dan voedt ik rond half 12 nog voor ik ga slapen.
    Maar goed dit is niet altijd zo hoor!! Maar wel steeds vaker!

8. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Pluus, ja de kijker is inmiddels geweest. Was een alleenstaande jonge vent. Hij was wel enthousiast, maar had nog 7 andere bezichtigingen. Dus ja...afwachten maar dan he. En wat fijn dat de nacht zo goed ging! Mag wel een blijvertje zijn zo he? En jeetje, wat rot dat je schoonmoeder Saar zo lijkt te negeren. Waarom doet ze dit? Jaloers ofzo? Wil zij alle aandacht? Snap je toch niet?! Sarah gilt van schrik en jij daar vlak achteraan zeker weer op jouw beurt he? Hihi. Liza kan vanuit het niets lekker gillen tegenwoordig. Gewoon omdat het kan denk ik haha. Want er is dan niets aan de hand. Ligt lekker te spelen op dr kleedje en dan ineens gillen.

Flier, Zoals zojuist vermeld...kijker is idd geweest. Nu maar afwachten. Fijn dat Adam weer zijn ritme oppakt. En nu dit door niemand meer laten dwarsbomen. Echt vervelend dat hij zo'n last had van die overprikkeling en dat je schoonouders zo lomp doen zeg! Ook erg voor je man.

Engel, bah...wat naar dat je af en toe van die wegtrekkers hebt. Ik hoop dat de huisarts je wat heeft kunnen geruststellen want ik kan me voorstellen dat je er van schrikt. Neem idd maar genoeg rust en hopelijk ben je er gewoon snel vanaf.

Hier: Nou...ik ben stront verkouden aan het worden en ik heb er zo geen zin in!! We gaan nu eten...later vanavond ben ik vast weer even van de partij.

9. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Engeltje, bah wat naar zeg! Hopelijk gaat het snel over. Lijkt me niks zo.. heb je trouwens je borsten nog laten checken? Dit wilde je toch ook?

Pluus en Flier, wat een verschil met schoonmoeders zeg! Heb hier nog geen problemen met schoonmoeder. Ze is dan ook nog niet heel veel geweest omdat ze vorige week ziek was. Maar dit lijkt me knap lastig!

En Pluus, wat fijn dat afgelopen nacht goed ging! Heerlijk toch?!

Flier, voor jou ook petje af hoor hoe jij je inzet voor je mannetje. Echt goed om te lezen! Enneh, jij weet het beste wat goed is voor Adam hoor. Stug aan vast blijven houden meid.. is soms gewoon het beste voor je kleintje.

Liz, dus het is nu afwachten? Morgen kregen jullie toch ook nog kijkers, of heb ik dat verkeerd?

Wolkje, ben inderdaad ook benieuwd hoe het met jou/jullie gaat! Al terug van vakantie, en lekker kunnen genieten?

Hier, nou.. zodra er foto's zijn zal ik ze laten zien hoor! Ben zo benieuwd! En heb echt de juiste keuze gemaakt. Tuurlijk, borstvoeding wilde ik dolgraag geven, maar niet ten koste van mezelf en helemaal niet als die borstoperatie zoveel impact heeft gehad dat Daan niet genoeg binnen krijgt. We hebben nu echt een super tevreden mannetje. Net was hij ook een uur lekker wakker en helder om zich heen aan t kijken na de voeding, en nu slaapt hij. Hij krijgt nu ook een wat boller toetje en zn buikje wordt ook wat ronder. Hij ziet er lekker gezond uit nu. Woensdag ga ik denk ik even naar het weeguurtje op het consultatiebureau, ben benieuwd hoe zwaar hij nu is. Volgens de flesvoeding mag hij 5 voedingen van 165 ml, maar we geven nu nog 135 ml, omdat hij net van de borstvoeding af komt en we het niet teveel willen maken voor hem in 1 keer. Als hij nog honger heeft maken we wat bij of voeden we hem een keertje extra.
    Ow, en afgelopen nacht.. heerlijk! Half 1 lag meneer te slapen na de laatste fles helemaal leeg te hebben gedronken, en half 7 werd hij weer wakker om te eten. Flesje weer gehad en daarna nog even kunnen pitten.

Bruiloft; ik ben geslaagd voor kleren! En schoenen vandaag! Heb een antracietkleurig jurkje en een knalroze blazer met knalroze pumps. hihi! Ben benieuwd wat iedereen ervan vindt! En.. mn vent heeft gewoon een knalroze stropdas, terwijl hij normaal totaal geen stropdas zou dragen. Heeft hij ook alleen met onze bruiloft gedaan en dan een witte. Dit is de eerste keer sindsdien voor de bruiloft van zn broer. Voor Daan moet ik nog even shoppen, maar dat gaat vast lukken. ;)

Vandaag de eerste dag dat mn kerel weer aan het werk is. Wel apart hoor, om er echt alleen voor te staan, maar aan de andere kant ook lekker dat er iets meer regelmaat weer komt door de werktijden van mn vent. Vandaag heeft hij late dienst, dus over 3 uurtjes is hij klaar.

Pluus, jij vroeg nog hoe het ging met de borstvoeding afbouwen.. Gaat best goed. Vind t ook wel eng/spannend omdat ik echt geen ontsteking wil oplopen, helemaal niet voor die bruiloft komende vrijdag, maar tot nu toe gaat t aardig goed. Ik warm de boobies eerst op met een hittepit, dan masseer ik ze, vooral de knobbeltjes/dikke klieren, daarna goed leegkolven en daarna koelen met koude compressen. Vrijdag had ik de vk aan de tel aangezien ze graag de kolf terug willen, maar heb gezegd dat ik nu bezig ben met afbouwen en nog graag even de kolf leen. Zij gaf ook het advies om dit op deze manier te doen. Gisteren en eergisteren heb ik 3 keer gekolfd, en vandaag ga ik het 2 keer doen. Heb vanochtend gedaan, en straks nog. Mn borsten voelen ook een stuk rustiger al aan en nog niet zo gespannen dat ik 3 keer zou moeten doen vandaag. Maar lief dat je er naar vraagt!

10. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Flier, wat grappig trouwens.. Adam is precies 2 weekjes ouder dan Daan! Lekker makkelijk. ;)

11. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Oke haha ikke alles gelezen maar ben het een beetje kwijt dus als ik iemand vergeet alvast sorry

Flier gadver wat vervelend dat die mensen zo over heen hebben staan walsen is zo gemeen. Trek je er niet veel van aan lieverd jij weet waarom je kindje zo van slag is en hun niet.

Pluus was fijn dat ze meteen weer is gaan slapen en door heeft geslagen tot 9

Danty dank je lieverd voor je lieve woorden

Engel iew wat eng dat je zulke heftige reacties hebt op de medicijnen. Op tijd weer aan de bel trekken bij de ha.

Liz o op die manier haha ja da kan ook natuurlijk. Een tuintje heerlijk.

Sita lijkt me wel heerlijk even samen zijn met de kleine en in een ritme komen

12. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Dobber, ja is ook lekker. Maar ook erg wennen. Het komt nu wel alleen op mij aan gedurende zo'n dag, maar tot nu toe valt het me nog mee. :)

Is er nog iemand hier die een hond heeft en pas een kleine? Die van ons moet er best aan wennen. Eerste week keek hij echt niet naar de baby om. Gaat nu wel iets beter, maar hij zoekt nu heel erg naar zijn plek in het nieuwe gezinnetje. Best lastig soms. Ik wil de hond wel voldoende aandacht geven, maar het is een stuk minder dan dat hij van mij gewend is nu Daan er ook bij hoort. Ik vroeg me af of er nog iemand is die hetzelfde heeft met huisdieren.

13. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    @ Liz, wat vervelend dat je zo verkouden aan het worden bent :(
    En Liza gilt dus voor de lol? Haha dat zal hier vast ook wel gebeuren! :D
    Hopelijk heeft de kijker het meeste met jullie woning! Ik duim voor jullie!

@ Sita, wat goed dat het afbouwen zo goed verloopt en dat je zo blij bent dat je over bent gegaan op fv!
    Mag ik vragen wat voor borstoperatie je gehad hebt?
    En gaaf je kleding!! We willen wel een foto straks he!! :D

Ow en over huisdieren gesproken... Wij hebben 2 konijnen die we ook zwaar verwaarlozen nu! Ze krijgen natuurlijk wel gewoon hun verzorging maar een stuk minder aandacht, zeker van mij!
    Dat ene konijntje heb ik pas dus die was nog niet zo veel aandacht gewend maar die andere heb ik al 5 jaar en die kreeg altijd enorm veel aandacht van mij... ja nu dus niet zo veel! Ik merk dat hij dat heel vervelend vindt! Hij vraagt echt vaak om aandacht! Echt zielig voor hem!
    De aandacht komt wel steeds meer terug voor ze hoor maar toch een stuk minder als voorheen!
    Dus tja... wel anders als een hond natuurlijk! Hopelijk wend hij er snel aan!

@ Dobber, succes morgen meis!

@ Hier, joehoe het naar bed brengen gaat beter als gisteren! 10 minuutjes en ze was stil! :D

@

14. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Pluus, zeker vervelend ja. Zeker net nu ik bij mijn nieuwe baan ben begonnen, dan wil je alles uit de kast halen :( Het is ook echt al lang geleden dat ik verkouden was. Moet er weer helemaal aan wennen. Maar ja, gaat natuurlijk snel binnen zo'n kdv. Mijn gestel en weerstand moeten zich daar weer even op instellen. Bij mijn vorige baan kon iedereen ziek worden wat hij wilde, maar daar had ik geen last van. Ik kan zelfs naast mijn dood zieke vriend liggen zonder zelf ziek te worden. Maar goed, gaat wel weer over. En ja, Liza gilt voor de lol. Ze krijgt nu echt door dat je je stem voor meer dan alleen huilen en lachen kunt gebruiken. Je kunt er ook gewoon lekker mee spelen en hoog en laag en hard en zacht en heeeeel hard...gewoon voor de leuk. Lachen toch?! Liza heeft er in ieder geval de grootste lol om. En ik met haar!

Trouwens...ik had vanochtend even een zwaar momentje onderweg naar mijn werk. Het is weer oktober. En oktober is voor mij echt een rot maand. Dit is de maand dat mijn moeder 5 jaar geleden overleed en mijn schoonvader twee jaar geleden. Moest mijn tranen echt even wegslikken en dacht terug aan het moment dat mijn vader samen met zijn vrouw mij het nieuws kwamen vertellen. Woorden waren niet nodig, hun blikken zeiden echt alles. Ik zie mezelf nog zo op de vloer storten, vol verdriet en ongeloof. En dan flitst alles voorbij wat er in die tussentijd is geweest en gebeurd en bij welke momenten ik haar verdorie heb moeten missen. Bah! Was echt even verdrietig. Kom ik op het werk, hoor ik dat de vader van mijn naaste collega gisteren is overleden. Nou echt...daar zakt je broek dan toch van af?! Oktober is gewoon echt vervloekt!!

Nu weer even iets vrolijkers. Ik heb Liza gisteren heel schattig vast weten te leggen, al wrijvend in haar oogjes omdat ze zo moe was. Het is niet de beste kwaliteit..ik moet nog even oefenen hoe je mooie foto's kunt maken zonder flitser als het al donker is hihi ;)

15. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Pff, Liz.. kan me indenken dat het een heftige maand is voor je! Is niet niks om je moeder kwijt te raken. Lijkt me echt vreselijk! Dikke knuff voor jou meid.
    Maar wat een te schattige foto's weer Liz!!! hihi, hier is de camera ook continu binnen handbereik om zoveel mogelijk vast te leggen.

Pluus, ik heb een borstcorrectie gehad waarbij de tepel is verplaatst. Ze hebben die dus los moeten snijden en verplaatsen, waardoor er dus ook zenuwtjes en melkklieren kunnen zijn beschadigd. Die zenuwen zijn wel nodig voor de toeschietreflex, dus denk dat daar een beetje het probleem zit. Er is veel hersteld in die jaren hoor, maar toch niet voldoende om volledig borstvoeding te geven. Enneh.. ik zal een foto plaatsen van de kleding zodra ik een foto heb!

Nou, ik ga dr vandoor. Zo weer 'even' kolven en dan richting bed. :)

16. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Wow Liz! Wat een geweldige foto van Liza!! Zo schattig he, dat wrijven in die oogjes!!

En ik kan me voorstellen dat oktober een moeilijke maand voor je is! Het blijft ieder jaar moeilijk!! Sterkte meis!

Sita, dan kan ik me heel goed voorstellen dat het heel spannend was met de bv! Had je het van te voren wel besproken met je vk en ook met de kraamhulp? Ik kan me voorstellen dat jij dan wat extra begeleiding nodig had! Goed dat je je eigen gevoel gevolgt hebt en bent gestopt meis! Nog een paar dagen en dan ben je ook van het kolven af!!!

@ Flier, adam nog steeds rustig?

Ik zat me net te bedenken dat ik vorig jaar op deze dag positief getest heb... Eigenlijk best wel apart... vorig jaar positief nu een wolk van een dochter!!! Heerlijk!!!

En Liz, wat jij omschrijft met het spelen met Liza, dat doe ik dus ook met Sarah! Ze moet zo hard lachen als ik dubbel lig met als gevolg dat ik nog harder moet lachen en zij dus ook! Nou je kunt je er iets bij voorstellen denk ik... Heerlijk meiske!!

17. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Pluus: Adam slaapt nog steeds... ligt sinds 19.00u weer in z'n bedje.. eerst wat gemor gedurende een half uur (niet continu).. toen een half uur geslapen en ff wakker geschrokken.. daarna snel weer in slaap gevallen en slaapt nu nog steeds...!!! Hopelijk hebben we nu het goede ritme weer te pakken. Ik zit er niet op te wachten dat ik er weer vaker 's nachts uit moet :(

@Sita: Ja.. het viel mij gisteren idd op dat Daan precies twee weken jonger is... Mooi dat je geslaagd bent voor de bruiloft!!!! Is de dag in je eentje wel goed bevallen??? Is wel wennen dan he! Wij hebben trouwens een kat.. en die heeft de eerste twee weken wel moeten wennen. Ze ging ineens in de gang plassen. Nu is ze helemaal gewend en komt er ook vaak bij zitten tijdens het voeden.

@Liz: Meis, weer prachtige foto's van Liza!!! Je vindt de foto's misschien zelf niet van de beste kwaliteit, maar ik vind ze prachtig. En veel sterkte deze periode.... Dikke knuf!

@Dobber: Suc6 morgen!!!!

@Ukkie: Hoe is het met jou?

18. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    liz kan me helemaal indenken dat oktober een verschrikkelijke maand is voor je..... en het vervelende weer werkt dan ook niet mee in je gevoel. gelukkig heb je nu de kleine liza en wat een snoepie is ze toch op die foto's gaat je hard toch sneller van kloppen als je die foto's ziet :D

sita ik heb dan wel geen verstand (als enigste hier ongeveer :p) van borstvoeding en dergelijke maar wel echt knap van jezelf dat je de keuze hebt gemaakt om aan de fv te gaan. uiteindelijk ben jij diegene die merkt of iets wel of niet kan.

Nou ik ga me klaarmaken voor bed, morgen toch wel een spannende dag. Hoop dat we te horen krijgen dat de operatie goed is gegaan en ze alle vertakkingen ook hebben gehad. Met andere worden een zaadonderzoek en verder met ons kinderwens

flier hoop dat de kleine adam weer een beetje rustig is

19. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Succes vandaag Dobber!

Pluus, ja heb het er goed met de vk over gehad en bij de kraamzorg ook aangegeven. We hadden trouwens een geweldige kraamhulp hoor, die ook echt met ons mee dacht. Vantevoren ook een boek gelezen over borstvoeding waar ik ook het één en ander aan heb gehad, en een gesprek gehad met de lactatiekundige voor de bevalling. Tijdens mn kraamweek hebben we haar advies ook nog eens gevraagd.

Flier, hoe ging het vannacht met Adam?
    De dag in mn eentje is goed bevallen hoor! Alleen vannacht was Daan nog lang wakker voor zijn doen. Ik heb dat maar op me genomen, zodat mn vent nog wat kon slapen. Lijkt me best vermoeiend zo'n eerste dag werken voor hem. Tegen 2 uur heeft hij nog een fles gehad, en daarna heeft hij geslapen tot 8 uur. Dus dat was wel prima! Dus jouw kat moest ook erg wennen.. hier nog 1 die dus zo moet wennen en zich wat anders gedraagt.

20. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sita: Ahhh.. mooi dat het goed gegaan is in je eentje! Ja.. ik doe ook de nachtvoeding om m'n vent te ontzien, maar soms is dat best zwaar. Vannacht heeft Adam van 00.00 tot 05.00u geslapen..!! Dus ik ben daar heel blij mee!!!! En dat op voornamelijk bv, met een klein beetje fv... (*trots*) :D Ik heb trouwens wel altijd begrepen dat het voor honden lastiger is om te wennen aan een kleintje dan voor katten.. misschien kan je er iets over vinden op google...

Deel Deze Pagina