Wow, 5 uur! Super hoor! Hier sliep Daan de eerste week een paar keer 4,5 uur op de borstvoeding, daar was ik ook al onwijs blij mee! Ik ga inderdaad nog maar eens googlen, en ik forceer niks bij de hond wat betreft contact met Daan. Wel zet ik de maxi cosi op de grond neer als ik terug kom van boodschappen doen of zo, zodat hij er wel bij kan (onder toezicht hoor!), en hij zo leert dat de kleine er wel echt bij hoort. Hoop dat het zo langzamerhand steeds beter gaat. Misschien doet het ritme van mn vent de hond ook wel weer goed. Die 2 weken was alles anders natuurlijk en ik heb de hond zelf bijna 3 weken niet ver uit gelaten. Nou, 1ste keer kolven vandaag zit er weer op. Een krappe 50 ml, dus het gaat de goede kant op. Vanavond weer en dan probeer ik om alleen morgenavond te kolven. De dag erna ook 1 keer en dan hopelijk kunnen we met de bruiloft helemaal overslaan. En anders kolf ik dan tussendoor thuis nog even.
@Sita: Wow.. dat afbouwen gaat als een tiet bij jou zeg!!! Lekker! Wat betreft baby's en honden.. ik heb wel gehoord van mensen die een volle luier bij de neus van de hond hielden, zodat hij aan de geur kon wennen... en ook gedragen kledingstukken van de baby bij de hond leggen... Maar heb zelf geen ervaring met honden, dus ik weet het niet. Jaaaa... 5 uur he! superlekker!!!! Wel met beetje fv bijvoeding.., maar dan nog.. ben er helemaal blij mee! Sinds gisteren merk ik ook dat hij krachtiger drinkt aan de borst, met minder tussenpauzes.. dus de voedingen gaan sneller dan een paar dagen geleden!!! Hij heeft nog wel veel slaap nodig... Niet langer dan 1 uur wakker.. anders raakt hij oververmoeid... Ik ben benieuwd wanneer dit gaat veranderen....
Goedemorgen meiden! Wat lekker dat jullie mannetjes zo goed slapen! Hier was het om half 4 weer voedertijd () ik heb tijdens het voeden dit keer wel een beetje geslapen want ze is pas om half 5 terug haar bedje in gegaan. Daar heeft ze wat gemopperd maar uiteindelijk is ze toch weer goed in slaap gevallen tot half 8! Dat flesje rijstebloem is trouwens echt een crime 's avonds!! Ze is echt aan het vechten dat ze geen fles wil... Ze wil aan de tiet maarja... Gisteren is het na een kwartier vechten gelukt! Uiteindelijk heeft ze 125 ml op! Baalde dus wel dat ze 3 uur later weer kwam! Maar goed we gaan gestaag door met de hoop dat het snel veranderd! Het voordeel van een fles 's avonds is wel dat ik een keer op tijd naar bed toe kan! Gaan we misschien vanavond dus maar eens doen! Gaan jullie vandaag nog iets doen? Ik had lekker willen gaan wandelen maar het is echt druilerig....
@Pluus: Oh.. dikke teleurstelling dat Saar zich 3 uur na de voeding al weer meldde... 't Gaat vast beter vanavond. Wij gaan zo naar mijn werk en daar beschuit met muisjes trakteren.. en daarna door naar mijn ouders. Daar gaan we een nachtje met z'n drietjes logeren. We hebben er zin in! Hier is het idd ook nog somber weer.. en dat terwijl de voorspellingen zo mooi waren voor komende dagen!!!!
Gezellig dagje dus Flier!! Ik had net zo'n fijn moment met mijn meisje... Ze is heel erg van het knuffelen. Ze knuffelt mijn hand echt vaak! Kan ze uren volhouden! Net had ik haar op schoot en ze duwde heel haar hoofdje in mij om te knuffelen! Zo lief!!!!!!!!
Pluus, balen dat Sarah na 3 uurtjes alweer kwam. Hopelijk gaat het vannacht beter! Flier, ja valt me reuze mee het afbouwen. Hoop dat het goed blijft gaan. Wat betreft een luier en de hond, heb hem al een poepluier uitlaten likken.. hihi! Ranzig he.. Merk wel dat hij het nu iets meer accepteert, maar nog met moeite. Nou, ik ben vanochtend boodschappen wezen doen met de kleine in de auto.Wat een gedoe zeg. Heb ik het onderstel voor de kinderwagen in mn kofferbak, past er geen boodschappenkratje meer bij naast. Ik heb een kleine 3-deurs, dus het volle kratje op de achterbank neerzetten is ook niet ideaal. Wat een gedoe. Hoop toch echt dat we snel een station kunnen kopen. Eerst nog maar even goed sparen. Gelukkig mag de maxi cosi wel voorin, omdat ik geen airbag heb. Dat scheelt wel veel, maar goed... dan zit ik alsnog met de boodschappen. Vanmiddag komt mijn moeder langs en heb hier nog een berg was liggen, dus ik red me wel. Moet zo alleen ook nog de hond uitlaten. Dus Daan weer inpakken en dan even een rondje met de hond. (waar ik normaal met 15 minuten klaar mee ben) De tijd van snel eventjes weg gaan is voorbij. haha! Wel wennen hoor.
Haha ja da tis wennen he! Daar moet ik soms ook nog erg aan wennen! Ben al vaak te laat gekomen op een afspraak omdat ik nie tmeer in 10 minuten weg ben maar er een half uur over doe zeg maar! Of ik kom veel te vroeg omdat ik denk dat ik er veel langer over zou doen! Ach komt vanzelf goed! Wat misschien handig is Sita, is om de maxicosi in het boodschappenwagentje te zetten. Past er wel minder in maar een mandje naast de kinderwagen is ook niet groot! Dan heb je wel meer ruimte in de auto! En als je kindje iets groter is... bij de ah hebben ze winkelwagens met een een soort maxicosi zitje erop! Of Daan mee in de draagzak... Haha je wordt vanzelf handiger hoor!
Pluus, ja heb ook gebruik gemaakt van zo'n winkelwagentje bij de AH. Die hebben ze sinds kort, hadden ze hier eerst niet. Maar goed, ik had het onderstel al in de auto staan. Zit straks ook met de hond. Die moet dan maar op de achterbank, ipv de kofferbak. haha! Wat een gedoe zeg. Maar t went vanzelf. Meneer heeft hier alweer honger,... heeft om half 4 wat gehad. pff... Nog even proberen te rekken, en dan ook nog eten koken. Weg ritme! haha!
Haha fijn he het ritme van die kleintjes! iedere dag een verrassing! Haha ik ben heel blij wat wij een grote auto hebben! is toch wel.erg fijn ! Even een vraag trouwens... ik heb zo'n fles van de kruitvat. die heb ok gratis bij die tas.gekregen tijdens de zwangerschap! weet iemand wat.voor maat speen daarop zit? kan t nl niet ontdekken!
ahhh pluus wat lief dat je meisje zo komt knuffelen...alleen wel jammer dat ze zich zo snel weer kwam melden. sita gaat snel zeg dat afbouwen bij jou....denk dat menig vrouw daar toch wel jaloers om is Flier een hele fijne avond Nou de operatie van mijn man is goed gegaan dus hij hoeft niet opnieuw onder het mes gelukkig. Nou moet hij aankomende vrijdag zwemmer in gaan leveren en dan hebben we 13-11 (pas) een gesprek met de fertiliteitsarts. van de ene kant zijn we kei blij dat het goed is maar van de andere kant zitten we te balen dat we pas 13-11 kunnen komen. Maarrrrrrr dan wordt de uitslag besproken en kunnen we eindelijk een plan gaan maken en natuurlijk heeeel belangrijk gaan uitvoeren. (proberen positief te blijven maar dat is weer een maand wachten pffff wel echt lang)
Dobber, wat fijn dat de operatie goed is gegaan zeg! Maar wat duurt die 13 nov nog lang zeg... sjonge. Kan me indenken dat je nu wel eens echt aan de slag wilt om die kleine van jullie zo snel mogelijk vast te kunnen houden! Pluus, ik heb geen idee welke speenmaat dat is. Ben je er inmiddels al achter? En hoe ging afgelopen nacht? Hier weer een prima nacht gehad. 22.00 gisteravond gevoed, vannacht om 4.00 kwam hij weer, en daarna keurig om 7.45 uur. Ik spring nu snel even onder de douche, meneer ligt vrolijk in zn bedje.. en daarna kijken of ik nog tijd heb om hem in bad te doen, en anders de hond uitlaten en richting het weeguurtje. Ben wel benieuwd of ons mannetje goed gegroeid is!
@dobber fijn dat de operatie gelukt is maar wat duurt het lang tot november! Ik snap dat je daarvan baat! @ sita ik heb nogsteeds geen idee van de speen! Lekker dat jullie zo goed slapen! Hier was het weer drama! Nog geen 2 uur na de laatste voeding kwam ze alweer! Gevoed, borst 2 wilde ze niet. terug gelegd en ze sliep. 20 minuten later weer wakker en vanaf toen alleen maar stil geweest als ze bij ons was... mijn man heeft het vannacht gedaan dus ik heb wel wat geslapen maar niet veel! Hij heeft geen oog dicht gedaan en nu is hij werken! Arme lieverd! Ik heb nu een afspraak bij de ha staan om te kijken of die advies hebben! Dit is echt niet leuk!!!!!
Aah Pluus.. slopend lijkt me dat als je eigenlijk de hele nacht bezig bent! Kun je overdag wel rust pakken? Of ook lastig? En inderdaad.. arme vent van jou! Hopelijk kan hij wel wat bijslapen vanavond of zo.. En inderdaad, misschien heeft de ha wel goed advies! Dit is ook niet echt wat zo. Nou, ik wilde naar het weeguurtje gaan (is maar een half uur hier) en verschoon Daan zn luier nog even. Niks even... meneer gaat even uitgebreid poepen terwijl ik hem aan het verschonen ben! Dus 10 minuten verder dan gepland! Gelukkig nog wel op tijd. Het resultaat van de flesvoeding mag er zijn.. 4430 gram!! De vorige keer woog hij 4120, met 7 dagen. Nu 10 dagen verder en 310 gram erbij. Zijn geboortegewicht was 4260, dus daar zit hij alweer dik overheen! Super trots op ons mannetje! Vandaag alweer 4 jaar getrouwd! De tijd vliegt.. en wat bijzonder om nu zo'n klein hummeltje erbij te hebben! Totaal anders dan trouwen, maar zo bijzonder op een hele andere manier. Had beide dagen niet willen missen!
Wow Sita, wat lekker dat Daan zo goed groeit!!! Mooi hoor!! En gefeliciteerd met jullie trouwdag! 2 hele bijzondere dingen inderdaad, trouwen en kinderen krijgen! En tja... dit is echt wel slopend!! Ze slaapt tegenwoordig wel wat langer 's middags maar dan probeer ik ook wat in het huishouden te doen. Niet dat er veel uit mijn handen komt hoor, als ik zo moe ben... maar goed... Helaas is onze eigen huisarts met vakantie en heb dus een vervanging maar hopelijk heeft die ook goed advies!
Pluus, ja hoop het ook voor je hoor! Wanneer kun je er heen? Hier slaapt meneer al keurig weer 3,5 uur na de laatste voeding (tussendoor wel wakker op het cb). Zo maar eens kijken of hij de extra voeding ook drinkt. Hij krijgt nu 135 ml per keer, maar mag eigenlijk wel 165 ml. Ik wilde alleen zijn gewicht even afwachten, maar dat is hoog genoeg. Heb het gelijk even gecheckt op het cb of dit mag, en het mag. Dus zo maar eens proberen.. Trouwens, draaien jullie ook zoveel was? Ik heb echt minimaal 1 was per dag nu! Terwijl ik eerst 2 keer in de week 2 wasjes draaide of zo... Strijkgoed loop ik nu ook mee achter en het huishouden hier is momenteel bagger!
Ik heb om 14.50 uur de afspraak! Hier ook veel was maar ik spaar de witte was flink op! Ik heb meer dan 30 hydrofielen dus kan m dan ook wel opsparen!! die strijk en het huishouden... pffff daar komt niks van terecht!! Ik snap nu ook die poetsdrang op het einde. Die heb je omdat het erna niks meer van komt!
Nou de ha wist het ook niet... Zijn eerste reactie was bijvoeden met nutrilon toen ik vertelde wat ik allemaal al gedaan had wist hij het ook niet meer... Haar oortjes en keeltje zijn gewoon goed ook haar hartje klopt goed. Ze is dus gewoon gezond dus daaraan kan het ook niet liggen. Het enige wat hij me als advies kon geven (nadat ik vroeg aan wie ik nog advies kon vragen...) was een otheopaat! Vanavond maar even met manlief overleggen want voor hem hoefde dat niet... Heb net al wel het cz gebeld wat ik daarvan vergoed krijg. Nu maar even kijken of er 1 zit die verstand van baby's heeft!
Ha meiden, ik ben nog even bezig met alles bijlezen maar moet ff iets kwijt! Ik heb gisteren mn trouwjurk op marktplaats gezet. Krijg ik vandaag een reactie..... van een man!!!!!! Dat hij sinds een paar jaar als vrouw door het leven gaat en helemaal gelukkig is op die manier (heel verhaal) en dat ie zn vriendin ten huwelijk heeft gevraagd en nu op zoek is naar een mooie jurk (voor hemzelf dus)..... of hij alsjeblieft mocht komen passen en m wilde hebben... ik was even sprakeloos..... aan de ene kant denk ik: dalijk is het nep of gewoon een of andere viezerik die er op kickt om mensen te shockeren en hier met zn stijve zich in mijn jurk gaat zitten frotten (sorry, ik kijk te veel dr phil) en dan m niet koopt en ik m weer kan gaan wassen.... aan de andere kant denk ik: wauw, als dat echt zo is is het toch hartstikke leuk! als ik hem gelukkig kan maken met mijn jurk en hij betaalt er voor, who cares!? en ik kan me voorstellen dat je als man nou ook niet zo maar naar een bruidszaak gaat. via een emailtje is het wel redelijk anoniem en hoef je niet recht in je gezicht te worden afgewezen.... Wat zouden jullie doen? Ik wil m wel mailen dat hij mag komen maar dan alleen als hij serieus interesse heeft en dan noem ik ook de prijs die ik er graag voor wil hebben (niet dat ie denkt dat ie m voor een prikkie mee krijgt) en dan zorg ik dat mn man in ieder geval thuis is.